Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit een keer een zending gehad, een hele dikke envelop die ik daarom nog herinnerde, zonder retouradres en een verkeerd adres die ik naar 2500 NA had gestuurd. Een maand later kreeg ik hem weer, met nog een beetje plakresten waar mijn sticker gegezeten had. Dus misschien denken ze bij OBSB ook soms van, misschien weten ze het nu wel? (maar dat was de enige keer dat ik zoiets heb gezien, wie weet gaat het bijna altijd goed)
Mentaliteit wordt ook wel door de post gecreëerd. Als je meteen op je kop krijgt als je binnen naar een "expert" van een plaats loopt/roept voor een juiste postcode........quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.
Noem het luiheid of gewoon niet weten
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Claire68 het volgende:
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
nou, luiheid zal het niet zijn, 2500 NA 99054 invullen gaat immers niks sneller dan het retouradres invullen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Hoe vaak ik wel geen brieven heb gehad waar duidelijk een retour adres op staat, maar gewoon naar 2500NA sturen die lossen het wel op.
Noem het luiheid of gewoon niet weten
Postcodes stonden er wel bij. Vaak genoeg nog kunnen gebruiken bij het ingooien. Jaren daarvoor was de ingooi volgorde zelfs de volgorde van de postcodes.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
Als het post is waar bijv. een verkeerde postcode op staat (de postcode hoort wel bij jouw wijk, de rest van het adres niet), of de machine heeft er om onduidelijke reden een verkeerde codeerregelcode op gezet, dan kun je de post inderdaad beter wel van een herstel/retoursticker voorzien, anders zit de foute post de volgende keer weer tussen jouw wijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:00 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ik zou willen leren hoe ik kan onderscheiden welke foute post, die ik zonder herstelsticker in de brievenbus doe, er de volgende dag gewoon weer tussen gesorteerd zal zitten, in mijn wijk. Daarvoor moet ik de code kunnen lezen toch? Als de code klopt bij het adres dan wordt het poststuk de tweede keer waarschijnlijk wel goed gesorteerd? Maar als er een foute code op geprint is? Wat is dan de reden voor de foute code?
Kun je nagaan hoezeer ik al aan de codeeerregel gewend ben, kan me de oude situatie al nauwelijks meer herinnerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Postcodes stonden er wel bij. Vaak genoeg nog kunnen gebruiken bij het ingooien. Jaren daarvoor was de ingooi volgorde zelfs de volgorde van de postcodes.
Je hebt nu inderdaad geen fouten meer in de trant van post voor de Beatrixstraat die tussen het Beatrixplantsoen zit. Of Beukenweg tussen de Berkenweg. In plaats van dit soort logische fouten heb je nu alleen maar onlogische fouten. Voordeel is wel dat die door de bezorger eerder worden gezien. Als bezorger zag ik het ook wel eens over het hoofd dat er een poststuk voor het Beatrixplantsoen tussen de Beatrixstraat zat. Maar nu zit er ineens post tussen voor de Lijsterbeslaan in Oude Pekela, en ja, dat valt veel meer op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Claire68 het volgende:
Er is 1 ergernis die ik niet meer heb sinds de codeerregel er is. Waar dus nu talloze andere ergernissen voor in de plaats zijn gekomen. Maar die ene ergernis heb ik tenminste nu niet meer. Dat was post die ik gesorteerd kreeg voor de Ramstraat terwijl die voor de Tramstraat was. Sorteerder(s) (1 of meer?) keek blijkbaar totaal niet naar de postcode maar alleen naar de straatnaam, waarvan de T niet meer voor het adresvenster zat. Die post kreeg ik dan steeds opnieuw terug voor de Ramstraat, en elke keer zette ik er een nieuwe boodschap bij op voor de domme sorteerders. Want zo ben ik wel, het blijft niet bij de stickers, ik ga er ook mijn eigen boodschappen bij op zetten.
Ja is wel een beetje aso, dat is waar. Ik zou het zelf eerlijkgezegd interessant vinden om te weten wat er allemaal met mijn post is gebeurd. Hoe ze er mee omgeklooid hebben. NB de Tramstraat zat helemaal niet in mijn wijk!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Huh, je schreef boodschappen op de post? Dat is wel een beetje aso mijns inziens. Ik zou er althans niet blij van worden als iemand op mijn post had geschreven.
En dat ze niet naar de postcode keken vind ik op zich niet heel raar. Er stond volgens mij alleen een straatnaam bij het ingooivak, geen postcode. Het is ook wel een beetje vragen om problemen, een tramstraat en ramstraat in 1 wijk.
Ik zou een klacht indienen als iemand op mijn post zat te schrijven, als ontvanger interesseren de problemen tussen voorbereiden en bezorgen me niet, dat vecht je maar op een andere manier uit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Ja is wel een beetje aso, dat is waar. Ik zou het zelf eerlijkgezegd interessant vinden om te weten wat er allemaal met mijn post is gebeurd. Hoe ze er mee omgeklooid hebben. NB de Tramstraat zat helemaal niet in mijn wijk!!
Blijkbaar keek er dus een vosser eerder naar straatnamen dan naar postcodes. En dat is nu dan tenminste door de codeerregel verholpen. Maar ja. Het middel is dan toch wel erger dan de kwaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zou een klacht indienen als iemand op mijn post zat te schrijven, als ontvanger interesseren de problemen tussen voorbereiden en bezorgen me niet, dat vecht je maar op een andere manier uit.
Als de tramstraat niet in je wijk zat is het wel een stuk logischer dat de voorbereider het er gewoon tussen zet, als je 2 bijna gelijke straatnamen op 1 kast hebt weet je dat je het goed in de gaten moet houden, als jij maar 1 van die straten op je kast hebt ga je er gewoon vanuit dat het goed is. Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dan moet het met vossen al misgaan, maar dat is dan wel weer apart, daar werd toch juist vooral naar postcode gekeken, niet naar de straatnaam.
En dit gaat alleen maar erger wordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mentaliteit wordt ook wel door de post gecreëerd. Als je meteen op je kop krijgt als je binnen naar een "expert" van een plaats loopt/roept voor een juiste postcode........
Nou ja, als je vost op straatnaam moet je toch aardig wat kennis hebben. Dus dan moet je ook weten dat er een ramstraat en een tramstraat zijn. Dan is het wel vrij dom om in dat geval niet naar de postcode te kijken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mwah. Bij mijn oude vaste team ging bij mij het vossen altijd op straat.
Huh, zitten die 2 wijken bij jullie dan in 1 rode bak? Bij ons is het nog wel gewoon per wijk 1 rode bak, dus een A4 heeft dan bijv 3 rode bakken want 3 wijken. Dan moet je toch wel erg zitten te slapen als je het dan nog verkeerd doet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot slot is er ook nog het probleem van 2 wijken naast elkaar op 1 kast. Aan de sorteerkast kun je dat niet zien, want de vakjes zijn gewoon doorlopend genummerd van 1 t/m 48. Een voorbereider kan vaak alleen aan het bundelnummer zien waar de A-wijk ophoudt en de B-wijk begint. Bij de A-wijken zijn namelijk de vaknummers altijd gelijk aan de bundelnummers, en als je bij de B wijk aanbelandt springt het bundelnummer weer terug naar 1. Een onoplettende voorbereider merkt dit niet op, en dan belandt de B wijk bovenop de A-wijk in de tassen van de A-wijk, en met verkeerde labels er op, en, als je pech hebt, ook op het verkeerde depot. Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Eigenlijk moet je wel alles stickeren, dus ik zou het gewoon wel doen. En de sticker over de oranje code plakken, ook bij de grote enveloppen, dan wordt dat niet opnieuw gelezen. Als mensen een verkeerde postcode opgeschreven hebben, niet opnieuw dezelfde postcode overnemen (dan zit hij er de volgende dag weer tussen), maar retour afzender doen (foutief adres).quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:46 schreef Claire68 het volgende:
Kramerica-Industries: Dankjewel voor de uitgebreide info! Ik zal mijn best doen alles onder de knie te krijgen. Ik moet nog maar eens wat meer aandacht besteden aan de codes op mijn post.
En herstelstickers weglaten zal ik pas doen als ik echt goed weet wat ik doe.
Trouwens, mij is gezegd door PostNL dat de stickers belangrijk zijn omdat ze aangeven dat er iets fout is gegaan en er dan door de stickers onderzoek mogelijk is naar wat er fout gaat. Maar ja het is toch wel een hele hoop werk vaak, en doen ze er wel echt iets mee, dat is de vraag. Iemand die klaagt dat de post er te lang over gedaan heeft, en de klantenservice vraagt: zit er een herstelsticker op, nou kijk, daarom... Dat zou ik niet een bevredigend gebruik van de herstelsticker vinden.
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:59 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je wel alles stickeren, dus ik zou het gewoon wel doen. En de sticker over de oranje code plakken, ook bij de grote enveloppen, dan wordt dat niet opnieuw gelezen. Als mensen een verkeerde postcode opgeschreven hebben, niet opnieuw dezelfde postcode overnemen (dan zit hij er de volgende dag weer tussen), maar retour afzender doen (foutief adres).
OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:12 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
Zonder postcode komt er geen codeerregel op. De machine kan er niets van maken toch? De uitval is dus direct bij de machine. De post komt niet op jullie sorteerafdeling terecht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:39 schreef bmp80 het volgende:
[..]
OK, dat doen we niet. We mogen binnen geen postcodes opzoeken en er is niet zo'n organisatieonderdeel waar dat wel gebeurt (behalve bij 2500 NA). Als toevallig iemand het binnen ziet en weet kunnen we het nog herstellen, maar bijna altijd sturen we dat soort post ook terug, terwijl jij dat de dag er voor al had kunnen doen (maar niet in eigen tijd!). Als de postcode niet klopt moet je geen vraagteken opschrijven want daar kunnen we binnen niks mee, en dat soort post blijft er gewoon tussen zitten (in de machinepost die we niet controleren). Schrijf in plaats daarvan het retouradres op, dan zorgt de afzender dat ze in het vervolg de goede postcode noteren.
Een complete instructie staat in Mijn Werk bij Help en dan Zakboekje.
Volgens mij moet je in zo'n geval 4 kruisjes in de linkerste 4 vakjes zetten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:12 schreef Claire68 het volgende:
[..]
Vroeger ging ik dan zelf de goede postcode opzoeken bij dat adres. In mijn eigen tijd ook nog. Maar dat moeten ze bij sortering doen, vind ik, dat moet de bezorger niet hoeven doen, in eigen tijd ook nog. Dus bij verkeerde postcode kras ik de postcode heel goed door en zet op de herstelsticker een vraagtekentje voor het postcodevakje. Ik vind niet dat zo'n poststuk retour afzender moet. Ik vind dat ergens in de organisatie van PostNL de juiste postcode opgezocht moet worden.
Al een poosje niet meer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij moet je in zo'n geval 4 kruisjes in de linkerste 4 vakjes zetten.
Bij ons leggen ze de labels voor de wijken in de eerste vakjes van die lopen. Dan weet je ook dat een nieuwe loop begintquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij hebben nu attentiekaarten die je moet instraten in het vakje waar een nieuwe wijk begint, en daardoor is de kans op fouten wel verkleind, maar het gaat nog steeds vaak mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |