abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 augustus 2018 @ 22:29:40 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_181310412
Dan sta je eerder op krijg je meer waar voor je geld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_181310439
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:29 schreef fathank het volgende:
Dan sta je eerder op krijg je meer waar voor je geld.
Ik geniet liever van mijn dochter bij het ontbijt en avondeten. :) (en de vrije middag)

Het is wel krom dat je structureel betaalt voor uren waarop ze niet aanwezig is.
Ik denk dat er weinig ouders zijn die hun kind van 7.30 tot 18u op de kdv zetten.
pi_181310828
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik geniet liever van mijn dochter bij het ontbijt en avondeten. :) (en de vrije middag)

Het is wel krom dat je structureel betaalt voor uren waarop ze niet aanwezig is.
Ik denk dat er weinig ouders zijn die hun kind van 7.30 tot 18u op de kdv zetten.
tsja, is toch gewoon een abbonomentsvorm wat je afsluit in principe.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_181311603
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik geniet liever van mijn dochter bij het ontbijt en avondeten. :) (en de vrije middag)

Het is wel krom dat je structureel betaalt voor uren waarop ze niet aanwezig is.
Ik denk dat er weinig ouders zijn die hun kind van 7.30 tot 18u op de kdv zetten.
Er wordt prima aan verdiend. Alleen niet door de leidsters die van tijdelijk naar tijdelijk contract gaan.

Maargoed, we dwalen nogal af.
Whatever...
pi_181315472
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je voorwaarden zijn goed, maar mensen zoals jij zijn erg in trek en dat kan heel erg in je voordeel werken. Blijf scherp op je salarisgroei is mijn advies.
Zal ik doen. Dit jaar van 2600 naar 3700 gegaan, maar ik weet dat de komende paar jaren wel meer groei zal komen als ik hier aandacht aan blijf besteden (dan wel in mijn vaardigheden als in mijn salaris).
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:13:20 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_181329308
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zelfde maandsalaris als jullie ongeveer. Ik neem aan dat 1.700 voor 2 kinderen is, gezien de toeslag? Anders zul je terug moeten betalen.

Ik heb 't even nagekeken, we betalen 855 voor 2,5 dag (vrouw en ik 1 (mid)dag thuis en oma 1 dag oppassen). Toeslag zou dan 280 zijn (33% idd).

Het vervelende is dat we onze dochter meestal om 9u wegbrengen en 17u ophalen, maar we betalen voor de hele dag, van 7.30 tot 18u..

Overigens vind ik de kinderopvang voor onze dochter wel goed, en in dat opzicht zijn geld wel waard.
Ja, 2 kinderen voor 3 dagen waarvan de oudste naar school gaat en dus 3 middagen BSO heeft (van 3 tot 6).
pi_181329477
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:33 schreef naniyokore het volgende:

[..]

Zal ik doen. Dit jaar van 2600 naar 3700 gegaan, maar ik weet dat de komende paar jaren wel meer groei zal komen als ik hier aandacht aan blijf besteden (dan wel in mijn vaardigheden als in mijn salaris).
Besteed vooral tijd en aandacht aan je vaardigheden. Dan komt dat geld bijna vanzelf (uiteraard moet je er wel iets voor doen). Andersom is vaak een doorlopend spoor.
Whatever...
pi_181331306
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:58 schreef GlenSpey het volgende:
01: Bedrijfstak: openbaar vervoer
02: Functie: treinmachinist
03: Opleiding: MBO-3
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 gemiddeld (3 tot 6 dagen)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2260 ex ORT
09: Netto maand salaris: ~1900 ex ORT
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: telefoon + tablet, elke twee weken een dag -8 uur- werktijdverkorting (ik sta dus gemiddeld 40 uur ingeroosterd per week, waarvan ik er over 2 weken genomen dus maar 36 werk), ruime onregelmatigheidstoeslag waardoor ik netto per maand -afhankelijk van mijn werktijden- tussen de 2200 en 2500 euro verdien, overuren terug in tijd EN geld, altijd vrij reizen abonnement.
13: Tevreden?: absoluut! Tis prachtig werk, zelfstandig zonder oogjes van een baas in je nek. Ik kom door het hele land en vind het werken op verschillende tijden een verademing tegen de sleur van elke dag hetzelfde.
wat voor trein zit?
geen rondje rondom de kerk dus?
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:50:11 #134
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181332255
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:58 schreef GlenSpey het volgende:
01: Bedrijfstak: openbaar vervoer
02: Functie: treinmachinist
03: Opleiding: MBO-3
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 gemiddeld (3 tot 6 dagen)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2260 ex ORT
09: Netto maand salaris: ~1900 ex ORT
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: telefoon + tablet, elke twee weken een dag -8 uur- werktijdverkorting (ik sta dus gemiddeld 40 uur ingeroosterd per week, waarvan ik er over 2 weken genomen dus maar 36 werk), ruime onregelmatigheidstoeslag waardoor ik netto per maand -afhankelijk van mijn werktijden- tussen de 2200 en 2500 euro verdien, overuren terug in tijd EN geld, altijd vrij reizen abonnement.
13: Tevreden?: absoluut! Tis prachtig werk, zelfstandig zonder oogjes van een baas in je nek. Ik kom door het hele land en vind het werken op verschillende tijden een verademing tegen de sleur van elke dag hetzelfde.
Mooi beroep lijkt me dat. Vooral om de jaargetijden van de natuur zo onderweg te kunnen zien. Het grote nadeel lijkt me die springers. Dat krijg je volgens mij nooit van je netvlies af.
pi_181332277
Even onder een kloon ivm herkenbaarheid. Ik lurk uiteraard gewoon mee.

01: Bedrijfstak: Industrie
02: Functie: Mechanical Engineer
03: Opleiding: mbo werktuigbouwkunde niveau 4
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40, tijdens pieken in projecten ietsjes meer.
06: Aantal vakantiedagen: Geen idee. Wettelijk aantal (25?) en 13 ATV?
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 3275
09: Netto maand salaris: ~2374
10: Overuren betaald: Flexwerkregeling. Het eerste overuur valt onder flextijd en kan daarna opgenomen worden om op een dag minder te werken, alles daarboven uitbetaald of tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 8 jaar ondertussen
12: Goodies: Premievrij pensioen, cursussen/scholing betaald.
13: Tevreden?: Zeker. Mooie mix tussen theorie en praktijk. Veel uitdaging, ik krijg veel verantwoordelijkheden (doe nu een project van 350k euro over alle vestigingen in NL), veel doorgroeimogelijkheden en in mijn lastige thuissituatie krijg ik alle ruimte om de dingen te regelen die ik moet regelen. En er staat nog een hoop te gebeuren in de komende jaren bij dit bedrijf op het gebied van engineering, dus ik hoef me niet te vervelen en kan dat mooi gebruiken om door te groeien. Oja. En op wandelafstand van huis.

[ Bericht 2% gewijzigd door harde_werker op 21-08-2018 08:27:58 ]
pi_181340646
Kevin ben jij dat?

Ik vind dat je een goed netto ontvangt en alles lijkt me zo goed geregeld.
Loopafstand van je werk :)
pi_181340855
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:01 schreef Gymbaboon het volgende:
Kevin ben jij dat?
Helaas.
quote:
Ik vind dat je een goed netto ontvangt en alles lijkt me zo goed geregeld.
Loopafstand van je werk :)
Dat laatste is zeker fijn ja!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:01:22 #138
286575 Roces18
Chef de party
pi_181341150
Opvallend hoeveel mensen een dertiende maand krijgen in veelal gesubsideerde organisaties die wat mij betreft geen winstoogkenmerk hebben. Krijgen zij stiekem 4 weken lonen en denken dat de 13e periode een 13 maand is? Of strooit de overheid met geld.

Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_181341203
Als long-time lurker mijn eerste "echte" baan te hebben bemachtigd ook mijn bijdrage:

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Beleidsmedewerker
03: Opleiding: Dubbele bachelor & MSc Economics
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 44 (contract a 36 uur per week en de overige 4 uur gaan in de vakantiepot)
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3130
09: Netto maand salaris: 2166
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 1 maand
12: Goodies: Telefoon, laptop, bekostigd treinvervoer en een budgetje voor eventuele cursussen of opleidingen
13: Tevreden?: Zeker! De werkdruk ligt waar ik werk in de praktijk hier wel iets hoger dan elders in de overheid, maar de maatschappelijke relevantie en de leermogelijkheden maken dat ruimschoots goed. Aangezien ik gevraagd ben voor de functie heb ik ook nog weten te onderhandelen dat ik tweemaal een trede omhoog kan in het eerste jaar. Wel betwijfel ik of ik überhaupt mijn vakantiedagen op kan maken, aangezien de verantwoordelijkheden niet magischerwijs verdwijnen als je besluit even een weekje of twee op te nemen. Eventueel ga ik in de toekomst kijken of ik over kan stappen op 4x9. :)
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:36:57 #140
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_181341592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:01 schreef Roces18 het volgende:
Opvallend hoeveel mensen een dertiende maand krijgen in veelal gesubsideerde organisaties die wat mij betreft geen winstoogkenmerk hebben. Krijgen zij stiekem 4 weken lonen en denken dat de 13e periode een 13 maand is? Of strooit de overheid met geld.

Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
Jaloers? Waarom zou een dertiende maand zijn voorbehouden aan commerciële instellingen? Daar zou ik juist bij uitstek denken aan een bonus die hoger kan oplopen dan een maandloon. Bij een dertiende maand weet je vantevoren wat ie gaat kosten en is het dus ook niet afhankelijk van (enig) commercieel resultaat.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:48:13 #141
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_181341729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:01 schreef Roces18 het volgende:
Opvallend hoeveel mensen een dertiende maand krijgen in veelal gesubsideerde organisaties die wat mij betreft geen winstoogkenmerk hebben. Krijgen zij stiekem 4 weken lonen en denken dat de 13e periode een 13 maand is? Of strooit de overheid met geld.

Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
:o :D

Wat een onzin! maar wel grappig. Iedereen weet dat je voor het grote geld in het bedrijfsleven moet zitten. Maar werken voor de overheid, in de zorg of bij woningcorporaties is nog steeds geen liefdadigheidswerk hoor. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_181342008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:01 schreef Roces18 het volgende:
Opvallend hoeveel mensen een dertiende maand krijgen in veelal gesubsideerde organisaties die wat mij betreft geen winstoogkenmerk hebben. Krijgen zij stiekem 4 weken lonen en denken dat de 13e periode een 13 maand is? Of strooit de overheid met geld.

Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
Ach, linksom of rechtsom. Het gaat lijkt mij om het jaar salaris wat mensen krijgen en of dat in lijn is met de functie en waar ze werken, en of ze het dan over 13 maanden of 12 maanden verdelen maakt dat verder iets uit?

Ik heb ook een 13e maand. Klinkt leuk als je als HR iemand een contract aanbied, maar uiteindelijk heb ik in het HR systeem een jaarsalaris staan op basis van de functieschaal en of ze dan elke maand 1/12e uit betalen of elke maand 1/13e en in december 2/13 maakt toch verder niks uit? Als je bij dat soort instellingen de 13e maand weg haalt gaat gewoon het maandsalaris omhoog.

Bonus is een ander verhaal, die heb ik ook maar ik zit dan ook bij een commerciele club. Dat zou ik wel gek vinden inderdaad als je dat bij de overheid zou krijgen. (Maar dat krijgen ze ook niet dus dat scheelt..)
pi_181342217
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

wat voor trein zit?
geen rondje rondom de kerk dus?
Dat wisselt, elke dag een andere bestemming en ik rij alle materieelsoorten :)
pi_181342237
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mooi beroep lijkt me dat. Vooral om de jaargetijden van de natuur zo onderweg te kunnen zien. Het grote nadeel lijkt me die springers. Dat krijg je volgens mij nooit van je netvlies af.
Klopt, de wisseling van de seizoenen en de omgevingen maken dit werk zo mooi. De springers spelen niet zo'n hele grote rol gelukkig, als je dit werk met angst doet omdat er 'misschien vandaag wel iemand voor springt' dan kan je beter ander werk zoeken.
pi_181342476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:01 schreef Roces18 het volgende:
Opvallend hoeveel mensen een dertiende maand krijgen in veelal gesubsideerde organisaties die wat mij betreft geen winstoogkenmerk hebben. Krijgen zij stiekem 4 weken lonen en denken dat de 13e periode een 13 maand is? Of strooit de overheid met geld.

Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
Ik mag toch aannemen dat het gros van de mensen wel weet of ze per maand of per 4 weken verloond worden. Er zijn zat cao's die een 13e maand kennen. Het is toch geen geheim dat de overheid een 13e maand kent?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181342547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat het gros van de mensen wel weet of ze per maand of per 4 weken verloond worden. Er zijn zat cao's die een 13e maand kennen. Het is toch geen geheim dat de overheid een 13e maand kent?
Sterker nog, volgens mij heeft iedereen wel door dat dit inderdaad herverdeling van het personeelsbudget is dat anders in maandloon zou worden uitgekeerd.

In mijn (directe) omgeving vinden mensen dergelijke regelingen fijn, aangezien je in feite een deel (vaak 8%) van je maandsalaris "verplicht" aan het opsparen bent en dus zelf die spaardiscipline niet hoeft op te brengen :Y)
pi_181343604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:01 schreef Roces18 het volgende:


Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
Waarom zou iemand in de zorg hier geen recht op hebben? Bovendien zijn de meeste zorginstellingen stichtingen, dus niet van de overheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Maverick_tfd op 21-08-2018 12:32:48 ]
pi_181346045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:01 schreef Roces18 het volgende:
Opvallend hoeveel mensen een dertiende maand krijgen in veelal gesubsideerde organisaties die wat mij betreft geen winstoogkenmerk hebben. Krijgen zij stiekem 4 weken lonen en denken dat de 13e periode een 13 maand is? Of strooit de overheid met geld.

Zo lees ik hierboven over een machinist maar weet ik dat ook veel mensen in de zorg een schijnbaar 13e maand krijgen, terwijl dit wat mij betreft is voorbehouden aan commerciele instellingen.
Viel mij ook al op. Lonen op het niveau van het lagere, midden, en hogere kader liggen tegenwoordig bij de overheid significant hoger dan het bedrijfsleven.

Zeker als je de loonkosten per uur uitrekent, ik denk dat een ambtenaar bijna 2 keer zo duur is dan een vergelijkbare functie in de particuliere sector. En dan laat ik het hele verhaal over de werkdrukverhouding nog maar even buiten beschouwing :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_181346079
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:41 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Waarom zou iemand in de zorg hier geen recht op hebben? Bovendien zijn de meeste zorginstellingen stichtingen, dus niet van de overheid.
Gewoon overheidshuishouding. Dwz gefinancierd door zgn lumpsum die afkomstig zijn van de overheid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_181347381
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gewoon overheidshuishouding. Dwz gefinancierd door zgn lumpsum die afkomstig zijn van de overheid.
Door zorgverzekeraars.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')