abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 december 2002 @ 15:19:35 #1
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_7580466
Weet iemand wat het kost om een leuk huisje te bouwen dat niet al te groot is. Uiteraard zal dit door een aannemer gedaan moeten worden.

Het huis moet hebben een garage, ruime woonkamer beneden, keuken, hal. Boven zo'n 4 slaapkamers, badkamer en wellicht een vliering.

Weet iemand rond welke prijscategorie je moet zitten ? De kosten van de grond dan daar buiten gelaten.

Zo rond de ¤ 300.000 ??

Hoeft uiteraard niet precies maar een globale benadering zou ik fijn vinden.

Thnx!!!!

pi_7580696
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:19 schreef SiDje het volgende:
Weet iemand wat het kost om een leuk huisje te bouwen dat niet al te groot is. Uiteraard zal dit door een aannemer gedaan moeten worden.

Het huis moet hebben een garage, ruime woonkamer beneden, keuken, hal. Boven zo'n 4 slaapkamers, badkamer en wellicht een vliering.

Weet iemand rond welke prijscategorie je moet zitten ? De kosten van de grond dan daar buiten gelaten.

Zo rond de ¤ 300.000 ??

Thnx!!!!

k denk dat je voor 3 ton niet echt veel hebt
046
Dank aan Yeahinho
  zaterdag 28 december 2002 @ 15:34:44 #3
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7580710
-knip-

nooit grappig

852002IWASTHERE
pi_7580747
Wat ik weet kost het bouwen niet zoveel 3 ton aan nld guldens voor een leuk huis. Maar dan moet je nog wel aansluitingen voor gas licht water etc. en als je in de middle of nowhere woont kan dat wel een aardige duit zijn. En hier zit de grond niet bij in natuurlijk.
Iemand Fien soms gezien?
  zaterdag 28 december 2002 @ 15:37:22 #5
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_7580749
Die 300.000 euro was ook slechts een indicatie van mij zelf omdat ik weet dat het geen groot huis zal gaan worden.
Maar als je kijkt in de randstad dat je voor zo'n bedrag soms alleen maar een rijtjeshuis kan kopen......

Zijn hier mensen die zelf al eens een huis hebben laten bouwen ?

zaterdag 28 december 2002 @ 15:38:40 #6
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_7580767
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:37 schreef mhr-zip het volgende:
Wat ik weet kost het bouwen niet zoveel 3 ton aan nld guldens voor een leuk huis. Maar dan moet je nog wel aansluitingen voor gas licht water etc. en als je in de middle of nowhere woont kan dat wel een aardige duit zijn. En hier zit de grond niet bij in natuurlijk.
Dus dat zou betekenen dat je voor 3 ton (aan euro's) dus een leuk huisje kan neerzetten inclusief keuken,badkamer,elektriciteit etc.
pi_7580794
300.000 ? Daar kan je een hartstikke mooi huis van neerzetten joh !!

De grond dat maakt een huis duur (of niet duur nauurlijk )

Het bouwen zelf kost niet zoveel.

Ik heb eenpaar jaar geleden ( iets meer dan 3 jaar ) zelf heel wat info hiervoor opgevraagtr/ uitgezocht en laten berekenen, omdat ik zelf dacht aan het bouwen van een huis.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7580796
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:38 schreef SiDje het volgende:

[..]

Dus dat zou betekenen dat je voor 3 ton (aan euro's) dus een leuk huisje kan neerzetten inclusief keuken,badkamer,elektriciteit etc.

Maar das zonder grond, en grond is duur. Hier in de buurt betaald je 1000 gulden per m^2 En voor 300000 gulden heb je een casco huis volgens mij. En inrichten is net zo duur als je zelf wilt.
Iemand Fien soms gezien?
pi_7580820
Wat ook belangrijk is: hoeveel doe je zelf...
  zaterdag 28 december 2002 @ 15:51:39 #10
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_7580941
De grond is geen probleem omdat dit al in mijn bezit is. Het ging me alleen om het neerzetten van de woning.
Zo'n 300.000 euro is er voor over om dat huis te laten bouwen, ik kan niks zelf wat dat betreft dus ik moet alles uitbesteden. Uiteraard het sjouwen en slepen kan ik wel. Maar goed, dat zijn ook de kosten niet.

De grond is zo'n 1,5 hectare.

pi_7581013
Informeer eens bij wat aannemers dan zou ik zeggen. Laat je informeren, vraag wat offertes aan. Ga ff lekker Googlen en je komt al heel wat te weten lijkt mij zo.
Life is a crackwhore. And then you become one.
  zaterdag 28 december 2002 @ 15:57:51 #12
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_7581066
Voor 300.000 euro kan je een aardig ruim en mooi huisje neerzetten man. Als je kijkt dat je een nieuw huis met aardig wat ruimte ook zo'n 3 ton kost zal een huis dat je zelf laat bouwen iig niet veel meer kosten.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zaterdag 28 december 2002 @ 15:58:28 #13
24710 SiDje
Waassaahhh.......
pi_7581079
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:55 schreef BoRRuHG het volgende:
Informeer eens bij wat aannemers dan zou ik zeggen. Laat je informeren, vraag wat offertes aan. Ga ff lekker Googlen en je komt al heel wat te weten lijkt mij zo.
Mooi he dat nieuwe werkwoord "Googlen" !
Ik was al wat bezig geweest en op http://www.eigengrondeigenhuis.nl/ kwam ik wel informatie tegen. Maar niet echt prijzen.

Een afspraak maken bij een makelaar wil ik in dit stadium nog niet, wellicht wat later. Ik vroeg me alleen af wat het globaal zou kosten en of hier al mensen waren die dit straatje zelf al eens door zijn geweest....

pi_7581109
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:58 schreef SiDje het volgende:

[..]

Mooi he dat nieuwe werkwoord "Googlen" !
Ik was al wat bezig geweest en op http://www.eigengrondeigenhuis.nl/ kwam ik wel informatie tegen. Maar niet echt prijzen.

Een afspraak maken bij een makelaar wil ik in dit stadium nog niet, wellicht wat later. Ik vroeg me alleen af wat het globaal zou kosten en of hier al mensen waren die dit straatje zelf al eens door zijn geweest....

zoals ik al zei voor dat bedrag heb je een prachthuis.
incl keuken, badkamer etc..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 28 december 2002 @ 16:29:50 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_7581699
Ontwerp/bouwtekeningen kost je misschien ook veel geld omdat die normaal door meerdere huizen gedeeld worden. Oplossing: bestaan ontwerp kopieren. Ook kan je als particulier denk ik meoilijk een goede prijs afdwingen. Toch dnek ik dat die 3 ton euro veels teveel zijn. Als je nagaat wat een dergelijk nieuwbouw huis 4 jaar terug koste incl grond...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_7595691
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:19 schreef SiDje het volgende:

Zo rond de ¤ 300.000 ??

Thnx!!!!

Heb laatst een offerte laten maken voor een garage van 6x6 + kelder + isolatie etc (net zoals een normaal huis), en dat kostte bij elkaar iets van 60.000.

Ik denk dat je voor een compleet huis zoals jij schetst voor 150 klaar moet kunnen zijn. Je zult wel moeten shoppen want veel aannemers zijn ontzettend druk en schrijven daarom prijzen met een hark.

pi_7595767
Als je bij de duitse of belgische grens woont kun je beter daar over de grens een huis bouwen, kavels zijn daar veel goedkoper en het levert nog meer belastingvoordeel dacht ik. Hier over de grens naar duitsland ontsaan hele nederlandse vila wijken omdat het zo cheap is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')