abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180880078
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:24 schreef Mishu het volgende:
Bij een diefstal doe je gewoon aangifte. Bij een zedendelict ben je als slachtoffer sowieso al een schlemiel en moet je bang gemaakt worden. Vanwaar dit verschil?.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

2. Het doen van een valse aangifte is strafbaar
3. Weet je het zeker? Weet je het zeker? Weet je het zeker?
2 en 3 kwamen ook gewoon langs in de wizard voor het doen van aangifte van een fietsendiefstal, dus op die punten is er geen verschil.
pi_180880082
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

In mijn geval waren er videobeelden. Na 2 weken heb ik melding gedaan van het incident. Ze hebben nav die melding niet die camerabeelden veilig gesteld ofzo. Geen enkele moeite om dan wel bewijs te vinden.
Maar je hebt geen aangifte gedaan toch? Daar zag je toch maar van af...

[ Bericht 16% gewijzigd door Armani XL op 01-08-2018 19:15:40 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180880096
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben echt een controlfreak en ik trek het echt niet de procedure zoals hij nu is zonder steun.
en waarom denk je dat je de rechtzaak wel trekt dan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180880101
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Daar is het onderzoek voor bedoeld.

Maar ik ben erg benieuwd als de vrienden van de dader dan eensgezind zeggen: ‘Die meid is gek.’, of dat dan geloofd wordt. Dus dat je er mee weg kan komen als je een hechte vriendengroep hebt.
Jouw aangifte is een van de belangrijkste onderdelen van dat onderzoek.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 18:58:15 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_180880117
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

[..]

2 en 3 kwamen ook gewoon langs in de wizard voor het doen van aangifte van een fietsendiefstal, dus op die punten is er geen verschil.
Ik klik daar makkelijk doorheen. Als dit gelijk zo was gebeurd na die aanranding had ik er ook zo doorheen geklikt. Sterker nog, ik heb twee weken na het voorval gelijk een melding gemaakt na veel dubben (ik kende de dader).
Not all those who wander are lost.
pi_180880118
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Jouw aangifte is een van de belangrijkste onderdelen van dat onderzoek.
Sterker nog: zonder aangifte is en komt er geen onderzoek.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180880136
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik klik daar makkelijk doorheen. Als dit gelijk zo was gebeurd na die aanranding had ik er ook zo doorheen geklikt. Sterker nog, ik heb twee weken na het voorval gelijk een melding gemaakt na veel dubben (ik kende de dader).
Heb je nou aangifte gedaan of niet? Beetje onduidelijk zo.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180880146
quote:

[..]

In mijn geval waren er videobeelden. Na 2 weken heb ik melding gedaan van het incident. Ze hebben nav die melding niet die camerabeelden veilig gesteld ofzo. Geen enkele moeite om dan wel bewijs te vinden.
Heb je ze gezien? Waarom heb je ze dan zelf niet verzocht ze even te bewaren? Zonder een aangifte kan de politie niet zomaar camerabeelden haan ophalen, zo werkt het gelukkig niet.
pi_180880154
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben echt een controlfreak en ik trek het echt niet de procedure zoals hij nu is zonder steun.
Bel slachtofferhulp en neem ze mee.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:00:53 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_180880163
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heb je nou aangifte gedaan of niet? Beetje onduidelijk zo.
Nee, ik trok het niet en ging er zodanig van piekeren dat ik niet meer sliep. Als ik nu de dader tegen kom of iets wat ik ermee associeer lig ik gelijk weer nachten wakker want zo ben ik :’)
pi_180880181
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sterker nog: zonder aangifte is en komt er geen onderzoek.
Van aanranding inderdaad niet nee.
pi_180880193
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, ik trok het niet en ging er zodanig van piekeren dat ik niet meer sliep. Als ik nu de dader tegen kom of iets wat ik ermee associeer lig ik gelijk weer nachten wakker want zo ben ik :’)
Heb je al eens professionele hulp gezocht?
pi_180880196
quote:

[..]

