abonnement Unibet Coolblue
pi_180659387
Ik ben onlangs verhuisd naar een andere woning en daar hebben wij nu de vrijstaande garage laten ombouwen tot een kantoorruimte voor mij (ik werk vanuit huis en ontvang ook klanten), maar stiekem wordt het ook wel een beetje een hobbyruimte met een kleine touch 'mancave'. Ik noem het maar even een werk+relax-studio.

Ik ben nu bezig met het kiezen van de kleur voor de muren en het plafond, maar ik ben hier niet echt goed in en twijfel nu. Ik ga het laten spuiten in ieder geval.

Op de vloer komt lamelparket van eikenhout. Ik had origineel het idee om één lange muur te verven in de kleur 'Subtiel' van de Praxis. Dit is een soort grijs/groen. En dan de rest, inclusief het schuine plafond gewoon 'wit'. Ten eerste twijfel ik nu of RAL 9010 niet een betere optie is want het schuine plafond is vrij hoog en neemt nogal wat oppervlakte in beslag. Wellicht wordt het dan echt 'te wit' in de ruimte. Hoe denken jullie hierover? Is 9010 de betere optie?

Of zal ik het idee van de ene muur met de kleur laten varen en alles gewoon een beetje 'grijs' of totaal iets anders laten spuiten? Dan voelt het misschien wat 'gezelliger' en meer 'creative studio-achtig' aan.

Ik hoor graag jullie creatieve input. Out-of-the-box ideeën mogen ook.

Ik heb een fotootje bijgevoegd van de ruimte zoals hij nu is. Zoals je ziet moet de vloer er nog in. Alle ideeën zijn welkom!



pi_180659531
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je naar je klanten wil uitstralen.
Wat voor bedrijf heb je?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180659575
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:15 schreef valentijn101 het volgende:
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je naar je klanten wil uitstralen.
Wat voor bedrijf heb je?
We filmen en fotograferen bruiloften. Dus het mag wel wat 'creatiever' uitstralen dan een wat meer zakelijk bedrijf. Netjes maar toch gezellig of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door matigeuser op 22-07-2018 20:51:11 ]
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 21:01:13 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180660452
Denk zelf wel dat wit het meest ruimtelijke effect geeft; zou zelf wat meer met de kleur aan de wand doen. :)

Over het algemeen is het verstandiger om de wanden ook in lichte tinten te schilderen, dat bevorderd het ruimtelijk effect ook.
pi_180660879
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk zelf wel dat wit het meest ruimtelijke effect geeft; zou zelf wat meer met de kleur aan de wand doen. :)

Over het algemeen is het verstandiger om de wanden ook in lichte tinten te schilderen, dat bevorderd het ruimtelijk effect ook.
Thanks. En dan 'wit' wit? Of RAL 9010? Of een andere RAL?
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 21:54:39 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180661640
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:21 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Thanks. En dan 'wit' wit? Of RAL 9010? Of een andere RAL?
Dat is een afweging die je zelf moet maken; misschien dat dit youtube filmpje wat verhelderend werkt ?

https://www.verfwebwinkel(...)wat-is-het-verschil/
pi_180662268
Over die witte kleuren:

Wij hebben hier laatst een paar muren overgeschilderd. Het was wit (ik denk 9010, maar het kan ook basiswit zijn) en er zijn twee muurtjes naar 9001 geschilderd (en twee in de oude kleur wit gelaten). Ik dacht dat het beide ongeveer wit waren, 9001 met een warme uitstraling ofzo, en dat het dus niet zoveel zou uitmaken, maar ik vind het echt wel richting gebroken wit/crèmewit gaan. Zeker nu ik twee verschillende kleuren wit heb -O-

Dus als je het allemaal niet te gelig/warm wil hebben, zou ik gewoon lekker 9010 doen.
Somebody that I used to know
pi_180662427
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:21 schreef Postbus100 het volgende:
Over die witte kleuren:

Wij hebben hier laatst een paar muren overgeschilderd. Het was wit (ik denk 9010, maar het kan ook basiswit zijn) en er zijn twee muurtjes naar 9001 geschilderd (en twee in de oude kleur wit gelaten). Ik dacht dat het beide ongeveer wit waren, 9001 met een warme uitstraling ofzo, en dat het dus niet zoveel zou uitmaken, maar ik vind het echt wel richting gebroken wit/crèmewit gaan. Zeker nu ik twee verschillende kleuren wit heb -O-

Dus als je het allemaal niet te gelig/warm wil hebben, zou ik gewoon lekker 9010 doen.
Thanks. Ja 9001 is best wel 'creme' achtig.

Ik heb in onze woonkamer nu 9010 op de muren en puur wit op het plafond. Erg mooie combinatie.

Alleen mijn garage / kantoor heeft dus een schuin plafond waardoor het eigenlijk grotendeels aanvoelt als 'muur' ipv plafond. Dus de combinatie 9010 op de muur en wit op het plafond gaat daar niet werken. Dus wordt het of alles 9010 of alles puur wit. Op een muur na dan die ik een kleur wil geven.

Ik neig naar 9010 omdat het wel wit lijkt, maar niet zo super klinisch wit is. Mijn aannemer adviseert echter gewoon wit omdat het 'strakker' oogt. Lastig. (En 1st world problems)
  maandag 23 juli 2018 @ 00:54:57 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180665232
Wit is prima, maar plaats in de hoeken yucca's of n andere goed groene tropische plant. Dan is het niet gelijk zo'n ziekenhuis.
Het gaat niet om één kleur maar om contrast en een beetje sfeer.
  maandag 23 juli 2018 @ 01:15:51 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180665408
Met gewoon wit kun je veel.doen in jou beroep: mooie grote foto's aan de wand 8-)

Als je het plafond een donkerder kleur geeft, lijkt het lager.

