abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 juli 2018 @ 13:29:49 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180650780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:31 schreef Stoney3K het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l-maar-doen-het-niet

Het blijkt dat er minder verhuist wordt

ouderen willen naar begane grond of samen met andere ouderen in een woning
Jongeren willen samenwonen en starten met huren of kopen
Anderen willen van huur naar koop of van koop naar huur
huurders willen een betere woning in de vrijsector maar verdienen te weinig
men zit vast


[ Bericht 26% gewijzigd door Nattekat op 24-07-2018 21:06:54 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 juli 2018 @ 13:45:20 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180651060
Ze moeten gewoon stoppen met huizen bijbouwen. Dan wordt de bevolking vanzelf minder.
#KICKOUTZP
  zondag 22 juli 2018 @ 13:47:38 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180651095
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:45 schreef wollah het volgende:
Ze moeten gewoon stoppen met huizen bijbouwen. Dan wordt de bevolking vanzelf minder.
Of gewoon weer jacht op mensen uit de randstad toestaan om de overbevolking in te perken, net als dat ze bij dieren doen.
pindazakje
  zondag 22 juli 2018 @ 13:48:30 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180651108
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Of gewoon weer jacht op mensen uit de randstad toestaan om de overbevolking in te perken, net als dat ze bij dieren doen.
:')
#KICKOUTZP
pi_180651308
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:45 schreef wollah het volgende:
Ze moeten gewoon stoppen met huizen bijbouwen. Dan wordt de bevolking vanzelf minder.
Maar het wordt toch al minder? daarom importeren we toch heel Afrika hier heen.

Oh ja, ik vergat effe dat die ook willen wonen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180651434
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Of gewoon weer jacht op mensen uit de randstad toestaan om de overbevolking in te perken, net als dat ze bij dieren doen.
Die planten zich sowieso niet voort, geen toekomst daar.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:19:38 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180651681
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar het wordt toch al minder? daarom importeren we toch heel Afrika hier heen.

Oh ja, ik vergat effe dat die ook willen wonen!
maar die wonen in hutten he
hebben geen huis nodig

en in syrie wonen ze tussen puin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180653744
@Bosbeetle: of je nou elke maand huur betaalt of hypotheekrente met aflossing, het gaat over ongeveer dezelfde maandbedragen, toch? En met wat je nu aan huur betaalt kun je toch gewoon sparen? Dan kun je met die hypotheek toch ook blijven sparen? Dus waar zit die angst dan? Je hebt toch niks te maken met de rest van de economie zolang je gewoon in dat huis blijft wonen?
Stel nou dat je nu een huis koopt met een hypotheek en een deel inbreng eigen geld en je lost die hypotheek (annuitair of lineair) af binnen de gestelde 30 jaar, dan heb je daarna geen maandlasten meer terwijl je bij een huurhuis na die 30 jaar nog steeds elke maand huur moet betalen. Lijkt me een fijn idee, en zo tegen de tijd dat je met pensioen gaat helemaal, toch? En als je maandelijks ruim geld overhoudt in die 30 jaar dan los je meer af en ben je dus sneller van je hypotheek af.
Dat zijn toch geen mooie verkooppraatjes ofzo? Dat is simpel rekenen, daarvoor hoef je echt niet de hele economie te kunnen doorgronden.
  zondag 22 juli 2018 @ 16:07:48 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180653791
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:08 schreef hoechst het volgende:

[..]

Die planten zich sowieso niet voort, geen toekomst daar.
Het is juist dé plek voor een toekomst ivm met werkgelegenheid en voorzieningen. Daarom trekken ook verl mensen de Randstad in.
#KICKOUTZP
pi_180658230
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:07 schreef wollah het volgende:

[..]

Het is juist dé plek voor een toekomst ivm met werkgelegenheid en voorzieningen. Daarom trekken ook verl mensen de Randstad in.
Als jij in de hema wilt werken.
  zondag 22 juli 2018 @ 19:11:40 #11
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180658252
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:10 schreef hoechst het volgende:

[..]

Als jij in de hema wilt werken.
Nee ik werk bij de AH _O_
#KICKOUTZP
pi_180659183
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:11 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee ik werk bij de AH _O_
Dacht de nagelstudio
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 10:53:00 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180670068
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:05 schreef Doedezemaar het volgende:
@Bosbeetle: of je nou elke maand huur betaalt of hypotheekrente met aflossing, het gaat over ongeveer dezelfde maandbedragen, toch? En met wat je nu aan huur betaalt kun je toch gewoon sparen? Dan kun je met die hypotheek toch ook blijven sparen? Dus waar zit die angst dan? Je hebt toch niks te maken met de rest van de economie zolang je gewoon in dat huis blijft wonen?
Stel nou dat je nu een huis koopt met een hypotheek en een deel inbreng eigen geld en je lost die hypotheek (annuitair of lineair) af binnen de gestelde 30 jaar, dan heb je daarna geen maandlasten meer terwijl je bij een huurhuis na die 30 jaar nog steeds elke maand huur moet betalen. Lijkt me een fijn idee, en zo tegen de tijd dat je met pensioen gaat helemaal, toch? En als je maandelijks ruim geld overhoudt in die 30 jaar dan los je meer af en ben je dus sneller van je hypotheek af.
Dat zijn toch geen mooie verkooppraatjes ofzo? Dat is simpel rekenen, daarvoor hoef je echt niet de hele economie te kunnen doorgronden.
Ik vind dertig jaar sowieso een tijdspanne die ik niet kan behappen, dertig jaar geleden was ik 7, nu iets afsluiten waar ik dertig jaar aan vast zit, is alsof mijn 7 jarige zelf nu nog over mij beslist. Wie kan me vertellen wat ik over 30 jaar denk, ik weet niet eens hoe ik volgend jaar in het leven sta. Trouwens er is een kans dat ik er over dertig jaar niet eens meer ben. Eigenlijk zou ik het willen overleggen met mijn 30 jaar oudere zelf.

Waarschijnlijk is het allemaal vrij irreëel van mij maar toch vind ik het maar lastig :) Maar dat is allemaal niet heel ontopic.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 11:52:36 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180671234
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind dertig jaar sowieso een tijdspanne die ik niet kan behappen, dertig jaar geleden was ik 7, nu iets afsluiten waar ik dertig jaar aan vast zit, is alsof mijn 7 jarige zelf nu nog over mij beslist. Wie kan me vertellen wat ik over 30 jaar denk, ik weet niet eens hoe ik volgend jaar in het leven sta. Trouwens er is een kans dat ik er over dertig jaar niet eens meer ben. Eigenlijk zou ik het willen overleggen met mijn 30 jaar oudere zelf.

Waarschijnlijk is het allemaal vrij irreëel van mij maar toch vind ik het maar lastig :) Maar dat is allemaal niet heel ontopic.
Maar je kunt dat huis toch weer verkopen? er is toch geen regel die zegt dat je per se 30 jaar in dat huis moet blijven wonen en je, voor die tijd om is, niet mág verkopen?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 11:57:23 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180671341
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar je kunt dat huis toch weer verkopen? er is toch geen regel die zegt dat je per se 30 jaar in dat huis moet blijven wonen en je, voor die tijd om is, niet mág verkopen?
Ik vind het kopen van een huis al een gedoe het verkopen van een huis is nog veel meer gedoe. Heb nog nooit van mijn leven iets verkocht, ik vind dat een vervelend idee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 11:59:46 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180671403
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind het kopen van een huis al een gedoe het verkopen van een huis is nog veel meer gedoe. Heb nog nooit van mijn leven iets verkocht, ik vind dat een vervelend idee.
Hoezo is dat veel gedoe? Gesprekje, foto's maken, en hop, online.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 12:01:50 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180671460
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo is dat veel gedoe? Gesprekje, foto's maken, en hop, online.
Tja ik denk dat ik gewoon snel gedoe in dingen zie, en dit topic hoeft niet over mij te gaan. Ik laat dit topic verder liever aan mensen die er wel verstand van hebben over. Ik zit prima in een huurhuis en ik kijk later als ik groot ben hoeveel ik gespaard heb en of ik daar wat mee kan doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 12:03:06 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180671490
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik denk dat ik gewoon snel gedoe in dingen zie, en dit topic hoeft niet over mij te gaan. Ik laat dit topic verder liever aan mensen die er wel verstand van hebben over. Ik zit prima in een huurhuis en ik kijk later als ik groot ben hoeveel ik gespaard heb en of ik daar wat mee kan doen.
Nee gaat ook verder niet over jou, maar aangezien je er in topics over huizen vaak wel bij bent, en je nog steeds hetzelfde standpunt hebt (waar niks mis mee is uiteraard) vermoed ik dat jij nooit gaat kopen, wat óók geen probleem is, want als jij datgene doet waar je je goed bij voelt, ís het goed ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 12:12:48 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180671717
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee gaat ook verder niet over jou, maar aangezien je er in topics over huizen vaak wel bij bent, en je nog steeds hetzelfde standpunt hebt (waar niks mis mee is uiteraard) vermoed ik dat jij nooit gaat kopen, wat óók geen probleem is, want als jij datgene doet waar je je goed bij voelt, ís het goed ^O^
:D :@ note to self niet in huizen topics posten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 12:14:03 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180671738
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D :@ note to self niet in huizen topics posten.
Ah joh, tuurlijk wel, laat je door mij vooral niet tegenhouden hoor, ik ben ook maar gewoon een user met een mening, net als we allemaal zijn :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180671837
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind dertig jaar sowieso een tijdspanne die ik niet kan behappen, dertig jaar geleden was ik 7, nu iets afsluiten waar ik dertig jaar aan vast zit, is alsof mijn 7 jarige zelf nu nog over mij beslist. Wie kan me vertellen wat ik over 30 jaar denk, ik weet niet eens hoe ik volgend jaar in het leven sta. Trouwens er is een kans dat ik er over dertig jaar niet eens meer ben. Eigenlijk zou ik het willen overleggen met mijn 30 jaar oudere zelf.

Waarschijnlijk is het allemaal vrij irreëel van mij maar toch vind ik het maar lastig :) Maar dat is allemaal niet heel ontopic.
ik vind het wel interessant eigenlijk, en zo offtopic gaat het niet. En lastig is het zeker.
Maare, als je die 30 jaar wel blijft leven, dan zul je toch ook ergens moeten wonen? Dat is een gegeven. Daar kom je niet onderuit. En je zevenjarige jij moet je buiten beschouwing laten, je bent nu volwassen en doet aan toekomstplanning. Hoe ontzettend jammer is het dan als je op je pensioenleeftijd denkt: goh, ik had de kans om nu zonder huurlasten te zitten, maar ik liet me toen door irreële angsten tegenhouden.

Tuurlijk is 30 jaar een lange periode, maar als ik zie hoe verstandig je insteek nu is, met flink sparen, neem dan nu de kans om wel te kopen, je lijkt me niet het type dat boven zijn stand leeft, dus je komt niet in de problemen met je hypotheekbetalingen, net zomin als dat je nu in de problemen komt met je huur.
En ja, als je dan over tien jaar wilt verhuizen, dan kan dat prima, ongeacht wat de huizenprijzen dan doen. Stel dat de prijzen dan dalen, jij begint sowieso al niet met een tophypotheek en in die tien jaar heb je sowieso al aardig wat afgelost. Stel dat je dan minder voor je huis krijgt dan toen je het tien jaar ervoor hebt gekocht, als er een echte crash komt, dan is de prijs van een nieuw huis ook net zo gedaald, dus waar zit je probleem dan? De mensen die bij eerdere crashes in de problemen kwamen zijn de mensen die een tophypotheek hadden, daarna hup nog een lening voor een auto erbij, weinig tot niet aflossen en vooral niet sparen.
Mijn tip: ga eens met een adviseur praten, leg daarna je vragen hier neer en kijk eens of je zo een stapje verder komt. Want ik lees dat je wel wilt kopen, maar het pas durft als je het huis contant kunt aftikken en dat is in jouw geval echt zonde.
En mocht je er binnen die dertig jaar opeens niet meer zijn, dan wordt dat huis het probleem van je eventuele nabestaanden, daar zou ik me als alleenstaande echt geen seconde druk om maken.

Ik blijf misschien een beetje doorgaan, maar ik hoop dat ik je hiermee een beetje aan het denken zet. Ik had een goede leermeester in dit soort zaken die veel dingen uit kon leggen en angsten weg kon nemen. En echt, het is uiteindelijk een kwestie van rekensommetjes.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:30:45 #22
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180672102
Donderdag afspraak voor een hypotheek, helaas in mijn regio niks onder de 200k
pi_180672162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Ciclon het volgende:
Donderdag afspraak voor een hypotheek, helaas in mijn regio niks onder de 200k
wat zoek je, waar en vooral, wat denk je aan hypotheek te kunnen krijgen en nodig te hebben? Heb je spaargeld?
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 12:44:07 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180672393
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

En mocht je er binnen die dertig jaar opeens niet meer zijn, dan wordt dat huis het probleem van je eventuele nabestaanden, daar zou ik me als alleenstaande echt geen seconde druk om maken.

Ik ben niet alleenstaand :P ik heb een vriendin, dat is gelijk probleem twee, ik heb geen idee waar ik dan zou moeten wonen. Ik denk dat de meest logische optie voor mij nu zou zijn een huis kopen in zwolle en het appartement waar ik nu woon in schiedam aanhouden :P Maarja dat is ook een wazige optie. Fulltime in schiedam wonen lijk me niets (ik woon er nu door de weeks) en fulltime in zwolle wonen lijkt me ook lastig want dan ben ik elke dag drie uur aan het reizen. Als ik wel ooit een kleine woning bij elkaar kan sparen kan ik gewoon blijven huren en een huis hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180672605
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben niet alleenstaand :P ik heb een vriendin, dat is gelijk probleem twee, ik heb geen idee waar ik dan zou moeten wonen. Ik denk dat de meest logische optie voor mij nu zou zijn een huis kopen in zwolle en het appartement waar ik nu woon in schiedam aanhouden :P Maarja dat is ook een wazige optie. Fulltime in schiedam wonen lijk me niets (ik woon er nu door de weeks) en fulltime in zwolle wonen lijkt me ook lastig want dan ben ik elke dag drie uur aan het reizen. Als ik wel ooit een kleine woning bij elkaar kan sparen kan ik gewoon blijven huren en een huis hebben.
je noemt nu wat dingen die het heel ingewikkeld maken, en twee huizen hebben is natuurlijk economisch gezien niet het meest slimme. Ik zou er ook niet aan moeten denken om op twee plekken te wonen.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 12:56:37 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180672621
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

je noemt nu wat dingen die het heel ingewikkeld maken, en twee huizen hebben is natuurlijk economisch gezien niet het meest slimme. Ik zou er ook niet aan moeten denken om op twee plekken te wonen.
Dat bevalt me eigenlijk prima :) Zo lees ik nog eens een boek :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180672886
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind dertig jaar sowieso een tijdspanne die ik niet kan behappen,
...
Eigenlijk zou ik het willen overleggen met mijn 30 jaar oudere zelf.
Een beetje mijn gedachten 28 jaar terug. Toch toen de knoop doorgehakt. Geen seconde spijt van gehad. Nooit gezeur met een huisbaas, ik moet het gewoon zelf oplossen. Nooit huurverhoging maar wel profiteren van de inflatie en in mijn geval van rente verlagingen. Kanttekening is dat ik wel vlotter heb afgelost dan noodzakelijk. Een paar duizend euro geeft dan een rendement van tientjes per maand over de rest van je leenperiode. Zie maar eens elders dat rendement te halen.

Nanuk van dertig jaar terug zou ik willen meegeven: Doen!
  maandag 23 juli 2018 @ 13:39:58 #28
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180673584
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:33 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

wat zoek je, waar en vooral, wat denk je aan hypotheek te kunnen krijgen en nodig te hebben? Heb je spaargeld?
. 60k spaargeld, hypotheek 150k maar is in een jaar tijd al 10k verminderd terwijl de huizenprijzen met 20/30k zijn toegenomen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 14:07:14 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180674243
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:11 schreef nanuk het volgende:

[..]

Een beetje mijn gedachten 28 jaar terug. Toch toen de knoop doorgehakt. Geen seconde spijt van gehad. Nooit gezeur met een huisbaas, ik moet het gewoon zelf oplossen. Nooit huurverhoging maar wel profiteren van de inflatie en in mijn geval van rente verlagingen. Kanttekening is dat ik wel vlotter heb afgelost dan noodzakelijk. Een paar duizend euro geeft dan een rendement van tientjes per maand over de rest van je leenperiode. Zie maar eens elders dat rendement te halen.

Nanuk van dertig jaar terug zou ik willen meegeven: Doen!
Ik zit nu in zo'n fase dat ik langzaam ga nadenken over hoe de tijd na mijn studie eruit gaat zien, en ben het helemaal eens met die 30-jaar-oudere jij. Situatie nu is helaas ronduit klote, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ooit te gaan huren als het ook anders kan. Dat is letterlijk een bodemloze put waar je het in gooit, terwijl investeringen in een huis dus dat zijn: investeringen.

Het enige wat mij dan weer niet handig lijkt is nu kopen ivm bubbel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180674794
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:07 schreef Nattekat het volgende:
langzaam ga nadenken over hoe de tijd na mijn studie eruit gaat zien
In dat geval zou ik even wachten met kopen tot je min of meer weet hoe je werkzame leven er uit gaat zien. Eerst een baan in je gewenste omgeving vinden en dan pas kopen.

Bubble is wel waar maar de rente is weer schreeuwend laag. Ik kocht dat huis voor wat nu erg weinig lijkt. Toen was de rente best heel hoog met 9.2%. De huizenprijs en de rente zijn gekoppeld in omgekeerde zin. Hoge rente, lagere aanschafwaarde. Lage rente en de prijzen rijzen de pan uit.

Gezien de lage rente en hoge prijzen zou ik nu niet kopen als je waarschijnlijk binnen vijf jaar wilt verkassen. Dan lever je er mogelijk veel op in mocht de rente aantrekken. Vind je je plekje dan wel kopen natuurlijk en profiteren van de lage rente.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 14:33:01 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180674912
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

In dat geval zou ik even wachten met kopen tot je min of meer weet hoe je werkzame leven er uit gaat zien. Eerst een baan in je gewenste omgeving vinden en dan pas kopen.

Bubble is wel waar maar de rente is weer schreeuwend laag. Ik kocht dat huis voor wat nu erg weinig lijkt. Toen was de rente best heel hoog met 9.2%. De huizenprijs en de rente zijn gekoppeld in omgekeerde zin. Hoge rente, lagere aanschafwaarde. Lage rente en de prijzen rijzen de pan uit.

Gezien de lage rente en hoge prijzen zou ik nu niet kopen als je waarschijnlijk binnen vijf jaar wilt verkassen. Dan lever je er mogelijk veel op in mocht de rente aantrekken. Vind je je plekje dan wel kopen natuurlijk en profiteren van de lage rente.
Ik ben er vrij zeker van dat een master in informatica weinig problemen gaat opleveren wat het werkzame leven betreft. Kopen ga ik sowieso nog niet meteen doen, eerst even goed sparen om het mogelijk te maken, met wat geluk is dat nog mogelijk bij mijn huidige werkgever. Ben nog thuiswonend (beste keuze ooit als ik naar mijn jongere zus kijk die wel uit huis is), dus haast is er helemaal niet.

En verder dan een krotje kom ik waarschijnlijk niet eens als starter. Dat gaat zeker geen plek zijn waar ik nog jaren ga blijven wonen, dus zoals je al zegt is het met de huidige situatie zeker niet verstandig om de markt op te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180680143
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar die wonen in hutten he
hebben geen huis nodig

en in syrie wonen ze tussen puin
Maar zodra ze hier zijn krijgen ze een woningwetwoning, geen centje pijn.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180680227
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:39 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. 60k spaargeld, hypotheek 150k maar is in een jaar tijd al 10k verminderd terwijl de huizenprijzen met 20/30k zijn toegenomen.
kun je een hypotheek krijgen van ¤150.000? Dan wordt het wel heel krap om daarmee een woning van twee ton te regelen, dan hou je niks over voor de inrichting. Maar waar zoek je dan dat er onder de twee ton helemaal niks te vinden is, binnen de ring van Amsterdam ofzo?
  maandag 23 juli 2018 @ 19:31:46 #34
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180680999
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

kun je een hypotheek krijgen van ¤150.000? Dan wordt het wel heel krap om daarmee een woning van twee ton te regelen, dan hou je niks over voor de inrichting. Maar waar zoek je dan dat er onder de twee ton helemaal niks te vinden is, binnen de ring van Amsterdam ofzo?
. Kust van de Bollenstreek..
pi_180681092
mooi, net op tijd gekocht. begin 2017. nu is t kut ja. succes allen
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 09:13:23 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180691309
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:29 schreef Nattekat het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l-maar-doen-het-niet

Het blijkt dat er minder verhuist wordt

ouderen willen naar begane grond of samen met andere ouderen in een woning
Jongeren willen samenwonen en starten met huren of kopen
Anderen willen van huur naar koop of van koop naar huur
huurders willen een betere woning in de vrijsector maar verdienen te weinig
men zit vast
verhuisd
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:14:20 #37
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180691315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

verhuisd
OP is gequote van michaelmoore, die nou eenmaal niet de grootste held in spelling is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Forum Admin dinsdag 24 juli 2018 @ 19:08:30 #38
35723 crew  GGMM
pi_180703122
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:29 schreef Nattekat het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l-maar-doen-het-niet

Het blijkt dat er minder verhuist wordt
verhuisd
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:57:37 #39
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_180705435
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:29 schreef Nattekat het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l-maar-doen-het-niet

Het blijkt dat er minder verhuist wordt

ouderen willen naar begane grond of samen met andere ouderen in een woning
Jongeren willen samenwonen en starten met huren of kopen
Anderen willen van huur naar koop of van koop naar huur
huurders willen een betere woning in de vrijsector maar verdienen te weinig
men zit vast
verhuisd
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juli 2018 @ 21:06:32 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180705615
OP aangepast :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:09:03 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180736367
https://www.telegraaf.nl/(...)grote-woning-verleid

klopt
waarom zou je een ruime woning inruilen voor een klein flatje
ik niet

quote:
Zoals bijvoorbeeld de 76-jarige Diny van Hartskamp. Ze is ontdaan. ,,Wat zullen we nou krijgen?" Van Hartskamp woont alleen in een vierkamerwoning in Transwijk. ,
,Ik ga nog liever dood dan naar een flatje.
Ik tuinier graag en fiets nog.
Ik heb vrij uitzicht en dat wil ik zo houden."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180737101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:09 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)grote-woning-verleid

klopt
waarom zou je een ruime woning inruilen voor een klein flatje
ik niet

[..]

Tja, tien jaar terug was toekomstbestendig bouwen het toverwoord. Nu zijn we in die toekomst en blijkt dat toch iedereen maar weer moet verhuizen.

Ik val ook onder de doelgroep maar dan met een koopwoning in een dorp. Ik wil best verhuizen maar dan moet ik er wel ergens op vooruit gaan. Dus bijvoorbeeld met gesloten beurs naar een mooiere locatie of zo iets. Maar kleinere woningen zijn vaak ergens weggeschoven in een achteraf hoekje. daar pas ik ook voor. Ik woon voorlopig prima in mn uppie in een eengezinswoning.
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:54:10 #43
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_180737125
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

In dat geval zou ik even wachten met kopen tot je min of meer weet hoe je werkzame leven er uit gaat zien. Eerst een baan in je gewenste omgeving vinden en dan pas kopen.

Bubble is wel waar maar de rente is weer schreeuwend laag. Ik kocht dat huis voor wat nu erg weinig lijkt. Toen was de rente best heel hoog met 9.2%. De huizenprijs en de rente zijn gekoppeld in omgekeerde zin. Hoge rente, lagere aanschafwaarde. Lage rente en de prijzen rijzen de pan uit.

Gezien de lage rente en hoge prijzen zou ik nu niet kopen als je waarschijnlijk binnen vijf jaar wilt verkassen. Dan lever je er mogelijk veel op in mocht de rente aantrekken. Vind je je plekje dan wel kopen natuurlijk en profiteren van de lage rente.
Hypotheekrente en inflatie hebben ook een zekere koppeling, net als inflatie en inkomen. Daardoor wordt je schuld jaarlijks relatief kleiner en beter betaalbaar.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:06:24 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180737228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:51 schreef nanuk het volgende:

[..]

Tja, tien jaar terug was toekomstbestendig bouwen het toverwoord. Nu zijn we in die toekomst en blijkt dat toch iedereen maar weer moet verhuizen.

