abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:47:26 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180709747
Ik ben soms best bang dat doodstraffen ook weer in Europa worden ingevoerd.
Het wordt er allemaal niet socialer op, de maatschappij lijkt steeds harder te worden, en mensen gunnen elkaar het licht niet meer in de ogen.

Het lijkt me een stuk beter om gedetineerden te "heropvoeden". Een manier vinden om ze weer goed in de maatschappij te laten integreren. Een gevangenisstraf moet gericht zijn op terugkomst in de maatschappij. Dit doen we volgens mij nu al, maar ik heb het idee dat dit aan het verslechteren is. We kunnen beter een voorbeeld nemen aan Noorwegen.

De extreme zwaar gestoorde gevallen die niet meer te redden zijn kun je gewoon levenslang opsluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:47:54 #27
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180709755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:23 schreef Maikuuul het volgende:
Voor

Zon figuur als Michael Panhuis, men weet 100% zeker dat hij het gedaan heeft, dit heeft hij zelf toegegeven. Nu gaat men een gigantisch bedrag spenderen om hem in de gevangenis te laten zitten. En daarbij ook tbs, dit soort beesten verdienen een spuitje.

Let wel, enkel bij dit soort uitzonderlijke gevallen ben ik ervoor. Zelfde voor Dutroux, of die idioten van aanslagen in Parijs/Charlie Hebdo
Moreel gezien mag geld nooit een reden zijn om iemand af te maken of niet. Of het uberhaupt goedkoper is, is maar de vraag. Daar is volgens mij veel onderzoek naar gedaan.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:48:13 #28
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180709762
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:37 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee. Niets is zeker. Ja tuurlijk, de kans is 99.99% maar stel dat hij onschuldig is dan kun je niets meer doen om het terug te draaien.
Niets is zeker? Wat een onzin.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180709777
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:47 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Genoeg dingen zijn 100 procent zeker.
Nee hoor.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:49:20 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180709790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:47 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Moreel gezien mag geld nooit een reden zijn om iemand af te maken of niet. Of het uberhaupt goedkoper is, is maar de vraag. Daar is volgens mij veel onderzoek naar gedaan.
Ik heb gehoord dat de doodstraf in de V.S. veel duurder is dan iemand levenslang opsluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:49:37 #31
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_180709800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:47 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben soms best bang dat doodstraffen ook weer in Europa worden ingevoerd.
Het wordt er allemaal niet socialer op, de maatschappij lijkt steeds harder te worden, en mensen gunnen elkaar het licht niet meer in de ogen.

Het lijkt me een stuk beter om gedetineerden te "heropvoeden". Een manier vinden om ze weer goed in de maatschappij te laten integreren. Een gevangenisstraf moet gericht zijn op terugkomst in de maatschappij. Dit doen we volgens mij nu al, maar ik heb het idee dat dit aan het verslechteren is. We kunnen beter een voorbeeld nemen aan Noorwegen.

