Ja, dat zou kunnen, maar dat lijkt me niet mooi.quote:
Ik heb zoveel mogelijk uitgeademdquote:Op zaterdag 28 juli 2018 22:30 schreef Gieliovd het volgende:
Heb je wel opgepast met inademen van asbest stof....
Verder een mooi stuk eiken erop zou super staan.
Euh, ik denk niet dat een boomstamplank mooi staat op een oud cafetafeltje.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 22:46 schreef flappy het volgende:
Hier misschien:
http://www.boomstamplanken.nl
Eet- en leestafelquote:
Heb je enig idee hoe/waar een mens aan mooi gefineerd hout komt? Ik ken wel houthandelaren, maar die leveren gewoon gezaagde boom. Ik ben niet zo fien, dus ik heb nooit fijn hout gezocht.quote:Goedkoper hout fineren met palissander of zebrano kan ook mooi zijn, maar is kwetsbaarder dan massief. Beuken kernhout heeft een mooie tekening, in Duitsland kwam ik veel mooie beuken meubelen tegen.
Voor de latten aan de zijkant natuurlijk...quote:Op zondag 29 juli 2018 00:50 schreef BigTrucker het volgende:
Waarom niet een wat dikker blad? 18mm of 20mm bijvoorbeeld, heb je veel meer keuze. Als het enkel ivm de hoogte is, kan je toch de poten inkorten.
Ik zoek een blad dat past bij de tafel als oud café-tafeltje.quote:Op zondag 29 juli 2018 04:50 schreef vannelle het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alle reacties heb gelezen maar als je zelf het merkplaatje al opzoekt op internet en hier post, is het dan niet een idee om de tafel zo origineel mogelijk te houden?
Kun je evt. een blad vinden dat het origineel benaderd of gaat het puur om de functionaliteit?
Marktplaats en internet, van fineer heb je een "boek", vellen van dezelfde boom. Als je hout mee vlammen hebt, zijn ze mooi te spiegelen. Mooi fineer kan ook prijzig zijn en het is flink meer werk dan een plank op een tafel schroeven. Eagle eye maple en wortelhout vind ik zelf erg mooi (niet per se voor een tafel als de jouwe).quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Eet- en leestafel
[..]
Heb je enig idee hoe/waar een mens aan mooi gefineerd hout komt? Ik ken wel houthandelaren, maar die leveren gewoon gezaagde boom. Ik ben niet zo fien, dus ik heb nooit fijn hout gezocht.
Eens met toto maar gebruik gewoon de kopse kanten van houten balken:quote:Op zondag 29 juli 2018 10:38 schreef Toto69 het volgende:
Gebruik een lelijk goedkoop blad, maak er een lijst omheen en vul het met wat je mooi vind, tegels, of houtdelen:
[ afbeelding ]
ik raad aan een stevige plaat met een glasplaat er op.quote:Op zondag 29 juli 2018 11:41 schreef loveli het volgende:
van fineer heb je een "boek", vellen van dezelfde boom. Als je hout mee vlammen hebt, zijn ze mooi te spiegelen. Mooi fineer kan ook prijzig zijn en het is flink meer werk dan een plank op een tafel schroeven
Aan jou heb ik watquote:Op zondag 29 juli 2018 11:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Marktplaats en internet, van fineer heb je een "boek", vellen van dezelfde boom. Als je hout mee vlammen hebt, zijn ze mooi te spiegelen. Mooi fineer kan ook prijzig zijn en het is flink meer werk dan een plank op een tafel schroeven. Eagle eye maple en wortelhout vind ik zelf erg mooi (niet per se voor een tafel als de jouwe).
Leuke suggestie, maar dan zou er ónder het fineer ook weer een plaatje moeten, en dan wordt het geheel te dik.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ik raad aan een stevige plaat met een glasplaat er op.
Je houdt van hout, je kunt bovengenoemde fineer-vellen er onder leggen, of, want cafetafel, caféfoto's eronder, of steeds wat nieuws. Makkelijk glas, er komen geen krassen in, mag nat worden, kortom, geen zorgen meer om de mooie tafel! Je hebt veel meer aan een tafel die je gewoon gebruiken kan. Glas eraf en je hebt een werkbank!
Ook prima suggestiequote:Op zondag 29 juli 2018 12:04 schreef Nald het volgende:
Ik snap het niet helemaal.
Moet het blad ergens invallen, omdat de dikte niet meer mag zijn dan 1 cm?
Wanneer dat zo is, gebruik gewoon een plaat multuplex. Die heb je in de maat van 9mm, 1mm opvullen met een schroefkopje oid. Omdat hij ergens invalt zie je die lelijke zijkanten niet
Multiplex is maatvast en zet niet of nauwelijks uit. Wat met normaal hout wel kan.
Je hebt goedkope multiplex, maar ook eiken, beuken en bamboo multiplex, dus met nette mooie patronen. En of je nu de fineerlaag hebt van multiplex of echt fineer.
Als je beukenmultiplex neemt van de lokale bouwmakrt (zelf je plaat uitzoeken!) dan kun je hem daar zelfs op maat laten zagen. Let er wel op dat de bovenzijde ook elke zaagsnede aan dezelfde kant ligt.
Leuk voor een mooi tafelblad op een willekeurig onderstel, maar niet voor een oud tafeltje dat ik zoveel mogelijk in oude staat wil houdenquote:Op zondag 29 juli 2018 10:38 schreef Toto69 het volgende:
Gebruik een lelijk goedkoop blad, maak er een lijst omheen en vul het met wat je mooi vind, tegels, of houtdelen:
[ afbeelding ]
Als je fineer lakt wordt het mooi, door te lijmen wordt het strak. Glas op fineer heeft niet datzelfde effect.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ik raad aan een stevige plaat met een glasplaat er op.
Je houdt van hout, je kunt bovengenoemde fineer-vellen er onder leggen, of, want cafetafel, caféfoto's eronder, of steeds wat nieuws. Makkelijk glas, er komen geen krassen in, mag nat worden, kortom, geen zorgen meer om de mooie tafel! Je hebt veel meer aan een tafel die je gewoon gebruiken kan. Glas eraf en je hebt een werkbank!
tja, dat is dan jammer.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je fineer lakt wordt het mooi, door te lijmen wordt het strak. Glas op fineer heeft niet datzelfde effect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |