abonnement Unibet Coolblue
pi_180891178
Maar goed, even serieus weer: het is allemaal wat ingewikkelder dan simpelweg zwart/wit. Neem zo'n partij als DENK. Is dat nou een teken van segregatie, of juist van integratie? Of allebei?
pi_180891207
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Klopt. Er is geen geinstitutionaliseerd racisme. Voldoende voorbeelden van succesvolle Marokkanen.
De mensen die achterblijven hebben het vooral aan zichzelf te wijten. Je kunt je in Nederland best invechten, we zijn een meritocratische samenleving.
Bij Marokkanen gaat het minder om racisme, dat zal meer bij de donkere medemens een rol spelen dan bij Marokkanen of Turken. Er zit dus een kleine kern van waarheid in.

Bij de laatste groep speelt echter wat anders. Een vrouw met een hoofddoek zal minder snel een hoge positie scoren, daarvan ben ik overtuigd. Ik ken dan ook talloze vrouwen die onder druk van vooroordelen, maar ook carrierewensen - de hoofddoek af doen tijdens hun werkzame leven. En ja - dat valt inderdaad niet onder racisme.

Dat is een gekke tendens. Zeker nu je ziet dat afwijkende (korte) klederdracht, maar ook bijv. tattoo's, steeds meer worden geaccepteerd in het bedrijfsleven.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:36:45 #178
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180891227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Achterstanden.. achterstanden. Twee 1e generatie Marokkaanse migranten die nu beide burgemeester zijn van twee grote steden in Nederland. Een 1e generatie Marokkaanse migrant als voorzitter van de Tweede Kamer. Talloze 1e en 2e generatie succesvolle acteurs, comediens whatsoever. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan.

Het ongeduld is wel behoorlijk aanwezig moet ik zeggen. Als ik naar mijn eigen, relatief grote, familie kijk, slechts één iemand getrouwd 'binnen de eigen afkomst' - de rest of met autochtonen of mensen met een andere komaf. En dat allemaal binnen één generatie. Om mij heen kijkend is dat alles behalve een uitzondering. Dus noem dat ook niet zo.

Ik heb dan ook helemaal niet het idee dat het hier gaat om achterstanden. Het gaat om hoofddoek af, vooral geen enkele spelfout of taalfout mogen maken - en netjes Sinterklaas en Kerst vieren. Vooral geen suikerfeest, moskee of 'afwijkende' klederdracht.
Ik gaf op zich alleen aan waar voor mij de grens richting extreem-rechts ligt. Moet zeggen dat jouw verhaal weliswaar plezierig positief vindt, maar dat het toch niet helemaal overeenkomt met wat ik onder meer op de sportclub zie waar ik als vrijwilliger actief ben. Vrijwel alle jeugdleden van Marokkaanse afkomst spelen op basis van een subsidieregeling omdat ouders onvoldoende inkomen hebben om zelf de contributie op te brengen bijvoorbeeld. Die ouders zijn ook opvallend afwezig in het kader van de vereniging (in tegenstelling tot ouders van kinderen van Turkse en Surinaamse afkomst).

Ik heb nu geen tijd om linkjes te gaan zoeken en zo, maar volgens mij is de stelling dat relatief veel migranten en hun afstammelingen aan de onderkant van de arbeidsmarkt actief zijn of inactief zijn toch niet heel omstreden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:38:17 #179
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891261
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:34 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, even serieus weer: het is allemaal wat ingewikkelder dan simpelweg zwart/wit. Neem zo'n partij als DENK. Is dat nou een teken van segregatie, of juist van integratie? Of allebei?
Ik denk allebei. Het is m.i. goed dat niet-Westerse allochtonen zich beter herkennen in een politieke partij dan jarenlang het geval was bij de PvdA, die de "allochtonenstem" een aantal jaren vanzelfsprekend kreeg. Niet voor niets heeft DENK bij mijn stembureau >40% van de stemmen gehaald. Ik ben het met veel van hun standpunten niet eens, maar het is wel een voorbeeld van emancipatie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:39:12 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een gekke tendens. Zeker nu je ziet dat afwijkende (korte) klederdracht, maar ook bijv. tattoo's, steeds meer worden geaccepteerd in het bedrijfsleven.
Ik zal het vreemd blijven vinden. Hoofddoeken en tattoeages zijn in mijn werkgebied nog net zo vreemd als een zwarte zwaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_180891315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:36 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik gaf op zich alleen aan waar voor mij de grens richting extreem-rechts ligt. Moet zeggen dat jouw verhaal weliswaar plezierig positief vindt, maar dat het toch niet helemaal overeenkomt met wat ik onder meer op de sportclub zie waar ik als vrijwilliger actief ben.
Het is geen verhaal. Stap daar nou eens vanaf. Het positieve wordt net zo goed met feiten onderbouwd als het negatieve. Als je de positieve zaken weg wenst te wimpelen als verhaal, kan ik net zo goed jouw kritische kanttekeningen wegwimpelen als een verhaal. Dat is waar het meteen misgaat met de zgn. fortuynisten.

quote:
Vrijwel alle jeugdleden van Marokkaanse afkomst spelen op basis van een subsidieregeling omdat ouders onvoldoende inkomen hebben om zelf de contributie op te brengen bijvoorbeeld. Die ouders zijn ook opvallend afwezig in het kader van de vereniging (in tegenstelling tot ouders van kinderen van Turkse en Surinaamse afkomst).