Omdat je geen aangifte gedaan hebt.

Zonder aangifte geen onderzoek, lijkt mij vrij logisch.

Zedendelicten zijn per definitie moeilijk te onderzoeken/bewijzen omdat het naast bewijs ook nog eens van belang is om vast te stellen dat hetgeen plaatsgevonden heeft niet vrijwillig was. Dat is bij een ingegooid raam een stuk makkelijker dan bij een hand tussen je benen.
pi_180880206
quote:

[..]

Okee. Dan is het idd wel duidelijk waarom die camerabeelden niet opgevraagd zijn door de politie.
Dus vraag een professional om mee te gaan aangifte doen en als je geluk hebt zijn de beelden nog niet gewist.
pi_180880214
De reden dat ze dat doen is omdat er meestal weinig bewijs is en blijkbaar ook veel onterechte aangiftes worden gedaan (over overdreven). Daarnaast nog de discussie of het aanranding was of dat je het ook wilde.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:04:07 #41
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_180880230
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je al eens professionele hulp gezocht?
Ja ik heb EMDR therapie gehad. Dat hielp een beetje. Uiteindelijk is het nu 4 jaar geleden en heb ik nu eindelijk mijn leven weer op de rit zoals het vroeger was. Ik ben gaan roken na de aanranding en daar ben ik mee gestopt dus ik ben daardoor wel iets dikker dan voorheen. Ik ging ook meer eten doordat ik er een soort depressie van kreeg toen. Ben nu bezig om die laatste loodjes/laatste bagage te dumpen als het ware.

Het is vooral de tijd die zijn werk heeft gedaan. En de gedachte: ‘Wat hij gedaan heeft ligt bij hem. Hij moet leven met wat hij gedaan heeft.’. Ik probeer me maar in te beelden dat hij nooit eerlijk met iemand kan praten over het voorval en dat dat hem opvreet.
  was: Cat22 woensdag 1 augustus 2018 @ 19:06:11 #42
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_180880275
quote:

[..]

En moet de politie dan ergens camerabeelden gaan opeisen terwijl er dus geen aangifte is gedaan?

Ik kan me best voorstellen dat het aangifte proces een heel moeilijk kan zijn en veel emoties oproept. Maar in het kader van zorgvuldigheid is de grondigheid, die jij als heel naar ervaart, nodig.

En als jij dat proces niet volledig kunt doorlopen, kan de politie ook niet aan hun vervolgstappen beginnen. Zoals bewijsmateriaal verzamelen op basis van je aangifte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 1 augustus 2018 @ 19:08:43 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_180880324
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En moet de politie dan ergens camerabeelden gaan opeisen terwijl er dus geen aangifte is gedaan?

Ik kan me best voorstellen dat het aangifte proces een heel moeilijk kan zijn en veel emoties oproept. Maar in het kader van zorgvuldigheid is de grondigheid, die jij als heel naar ervaart, nodig.

En als jij dat proces niet volledig kunt doorlopen, kan de politie ook niet aan hun vervolgstappen beginnen. Zoals bewijsmateriaal verzamelen op basis van je aangifte.
Het punt is dat aangifte doen van een zedendelict dus niet zo simpel is als veel mensen denken en dat er dus best meer begrip mag komen. Anders dan: ‘Dan doe je toch gewoon aangifte?’. Crimineel feit -> aangifte. Geen aangifte -> it didn’t happen. Zo is het dus niet.
pi_180880542
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:04 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja ik heb EMDR therapie gehad. Dat hielp een beetje. Uiteindelijk is het nu 4 jaar geleden en heb ik nu eindelijk mijn leven weer op de rit zoals het vroeger was. Ik ben gaan roken na de aanranding en daar ben ik mee gestopt dus ik ben daardoor wel iets dikker dan voorheen. Ik ging ook meer eten doordat ik er een soort depressie van kreeg toen. Ben nu bezig om die laatste loodjes/laatste bagage te dumpen als het ware.

Het is vooral de tijd die zijn werk heeft gedaan. En de gedachte: ‘Wat hij gedaan heeft ligt bij hem. Hij moet leven met wat hij gedaan heeft.’. Ik probeer me maar in te beelden dat hij nooit eerlijk met iemand kan praten over het voorval en dat dat hem opvreet.
Mooi. Want dat vind ik het allerbelangrijkste. Van dichtbij heb ik kunnen zien dat creatieve therapie ook kan aanslaan
pi_180880557
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 19:08 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het punt is dat aangifte doen van een zedendelict dus niet zo simpel is als veel mensen denken en dat er dus best meer begrip mag komen. Anders dan: ‘Dan doe je toch gewoon aangifte?’. Crimineel feit -> aangifte. Geen aangifte -> it didn’t happen. Zo is het dus niet.
Ik denk dat er genoeg begrip is, vanuit hier en de politie. Maar dat de politie ook zekerheid wil hebben dat het niet een 'wraakactie' betreft waardoor een leven vernietigd wordt. Niet dat jouw leven niet vernietigt is, maar ik begrijp wel dat ze niet zomaar klakkeloos een aangifte aannemen. Eigenlijk vind ik het wel goed dat er vantevoren goed gewezen wordt op de consequenties.

En in jouw geval heeft dit je blijkbaar zo erg afgeschrikt dat je niet doorgezet hebt. Lijkt me meer iets dat bij jou ligt, niet bij de politie.
Let's all go play Nagasaki. We can all get vaporized. Hold my hand. let's turn to ash. I see you on the other side.
Let's all go play Nagasaki. What a lovely way to die. A final show and we all go. So no one has to say goodbye.
pi_180880559
quote:

[..]

Maar als je wilt dat de dader aangepakt wordt, dan moet je de procedure doorlopen. Dat die moeilijk is, ja dat kan en zal, maar zo hebben we dat in de samenleving afgesproken. We gaan nog altijd uit van onschuldig tot schuld bewezen is, gelukkig maar, en dat betekent dus dat de bewijslast bij het OM via jou ligt.
Na 4 jaar heb je trouwens weinig kans dat de beelden nog bestaan.
Ik hoop dat je, al dan niet met aangifte, verder kan met je leven.
pi_180880598
quote:

[..]

Het is wel zo “simpel” ze hebben je alleen wat dingen voorgelegd die je je goed moet beseffen. Een zedenzaak is gewoon heel zwaar. Bij mij heeft de advocaat van de tegenpartij zelfs geroepen dat ik het vast zelf wilde. Als je het politiebureau niet aankan, dan is zo’n zaak waarschijnlijk ook heel zwaar voor je. Neemt niet weg dat ik snap dat het echt heel rot is natuurlijk dat je je zo voelt.
pi_180880612
quote:

[..]

Om zaken als Stockholm syndroom en ptss te vergeten. Maar dat ligt niet direct aan de procedure. Ja er kunnen zaken beter maar ik ben blij dat men er dermate serieus mee omgaat.

Maar je hebt het nu meer over een maatschappelijk probleem. Ja het moet makkelijker worden om er over te spreken, nee een beweging als metoo draagt daar niet aan bij. De beeldvorming moet anders
  donderdag 2 augustus 2018 @ 07:55:20 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_180889930
Gewoon aangifte doen en gesprek opnemen tussen jou en de politie. Als ze zo reageren, politie ook meteen aanklagen. Twee vliegen in een klap.

Sterkte in elk geval.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 2 augustus 2018 @ 08:14:49 #50
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180890051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 07:55 schreef Roces18 het volgende:
Gewoon aangifte doen en gesprek opnemen tussen jou en de politie. Als ze zo reageren, politie ook meteen aanklagen. Twee vliegen in een klap.

Sterkte in elk geval.
Aangifte doen omdat agenten een keer hun werk goed doen?
And so is the past
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')