Ik val ook onder de doelgroep maar dan met een koopwoning in een dorp. Ik wil best verhuizen maar dan moet ik er wel ergens op vooruit gaan. Dus bijvoorbeeld met gesloten beurs naar een mooiere locatie of zo iets. Maar kleinere woningen zijn vaak ergens weggeschoven in een achteraf hoekje. daar pas ik ook voor. Ik woon voorlopig prima in mn uppie in een eengezinswoning.
Levensloopbestendig is nog steeds het toverwoord, maar nu in combinatie met duurzaam/gasloos/energie-plus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:18:39 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180737374
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Levensloopbestendig is nog steeds het toverwoord, maar nu in combinatie met duurzaam/gasloos/energie-plus.
is goed mogelijk , nieuwbouw kan met hele dakplaten van zonnepanelen die er ook nog mooi uitzien
energie neutraal bouwen is het credo

maar de overheid die wil helemaal niet bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:21:26 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180737410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is goed mogelijk , nieuwbouw kan met hele dakplaten van zonnepanelen die er ook nog mooi uitzien
energie neutraal bouwen is het credo
Tijdens de vakantie geweldige tweekappers gezien, de levensloopbestendige versie voor 275K...
En idd gasloos, dus dan kom je met moderne isolatie en een voorraad zonnepanelen al snel op nul op de meter uit.

https://www.funda.nl/koop(...)lvesterlaan-bouwnr-1

Nooitgedacht O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180737720
De term levensloop bestendig was meer dat je nooit meer hoefde te verhuizen of zware verbouwingen nodig had maar dat je met kleine aanpassingen je hele leven in het zelfde huis kan blijven wonen. Dus als je in de kinderen zit dan een grote woonkamer. Wordt je ouder maak je een slaapkamer beneden ten koste van die ruime woonkamer.

Nu wordt er dus weer gepromoot om te verhuizen. Dat is een totaal andere insteek weer.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:48:20 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180737866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:39 schreef nanuk het volgende:
De term levensloop bestendig was meer dat je nooit meer hoefde te verhuizen of zware verbouwingen nodig had maar dat je met kleine aanpassingen je hele leven in het zelfde huis kan blijven wonen. Dus als je in de kinderen zit dan een grote woonkamer. Wordt je ouder maak je een slaapkamer beneden ten koste van die ruime woonkamer.

Nu wordt er dus weer gepromoot om te verhuizen. Dat is een totaal andere insteek weer.
Andere categorie vooral, woningen die levensloopbestendig zijn zijn meestal geen starterswoningen, en doorstromers hebben sowieso meer keuze. Plus dat het koopwoningen zijn.

Maar goed, 30 jaar geleden ging je naar het bejaardentehuis als je oud was, nu moeten we zo lang mogelijk thuis blijven wonen, dus moet de boel levensloopbestendig zijn.
Op je ouwe dag 2 keer verhuizen (eerst naar een flatje en daarna naar een verpleegtehuis) hebben mensen ook geen zin in.
Misschien zouden de verzorgingstehuizen en wooncentra voor ouderen gewoon terug moeten komen (liefst gecombineerd), dan willen die bejaarden misschien wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180738326
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:48 schreef Leandra het volgende:
Op je ouwe dag 2 keer verhuizen (eerst naar een flatje en daarna naar een verpleegtehuis) hebben mensen ook geen zin in.
Misschien zouden de verzorgingstehuizen en wooncentra voor ouderen gewoon terug moeten komen (liefst gecombineerd), dan willen die bejaarden misschien wel.
Waarom zou het een flatje moeten zijn? Ik zou zelf meer heil zien in iets vergelijkbaar met een vakantie park. Natuur om je heen, niet te groot maar wel gelijkvloers en weinig last van buren. Keus uit zelf koken maar ook een centrale keuken met restaurant of bezorgoptie. Een huisarts en een wijkverpleegkundige in de buurt en je hebt een veel mooier concept om te wonen zonder gezin. Zelfs op relatief jonge leeftijd al, zolang je maar alleen of met twee bent.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:08:11 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180739201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:20 schreef nanuk het volgende:

[..]

Waarom zou het een flatje moeten zijn? Ik zou zelf meer heil zien in iets vergelijkbaar met een vakantie park. Natuur om je heen, niet te groot maar wel gelijkvloers en weinig last van buren. Keus uit zelf koken maar ook een centrale keuken met restaurant of bezorgoptie. Een huisarts en een wijkverpleegkundige in de buurt en je hebt een veel mooier concept om te wonen zonder gezin. Zelfs op relatief jonge leeftijd al, zolang je maar alleen of met twee bent.
Ja, dat zou prima zijn, maar in een recreatiewoning mag je dus weer niet wonen.
Maar ik had al eerder gepost: een flatje in de stad plus een recreatiewoning in Drenthe als ik oud ben is ook een optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')