Sowieso kun je met licht/lampen ook nog fraaie effecten maken waardoor het minder klinisch wordt.
pi_180665589
Ik hou van wit-wit, maar anders is 9003 ook een goede optie. En als kleur zou je eens naar Denim Drift kunnen kijken, dat is een grijzige blauw en doet het erg goed met een houten vloer.
pi_180668107
Als je toch een kleurtje op de muur wil, kun je de overigen ook grijs-achtig maken en dan een hard wit plafond. Persoonlijk vind ik witte plafonds altijd net wat mooier dan 9010.. Misschien dat dat optisch bedrog is ofzo maar dan voelt t ruimtelijker ofzo...
pi_180669037
Ik zou de balken overigens in houtkleur laten. Breekt lekker de boel en heel hip nu.
Als je een creatief beroep hebt is t natuurlijk wel belangrijk als mensen over de vloer komen dat ze ook zien en aanvoelen wat jouw smaak is en wie je bent. Veel meer dan een inhoudelijk beroep als je bijv. boekhouder bent.

Wit oogt lekker ruimtelijk en kun je met je meubels en inrichting je accenten leggen. Al kan een accentmuur ook veel toevoegen aan de ruimte.

Wat mij helpt met dit soort dingen is om een moodboard te maken (of hoe je dat ook schrijft).
Veel vrouwen doen dat online met Pinterest :-). Je kunt ook gaan knippen en plakken in grafisch programma of plaatjes die je tof vind van inrichting of sfeer in een bepaald mapje te bewaren.

PS: bij een Reclame bureau (of andere creatieve bedrijven) hoef je niet gek op te kijken als er ergens een game computer staat, of tafeltennistafel, dartbord en een lekkere bank oid.
pi_180673278
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:53 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik zou de balken overigens in houtkleur laten. Breekt lekker de boel en heel hip nu.
Als je een creatief beroep hebt is t natuurlijk wel belangrijk als mensen over de vloer komen dat ze ook zien en aanvoelen wat jouw smaak is en wie je bent. Veel meer dan een inhoudelijk beroep als je bijv. boekhouder bent.

Wit oogt lekker ruimtelijk en kun je met je meubels en inrichting je accenten leggen. Al kan een accentmuur ook veel toevoegen aan de ruimte.

Wat mij helpt met dit soort dingen is om een moodboard te maken (of hoe je dat ook schrijft).
Veel vrouwen doen dat online met Pinterest :-). Je kunt ook gaan knippen en plakken in grafisch programma of plaatjes die je tof vind van inrichting of sfeer in een bepaald mapje te bewaren.

PS: bij een Reclame bureau (of andere creatieve bedrijven) hoef je niet gek op te kijken als er ergens een game computer staat, of tafeltennistafel, dartbord en een lekkere bank oid.
Thanks!

Ja die balk laat ik zeker zo. Sterker nog, ik had em al donkerder gebeitst. Verder komt er ook een bar in het kantoor en een groot bureau met daarop mijn monitoren. Dus creatief zal het er al zeker uitzien.

Ik denk dat dan toch het beste is om alles maar gewoon wit te doen en dan 1 lange muur een andere kleur te geven. Olijfgroen of iets met donkerblauw ofzo.

Tenzij iemand hier nog een geniaal idee heeft :D
pi_180673331
Wat ikzelf bij ruimtes met schuine plafonds mooi vind is om een enkele muur een kleur te geven (en de muur ertegenover ook, als die in zicht is) zoals hieronder:





Het wit van het plafond steekt er dan mooi tegen af. Weet je al wat je in die nis gaat doen? Waarschijnlijk staat een bureau of een open kast op maat er heel mooi.

Ik heb zelf in huis RAL 9010 voor de witte muren en de plafonds zijn echt wit. Ik vind die combinatie niks. In mijn volgende huis doe ik alles echt wit. Ral 9010 is mooi voor als je niet dat heel witte wilt. Het oogt warm zonder gelig te zijn. Ik zou dan wel overal RAL 9010 gebruiken en niet combineren met echt wit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2018 13:47:16 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180673520
De kleur op het bovenste plaatje uit mijn vorige bericht is heel populair nu en doet het altijd goed, net als een grijstint. Voor een slaapkamer kun je donkerder gaan:



Maar voor een werkkamer zou ik het lichter houden. Ik houd zelf wel van wat meer uitgesproken kleuren zoals:





[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 23-07-2018 13:43:30 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180675169
Thanks Claudia_X. Interessant. Ook een leuk idee om de korte muren juist de schilderen i.p.v. de lange. Even over nadenken!
pi_180678050


Dit is ook wel een hele toffe kleur O+ :Y
pi_180678410
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:19 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is ook wel een hele toffe kleur O+ :Y
Dit is geloof ik Denim Drift dat je eerder noemde, van Flexa?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180678513
Als je ervan houdt, kun je ook kalkverf met een blokkwast opbrengen. Dan krijg je een levendiger effect:



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 19:20:56 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180683415
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is geloof ik Denim Drift dat je eerder noemde, van Flexa?
Klopt, jij postte ineens plaatjes dus ik dacht doe ik ook ff :P
pi_180690172
Ik zou in ieder geval 1 muur wit houden i.v.m. beamer en filmprojecties van de bruiloften (thuisbioscoop win-win). Of een elektrisch scherm natuurlijk :-)
pi_180742399
Ik heb in mijn mancave 1 muur helemaal zwart geverfd, om op te kunnen krijten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')