abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180868729
Momenteel sta ik voor een belangrijke beslissing, maar ik vind het heel lastig om een helder beeld te krijgen van wat nu juist is.

Ik werk al 5 jaar in hetzelfde bedrijf. Ben binnen gekomen als stagiaire en heb daarna een vaste aanstelling gekregen.
In de afgelopen vijf jaar heb ik weliswaar onder prima omstandigheden kunnen werken, maar ik merk dat het allemaal een beetje gewoon is geworden.
Ik heb een goed salaris, krijg een dertiende maand en er is veel vrijheid. Ik kan vrij krijgen wanneer ik wil en mag soms ook thuiswerken als dit goed uitkomt.

Werkinhoudelijk mis ik wat uitdaging en doe ik dingen op de automatische piloot. Ondanks dat ik meerdere malen heb aangegeven dat ik te weinig werk heb en meer uitdaging zoek blijft dit een probleem.
Ik heb trainingen/cursussen aangevraagd maar nog nooit gekregen en de dagen zijn saai geworden. Hierdoor heb ik nogmaals een gesprek aangevraagd met mijn manager en hij geeft aan dat hij na de zomer mij wil helpen met het zoeken naar wat extra uitdaging.
Ik merk ook dat ik mezelf ga irriteren aan collega’s vanwege hun volledig ongeïnspireerde houding.

Nu heb ik vorige week een aanbieding gekregen van een ander bedrijf. Qua arbeidsvoorwaarden is dit helemaal prima. Ik ga er zelfs op vooruit. Netto salaris zal iets hoger zijn en ik heb veel minder reistijd.
De werkdruk zal, zo is mijn gevoel, daar ook hoger liggen en er is weer ruimte voor mij om – in een nieuwe omgeving – nieuwe dingen te leren en nog verder door te groeien.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik mijn huidige werk nog even laten aanmodderen in de hoop dat mijn manager nu zijn woord nakomt? Of moet ik de stoute schoenen aantrekken en voor een nieuwe uitdaging gaan.
Mocht ik overstappen dan krijg ik eerst een tijdelijk contract. Dus het zou best een riskante stap zijn. Anderzijds ben ik pas 25 en heb ik de leeftijd om zo'n dergelijke stap te maken.

Welke afwegingen zouden jullie maken?
pi_180868750
Na 5 jaar een overstap lijkt me een prachtig moment.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_180868754
Doen.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 08:53:14 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180868762
Als je je nu al irriteert in je huidige baan, dan zou dat voor mij al een teken zijn dat het tijd wordt om te vertrekken. Wat zou er concreet moeten gebeuren om dat gevoel weg te nemen en hoe groot is de kans dat het gebeurt?

En misschien heb je over een jaar hetzelfde gevoel weer omdat je je nieuwe werkzaamheden dan ook op de auto piloot doet.

Mijn persoonlijke keuze zou zijn om voor die nieuwe baan te gaan. Het is een risico,maar op je 25ste kun je je nog wel een risico veroorloven denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage woensdag 1 augustus 2018 @ 08:57:07 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180868798
Als medior lijkt me dit een goede stap om te maken. Het issue jaarcontract/vast contract begrijp ik, maar wellicht kun je nog onderhandelen dat je na een jaar een vast contract krijgt? Daarbij betekent een vast contract al lang niet meer wat het 10 jaar geleden betekende, werkgevers kunnen inmiddels gemakkelijker van hun werknemers af tegen lagere vergoedingen.

Mocht je je eventueel 'schuldig' voelen tegenover je huidige werkgever, dan zou ik dat vooral niet doen. Helemaal omdat je aangeeft dat je keer op keer al aan de bel hebt getrokken daar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180868831
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
pi_180868847
Je volgende baan is op alle vlakken beter, maar je twijfelt vanuit een gevoel van loyaliteit jegens een manager die al lange tijd de kans had om het uitdagender voor je te maken?

Snap ik niet :)
pi_180868858
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:53 schreef karr-1 het volgende:
Als je je nu al irriteert in je huidige baan, dan zou dat voor mij al een teken zijn dat het tijd wordt om te vertrekken. Wat zou er concreet moeten gebeuren om dat gevoel weg te nemen en hoe groot is de kans dat het gebeurt?

En misschien heb je over een jaar hetzelfde gevoel weer omdat je je nieuwe werkzaamheden dan ook op de auto piloot doet.

