Het gaat om een externe functie binnen de ICT van een vrij kleinschalig bedrijfje, waarbij het kan voorkomen dat ik voor bepaalde opdrachten/storingen/werkzaamheden naar het vliegveld moet en daar dus de werknemersgebieden binnen moet komen als externe medewerker wellicht. Dat vliegveld is dan in principe gewoon de "klant"quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Koninklijke Marechaussee. Douane heeft er niets mee te maken. Om wat voor functie gaat het?
Sowieso*.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:58 schreef Marc65 het volgende:
[..]
Bedankt, dat klinkt inderdaad als iets wat ik zou kunnen proberen! Ik heb zoiezo nog een paar weken om het uit te zoeken. Zou het me te onduidelijk blijken, of echt niet lukken dan kan ik altijd de baan nog weigeren...
Dat hangt er toch vanaf voor welke punten de vog wordt aangevraagd?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:29 schreef Ixnay het volgende:
Probeer een verklaring goed gedrag aan te vragen.
Er is best een kans dat het incident er niet op vermeld staat en dan kun je dat gewoon geven.
Stelen is altijd dom, vooral zoiets kleins. Al vind ik dat je dit niet mag verwarren met zware criminaliteit.
Als de TS wat ze noemen in de airside gebieden moet gaan werken zal de screening best streng zijn tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 06:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Sowieso*.
Denk persoonlijk niet dat je gescreened zal worden, als je ziet hoe laks de verschillende justitiële afdelingen zijn in Nederland.
Klopt niet. Hier staan de terugkijktermijnen. Als TS dus 6 jaar geleden iets heeft gedaan wordt dat niet meegewogen in de beslissing. Niks aan de hand dus.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
10
Het verdwijnt wel. Ben 35 jaar geleden gepakt met een slok op achter het stuur. Strafblad. Na 10 jaar ben je het kwijt.
Oh ok...quote:Op vrijdag 27 juli 2018 07:58 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Klopt niet. Hier staan de terugkijktermijnen. Als TS dus 6 jaar geleden iets heeft gedaan wordt dat niet meegewogen in de beslissing. Niks aan de hand dus.
https://www.justis.nl/pro(...)ugkijktermijnen.aspx
Heb je van de luchthaven / je werkgever al een werkgeversverklaring gekregen hiervoor? Je moet deze inleveren bij het aanvragen van de toegangspas om op de "werknemersgebieden" (airside) te komen. Stel je van die screening niet al te veel voor. Ik vermoed niet dat een keer babyvoeding stelen hier gevolgen voor heeft (6 jaar terug). Maar ik ben niet de screener.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:58 schreef Marc65 het volgende:
[..]
Het gaat om een externe functie binnen de ICT van een vrij kleinschalig bedrijfje, waarbij het kan voorkomen dat ik voor bepaalde opdrachten/storingen/werkzaamheden naar het vliegveld moet en daar dus de werknemersgebieden binnen moet komen als externe medewerker wellicht. Dat vliegveld is dan in principe gewoon de "klant"
Natuurlijk wel. Diefstal is een ernstig feit, en juist op douane heeft dit raakvlakken.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik zou me niet te druk maken TS, winkeldiefstal lijkt me niet relevant voor de douane op Schiphol.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 07:51 schreef lighted het volgende:
TS
Verzonden vanaf mijn gestolen iPhone
???
Dat het 10 jaar is voor rijden onder invloed, wil niet zeggen dat het ook 10 jaar is voor diefstal. Dat kan langer zijn, of korter. En dan is ook nog de vraag in hoeverre het van toepassing is voor waar de VOG wordt aangevraagd.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
10
Het verdwijnt wel. Ben 35 jaar geleden gepakt met een slok op achter het stuur. Strafblad. Na 10 jaar ben je het kwijt.
Bij een VOG kijken ze maar tot 5 jaar terug en dan nog alleen naar relevante feiten voor de functie waar je op solliciteert.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
10
Het verdwijnt wel. Ben 35 jaar geleden gepakt met een slok op achter het stuur. Strafblad. Na 10 jaar ben je het kwijt.
wat doen ze met je dna na die tijd?quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
10
Het verdwijnt wel. Ben 35 jaar geleden gepakt met een slok op achter het stuur. Strafblad. Na 10 jaar ben je het kwijt.
denk nog 2 jaar dan voor een akkefietje uit 2000 of 2001 ofzo.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://dnadatabank.foren(...)termijnen/index.aspx
En je vergeet nog een paar letters hahaquote:Op maandag 30 juli 2018 15:07 schreef zalkc het volgende:
Krijg je een veiligheidsonderzoek of moet je een VOG aanvragen?
Voor een VOG is het te ver in het verleden om dit te mee te mogen nemen in de beslissing.
Als je een veiligheidsonderzoek krijgt is het afhankelijk van het nivo (A(+),B,C), B is het meest voorkomende onderzoek, maar daarbij word ook je partner gecontroleerd. Ik neem aan dat ze je dat wel eerst gaan vertellen als ze dermate diep willen gaan onderzoeken.
Heb bij wat van die clubjes gewerkt, kan je vertellen dat een P onderzoek best wel zwaar is
EDIT:
Bedacht me net dat luchthavens door de marechaussee gedaan worden onder mandaat van de AIVD, die hebben een speciale categorie hiervoor, is vergelijkbaar met B
Ik denk dat je je vergist. Toen ik achter de douane werkte op Schiphol moest ik een screening aanvragen bij de AIVD. Ken genoeg mensen die die screening niet overleefd hebben door vrij lullige dingen. Als het om luchtvaart gaat zijn ze erg streng.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik zou me niet te druk maken TS, winkeldiefstal lijkt me niet relevant voor de douane op Schiphol.
Andere kant is, mochten ze erachter komen dan kan het ontslag op staande voet zijn.
snitchquote:Op maandag 30 juli 2018 17:19 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist. Toen ik achter de douane werkte op Schiphol moest ik een screening aanvragen bij de AIVD. Ken genoeg mensen die die screening niet overleefd hebben door vrij lullige dingen. Als het om luchtvaart gaat zijn ze erg streng.
Heeft de AIVD doodseskaders ?quote:Op maandag 30 juli 2018 17:19 schreef Faux. het volgende:
Ik denk dat je je vergist. Toen ik achter de douane werkte op Schiphol moest ik een screening aanvragen bij de AIVD. Ken genoeg mensen die die screening niet overleefd hebben door vrij lullige dingen. Als het om luchtvaart gaat zijn ze erg streng.
Officieel niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:49 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Heeft de AIVD doodseskaders ? [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |