abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7579980
Wie?

Nee, sorry, wat mij in mijn werkzame leven opvalt is dat bijna alle managers en chefs die ik tot nu toe ben tegengekomen op die plaats zitten dankzij het Peterprinciple. M.a.w. zij hebben duidelijk zichtbaar hun niveau van incompetentie bereikt. De constatering is dan ook zeer terecht dat wrs. 80 à 90% van zulk werk gedaan wordt door mensen die er niet geschikt voor zijn. Lijkt mij een onthutsende vaststelling, ondanks alle organisatie- en reorganisatieadviseurs die er ieder jaar weer overal tegenaan geklapt worden.

Hoe komt een mens vervolgens hogerop? Niet door je talenten iig. Idd. Door bruin te werken. Althans dat is mijn doorluchtige observatie. De jongens en meisjes die altijd, bijna Nietzscheriaans, "ja" zeggen, ook tegen de grootst mogelijke onzin, en een appeltje voor de baas meenemen iedere ochtend die redden het wel. Je begrijpt inmiddels wel dat ik dit schrijf uit frustratie. Jawel, frustratie, botte frustratie, want ondanks dat ik de capaciteiten heb om met 2 vingers in mijn neus directeur te worden van die kliek waar ik bij zit, zal ik die positie nooit bereiken, aangezien ik het helaas niet in mijn persoonlijkheidsstructuur heb om wat krom is recht te spreken en tegen zwart, wit te zeggen, bij wijze van spreken...

Maar, eerlijke vraag aan jullie en misschien wat tips. Hoe doe je dat: Bruinwerken... Zijn jullie er wel goed in? Zijn er een aantal algemene aanbevelingen te doen die verder gaan dan een appeltje meenemen voor de baas...?

I´m back.
pi_7580003
twee woorden:

latex handschoenen

[ontopic]
Persoonlijk vind ik het erg irritant als er om grapjes van de baas gelachen wordt wanneer deze duidelijk niet grappig zijn

pi_7580009
Kortom je vraagt aan ons, hoe jij jezelf kan verloochenen?
pi_7580032
geen idee hoe het moet, maar misschien moet je hier eens komen kijken. Er zitten hier genoeg bruinwerkers.

ik schat dat 70% van de management functies binnen dit bedrijf vervuld worden door mensen die elkaar kennen via het cafe.....

voor mij is het gelukkig een bijbaantje, en ik zou hier dan ook nooit voor vast gaan werken, aangezien een heel aantal van die 70% totaal niet de capaciteiten hebben die voor de functie vereist is.
Op zich ook niet gek dat het bedrijf downhill gaat.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_7580047
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:48 schreef Knuffie het volgende:
Kortom je vraagt aan ons, hoe jij jezelf kan verloochenen?
Dat speel ik dan maar hè...
I´m back.
pi_7580065
hou er ook niet echt van..maar wat je zegt klopt wel

wat moet je doen
-Zorgen dat je goed bent, maar nooit te goed...je weet zelf natuurlijk beter, laat je leidinggevende je dingen uitleggen en toon ook je interesse, stel af en toe ook eens een domme vraag.
-Zorg dat je altijd opgewekt bent en mensen wil helpen maar laat dit niet ten koste gaan van je eigen werk.
-Stel ook eens voor af en toe wat rotklusjes te doen..laat zien dat je opkijkt tegen je baas (dat geeft hem/haar een prettig gevoel, en nogmaals jij weet beter)
-Speel wat toneel en organiseer eens een leuk feestje. Zorg dat je de laatste bent die gaat en kom de volgende dag te laat, als je baas hier kritiek op heeft, zeg je tja af en toe mis ik discipline he..

pi_7580094
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:50 schreef Vision het volgende:
geen idee hoe het moet, maar misschien moet je hier eens komen kijken. Er zitten hier genoeg bruinwerkers.

ik schat dat 70% van de management functies binnen dit bedrijf vervuld worden door mensen die elkaar kennen via het cafe.....

voor mij is het gelukkig een bijbaantje, en ik zou hier dan ook nooit voor vast gaan werken, aangezien een heel aantal van die 70% totaal niet de capaciteiten hebben die voor de functie vereist is.
Op zich ook niet gek dat het bedrijf downhill gaat.

