abonnement Unibet Coolblue
pi_180893429
Hoihoi.

Ik hen getrouwd, mijn vrouw en ik wonen al jaren samen en we hebben bijna 2 kinderen nu.
Toen we bij elkaar kwamen, woonden we met wat vrienden in een studentenhuis, totdat we allemaal ergens rond de 30 waren. Ondanks dat we smoorverliefd waren en iedere nacht samen konden slapen, deden we dit niet, we sliepen graag ook wel eens op onze eigen kamers. Maar we gingen trouwen, trokken niet lang daarna het huis uit en hebben nu dus een eigen huis, en een gezin. :P

Nu hebben we het af en toe over onze dynamiek samen, en we vinden allebei dat we veel meer energie uit elkaar halen als we niet constant samen zijn. We denken dat als de kinderen het huis uit zouden zijn (dit gaat nog wel 20 jaar duren) we misschien wel weer een soort LATrelatie willen hebben, om elkaar weer wat ruimte te geven.

Heeft hier iemand ervaring mee? Zijn er hier mensen die bewust LATten, of gebeurd dat tegenwoordig wat minder ofzo?
Kan je na een ‘normale’ setting weer terug naar een semi-gescheiden leven? Ook als je getrouwd bent? Of is dit gewoon een domme hersenscheet?

Gescheiden slaapkamers was leuk toen we op kamers zaten, maar we zijn nu grote mensen, dan krijg ik het gevoel dat je je huwelijk dood laat bloeden als je opeens naar verschillende kamers loopt. :P
-nee-
pi_180893484
Je hebt nog 20 jaar om erover na te denken.
pi_180893508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:37 schreef Duveldrinker het volgende:
Je hebt nog 20 jaar om erover na te denken.
Ik ben bang dat over 20 jaar Fok! niet meer bestaat dus ik denk, ik open dat topic maar vast
-nee-
pi_180893530
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik ben bang dat over 20 jaar Fok! niet meer bestaat dus ik denk, ik open dat topic maar vast
Ik zou een lat altijd prefereren.

[ Bericht % gewijzigd door STING op 02-08-2018 11:41:35 ]
pi_180893599
af en toe gewoon is ieder alleen een weekendje weg ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_180893604
Ik lat bijna 6 jaar, ik vind het heerlijk. Heb mijn eigen troep, mijn eigen spullen, richt het in zoals ik wil en zie mijn vriend eigenlijk alleen wanneer hij een goed humeur heeft.
pi_180893649
Na een aantal relaties heb ik zelf ook het gevoel dat een LAT relatie misschien prettiger werkt voor mij.
pi_180893660
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:43 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik lat bijna 6 jaar, ik vind het heerlijk. Heb mijn eigen troep, mijn eigen spullen, richt het in zoals ik wil en zie mijn vriend eigenlijk alleen wanneer hij een goed humeur heeft.
zelden ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_180893776
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:46 schreef Joene het volgende:

[..]

zelden ?
Het ene kwartaal wat meer dan het andere. :P

Weekendjes weg is natuurlijk altijd prima, maar ik denk wel eens dat behoefte groter is dan dat. In elk geval ga ik dan meteen nadenken over een tweede huisje ergens.
-nee-
pi_180893795
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:46 schreef Joene het volgende:

[..]

zelden ?
Nee zien elkaar 3 a 4 keer in de week gemiddeld, af en toe blijft hij hier eens slapen. Moet zeggen denken aan samenwonen gaat mij al benauwen
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:52:24 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180893833
Ik zou het perfect vinden, ik hou zielsveel van mijn man, maar als ik het huis van de buren kon kopen zodat we ieder ons eigen huis hadden (desnoods met een doorgang binnenshuis) zou ik dat de perfecte situatie vinden.

Mocht ons huwelijk op een of andere manier ooit eindigen dan ga ik ook nooit meer samenwonen, ik mis het enorm een eigen huis te hebben, en kan veel meer van de ander hebben als ik ook nog een eigen plek heb, zowel in mijn huis als in zijn huis, wat hij in zijn huis doet boeit me dan niet eens.

Hij ziet dat overigens absoluut niet als oplossing, en vindt het heel kwetsend, terwijl het helemaal niets tegen hem is.
Misschien moeten we een linker- en een rechtervleugel hebben, eerst even de lotto winnen, dan een villa bouwen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180893866
Ik LAT niet maar ik ben voor het werk regelmatig in het buitenland te vinden, dit is ook een soort balans voor ons. Ik mijn hotelkamer en zij ons huis, zo slaap je niet altijd bij elkaar en ben je ook nog voor een goede reden weg :)
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:56:46 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180893939
Als je serieus LATten overweegt, zou ik het idee van twee slaapkamers niet aan de kant schuiven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180894219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik LAT niet maar ik ben voor het werk regelmatig in het buitenland te vinden, dit is ook een soort balans voor ons. Ik mijn hotelkamer en zij ons huis, zo slaap je niet altijd bij elkaar en ben je ook nog voor een goede reden weg :)
Dat dus. Alleen ben ik dan de zij in het verhaal.
Ik heb het idee dat wanneer je elkaar dan weer ziet, dat het toch iets intenser/leuker is, dan wanneer je elkaar elke dag ziet.
Wel heb ik altijd weer even een 'wen-moment', zodra hij terug is, maar ook zodra hij weer weg is.
pi_180894276
Ik ken eigenlijk geen mensen die 'na' het huwelijk met elkaar zijn gaan latten, vraag mij af of dat wel mogelijk is. Ik ben zo in een lat relatie gestapt, heb meteen duidelijk aangegeven dat samenwonen niet mogelijk was en dat ik dat ook niet wilde, dus dan stap je er samen zo in en heb je geen geschiedenis van gezellig samenwonen.

Ik denk, is mijn gedachte he, dat als je na een huwelijk gaat latten met elkaar dat het een voorbode is om steeds verder afstand van elkaar te gaan nemen totdat het knapt.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:11:19 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180894310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:09 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ken eigenlijk geen mensen die 'na' het huwelijk met elkaar zijn gaan latten, vraag mij af of dat wel mogelijk is. Ik ben zo in een lat relatie gestapt, heb meteen duidelijk aangegeven dat samenwonen niet mogelijk was en dat ik dat ook niet wilde, dus dan stap je er samen zo in en heb je geen geschiedenis van gezellig samenwonen.

Ik denk, is mijn gedachte he, dat als je na een huwelijk gaat latten met elkaar dat het een voorbode is om steeds verder afstand van elkaar te gaan nemen totdat het knapt.
Of het voorkomt dat het definitief knapt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180894373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of het voorkomt dat het definitief knapt....
Ik weet het niet, ik heb dat gevoel erbij.
pi_180894447
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik LAT niet maar ik ben voor het werk regelmatig in het buitenland te vinden, dit is ook een soort balans voor ons. Ik mijn hotelkamer en zij ons huis, zo slaap je niet altijd bij elkaar en ben je ook nog voor een goede reden weg :)
Dat gaat ons werk niet vaak toelaten, maar lijkt me ook best leuk.
-nee-
pi_180894461
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:56 schreef Lienekien het volgende:
Als je serieus LATten overweegt, zou ik het idee van twee slaapkamers niet aan de kant schuiven.
Denk je echt? Ik voel me daar een beetje gek bij. Ik heb een liefdeloos huwelijk gezien waarin dat gebeurde, dus ben huiverig.
-nee-
pi_180894468
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:19 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat gaat ons werk niet vaak toelaten, maar lijkt me ook best leuk.
Vanuit de hotel-kant is het volgens mij helemaal niet zo leuk, als ik mijn lief mag geloven.
Maar dat kan Apekoek misschien bevestigen/ontkrachten.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:21:22 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180894485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Denk je echt? Ik voel me daar een beetje gek bij. Ik heb een liefdeloos huwelijk gezien waarin dat gebeurde, dus ben huiverig.
Het was toch niet liefdeloos als gevolg van het apart slapen, eerder andersom?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180894511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:09 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ken eigenlijk geen mensen die 'na' het huwelijk met elkaar zijn gaan latten, vraag mij af of dat wel mogelijk is. Ik ben zo in een lat relatie gestapt, heb meteen duidelijk aangegeven dat samenwonen niet mogelijk was en dat ik dat ook niet wilde, dus dan stap je er samen zo in en heb je geen geschiedenis van gezellig samenwonen.

Ik denk, is mijn gedachte he, dat als je na een huwelijk gaat latten met elkaar dat het een voorbode is om steeds verder afstand van elkaar te gaan nemen totdat het knapt.
Mijn grootste angst, dat we juist uit elkaar groeien in plaats van dat onze dynamiek fris blijft. Dit lijkt me een verschrikkelijk proces, zeker als je het zelf gestart hebt.

Sorry voor de meerdere posts.
-nee-
pi_180894543
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mijn grootste angst, dat we juist uit elkaar groeien in plaats van dat onze dynamiek fris blijft. Dit lijkt me een verschrikkelijk proces, zeker als je het zelf gestart hebt.

Sorry voor de meerdere posts.
Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar je zou bv een maand een chalet kunnen huren om eens te kijken hoe het dan gaat
pi_180894655
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het was toch niet liefdeloos als gevolg van het apart slapen, eerder andersom?
Klopt, gaat ook meer over de vibe die ik erbij krijg. Mijn vrouw heeft best wel eens apart geslapen omdat ze zwanger was en zich niet lekker voelde, dan riep ze vanuit de andere kamer ‘raaaaaar’. Apart slapen in hetzelfde huis is niet iets wat een natuurlijke behoefte is in elk geval. Misschien wat Leandra zegt, een aparte vleugel. :P
-nee-
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:31:52 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180894733
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Klopt, gaat ook meer over de vibe die ik erbij krijg. Mijn vrouw heeft best wel eens apart geslapen omdat ze zwanger was en zich niet lekker voelde, dan riep ze vanuit de andere kamer ‘raaaaaar’. Apart slapen in hetzelfde huis is niet iets wat een natuurlijke behoefte is in elk geval. Misschien wat Leandra zegt, een aparte vleugel. :P
Ik opteer voor de westvleugel, ik ben ook geen ochtendmens, kan hij de oostvleugel krijgen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')