abonnement Unibet Coolblue
pi_180907653
New York Times, aankondiging van Sarah Jeong die toetreed tot de redactie. Korte biografie en CV geïncludeerd.
New York Times
Washington Times
US News
Washington Examiner (opiniestuk)
BBC
TPO.nl

Samenvatting
Sarah Jeong, een techjournaliste en juriste is recent aangesteld bij de New York Times. Wat bleek? Mevrouw had een online verleden met het uiten van racistische taal richting de blanke medemens. New York Times geeft zelf aan haar social media voorafgaand aan haar aanstelling te hebben doorgelicht.

Bron
quote:
The New York Times reaffirmed its support Thursday for new hire Sarah Jeong after social media criticism of her tweets from several years ago that were derogatory of white people, with both the paper and the writer saying the comments were Jeong's response to online harassment she had been receiving, but that she regrets her language.

(...)

She said she had thought of her comments as "counter-trolling," and that "while it was intended as satire, I deeply regret that I mimicked the language of my harassers. These comments were not aimed at a general audience, because general audiences do not engage in harassment campaigns. I can understand how hurtful these posts are out of context, and would not do it again."

In February, the Times hired and then revoked its offer to Quinn Norton to join its editorial board after controversy over tweets using gay and racial slurs as well as referring to her friendship with a neo-Nazi. In announcing the revocation, the Times said the information was new to them.


Ik weerhoud mij even bewust van commentaar, anders krijg ik weer het verwijt dat ik een discussie bij de OP zou sturen. Het verschil in de aanpak van Jeong en Norton is wel voeding voor critici van de NY Times. Wat is de mening van FOK?

[ Bericht 1% gewijzigd door Oostwoud op 02-08-2018 23:09:58 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:10:34 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180907758
Elke situatie is anders toch? De gesprekken zijn blijkbaar zodanig positief verlopen met die Sarah dat ze er vertrouwen in hebben dat het vooruitkijkend in orde zal zijn. Ze zal er wel afstand van hebben genomen en die ander niet of niet genoeg. Zoiets?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:25:35 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180908022
quote:
5s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:10 schreef jogy het volgende:
Elke situatie is anders toch? De gesprekken zijn blijkbaar zodanig positief verlopen met die Sarah dat ze er vertrouwen in hebben dat het vooruitkijkend in orde zal zijn. Ze zal er wel afstand van hebben genomen en die ander niet of niet genoeg. Zoiets?
Neuh.
Is louter omdat racisme richting blanken als prima wordt beschouwd.
Je kunt binnen 5 minuten 10 voorbeelden vinden van mensen die dit doen en hun baan houden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180908095
Fijn toch, dat zo iemand nog een baan kan krijgen? Als we iedereen die zich onwenselijk uitlaat maar voor de rest van de leven werkeloos moeten laten zijn, dat zou wat zijn.
-nee-
pi_180908162
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Neuh.
Is louter omdat racisme richting blanken als prima wordt beschouwd.
:')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:39:57 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180908252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:34 schreef Xa1pt het volgende:
quote:

Op donderdag 2 augustus 2018 23:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Neuh.
Is louter omdat racisme richting blanken als prima wordt beschouwd.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Daar zijn op zich toch zat voorbeelden van? Wat is hier nou raar aan?

De dingen die ze gezegd heeft -- best wel fors hoor. Beetje lopen huilen dat ze veel online lastiggevallen wordt.

http://www.sandiegouniont(...)-20180802-story.html

Ook handig dat ze technologie als specialiteit heeft. Lekker veel blanke mannen daar, dat zal goed vallen!

[ Bericht 3% gewijzigd door Broomer op 02-08-2018 23:48:15 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 augustus 2018 @ 23:44:20 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180908277
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:30 schreef Marsenal het volgende:
Fijn toch, dat zo iemand nog een baan kan krijgen? Als we iedereen die zich onwenselijk uitlaat maar voor de rest van de leven werkeloos moeten laten zijn, dat zou wat zijn.
Zo jammer dat je er meteen uitgeknikkerd wordt als je het richting zwarten doet.
Of nog erger; als er mogelijk ooit eens sprake is geweest van aanranding.

Dat kromme denken :r
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180908636
Tja, enkel blanken discrimineren. Dus de NY Times heeft helemaal gelijk in deze.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180908957
Ja, doe dan gelijk even wat voorbeelden van haar uitspraken. Nogal lastig te beoordelen zo.
pi_180908993
Vrijheid van meningsuiting? Ik dacht dat onze PVV'ers daarvan hielden. Ik ga niet meteen spastisch reageren als iemand een politiek incorrecte uitspraak doet dus wat mij betreft moeten we niet overdrijven. En als ik het zo lees was het gewoon satire, dus ik zie het probleem echt niet.
pi_180909049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:18 schreef zarosje het volgende:
Vrijheid van meningsuiting? Ik dacht dat onze PVV'ers daarvan hielden. Ik ga niet meteen spastisch reageren als iemand een politiek incorrecte uitspraak doet dus wat mij betreft moeten we niet overdrijven. En als ik het zo lees was het gewoon satire, dus ik zie het probleem echt niet.
Zat "old white guys" die het als oprechte grove beledigingen en racistische bejegening ervaren natuurlijk.
pi_180909187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:18 schreef zarosje het volgende:
Vrijheid van meningsuiting? Ik dacht dat onze PVV'ers daarvan hielden. Ik ga niet meteen spastisch reageren als iemand een politiek incorrecte uitspraak doet dus wat mij betreft moeten we niet overdrijven. En als ik het zo lees was het gewoon satire, dus ik zie het probleem echt niet.
Het gaat erom dat de één eruit wordt gegooid vanwege oude tweets en de ander niet. Nu weet ik niet wat voor berichten Norton heeft geplaatst.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180909741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:42 schreef Broomer het volgende:

[..]

[..]

Daar zijn op zich toch zat voorbeelden van? Wat is hier nou raar aan?

De dingen die ze gezegd heeft -- best wel fors hoor. Beetje lopen huilen dat ze veel online lastiggevallen wordt.

http://www.sandiegouniont(...)-20180802-story.html

Ook handig dat ze technologie als specialiteit heeft. Lekker veel blanke mannen daar, dat zal goed vallen!
Je reageert op iemand die de :') emoticon als standaard antwoord gebruikt op alles waar zijn kut van gaat jeuken, vergeefse moeite en beter laat je het gewoon links liggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180909883
pi_180910444
/care

Laat andere rassen maar lekker snel beledigd raken. Blanke huid is daar te dik voor.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:45:38 #17
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180910476
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:05 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Rustig maar, spleetoog.
Bedankt Hans.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 02:06:34 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180910595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:02 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik weerhoud mij even bewust van commentaar, anders krijg ik weer het verwijt dat ik een discussie bij de OP zou sturen.
Was dat niet juist altijd de bedoeling van de openingspost? :?
Krekker is de bom!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 03:14:10 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180910815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:41 schreef DaveFoley het volgende:
/care

Laat andere rassen maar lekker snel beledigd raken. Blanke huid is daar te dik voor.
Het gaat niet zozeer om belediging. Het gaat over hoe scheef dingen zijn. Het gaat over hoe de maatschappij (en daarop volgend het bedrijfsleven) reageert op wat moreel gezien dezelfde transgressies zijn anders worden beoordeeld. Ironisch gezien vanuit een claim dat men eindelijk van racisme af wil zijn maar tegelijkertijd meer racisme aanmoedigt.

Dat is wel een probleem.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 03:36:29 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180910833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:18 schreef zarosje het volgende:
Vrijheid van meningsuiting? Ik dacht dat onze PVV'ers daarvan hielden. Ik ga niet meteen spastisch reageren als iemand een politiek incorrecte uitspraak doet dus wat mij betreft moeten we niet overdrijven. En als ik het zo lees was het gewoon satire, dus ik zie het probleem echt niet.
Hier weer een mooi stukje Charitibility. Jij leest dit stukje letterlijke racisme en denkt "ach... bless her heart... ze zal ergens wel dit als grapje bedoelen". Vervolgens lees je een tweet van Roseanne Barr en denkt "DIT IS EEN OUTRAGE!... JA ZELFS ALS ZE NIET WIST DAT DIE VROUW ZWART WAS IS DIT EEN ONDERLIGGEND TEKEN VAN ECHT RACISME"

Dat verschil in hoe bereid je bent met iemand mee te denken of tegen iemand in te denken is wat mij betreft de echte reden voor de verzuring van het politieke debat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 03:51:43 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180910839



[ Bericht 37% gewijzigd door SpecialK op 03-08-2018 03:59:43 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 04:07:18 #22
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_180910855
Witte huillies. _O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 04:08:49 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180910856
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 04:07 schreef KillemWieft het volgende:
Witte huillies. _O-
Maar inhoudelijk heb je niks te melden toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180911365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:05 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Ah de befaamde dubbele standaard van links. En dat aankaarten maakt je een huilie.
pi_180911424
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:23 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ah de befaamde dubbele standaard van links. En dat aankaarten maakt je een huilie.
Gister ook al in het 'geen neger achter de bar' topic.

Blijkbaar kunnen alleen blanken discrimineren in deze wereld. Volgens regenboog links dan.

Blijft toch een raar fenomeen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180911497
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gister ook al in het 'geen neger achter de bar' topic.

Blijkbaar kunnen alleen blanken discrimineren in deze wereld. Volgens regenboog links dan.

Blijft toch een raar fenomeen.
Terwijl andere rassen het discrimineren hebben uitgevonden, denk maar eens aan de toetsies.
Of de stammenoorlogen in Afrika of het Midden Oosten,
Maar nee, links maakt zich zorgen over woorden, zoals neger(zoen) of eskimo en censureert kinderseries zoals Pipi Langkous omdat Pipi haar ogen schuin trekt en Chinees praat en haar vader negerkoning is :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:49:32 #27
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180911501
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:05 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Precies het soort mensen dat bij de NYT werkt.
Past er dus prima tussen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180911503
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Precies het soort mensen dat bij de NYT werkt.
Past er dus prima tussen.
Ik denk dat de belangrijkste sollicitatievraag is:
"Wat denk je van Trump?"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:51:27 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180911509
Ach jee, een verongelijkte witte medemens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180911546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:41 schreef DaveFoley het volgende:
/care

Laat andere rassen maar lekker snel beledigd raken. Blanke huid is daar te dik voor.
Dat is waar, maar het probleem is als je in de tweets white door iets anders vervangt, je meteen publiek wordt aangevallen. Het gaat dus niet om de uitspraken op zich, maar dat je ermee wegkomt als het tegen blanken is.

Dit staat ook niet op zichzelf; hetzelfde fenomeen zie je op universiteiten op de VS, en daar komen ook debiele termen, zoals white toxicicity en dergelijke, vandaan. Natuurlijk kun je je schouders erover ophalen, maar het maakt de sfeer er niet beter op. Hiermee zet je vooral mensen tegen elkaar op.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:59:56 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180911577
Witte jankers :'(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:00:36 #32
22565 asco
Los in deze tent
pi_180911582
Ja fijn, het blanke ras is toch superieur. Anders zou dit meisje bijvoorbeeld nog gewoon brieven schrijven naar de krant. 😎
pi_180911584
Wat is precies het probleem? Dan lees je die krant toch lekker niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:04:52 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180911603
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:01 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is precies het probleem? Dan lees je die krant toch lekker niet?
Zo rechtvaardigt TS het zichzelf om te blijven geilen op allerhande Breitbartbrouwsels. Omdat er bij de NY Times ene journaliste van Aziatische komaf wel eens wat lelijks heeft gezegd over bleekneusjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180911644
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo rechtvaardigt TS het zichzelf om te blijven geilen op allerhande Breitbartbrouwsels. Omdat er bij de NY Times ene journaliste van Aziatische komaf wel eens wat lelijks heeft gezegd over bleekneusjes.
Ja, omdat het nu over bleekneusjes gaat. Maar als ze hetzelfde had gezegd over zandapen bijvoorbeeld was het niet goed geweest. Het is of allebei slecht, of allebei ok. Maar voor links is het ene ok en het andere niet, en dat maakt het hypocriet. En dan verschuilen achter 'huilie' maakt het niet beter.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:10:51 #36
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_180911647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:05 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben hier niet door beledigd hoor, vind het wel komisch. Het ruikt ook een beetje naar een troll.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_180911654
De NYT heeft eerder een redactielid binnen 7 uur ontslagen nadat racistische tweets en foute vrienden uitkwamen.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

Ze hebben een bepaalde standaard neergezet die ze nu niet nakomen. Komt nogal hypocriet over. En het dan gek vinden dat ze niet meer serieus worden genomen.
pi_180911668
Maar goed, als ze niets van blanken moet hebben wens ik haar veel succes bij de NYT. Die redactie is nog witter dan die van DWDD en het NRC. :')

pi_180911674
Dus haar reacties waren tollereerbaar voor de NYT (of iig geen reden om haar niet aan te nemen), omdat ze (als jonge vrouwelijke Aziaat) zelf vaak aangevallen was en dit haar reacties op die aanvallen waren? Als een blanke man zich echter door haar aangevallen zou voelen en haar als reactie een "vuile spleetoog" noemt, zou zo'n iemand dan nog door de NYT aangenomen worden?

De NYT moet natuurlijk helemaal zelf weten wie ze aannemen, maar ze laten zich wel weer van hun hypocriete kant zien.
pi_180911675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:11 schreef Aurelius het volgende:
De NYT heeft eerder een redactielid binnen 7 uur ontslagen nadat racistische tweets en foute vrienden uitkwamen.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

Ze hebben een bepaalde standaard neergezet die ze nu niet nakomen. Komt nogal hypocriet over. En het dan gek vinden dat ze niet meer serieus worden genomen.
Wow, de befaamde linkse dubbele standaard. Dit verwacht je niet.
pi_180911685


:D
pi_180911697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, omdat het nu over bleekneusjes gaat. Maar als ze hetzelfde had gezegd over zandapen bijvoorbeeld was het niet goed geweest. Het is of allebei slecht, of allebei ok. Maar voor links is het ene ok en het andere niet, en dat maakt het hypocriet. En dan verschuilen achter 'huilie' maakt het niet beter.
Nogmaals, dan lees je die krant toch ook niet? Waarom wind jij op over het aannamebeleid van een medium dat je toch al uit vindt?

Het zal mij persoonlijk een worst wezen wie bij GeenStijl, DDS en Elsevier stukjes tikt. Ik lees die ellende toch vrijwel nooit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:19:44 #43
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_180911703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:01 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is precies het probleem? Dan lees je die krant toch lekker niet?
Het is wel slecht voor de geloofwaardigheid van je krant. Hoe ga je straks soortgelijk gedrag aankaarten als je iemand in dienst hebt die hetzelfde doet?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:20:53 #44
80382 manny
30 is best veel
pi_180911710
Smells like double standard

waarom zou je uberhaupt als krant iemand willen aannemen die dit soort dingen vindt van blanken, negers of friezen ? Lijkt me nogal relevant voor een journalist (wellicht iets minder voor een techjournalist, maar je wil toch een bepaalde standaard handhaven lijkt me)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180911714
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, dan lees je die krant toch ook niet? Waarom wind jij op over het aannamebeleid van een medium dat je toch al uit vindt?