Mijn persoonlijke keuze zou zijn om voor die nieuwe baan te gaan. Het is een risico,maar op je 25ste kun je je nog wel een risico veroorloven denk ik.
Ik heb het op m'n 36ste ook gedaan, zonder moeite. Ik zie de risico's niet zo.
pi_180868869
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:59 schreef Krollie het volgende:
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
Want?
  Redactie Frontpage woensdag 1 augustus 2018 @ 09:02:54 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180868874
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:59 schreef Krollie het volgende:
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
Want? Een vast contract zegt vandaag de dag nu juist veel minder dan een aantal jaar geleden. Ik vraag me af hoe je tot deze conclusie komt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:02:56 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180868876
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:59 schreef Krollie het volgende:
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
Waarom niet? Wat is er in deze tijd zo anders dan welke tijd ook? Als ik ergens anders een beter aanbod krijg ben ik weg, vast contract of niet. Mijn baas weet dat ik er zo over denk en geeft me groot gelijk. Maar tot op heden heb ik nog geen reden gehad om te vertrekken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:04:08 #12
470591 Esther24
Gewoon Esther
pi_180868883
Wow! Heb hier zelden zoveel mensen gezien met dezelfde mening, haha.
Ik heb gemerkt dat er werk genoeg is in mijn branche. Ik ben dus inderdaad niet bang dat ik niet iets weer vind mocht ik daar toch niet op mijn plek zijn.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:05:31 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180868907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:04 schreef Esther24 het volgende:
Wow! Heb hier zelden zoveel mensen gezien met dezelfde mening, haha.
Ik heb gemerkt dat er werk genoeg is in mijn branche. Ik ben dus inderdaad niet bang dat ik niet iets weer vind mocht ik daar toch niet op mijn plek zijn.
Nou dat bedoel ik. Als die andere baan je leuk lijkt zou ik zeggen ga er voor
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180868930
Ik vind 5 jaar ook best lang. Helemaal op leeftijd van TS.

Mijn record is geloof ik 3 jaar bij dezelfde werkgever.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:08:11 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180868958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind 5 jaar ook best lang. Helemaal op leeftijd van TS.

Mijn record is geloof ik 3 jaar bij dezelfde werkgever.
Mijn eerste werkgever was ik na 1 jaar zat, de volgende na een maand al, die daarna na 8,5 jaar en mijn huidige werkgever zit ik nu ruim 9 jaar
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:11:48 #16
470591 Esther24
Gewoon Esther
pi_180869003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind 5 jaar ook best lang. Helemaal op leeftijd van TS.

Mijn record is geloof ik 3 jaar bij dezelfde werkgever.
Wat nog een beetje in mijn hoofd zingt is het 'het gras is altijd groener..' gebeuren.
Ik ben ergens bang dat ik achteraf pas besef hoe goed ik het nu heb. Maar ja, dat is achteraf he.
pi_180869018
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:59 schreef Krollie het volgende:
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
Juist in deze tijd wel, zeker als je in een goede sector zit.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:13:38 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180869032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:11 schreef Esther24 het volgende:

[..]

Wat nog een beetje in mijn hoofd zingt is het 'het gras is altijd groener..' gebeuren.
Ik ben ergens bang dat ik achteraf pas besef hoe goed ik het nu heb. Maar ja, dat is achteraf he.
Tja dat weet je natuurlijk nooit van tevoren, maar moet dat een reden zijn om je tegen te laten houden?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180869068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:11 schreef Esther24 het volgende:

[..]

Wat nog een beetje in mijn hoofd zingt is het 'het gras is altijd groener..' gebeuren.
Ik ben ergens bang dat ik achteraf pas besef hoe goed ik het nu heb. Maar ja, dat is achteraf he.
Ik weet natuurlijk niet in welke sector je werkt en hoe de vraag er naar is. Maar mocht het bagger zijn, dan weet je iig wat je niet leuk vindt en kun je weer door naar een andere baan. Je hebt iig genoeg ervaring (zou ik denken) om ergens binnen te komen.

Als je je hierdoor laat tegenhouden ga je tot je 67e werken bij deze werkgever. Is dat wat je wil?

Het is makkelijker om nu te veranderen als je minder risico hebt (er vanuit gaande dat je nog geen kinderen en een hypotheek hebt).

Spannende stap natuurlijk. Het kan tegenvallen, het kan beter zijn. Dat weet je van tevoren nooit.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:17:24 #20
470591 Esther24
Gewoon Esther
pi_180869087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet in welke sector je werkt en hoe de vraag er naar is. Maar mocht het bagger zijn, dan weet je iig wat je niet leuk vindt en kun je weer door naar een andere baan. Je hebt iig genoeg ervaring (zou ik denken) om ergens binnen te komen.

Als je je hierdoor laat tegenhouden ga je tot je 67e werken bij deze werkgever. Is dat wat je wil?

Het is makkelijker om nu te veranderen als je minder risico hebt (er vanuit gaande dat je nog geen kinderen en een hypotheek hebt).

Spannende stap natuurlijk. Het kan tegenvallen, het kan beter zijn. Dat weet je van tevoren nooit.
Wel een hypotheek, geen kids.
pi_180869132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:17 schreef Esther24 het volgende:

[..]

Wel een hypotheek, geen kids.
Laat je door de hypotheek niet bang maken. Banken geven geen fuck zolang je maar betaald. Alleen bij het afsluiten heb je allerlei hoepels.
pi_180870682
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Want?
Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
pi_180870750
Gaan, na mijn eerste overstap dacht ik, had ik veel eerder moeten doen.
.
pi_180870802
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Ik heb mijn huidige hypotheek afgesloten met een tijdelijk contract. Werkte er toen 2 maanden ofzo. :')

Tijdelijk of vast contract kan me weinig schelen. Maar dat is misschien ook een beetje de markt momenteel. Voordat een bedrijf in een situatie komt waarin ze mij eruit willen gooien ben ik zelf allang gevlogen.
pi_180870816
Zat een halfjaar geleden in dezelfde situatie. Stagiair geweest en vaste aanstelling gekregen. Na 3 jaar vond ik het welletjes (half jaar geleden dus). Vind die 5 jaar van jou al best lang eigenlijk. Ik zou gewoon switchen.

Je hebt nu enkel een beeld van het hoe het werkende leven er uit ziet op basis van je huidige werkgever. Helpt een hoop om ook een andere bedrijfscultuur, management methodes, e.d. te ontdekken.

DOEN!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_180870822
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Zolang jij kan betalen, kun je je contract opzeggen en de hele dag in je achtertuin gaan rondhangen. Banken boeit dat niks. Zolang je maar betaald.
En er zijn heel wat sectoren waar je zo weer aan het werk bent. TS heeft zelfs al een aanbod liggen.

Ik kan nu mijn baan opzeggen, zonder dat ik met een volgende werkgever heb gepraat, en alsnog 100% zeker weten voor het einde van mijn opzegtermijn een nieuwe baan hebben.
pi_180870826
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Het is juist risicovol om in dit stadium al bij een bedrijf te blijven plakken ipv door te groeien. Als je cv interessant blijft kom je uiteindelijk altijd wel ergens opnieuw weer aan de bak. TS heeft nog tig jaar werken voor de boeg en tot je pensioen ergens blijven werken is niet realistisch. Het kan altijd opnieuw weer crisis worden en dan vlieg je er met een vast contract bij een reorganisatie net zo hard uit, maar als je daar al 20 jaar werkt (en nog nooit ergens anders) wordt iets anders vinden wel erg lastig.

Wat jij adviseert is dus risicovol 'in deze tijd' en ook nog eens geestdodend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2018 10:51:28 ]
pi_180870844
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:59 schreef Krollie het volgende:
Ik zou een vast contract nooit laten schieten in deze tijd.
Wat een nonsens.

Ik ben al diverse keren van baan gewisseld en heb nooit een seconde nagedacht over ‘deze tijd’. 1 keer gehad dat ze een jaar contract wilden verlengen met een jaar ipv vast. Vriendelijk bedank en lekker ergens anders begonnen.
pi_180873182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:50 schreef Esther24 het volgende:
Nu heb ik vorige week een aanbieding gekregen van een ander bedrijf. Qua arbeidsvoorwaarden is dit helemaal prima. Ik ga er zelfs op vooruit. Netto salaris zal iets hoger zijn en ik heb veel minder reistijd.
Een overstap is hét moment om een wat grotere stap in salaris te maken dan een periodiekje. Grijp die kans.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180881174
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Jij leeft nog in 2008 :')
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:52:39 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180886515
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Waar haal je dit soort nonsens vandaan? Zolang je betaald zal het de bank een zorg zijn waar het geld vandaan komt. Je moet je niet laten tegenhouden door allerlei irreële angsten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 2 augustus 2018 @ 06:43:20 #32
148127 MissLeDuq
Gewoon... omdat het kan!
pi_180889428
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Alsof een vast contract alles zegt en 100% zekerheid biedt. Bij een reorganisatie kun je er alsnog uit worden geflikkerd.

Heb zelf recent ook een overstap gemaakt (na 10 jaar), geen seconde spijt van gehad. Klinkt alsof je er echt aan toe bent dus mijn advies zou zijn gewoon doen.
pi_180889568
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:42 schreef Krollie het volgende:

[..]

Sowieso wanneer je een hypotheek te betalen hebt is het zeer onverstandig om weg te gaan wanneer je een vast contract hebt.
Ja man. Pas wisselen van baan als je 30 jaar je hypotheek hebt afbetaald ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')