Ik heb nu geen tijd om linkjes te gaan zoeken en zo, maar volgens mij is de stelling dat relatief veel migranten en hun afstammelingen aan de onderkant van de arbeidsmarkt actief zijn of inactief zijn toch niet heel omstreden.
Oh, dat zal, dat wordt ook nergens bestreden. Echter als ik na ga hoe de eerste generatie geschoold was en hoe dat in relatief korte tijd recht aan het trekken is. Dan ben ik niet zo negatief als jij dat bent. We hebben het over kinderen van ongeschoolde fabrieksarbeiders en boeren. Het concept school, voetbalclub, electriciteit of stromend water bestond in hun ogen nauwelijks. En nu zit je met kinderen daarvan die zich langzaam doch zeker omhoog weten te werken - met talloze succesverhalen, in het bedrijfsleven, binnen de overheid, de politiek en Nederlandse cultuur.

Dan vind ik bepaalde mensen echt heftig ongeduldig.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:41:56 #182
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180891332
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zal het vreemd blijven vinden. Hoofddoeken en tattoeages zijn in mijn werkgebied nog net zo vreemd als een zwarte zwaan.
Ik ben net even door het pand hier gelopen. Geen zichtbare tattoeages en geen hoofddoeken. Ook geen teenslippers of korte broeken trouwens.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_180891346
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zal het vreemd blijven vinden. Hoofddoeken en tattoeages zijn in mijn werkgebied nog net zo vreemd als een zwarte zwaan.
Grijze-witte-mannen-in-pakken circuit? Gecondoleerd.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:44:22 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891376
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Grijze-witte-mannen-in-pakken circuit? Gecondoleerd.
Geeft niet hoor, ik gedij er wel bij.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_180891397
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geeft niet hoor, ik gedij er wel bij.
Zo begonnen wij hier op kantoor ook. Nu is het rokjes en tattoo's. En sinds kort gelukkig ook een hoofddoek. Heerlijke mengelmoes, daar gedij ik dan weer wel bij.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:48:41 #186
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dat zal, dat wordt ook nergens bestreden. Echter als ik na ga hoe de eerste generatie geschoold was en hoe dat in relatief korte tijd recht aan het trekken is. Dan ben ik niet zo negatief als jij dat bent. We hebben het over kinderen van ongeschoolde fabrieksarbeiders en boeren. Het concept school, voetbalclub, electriciteit of stromend water bestond in hun ogen nauwelijks. En nu zit je met kinderen daarvan die zich langzaam doch zeker omhoog weten te werken - met talloze succesverhalen, in het bedrijfsleven, binnen de overheid, de politiek en Nederlandse cultuur.

Dan vind ik bepaalde mensen echt heftig ongeduldig.
Dat laatste is toch aan beide kanten het geval? Kinderen van laagopgeleide autochtone Nederlanders zijn ook minder vertegenwoordigd in hogere maatschappelijke functies, dus het zou raar zijn als dit niet het geval was bij kinderen van laagopgeleide Marokkaanse Nederlanders. Ik heb meer dan voldoende tijd om te wachten totdat Marokkaanse Nederlanders meer doordringen tot (nog meer) hogere posities, maar ik denk dat dit voor de tweede of derde generatie anders ligt. Die willen geen kansen voor hun kleinkinderen, maar voor zichzelf.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:50:11 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891473
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo begonnen wij hier op kantoor ook. Nu is het rokjes en tattoo's. En sinds kort gelukkig ook een hoofddoek. Heerlijke mengelmoes, daar gedij ik dan weer wel bij.
Prima, ik vind het ook niet zo aanstootgevend (een hoofddoek) als een korte broek, teenslippers, een button down shirt of andere kleding dan jasje-dasje. Zolang mensen een pak dragen mogen ze van mij zelfs een tulband op.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_180891475
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat laatste is toch aan beide kanten het geval? Kinderen van laagopgeleide autochtone Nederlanders zijn ook minder vertegenwoordigd in hogere maatschappelijke functies, dus het zou raar zijn als dit niet het geval was bij kinderen van laagopgeleide Marokkaanse Nederlanders. Ik heb meer dan voldoende tijd om te wachten totdat Marokkaanse Nederlanders meer doordringen tot (nog meer) hogere posities, maar ik denk dat dit voor de tweede of derde generatie anders ligt. Die willen geen kansen voor hun kleinkinderen, maar voor zichzelf.
Klopt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180891478
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Achterstanden.. achterstanden. Twee 1e generatie Marokkaanse migranten die nu beide burgemeester zijn van twee grote steden in Nederland. Een 1e generatie Marokkaanse migrant als voorzitter van de Tweede Kamer. Talloze 1e en 2e generatie succesvolle acteurs, comediens whatsoever. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan.

Het ongeduld is wel behoorlijk aanwezig moet ik zeggen. Als ik naar mijn eigen, relatief grote, familie kijk, slechts één iemand getrouwd 'binnen de eigen afkomst' - de rest of met autochtonen of mensen met een andere komaf. En dat allemaal binnen één generatie. Om mij heen kijkend is dat alles behalve een uitzondering. Dus noem dat ook niet zo.

Ik heb dan ook helemaal niet het idee dat het hier gaat om achterstanden. Het gaat om hoofddoek af, vooral geen enkele spelfout of taalfout mogen maken - en netjes Sinterklaas en Kerst vieren. Vooral geen suikerfeest, moskee of 'afwijkende' klederdracht.
Zelfs dat laatste is voor heel veel Nederlanders niet voldoende.

Je moet beseffen dat jij vanwege je Marokkaanse roots door complete volksstammen nooit zal worden geaccepteerd. Het feit dat je een kleurtje is voor een hoop Nederlanders al genoeg aanleiding om je af te serveren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180891535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dat zal, dat wordt ook nergens bestreden. Echter als ik na ga hoe de eerste generatie geschoold was en hoe dat in relatief korte tijd recht aan het trekken is. Dan ben ik niet zo negatief als jij dat bent. We hebben het over kinderen van ongeschoolde fabrieksarbeiders en boeren. Het concept school, voetbalclub, electriciteit of stromend water bestond in hun ogen nauwelijks. En nu zit je met kinderen daarvan die zich langzaam doch zeker omhoog weten te werken - met talloze succesverhalen, in het bedrijfsleven, binnen de overheid, de politiek en Nederlandse cultuur.

Dan vind ik bepaalde mensen echt heftig ongeduldig.
Dat vind ik nou ook. Ik ben in de jaren '80 opgegroeid tussen vers geïmporteerde buitenlanders. De mannen woonden hier dan vaak al een tijd, maar in mijn tijd kwamen de vrouwen en kinderen erbij, vers uit hun eigen Turkse huis en tuin gehaald. Die stookten vuur in hun Nederlandse huis, timmerden dekens voor de ramen en poepten op het platje.
Dat zie je helemaal nergens meer. De kindertjes leerden bij ons op school allerlei nieuwe dingen, maar hun ouders hebben zich ook erg snel weten aan te passen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:55:31 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891587
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt.
Misschien dat dit ook weer aansluit op wat er eerder werd gezegd over immigranten; wanneer je steeds nieuwe groepen van dezelfde achtergrond naar Nederland haalt, dan haalt dit de algemene integratie van de groep omlaag. Uiteraard: als je de mensen slechts op hun achtergrond zou beoordelen. Er zijn nu verschillende goed geïntegreerde Marokkaanse Nederlanders aanwezig, maar de groep als geheel gaat verder uiteen lopen tussen nieuwkomers/achterblijvers en de maatschappelijke voorbeelden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:56:57 #192
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180891618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs dat laatste is voor heel veel Nederlanders niet voldoende.

Je moet beseffen dat jij vanwege je Marokkaanse roots door complete volksstammen nooit zal worden geaccepteerd. Het feit dat je een kleurtje is voor een hoop Nederlanders al genoeg aanleiding om je af te serveren.
Dat zijn toch de losers van de Nederlandse samenleving, dus die kun je gewoon negeren, net zoals de mainstream politiek doet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 09:58:56 #193
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_180891659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet beseffen dat jij vanwege je Marokkaanse roots door complete volksstammen nooit zal worden geaccepteerd. Het feit dat je een kleurtje is voor een hoop Nederlanders al genoeg aanleiding om je af te serveren.

Er zal ongetwijfeld een groep zijn voor wie dat geldt. Een groot deel van mijn kennissenkring heeft een kleurtje en die worden overal prima geaccepteerd. Zijn veelal wel hoogopgeleide expats met een goed inkomen.

Overigens is de gebrekkige betrokkenheid bij vrijwilligerswerk vanuit de groep Marokkaanse ouders is wel een probleem bij mijn club en op veel andere plekken waar ik kom.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_180891661
Hey Mutant. Nog uit te houden op Zuid? Of zit je in je tweede woning?
pi_180891807
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo begonnen wij hier op kantoor ook. Nu is het rokjes en tattoo's. En sinds kort gelukkig ook een hoofddoek. Heerlijke mengelmoes, daar gedij ik dan weer wel bij.
Nou ja, bij die hoofddoek heb ik ook gemengde gevoelens. Enerzijds is het absoluut emancipatie en dat is in mijn ogen absoluut positief; anderzijds is het ook een teken van conservatisme en daar ben ik helemaal geen voorstander van. Integendeel.
pi_180892007
quote:
De grootste belastingverlaging en -hervorming sinds president Ronald Reagan in de jaren tachtig de belastingen in de VS op de schop nam — zo is de Tax Cuts and Jobs Act (TCJA) gepresenteerd waaronder president Donald Trump in december 2017 zijn handtekening zette.

Onvoorziene gevolgen
De verlaging van de federale winst- of vennootschapsbelasting (vpb) van 35% naar 21% heeft er al vast toe geleid dat de bijdrage van bedrijven aan de schatkist in Washington in het eerste kwartaal van dit jaar naar een ongekend laag niveau is gedaald. Dat maakte het ministerie van financiën vorige week bekend.

Het resultaat is dat het gapende gat in de federale begroting oploopt naar duizend miljard dollar.

Tegelijkertijd is nog veel onduidelijk over het nieuwe belastingregime en doen zich onvoorziene gevolgen voor. ()

De Amerikaanse belastingdienst IRS beschikt nog steeds niet over alle stukken die zijn opgevraagd om de fiscale veranderingen tijdig te kunnen doorvoeren, aldus Luscombe. Aanvullende informatie voor belastingplichtigen en hun adviseurs om volledig te kunnen profiteren van de nieuwe belastingwet komt slechts mondjesmaat ter beschikking, stelt hij. Bovendien treuzelt het Congres volgens hem bij het herstel van de vele technische fouten in de wet
()

De kerken in de VS trekken aan de bel omdat in de nieuwe belastingwet is opgenomen dat bepaalde non-profit-organisaties en liefdadigheidsinstellingen 21% belasting moeten gaan betalen over secundaire arbeidsvoorwaarden die zij hun medewerkers bieden. De kerken vallen hier ook onder, terwijl die in de VS normaal zijn vrijgesteld van belastingen.

De belasting zou moeten worden afgedragen over parkeerplaatsen die kerken en andere non-profit-organisaties beschikbaar stellen aan hun medewerkers en pasjes voor het openbaar vervoer die zij verstrekken. Ook reiskostenvergoedingen zouden er onder vallen. Helemaal zeker is dat nog niet. Het ministerie van financiën heeft nog niet officieel bekendgemaakt welke vergoedingen precies worden belast.()

Een veel grotere groep Amerikanen die in het duister tast over haar fiscale positie, zijn zelfstandigen zonder personeel, eigenaren van kleinere bedrijven, advocaten die partner zijn van een kantoor en artsen met een eigen praktijk. Zij betalen belasting over de winst die zij maken, via hun persoonlijke inkomstenbelasting. De richtlijnen voor deze zogeheten 'pass-through'-heffing op basis van de nieuwe belastingwet laten echter op zich wachten.
https://fd.nl/economie-po(...)-belastinghervorming
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:18:33 #197
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180892112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, bij die hoofddoek heb ik ook gemengde gevoelens. Enerzijds is het absoluut emancipatie en dat is in mijn ogen absoluut positief; anderzijds is het ook een teken van conservatisme en daar ben ik helemaal geen voorstander van. Integendeel.
Als een hoofddoek voor een volwassen vrouw al conservatief is, nodig ik je graag uit in 020 Gaza.
Ik kijk niet meer op van een meisje van 10-11 met een hoofddoek en we hebben ook een handvol niqaab's in de buurt. Zolang ze geen uitkering krijgen vind ik alles best.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_180892164
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:18 schreef GSbrder het volgende:
020 Gaza.
:')
pi_180892234
Sid Lukkassen vs. Maarten Boudry: pessimisme vs. optimisme

quote:
Beste Sid, er is iets dat me opvalt aan jou. Jij werpt je op als behoeder van de westerse Verlichting, maar toch lijk je bitter weinig vertrouwen in diezelfde Verlichting te hebben. Je voorspelt dat de westerse beschaving binnenkort overvleugeld zal worden door onverlichte autoritaire regimes, door de kracht van demografie en migratiestromen, en door ons gebrek aan “culturele weerbaarheid”. De hele notie van wereldburgerschap – een verlichtingsidee – verwerp je als een ‘illusie’ die op harde biologische barrières zal stuiten. Dat doemscenario verwerp ik volkomen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:23:20 #200
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180892250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

:')
In welk multicultureel walhalla woont u dan dat een hoofddoek conservatief is?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')