#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:27 |
Ja dat dus. Bij dit warme weer zie ik overal water op rotondes liggen. Nou reed ik net achter een tractor die gewoon een rondje over die rotonde reed, en daarbij een hele sloot water achterliet, bewust dus. Waarom is dit? Bij bruggen snap ik het, maar een rotonde gaat meestal niet open. | |
Karina | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:29 |
Misschien om het asfalt af te koelen? | |
Hiddendoe | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:30 |
Misschien omdat daar meer wrijving is en dus eerder het risico van gesmolten asfalt? | |
-Miauw- | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:30 |
Ja anders smelt en breekt de boel. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:30 |
Ja dat snap ik, maar waarom is dat nodig? Bij de rest van de weg gebeurt dat toch ook niet? | |
Karina | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:30 |
Nou opgelost dus! | |
Jordy-B | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:31 |
dat lijkt mij ook. Hier in de buurt zie ik ook sporen op de rotonde. | |
Karina | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:31 |
Omdat het rond is en minder oppervlak met veel auto's? Zoiets. Veel auto's steeds op dezelfde plek. | |
Karina | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:32 |
Of de wetenschappelijke uitleg hierboven | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:33 |
Mja, dat zou inderdaad kunnen, ik vraag me alleen af of het asfalt daar echt niet tegen kan, er zijn bijvoorbeeld ook drukke bochten op een N-weg, die blijven ook droog. | |
wollah | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:35 |
Daarom altijd rechtdoor over de rotonde. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:35 |
Maar dan nog maar een asfaltgerelateerde vraag: Waarom zitten duiven in de vroege ochtend altijd te chillen op het wegdek? Ik heb er de afgelopen weken al 2 dood gereden. De meeste gaan wel op tijd aan de kant, maar ze zijn niet allemaal zo vlug. | |
Hyperdude | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:36 |
Hoeveel denk je dat Michelin in Den Haag heeft besteedt om het hele land vol mini-rotondes te leggen? Die dingen oefenen veel kracht uit op je banden/onderstel als je daar rijdt = veel slijtage aan banden en wegdek. | |
wollah | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:38 |
Je hoeft er niet overheen te rijden hoor. Je mag er ook omheen | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:40 |
Dat heeft weinig zin, die dingen vliegen weg namelijk, en als je dan uitwijkt (wat lang niet altijd kan) dan is die kans om er 1 te raken net zo groot. Remmen doe ik ook niet meer, ze zitten letterlijk om de 500 meter op sommige stukken. | |
Geerd | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:42 |
Rotonde is nooit vlak...meer wrijving ...krijg je van die plooien in het asfalt | |
Geerd | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:44 |
Dat idee wat je aan de zijkant ziet helemaal weggeduwd | |
Sigaartje | vrijdag 27 juli 2018 @ 16:46 |
Dat is voor de Tour de France. | |
Dunnevandale | vrijdag 27 juli 2018 @ 17:45 |
Wat denk je dat er gebeurt met het asfalt op een rotonde als een trekker met oplegger met drie vaste assen een rondje maakt? | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 18:26 |
Ja Hallo, ik stel hier de vragen. Niet jij | |
Juup© | vrijdag 27 juli 2018 @ 18:29 |
| |
Geerd | vrijdag 27 juli 2018 @ 18:31 |
baas | |
Dunnevandale | vrijdag 27 juli 2018 @ 18:33 |
Neehoor,zoals je kunt zien heb ik zojuist wel een vraag gesteld. | |
Rugtaz | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:06 |
Zwakke punt, het verbindt 4 wegen. | |
Marsenal | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:11 |
| |
Geerd | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:13 |
Ga maar even wisselen pietertje | |
Dunnevandale | vrijdag 27 juli 2018 @ 21:00 |
😀 | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 21:03 |
Antwoord is allang gegeven. | |
vosss | vrijdag 27 juli 2018 @ 21:05 |
Hier strooien ze gewoon zout momenteel | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 21:06 |
TS heeft bij deze kortsluiting in het hoofd. | |
vosss | vrijdag 27 juli 2018 @ 21:19 |
Dat had ik ook toen ik het las, maar het is wel zo. Kennelijk om schade aan het asfalt te voorkomen of iets. | |
opgebaarde | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:24 |
Stoere jongen en het komt bijzonder dom over. Maar als je succes hebt (gefeli) en er goed overheen rijdt, houd die plek eens een tijdje (maanden) in de gaten. Kan je daarna je band er op kapot rijden | |
opgebaarde | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:27 |
Voornamelijk het voorkomen van gevolgen van die schade zoals ongelukken | |
PandaDrop | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:39 |
Op rotondes komt veel wringend verkeer. En op een rotonde rijdt het verkeer langzamer. En het langzamere verkeer zorgt voor een grotere belasting voor het asfalt. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juli 2018 @ 00:12 |
Ah, jij bent zo'n lamlul die vol op de rem gaat staan voor elk diertje? Met het risico dat er 1 achterop je klapt? Het is soms gewoon niet anders, zeker als die beesten echt overal zitten. Voor bijvoorbeeld een kat wil ik nog wel eens moeite doen om te remmen, maar dan moet er niemand achter mij zitten of tegemoet komen. | |
JDude | zaterdag 28 juli 2018 @ 01:21 |
Zout trekt vocht uit de lucht en een alleraardigste bijkomstigheid van dat proces is dat het asfalt er van afkoelt. | |
opgebaarde | zaterdag 28 juli 2018 @ 08:43 |
met zo’n aanrijding, loopt je auto toch ook schade op (of iig het risico). Als zelfs even van het gas gaan daar al te veel moeite voor is dan zijn jouw eerste alinea en eerdere posting ook wat duidelijker. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juli 2018 @ 11:25 |
Dat valt gelukkig wel mee, en van het gas gaan doe ik ook wel, alleen als een malle remmen of uitwijken doe ik niet. Ze zitten er in de ochtend, net als de zon op komt, dan zie je dat ook niet een kilometer van de voren al aankomen. Als ik er niet over heen hoef te rijden doe ik dat natuurlijk niet, maar als ik er gevaarlijke manoeuvres voor moet maken dan kies ik toch voor mezelf en de 8 passagiers achterin. | |
Jordy-B | zaterdag 28 juli 2018 @ 12:36 |
Je mag in principe altijd remmen, maar uitwijken kan je beter niet doen, omdat je dan kans hebt om bomen te raken, over de kop te slaan of een frontale aanrijding met tegemoetkomend verkeer te veroorzaken.. Je mag natuurlijk niet nodeloos remmen als dat gevaar oplevert, maar van de andere kant heeft het verkeer achter jou zich te houden aan artikel 19 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990: Een bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is. Het zgn. eendjesarrest, waarbij een achterligger op een auto geknald was die geremd had voor een overstekende eend, had heel wat voeten in de aarde, maar kwam er uiteindelijk op neer dat men op de provinciale weg rekening moet houden met overstekende dieren en de gevolgen daarvan (remmende auto's). Tevens geldt: "wie zich beroept op rechtsgevolgen van bepaalde feiten, draagt de bewijslast van die feiten", wat betekent dat de achterligger moet kunnen bewijzen dat de voorste auto onnodig remde. En als laatste punt dus dat de achterligger gewoon te weinig afstand heeft gehouden. De achterligger werd aansprakelijk gesteld. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juli 2018 @ 14:08 |
Natuurlijk ben je zelf dan niet aansprakelijk, maar je hebt er ook niks aan als er iemand achterop je knalt. Zo stond een collega van mij in mei voor een brug te wachten, knalde er iemand achterop, 2 gewonden, bus total loss, en nog steeds niet aan het werk. Leuk dat je dan niet aansprakelijk bent, maar je hebt er niks aan. | |
Jordy-B | zaterdag 28 juli 2018 @ 14:44 |
Nou, meneer "ah, jij bent zo'n lamlul die vol op de rem gaat staan voor elk diertje? Met het risico dat er 1 achterop je klapt? " Jij bent zeker zo'n lamlul die geen afstand houdt? Weten we dat ook weer. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juli 2018 @ 16:49 |
Ehh? | |
Aiciu | zaterdag 28 juli 2018 @ 17:10 |
Vinden ze leuk. |