quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heb je Abbott hierover bericht? De sensor hoort naar behoren te werken. Nu verwacht ik niet prima service, maar je kunt proberen vervangende sensoren te krijgen.
Ik moet zeggen dat nu met de hitte de sensor af en toe de weg kwijt is. Niet eens verwonderlijk, want mijn suikerspiegel doet ook rare dingen![]()
Wat ik va(a)k(er) merk is dat met enige insuline weinig lijkt te gebeuren en dan opeens, vaak wanneer ik bijspuit, mijn spiegel daalt als een idioot.
Dat heb ik dus ook, terwijl 'logica' zou zeggen dat je juist vaker laag zit met heet weer.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:53 schreef het-is-mij het volgende:
De suikers vliegen hier de laatste dagen zonder aanleiding behoorlijk omhoog
Volgens de dame aan de lijn worden ze vanaf begin volgende week vanuit het depot in Frankrijk uitgedeeld, zogezegd. Dus mensen in Nederland die ze besteld hebben en nog zitten te wachten, zouden ze in de loop van komende week kunnen verwachten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 22:53 schreef het-is-mij het volgende:
Thx Maurice.
Krijg je dan volgende week de nieuwe sensoren?
Heb me er idd laatst voor aangemeld.
Wacht met spanning af.
Dat merk ik ook eigenlijk wel. Ik merk uitschieters beide kanten op. Zelf denk ik dat door veel te zweten, de relatieve concentratie water in je bloed afneemt - en daardoor de concentratie suiker relatief toeneemt en je dus hoger uitkomt. Tegelijk zou je insuline beter moeten werken, waardoor je minder nodig hebt. Het is dus maar net welke kant het kwartje dan opvalt.quote:De suikers vliegen hier de laatste dagen zonder aanleiding behoorlijk omhoog dus vaker meten en dat lijkt me voor hem met de fsl fijner.
Hoe vaak meet je bij hem gemiddeld? En als hij met Koningsdag is opgenomen, is dat net 3 maanden terug; in het begin heb je nog te maken met de "honeymoon" fase. Dat is een fase waarin de alvleesklier kennelijk toch nog iets probeert te doen, maar het dan uiteindelijk echt laat afweten. Doordat die in die periode niet meer regelmatig afgeeft, verstoort dat ook het patroon.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:57 schreef het-is-mij het volgende:
Ok "fijn" te lezen.
Voor jullie niet fijn maar voor mij fijn dat er herkenning is.
Vorige week op vakantie natuurlijk anders gegeten extra ijsje etc maar nu laatste dagen beetje aan koolhydraten gehouden op een gemiddelde dag voor hem en dan nog waardes van 20
Geen idee, eigenlijk. Voor mij alweer 25 jaar geleden en destijds werd mij verteld dat het optrad in het eerste halfjaar (en dan met name het einde daarvan).quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:18 schreef het-is-mij het volgende:
En we waren er erg snel bij dus daardoor miss langer in honeymoon?
Ik heb alleen europees gevlogen, maar er is mij nooit naar ook maar iets gevraagd of wat. Zelfs met een zak vol injectienaaldjes niet. Gewoon los in de tas.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:54 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga binnenkort naar Amerika en wil mijn prikset meenemen (strips, naalden en apparaatje). Moet ik hiervoor nog iets speciaals doen...? Ik gebruik geen insuline of Metformine oid.
Ik zie vooral online informatie als je ook insuline mee moet nemen.
Houd er rekening mee dat ze bij de douane moeilijk gaan doen; als je dat verwacht, kan het alleen mee vallen. Ik reisde vorig jaar naar Amerika en toen werd ik bij de douane op Schiphol nog net niet gevisiteerd omdat ze de diabetes spullen verdacht vonden. Al mijn tassen moesten open en ik moest vertellen wat erin zat en zo. Hoop gedoe. Ik had weliswaar een artsen verklaring bij me van mijn internist, maar daar hebben ze niet eens naar gevraagd; toen ik zei dat ik die had, hoefden ze die ook niet te zien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:54 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga binnenkort naar Amerika en wil mijn prikset meenemen (strips, naalden en apparaatje). Moet ik hiervoor nog iets speciaals doen...? Ik gebruik geen insuline of Metformine oid.
Ik zie vooral online informatie als je ook insuline mee moet nemen.
Grappig, dat verschil. Was het wel vanwege je hulpmiddelen dan, dat je gevisiteerd werd?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:07 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat ze bij de douane moeilijk gaan doen; als je dat verwacht, kan het alleen mee vallen. Ik reisde vorig jaar naar Amerika en toen werd ik bij de douane op Schiphol nog net niet gevisiteerd omdat ze de spullen verdacht vonden of zo. Al mijn tassen moesten open en ik moest vertellen wat erin zat en zo. Hoop gedoe. Ik had weliswaar een artsen verklaring bij me van mijn internist, maar daar hebben ze niet eens naar gevraagd; toen ik zei dat ik die had, hoefden ze die ook niet te zien.
Overigens was het een fluitje van een cent toen ik eenmaal Amerika weer verliet; daar was ik zo door de douane heen.
Ja. Maar toegegeven, ik had extra sensoren van de FSL bij me, plus een backup in de vorm van mijn oude Accu Check monitor met testcassettes. Ik ging voor 3 weken weg toen en wilde daar echt niet in de problemen komen als zo'n sensor het begaf. De tas waar ze moeilijk over deden, bevatte mijn sensoren, mijn reserve meters, mijn naalden en lancetten, de testcassettes, mijn insuline, een voorraad dextro's en extra eten zoals mini marsjes en sultana's.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Grappig, dat verschil. Was het wel vanwege je hulpmiddelen dan, dat je gevisiteerd werd?
Nee, de Nederlandse douane, op Schiphol. Maar bij Europese vluchten doen ze ook totaal niet moeilijk, vanwege Schengen en zo. Zodra je Europa uitgaat, zijn de regels ineens flink strenger.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:08 schreef twiFight het volgende:
[edit] staat er bij zie ik. Was dat de US douane al, dan? Want ik heb die ervaring bij schiphol dus nooit gehad.
Sinds ik de FSL heb ben ik twee keer naar de UK gevlogen met backupspullen, maar nooit ene vraag.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:11 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ja. Maar toegegeven, ik had extra sensoren van de FSL bij me, plus een backup in de vorm van mijn oude Accu Check monitor met testcassettes. Ik ging voor 3 weken weg toen en wilde daar echt niet in de problemen komen als zo'n sensor het begaf. De tas waar ze moeilijk over deden, bevatte mijn sensoren, mijn reserve meters, de cassettes, een voorraad dextro's en extra eten zoals mini marsjes en sultana's.
[..]
Nee, de Nederlandse douane, op Schiphol. Maar bij Europese vluchten doen ze ook totaal niet moeilijk, vanwege Schengen en zo. Zodra je Europa uitgaat, zijn de regels ineens flink strenger.
De douane in Amerika, toen ik terugvloog, was heel relaxed. Effe de tas door de scanner, "ok, move on". Geen gezeik.
Hmm. Ik had ook nog een rugtas bij me met o.a. een foto camera, die was dikker en groter dan de schoudertas waarin ik mijn diabetesspullen had. Het was echt dat ze op de scanner teveel "raars" zagen, waardoor ze me staande hielden en begonnen met de vraag, "meneer, voelt u zich wel goed?".quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:16 schreef twiFight het volgende:
Vandaar mijn vraag of je wel zeker weet dat het aan de diabetesspullen ligt.
Heb je zelf al eens seizoensinvloeden gemerkt in je insuline behoefte? In de zomer heb je meestal iets minder nodig dan in de winter. Zelf merk ik dat in geringe mate; het is meestal een geleidelijk verloop, over het jaar heen niet meer dan 1 a 2 eenheden Lantus in ieder geval.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 15:07 schreef Eightyone het volgende:
Even een vraag; het zou kunnen dat mensen er ervaring mee hebben.
Ik (diabetes type 1) spuit al 10 jaar Lantus, en de ene periode had ik weliswaar wat meer nodig dan de andere periode, maar niet extreem. Daarom is dit onderwerp tot nu toe slechts hooguit vluchtig besproken met de diabetesverpleegkundige.
Nu is de waarde die ik 's avonds spuit in 5 á 6 weken tijd gestegen van 28 naar 42 punten. Want mijn nuchtere waardes werden veel te hoog. Een dergelijke stijging in zo'n korte tijd is nieuw voor me.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |