abonnement Unibet Coolblue
pi_180693315
Hallo,

Wij gaan 4 weken naar Indonesië en nu wil ik daar een kort vakantiefilmpje van maken (max 15min). Nu heb ik daar geen ervaring mee, maar weet ik wel dat je veel ruw materiaal moet schieten, voordat je een filmpje van +/- 15min kunt maken). Ik zal filmpen in 1080p.

Nu moet ik even micro sd kaartjes kopen en zit ik te denken aan 2x 32gb. Ik geloof dat elke 4minuten filmpen 1gb is, dus daarmee zou ik 128minuten kunnen filmen. Is dat genoeg? of misschien veel te veel? Ik neem liever 2x 32gb dan 1x 64gb ivm kans op diefstal (backup).

Alvast bedankt voor het meedenken.

edit: hier lees ik dat je wel 2u kunt filmen met 32gb..
https://www.versusshop.nl/gopro/gopro-accessoires/sd-kaarten

https://gopro.com/help/ar(...)n-Each-Video-Setting

Of zit je zomaar aan 2uur film materiaal?

[ Bericht 11% gewijzigd door Patroon op 24-07-2018 13:52:53 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180695502
Ik kan met mijn Go Pro inderdaad zo'n 2 uur filmen met een kaartje van 32gb. Dit is dan wel met de GoPro hero 3+ maar dat zal niet zoveel verschil zijn lijkt mij.

Voor dit filmpje van net iets meer dan 3 minuten heb ik geselecteerd uit 7gb opgenomen materiaal van de GoPro. Daarnaast had ik ook 4gb aan foto's/filmpjes op mijn telefoon.

Filmpje is een mix van telefoon en GoPro. Heb ook veel de telefoon gebruikt omdat ik op een GoPro niet goed kan zien wat ik nu precies film (ik heb niet zo'n schermpje).


Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gewoon een 2e kaartje van 32gb meenemen als je een filmpje van 15 minuten wil maken. Beter mee verlegen dan om verlegen. Als je ook een timelapse of meerdere in je filmpje wil hebben gaat het ook vrij hard qua geheugen.

Fijne vakantie alvast!

Edit: Misschien kun je trouwens wel je sd kaart van je Garmin gebruiken, volgens mij is dat dezelfde en scheelt weer eentje kopen ^O^
pi_180695747
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik kan met mijn Go Pro inderdaad zo'n 2 uur filmen met een kaartje van 32gb. Dit is dan wel met de GoPro hero 3+ maar dat zal niet zoveel verschil zijn lijkt mij.

Voor dit filmpje van net iets meer dan 3 minuten heb ik geselecteerd uit 7gb opgenomen materiaal van de GoPro. Daarnaast had ik ook 4gb aan foto's/filmpjes op mijn telefoon.

Filmpje is een mix van telefoon en GoPro. Heb ook veel de telefoon gebruikt omdat ik op een GoPro niet goed kan zien wat ik nu precies film (ik heb niet zo'n schermpje).


Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gewoon een 2e kaartje van 32gb meenemen als je een filmpje van 15 minuten wil maken. Beter mee verlegen dan om verlegen. Als je ook een timelapse of meerdere in je filmpje wil hebben gaat het ook vrij hard qua geheugen.

Fijne vakantie alvast!

Edit: Misschien kun je trouwens wel je sd kaart van je Garmin gebruiken, volgens mij is dat dezelfde en scheelt weer eentje kopen ^O^
Thnx! Ja die van de Garmin kan ook, maar is maar 16gb. Wellicht kan ik ook een 32gb kopen en dan die 16gb erbij als reserve. Denk dat ik niet zomaar 2u film vol heb..maar goed dat is gissen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180695799
Die kaartjes kosten tegenwoordig toch geen fluit meer? Neem er 2 van 64 gieg mee; zit je altijd goed. Beter te veel ruimte bij dan te weinig toch? Niks zo kut als ter plekke moeten wissen omdat te weinig ruimte.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180695999
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:43 schreef vosss het volgende:
Die kaartjes kosten tegenwoordig toch geen fluit meer? Neem er 2 van 64 gieg mee; zit je altijd goed. Beter te veel ruimte bij dan te weinig toch? Niks zo kut als ter plekke moeten wissen omdat te weinig ruimte.
2x 64gb is wel erg veel. Ik heb dat ding niet constant aan...daarmee zou ik 8u kunnen filmen..

Die dingen zijn 20 euro per stuk, nu is dat niet veel geld, maar als ik daarna nooit meer zo'n hoeveelheid ruimte nodig heb, is het wel wat zonde.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_180696156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

2x 64gb is wel erg veel. Ik heb dat ding niet constant aan...daarmee zou ik 8u kunnen filmen..

Die dingen zijn 20 euro per stuk, nu is dat niet veel geld, maar als ik daarna nooit meer zo'n hoeveelheid ruimte nodig heb, is het wel wat zonde.
Alsof je over een maand die 20 euro extra nog mist?

Beter te veel dan te weinig.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')