Het zal mij persoonlijk een worst wezen wie bij GeenStijl, DDS en Elsevier stukjes tikt. Ik lees die ellende toch vrijwel nooit.
Ik wind me niet op. Ik wijs men alleen op de befaamde linkse dubbele standaard.
pi_180911720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:18 schreef zarosje het volgende:
Vrijheid van meningsuiting? Ik dacht dat onze PVV'ers daarvan hielden. Ik ga niet meteen spastisch reageren als iemand een politiek incorrecte uitspraak doet dus wat mij betreft moeten we niet overdrijven. En als ik het zo lees was het gewoon satire, dus ik zie het probleem echt niet.
Je kan van vrije meningsuiting houden en tegen hypocriete bedrijven zijn. Veel media in de VS hebben in het verleden meegewerkt aan het afpakken van iemands baan vanwege ondeugende woorden. Donglegate als mooi voorbeeld van een slechte grap met grote gevolgen. Denk je dat de NY times net zo luchtig had gedaan over satire over zwarte mensen?
pi_180911726
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:18 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, dan lees je die krant toch ook niet? Waarom wind jij op over het aannamebeleid van een medium dat je toch al uit vindt?
Ze worden door andere traditionele media nog wel als toonaangevend beschouwd. Hun gekleurde artikelen sijpelen dus ook door richting Nederlandse kranten.
pi_180911743
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Je kan van vrije meningsuiting houden en tegen hypocriete bedrijven zijn. Veel media in de VS hebben in het verleden meegewerkt aan het afpakken van iemands baan vanwege ondeugende woorden. Donglegate als mooi voorbeeld van een slechte grap met grote gevolgen. Denk je dat de NY times net zo luchtig had gedaan over satire over zwarte mensen?
En dat krijgen ze nu als een boemerang terug in hun gezicht. Zie o.a. James Gunn.
pi_180911747
Ach, dit werkt sowieso als een boemerang; ze is dus alleen maar aangenomen omdat ze een vrouw is, en van Aziatische afkomst. Dus niet omdat ze zo goed is in haar vakgebied. Hmm, dat zegt wel weer genoeg over wat men hiermee bij de NYT wil bereiken.

Amusant is trouwens dat de editorial board bij de NYT vooral uit oude blanke mannen bestaat. En daar had ze toch een uitgesproken hekel aan? De dubbele standaard wordt nog wat duidelijker, als je ziet dat in een eerder geval men wel tot actie overging. Dat was een vrouw die wat foute/"edgy" tweets ten aanzien van zwarten (het n woord natuurlijk) en homo's had geplaatst. https://www.wired.com/sto(...)and-its-complicated/
pi_180911748
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:19 schreef PirE het volgende:

[..]

Het is wel slecht voor de geloofwaardigheid van je krant. Hoe ga je straks soortgelijk gedrag aankaarten als je iemand in dienst hebt die hetzelfde doet?
Lijkt mij geen probleem.

In achtergrondstukken waarin dit soort zaken worden aangekaart, is het woord aan deskundigen, niet aan de krant.

In opiniestukken is het woord aan de auteur, die niet per se voor de krant spreekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180911762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:22 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ze worden door andere traditionele media nog wel als toonaangevend beschouwd. Hun gekleurde artikelen sijpelen dus ook door richting Nederlandse kranten.
Omdat de NYT deze dame aanneemt, klopt er plots niets meer van hun artikelen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180911767
Trouwens, voelen jullie je echt aangevallen door de Tweets van die dame?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180911769
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]

En dat krijgen ze nu als een boemerang terug in hun gezicht. Zie o.a. James Gunn.
https://www.bbc.com/news/technology-44585072
Deze man dan. Je mag niet eens meer nigger zeggen als je wil uitleggen dat nigger een fout woord is en dat je nigger niet mag zeggen. Harry Potter is real life geworden in de VS.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:26:49 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180911770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Maar goed, als ze niets van blanken moet hebben wens ik haar veel succes bij de NYT. Die redactie is nog witter dan die van DWDD en het NRC. :')

[ afbeelding ]
Goeie eerste stap dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180911784
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, dan lees je die krant toch ook niet? Waarom wind jij op over het aannamebeleid van een medium dat je toch al uit vindt?

Het zal mij persoonlijk een worst wezen wie bij GeenStijl, DDS en Elsevier stukjes tikt. Ik lees die ellende toch vrijwel nooit.
Als FOX News een aanhanger van de KKK zou aannemen dan zou dat (terecht) ook negatieve reacties krijgen, en dan zou jou reactie ook niet zijn "Wat is precies het probleem? Dan kijkt je die tv-zender toch lekker niet?" (en je gaat natuurlijk nu zeggen dat dat wel je reactie zou zijn).

Linkse mensen (en media) zijn gewoon hypocriet wat betreft de richting van racisme.
pi_180911793
Extra pijnlijk aangezien de baas van de NYT 4 dagen geleden Trump bezocht om hem de les te leren.

https://www.nytimes.com/2(...)imes-sulzberger.html
pi_180911797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:26 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, voelen jullie je echt aangevallen door de Tweets van die dame?
Ik vind het lachwekkend, maar ik zou zo'n iemand niet aannemen (idem voor iemand die zulke dingen over Aziaten of welke groep dan ook zou zeggen).

Maar als ze het over donkere mensen had gezegd, had je dan ook gevraagd of iemand zich echt aangevallen zou voelen?
pi_180911814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als FOX News een aanhanger van de KKK zou aannemen dan zou dat (terecht) ook negatieve reacties krijgen, en dan zou jou reactie ook niet zijn "Wat is precies het probleem? Dan kijkt je die tv-zender toch lekker niet?" (en je gaat natuurlijk nu zeggen dat dat wel je reactie zou zijn).

Linkse mensen (en media) zijn gewoon hypocriet wat betreft de richting van racisme.
Ik lees iedere dag joop. Toen Metoo begon iedere dag wel een extreem artikel over wat er wel niet moest gebeuren aan de hand van onbewezen claims door boze vrouwen. Tot de opperleider van Joop zelf een seksueel intimiderende viespeuk bleek te zijn. Na bijna 2 weken een laf excuus en weer verder met wat minder grootspraak.
pi_180911819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:29 schreef Aurelius het volgende:
Extra pijnlijk aangezien de baas van de NYT 4 dagen geleden Trump bezocht om hem de les te leren.

https://www.nytimes.com/2(...)imes-sulzberger.html
Misschien geen fake news, maar duidelijk wel hypocritical news :)
pi_180911835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:26 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, voelen jullie je echt aangevallen door de Tweets van die dame?
Maakt dat uit? De NY times trekt streng van leer over vermeende racisten en neemt er nu zelf een aan die dingen doet waar een gemiddeld kkk lid voor zou blozen zonder hoed op.
pi_180911843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als FOX News een aanhanger van de KKK zou aannemen dan zou dat (terecht) ook negatieve reacties krijgen, en dan zou jou reactie ook niet zijn "Wat is precies het probleem? Dan kijkt je die tv-zender toch lekker niet?" (en je gaat natuurlijk nu zeggen dat dat wel je reactie zou zijn).

Linkse mensen (en media) zijn gewoon hypocriet wat betreft de richting van racisme.
Weet niet hoor, maar deze dame komt niet over als een Aziatische equivalent van een KKK'er, een club die bekend stond om het lynchen van negers.

Beetje overdreven vergelijking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180911859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik vind het lachwekkend, maar ik zou zo'n iemand niet aannemen (idem voor iemand die zulke dingen over Aziaten of welke groep dan ook zou zeggen).

Maar als ze het over donkere mensen had gezegd, had je dan ook gevraagd of iemand zich echt aangevallen zou voelen?
Tweets komen op mij over als grapjes of getroll. Moppen over buitenlanders doen we hier toch ook niet moeilijk over?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180911872
Die tweets neemt iemand serieus als oprecht racisme? Dat is toch duidelijk getroll..

Triest hoe de politiek gemotiveerde framing van mediaoutlets afleidt van zaken die daadwerkelijk verslagen dienen te worden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:37:21 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180911879
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tweets komen op mij over als grapjes of getroll. Moppen over buitenlanders doen we hier toch ook niet moeilijk over?
It's just a prank bro!!!
pi_180911883
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet hoor, maar deze dame komt niet over als een Aziatische equivalent van een KKK'er, een club die bekend stond om het lynchen van negers.

Beetje overdreven vergelijking.
Je snapt best wat ik bedoel, als FOX News iemand had aangenomen die precies dezelfde tweets had geplaats over "black people" dan had je in dat topic niet gepost "Wat is precies het probleem? Dan kijkt je die tv-zender toch lekker niet?".
pi_180911900
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tweets komen op mij over als grapjes of getroll. Moppen over buitenlanders doen we hier toch ook niet moeilijk over?
Behalve als Trump of Wilders op Twitter zit te grappen en te trollen?
pi_180911914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:36 schreef Deshain het volgende:
Die tweets neemt iemand serieus als oprecht racisme? Dat is toch duidelijk getroll..

Triest hoe de politiek gemotiveerde framing van mediaoutlets afleidt van zaken die daadwerkelijk verslagen dienen te worden.
Zwarte mensen zijn beter bestand tegen de zon, dus ze horen niet thuis in Europa, maar in de jungle van Afrika.
pi_180911941
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zwarte mensen zijn beter bestand tegen de zon, dus ze horen niet thuis in Europa, maar in de jungle van Afrika.
In de jungle is bijna overal schaduw, ik denk niet dat je het helemaal snapt..
pi_180911943
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zwarte mensen zijn beter bestand tegen de zon, dus ze horen niet thuis in Europa, maar in de jungle van Afrika.
Ben je buiten geweest de afgelopen weken?
in a crowd you lose humanity
pi_180911946
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:40 schreef Deshain het volgende:

[..]

In de jungle is bijna overal schaduw, ik denk niet dat je het helemaal snapt..
Gelukkig maar dan.
pi_180911956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ben je buiten geweest de afgelopen weken?
Ja, heb je ook het nieuws gelezen dat dit best uniek is?
pi_180911983
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Behalve als Trump of Wilders op Twitter zit te grappen en te trollen?
Aha, is het trollen wat Trump doet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180911991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:36 schreef Deshain het volgende:
Die tweets neemt iemand serieus als oprecht racisme? Dat is toch duidelijk getroll..

Triest hoe de politiek gemotiveerde framing van mediaoutlets afleidt van zaken die daadwerkelijk verslagen dienen te worden.
Ik zie in de Tweets dat ze toch echt een afkeer heeft richting blanke mensen/mannen, mogelijk door negatieve ervaringen. Als ik negatieve ervaringen heb met personen uit een bepaalde groep dan haal ik het echt niet in mijn hoofd om die hele groep te framen of te trollen.

Ik voel me daar niet door gekwetst, dat ben ik niet zo snel, maar als ze iemand dit over negers zegt na lastig te zijn gevallen te zijn in de getto wordt diegene echt niet meer aangenomen door de NYT (of welk zichzelf serieus nemende medium dan ook). En dat is het hypocriete (idem voor de mensen die dit bagatelliseren, maar wel weer het hoogste woord voeren als een niet-blanke groep negatief wordt weggezet).
pi_180911992
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet hoor, maar deze dame komt niet over als een Aziatische equivalent van een KKK'er, een club die bekend stond om het lynchen van negers.

Beetje overdreven vergelijking.
Wordt je overtuigd door mensen die de PvdA afserveren omdat socialisten vroeger bekend stonden om massamoorden?
pi_180912012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je snapt best wat ik bedoel, als FOX News iemand had aangenomen die precies dezelfde tweets had geplaats over "black people" dan had je in dat topic niet gepost "Wat is precies het probleem? Dan kijkt je die tv-zender toch lekker niet?".
Aha, dus jij weet wat ik dan had geschreven?

Verder komt deze dame niet op mij over als een notoire blankenhater. Weer een hoop heisa om niks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Behalve als Trump of Wilders op Twitter zit te grappen en te trollen?
Dat waren toch officiële statements van het Witte Huis volgens zijn vorige woordvoerder?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:47:37 #77
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180912035
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tweets komen op mij over als grapjes of getroll. Moppen over buitenlanders doen we hier toch ook niet moeilijk over?
Je troll was weer effectief zie ik.
Stop er nou maar weer mee.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180912042
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tweets komen op mij over als grapjes of getroll. Moppen over buitenlanders doen we hier toch ook niet moeilijk over?
Maar waar trek je de grens? James Gunn werd recentelijk ontslagen om tweets van lang geleden die wat pedofiele trekjes hadden. Die waren onderdeel van zijn "edgy humor". Als je dit soort tweets als trolling af doet, moet je wel consequent zijn, en dat is men dus niet.

Op het moment is, met name in de VS, de sfeer nogal gespannen, en is in no time een "outrage mob" opgetrommeld, om mensen te straffen voor "foute tweets". Ik heb géén idee hoe dit weer naar een "normale" gang van zaken kan worden teruggedraaid.
pi_180912054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wordt je overtuigd door mensen die de PvdA afserveren omdat socialisten vroeger bekend stonden om massamoorden?
PvdA is een sociaal-democratische partij, een stroming die werd verafschuwd door de echte socialisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912057
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, is het trollen wat Trump doet?
"Tweets komen op mij over als grapjes of getroll."

Dit geldt dus alleen in selectieve gevallen zodra het jou uitkomt?

"blanke mannen zijn allemaal aanranders en onderdrukkers" haha wat een getroll :D
"negers zijn allemaal lui en crimineel" racisme!!! :(
pi_180912071
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

Maar waar trek je de grens? James Gunn werd recentelijk ontslagen om tweets van lang geleden die wat pedofiele trekjes hadden. Die waren onderdeel van zijn "edgy humor". Als je dit soort tweets als trolling af doet, moet je wel consequent zijn, en dat is men dus niet.

Op het moment is, met name in de VS, de sfeer nogal gespannen, en is in no time een "outrage mob" opgetrommeld, om mensen te straffen voor "foute tweets". Ik heb géén idee hoe dit weer naar een "normale" gang van zaken kan worden teruggedraaid.
Wie is men? Persoonlijk vond ik het ontslag van Grunn namelijk idioot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912074
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus jij weet wat ik dan had geschreven?

Verder komt deze dame niet op mij over als een notoire blankenhater. Weer een hoop heisa om niks.
Als diezelfde Tweets van een blanke vrouw was en over negers gingen, dan kwam diegene ook niet over als racistisch? Neh, natuurlijk niet hè :+
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:52:59 #83
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_180912118
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus jij weet wat ik dan had geschreven?

Verder komt deze dame niet op mij over als een notoire blankenhater. Weer een hoop heisa om niks.
De Tweets vertellen een ander verhaal. Verschuilen achter "hurdur, ik ben ook slachtoffer en het was maar getroll" is wel heel makkelijk en doorzichtig. Kleuterschool gedrag waarbij je je eigen foute gedrag goed praat omdat de ander begon.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_180912121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als diezelfde Tweets van een blanke vrouw was en over negers gingen, dan kwam diegene ook niet over als racistisch? Neh, natuurlijk niet hè :+
Maar goed, tweets zijn paar jaar oud en ze heeft haar excuses aangeboden.

Volgens jou zou ze desondanks nergens meer in de mediawereld aan de bak moeten kunnen komen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

Maar waar trek je de grens? James Gunn werd recentelijk ontslagen om tweets van lang geleden die wat pedofiele trekjes hadden. Die waren onderdeel van zijn "edgy humor". Als je dit soort tweets als trolling af doet, moet je wel consequent zijn, en dat is men dus niet.
Ik wist niet dat Disney de eigenaar is van de New York Times.
pi_180912148
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Disney de eigenaar is van de New York Times.
Al die blanken lijken op elkaar joh, kan je toch niet uit elkaar houden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:56:24 #87
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_180912162
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, tweets zijn paar jaar oud en ze heeft haar excuses aangeboden.

Volgens jou zou ze desondanks nergens meer in de mediawereld aan de bak moeten kunnen komen?
Iemand anders de schuld geven is geen excuses ;).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_180912180
Groot gelijk. Witte mensen :r
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180912201
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is men? Persoonlijk vond ik het ontslag van Grunn namelijk idioot.
Dat varieert, in het geval van James Gunn kwam de outrage mob van de rechterkant, in andere gevallen van de andere kant van het spectrum.

Waar het om gaat is dat je consequent moet zijn. Alleen het lastige is dat de "grens" bij verschillende groepen heel anders ligt. En dan kun je bijna niets meer zeggen op social media, wat je later kan achtervolgen.
pi_180912216
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:56 schreef PirE het volgende:

[..]

Iemand anders de schuld geven is geen excuses ;).
Ze geeft aan dat ze spijt heeft van de opmerkingen.

Bovendien worden de Tweets geplaatst zonder context. Geen idee dus wat de aanleiding was voor haar opmerkingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912241
Verder wel bijzonder dat figuren zich hier chronisch geschoffeerd voelen door dit soort zaken. Dat zijn gek genoeg dezelfde types die roepen dat negers zich niet moeten aanstellen en vervolgens een filmpje posten van Morgan Freeman waarin de man verklaart dat racisme niet bestaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912259
Ze schijnt trouwens uit een redelijk geprivilegieerd nest in Zuid-Korea te komen. Benieuwd of ze beseft hoeveel blanke mannen hun leven daarvoor opgeofferd hebben...
pi_180912260
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, tweets zijn paar jaar oud en ze heeft haar excuses aangeboden.

Volgens jou zou ze desondanks nergens meer in de mediawereld aan de bak moeten kunnen komen?
Och, ik denk dat iemand die zulke dingen over negers zegt ook heel moeilijk aan de bak zou komen (zeker bij landelijke media, links en rechts), ook al zou het jaren geleden zijn. Dit soort zaken kunnen inderdaad je carrière kosten. Vind ik dat mensen een tweede kans verdienen? Zeker, maar dat zou dan evengoed gelden voor mensen die racistische opmerkingen maken over Aziaten, negers en andere groepen.

Natuurlijk is het moeilijk om dit te checken, maar het lijkt me toch echt dat de NYT in gevallen van racisme richtingen niet-blanken een ander oordeel had geveld (zie ook hun berichtgevingen over dit soort onderwerpen). Hoe er tegen racisme aan wordt gekeken en hoe het wordt veroordeeld is gewoon erg hypocriet. Voordeel is wel dat dit natuurlijk ook tegen de NYT zal worden gebruikt in de toekomst als ze weer eens hard van leer gaan over andere 'racistische' en 'seksistische' onderwerpen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:05:34 #94
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_180912311
Terecht anders is iedereen aan het klagen dat die spleetoog een uitkering aan het trekken is
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:07:28 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_180912330
Iedereen die de New York Times een beetje volgt, wat gok ik niet zoveel mensen hier zijn, want moeilijke woorden, weet dat sinds de aanstelling van Bennet als opinion editor, er vrijwel alleen maar controverse is.

https://www.vox.com/polic(...)on-page-conservatism

Een nazi vriend, een klimaatontkenner, een neocon, een Blackwater press release gemaskeerd als opinie en een Aziaat die wat ondeugende dingen over blanken heeft gezegd.

Typisch dat over alleen de laatste een topic word geopend.

(Niet zo heel typisch, want mensen lezen heel de NYT niet, maar hun alt right echo kamertjes, en die zijn voorspelbaar stil over de gehele NYT behalve als er zoiets gebeurt)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180912372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Och, ik denk dat iemand die zulke dingen over negers zegt ook heel moeilijk aan de bak zou komen (zeker bij landelijke media, links en rechts), ook al zou het jaren geleden zijn. Dit soort zaken kunnen inderdaad je carrière kosten. Vind ik dat mensen een tweede kans verdienen? Zeker, maar dat zou dan evengoed gelden voor mensen die racistische opmerkingen maken over Aziaten, negers en andere groepen.

Natuurlijk is het moeilijk om dit te checken, maar het lijkt me toch echt dat de NYT in gevallen van racisme richtingen niet-blanken een ander oordeel had geveld (zie ook hun berichtgevingen over dit soort onderwerpen). Hoe er tegen racisme aan wordt gekeken en hoe het wordt veroordeeld is gewoon erg hypocriet. Voordeel is wel dat dit natuurlijk ook tegen de NYT zal worden gebruikt in de toekomst als ze weer eens hard van leer gaan over andere 'racistische' en 'seksistische' onderwerpen.
Vind persoonlijk dat je overdreven veel drama maakt over die Tweets.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eindredactie Games vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:17:29 #97
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_180912430
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
Verder wel bijzonder dat figuren zich hier chronisch geschoffeerd voelen door dit soort zaken. Dat zijn gek genoeg dezelfde types die roepen dat negers zich niet moeten aanstellen en vervolgens een filmpje posten van Morgan Freeman waarin de man verklaart dat racisme niet bestaat.
Echt hè, als vliegen op stront. En dan anderen sneeuwvlokjes noemen :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:19:44 #98
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180912455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:26 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, voelen jullie je echt aangevallen door de Tweets van die dame?
Iemand die roept dat ik van een klif af moet lopen en dat ik ondergrond moet gaan leven als een smekend, lelijk monster... omdat ik blank ben? Nee waarom zou ik mij aangevallen voelen.

Zo typisch dat de usual suspects dit weer verdedigen. Ik was ook kritisch over de tweet van Roseanne. Jullie, jullie verdedigen alles, maakt niet uit hoe bizar, ziek en fout.
pi_180912461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind persoonlijk dat je overdreven veel drama maakt over die Tweets.
Die Tweets boeien me niet, ik kende haar voor vandaag ook niet eens en ik voel me ook niet aangesproken door haar Tweets. Ik reageer hier op de hypocriete manier hoe dit wordt behandeld, o.a. door de NYT. Ik snap ook niet waarom de NYT dit doet, aangezien ze natuurlijk zelf ook wel zullen begrijpen dat ze nu hun eigen glazen in hebben gegooid wat betreft het rapporteren over racisme en seksisme. Ze meten gewoon duidelijk met twee maten en zijn daarmee 'hypocritical news'.
pi_180912474
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die Tweets boeien me niet, ik kende haar voor vandaag ook niet eens en ik voel me ook niet aangesproken door haar Tweets. Ik reageer hier op de hypocriete manier hoe dit wordt behandeld, o.a. door de NYT. Ik snap ook niet waarom de NYT dit doet, aangezien ze natuurlijk zelf ook wel zullen begrijpen dat ze nu hun eigen glazen in hebben gegooid wat betreft het rapporteren over racisme en seksisme. Ze meten gewoon duidelijk met twee maten en zijn daarmee 'hypocritical news'.
Nou ja, wat ik van Speknek hierboven begrijp, valt het wel met die hypocrisie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:22:41 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180912491
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:07 schreef speknek het volgende:
Iedereen die de New York Times een beetje volgt, wat gok ik niet zoveel mensen hier zijn, want moeilijke woorden, weet dat sinds de aanstelling van Bennet als opinion editor, er vrijwel alleen maar controverse is.

https://www.vox.com/polic(...)on-page-conservatism

Een nazi vriend, een klimaatontkenner, een neocon, een Blackwater press release gemaskeerd als opinie en een Aziaat die wat ondeugende dingen over blanken heeft gezegd.

Typisch dat over alleen de laatste een topic word geopend.

(Niet zo heel typisch, want mensen lezen heel de NYT niet, maar hun alt right echo kamertjes, en die zijn voorspelbaar stil over de gehele NYT behalve als er zoiets gebeurt)
Bedankt voor de tip, nu haat ik de NYT nog meer.

Wel typisch dat je dit soort hatelijke crap "ondeugend" noemt. Er zijn werkelijk geen grenzen aan hoe ver iemand kan gaan, zolang ze maar aan de 'juiste kant' staan, he?

Engerd.
pi_180912495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik van Speknek hierboven begrijp, valt het wel met die hypocrisie.
Ze ontslaan iemand omdat diegene nazi vrienden heeft, maar nemen wel iemand aan die zelf racistische Tweets plaats? Ja, valt best mee met die hypocrisie inderdaad :)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:25:35 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180912519
Top topic weer dit
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180912526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ze ontslaan iemand omdat diegene nazi vrienden heeft, maar nemen wel iemand aan die zelf racistische Tweets plaats? Ja, valt best mee met die hypocrisie inderdaad :)
Context is alles.

Deze dame woont in de VS en is werkzaam in een wereld die wordt gedomineerd door blanke kerels. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze mevrouw in werkelijkheid geen bloedhekel heeft aan blanken en dat ook heeft duidelijk weten te maken richting haar leidinggevenden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912527
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, nu haat ik de NYT nog meer.

Wel typisch dat je dit soort hatelijke crap "ondeugend" noemt. Er zijn werkelijk geen grenzen aan hoe ver iemand kan gaan, zolang ze maar aan de 'juiste kant' staan, he?

Engerd.
Laten we racisme vanaf nu gewoon "ondeugend taalgebruik" gaan noemen :D
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:26:51 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180912534
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:30 schreef Marsenal het volgende:
Fijn toch, dat zo iemand nog een baan kan krijgen? Als we iedereen die zich onwenselijk uitlaat maar voor de rest van de leven werkeloos moeten laten zijn, dat zou wat zijn.
Het punt is dat ik graag terug wil naar de tijd dat ik de media kon vertrouwen. Terug de Matrix in, zeg maar. De wereld was zoveel fijner toen. Maar nu, keer op keer wordt bevestigd dat het niet kan. Het zijn leugenaars, haatzaaiers, propagandisten, idioten. En ze doen helemaal niets om hun leven te beteren. Het wordt erger en erger en erger! Nu zit daar iemand stukkies te tikken die mij haat vanwege mijn huidskleur. Chill man! Waarom zeur ik toch zo? Is toch doodnormaal allemaal?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:27:50 #107
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180912543
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, nu haat ik de NYT nog meer.

Wel typisch dat je dit soort hatelijke crap "ondeugend" noemt. Er zijn werkelijk geen grenzen aan hoe ver iemand kan gaan, zolang ze maar aan de 'juiste kant' staan, he?

Engerd.
Ach, het tuig dat aan de lopende band mensen overvalt, in elkaar slaat en besteelt, wordt toch ook "boefjes" genoemd?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:28:28 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180912554
De techartikelen die ze schrijft zullen voortaan dus oproepen tot witte volkerenmoord?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180912571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Context is alles.

Deze dame woont in de VS en is werkzaam in een wereld die wordt gedomineerd door blanke kerels. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze mevrouw in werkelijkheid geen bloedhekel heeft aan blanken en dat ook heeft duidelijk weten te maken richting haar leidinggevenden.
Oh ja natuurlijk, eerst haal je aan dat de NYT niet hypocriet is op basis van eerdere voorvallen, maar de andere die een connectie had met racisme werd wel gewoon ontslagen, dus nu gaat het om de context ("ze heeft niet écht een hekel aan blanken, het is gewoon trollen omdat ze leeft in een door blanken gedomineerde wereld").

Prima hoor, maar ik neem de NYT en jou niet serieus als er in de toekomst hard van leer wordt getrokken tegen andere vormen van discriminatie. Gewoon pure hypocrisie, zoals dat vaak voorkomt in linkse kringen (= generaliserend, maar gebaseerd op feiten).
pi_180912573
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:28 schreef Copycat het volgende:
De techartikelen die ze schrijft zullen voortaan dus oproepen tot witte volkerenmoord?
Witte producten krijgen stelselmatig slechtere reviews, Apple zal in het verdomhoekje gaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:31:20 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180912580
Gaat de witte mens nu onderdrukt worden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180912594
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Oh ja natuurlijk, eerst haal je aan dat de NYT niet hypocriet is op basis van eerdere voorvallen, maar de andere die een connectie had met racisme werd wel gewoon ontslagen, dus nu gaat het om de context ("ze heeft niet écht een hekel aan blanken, het is gewoon trollen omdat ze leeft in een door blanken gedomineerde wereld").

Prima hoor, maar ik neem de NYT en jou niet serieus als er in de toekomst hard van leer wordt getrokken tegen andere vormen van discriminatie. Gewoon pure hypocrisie, zoals dat vaak voorkomt in linkse kringen (= generaliserend, maar gebaseerd op feiten).
Wie is hier links dan?

Verder staat het jou vrij om de NYT en mij niet serieus te nemen. Ik vind persoonlijk dat nogal spastisch wordt gereageerd op een handvol tweets die in mijn ogen niet wijzen op een diepgewortelde haat richting blanken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912597
Uit haar tweets kan ik afleiden dat ze niet alleen racistisch is tegenover oude blanke mannen, maar ook dat ze psychisch niet helemaal stabiel is.

Zou zo iemand nooit aannemen. Komen geen goede dingen uit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:37:10 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180912660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:33 schreef Starmanelon het volgende:
Uit haar tweets kan ik afleiden dat ze niet alleen racistisch is tegenover oude blanke mannen, maar ook dat ze psychisch niet helemaal stabiel is.

Zou zo iemand nooit aannemen. Komen geen goede dingen uit.
Jammer nou dat jij niet in die commissie zat. Zulks inzichten zullen ze node missen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180912663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is hier links dan?

Verder staat het jou vrij om de NYT en mij niet serieus te nemen. Ik vind persoonlijk dat nogal spastisch wordt gereageerd op een handvol tweets die in mijn ogen niet wijzen op een diepgewortelde haat richting blanken.
Als deze Tweets dat niet aantonen en niet racistisch zijn, dan zijn er maar weinig dingen echt racistisch. Ook prima wat mij betreft, dan komt racisme dus (gelukkig) nauwelijks tot helemaal niet voor *O*
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:37:53 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180912678
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:07 schreef speknek het volgende:
Iedereen die de New York Times een beetje volgt, wat gok ik niet zoveel mensen hier zijn, want moeilijke woorden, weet dat sinds de aanstelling van Bennet als opinion editor, er vrijwel alleen maar controverse is.

https://www.vox.com/polic(...)on-page-conservatism

Een nazi vriend, een klimaatontkenner, een neocon, een Blackwater press release gemaskeerd als opinie en een Aziaat die wat ondeugende dingen over blanken heeft gezegd.

Typisch dat over alleen de laatste een topic word geopend.

(Niet zo heel typisch, want mensen lezen heel de NYT niet, maar hun alt right echo kamertjes, en die zijn voorspelbaar stil over de gehele NYT behalve als er zoiets gebeurt)
Het probleem is dat klimaatverandering ontkennen niet strafbaar is. Conservatief zijn ook niet.
En die nazi is ontslagen.

Dus wat is je punt?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180912693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als deze Tweets dat niet aantonen en niet racistisch zijn, dan zijn er maar weinig dingen echt racistisch. Ook prima wat mij betreft, dan komt racisme dus (gelukkig) nauwelijks tot helemaal niet voor *O*
Dat laatste wordt anders regelmatig gesteld in NWS. Ik kan mij nog wel wat topics herinneren over racisme in Nederland. Heel NWS over de zeik, want racisme bestaat niet of nauwelijks in Nederland.

Verder begrijp ik uit de statement van de NYT dat ze zelf online werd lastiggevallen. Ben dus wel benieuwd naar de context.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912700
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:28 schreef Copycat het volgende:
De techartikelen die ze schrijft zullen voortaan dus oproepen tot witte volkerenmoord?
Ze zullen in elk geval leiden tot een boel meer clicks en dus advertentie inkomsten. Dat kan ook een van redenen zijn dat ze haar aanhouden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:40:27 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180912717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:39 schreef Aurelius het volgende:

Ze zullen in elk geval leiden tot een boel meer clicks en dus advertentie inkomsten.
Ik denk dat dat in die techsector wel zal meevallen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180912719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Verder begrijp ik uit de statement van de NYT dat ze zelf online werd lastiggevallen. Ben dus wel benieuwd naar de context.
Two wrongs don't make a right.
pi_180912781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:40 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right.
Dat ligt maar net aan de situatie.

Als iemand aan de lopende band wordt gepest en die persoon slaat een keer terug, dan neem je dat degene die in eerste instantie is gepest toch ook niet kwalijk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste wordt anders regelmatig gesteld in NWS. Ik kan mij nog wel wat topics herinneren over racisme in Nederland. Heel NWS over de zeik, want racisme bestaat niet of nauwelijks in Nederland.
Als mensen racisme op dezelfde manier kwalificeren als jij dat doet, en zelfs in deze Tweets niets racistisch zien maar het afdoen als gewoon een beetje gegrap en getroll, dan snap ik wel dat anderen zeggen dat racisme niet of nauwelijks bestaat. Maar ik begrijp dus dat jij het daar weer niet mee eens bent?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:48:53 #123
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180912866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als mensen racisme op dezelfde manier kwalificeren als jij dat doet, en zelfs in deze Tweets niets racistisch zien maar het afdoen als gewoon een beetje gegrap en getroll, dan snap ik wel dat anderen zeggen dat racisme niet of nauwelijks bestaat. Maar ik begrijp dus dat jij het daar weer niet mee eens bent?
Racisme bestaat niet naar blanken, snap dat dan toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180912871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de situatie.

Als iemand aan de lopende band wordt gepest en die persoon slaat een keer terug, dan neem je dat degene die in eerste instantie is gepest toch ook niet kwalijk?
Iemand die lastig wordt gevallen door Marokkanen (gewoon hypothetisch, niet dat dit in werkelijkheid voorkomt natuurlijk) mag op Twitter tekeer gaan tegen alle Marokkaantjes en dan is dat niet meer racistisch of discriminerend? Ah duidelijk :)
pi_180912880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als mensen racisme op dezelfde manier kwalificeren als jij dat doet, en zelfs in deze Tweets niets racistisch zien maar het afdoen als gewoon een beetje gegrap en getroll, dan snap ik wel dat anderen zeggen dat racisme niet of nauwelijks bestaat. Maar ik begrijp dus dat jij het daar weer niet mee eens bent?
Oh, de Tweets van deze dame hebben absoluut racistische kenmerken. Maar ik vraag mij sterk af of deze vrouw daadwerkelijk een hekel heeft aan blanke mensen. Nogmaals, de context ontbreekt. Naar ik begrijp is zij lastiggevallen online vanwege haar gender en ras. In dat licht vallen haar opmerkingen wellicht beter te begrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Iemand die lastig wordt gevallen door Marokkanen (gewoon hypothetisch, niet dat dit in werkelijkheid voorkomt natuurlijk) mag op Twitter tekeer gaan tegen alle Marokkaantjes en dan is dat niet meer racistisch of discriminerend? Ah duidelijk :)
Ligt wederom aan de context. One size fits all bestaat in dit soort gevallen niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, de Tweets van deze dame hebben absoluut racistische kenmerken. Maar ik vraag mij sterk af of deze vrouw daadwerkelijk een hekel heeft aan blanke mensen. Nogmaals, de context ontbreekt. Naar ik begrijp is zij lastiggevallen online vanwege haar gender en ras. In dat licht vallen haar opmerkingen wellicht beter te begrijpen.
Zeg je zulke extreem genuanceerde dingen ook als mensen uitspraken met 'discriminerende kenmerken' over Marronkannen, moslims en negers doen? We weten de context niet, ze zijn misschien wel aangevallen door andere individuen uit deze groepen, etc?
pi_180912968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt wederom aan de context. One size fits all bestaat in dit soort gevallen niet.
Ja, die context die voor jou relevant is is dus gewoon de huidskleur van de persoon die de uitspraken doet en over welke groep aangevallen wordt :D _O-
pi_180912977
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeg je zulke extreem genuanceerde dingen ook als mensen uitspraken met 'discriminerende kenmerken' over Marronkannen, moslims en negers doen? We weten de context niet, ze zijn misschien wel aangevallen door andere individuen uit deze groepen, etc?
Geen idee of ik dat in zo'n geval ook zou schrijven. Je vraagt mij te reageren op een hypothetische situatie waarvan ik de context niet ken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180912986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ja, die context die voor jou relevant is is dus gewoon de huidskleur van de persoon die de uitspraken doet en over welke groep aangevallen wordt :D _O-
Dat zijn jouw woorden. Maar ik begrijp heel goed dat je het zo wil framen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:57:21 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_180912994
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, nu haat ik de NYT nog meer.

Wel typisch dat je dit soort hatelijke crap "ondeugend" noemt. Er zijn werkelijk geen grenzen aan hoe ver iemand kan gaan, zolang ze maar aan de 'juiste kant' staan, he?

Engerd.
Nou nee, maar dit is overduidelijk ondeugend. Er zijn discussies te voeren over wat racisme is en wat niet, maar ik gok dat jij daar geen interesse in hebt. Dan kun je kijken naar haar acties. En ze zou niet tussen een gigantische groep ouwe blanke mannen gaan werken als ze er werkelijk haat voor had. Dat is zoiets als een witsupremacistische gangsta rapper. Daarnaast had ze een redelijk verklaring en heeft ze haar excuses aangeboden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het probleem is dat klimaatverandering ontkennen niet strafbaar is. Conservatief zijn ook niet.
En die nazi is ontslagen.

Dus wat is je punt?
Deze tweets zijn ook niet strafbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180913000
KoosVogels weer vieslinks aan het doen, en dan straks 'ja, maar ik ben echt rechts hoor huehuehue'.

Alsof iemand daar nog intrapt :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180913083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Context is alles.

Deze dame woont in de VS en is werkzaam in een wereld die wordt gedomineerd door blanke kerels. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze mevrouw in werkelijkheid geen bloedhekel heeft aan blanken en dat ook heeft duidelijk weten te maken richting haar leidinggevenden.
Inderdaad. Zoals in het artikel van de BBC staat: het waren niet-gemeende sarcastische/cynische opmerkingen.

In de categorie van:

Rechtspopulist X: "Alle Moslims moeten dood! :( "
Igen: "Alle Joden moeten dood! ;)"

Rechtspopulistische schandaalmedia: "Oooh, Igen is een neonazi!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:20:45 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913342
Niks is te vergelijken is het verhaal van links fok! dus.

Zelfs als het bij hetzelfde bedrijf gebeurt mbt een vergelijkbare situatie.

Met andere woorden. Als hypocrisie zoals dit wat zo duidelijk is als dit niet eens als hypocrisie aangeduid mag worden dan kunnen we dus nooit vergelijkende discussies voeren.

Tot zo ver zijn we afgegleden dus. Niemand die gewoon even kan zeggen "eh ja.. dat is best wel een dubbele standaard die blijk geeft van een politieke bias".

Niemand aan die kant van het spectrum hier? En ook nooit? Links heeft NOOIT een oneerlijke bias? Werkelijk?

Het is ongelofelijk. Mag ik even aan de noodrem trekken?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180913455
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:20 schreef SpecialK het volgende:
hypocrisie
Welke hypocrisie?

Blanken die op internet racistische dingen over negers of moslims zeggen zijn doorgaans bloedserieus. Dat is het verschil.
pi_180913496
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad. Zoals in het artikel van de BBC staat: het waren niet-gemeende sarcastische/cynische opmerkingen.

In de categorie van:

Rechtspopulist X: "Alle Moslims moeten dood! :( "
Igen: "Alle Joden moeten dood! ;)"

Rechtspopulistische schandaalmedia: "Oooh, Igen is een neonazi!"
Wat in het BBC-artikel staat is geen feitelijke vaststelling. Het is slechts een weergave van de verdediging die Jeong en de NY Times hanteren. BBC gaat mee in het verhaaltje dat het hier counter-trolling betreft.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180913508
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke hypocrisie?

Blanken die op internet racistische dingen over negers of moslims zeggen zijn doorgaans bloedserieus. Dat is het verschil.
Waaruit blijkt op feitelijke gronden dat het slechts grapjes waren? Omdat Jeong en de NY Times dit zeggen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:33:13 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913541
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke hypocrisie?

Blanken die op internet racistische dingen over negers of moslims zeggen zijn doorgaans bloedserieus. Dat is het verschil.
Moslims die jihadistische dingen zeggen over westerlingen zijn doorgaans bloedserieus
Negers die enge dingen zeggen over blanke boeren zijn doorgaans bloedserieus

Waarom is jouw belevingswereld zo selectief?

Of het is allemaal OK of het is allemaal niet OK (om te zeggen op twitter). Maar dit "blanken dienen maar alle shit te slikken" idee moet echt eens afgelopen zijn.

Het is klaar. Het is tijd voor weldenkende mensen om een verenigd front te spannen tegen idioten. Of ze nou linkse onzin kotsen of rechtse onzin kotsen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180913578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waaruit blijkt op feitelijke gronden dat het slechts grapjes waren? Omdat Jeong en de NY Times dit zeggen?
Ja, en ik ga nu niet 4 jaar Twitter-tijdlijn doorspitten omdat jij dat wil.

Weet je, je zou mensen en situaties ook af en toe eens het voordeel van de twijfel kunnen geven. Dat is sowieso een stuk gezonder.
pi_180913587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waaruit blijkt op feitelijke gronden dat het slechts grapjes waren? Omdat Jeong en de NY Times dit zeggen?
Het is een hoopopgeleide vrouw die werkzaam is in een witte mannenwereld. Hoe logisch is dat zo iemand daadwerkelijk een hekel heeft aan blanken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180913589
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:33 schreef SpecialK het volgende:
Het is klaar. Het is tijd voor weldenkende mensen om een verenigd front te spannen tegen idioten. Of ze nou linkse onzin kotsen of rechtse onzin kotsen.
Het is tijd om je niet zo druk te maken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:37:58 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is tijd om je niet zo druk te maken.
Ik zie jou je regelmatig op dit forum druk maken over dingen. Dat het jou in dit geval niks kan schelen dat de wereld scheef staat zegt vooral wat over jouw onkunde om een basisprincipe te vormen. Het gaat jou om de poppetjes en de vlaggetjes. Niet om de inhoud. Dat is mij al langzamerhand duidelijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180913624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, en ik ga nu niet 4 jaar Twitter-tijdlijn doorspitten omdat jij dat wil.

Weet je, je zou mensen en situaties ook af en toe eens het voordeel van de twijfel kunnen geven. Dat is sowieso een stuk gezonder.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke hypocrisie?

Blanken die op internet racistische dingen over negers of moslims zeggen zijn doorgaans bloedserieus. Dat is het verschil.
Best, geef jij dan ook de racistische blanken op het internet het voordeel van de twijfel?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180913635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een hoopopgeleide vrouw die werkzaam is in een witte mannenwereld. Hoe logisch is dat zo iemand daadwerkelijk een hekel heeft aan blanken?
Ergens werkzaam zijn houd niet in dat je niet racistisch kunt zijn. De schoorsteen moet ook roken en als je kunt profiteren van die blanke duivels, waarom zou je het dan niet doen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180913660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:39 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ergens werkzaam zijn houd niet in dat je niet racistisch kunt zijn. De schoorsteen moet ook roken en als je kunt profiteren van die blanke duivels, waarom zou je het dan niet doen?
Dus ze geeft aan dat ze spijt heeft van haar opmerkingen en verklaart dat ze die Tweets nooit had mogen versturen, maar stiekem heeft ze gewoon een bloedhekel aan blanken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:41:31 #146
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een hoopopgeleide vrouw die werkzaam is in een witte mannenwereld. Hoe logisch is dat zo iemand daadwerkelijk een hekel heeft aan blanken?
Niet heel erg logisch nee. Niks mis met witte mannen in het algemeen. Aziaten doen het op professioneel vlak erg goed in de VS. Beter dan die enge witte mannen die zogenaamd iedereen proberen te onderdrukken.

Raar toch wel. Misschien is de VS wel een "east-asian supremacy".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180913685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Best, geef jij dan ook de racistische blanken op het internet het voordeel van de twijfel?
Als ik aanleiding daarvoor heb wel. Bij jou dus bijv. niet.
pi_180913695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus ze geeft aan dat ze spijt heeft van haar opmerkingen en verklaart dat ze die Tweets nooit had mogen versturen, maar stiekem heeft ze gewoon een bloedhekel aan blanken?
Gespeelde spijt uit angst om haar baantje te verliezen, bovendien weet ze dat zij en NY Times, gezien het eerder beleid richting Norton bijzonder hypocriet overkomen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180913710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:42 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Gespeelde spijt uit angst om haar baantje te verliezen, bovendien weet ze dat zij en NY Times, gezien het eerder beleid richting Norton bijzonder hypocriet overkomen.
Hoe de waard is......
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:42:46 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_180913712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Oh ja natuurlijk, eerst haal je aan dat de NYT niet hypocriet is op basis van eerdere voorvallen, maar de andere die een connectie had met racisme werd wel gewoon ontslagen, dus nu gaat het om de context ("ze heeft niet écht een hekel aan blanken, het is gewoon trollen omdat ze leeft in een door blanken gedomineerde wereld").

