abonnement Unibet Coolblue
pi_180830191
Ik heb 2 banen van elk 16 uur op papier. Bij baan A werk ik 16 uur en bij baan B tussen de 15 en 18. Nu is mijn contract van baan A niet verlengd. Bij baan B kan ik meer uren gaan draaien. Heeft het zin om dan WW aan te vragen? Wat als ik nu 25 uur ga werken bij B, heeft het dan nog zin om voor die paar resterende uren een WW uitkering aan te vragen? Is het dan veel moeite voor weinig?
pi_180831260
Lees dit:https://ontslag-krijgen.n(...)oor-een-ww-uitkering even door en laat eventueel je nummer achter. Je wordt dan met 30 minuten teruggebeld.
pi_180831536
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:28 schreef ann3 het volgende:
Ik heb 2 banen van elk 16 uur op papier. Bij baan A werk ik 16 uur en bij baan B tussen de 15 en 18. Nu is mijn contract van baan A niet verlengd. Bij baan B kan ik meer uren gaan draaien. Heeft het zin om dan WW aan te vragen? Wat als ik nu 25 uur ga werken bij B, heeft het dan nog zin om voor die paar resterende uren een WW uitkering aan te vragen? Is het dan veel moeite voor weinig?
vanuitgaand dat je niet onder minimum etc enzo zit.
en dat je bij beide werkgever ongeveer hetzelfde verdiend:
verschil is 7uur per week. 30u in de maand.

Dus tja....je komt wel in de UWV molen terecht. of dat het waard is moet je zelf beoordelen.
  maandag 30 juli 2018 @ 13:05:27 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180832902
Je vraagt dan WW aan voor het deel inkomen dat wegvalt, met de verplichting weer die uren aan te gaan vullen.

Dat ga je dan direct bij B doen ... blijven er nog uren over, dan kom je in de molen van het UWV met wat leuke voorwaarden als direct beschikbaar zijn voor werk (wat niet gaat, gezien B).

Ook kun je pas WW krijgen als je meer dan 5u/week verliest, afhankelijk van hoeveel je met B compenseert kan je dus daar ook nog tegenaan lopen.

Beste kun je denk ik bellen of langs bij het UWV als je de uren van B weet.
Dum de dum
pi_180838245
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Je vraagt dan WW aan voor het deel inkomen dat wegvalt, met de verplichting weer die uren aan te gaan vullen.

Dat ga je dan direct bij B doen ... blijven er nog uren over, dan kom je in de molen van het UWV met wat leuke voorwaarden als direct beschikbaar zijn voor werk (wat niet gaat, gezien B).

Ook kun je pas WW krijgen als je meer dan 5u/week verliest, afhankelijk van hoeveel je met B compenseert kan je dus daar ook nog tegenaan lopen.

Beste kun je denk ik bellen of langs bij het UWV als je de uren van B weet.
Voor het aantal uren waarvoor WW kan worden toegekend, is TS wel beschikbaar. Bij deeltijd WW gelden gelukkig andere voorwaarden dan voor iemand die geheel werkloos is. Het aantal uren waarvoor je reeds werk hebt, hoef je niet direct beschikbaar te zijn bij een eventuele nieuwe werkgever.
pi_180840963
Als het je qua geld niet zo veel oplevert zou ik zeker niet de ww ingaan, allemaal verplichtingen, dingen bij houden, administratie en soliciteren.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 22:21:32 #7
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_180843641
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Je vraagt dan WW aan voor het deel inkomen dat wegvalt, met de verplichting weer die uren aan te gaan vullen.

Dat ga je dan direct bij B doen ... blijven er nog uren over, dan kom je in de molen van het UWV met wat leuke voorwaarden als direct beschikbaar zijn voor werk (wat niet gaat, gezien B).

Ook kun je pas WW krijgen als je meer dan 5u/week verliest, afhankelijk van hoeveel je met B compenseert kan je dus daar ook nog tegenaan lopen.

Beste kun je denk ik bellen of langs bij het UWV als je de uren van B weet.
Volgens mij is het (minimale) urenverlies losgelaten en gaat het nu om loonverlies met de nieuwe WW.
pi_180847924
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:21 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Volgens mij is het (minimale) urenverlies losgelaten en gaat het nu om loonverlies met de nieuwe WW.
Minimale urenverlies is blijven bestaan (bepalen recht). Hoogte WW wordt obv loonverlies berekend
quote:
Verlies van minimaal 5 uren per week
U verliest 5 uur of meer van uw werk per week. En u heeft geen recht meer op loon over die uren. Dus ook als u een deel van uw baan kwijtraakt kunt u een WW-uitkering aanvragen. Werkte u gemiddeld minder dan 10 uur per week? Dan bent u werkloos als u minimaal de helft van dit aantal uren en het loon over die uren kwijtraakt. Overuren of tijdelijk extra gewerkte uren tellen ook mee.
Let op: krijgt u na uw ontslag meteen een nieuwe baan voor hetzelfde aantal uur of meer? En krijgt u minder loon? Dan kunt u geen WW-uitkering krijgen om uw inkomen aan te vullen
Bron: https://www.uwv.nl/partic(...)ww-uitkering-krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 31-07-2018 06:17:41 ]
pi_180977477
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:17 schreef 111210 het volgende:
Als het je qua geld niet zo veel oplevert zou ik zeker niet de ww ingaan, allemaal verplichtingen, dingen bij houden, administratie en soliciteren.
Inderdaad, dat hield mij ook tegen, voor relatief weinig geld wel aan alle verplichtingen moeten voldoen. En dan steeds het moeten doorgeven van de uren en als je dan te veel uren werkt je alsnog niks krijgt. Daarbij heb ik nu gehoord dat ik per september voor dezelfde uren weer aan de slag kan,dus dan laat ik die ww gewoon zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')