abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180704856
Na jarenlang in een knus tweekamer appartementje gewoond te hebben, vonden wij het tijd voor iets nieuws. :)

Het nieuwe is een huis geworden wat ik van tevoren niet in mijn hoofd had als iets wat ik zocht, maar de combinatie van locatie, de indeling en de vraagprijs heeft ons beide overgehaald.
Het is een rijtjeshuis uit 1985 in een straat met huizen uit begin vorige eeuw. We hebben het gekocht van een woningbouwvereniging.

De sleuteloverdracht heeft in maart al plaatsgevonden, in dit topic zal ik onze werkzaamheden bijhouden (met een kleine inhaalactie nog te gaan). :)

pi_180704960
gefeliciflapstaart, tevens TVP
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180704978
De "te koop" foto's van januari 2018.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180706617
Tijdens de bezichtiging geconstateerd dat er veel interesse was dus als we het huis wilden kopen, moesten we snel zijn. 's Avonds nog een keer door de buurt gelopen en de volgende dag een bod gedaan dat werd geaccepteerd.

De bezichtiging had ik in m'n eentje gedaan even snel tussen de werkuren door. Na het bod zijn we nog een keer samen gaan kijken. De makelaar was heel makkelijk, neem de tijd en trek de deur daarna maar achter je dicht.

Alle lampen waren uit het huis weg dus in de badkamer zag je vrijwel niets en in de avond werd het al vroeg donker. Daarom had ik een bouwlamp meegenomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna 2 maanden wachten op de sleutel...
pi_180769002
TVP :)

Al concrete plannen, naast de badkamer?
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 21:43:52 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180776886
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
TVP :)

Al concrete plannen, naast de badkamer?
Dat scheidingswandje zal er vast ook wel uitgesloopt worden; evenals de keuken ^O^
pi_180799582
Plannen:

- Muur tussen woonkamer en keuken verwijderen
- Vloerverwarming op begane grond en eerste verdieping
- Nieuw toilet
- Verlaagd plafond badkamer en overloop verwijderen
- Hete lucht verwarming systeem verwijderen
- Keuken en badkamer zullen pas vervangen worden wanneer ons oude huisje is verkocht. Daar blijven we tijdens de verbouwing van dit huis gewoon nog in wonen. Daarna gaat het pas de verkoop in.

Dit zijn wel de grootste wijzigingen;
Daarnaast alle muren en alle vloeren voorzien van iets nieuws. Alles moet geschilderd worden (plafonds, kozijnen, deuren).
Verder stoor ik me aan zaken die niet mooi afgewerkt zijn dus daar valt nog wel wat verbetering te behalen.

De buitenkant is voorzien van aluminium kozijnen met dubbel glas.
Daar gaan we voorlopig niets aan doen.
Op termijn zal het schuurtje in de achtertuin voorzien moeten worden van nieuwe beplating, de huidige begint te rotten op sommige plaatsen.

Dit huis is in 1986 bij de bouw voorzien van hete lucht verwarming en daarom zit in elke kamer een opening in de muur.
Dit systeem is buiten werking en er is een CV met radiatoren voor geplaatst. Het oude systeem is echter nog wel aanwezig.
pi_180800576
Nadat we de sleutel kregen, gelijk begonnen met wat dingetjes.
Week 1 (17-23 maart):

Op de begane grond staat in het midden van de gang-woonkamer-keuken een soort koof welke doorloopt naar boven door het hele huis tot aan het dak.
In de keuken en op de overloop is deze afgesloten met een stuk gipsplaat.
In deze koof ligt de buis voor de mechanische ventilatie, de standleiding naar het riool en de buis voor de hete lucht verwarming.

Paneel op de overloop verwijderd, daar achter zat dit:



Die kabel die met spijkers "vast" zit is door handige Henk aangelegd t.b.v de wasmachine en zal opnieuw worden aangelegd.


Verlaagd plafond op de overloop open gemaakt:



Daar zat alleen maar deze buis boven, t.b.v. verwarming van de achterste slaapkamer (die met het schuine dak)...



Plafond verwijderd



Deze grote kast met schuifdeuren staat op de bovenste etage maar gaan wij niet gebruiken.
Zal binnen enkele weken opgehaald worden door een vriend.



Gootsteen in de badkamer loopt niet door..... Afvoer zat vol met bagger, maar even leeg gemaakt dus.



Een vorige bewoner heeft zelf een mooie taiwaneese goedkope kraan geplaatst, alleen niet erop gelet dat het niet zo goed water dicht was. Gevolg was een rij tegels los, lekkage naar de slaapkamer en de muurbeugel verroest en uitgezet.
Omdat we de badkamer nu nog niet gaan vervangen maar wel moeten kunnen gebruiken, begonnen aan het vervangen van de loszittende tegels.



Begonnen met behangschrapen op de verdiepingen:



Alvast bekeken hoe de vloer op de begane grond opgebouwd is, die gaan we er uit halen.



En de verplichte vonkenboer foto

pi_180904139
wat ga je met de muren doen?
stucen?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 21:41:19 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180905827
Er zit een boel ruimte in de woning wat van buiten er niet af te zien is joh. Hoe bevalt het inmiddels? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_181001147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:31 schreef Ray_Smith het volgende:
wat ga je met de muren doen?
stucen?
De muren beneden zullen geverfd worden, op de andere 2 etages behang en (geverfd) vliesbehang. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:41 schreef monsterd. het volgende:
Er zit een boel ruimte in de woning wat van buiten er niet af te zien is joh. Hoe bevalt het inmiddels? :)
We wonen er nog steeds niet :+
Ik zal proberen in elk geval wekelijks te updaten en zo langzaam de achterstand in foto's in te halen.
pi_181002897
Periode 23-31 maart, hier niet veel gedaan i.v.m. drukte op het werk dus alleen de weekenden benut.

Tegels in de badkamer gevoegd.



Houten vloer verwijderd uit de woonkamer en gang.
Dit was parket, gespijkerd en verlijmd op spaanplaat, wat weer verlijmd zat op een onderliggende kurkvloer (verrassing! :( ).
Was best een flinke klus om dit er allemaal uit te krijgen en dan bleven er nog genoeg spijkers over en een kurkvloer, die ook weer gelijmd zat.





  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:35:28 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181003553
Jezus, die kurkvloer :')

Leuk huis!
Resistance is futile.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 17:07:23 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181542383
Fotootjes van april 2018. :)
Ook hier niet echt veel gebeurd i.v.m. lange werkweken, dus alleen een paar avonden en weekenddagen kunnen besteden.

Daarnaast heb ik niet overal foto's van gemaakt zie ik nu.



Verlaagd plafond (systeemplafond) in de badkamer verwijderd. Daar boven zit een smerig plafond met schimmel.
Dit plafond heb ik schoongemaakt en wit geverfd.
Voor nu zal dit wel voldoen, de badkamer zal over niet heel lange tijd toch worden vervangen.
Boven het verlaagd plafond liep alleen een flexibele buis die ervoor zorgde dat het ventilatiegat boven de douche uit kwam.



Container laten komen voor het afvoeren v.d. houten vloer.



Aanleg van patchpunten voor het datanetwerk. Er zullen 12 patchpunten komen verdeeld door het huis.
1-2: woonkamer rechts (in oude CAI)
3-4: woonkamer links (in oude PTT)
5-6: hobbykamer voorzijde eerste etage (in oude CAI)
7-8: hobbykamer voorzijde tweede etage (via koof naar boven en daar via de zolder door de muur)
9-10: zolder achterzijde tweede etage (via koof naar boven)
11-12: slaapkamer achterzijde eerste etage (via koof naar boven en daar over de zolder, vervolgens weer naar beneden via slaapkamer plafond).

Het patchpaneel zit in de meterkast.
Van daar uit loopt de bekabeling door de kruipruimte naar de koof en loopt hier naar boven langs alle etages.
Inmiddels is de complete hete lucht verwarming verwijderd dus er is voldoende ruimte vrij gekomen in de koof.
Een vriend van me is electromonteur van beroep en heeft dit voor me aangelegd. :)

Zo kan ik later in elke kamer en aan beide kanten van de woonkame rbekabeld 2 apparaten aansluiten zonder extra switches en kan ik ook makkelijk op elke etage een access point plaatsen. :)



Aanleg van pvc door de koof naar boven.



Patchpunt in de woonkamer.



Inmiddels is de container al aardig gevuld, hierin de begane grond vloer en het laminaat van de 1e en 2e etage.
Ook hebben we het home-made wandje op de tweede etage gesloopt dat tussen de overloop en de zolder stond en dat ligt er ook in.



Dit is de afwerking bij alle raamkozijnen, het is (lelijk) multiplex dat wit geverfd is.
Ik heb overal deze latten verwijderd om hier nieuwe voor in de plaats te kunnen gaan zetten.
Ook heb ik alle MDF vensterbanken verwijderd.



Na verwijderen van de hte lucht verwarming had ik in de 2 hobbykamers en de badkamer deze openingen in de muur zitten, waar de buis op uit kwam.
Die dichtgezet met een stuk ytong blok en daarna afgesmeerd met roodband en vervolgens stucpasta.

De oude opening in de keuken bevindt zich in een afneembare gipsplaat dus die zal later in geheel aangepast worden.
De oude opening in de slaapkamer liep over het plafond van de overloop en kwam via het bovenlichtje v.d. deur de kamer binnen.


Verder, niet te zien op de foto's hebben we de voortuin schoongespoten met de hoge druk spuiten wat nieuwe plantjes in de bloembakken gezet. :)
pi_181896923
In Mei wat diverse dingetjes gedaan, afhankelijk van het weer en hoe het qua tijd uitkwam. :)

Muur op de overloop kaal en vlak gemaakt na verwijderen van het verlaagd plafond.



Voortuin een beetje verder op orde gebracht, tegels schoongespoten, nieuw zand in de voegen geveegd en wat plantjes neergezet.







Achtertuin schoongespoten.



De schuurdeur ging bijna niet meer open omdat de scharnieren vastgeroest waren.





Radiatoren beneden + 1e verdieping verwijderd incl. leidingwerk.



In de woonkamer ook de vensterbank en de muur verwijderd onder het raam, waar de radiator aan hing.
De panelen zullen vervangen worden door glas.

pi_181896958
Goed bezig!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')