abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180868729
Momenteel sta ik voor een belangrijke beslissing, maar ik vind het heel lastig om een helder beeld te krijgen van wat nu juist is.

Ik werk al 5 jaar in hetzelfde bedrijf. Ben binnen gekomen als stagiaire en heb daarna een vaste aanstelling gekregen.
In de afgelopen vijf jaar heb ik weliswaar onder prima omstandigheden kunnen werken, maar ik merk dat het allemaal een beetje gewoon is geworden.
Ik heb een goed salaris, krijg een dertiende maand en er is veel vrijheid. Ik kan vrij krijgen wanneer ik wil en mag soms ook thuiswerken als dit goed uitkomt.

Werkinhoudelijk mis ik wat uitdaging en doe ik dingen op de automatische piloot. Ondanks dat ik meerdere malen heb aangegeven dat ik te weinig werk heb en meer uitdaging zoek blijft dit een probleem.
Ik heb trainingen/cursussen aangevraagd maar nog nooit gekregen en de dagen zijn saai geworden. Hierdoor heb ik nogmaals een gesprek aangevraagd met mijn manager en hij geeft aan dat hij na de zomer mij wil helpen met het zoeken naar wat extra uitdaging.
Ik merk ook dat ik mezelf ga irriteren aan collega’s vanwege hun volledig ongeïnspireerde houding.

Nu heb ik vorige week een aanbieding gekregen van een ander bedrijf. Qua arbeidsvoorwaarden is dit helemaal prima. Ik ga er zelfs op vooruit. Netto salaris zal iets hoger zijn en ik heb veel minder reistijd.
De werkdruk zal, zo is mijn gevoel, daar ook hoger liggen en er is weer ruimte voor mij om – in een nieuwe omgeving – nieuwe dingen te leren en nog verder door te groeien.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik mijn huidige werk nog even laten aanmodderen in de hoop dat mijn manager nu zijn woord nakomt? Of moet ik de stoute schoenen aantrekken en voor een nieuwe uitdaging gaan.
Mocht ik overstappen dan krijg ik eerst een tijdelijk contract. Dus het zou best een riskante stap zijn. Anderzijds ben ik pas 25 en heb ik de leeftijd om zo'n dergelijke stap te maken.

Welke afwegingen zouden jullie maken?
pi_180868750