abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181492032
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Veel Italianen staan achter de lijn van Salvini. In een dit weekend gepubliceerde peiling gaf ruim 70% van de Italianen aan dat ze het eens waren met Salvini's lijn om de migranten op het schip vast te houden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-op-schip~a58b5a39/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181494089
Is migratie een recht en is jezelf verdedigen tegen ongewenste migratie dan ook een recht. Dat is in een notedop de kern waar deze machtsstrijd om draait. Waarbij het simpelweg een gevecht is om eigenbelangen.

Of het nou gaat om die migrant die een beter leven zoekt, bij voorkeur met zoveel gratis en voor zoveel familieleden als maar mogelijk is,
die werknemer/organisatie in de asiel/vluchtelingen industrie om hun bestaansrecht/subsidie/donaties te legitimeren,
die mensensmokkelaar die er zijn geld mee verdiend,
die politicus, die er zijn stemmen cq zetel mee vergaard (en evt. zijn loopbaan na de politiek veiligstelt),
die ceo/dga, die zijn geld verdiend door die extra consumenten (en evt. goedkopere arbeid ook leuk meegenomen vind),
die deugmens, die zichzelf weer een schouderklopje kan geven omdat ie zo'n hoge moraal bezit,
die burger, die opgezadeld wordt met alle negatieve aspecten en steeds harder protesteert
en de evt. overige categorieën, die ik nu even vergeten ben.

Observatie nummer 1:
Tot nu toe is de burger degene die het pleit verloren heeft en ik zie dat ook niet snel veranderen, gezien de vele andere belangen die daar tegenover staan.

Observatie nummer 2:
Werkelijk IEDEREEN in deze kwestie handelt puur uit eigenbelang en dat is normaal en logisch.
Het zijn alleen de deugmensen en de asiel/vluchtenlingen industrie, die zich bijzonder huichelachtig, hypocriet en discriminatoir opstellen, omdat zij niet eerlijk zijn over hun motieven.
pi_181536265
quote:
Italien und Ungarn, Eine Allianz der Abschottung
In Sachen Flüchtlingspolitik denken Ungarns Regierungschef Orban und Italiens Innenminister Salvini gleich: Sie wollen ein Ende der Zuwanderung in die EU. Dafür streben beide eine "Allianz" gegen Migration an.

Sie stehen beide für einen harten Kurs in der Flüchtlingspolitik: Italiens Innenminister Matteo Salvini und der ungarische Ministerpräsident Viktor Orban. Bei einem Treffen in Mailand setzten sie sich darum den "Schutz Europas" vor der Zuwanderung von Flüchtlingen zum gemeinsamen Ziel.

"Wir werden für eine zukünftige Allianz zusammenarbeiten, die die Werte in den Mittelpunkt rückt, für die unsere Bewegungen und unsere Regierungen stehen", kündigte Salvini an, Chef der rechtspopulistischen Regierungspartei Lega. Was bedeutet: gegen Migration, für die Abschottung.
Salvini en Orban willen een einde aan de migratie naar de EU en daarvoor alliantie vormen. Het beëindigen van migratie naar de EU lijkt me te botsen met zowel mensenrechtenverdragen als de wetgeving van een land zoals Italië zelf.
We can't afford the illusion anymore
  woensdag 29 augustus 2018 @ 06:41:43 #104
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181536537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 06:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Salvini en Orban willen een einde aan de migratie naar de EU en daarvoor alliantie vormen. Het beëindigen van migratie naar de EU lijkt me te botsen met zowel mensenrechtenverdragen als de wetgeving van een land zoals Italië zelf.
. Polen, Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk en Denemarken zullen zich binnenkort aansluiten.
pi_181574682
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 06:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Oftewel migratie is een recht, maar je beschermen/verweren tegen migratie is dat niet.........
pi_181575250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 15:42 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Oftewel migratie is een recht, maar je beschermen/verweren tegen migratie is dat niet.........
Je mag je beschermen tegen migratie binnen de kaders die mensenrechtenverdragen en wetgeving toelaten.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 16:14:34 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181575339
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je mag je beschermen tegen migratie binnen de kaders die mensenrechtenverdragen en wetgeving toelaten.
Of je verandert je wetgeving en zegt (tijdelijk) verdragen op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181575379
quote:

[..]

Mensenrechtenverdragen zijn natuurlijk ook maar papiertjes, geen feitelijke grens. Kan me herinneren dat Nederland ook weleens gedaagd wordt door de EU dat we niet aan bepaalde mensenrechten voldoen. En andere landen net zo goed niet.
pi_181575645
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

Of je verandert je wetgeving
Dit is de wijze waarop Zwitserland en Denemarken de migratie flink weten in te perken.
pi_181679940
quote:
Überfahrt aus Marokko, Hunderte Migranten vor Spanien gerettet

In kleinen Booten haben Hunderte Migranten die Überfahrt von Marokko nach Spanien versucht. Mehr als 600 wurden gerettet. Insgesamt sinken die Flüchtlingszahlen - in Spanien sind sie jedoch zuletzt angestiegen.

Vor der spanischen Küste sind mehr als 600 Migranten aus 16 Booten gerettet worden. Allein knapp 200 Menschen aus Nordafrika und Staaten südlich der Sahara seien auf sieben Booten in der Meerenge von Gibraltar entdeckt und in Sicherheit gebracht worden, berichtete die spanische Nachrichtenagentur Europa Press unter Berufung auf die Seenotrettung Salvamento Maritimo. Die Geretteten wurden in Orte der spanischen Region Andalusien gebracht.

Spanien verzeichnet höhere Flüchtlingszahlen
Spanien hat Italien inzwischen als Hauptankunftsland für Migranten in der EU abgelöst. Die neue rechts-populistische Regierung in Rom lässt kaum noch Bootsflüchtlinge ins Land, zudem scheinen die libyschen Behörden verstärkt gegen Schlepper vorzugehen. Viele Migranten weichen deshalb in die Nachbarländer Algerien und Marokko aus, um von dort aus die Überfahrt nach Spanien zu wagen.

Obwohl die Gesamtzahl der Migranten, die über das Meer kommen, deutlich abgenommen hat, ist sie offiziellen Statistiken zufolge für Spanien gestiegen. Allein bis Ende Juli sind nach Zahlen des Innenministeriums in Madrid mehr als 22.000 Flüchtlinge angekommen - etwa so viele, wie im Gesamtjahr 2017. Die Straße von Gibraltar zwischen Marokko und Spanien ist an ihrer engsten Stelle 14 Kilometer breit.
Eind juli zijn er al net zoveel bootmigranten in Spanje beland als geheel 2017.
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:57:33 #111
188813 de_boswachter
Boegbeeld / Fenomeen / Viesdik
pi_181679982
Waarom vangen ze die hormoonbommen niet in hun eigen werelddeel op.

#waanzin
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
pi_181680001
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:57 schreef de_boswachter het volgende:

#waanzin
Waar halen we anders onze raketgeleerden en tandartsen vandaan dan?
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:59:39 #113
188813 de_boswachter
Boegbeeld / Fenomeen / Viesdik
pi_181680009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waar halen we anders onze raketgeleerden en tandartsen vandaan dan?
Ik heb nog nooit een tandarts uit Afrika gehad. Waar werken die mensen?
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:13:30 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181680176
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:59 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een tandarts uit Afrika gehad. Waar werken die mensen?
Ik had ooit een tandarts uit Zuid-Afrika. Maar dat was een blanke.
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:54:10 #115
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_181680798
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:44 schreef stopnaald het volgende:
Is migratie een recht en is jezelf verdedigen tegen ongewenste migratie dan ook een recht. Dat is in een notedop de kern waar deze machtsstrijd om draait. Waarbij het simpelweg een gevecht is om eigenbelangen.