Prima hoor, maar ik neem de NYT en jou niet serieus als er in de toekomst hard van leer wordt getrokken tegen andere vormen van discriminatie. Gewoon pure hypocrisie, zoals dat vaak voorkomt in linkse kringen (= generaliserend, maar gebaseerd op feiten).
Ik denk dat Quinn Norton te snel ontslagen is. Alhoewel ik het nog steeds dubieus vind dat je beste vrienden met de Daily Stormer eigenaar kan zijn, zelf ook wat dubieuze tweets maakt maar het er vervolgens echt niet mee eens bent, maar goed. Als dat je standpunt is kun je best tech editor zijn. Ik denk dat ze dat ook bij de NYT vinden, en daarom nu niet meteen voor ontslag zijn gegaan.
Zelf had ik ze misschien allebei niet aangenomen, maar goed, Bennet houdt zoals gezegd wel van wat controverse.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180913735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe de waard is......
Ja, je kunt dat riedeltje wel weer gaan herhalen, maar als je uitgeluld bent, blijf dan lekker van het toetsenbord af.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:43:54 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ik aanleiding daarvoor heb wel. Bij jou dus bijv. niet.
Welke aanleiding heb je bij Jeong precies? Het feit dat ze een kleurtje heeft?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180913762
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat Quinn Norton te snel ontslagen is. Alhoewel ik het nog steeds dubieus vind dat je beste vrienden met de Daily Stormer eigenaar kan zijn, zelf ook wat dubieuze tweets maakt maar het er vervolgens echt niet mee eens bent, maar goed. Als dat je standpunt is kun je best tech editor zijn. Ik denk dat ze dat ook bij de NYT vinden, en daarom nu niet meteen voor ontslag zijn gegaan.
Zelf had ik ze misschien allebei niet aangenomen, maar goed, Bennet houdt zoals gezegd wel van wat controverse.
Een racist met een website is per definitie een onvriendelijk persoon die geen recht heeft op intermenselijke relaties van welk type dan ook?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180913766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, je kunt dat riedeltje wel weer gaan herhalen, maar als je uitgeluld bent, blijf dan lekker van het toetsenbord af.
Wat moeten we nou met jouw eerdere reactie? De dame geeft aan dat ze fout zat, maar dat weiger jij te geloven omdat ze volgens jou haar baantje veilig wil stellen.

Kortom, het maakt niet uit wat ze nu nog zegt of doet, in jouw ogen is ze een blankenhater.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180913811
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Welke aanleiding heb je bij Jeong precies? Het feit dat ze een kleurtje heeft?
Het feit dat ze na kritiek aangegeven heeft in welke context de opmerking gemaakt werd en dat het niet netjes was om zo'n opmerking te maken.

Dat is wat heel anders dan wat je hier op Fok! bij rechtsextremisten ziet, die bijv. de inwoners van de Bijlmer met chimpansees vergelijken en dat van elkaar goedpraten als je er wat van zegt.
pi_180913819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat moeten we nou met jouw eerdere reactie? De dame geeft aan dat ze fout zat, maar dat weiger jij te geloven omdat ze volgens jou haar baantje veilig wil stellen.

Kortom, het maakt niet uit wat ze nu nog zegt of doet, in jouw ogen is ze een blankenhater.
Het gaat bij Jeong om een patroon in bijzonder grove tweets waardoor inderdaad redelijkerwijs gesteld kan worden dat het een blankenhater betreft.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180913835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:47 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het gaat bij Jeong om een patroon in bijzonder grove tweets waardoor inderdaad redelijkerwijs gesteld kan worden dat het een blankenhater betreft.
Een "patroon" van 4 tweets op 103.000. Poeh poeh.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 10:48:54 ]
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:49:12 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Het feit dat ze na kritiek aangegeven heeft in welke context de opmerking gemaakt werd en dat het niet netjes was om zo'n opmerking te maken.
Er zijn regelmatig "witte" mensen die hun excuses aanbieden na zoiets. Is dat voor jou dan ook het moment om die mensen het voordeel van de twijfel te geven?

Of hebben ze het dan "al verknalt"?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180913861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Een "patroon" van 4 tweets op 103.000. Poeh poeh.
Het zijn er meer dan vier.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:50:07 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180913874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Een "patroon" van 4 tweets op 103.000. Poeh poeh.
Bij hoeveel tweets zou jij zeggen dat het wel verdacht is? Geef me even voor de gein een getal.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:51:04 #161
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180913890
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bij hoeveel tweets zou jij zeggen dat het wel verdacht is? Geef me even voor de gein een getal.
Er zijn er al meer dan 4 hier gepost toch?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:51:05 #162
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180913891
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, dan lees je die krant toch ook niet?
Antwoord hier dan niet.
pi_180913892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:26 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, voelen jullie je echt aangevallen door de Tweets van die dame?
Nee.

Ik zie wel een dubbele standaard hier: volgens sommige Fokkers mag je van alles zeggen over de niet-blanke medemens onder de noemer van 'benoemen' en 'vrije meningsuiting''. En als daar wat van gezegd wordt zijn de klagers huilies en racisme bestaat niet.

Maar als een niet blank persoon de blanke eens flink 'benoemt' dan is het ineens wél schande en racisme :')

Naar ik begrepen heb was het niet eens haar echte mening. Meer satirisch, om de opmerkingen die zij dagelijks over zich heen kreeg te 'spiegelen'. Om te laten zien hoe gek het eigenlijk klinkt.

Denk aan opmerkingen als :'Hey, jij bent blank! Waar kom je vandaan, Duitsland? Ken jij toevallig Heinrich Muller ook? Hoe denk je over de Duitse regering? Jullie mensen zijn zo goed in Bratwurst bakken! Je moet alleen niet vragen wat er in zit, haha. Waar is Poekie gebleven?

Dat klinkt best idioot. Maar mensen een Oosters uiterlijk krijgen wel vaak dit soort vragen over 'China'. Of dat ze 'sambalbij' roepen als je langs fietst.
pi_180913893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:47 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het gaat bij Jeong om een patroon in bijzonder grove tweets waardoor inderdaad redelijkerwijs gesteld kan worden dat het een blankenhater betreft.
De laatste hatelijke tweet dateert van jaren geleden. Ben benieuwd welk patroon jij denkt te ontwaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180913897
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn regelmatig "witte" mensen die hun excuses aanbieden na zoiets. Is dat voor jou dan ook het moment om die mensen het voordeel van de twijfel te geven?

Of hebben ze het dan "al verknalt"?
Dat hangt natuurlijk van het soort excuses af. Een "ik betreur de ontstane ophef" voldoet natuurlijk niet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:52:48 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_180913926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:45 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Een racist met een website is per definitie een onvriendelijk persoon die geen recht heeft op intermenselijke relaties van welk type dan ook?
Vriendelijk maakt je nog niet per se een vriend. En als je ziet wat hij schrijft en doet, wat voor publiek hij trekt en hoe hij dat niet bepaald gebruikt om de wereld een betere plek te maken, dan acht ik hem inderdaad redelijk onvriendelijk. Je kan best een intermenselijke relatie hebben, en als het familie is moet je er ook wat mee, maar vriend gaat wat ver.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180913929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De laatste hatelijke tweet dateert van jaren geleden. Ben benieuwd welk patroon jij denkt te ontwaren.
Het is even geleden ja, maar dan heeft ze het niet getweet? Of hoe moet ik dat zien?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:53:37 #168
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180913945
Ze staat wat mij betreft aan de goede kant van Het Gelijk dus ik duik in mijn ideologische loopgraaf en zal haar te vuur en te zwaard verdedigen en ik wens haar veel succes met haar nieuwe baan. En de NYT met hun reputatie als respectabel nieuws bolwerk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180913988
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Vriendelijk maakt je nog niet per se een vriend. En als je ziet wat hij schrijft en doet, wat voor publiek hij trekt en hoe hij dat niet bepaald gebruikt om de wereld een betere plek te maken, dan acht ik hem inderdaad redelijk onvriendelijk. Je kan best een intermenselijke relatie hebben, en als het familie is moet je er ook wat mee, maar vriend gaat wat ver.
In de beleving van die Daily Stormer-eigenaar is "de wereld een betere plek" een heel ander beeld dan dat jij ervan hebt. Je bent erg subjectief aan het posten. Vertel, op welke objectieve gronden zou een racist van het kaliber Stormer-eigenaar geen vrienden mogen hebben?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:56:11 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk van het soort excuses af. Een "ik betreur de ontstane ophef" voldoet natuurlijk niet.
Lekker glibberen met jou altijd. Je laat je werkelijk op geen enkele standaard vastspijkeren.

Zo zie ik links fok! wel een beetje ook. Er is altijd wel een smoes of excuus waarom het deze keer anders is.

Word er een beetje misselijk van eigenlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914036
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lekker glibberen met jou altijd. Je laat je werkelijk op geen enkele standaard vastspijkeren.

Zo zie ik links fok! wel een beetje ook. Er is altijd wel een smoes of excuus waarom het deze keer anders is.

Word er een beetje misselijk van eigenlijk.
De term waar je naar zoekt is moreel relativisme. Voor het extreme slag moreel relativisten is wetenschap ook maar een mening.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180914091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:52 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het is even geleden ja, maar dan heeft ze het niet getweet? Of hoe moet ik dat zien?
Jij had het over een patroon. Als daar sprake van was, dan waren die hatelijke tweets veel recenter gepost.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180914110
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij had het over een patroon. Als daar sprake van was, dan waren die hatelijke tweets veel recenter gepost.
Nee hoor, een patroon zegt niets over een tijdstip.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:00:16 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_180914115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

In de beleving van die Daily Stormer-eigenaar is "de wereld een betere plek" een heel ander beeld dan dat jij ervan hebt. Je bent erg subjectief aan het posten. Vertel, op welke objectieve gronden zou een racist van het kaliber Stormer-eigenaar geen vrienden mogen hebben?
Goh je meent het, vriendschap is subjectief, wie had dat gedacht. En hij zal best heel veel vrienden hebben. Andere racisten bijvoorbeeld. Dat maakt de vriendschap van Norton dubieus. Dubieus heh! Ik zeg niet dat het niet kan. Ik was vroeger een militante atheïst op Fok! en nu ben ik getrouwd met een Christen, die dingen gebeuren (alhoewel ik vermoedelijk niet met haar getrouwd zou zijn als ze abortusklinieken opblies, om de vergelijking wat beter te maken). Ze kan best vrienden met Norton geweest zijn op basis van zijn oh zo innemelijke karakter tegenover andere blanken, maar het dringt gewoon wel de vraag op waarom je vrienden bent met zo iemand.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180914119
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lekker glibberen met jou altijd. Je laat je werkelijk op geen enkele standaard vastspijkeren.

Zo zie ik links fok! wel een beetje ook. Er is altijd wel een smoes of excuus waarom het deze keer anders is.

Word er een beetje misselijk van eigenlijk.
"Glibberen" :')

Snap je nou echt het fundamentele verschil tussen "Het was niet zo bedoeld en ik had het niet zo moeten zeggen" en "Ik meende wat ik zei maar ik betreur de ophef" niet? :')

Verder ben jij degene die de doelpalen verzet door mij proberen uitspraken te ontlokken over andere casussen die je niet nader benoemt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 11:01:02 ]
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:00:36 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914124
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij had het over een patroon. Als daar sprake van was, dan waren die hatelijke tweets veel recenter gepost.
Dat zou prima kunnen omdat Jeong prospectus had op een nieuw carrièrepad en zich besloot in te houden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914141
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zou prima kunnen omdat Jeong prospectus had op een nieuw carrièrepad en zich besloot in te houden.
De sollicitatieprocedure bij de Times duurt toch geen jaren? Dat is meer de overheid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:02:05 #178
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914147
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De sollicitatieprocedure bij de Times duurt toch geen jaren? Dat is meer de overheid.
Jezelf omhoogwerken duurt altijd wel een paar jaar. Ze had het in haar kop om meer in het oog van het publiek te staan dus dan passen zulke tweets niet meer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914174
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Goh je meent het, vriendschap is subjectief, wie had dat gedacht. En hij zal best heel veel vrienden hebben. Andere racisten bijvoorbeeld. Dat maakt de vriendschap van Norton dubieus. Dubieus heh! Ik zeg niet dat het niet kan. Ik was vroeger een militante atheïst op Fok! en nu ben ik getrouwd met een Christen, die dingen gebeuren (alhoewel ik vermoedelijk niet met haar getrouwd zou zijn als ze abortusklinieken opblies, om de vergelijking wat beter te maken). Ze kan best vrienden met Norton geweest zijn op basis van zijn oh zo innemelijke karakter tegenover andere blanken, maar het dringt gewoon wel de vraag op.
Heeft de Daily Stormer-eigenaar geweld gebruikt? Zeker van het zware geweld wat jij aanhaalt in je voorbeeld?

Ik zal het kort voor je samenvatten:
1. Jij vindt racisme fout/dubieus (je goed recht)
2. Wie vriendschap heeft met racisten is daardoor fout/dubieus
3. Racisme van blanken naar gekleurden vindt je extra bezwaarlijk, of is misschien de enige vorm van racisme die er in jouw beleving kan bestaan (corrigeer me als ik ernaast zit)
4. Dit dringt vragen op.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180914176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee hoor, een patroon zegt niets over een tijdstip.
Meer over de duur. Heeft ze jarenlang hatelijke shit gepost?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180914193
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jezelf omhoogwerken duurt altijd wel een paar jaar. Ze had het in haar kop om meer in het oog van het publiek te staan dus dan passen zulke tweets niet meer.
Dan had ze deze tweets wel verwijderd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180914204
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jezelf omhoogwerken duurt altijd wel een paar jaar. Ze had het in haar kop om meer in het oog van het publiek te staan dus dan passen zulke tweets niet meer.
Er is niks mis mee, als je een publieke functie nastreeft, om op te letten dat je niet zomaar controversiele dingen zegt die verkeerd uitgelegd kunnen worden. Dat is gewoon verstandig.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:05:37 #183
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:00 schreef Igen het volgende:

[..]

"Glibberen" :')

Snap je nou echt het fundamentele verschil tussen "Het was niet zo bedoeld en ik had het niet zo moeten zeggen" en "Ik meende wat ik zei maar ik betreur de ophef" niet? :')

Niemand zegt "ik meende wat ik zei maar..." men zegt "ik betreur de ophef"

En dat is ongeveer wat Jeong's excuses op neer komt

"These comments were not aimed at a general audience, because general audiences do not engage in harassment campaigns. I can understand how hurtful these posts are out of context, and would not do it again."
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:05:59 #184
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914224
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan had ze deze tweets wel verwijderd.
Zo bewust zal het niet zijn geweest.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914226
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Niemand zegt "ik meende wat ik zei maar..." men zegt "ik betreur de ophef"

En dat is ongeveer wat Jeong's excuses op neer komt
Nee.
quote:
"These comments were not aimed at a general audience, because general audiences do not engage in harassment campaigns. I can understand how hurtful these posts are out of context, and would not do it again."
Begrijp je wat "out of context" betekent? |:(

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 11:06:27 ]
pi_180914247
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meer over de duur. Heeft ze jarenlang hatelijke shit gepost?
Ik zie een hatelijke tweet in november 2014 maar ook in november 2015. Ja dus.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180914254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Begrijp je wat "out of context" betekent? |:(
In welke contekst zijn zulke teksten, in jouw ogen, okee?
pi_180914258
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zo bewust zal het niet zijn geweest.
Dus ze stopte met het posten van hatelijke shit vanwege haar carrière, maar vergeet haar Twitter op te schonen.

Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:08:00 #189
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Er is niks mis mee, als je een publieke functie nastreeft, om op te letten dat je niet zomaar controversiele dingen zegt die verkeerd uitgelegd kunnen worden. Dat is gewoon verstandig.
Klopt. Daar is niks mis mee. Maar het argument is dat het feit dat deze tweets niet alsmaar door zijn gegaan een teken is dat ze niet echt deze meningen heeft.

Dat vind ik geen overtuigend argument. Er kunnen allerhande redenen zijn om te stoppen met zulk gedrag terwijl je WEL racistische denkbeelden hebt.

Let op dat ik dus niet claim dat ze per se WEL racistische denkbeelden heeft. Maar ik vind dat als argument heel zwak.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914277
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Daar is niks mis mee. Maar het argument is dat het feit dat deze tweets niet alsmaar door zijn gegaan een teken is dat ze niet echt deze meningen heeft.

Dat vind ik geen overtuigend argument. Er kunnen allerhande redenen zijn om te stoppen met zulk gedrag terwijl je WEL racistische denkbeelden hebt.

Let op dat ik dus niet claim dat ze per se WEL racistische denkbeelden heeft. Maar ik vind dat als argument heel zwak.
Ja ok.
pi_180914278
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus ze stopte met het posten van hatelijke shit vanwege haar carrière, maar vergeet haar Twitter op te schonen.

Goed verhaal.
Waarom zou ze dat doen? De NY Times kan erop vertrouwd worden blankenhaat te bagatelliseren of te faciliteren.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:09:49 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Begrijp je wat "out of context" betekent? |:(
Dat is verder irrelevant. Er werd in de meeste tweets nergens ge-@ naar iemand waar ze op zou reageren. Dus dit zijn general statements. Gewoon losse tweets gedumpt op iedereen.

Er was geen context duidelijk en mevrouw tech had dat kunnen weten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:11:05 #193
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914343
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus ze stopte met het posten van hatelijke shit vanwege haar carrière, maar vergeet haar Twitter op te schonen.

Goed verhaal.
Vrouwtje tech news snapt ook wel dat tweets zoals dat gewoon worden opgeslagen en later terug komen. Deleten maakt het alleen maar erger.

Nogmaals.. zeg niet per se dat dit zo is maar... for all you fucking assholes know... is ze gewoon een eckte racist en lopen jullie de useful idiot uit te hangen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914372
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is verder irrelevant. Er werd in de meeste tweets nergens ge-@ naar iemand waar ze op zou reageren. Dus dit zijn general statements. Gewoon losse tweets gedumpt op iedereen.

Er was geen context duidelijk en mevrouw tech had dat kunnen weten.
Geen @ betekent niet dat er geen context was. Het betekent wel dat die context nu niet meer te achterhalen valt.
pi_180914394
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nogmaals.. zeg niet per se dat dit zo is maar... for all you fucking assholes know... is ze gewoon een eckte racist en lopen jullie de useful idiot uit te hangen.
Dat zou kunnen ja. Natuurlijk kunnen niet-blanken net zo goed racistisch of anderszins kwaadaardig zijn.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:13:17 #196
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Geen @ betekent niet dat er geen context was. Het betekent wel dat die context nu niet meer te achterhalen valt.
Onzin.

Het is vrij normaal om mensen te @-en op twitter als je ze wil fucken.

Het waren ook geen replies.... het zijn gewoon tweets waarin ze besloot rare dingen te roepen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914451
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Neuh.
Is louter omdat racisme richting blanken als prima wordt beschouwd.
Je kunt binnen 5 minuten 10 voorbeelden vinden van mensen die dit doen en hun baan houden.
je als blanke gediscrimineerd voelen :')
Die Sarah is zelf ook blank.
Die Sarah heeft een blanke naam.
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:15:45 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914456
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Natuurlijk kunnen niet-blanken net zo goed racistisch of anderszins kwaadaardig zijn.
Exact. Maar dat lijkt een nogal lastig concept te zijn. Als een niet-blank persoon wordt betrapt op rare uitspraken dan is er op dit forum altijd een brigade aan usual suspects die alles recht proberen te praten.

Wordt een blank persoon betrapt op een foute uitspraak (zoals Roseanne Barr) dan is diezelfde brigade aanwezig om uit te leggen dat het geen fuck uitmaakt dat ze dacht dat die vrouw blank was... "het is sowieso onderhuids racisme.".

Naarmate er meer en meer van dit soort outrage verhalen naar buiten komen (van alle kanten en in alle combinaties) wordt die hypocrisie vrij duidelijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:16:18 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180914469
Wat een discussie hier. Zijn alle problemen op ofzo?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:16:57 #200
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914481
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:16 schreef Falco het volgende:
Wat een discussie hier. Zijn alle problemen op ofzo?
Ga jij nog even checken of je elders de wereld kan redden dan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914496
Klinkt alsof er niks aan de hand is. Andersom worden er natuurlijk wel genoeg mensen ontslagen maar ik lees nergens dat NY Times hypocriet is want dat voorbeeld ben ik niet in dit artikel tegengekomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:11 schreef Aurelius het volgende:
De NYT heeft eerder een redactielid binnen 7 uur ontslagen nadat racistische tweets en foute vrienden uitkwamen.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

Ze hebben een bepaalde standaard neergezet die ze nu niet nakomen. Komt nogal hypocriet over. En het dan gek vinden dat ze niet meer serieus worden genomen.
Dit is vooral het punt. Verder niet echt boeiend. De dubbele standaard zelf is ironisch genoeg discriminatie/racisme.
Whatever...
pi_180914587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:05 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Als ze dat over african american had getweet had ze daar nooit aangenomen geweest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:23:36 #204
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914601
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dit is vooral het punt. Verder niet echt boeiend. De dubbele standaard zelf is ironisch genoeg discriminatie/racisme.
Klopt.

Kan mij verder ook niks boeien dat iemand rare dingen heeft geroepen in zijn/haar verleden. Wat is de volgende stap? Je mag zelfs geen vakkenvuller worden als je ooit een Busta Rhymes lyric hebt gepost zonder het woord nigger te censureren? Omdat de Aldi bang is voor backlash?

Ziekelijk gedrag is dat. Mensen proberen ontslagen te krijgen oid. Bijna pervers.

Maar het betreft in dit geval een krant die claimt objectief te verslaan die gewoon keihard door laat schemeren dat ze een raciale bias hebben mbt wie ze ontslaan en wie ze aannemen.

Ik heb in dit topic of elders online nog geen enkel serieus wederwoord gezien over waarom dit OK zou moeten zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914615
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Exact. Maar dat lijkt een nogal lastig concept te zijn. Als een niet-blank persoon wordt betrapt op rare uitspraken dan is er op dit forum altijd een brigade aan usual suspects die alles recht proberen te praten.

Wordt een blank persoon betrapt op een foute uitspraak (zoals Roseanne Barr) dan is diezelfde brigade aanwezig om uit te leggen dat het geen fuck uitmaakt dat ze dacht dat die vrouw blank was... "het is sowieso onderhuids racisme.".
Ja, als je een blanke voor aap uitmaakt omdat je denkt dat het een kleurling is en dan alleen zegt "Ik bedoelde het niet zo" zonder uitleg hoe het dan wel bedoeld was... Tja. :N
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:25:01 #206
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914632
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, als je een blanke voor aap uitmaakt omdat je denkt dat het een kleurling is en dan alleen zegt "Ik bedoelde het niet zo" zonder uitleg hoe het dan wel bedoeld was... Tja. :N
Ik snap je punt niet?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:25:38 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180914642
Het was toch een bijeffect van Ambient?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180914693
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als ze dat over african american had getweet had ze daar nooit aangenomen geweest.
Ze is gewoon afgewezen door een witte kerel en is nu verbitterd.
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:28:26 #209
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914699
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:25 schreef Copycat het volgende:
Het was toch een bijeffect van Ambient?
Dat de damage-control heel onhandig was is verder weinig boeiend.

Dat wijf LIJKT ook gewoon op die aap van planet of the apes trouwens. Bijna bizar veel. En ze is zoals dat in de VS heet "white-passing".

Maar al deze argumenten waren oninteressant voor links. Al die nuance. Maar nu het iemand met een kleurtje en spleetoogjes betreft... is alle context ineens heel heel belangrijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914750
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet?
Het punt is dat niet alle gevallen vergelijkbaar zijn.

Ken je nog dat Erdogan-lied van Böhmermann? Dat was expliciet bedoeld als ironische illustratie van "Kijk, dit is een voorbeeld van iets dat geen mening meer is maar alleen nog beledigend is". Een ronduit racistisch stuk tekst van een blanke, dat echter door de context en alleen binnen die context niet racistisch is en dus ook niet voor een racismebeschuldiging aan het adres van Böhmermann gebruikt kan worden.

Maar het blijkt -en bleek ook in dat concrete geval- heel erg lastig te zijn voor veel mensen om het onderscheid te maken tussen het ironische gebruik van de tekst (wat geoorloofd is en door de rechter goedgekeurd werd) en het uitspreken van dezelfde tekst omdat je het er inhoudelijk mee eens bent (wat niet geoorloofd is en door de rechter verboden werd).
pi_180914757
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ze is gewoon afgewezen door een witte kerel en is nu verbitterd.
Nou ja dat moet ze zelf weten. Maar iedereen weet dat als ze deze uitspraken had gedaan over zwarten dat ze niet die baan had gekregen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:31:35 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_180914758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:11 schreef Aurelius het volgende:
De NYT heeft eerder een redactielid binnen 7 uur ontslagen nadat racistische tweets en foute vrienden uitkwamen.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

Ze hebben een bepaalde standaard neergezet die ze nu niet nakomen. Komt nogal hypocriet over. En het dan gek vinden dat ze niet meer serieus worden genomen.
Hierom de NYT niet meer serieus nemen :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180914772
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat de damage-control heel onhandig was is verder weinig boeiend.

Dat wijf LIJKT ook gewoon op die aap van planet of the apes trouwens. Bijna bizar veel. En ze is zoals dat in de VS heet "white-passing".

Maar al deze argumenten waren oninteressant voor links. Al die nuance. Maar nu het iemand met een kleurtje en spleetoogjes betreft... is alle context ineens heel heel belangrijk.
Dit is natuurlijk geen argument hè. :') :') :')

Wellicht wel illustratief voor jouw innerlijke drijfveren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 11:33:06 ]
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:32:41 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914778
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Hierom de NYT niet meer serieus nemen :').
Dit is wel een indicatie van een bepaalde bedrijfscultuur die niet past bij een industrie die zichzelf objectief acht.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914796
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Hierom de NYT niet meer serieus nemen :').
Hier, dit bedoel ik dus; is geneens moeilijk voorbeelden van te vinden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:33:39 #216
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk geen argument hè. :') :') :')
Waarom is dat geen argument?

quote:
Wellicht wel illustratief voor jouw innerlijke drijfveren.
Oh ja? Vertel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:34:47 #217
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Het punt is dat niet alle gevallen vergelijkbaar zijn.

Ken je nog dat Erdogan-lied van Böhmermann? Dat was expliciet bedoeld als ironische illustratie van "Kijk, dit is een voorbeeld van iets dat geen mening meer is maar alleen nog beledigend is". Een ronduit racistisch stuk tekst van een blanke, dat echter door de context en alleen binnen die context niet racistisch is en dus ook niet voor een racismebeschuldiging aan het adres van Böhmermann gebruikt kan worden.


Maar het blijkt -en bleek ook in dat concrete geval- heel erg lastig te zijn voor veel mensen om het onderscheid te maken tussen het ironische gebruik van de tekst (wat geoorloofd is en door de rechter goedgekeurd werd) en het uitspreken van dezelfde tekst omdat je het er inhoudelijk mee eens bent (wat niet geoorloofd is en door de rechter verboden werd).
Ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik ken dat nummer niet. Ik ken die man niet. Ik ken de context niet. Ik weet niet wie wat waar over vond in de nasleep.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914836
Context of niet, dit zijn toch behoorlijk foute tweets. Er zijn mensen voor veel en veel minder ontslagen en volledig uitgekotst.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180914872
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom is dat geen argument?

[..]

Oh ja? Vertel.
Dat je racistische tweets goedpraat met het argument "maar ze lijkt ook gewoon op een aap". Wat valt daar nog aan toe te voegen? :r
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:38:24 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180914911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat je racistische tweets goedpraat met het argument "maar ze lijkt ook gewoon op een aap". Wat valt daar nog aan toe te voegen? :r
Dit is dus het probleem. Domme mensen die niks snappen. Dank je voor de illustratie.

Snap je het verschil tussen:

"Alle negers lijken op apen"

en

"deze mevrouw lijkt op een bepaalde aap uit the planet of the apes"

Denk er even over na voordat je besluit mijn werkgever te bellen om mij ontslagen te krijgen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180914923


Niks aan de hand jongens. Moet kunnen. Toch?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:40:21 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_180914943
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is wel een indicatie van een bepaalde bedrijfscultuur die niet past bij een industrie die zichzelf objectief acht.
Volgens mij gaat dit om de opinie pagina.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180914964
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit is dus het probleem. Domme mensen die niks snappen. Dank je voor de illustratie.

Snap je het verschil tussen:

"Alle negers lijken op apen"

en

"deze mevrouw lijkt op een bepaalde aap uit the planet of the apes"

Denk er even over na voordat je besluit mijn werkgever te bellen om mij ontslagen te krijgen.
Ja, ik snap het verschil, het ene is racisme en het andere is racisme toegepast op een concreet individu.

Typisch trouwens ook, dat je bij een Aziaat per se het racisme serieus genomen wil hebben maar het bij een blanke per se wil bagatelliseren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 11:42:35 ]
pi_180914998
Ik las de eerste link nog even terug:
"Born in South Korea, Sarah grew up in North Carolina and California. She’s both a journalist and a lawyer. As a student at Harvard Law School, she edited the Journal of Law & Gender and worked at the Berkman Klein Center for Internet & Society."

Journal of Law & Gender. Mensen die zich bezighouden met gender zijn vaak ook tegen 'the white patriarchy'. Jeong heeft de schijn gewoon tegen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:44:05 #225
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915020
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit om de opinie pagina.
Ze wordt lid van de(/het?) editorial board lees ik? Waar haal je vandaan dat ze slechts schrijver/editor wordt van de opiniepagina?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:44:30 #226
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180915030
Toen ik vanmorgen vroeg keek, deed Wikipedia trouwens enorm zijn best om dit buiten haar pagina te houden. Pagina ging zelfs op slot.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180915036
quote:
Plaatje had natuurlijk moeten zijn:
- Ze krijgt een emmer stront over haar heen
- Ze schept het op en gooit het terug
- Van over de muur zie je een tekstballonnetje 'help! racism!'

:')
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:45:05 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180915043
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef Igen het volgende:

Dit is natuurlijk geen argument hè. :') :') :')

Wellicht wel illustratief voor jouw innerlijke drijfveren.
Dat dus. Dat wijf lijkt gewoon op een aap en het is mijn vrijheid van meningsuiting om dat te twitteren. Juist.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180915059
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:39 schreef Confetti het volgende:
[ afbeelding ]

Niks aan de hand jongens. Moet kunnen. Toch?
Maarja het gaat om de context.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:46:27 #230
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915071
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik snap het verschil, het ene is racisme en het andere is racisme toegepast op een concreet individu.
Nee hoor. Veel mensen lijken op apen. En al helemaal de apen uit Planet of the Apes.

En vooral deze vrouw eigenlijk. Het is onhandig om te zeggen omdat men zich blindstaart op het idee dat racisten vinden dat alle negers op apen lijken... maar dit opmerken is an sich niet een vorm van racisme.

quote:
Typisch trouwens ook, dat je bij een Aziaat per se het racisme serieus genomen wil hebben maar het bij een blanke per se wil bagatelliseren.
Nee hoor. Ik pas alleen de standaard toe die in het verleden is toegepast. Ik heb in dit topic al expliciet aangegeven dat ik het an sich geen goed beleid vind om mensen te ontslaan of 'niet aan te nemen' voor tweets uit het verleden. Ook niet deze zure dame.

Wel even opletten, Igen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915077
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ze wordt lid van de(/het?) editorial board lees ik? Waar haal je vandaan dat ze slechts schrijver/editor wordt van de opiniepagina?
Editorial board is onderdeel van de opiniepagina. Dat staat los van de nieuwsafdeling. Daar gaat ze onder meer opinies schrijven.

De editorials die ze schrijft worden echter wel geacht de mening van de krant en uitgever zelf te zijn, dus ze wordt geen columnist.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180915091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Toen ik vanmorgen vroeg keek, deed Wikipedia trouwens enorm zijn best om dit buiten haar pagina te houden. Pagina ging zelfs op slot.
Wikipedia heeft gelukkig inderdaad moderatie die zich daadwerkelijk erop focust dat je er informatie ipv. politieke rants kan vinden. :)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:49:32 #233
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915127
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Editorial board is onderdeel van de opiniepagina. Dat staat los van de nieuwsafdeling. Daar gaat ze onder meer opinies schrijven.

Waren jullie meningen daadwerkelijk anders geweest als ze voor de nieuwsafdeling had gewerkt?

Oh en waarom is het minder kwalijk dat mensen met zo'n potentiele inslag gaan werken voor de opiniestukken? Daar kunnen ze geen schade aanrichten oid? Zou een blanke suspect-racist wel een OK hire zijn voor deze positie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maarja het gaat om de context.
In geen enkele context mag in de huidige tijd zo gesproken worden over zwarte mensen.
pi_180915136
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Veel mensen lijken op apen. En al helemaal de apen uit Planet of the Apes.

En vooral deze vrouw eigenlijk. Het is onhandig om te zeggen omdat men zich blindstaart op het idee dat racisten vinden dat alle negers op apen lijken... maar dit opmerken is an sich niet een vorm van racisme.
Racisten (en antisemieten) hebben altijd zulke smoesjes.

"Ja maar het is gewoon feitelijk waar"
"Ja maar ik bedoel er niet mee dat ze minderwaardig zijn"

Etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 11:51:14 ]
pi_180915140
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waren jullie meningen daadwerkelijk anders geweest als ze voor de nieuwsafdeling had gewerkt?

Jullie meningen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180915151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je reageert op iemand die de :') emoticon als standaard antwoord gebruikt op alles waar zijn kut van gaat jeuken, vergeefse moeite en beter laat je het gewoon links liggen.
_O-
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:50:44 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Racisten hebben altijd zulke smoesjes.

"Ja maar het is gewoon feitelijk waar"
"Ja maar ik bedoel er niet mee dat ze minderwaardig zijn"

Etc.
Hoe is dit een reactie op wat ik zei?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915161
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou ja dat moet ze zelf weten. Maar iedereen weet dat als ze deze uitspraken had gedaan over zwarten dat ze niet die baan had gekregen.
Conclusie: witte mensen zijn niet te beledigen.?
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:51:10 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915165
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jullie meningen?
Sorry je UI lijkt teveel op die van Igen vanuit mijn ooghoek.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:51:24 #241
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180915168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:39 schreef Confetti het volgende:
[ afbeelding ]

Niks aan de hand jongens. Moet kunnen. Toch?
_O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180915178
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry je UI lijkt teveel op die van Igen vanuit mijn ooghoek.
Hoe kan dat nou? Ludachrist heeft een zwarte in zijn UI en Igen een Jeong-achtige.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180915179
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry je UI lijkt teveel op die van Igen vanuit mijn ooghoek.
Alle negers en aziaten lijken ook op elkaar, is geen probleem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180915186
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alle negers en aziaten lijken ook op elkaar, is geen probleem.
De white privilege is sterk in SpecialK.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:53:10 #245
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915203
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Ludachrist heeft een zwarte in zijn UI en Igen een Jeong-achtige.
Als een eckte eckte racist betaamt kan het me natuurlijk niks schelen of het negers of rijst-negers zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 03-08-2018 11:59:06 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Conclusie: witte mensen zijn niet te beledigen.?
Nee denk eerder dat het didcrimineren van zwarten door blanken meer ophef veroorzaakt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:54:53 #247
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915237
Fast-forward... over 5 jaar probeer ik een opinieschrijver te worden bij de Volkskrant en loopt er een hier een topic over mijn Unbearable Racism met screenshots van oa. dit topic.

En natuurlijk is Koos, Igen etc.. van de partij om uit te leggen dat dat niet te vergelijken is met Jeong. Want.. redenen. Dat verzinnen ze dan wel even on the fly.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915267
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Fast-forward... over 5 jaar probeer ik een opinieschrijver te worden bij de Volkskrant en loopt er een hier een topic over mijn Unbearable Racism met screenshots van oa. dit topic.
Dat is geen probleem meer hoor. De Volkskrant schijnt nu paginalange artikelen te wijden aan extreem-rechtsen:
https://www.volkskrant.nl(...)-dit-land-~b9777b25/
https://www.volkskrant.nl(...)nterviewen~b1d2152e/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180915268
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Fast-forward... over 5 jaar probeer ik een opinieschrijver te worden bij de Volkskrant en loopt er een hier een topic over mijn Unbearable Racism met screenshots van oa. dit topic.

En natuurlijk is Koos, Igen etc.. van de partij om uit te leggen dat dat niet te vergelijken is met Jeong.
Over vijf jaar is die hele club van landverraders en cultuurmarxisten allang al platgebrand door de ware Nederlanders die het land en haar identiteit beschermen joh.

Misschien bij de Telegraaf proberen, maar die zullen zich er niet zo druk over maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:57:56 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180915295
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Fast-forward... over 5 jaar probeer ik een opinieschrijver te worden bij de Volkskrant en loopt er een hier een topic over mijn Unbearable Racism met screenshots van oa. dit topic.

En natuurlijk is Koos, Igen etc.. van de partij om uit te leggen dat dat niet te vergelijken is met Jeong. Want.. redenen. Dat verzinnen ze dan wel even on the fly.
Zolang je betaamt nog als betaamd schrijft, zou ik je ambities wat temperen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:58:58 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915322
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zolang je betaamt nog als betaamd schrijft, zou ik je ambities wat temperen.
Dank.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915404
quote:
Jeong isn’t the first Gray Lady hire to come under fire for offensive rhetoric on social media.

Back in February, the editorial board fired Quinn Norton hours after touting her as its next lead opinion writer to cover the "power, culture and consequences of technology" when old tweets she'd sent were unearthed. Norton had sent several controversial tweets, once claiming she was “friends with various neo-Nazis” and retweeting a word deemed derogatory to African-Americans.

Once the offensive tweets surfaced, Times editorial page editor James Bennet issued a statement that Norton had been fired. After her termination, Norton called the situation a "context collapse" on Twitter, implying her views had been misinterpreted.

“No harm no foul," Norton wrote on Twitter. "I’m sorry I can’t do the work I wanted to do with them. I wish there had been a way, but ultimately, they need to feel safe with how the net will react to their opinion writers."

Fox News columnist Stephen Miller tweeted on Thursday that he doesn’t care about Jeong's “dumb old tweets but it’s the Times themselves who set this standard,” and he attached an image of Norton.
http://www.foxnews.com/en(...)-tweets-surface.html



Racist. En naar wat ik kan beoordelen terecht ontslagen.



Geen racist, moet kunnen. Kan blijven.

Selectief op z'n minst.
pi_180915445
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:54 schreef SpecialK het volgende:
Fast-forward... over 5 jaar probeer ik een opinieschrijver te worden bij de Volkskrant en loopt er een hier een topic over mijn Unbearable Racism met screenshots van oa. dit topic.

En natuurlijk is Koos, Igen etc.. van de partij om uit te leggen dat dat niet te vergelijken is met Jeong. Want.. redenen. Dat verzinnen ze dan wel even on the fly.
Ach, Baudet en Bosma hebben ook columns geschreven voor het NRC. Maakte ook niemand een probleem van. Ik niet althans.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180915458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Conclusie: witte mensen zijn niet te beledigen.?
Superieure ras he.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:04:45 #255
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180915472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, Baudet en Bosma hebben ook columns geschreven voor het NRC. Maakte ook niemand een probleem van. Ik niet althans.
Het is hier dan ook nog net niet zo laat als in de VS wat dat betreft.

En ik denk al helemaal niet in de tijd dat dat nog een feit was.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180915658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Superieure ras he.
_O-
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:19:23 #257
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180915828
Weer een in- en intrieste overwinning voor die halvegare trollen.

Eerst reacties uitlokken met walgelijk gedrag, en als die reactie komt, zitten ze in een win-win-situatie: ofwel niemand neemt haar nog aan vanwege haar uitspraken en ze is effectief de mond gesnoerd, ofwel men neemt haar toch nog aan, de trollen veinzen verontwaardiging en zeggen dat we niet meer naar zo'n hypocriet bedrijf hoeven te luisteren, en opnieuw is haar de mond gesnoerd.

Dit is echt gedrag van basisschoolniveau. Eerst iemand pesten totdat die terugslaat, en als die dan terugslaat het slachtoffer uit gaan hangen bij de juffrouw.
pi_180915893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weer een in- en intrieste overwinning voor die halvegare trollen.

Eerst reacties uitlokken met walgelijk gedrag, en als die reactie komt, zitten ze in een win-win-situatie: ofwel niemand neemt haar nog aan vanwege haar uitspraken en ze is effectief de mond gesnoerd, ofwel men neemt haar toch nog aan, de trollen veinzen verontwaardiging en zeggen dat we niet meer naar zo'n hypocriet bedrijf hoeven te luisteren, en opnieuw is haar de mond gesnoerd.

Dit is echt gedrag van basisschoolniveau. Eerst iemand pesten totdat die terugslaat, en als die dan terugslaat het slachtoffer uit gaan hangen bij de juffrouw.
Dit noemt jouw slag mensen toch deplatforming? Een beproefde tactiek van (extreem-)links om andersdenkenden de mond te snoeren. Niet miepen dan als de boemerang terugkomt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180915930
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:31 schreef Falco het volgende:
Gaat de witte mens nu onderdrukt worden?
Is de mens ooit niet onderdrukt door het groot kapitaal? Nu ondervinden we hier er nog niet zo heel veel last van op moment, omdat het in de derde wereldlanden op veel grotere schaal plaats vindt.

Denk dat het nadeel van de huidige tijd is dat "het groot kapitaal" manieren heeft gevonden waardoor de kleine mens (verdeeld over allerlei subgroepen) te druk is met elkaar te beschuldigen van allerlei zaken i.p.v. te concentreren op het grotere geheel.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_180915974
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit noemt jouw slag mensen toch deplatforming? Een beproefde tactiek van (extreem-)links om andersdenkenden de mond te snoeren. Niet miepen dan als de boemerang terugkomt.
Dus omdat bepaalde extreme figuren zich van die tactiek bedienen, is het normaal om dat bij deze dame te doen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180915985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weer een in- en intrieste overwinning voor die halvegare trollen.

Eerst reacties uitlokken met walgelijk gedrag, en als die reactie komt, zitten ze in een win-win-situatie: ofwel niemand neemt haar nog aan vanwege haar uitspraken en ze is effectief de mond gesnoerd, ofwel men neemt haar toch nog aan, de trollen veinzen verontwaardiging en zeggen dat we niet meer naar zo'n hypocriet bedrijf hoeven te luisteren, en opnieuw is haar de mond gesnoerd.

Dit is echt gedrag van basisschoolniveau. Eerst iemand pesten totdat die terugslaat, en als die dan terugslaat het slachtoffer uit gaan hangen bij de juffrouw.
Gezien haar achtergrond als tech journalist zou ze beter moeten weten. Ze had ook kunnen blocken of muten. Komt mij eerder over als een slappe smoes nu haar oude tweets zijn komen bovendrijven.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:29:15 #262
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dit noemt jouw slag mensen toch deplatforming? Een beproefde tactiek van (extreem-)links om andersdenkenden de mond te snoeren. Niet miepen dan als de boemerang terugkomt.
Ja, ik had het er vorige week nog met Jesse (Klaver, natuurlijk) over dat hij zijn quotum voor cyberbullying nog niet gehaald heeft. Job (Cohen, natuurlijk) en Jolande (Sap, natuurlijk) vielen me meteen bij: het is de taak van iedereen binnen links (extreem mag je wel weglaten, we weten dat het onderscheid alleen van pas komt als links net wil doen alsof ze tegen genocide op de blanke man zijn) om zoveel mogelijk mensen met een andere mening te censureren, goedschiks of kwaadschiks.

Het is zelfs zo belangrijk voor ons, dat Hillary (Clinton, natuurlijk) er prijzen voor heeft ingesteld: als je iemand zo over de zeik krijgt dat hij geband wordt, krijg je een hamer. Pleegt iemand zelfmoord door je gepest, krijg je een sikkel. Was die persoon blank, een man, Joods (we moeten het antisemitisme niet vergeten hé!), een christen of een hetero, dan wordt de sikkel zelfs gesigneerd door George (Soros, natuurlijk).

/s
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:30:15 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Gezien haar achtergrond als tech journalist zou ze beter moeten weten. Ze had ook kunnen blocken of muten. Komt mij eerder over als een slappe smoes nu haar oude tweets zijn komen bovendrijven.
Dat ze geen heilige is, lijkt me geen reden om een talentvolle journalist een baan te ontzeggen.
pi_180916050
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat bepaalde extreme figuren zich van die tactiek bedienen, is het normaal om dat bij deze dame te doen?
Gezien de context is dit slechts een koekje van eigen deeg. Bovendien valt dat extreme vaak wel mee, het is niet alleen antifa die jacht maakt op 'rechts'. Het is juist dat 'progressieve, tolerante' grachtengordelcultuurtje wat andere meningen wegduwt. Vraag de door jou aangehaalde Baudet en Bosma anders nog even na hoe het komt dat zij geen columns meer schrijven in een van de grote kranten of opiniebladen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180916093
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weer een in- en intrieste overwinning voor die halvegare trollen.

Eerst reacties uitlokken met walgelijk gedrag, en als die reactie komt, zitten ze in een win-win-situatie: ofwel niemand neemt haar nog aan vanwege haar uitspraken en ze is effectief de mond gesnoerd, ofwel men neemt haar toch nog aan, de trollen veinzen verontwaardiging en zeggen dat we niet meer naar zo'n hypocriet bedrijf hoeven te luisteren, en opnieuw is haar de mond gesnoerd.

Dit is echt gedrag van basisschoolniveau. Eerst iemand pesten totdat die terugslaat, en als die dan terugslaat het slachtoffer uit gaan hangen bij de juffrouw.
Het zijn toch wel flinke uitspraken over alle blanken, wat heb ik met het pesten van haar te maken? Omdat haar pesters blank zijn moet ik ook maar aangevallen worden?