Dat is dus met veel bedrijven aan de hand... Allemaal vriendjespolitiek en ja-knikkers, een scherpzinnig geluid wordt binnen het Nederlandse bedrijfsleven niet op prijs gesteld... Een soort mentale kadaverdiscipline... Ik heb helaas een persoonlijkheid die altijd wat onconventioneel overkomt en dus loopt het altijd spaak... Wel veel humor om die domme managers maak ik altijd mee..
I´m back.
pi_7580123
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:52 schreef Rulin het volgende:

wat moet je doen
-Zorgen dat je goed bent, maar nooit te goed...je weet zelf natuurlijk beter, laat je leidinggevende je dingen uitleggen en toon ook je interesse, stel af en toe ook eens een domme vraag.
-Zorg dat je altijd opgewekt bent en mensen wil helpen maar laat dit niet ten koste gaan van je eigen werk.
-Stel ook eens voor af en toe wat rotklusjes te doen..laat zien dat je opkijkt tegen je baas (dat geeft hem/haar een prettig gevoel, en nogmaals jij weet beter)
-Speel wat toneel en organiseer eens een leuk feestje. Zorg dat je de laatste bent die gaat en kom de volgende dag te laat, als je baas hier kritiek op heeft, zeg je tja af en toe mis ik discipline he..

Brrr... Het wordt dus nooit wat met me...
I´m back.
pi_7580160
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Brrr... Het wordt dus nooit wat met me...

af en toe moet je je gewoon aanpassen. Dingen zijn zoals ze zijn en dwarsliggers worden vaak niet gewaardeerd omdat ze vaak als een bedreiging worden gezien..kliekjes, daar houden ze van...mensen die altijd ja zeggen. Zorg dat je je zo opwerkt..en verlies nooit je eigen ding. Probeer een combinatie te maken van beiden..
Of je moet je eigen bedrijf beginnen.
In welke sector ben je werkzaam?
pi_7580181
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
Dat speel ik dan maar hè...
Eigen baas worden.

Dan:

• ben je competent. Dat ben je met deze mening, omdat jij nu niet op de directiestoel zit
  • kan je welwillend zijn naar die mensen toe die geen bruinwerker zijn.
  • hoef je zelf ook geen bruinwerker te zijn....
  • Mag ik dan bij je komen werken?

pi_7580196
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 14:52 schreef Rulin het volgende:

wat moet je doen

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
      zaterdag 28 december 2002 @ 15:03:09 #12
    25873 IJskoud
    Waar denk je aan?
    pi_7580240
    Ik weet niet hoor, volgens mij hoef je niet persé "bruin te werken". Als je altijd jezelf bent, eerlijk en sociaal, loyaal indien nodig, dan kom je vaak een heel eind.

Sinds ik werk ben ik altijd heel open en eerlijk geweest, zeg ik wat mij wel bevalt en wat niet, probeer ik er ook wat aan te doen als iets mij niet bevalt. Als mensen ergens mee zitten praat ik daar met ze over, als mensen over zich laten lopen geef ik ze op hun kop, als mensen hulp nodig hebben geef ik die als ik kan, als ik zelf hulp nodig heb vraag en krijg ik die ook.

Uiteindelijk kom je met een gezonde instelling het verst denk ik dus. Misschien zou je iets verder komen als je regelmatig een veer in iemands aars steekt, maar daar zou je dan geen seconde trots op kunnen zijn. Als jij op eigen kracht komt waar je wil komen is respect en zelfrespect jouw deel!

[i]Nergens aan...[/i]
    pi_7580296
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 15:03 schreef IJskoud het volgende:
    Ik weet niet hoor, volgens mij hoef je niet persé "bruin te werken". Als je altijd jezelf bent, eerlijk en sociaal, loyaal indien nodig, dan kom je vaak een heel eind.

Sinds ik werk ben ik altijd heel open en eerlijk geweest, zeg ik wat mij wel bevalt en wat niet, probeer ik er ook wat aan te doen als iets mij niet bevalt. Als mensen ergens mee zitten praat ik daar met ze over, als mensen over zich laten lopen geef ik ze op hun kop, als mensen hulp nodig hebben geef ik die als ik kan, als ik zelf hulp nodig heb vraag en krijg ik die ook.

Uiteindelijk kom je met een gezonde instelling het verst denk ik dus. Misschien zou je iets verder komen als je regelmatig een veer in iemands aars steekt, maar daar zou je dan geen seconde trots op kunnen zijn. Als jij op eigen kracht komt waar je wil komen is respect en zelfrespect jouw deel!

dat is ook wel zo..maar ik denk idd wel dat het type bruinwerker snel dingen bereikt en dat is volgens mij wel wat de topicstarter zelf wil..
    kijk naarmate je stijgt in rang, krijg je meer macht en invloed..het lijkt mij dus het beste om voor de combi te kiezen (let wel..er zijn meer bruinwerkers dan dwarsligger)..je huidige baas weet toch al dat je een dwarsligger bent..hij zal het zeker appricieren als je probeert (in zijn ogen) je leven te beteren..
      zaterdag 28 december 2002 @ 15:09:05 #14
    25873 IJskoud
    Waar denk je aan?
    pi_7580318
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 15:06 schreef Rulin het volgende:

[..]

dat is ook wel zo..maar ik denk idd wel dat het type bruinwerker snel dingen bereikt en dat is volgens mij wel wat de topicstarter zelf wil..
    kijk naarmate je stijgt in rang, krijg je meer macht en invloed..het lijkt mij dus het beste om voor de combi te kiezen (let wel..er zijn meer bruinwerkers dan dwarsligger)..je huidige baas weet toch al dat je een dwarsligger bent..hij zal het zeker appricieren als je probeert (in zijn ogen) je leven te beteren..

Er is nog wel een klein verschil tussen een bruinwerker en een dwarsligger, zo blijkt als het goed is uit mijn verhaal. Ik bedoel te zeggen dat je door konstruktief te zijn maar wel jezelf te blijven uiteindelijk ook komt waar je wilt. Je start is dan weliswaar niet flitsend, maar als mensen eenmaal weten waar jij voor staat weten ze dat ook te waarderen!
    [i]Nergens aan...[/i]
    pi_7580357
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 15:03 schreef IJskoud het volgende:

niet in de bedrijven waar Ryan3 het over heeft.

Daar heb je kliekjes, en iedereen die erbuiten valt zal vroeg of laat gewipt worden. Hoeveel inzet, goodwill en tijd je er ook insteekt. Waarom? Omdat het makkelijker is iemand te ontslaan die je niet moet, dan om een van je (omhooggelikte) vrienden te ontslaan.

Heb bij het bedrijf waar ik werkzaam ben al heel wat competente mensen zien weggaan, en de mensen die het allermeeste fout doen werken er nog.

Als het een vaste baan zou zijn, zou ik het nog geen maand uithouden denk ik. Maar aangezien het voor mij een (zeer) goedbetaalde bijbaan betreft, is een apathische houding momenteel voldoende.
    Gewoon alle dwaze management beslissingen volgen, en PRECIES werken volgens de door hen opgestelde regels.
    Loopt het gigantisch in de soep, dan is het simpel, ik deed precies wat me opgedragen werd. Dus de regels kloppen niet.

Op die manier zijn er iig al een paar jokers opgeflikkert, omdat DAT soort blunders gewoon onvergeefelijk zijn (vooral als dat 4 weken op rij gebeurt )
    Helaas worden 7/10 weer vervangen door andere incompetente kroegmaten.

Als de natuur perfect was...
    ... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
    pi_7580363
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 14:46 schreef Ryan3 het volgende:

Je begrijpt inmiddels wel dat ik dit schrijf uit frustratie. Jawel, frustratie, botte frustratie, want ondanks dat ik de capaciteiten heb om met 2 vingers in mijn neus directeur te worden van die kliek waar ik bij zit, zal ik die positie nooit bereiken, aangezien ik het helaas niet in mijn persoonlijkheidsstructuur heb om wat krom is recht te spreken en tegen zwart, wit te zeggen, bij wijze van spreken...

Waarom blijf je met zulke capaciteiten bij een baas werken?
    pi_7580374
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 15:09 schreef IJskoud het volgende:

[..]

Er is nog wel een klein verschil tussen een bruinwerker en een dwarsligger, zo blijkt als het goed is uit mijn verhaal. Ik bedoel te zeggen dat je door konstruktief te zijn maar wel jezelf te blijven uiteindelijk ook komt waar je wilt. Je start is dan weliswaar niet flitsend, maar als mensen eenmaal weten waar jij voor staat weten ze dat ook te waarderen!

Kontstructief? Nee, sorry, daar heb je een beetje gelijk in, denk ik... Ikzelf probeer mensen altijd te overdonderen met ideeën, inzichten en kennis en sla zodoende de plank wel eens is, omdat de abstractieniveaus enigszins verschillen... Geen goede methode...
    I´m back.
      zaterdag 28 december 2002 @ 15:15:14 #18
    25873 IJskoud
    Waar denk je aan?
    pi_7580412
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 15:11 schreef Vision het volgende:

[..]

niet in de bedrijven waar Ryan3 het over heeft.

Daar heb je kliekjes, en iedereen die erbuiten valt zal vroeg of laat gewipt worden. Hoeveel inzet, goodwill en tijd je er ook insteekt. Waarom? Omdat het makkelijker is iemand te ontslaan die je niet moet, dan om een van je (omhooggelikte) vrienden te ontslaan.

Agree, uiteraard is het in mijn bedrijf ook niet allemaal respect enzo, en zijn er ook genoeg foute mensen die ver komen. Maar in mijn reply had ik mij niet gerealiseerd dat er ook voldoende bedrijven zijn waar de hele cultuur gebaseerd is op bruinwerken. In dat geval kan ik mij alleen maar aansluiten bij sig000: quit tha job!

maar als je IT-er bent is dat ook niet zo'n fijne keuze...

[i]Nergens aan...[/i]
    pi_7580486
    quote:
    Op zaterdag 28 december 2002 15:15 schreef IJskoud het volgende:

[..]

Agree, uiteraard is het in mijn bedrijf ook niet allemaal respect enzo, en zijn er ook genoeg foute mensen die ver komen. Maar in mijn reply had ik mij niet gerealiseerd dat er ook voldoende bedrijven zijn waar de hele cultuur gebaseerd is op bruinwerken. In dat geval kan ik mij alleen maar aansluiten bij sig000: quit tha job!

maar als je IT-er bent is dat ook niet zo'n fijne keuze...

Quitten of gequit worden is zo gemakkelijk... Maar is zeker niet uitgesloten.
    I´m back.
      zaterdag 28 december 2002 @ 16:24:52 #20
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_7581574
    quote:
    Wie?

Nee, sorry, wat mij in mijn werkzame leven opvalt is dat bijna alle managers en chefs die ik tot nu toe ben tegengekomen op die plaats zitten dankzij het Peterprinciple. M.a.w. zij hebben duidelijk zichtbaar hun niveau van incompetentie bereikt. De constatering is dan ook zeer terecht dat wrs. 80 à 90% van zulk werk gedaan wordt door mensen die er niet geschikt voor zijn. Lijkt mij een onthutsende vaststelling, ondanks alle organisatie- en reorganisatieadviseurs die er ieder jaar weer overal tegenaan geklapt worden.