Of het nou gaat om die migrant die een beter leven zoekt, bij voorkeur met zoveel gratis en voor zoveel familieleden als maar mogelijk is,
die werknemer/organisatie in de asiel/vluchtelingen industrie om hun bestaansrecht/subsidie/donaties te legitimeren,
die mensensmokkelaar die er zijn geld mee verdiend,
die politicus, die er zijn stemmen cq zetel mee vergaard (en evt. zijn loopbaan na de politiek veiligstelt),
die ceo/dga, die zijn geld verdiend door die extra consumenten (en evt. goedkopere arbeid ook leuk meegenomen vind),
die deugmens, die zichzelf weer een schouderklopje kan geven omdat ie zo'n hoge moraal bezit,
die burger, die opgezadeld wordt met alle negatieve aspecten en steeds harder protesteert
en de evt. overige categorieën, die ik nu even vergeten ben.

Observatie nummer 1:
Tot nu toe is de burger degene die het pleit verloren heeft en ik zie dat ook niet snel veranderen, gezien de vele andere belangen die daar tegenover staan.

Observatie nummer 2:
Werkelijk IEDEREEN in deze kwestie handelt puur uit eigenbelang en dat is normaal en logisch.
Het zijn alleen de deugmensen en de asiel/vluchtenlingen industrie, die zich bijzonder huichelachtig, hypocriet en discriminatoir opstellen, omdat zij niet eerlijk zijn over hun motieven.
dit, goed verhaal!
pi_181711470
Ik vernam al vaker van een 18 maanden termijn in verband met het asielshoppen. Na wat zoekwerk ontdekte ik dat er een flink lek zit in het europese fingerprint systeem voor migranten waardoor asielshoppen eigenlijk eerder regel dan uitzondering zal zijn. Het is tevens een verklaring waarom men in aankomstlanden zoals Spanje geen asielaanvraag wil doen, de fingerprint is dan immers 10 jaar opvraagbaar en een Dublin claim dus ook 10 jaar lang mogelijk.

quote:
EU's migrant fingerprinting system Eurodac under review

There are 3 categories of people whose data can be recorded in the system according to the Dublin III Regulation. The EU Parliamentary Think Tank describes the current law : "Participating states are required to 'promptly' fingerprint all persons over the age of 14 who fall into one of the following three categories:

Category 1: Applicants for international protection (Art. 9);

Category 2: Third country nationals or stateless persons crossing the external border irregularly (Art. 14);

Category 3: Third country nationals or stateless persons found illegally staying in a Member State (Art. 17)."

In addition to fingerprints, Eurodac stores information on asylum applicants’ gender and country of origin. It does not record a person’s name.

It should be noted that the data on asylum applicants (category 1) is stored for ten years, while the data concerning people irregularly crossing the border (category 2) is stored for 18 months and then deleted. The data on people in category 3 is not stored but run through the system for the purposes of comparison.

According to the European Commission, over the last few years this has led to a situation where "thousands of migrants have remained invisible in Europe, including thousands of unaccompanied minors, a situation that facilitates unauthorized secondary and subsequent movements and irregular stay within the EU."
  donderdag 6 september 2018 @ 06:33:19 #117
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181720179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:40 schreef Digi2 het volgende:
Ik vernam al vaker van een 18 maanden termijn in verband met het asielshoppen. Na wat zoekwerk ontdekte ik dat er een flink lek zit in het europese fingerprint systeem voor migranten waardoor asielshoppen eigenlijk eerder regel dan uitzondering zal zijn. Het is tevens een verklaring waarom men in aankomstlanden zoals Spanje geen asielaanvraag wil doen, de fingerprint is dan immers 10 jaar opvraagbaar en een Dublin claim dus ook 10 jaar lang mogelijk.

[..]

Verbazingwekkend... wat mij betreft bewaren we al die vingerafdrukken 100 jaar. Met naam en foto erbij en wat voor gegevens je nog meer kan verzinnen. Enige reden om data te wissen zou wmb het verkrijgen van een EU burgerschap zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182112822
quote:
Nach Flaggen-Entzug "Aquarius 2" unterwegs nach Marseille

Das zivile Rettungsschiff "Aquarius 2" steuert den Hafen von Marseille an - mit der Bitte, die geretteten Menschen dort aufzunehmen. Nach dem Entzug der panamaischen Flagge muss es sich um eine neue bemühen.