De extreme zwaar gestoorde gevallen die niet meer te redden zijn kun je gewoon levenslang opsluiten.
Wees niet bang, dit is absoluut niet aan het verslechteren...sterker nog het regime wat men nu heeft is humaner dan ooit en gericht op reïntegratie in de maatschappij zoals nooit te voren..
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 24 juli 2018 @ 23:51:28 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_180709843
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:46 schreef wollah het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, maat. In de gevangenis kun je nog een redelijk goed leven hebben mits juiste contacten. Bovendien heb je dan nog een ‘kans’ om heel misschien ooit nog vrij te komen, wat bij de doodstraf uiteraard niet kan.
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen hoor :+ Maar ik kan het me wel voorstellen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 24 juli 2018 @ 23:51:55 #33
408813 crew  trein2000
pi_180709852
Tegen de doodstraf. Om diverse redenen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:53:50 #34
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_180709898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:38 schreef Fok-it het volgende:
Tegen. We leven niet meer in de middeleeuwen. Tevens is een levenslange gevangenisstraf toch een gradatie erger lijkt me zo.
Levenslang is niet perse meer levenslang.
Na 27 jaar wordt de straf opnieuw beoordeeld
pi_180710051
Ik vraag me ook af in hoeverre ik zou veranderen wanneer een dierbare van mij wordt vermoord.
Je moet wel stevig in je schoenen staan om het aan andere over te laten (advocaten en rechters), strafrechtelijk gezien.
  woensdag 25 juli 2018 @ 00:07:39 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180710166
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:49 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Wees niet bang, dit is absoluut niet aan het verslechteren...sterker nog het regime wat men nu heeft is humaner dan ooit en gericht op reïntegratie in de maatschappij zoals nooit te voren..
Dat is goed om te weten. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180710190
Alleen onder bijzondere omstandigheden. In de horizontale relatie, dus een misdrijf waarbij de dader en het slachtoffer een burger zijn, vind ik het niet gewenst. Daarvoor heeft de impact van het misdrijf een te gering effect op de samenleving als geheel.

Voor land-en hoogverraad zou het wel weer ingevoerd moeten worden. Dat zou een afschrikwekkende werking hebben voor politici en andere bestuurders. Dit soort misdrijven worden vaak gepleegd door mensen die hoge posities hebben in het staatsapparaat en daardoor de samenleving veel grotere schade kunnen berokkenen. Zo zou het opzettelijk verkwisten van belastinggeld de doodstraf naar mijn mening rechtvaardigen. Net als het lekken van gevoelige informatie of een disproportionele loyaliteit aan een buitenlandse mogendheid met als gevolg dat Nederland benadeeld wordt.
pi_180710311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:23 schreef Maikuuul het volgende:
Nu gaat men een gigantisch bedrag spenderen om hem in de gevangenis te laten zitten.

Mij is ooit verteld dat de rechtsprocessen die gevoerd moeten worden om alle beroepen en bezwaren die doorlopen kunnen worden tijdens de strafoplegging meer kosten dan de uitvoering van een levenslange gevangenisstraf (natuurlijk is dit van wat zaken afhankelijk)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180710340
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:01 schreef Antaris het volgende:
Ik vraag me ook af in hoeverre ik zou veranderen wanneer een dierbare van mij wordt vermoord.
Je moet wel stevig in je schoenen staan om het aan andere over te laten (advocaten en rechters), strafrechtelijk gezien.
Er zijn goeie redenen om dit over te laten aan advocaten en rechters. We zijn geen natuurstaat.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 25 juli 2018 @ 00:26:56 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180710430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:09 schreef Confetti het volgende:
Voor land-en hoogverraad zou het wel weer ingevoerd moeten worden. Dat zou een afschrikwekkende werking hebben voor politici en andere bestuurders. Dit soort misdrijven worden vaak gepleegd door mensen die hoge posities hebben in het staatsapparaat en daardoor de samenleving veel grotere schade kunnen berokkenen. Zo zou het opzettelijk verkwisten van belastinggeld de doodstraf naar mijn mening rechtvaardigen. Net als het lekken van gevoelige informatie of een disproportionele loyaliteit aan een buitenlandse mogendheid met als gevolg dat Nederland benadeeld wordt.
Waarom moet hier dan perse de doodstraf voor en geen (levens)lange gevangenisstraffen?
Dat het een afschrikkend effect heeft wordt zwaar overdreven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 25 juli 2018 @ 00:28:59 #41
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_180710470
Tegen. De staat heeft niet het morele recht om mensen te doden, behalve als laatste redmiddel om anderen te beschermen of in oorlogssituaties. Ik ben overigens ook tegen levenslange gevangenisstraffen. Er moet altijd uitzicht zijn, anders is het gewoon marteling.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_180710540
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom moet hier dan perse de doodstraf voor en geen (levens)lange gevangenisstraffen?
Dat het een afschrikkend effect heeft wordt zwaar overdreven.
Omdat het een misdrijf tegen het collectief is en daarmee een ultieme vorm van verraad. Bij een normaal misdrijf ligt het anders, dan is het vrijwel altijd gericht tegen een individu of een zeer beperkte groep mensen.