Ha, ha, doet me denken aan die Bomhoff & Heinsbroek.
    quote:
    Hoe komt een mens vervolgens hogerop? Niet door je talenten iig. Idd. Door bruin te werken. Althans dat is mijn doorluchtige observatie. De jongens en meisjes die altijd, bijna Nietzscheriaans, "ja" zeggen, ook tegen de grootst mogelijke onzin, en een appeltje voor de baas meenemen iedere ochtend die redden het wel.
    Dat dacht ik vroeger een beetje,
    het is in werkelijkheid anders & erger: er zit helemaal geen systeem in.
    quote:
    Je begrijpt inmiddels wel dat ik dit schrijf uit frustratie. Jawel, frustratie, botte frustratie, want ondanks dat ik de capaciteiten heb om met 2 vingers in mijn neus directeur te worden van die kliek waar ik bij zit, zal ik die positie nooit bereiken, aangezien ik het helaas niet in mijn persoonlijkheidsstructuur heb om wat krom is recht te spreken en tegen zwart, wit te zeggen, bij wijze van spreken...
    Zit je in de Gezondheidszorg ?
    quote:
    Maar, eerlijke vraag aan jullie en misschien wat tips. Hoe doe je dat: Bruinwerken... Zijn jullie er wel goed in? Zijn er een aantal algemene aanbevelingen te doen die verder gaan dan een appeltje meenemen voor de baas...?
    Tip:
    lees het boek Mismanagement van Wim Koessen
    (zeer verhelderend)
    Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
    pi_7582147
    quote:
    Wie?

Hoe komt een mens vervolgens hogerop? Niet door je talenten iig. Idd. Door bruin te werken. Althans dat is mijn doorluchtige observatie. De jongens en meisjes die altijd, bijna Nietzscheriaans, "ja" zeggen, ook tegen de grootst mogelijke onzin, en een appeltje voor de baas meenemen iedere ochtend die redden het wel. Je begrijpt inmiddels wel dat ik dit schrijf uit frustratie. Jawel, frustratie, botte frustratie, want ondanks dat ik de capaciteiten heb om met 2 vingers in mijn neus directeur te worden van die kliek waar ik bij zit, zal ik die positie nooit bereiken, aangezien ik het helaas niet in mijn persoonlijkheidsstructuur heb om wat krom is recht te spreken en tegen zwart, wit te zeggen, bij wijze van spreken...

Is het nou Clinton of Frequin is op je plaatje?
    Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
      zaterdag 28 december 2002 @ 16:52:36 #22
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7582185
    Jep, je hebt helemaal gelijk. Hoe groter en bureaucratischer het bedrijf, hoe erger.

Bij mijn werk was het dan ook een kwestie van omlaag trappen en omhoog likken, dan kwam je er wel.

Ik werd het zat en ben weg gegaan. Per 1 feb eigen baas.

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    Gegen die Mauer und Abschießen
      zondag 29 december 2002 @ 00:37:31 #23
    11254 honesty
    lekkere neus!!!!!
    pi_7590376
    Ik heb het ook gezien maar er niet aan toe kunnen geven. Ik kan noch een collega noch een baas die ik niet mag leuk vinden omdat het beter voor me is. Ik moet maar gewoon erkennen dat ik geen bruinwerker ben en ik kan me er dus ook niet mee om hoogwerken. Maar liever eerlijk en oprecht dan een bruinwerker.
    Liefde, leven , geven!!!!
    pi_7600422
    Het valt mij op dat de managers bij mijn bedrijf allemaal onder de zonnebank gaan, misschien moet je dat eens proberen.

Sorry flauw geintje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')