Die "Aquarius 2" muss ihre Flagge wechseln - nun will sie im französischen Marseille vor Anker gehen. Die Hilfsorganisationen SOS Méditerranée und Ärzte ohne Grenzen teilten auf einer Pressekonferenz in Paris mit, das Schiff sei auf dem Weg nach Marseille.

Die Besatzung werde die französische Regierung bitten, 58 Menschen dort von Bord gehen zu lassen, die aus dem Mittelmeer gerettet worden seien. Italien und Malta hatten nach Angaben von Operationschef Frédéric Penard die Aufnahme verweigert.
Panama heeft de "Aquarius 2" de vlag ontnomen en het schip met aan boord 58 bootmigranten is nu op weg naar Marseille. Of het schip onder een andere vlag kan gaan varen is niet bekend. Mogelijk zijn er geen landen bereid het schip onder hun vlag te laten varen.
pi_182117711
Het wordt hoog tijd dat wetten en verdragen hierop aangepast worden. Als het kan voor de digitalisering dan kan het ook hiervoor. Laat de EU en de partijen in verschillende landen maar eens flink tegen elkaar in gaan zodat er wat veranderd. Ze drukken maar alles erdoor maar vergeten even wie al dat geld ophoest waar al deze onzin van betaald wordt. Dat zijn de mensen die op nummer 1 moeten staan. Daar doe je het voor. Als hypothetisch gezien elke werkende het land verlaat en bij de buren begint dan is de boel in een klap failliet.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 25 september 2018 @ 10:48:56 #120
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182120999
Aquarius ook geweigerd door Frankrijk, hypocriete Macron!
pi_182121231
Nu de Aquarius het aanleggen in Frankrijk is ontzegt zal er toch een oplossing gevonden moeten worden want de bootmigranten kunnen niet langdurig op het schip blijven. Er is nog steeds geen land bereid gevonden het onder zijn vlag te laten varen. Kans is groot dat een land wat dit toestaat moeilijk bootmigranten kan gaan weigeren die aan boord van het schip zijn. Het lijkt me dat weinig landen dit risico aan boord willen halen.
  dinsdag 25 september 2018 @ 11:15:46 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182121352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:48 schreef Ciclon het volgende:
Aquarius ook geweigerd door Frankrijk, hypocriete Macron!
Vuile xenofoob is het!
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:29:23 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182124240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:57 schreef de_boswachter het volgende:

#waanzin
Het probleem is; veel mensen hebben het idee dat het erg goed is in Europa. Een soort paradijs bijna. De EU heeft zelfs posters laten maken in Afrikaanse steden om te zeggen dat Europa GEEN paradijs is en ze niet moeten komen. Maar de lokale bevolking denkt dat het een truuk is om je weg te houden van dat paradijs in feite. Dus dat werkt niet echt.

Oorlogsvluchtelingen worden veelal ook opgevangen in omringende landen. Maar mensen die hier willen komen gaan natuurlijk niet in een kamp zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182124366
quote:

[..]

Wat er dan op neerkomt dat de rechten van immigranten gewaarborgd zijn, maar de autochtone bevolking met hun rechten het bos in kunnen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182130682
quote:
"Aquarius 2" Flüchtlinge dürfen in Malta an Land
Die 58 Flüchtlinge an Bord der "Aquarius 2" dürfen in Malta an Land gehen. Von dort aus werden sie "unverzüglich" auf vier andere Länder verteilt. Die Frage, wo sich das Rettungschiff registrieren lassen kann, bleibt ungeklärt.
De "Aquarius 2" mag anleggen in Malta van daaruit worden de migranten over 4 landen verdeeld. Het nog steeds onbekend onder welke vlag het schip kan varen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')