Het zal niet veel schelen maar ik geloof wel dat de doodstraf een meer afschrikkende werking heeft dan andere gevangenisstraffen. Criminelen verkiezen de doodstraf ook zelden boven een levenslange gevangenisstraf. Kennelijk is het ook voor criminelen de ultieme straf.
  woensdag 25 juli 2018 @ 00:37:32 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180710563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:35 schreef Confetti het volgende:
Omdat het een misdrijf tegen het collectief is en daarmee een ultieme vorm van verraad.
Maar met die gedachtegang zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat mensen die onterecht in uitkeringen zitten of frauderen in de bijstand of ziektewet ook de doodstraf moeten krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180710599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar met die gedachtegang zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat mensen die onterecht in uitkeringen zitten of frauderen in de bijstand of ziektewet ook de doodstraf moeten krijgen.
De schade die dat individu daarmee de maatschappij berokkent rechtvaardigt niet zo'n straf. Maar een belastingdienstmedewerker die 20 miljoen euro naar een Turkse bankrekening stuurt(laatst gebeurd) zou dan wel weer in aanmerking hiervoor kunnen komen. Of een gemeenteraadslid die corrupt is en de gemeente opzettelijk miljoenen euro's teveel laat betalen voor een bouwproject.
  woensdag 25 juli 2018 @ 01:03:27 #45
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180710787
Tegen. Je kunt justitie die bevoegdheid niet geven. Er worden te veel fouten gemaakt en de doodstraf is onomkeerbaar.
  woensdag 25 juli 2018 @ 01:04:30 #46
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180710792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:40 schreef Confetti het volgende:

[..]

De schade die dat individu daarmee de maatschappij berokkent rechtvaardigt niet zo'n straf. Maar een belastingdienstmedewerker die 20 miljoen euro naar een Turkse bankrekening stuurt(laatst gebeurd) zou dan wel weer in aanmerking hiervoor kunnen komen. Of een gemeenteraadslid die corrupt is en de gemeente opzettelijk miljoenen euro's teveel laat betalen voor een bouwproject.
Jij wil mensen serieus doodmaken vanwege corruptie?
pi_180712971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:40 schreef Confetti het volgende:

[..]

De schade die dat individu daarmee de maatschappij berokkent rechtvaardigt niet zo'n straf. Maar een belastingdienstmedewerker die 20 miljoen euro naar een Turkse bankrekening stuurt(laatst gebeurd) zou dan wel weer in aanmerking hiervoor kunnen komen. Of een gemeenteraadslid die corrupt is en de gemeente opzettelijk miljoenen euro's teveel laat betalen voor een bouwproject.
Dat dit soort gedragingen een flinke straf verdienen lijkt me duidelijk, maar het "laten verdwijnen" van wat miljoenen zwaarder bestraffen dan het wegnemen van een mensenleven? Indirect geef je dan aan dat het financieel benadelen van de staat een grotere misdaad is dan moord, dat vind ik geen juist signaal.
pi_180728799
Tegen, uiteraard. Als je voor bent, ben je een domme aap.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:32:35 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180728942
Je zou tot levenslang veroordeelden de keuze voor een doodstraf aan kunnen bieden.
Beter dan death by prison sex.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:55:14 #50
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180729613
quote:
13s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:28 schreef Faux. het volgende:
Tegen. De staat heeft niet het morele recht om mensen te doden, behalve als laatste redmiddel om anderen te beschermen of in oorlogssituaties. Ik ben overigens ook tegen levenslange gevangenisstraffen. Er moet altijd uitzicht zijn, anders is het gewoon marteling.
Ook types als Breivik en Abdeslam? :')
#KICKOUTZP
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')