Üdvözlettel Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180916111
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat ze geen heilige is, lijkt me geen reden om een talentvolle journalist een baan te ontzeggen.
Volgens mij roept hier niemand om haar ontslag. Alleen de dubbele moraal van de NYT wordt bekritiseert.
pi_180916130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:31 schreef Oostwoud het volgende:
Vraag de door jou aangehaalde Baudet en Bosma anders nog even na hoe het komt dat zij geen columns meer schrijven in een van de grote kranten of opiniebladen.
Nou, waarom schrijven ze geen columns meer in een van de grote kranten of opiniebladen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:42:12 #268
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916256
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Volgens mij roept hier niemand om haar ontslag. Alleen de dubbele moraal van de NYT wordt bekritiseert.
Er is geen dubbele moraal omdat het twee verschillende situaties zijn.
pi_180916305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Er is geen dubbele moraal omdat het twee verschillende situaties zijn.
Ik zie het niet als twee verschillende situaties.
Enige verschil is dat ze zich er nu met een kutsmoes vanaf proberen te maken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:48:52 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916404
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het zijn toch wel flinke uitspraken over alle blanken, wat heb ik met het pesten van haar te maken? Omdat haar pesters blank zijn moet ik ook maar aangevallen worden?

Üdvözlettel Flip.
Voel je je aangevallen dan?
pi_180916417
Hahaha, heerlijk toch als zo'n bruine zichzelf en haar krant door het slijk haalt.

Die dems krijgen precies waar ze voor betalen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:49:28 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:44 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik zie het niet als twee verschillende situaties.
Enige verschil is dat ze zich er nu met een kutsmoes vanaf proberen te maken.
Ik vind het een prima reden.
pi_180916457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voel je je aangevallen dan?
Die blanke mannen voelen zich racistisch beledigd, I bet they cried all the way to the bank!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:51:46 #274
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180916473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het een prima reden.
Wat is de kleinste verandering in de huidige situatie die je kan bedenken waardoor het wel te vergelijken zou zijn?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:52:55 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916501
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is de kleinste verandering in de huidige situatie die je kan bedenken waardoor het wel te vergelijken zou zijn?
Als zij die uitspraken had gedaan buiten een internet-schreeuwmatch met trolls.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:53:02 #276
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180916507
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Die blanke mannen voelen zich racistisch beledigd, I bet they cried all the way to the bank!
Oh ja dat herinnert mij er weer aan dat ik nog even mijn maandelijkse loonstrookje van het patriachaat moet gaan ophalen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:53:10 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180916510
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:49 schreef ietjefietje het volgende:
Hahaha, heerlijk toch als zo'n bruine zichzelf en haar krant door het slijk haalt.

Die dems krijgen precies waar ze voor betalen.
:')

Waarom kies je niet voor gele spleetoog?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:53:12 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180916511
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weer een in- en intrieste overwinning voor die halvegare trollen.

Eerst reacties uitlokken met walgelijk gedrag, en als die reactie komt, zitten ze in een win-win-situatie: ofwel niemand neemt haar nog aan vanwege haar uitspraken en ze is effectief de mond gesnoerd, ofwel men neemt haar toch nog aan, de trollen veinzen verontwaardiging en zeggen dat we niet meer naar zo'n hypocriet bedrijf hoeven te luisteren, en opnieuw is haar de mond gesnoerd.

Dit is echt gedrag van basisschoolniveau. Eerst iemand pesten totdat die terugslaat, en als die dan terugslaat het slachtoffer uit gaan hangen bij de juffrouw.
Kun je de teeets waarop ze reageerde dan tonen?

Verder mag iemand van mij roepen wat hij wil, maar het kan niet zo zijn dat een Chinees of neger ongehinderd blanken kan beledigen, maar zodra een blanke dan eens iets over negers zegt, heel SJW-land op zijn achterste benen gaat staan en ontslag eist
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180916552
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik vind het een prima reden.
Ok. Dus als je jouw redenatie volg valt elke generaliserende racistische tweet goed te praten, mits je ooit een vervelende persoonlijke ervaring hebt gehad met iemand met een bepaald kleurtje, geloof of gender.
pi_180916554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voel je je aangevallen dan?
Ja, en bijzonder beledigd. :(

Ar cieņu Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:56:13 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ok. Dus als je jouw redenatie volg valt elke generaliserende racistische tweet goed te praten, mits je ooit een vervelende persoonlijke ervaring hebt gehad met iemand met een bepaald kleurtje, geloof of gender.
Dan volg je mijn redenatie niet goed.
pi_180916573
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Die blanke mannen voelen zich racistisch beledigd, I bet they cried all the way to the bank!
sodemieter jij eens op met je racistische geouwehoer

ດ້ວຍ​ຄວາມ​ເຄົາ​ລົບ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180916597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan volg je mijn redenatie niet goed.
Leg het eens goed uit dan.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:01:37 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916691
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kun je de teeets waarop ze reageerde dan tonen?
Hier twee voorbeelden die ze zelf geeft:

[img]https://pbs.twimg.com/media/Djm1ozYVAAAld5q.jpg
[/img]
quote:
Verder mag iemand van mij roepen wat hij wil, maar het kan niet zo zijn dat een Chinees of neger ongehinderd blanken kan beledigen, maar zodra een blanke dan eens iets over negers zegt, heel SJW-land op zijn achterste benen gaat staan en ontslag eist
Dat gebeurt dan ook niet. Dat lijkt alleen zo, omdat als een Chinees of neger niet voldoende respect toont voor een blanke, heel SIW-land klaarstaat om dat te veroordelen. Dan voelen SJW's zich verplicht die minderheid te verdedigen tegen de onheuse en buitensporige kritiek (niet tegen kritiek an sich, dus!). Maar als een blanke iets mispeutert, zijn de SIW's nergens te bekennen, en komt de kritiek alleen van SJW's. Dan lijkt het wel alsof SJW's altijd tegen blanken zijn, maar dat is niet de waarheid.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:03:55 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Leg het eens goed uit dan.
Als iemand tijdenlang lastiggevallen wordt en dan eens op domme wijze uithaalt richting de daders, is dat begrijpelijk en vergefelijk.

Als iemand één slechte ervaring heeft en daarom racistische rotzooi verspreidt, is dat niet begrijpelijk en vergefelijk.
pi_180916832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Weer een in- en intrieste overwinning voor die halvegare trollen.

Eerst reacties uitlokken met walgelijk gedrag, en als die reactie komt, zitten ze in een win-win-situatie: ofwel niemand neemt haar nog aan vanwege haar uitspraken en ze is effectief de mond gesnoerd, ofwel men neemt haar toch nog aan, de trollen veinzen verontwaardiging en zeggen dat we niet meer naar zo'n hypocriet bedrijf hoeven te luisteren, en opnieuw is haar de mond gesnoerd.

Dit is echt gedrag van basisschoolniveau. Eerst iemand pesten totdat die terugslaat, en als die dan terugslaat het slachtoffer uit gaan hangen bij de juffrouw.
Ik heb nog géén enkel bewijs gezien dat haar tweets een reactie waren op tweets die op haar gericht waren. Daarnaast zag ik inmiddels ook al een tweet langskomen waarin de dame in kwestie deze retoriek hanteert, waarbij géén sprake is van reactie op mensen die haar aanvallen op Twitter. Dat haalt je argument volledig onderuit. Nu zul jij deze tweet waarschijnlijk als edgy humor zien, maar het begint wel een beetje op een patroon te lijken.
pi_180916848
Bepaalde mensen hier doen niet anders dan bepaalde groepen mensen wegzetten op basis van ras en cultuur.

Daar komt forse kritiek op van links, die dat racisme dan wel discriminatie noemt. Waardoor rechts weer op zijn pik is getrapt. Altijd weer die racismekaart! Hoe dúrf je ze voor racist uit te schelden! Racisme en discriminatie bestaan niet eens! Is een verzinsel van achterlijke zwarte huilies die in een slachtofferrol zitten.

En nu is er dan eindelijk een publieke person of color, die een paar opmerkingen heeft gemaakt die je als racisme kan beschouwen. En ook nog tegen blanken gericht.

YES! Nu hebben zij dan eens die gewilde racismekaart in handen. Eindelijk munitie om die verdraaide linksen eens terug te pakken!

Links wijst erop dat 4 semi-grappende tweets die uit context gerukt zijn toch heel iets anders zijn dan jarenlange bagger over rifapen, 'inherent achterlijke culturen' en negers met een laag IQ. Waardoor rechts alleen maar harder smult.

Zie je wel! Ze proberen het nog goed te praten ook! Dubbele standaard! Racisme mag niet, behalve als het tegen blanken is! Als dát geen racisme is! Haha wij zijn zielig! De linksen zijn de schurk!

|:(
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:08:19 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb nog géén enkel bewijs gezien dat haar tweets een reactie waren op tweets die op haar gericht waren. Daarnaast zag ik inmiddels ook al een tweet langskomen waarin de dame in kwestie deze retoriek hanteert, waarbij géén sprake is van reactie op mensen die haar aanvallen op Twitter. Dat haalt je argument volledig onderuit. Nu zul jij deze tweet waarschijnlijk als edgy humor zien, maar het begint wel een beetje op een patroon te lijken.
[ afbeelding ]
Je hebt de OP niet gelezen?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:09:50 #289
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180916892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:07 schreef Brandaris01 het volgende:
Bepaalde mensen hier doen niet anders dan bepaalde groepen mensen wegzetten op basis van ras en cultuur.

Daar komt forse kritiek op van links, die dat racisme dan wel discriminatie noemt. Waardoor rechts weer op zijn pik is getrapt. Altijd weer die racismekaart! Hoe dúrf je ze voor racist uit te schelden! Racisme en discriminatie bestaan niet eens! Is een verzinsel van achterlijke zwarte huilies die in een slachtofferrol zitten.

En nu is er dan eindelijk een publieke person of color, die een paar opmerkingen heeft gemaakt die je als racisme kan beschouwen. En ook nog tegen blanken gericht.

YES! Nu hebben zij dan eens die gewilde racismekaart in handen. Eindelijk munitie om die verdraaide linksen eens terug te pakken!

Links wijst erop dat 4 semi-grappende tweets die uit context gerukt zijn toch heel iets anders zijn dan jarenlange bagger over rifapen, 'inherent achterlijke culturen' en negers met een laag IQ. Waardoor rechts alleen maar harder smult.

Zie je wel! Ze proberen het nog goed te praten ook! Dubbele standaard! Racisme mag niet, behalve als het tegen blanken is! Als dát geen racisme is! Haha wij zijn zielig! De linksen zijn de schurk!

|:(
Het zijn er meer dan vier. Bovendien zijn er tweets uit 2014, 2015 en 2016 getoond met soortgelijke uitspraken. Probeer het anders nog een keer.
Bedankt Hans.
pi_180916915
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hier twee voorbeelden die ze zelf geeft:

[ afbeelding ]
Maar ze reageert niet op die twee voorbeelden. Ze gooit een serie tweets (over een langere periode) waarin ze alle blanke mannen negatief wegzet. Twitter heeft een reply functie. Sorry, maar het klinkt echt als een heel slap excuus.

Hiroko Tabuchi is ook Aziatisch, is ook journaliste bij de NYT en krijgt ook een boel shit over zich heen. Maar die gaat hier toch wat professioneler mee om.
pi_180916939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb nog géén enkel bewijs gezien dat haar tweets een reactie waren op tweets die op haar gericht waren. Daarnaast zag ik inmiddels ook al een tweet langskomen waarin de dame in kwestie deze retoriek hanteert, waarbij géén sprake is van reactie op mensen die haar aanvallen op Twitter. Dat haalt je argument volledig onderuit. Nu zul jij deze tweet waarschijnlijk als edgy humor zien, maar het begint wel een beetje op een patroon te lijken.
[ afbeelding ]
Interessant, zoiets plaatst het wel in een ander licht ja.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:13:19 #292
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180916995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Maar ze reageert niet op die twee voorbeelden. Ze gooit een serie tweets (over een langere periode) waarin ze alle blanke mannen negatief wegzet. Twitter heeft een reply functie. Sorry, maar het klinkt echt als een heel slap excuus.

Hiroko Tabuchi is ook Aziatisch, is ook journaliste bij de NYT en krijgt ook een boel shit over zich heen. Maar die gaat hier toch wat professioneler mee om.
Het zijn dan ook voorbeelden, geen exhaustief corpus van tweets waarop zij reageert. En reageren kan op meer manieren dan alleen met een 'reply-functie'.
pi_180917024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het een prima reden.
Om haar direkt weer te ontslaan? Te laat daarvoor het leed is geschied en met internet betekent dit, dat iedereen het voor altijd en eeuwig achter haar naam zal vinden.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180917032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb nog géén enkel bewijs gezien dat haar tweets een reactie waren op tweets die op haar gericht waren. Daarnaast zag ik inmiddels ook al een tweet langskomen waarin de dame in kwestie deze retoriek hanteert, waarbij géén sprake is van reactie op mensen die haar aanvallen op Twitter. Dat haalt je argument volledig onderuit. Nu zul jij deze tweet waarschijnlijk als edgy humor zien, maar het begint wel een beetje op een patroon te lijken.
[ afbeelding ]
Gewoon een vieze racist dus, zoals verwacht.
pi_180917033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:05 schreef Murdera het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het? :')
pi_180917068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Maar ze reageert niet op die twee voorbeelden. Ze gooit een serie tweets (over een langere periode) waarin ze alle blanke mannen negatief wegzet. Twitter heeft een reply functie. Sorry, maar het klinkt echt als een heel slap excuus.

Hiroko Tabuchi is ook Aziatisch, is ook journaliste bij de NYT en krijgt ook een boel shit over zich heen. Maar die gaat hier toch wat professioneler mee om.
Ja maar ZIJ heeft een blauwtje gelopen bij een blanke man, dat is onvergeeflijk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180917092
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:15 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja maar ZIJ heeft een blauwtje gelopen bij een blanke man, dat is onvergeeflijk!
Ga.Weg.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:18:52 #298
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180917149
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:14 schreef ietjefietje het volgende:
Om haar direkt weer te ontslaan? Te laat daarvoor het leed is geschied
Ah, dat is goed nieuws voor veel #metoo-daders!
pi_180917193
Haar verdediging lijkt nu te bestaat uit "maar hunnie zijn nog erger als ik"

https://twitter.com/realsarahjeong/status/1025234482247294976
pi_180917206
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')

Waarom kies je niet voor gele spleetoog?
Ach dat laat ik aan jou over.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180917217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb nog géén enkel bewijs gezien dat haar tweets een reactie waren op tweets die op haar gericht waren. Daarnaast zag ik inmiddels ook al een tweet langskomen waarin de dame in kwestie deze retoriek hanteert, waarbij géén sprake is van reactie op mensen die haar aanvallen op Twitter. Dat haalt je argument volledig onderuit. Nu zul jij deze tweet waarschijnlijk als edgy humor zien, maar het begint wel een beetje op een patroon te lijken.
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hebt de OP niet gelezen?
Ze wordt hier niet gepest...

Mit freundlichen Grüßen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')