abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 december 2002 @ 16:38:14 #1
20444 Yes
Magnification
pi_7581888
Iemand wel us van deze band gehoord.
Vind dit echt geweldige muziek, vooral het nummer Rendezvous 6.02 is super.
Maar wat wil je ook met topmuziekanten als Bil Bruford,Terry Bozzio,Eddie Jobson en John Wetton.

Zijn er meer die van deze band houden, en wat zijn jullie favo's..... ik hoor het graag

On the silent wings of freedom
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 december 2002 @ 16:44:21 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_7582019
Tja, Rendesvous 6.02 ken ik, heb ook de LP waar hij opstaat. Verder ken ik ze niet.
pi_7582350
Een van m'n favoriete prog-bands. Vooral het debuut simpelweg U.K. genaamd is een meesterwerk. Wetton, Bruford, Holdsworth en Jobson maken op dat album heerlijk jazzy progrock. Op het tweede album (Danger Money) is Holdsworth vertrokken en heeft Bruford geruild met Terry Bozzio. Iets strakker gespeeld dan het debuut maar toch ook een klasseplaaat, vooral Carrying No Cross vind ik super. Rendez-Vous 6:02 staat ook op dit album. Het live album Night After Night vind ik wat minder, het gitaarwerk van Holdsworth wordt behoorlijk gemist en er vallen daardoor soms wat "gaten" in de muziek. Veel beter (maar moeilijk aan te komen) is Concert Classics Vol. 4. In de originele bezetting spelen al nummers die later op Danger Money zouden komen.
Verder moet je ook One Of A Kind van Bill Bruford eens proberen. Die plaat maakte hij met oa Allan Holdsworth nadat ze uit U.K. waren gestapt en heeft een beetje het "gevoel" van die eerste plaat.
Genoeg info?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7582781
Ik heb de eerste twee UK platen, waarvan in mijn herinnering de eerste (met Holdsworth en Bruford) inderdaad het beste was, maar ik heb ze al een tijd niet meer gedraaid, binnenkort maar weer eens doen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7584092
Ik heb ze alle 3 Geweldige band, dito muziek

Favorieten: Carrying no cross, In the dead of night, Alaska en Rendezvous 6:02

zaterdag 28 december 2002 @ 19:47:59 #6
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7585210
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 18:53 schreef matthijn99 het volgende:
Ik heb ze alle 3 Geweldige band, dito muziek

Favorieten: Carrying no cross, In the dead of night, Alaska en Rendezvous 6:02

je mist Nothing to lose!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 28 december 2002 @ 19:59:21 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_7585451
Topband, draai ze nog steeds regelmatig Mis zelf het gitaar bij UK-2 live niet echt om eerlijk te zijn

Zou er wel eens iets van op DVD willen zien, ik ben er iig zeker van dat er van UK1 een concert op film is gezet in japan. Maar een DVD release zie ik zo snel niet gebeuren. Jobson wilde ook al geen bootlegs uitbrengen en die Concert Classics moesten ook uit de handel genomen worden

Ze hebben in '98 (of 97?) wel nog een nummer van 20 minuten opgenomen (+ wat meer materiaal?) toen ze met de UK-reunie bezig waren tot dat Jobson en Wetton weer ruzie kregen...

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 28 december 2002 @ 22:37:08 #8
20444 Yes
Magnification
pi_7587909
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 17:00 schreef MuadDib het volgende:

Verder moet je ook One Of A Kind van Bill Bruford eens proberen. Die plaat maakte hij met oa Allan Holdsworth nadat ze uit U.K. waren gestapt en heeft een beetje het "gevoel" van die eerste plaat.
Genoeg info?

Zal het zeker eens proberen, Bruford is toch een van de beste drummers die ik ken
On the silent wings of freedom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')