abonnement Unibet Coolblue
pi_180855360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:20 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ja, kan het echt totaal niet vinden somehow.
https://www.techadvisor.c(...)-up-windows-3502902/

welke laptop heb je dan. huidige laptops zijn echt niet zoveel beter, meestal doet een ssd en minimaal 4gb werkgeheugen al wonderen en kan je weer jaren voor uit.
:]
pi_180855676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:20 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ja, kan het echt totaal niet vinden somehow.
in Windows 10 kunt je op je taakbalk (waar start inzit) rechter muisklik doen en dan kiezen voor taakbeheer. Taakbeheer open zich, bij de eerste keer dat het venster zich toont moet je linksonder even kiezen voor meer details.

In het scherm wat zich dan ontvouwd kies je het tabblad Opstarten. Hier zullen de programma's staan die opstarten samen met Windows 10. Hier kun je kiezen wat er mee moet opstarten en wat je later handmatig ook wel aan kunt zetten wanneer Windows volledig is opgestart.

Voor oudere versies van Windows klik je op strart > uitvoeren > en hier type je "msconfig" (zonder de aanhalingstekens). Hier zie je een venster met een soortgelijk tabblad Opstarten of Computer opstarten iets in die richting. Ook hier geld, kijk wat je nodig vind om mee op te starten. Let er wel op dat je de Windows services niet allemaal uitzet o.i.d. dat kan voor een onstabiel systeem zorgen.
pi_180870126
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:27 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Voor oudere versies
van Windows klik je op strart > uitvoeren > en hier type je "msconfig" (zonder de aanhalingstekens).
Werkt voor elke versie ;)
Redacted
pi_180870304
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:13 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werkt voor elke versie ;)
net uitgeprobeerd in windows 3.11 maar werkte niet
:]
pi_180873238
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:23 schreef wootahH het volgende:

[..]

net uitgeprobeerd in windows 3.11 maar werkte niet
Behalve 3.11 en eerder dan 95*, heb je daar überhaupt een "run command" functie ? :P dan praat je ook over antiek. vanaf win 98. *Officieel niet onderdeel van 95 en win 2000 maar kan er wel voor worden gedownload. :D
Redacted
pi_180886332
Meestal komt veel schijf gebruik voor als je computer update. Maar aangezien je aangeeft dat het altijd gebeurd bij het opstarten vermoed ik dat je antivirus iedere keer een "opstart scan" doet of de virusdefinities update bij het starten. Antivirussen gebruiken bij het scannen (en updaten) vaak 100% schijf
pi_180890806
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:42 schreef Fearce23 het volgende:
Meestal komt veel schijf gebruik voor als je computer update. Maar aangezien je aangeeft dat het altijd gebeurd bij het opstarten vermoed ik dat je antivirus iedere keer een "opstart scan" doet of de virusdefinities update bij het starten. Antivirussen gebruiken bij het scannen (en updaten) vaak 100% schijf
Mensen die anno 2018 nog een virusscanner gebruiken :Z
pi_180891439
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:11 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Mensen die anno 2018 nog een virusscanner gebruiken :Z
En waarom zou je het niet gebruiken als ik vragen mag? Ik hoor dit tegenwoordig steeds vaker maar snap de reden niet echt. Er is tegenwoordig veel meer malware dan een paar jaar terug dus waarom zou je het juist nu niet meer gebruiken? Windows heeft tegenwoordig zelf wel standaard een antivirus maar dat is niet echt geweldig.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:13:37 #34
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_180891994
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:48 schreef Fearce23 het volgende:

[..]

En waarom zou je het niet gebruiken als ik vragen mag? Ik hoor dit tegenwoordig steeds vaker maar snap de reden niet echt. Er is tegenwoordig veel meer malware dan een paar jaar terug dus waarom zou je het juist nu niet meer gebruiken? Windows heeft tegenwoordig zelf wel standaard een antivirus maar dat is niet echt geweldig.
Omdat je inmiddels beter zou moeten weten om niet zo maar mailtjes met bijlage te openen, niet op rare websites uit te komen etc etc..
Aan de andere kant, voorkomen is beter als genezen natuurlijk..
Zelf daait het hier ook zonder virusscanners, buiten het feit dat ik wel 1x per x maanden eens een scan wil draaien om te checken of er toch niet iets tussendoor geschoten is.

Als ik linkjes niet vertrouw of bijlages etc,dan open ik ze eigenlijk altijd in een vm, om zeker te zijn dat mijn systeem niet geïnfecteerd wordt.
-- ViPeRII --
pi_180894410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:13 schreef ViPeRII het volgende:

[..]

Omdat je inmiddels beter zou moeten weten om niet zo maar mailtjes met bijlage te openen, niet op rare websites uit te komen etc etc..
Aan de andere kant, voorkomen is beter als genezen natuurlijk..
Zelf daait het hier ook zonder virusscanners, buiten het feit dat ik wel 1x per x maanden eens een scan wil draaien om te checken of er toch niet iets tussendoor geschoten is.

Als ik linkjes niet vertrouw of bijlages etc,dan open ik ze eigenlijk altijd in een vm, om zeker te zijn dat mijn systeem niet geïnfecteerd wordt.
Maar dan nog kan je besmet raken. Soms hebben advertenties van Google adsense een script erin die een exploit installeerd. Het gebeurd niet vaak maar 1 keer is al genoeg. En tegenwoordig komt de meeste normale software ook gebundeld met een hoop rotzooi.
Maargoed we raken off-topic

Het beste wat je kan doen is een kleine ssd kopen en daar je OS en meest gebruikte programma's op zetten. Tegenwoordig kan je al ene ssd kopen voor 40 euro en het maakt je computer een heel stuk sneller. Als dat geen optie is kan je de computer nog helemaal opnieuw installeren. Meestal raken hardeschijven gefragmenteerd waardoor het langzamer word. Een schone start kan dan je pc wat sneller maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')