abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180650559
quote:
‘Genaaid’ door dashcam van buurman na door rood rijden in Eindhoven

Hergen Fekkens zoon loopt het risico dat hij een grote verkeersboete krijgt nadat een buurtgenoot met een dashcam filmde hoe hij door rood reed. „Straks krijgen we in Nederland Stasi-toestanden.”

Hij is nog altijd furieus als hij terugdenkt aan dat bezoekje van de wijkagent. Twee weken terug stond die bij Hergen Fekken aan de deur in de Eindhovense wijk Blixembosch. Of hij een zwarte Suzuki Swift had. Fekken knikte. Of hij daar zelf ook in reed? Nee, dat was meestal zijn zoon. Oké, dacht de agent. Zoonlief, op dat moment niet thuis, was aan de rand van de wijk namelijk door rood gereden en had het gas te diep ingetrapt. Die overtredingen waren gefilmd door een automobilist met een dashcam die de politie tipte.

En dus stond de wijkagent op de stoep. „Prima, natuurlijk. Mijn zoon was in de fout gegaan en die agent wilde hem daar op aanspreken. Tenminste, dat dacht ik. Maar toen die agent naar buiten liep, zei hij dat hij mijn zoon ging vervolgen voor artikel 5 (gevaarlijk rijgedrag, red.)”, vertelt Fekken, die zelf 22 jaar bij de politie werkte. „En hij moest naar het politiebureau komen om een verklaring af te leggen. Ik wist niet wat ik hoorde.”
Over de kop

Dat dashcam-beelden worden gebruikt door de politie, is niet nieuw. Vorig jaar nog nadat een Audi op de A2 een andere automobilist van de weg drukte. Een Renault met een stelletje erin ging een aantal keer over de kop. Mede op basis van de beelden van een dashcam werd de wegpiraat uit Valkenswaard veroordeeld. Fekken: „In zo’n geval snap ik dat je als politie en justitie alles uit de kast trekt om zo’n overtreder te kunnen vervolgen. Maar mijn zoon reed een keer door rood.”

Met dat laatste wil hij die actie absoluut niet goedpraten. Als zijn zoon door rood is gereden, is hij fout geweest. Maar het gaat Fekken om het principe dat dashcam-beelden zelfs worden gebruikt voor kleinere verkeersovertredingen. „Zijn we dan niet te ver doorgeschoten? Straks gaan 8 miljoen mensen agentje spelen. Dat zijn Stasi-toestanden zoals vroeger in Oost-Duitsland, waarbij iedereen elkaar in de gaten houdt.”
Hufterig genoeg

De politie bevestigt het verhaal. Volgens haar had het incident zomaar slecht kunnen aflopen als twee scooterrijders niet goed hadden opgelet. Beelden van de dashcam worden vaker gebruikt als aanvullend bewijs om hufterig verkeersgedrag aan de kaak te stellen. In dit geval in combinatie met een verklaring van de filmer.

„De vraag is dan: is met hoge snelheid door rood rijden, met gevaar voor medeweggebruikers, dan wel of niet hufterig genoeg?”, zegt een woordvoerder van de politie. „Dat is aan de betreffende agent. We hebben verder een rechterlijke macht om dat te beoordelen.”

Overigens is het nog niet duidelijk of er ook echt een geldboete of rij-ontzegging volgt. Fekken en zijn zoon zijn nog op het politiebureau geweest, waar junior een verklaring heeft afgelegd: „Een wijkagent die langskomt, verklaringen die worden afgenomen: de politie steekt hier zoveel tijd in. En allemaal op basis van de beelden en verklaring van één persoon. Dat moeten we toch niet willen?”
AD

Originele OP van AchJa:
Vooral niet even naar je buurman lopen en hem aanspreken op het gedrag van zijn zoon... Nee volgas met je NSB voorkomen met je dashcambeelden naar de politie en snitchen maar!
pi_180650582
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

Melden zonder bewijs heeft geen enkele zin. Dat wist die buurman natuurlijk ook, dus toen die voor de duizendste keer zijn dochtertje voor de wielen van de tuftufclub vandaan griste is 'ie er maar eens achteraan gereden.
Aan zoiets zat ik ook te denken..
  zondag 22 juli 2018 @ 13:23:01 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_180650659
Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als roekeloze rijders bestraft kunnen worden op deze manier. Er zijn bijna geen controles en het verkeer wordt steeds gevaarlijker.
Je moeder is een hamster
pi_180650689
Verkeershufters moet je aanpakken. Zo simpel is het.
  zondag 22 juli 2018 @ 13:50:16 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180651129
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:23 schreef Crutch het volgende:
Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als roekeloze rijders bestraft kunnen worden op deze manier. Er zijn bijna geen controles en het verkeer wordt steeds gevaarlijker.
Iedereen doet het verkeerd behalve ik... En zo denkt iedereen... :')
  zondag 22 juli 2018 @ 13:53:34 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180651173
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen doet het verkeerd behalve ik... En zo denkt iedereen... :')
Als ik opzettelijk overtredingen maak waar een artikel 5 voor gegeven kan worden en daarbij gevaar veroorzaak voor anderen dan mag ik daar best voor gestraft worden... Niks mis mee. En als iemand anders mij die gedragingen ziet plegen, dan vind ik het niet meer dan normaal dan dat hij er een melding van maakt. Als dat ondersteund kan worden met dashcam beelden, nog beter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 juli 2018 @ 15:07:14 #7
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180652583
Wat een flikker die filmer :')
Door rijden kan ook gewoon als je goed kijkt. Doe ik ook weleens ‘s avonds laat bij nutteloze stoplichten die nergens op slaan en niet oranje knipperen.
#KICKOUTZP
pi_180652872
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ik opzettelijk overtredingen maak waar een artikel 5 voor gegeven kan worden en daarbij gevaar veroorzaak voor anderen dan mag ik daar best voor gestraft worden... Niks mis mee. En als iemand anders mij die gedragingen ziet plegen, dan vind ik het niet meer dan normaal dan dat hij er een melding van maakt. Als dat ondersteund kan worden met dashcam beelden, nog beter.
Dit dus.
pi_180653115
Heerlijk dit. De zure reactie van Hergen Fekken maakt het des te zoeter. Jouw zoon begaat een overtreding en krijgt straf. Dat is zoals het hoort. :) Dat er nog maar vele hufters door dashcams mogen worden beboet!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 22 juli 2018 @ 15:56:11 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180653520
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar die rechter kan moeilijk oordelen zonder dat iemand melding maakt he ;).

En ja, je moet anticiperen, maar dat betekent niet dat omdat ik anticipeer iemand die bewust regels overtreed en daarmee anderen in gevaar bengt maar vrijuit moet gaan.
Dat vind ik ook niet maar dat moet wel via de reguliere wettelijke weg gaan en niet dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien.

quote:
En nee, ik vind niet dat je het hoeft te melden als iemand een papiertje op de grond gooit. Ik trek de grens bij gedragingen die anderen in gevaar brengen. Jij bij misdrijven. Ik zou dat alletwee geen NSB-gedrag willen noemen, eigenlijk :)
Wij leggen de grens dan ergens anders, dat kan. ;)
  zondag 22 juli 2018 @ 15:59:28 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180653587
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet maar dat moet wel via de reguliere wettelijke weg gaan en niet dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien.

[..]

Wij leggen de grens dan ergens anders, dat kan. ;)
Met beide eens :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180653814
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet maar dat moet wel via de reguliere wettelijke weg gaan en niet dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien.

[..]

Wij leggen de grens dan ergens anders, dat kan. ;)
Hoe stel je je dat eigenlijk voor, dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien?
Denk je dat kwaadwillenden filmpjes gaan bewerken of zoiets? En dat de politie of eventueel de rechter dat niet doorheeft?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_180654022
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet maar dat moet wel via de reguliere wettelijke weg gaan en niet dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien.

[..]

Wij leggen de grens dan ergens anders, dat kan. ;)
Maar wat nou als dit gewoon via de (reguliere) wettelijke weg is?
  zondag 22 juli 2018 @ 16:17:24 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180654067
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat eigenlijk voor, dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien?
Denk je dat kwaadwillenden filmpjes gaan bewerken of zoiets? En dat de politie of eventueel de rechter dat niet doorheeft?
Bewerken nee, net het stukje eruit knippen en de rest achterwege laten zie ik ze wel voor aan... Hoeveel (dashcam)filmpjes zijn er wel niet dat je denkt wat een kutstreek... Tot je de rest ziet en dan blijkt dat er oeverloos gepest en getreiterd is en dat maakt het verhaal vaak 180 graden anders.

Maar goed, ik hou niet van een samenleving waar iedereen een ander in de gaten houdt en ze misschien wel eens een keer kan betrappen op een fout.
  zondag 22 juli 2018 @ 16:24:58 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180654345
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bewerken nee, net het stukje eruit knippen en de rest achterwege laten zie ik ze wel voor aan... Hoeveel (dashcam)filmpjes zijn er wel niet dat je denkt wat een kutstreek... Tot je de rest ziet en dan blijkt dat er oeverloos gepest en getreiterd is en dat maakt het verhaal vaak 180 graden anders.

Maar goed, ik hou niet van een samenleving waar iedereen een ander in de gaten houdt en ze misschien wel eens een keer kan betrappen op een fout.
Elk foutje verlinken is iets dat ik ook niet wil. Niemand denk ik, op de zure buurvrouw vanachter haar gordijnen na misschien.

Echter, grove en opzettelijke verkeersovertredingen waarbij gevaarzetting is naar andere weggebruikers schaar ik niet meer onder een ‘fout’. Als iemand daar dan beelden van heeft, tja, dan vind ik dat daar iets mee moet gebeuren.

Maarja het is wat je zegt, we leggen allemaal die grens ergens anders.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 juli 2018 @ 16:25:34 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180654366
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar wat nou als dit gewoon via de (reguliere) wettelijke weg is?
Vooralsnog is het enige verifieerbare feit (gezien de beschikbare informatie) dat betrokkene door rood is gereden en eventueel te snel wat nog moet blijken... Ik zou gewoon ff verhaal gehaald hebben van niet zo slim vriend en dat was het dan. Ik zou zeker niet als een kopfgeldjäger met een filmpje onder de arm zo'n knakker gaan aanbrengen. Niet elk doel heiligt de middelen.
  zondag 22 juli 2018 @ 16:29:41 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180654477
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vooralsnog is het enige verifieerbare feit (gezien de beschikbare informatie) dat betrokkene door rood is gereden en eventueel te snel wat nog moet blijken... Ik zou gewoon ff verhaal gehaald hebben van niet zo slim vriend en dat was het dan. Ik zou zeker niet als een kopfgeldjäger met een filmpje onder de arm zo'n knakker gaan aanbrengen. Niet elk doel heiligt de middelen.
Nuance is je wel vreemd. Je praat kleinerend en framed andere mensen door alles heel erg te chargeren. Zonde.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 juli 2018 @ 16:33:12 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180654577
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nuance is je wel vreemd. Je praat kleinerend en framed andere mensen door alles heel erg te chargeren. Zonde.
Valt wel mee toch? Aangezien hier sommigen staan te juichen met: "Meer van dit soort NSB praktijken" opmerkingen...
  zondag 22 juli 2018 @ 16:36:22 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180654670
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Aangezien hier sommigen staan te juichen met: "Meer van dit soort NSB praktijken" opmerkingen...
Dat is zo ;).

Bedoelde ook op het chargeren van de situatie naar een ‘fout’. Dat is voor zover de berichtgeving gaat helemaal niet zo, en denk ook wel dat de meesten het met je eens zijn dat het er niet leuker op wordt als je voor elke keer knipperlicht vergeten een boete krijgt van iemand die zijn beelden heeft opgestuurd :).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180654902
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vooralsnog is het enige verifieerbare feit (gezien de beschikbare informatie) dat betrokkene door rood is gereden en eventueel te snel wat nog moet blijken... Ik zou gewoon ff verhaal gehaald hebben van niet zo slim vriend en dat was het dan. Ik zou zeker niet als een kopfgeldjäger met een filmpje onder de arm zo'n knakker gaan aanbrengen. Niet elk doel heiligt de middelen.
Tja, je weet niet of de buurman dat al eens geprobeerd heeft. Verdere informatie naast wat de vader van de jongen heeft verteld, en wat de politie daarvan heeft willen bevestigen, ontbreekt.
pi_180655035
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is zo ;).

Bedoelde ook op het chargeren van de situatie naar een ‘fout’. Dat is voor zover de berichtgeving gaat helemaal niet zo, en denk ook wel dat de meesten het met je eens zijn dat het er niet leuker op wordt als je voor elke keer knipperlicht vergeten een boete krijgt van iemand die zijn beelden heeft opgestuurd :).
De vader heeft het zelf inderdaad enkel over het door rood rijden en “kleine verkeersoverteding(en)”, terwijl de politie zegt dat er twee scooterrijders mogelijk in gevaar zouden zijn gebracht en heeft het over een artikel 5.. Zonder de beelden te hebben gezien, valt daar denk ik weinig zinnigs over te zeggen. 😅
  zondag 22 juli 2018 @ 16:58:00 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180655284
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vader heeft het zelf inderdaad enkel over het door rood rijden en “kleine verkeersoverteding(en)”, terwijl de politie zegt dat er twee scooterrijders mogelijk in gevaar zouden zijn gebracht en heeft het over een artikel 5.. Zonder de beelden te hebben gezien, valt daar denk ik weinig zinnigs over te zeggen. 😅
Als het daadwerkelijk enkel door rood rijden geweest is vind ik het ook overdreven om met de beelden naar de politie te gaan. Over deze situatie an sich is het lastig oordelen, al acht ik een politieagent daar wel capabel toe. Zeker weten doe ik het niet uiteraard.

Maar dat verandert niets aan het feit dat indien zich een situatie voordoet waarbij wél ernstige en opzettelijke overtredingen worden gemaakt met gevaar voor anderen, ik het toejuich dat dat wordt gemeld en aangepakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180655741
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk enkel door rood rijden geweest is vind ik het ook overdreven om met de beelden naar de politie te gaan. Over deze situatie an sich is het lastig oordelen, al acht ik een politieagent daar wel capabel toe. Zeker weten doe ik het niet uiteraard.

Maar dat verandert niets aan het feit dat indien zich een situatie voordoet waarbij wél ernstige en opzettelijke overtredingen worden gemaakt met gevaar voor anderen, ik het toejuich dat dat wordt gemeld en aangepakt.
Uiteraard. Maar ik verwacht een beetje dat de politie alleen daarvoor niet zoveel moeite zal doen. Als er bij de politie al meer meldingen op kenteken bekend zijn, dan zijn ze daar bijvoorbeeld ook al sneller toe geneigd. Het is allemaal lastig te beoordelen als meer informatie ontbreekt. Dat medeweggebruikers de politie tippen gebeurt overigens vaker dan je denkt.

Het lijkt me zeker niet de bedoeling dat de politie een artikel 5 gaat gebruiken voor enkel het door rood rijden (omdat het bekeuren voor het door rood rijden bijvoorbeeld niet mogelijk is, want Mulder). Volgens mij is dat ook niet mogelijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  zondag 22 juli 2018 @ 17:37:56 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180656244
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:56 schreef AchJa het volgende:

Dat vind ik ook niet maar dat moet wel via de reguliere wettelijke weg gaan en niet dat iedere idioot met een dashcamfilmpje iemand anders een oor aan kan naaien.
Er kan jou alleen een oor aangenaaid worden, als je iets doet wat niet mag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 22 juli 2018 @ 17:50:37 #25
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180656604
Braddie heeft een probleem. Die heeft aardig wat artikel 5'jes gestreamd. _O-
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zondag 22 juli 2018 @ 18:04:10 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180656973
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar ik verwacht een beetje dat de politie alleen daarvoor niet zoveel moeite zal doen. Als er bij de politie al meer meldingen op kenteken bekend zijn, dan zijn ze daar bijvoorbeeld ook al sneller toe geneigd. Het is allemaal lastig te beoordelen als meer informatie ontbreekt. Dat medeweggebruikers de politie tippen gebeurt overigens vaker dan je denkt.

Het lijkt me zeker niet de bedoeling dat de politie een artikel 5 gaat gebruiken voor enkel het door rood rijden (omdat het bekeuren voor het door rood rijden bijvoorbeeld niet mogelijk is, want Mulder). Volgens mij is dat ook niet mogelijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Lijkt me juist simpeler om voor rood te bekeuren dan toch? Juist omdat het een mulderfeit is?

Dat kan op kenteken, voor art 5. moet je weten wie de bestuurder was.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180657685
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lijkt me juist simpeler om voor rood te bekeuren dan toch? Juist omdat het een mulderfeit is?

Dat kan op kenteken, voor art 5. moet je weten wie de bestuurder was.
Ja, dat zou ik ook denken, maar is het voor een Mulderfeit niet vereist dat de verbalisant de overtreding zélf heeft geconstateerd? Zo ja; valt het bekijken van dashcambeelden onder het ‘zelf constateren’?
Hiervoor schiet mijn kennis te kort.

Om voor artikel 5 te achterhalen wie de bestuurder kan gewoon een onderzoek worden gestart. Daarom zal hij ook zijn uitgenodigd op het bureau. Zijn vader heeft nou al fijn aan heel Nederland laten weten wie er achter het stuur zou hebben gezeten. 😅
  zondag 22 juli 2018 @ 19:05:42 #28
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180658127
En bedankt pa :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180658204
Al die zure fucks die nazi praktijken roepen moeten maar zich aan de regels houden. Als je dood wil spring van een brug maar breng andere mensen niet in gevaar.
  zondag 22 juli 2018 @ 19:18:42 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180658381
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Aangezien hier sommigen staan te juichen met: "Meer van dit soort NSB praktijken" opmerkingen...
En anderen beginnen de nsb erbij te halen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180660477
omdat types als drekkoning om elke onbenulligheid meteen naar de politie stapt. je kan ook eens denken, 'ach iedereen maakt wel eens een foutje' of als het erger is eens iemand aanspreken. rechtstreeks iemand naaien is gewoon nsb gedrag.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 22 juli 2018 @ 21:10:38 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180660623
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
omdat types als drekkoning om elke onbenulligheid meteen naar de politie stapt. je kan ook eens denken, 'ach iedereen maakt wel eens een foutje' of als het erger is eens iemand aanspreken. rechtstreeks iemand naaien is gewoon nsb gedrag.
Goeie troll :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 juli 2018 @ 21:26:52 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180661022
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
omdat types als drekkoning om elke onbenulligheid meteen naar de politie stapt. je kan ook eens denken, 'ach iedereen maakt wel eens een foutje' of als het erger is eens iemand aanspreken. rechtstreeks iemand naaien is gewoon nsb gedrag.
'Iedereen maakt wel eens een foutje' over iemand die bijna twee scooterrijders overrijdt door te hard door rood te rijden.

Koekoej
Laffe huichelaar
pi_180661624
Wtf kan niet eens zomaar gebruikt worden, dus hoop bullshit praat. Had gewoon nee gezegd, heb geen swift. Zoeken ze maar bij de RDW uit van wie die is.
  zondag 22 juli 2018 @ 22:38:42 #35
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180662663
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:53 schreef funnywell het volgende:
Wtf kan niet eens zomaar gebruikt worden, dus hoop bullshit praat. Had gewoon nee gezegd, heb geen swift. Zoeken ze maar bij de RDW uit van wie die is.
Jij bent het slimste jongetje van de klas, zeker?

Politie heeft het kenteken gewoon even nagetrokken en aan de hand daarvan zijn ze even bij de eigenaar langsgegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_180662721
lastige kwestie
pi_180663043
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Jij bent het slimste jongetje van de klas, zeker?

Politie heeft het kenteken gewoon even nagetrokken en aan de hand daarvan zijn ze even bij de eigenaar langsgegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
_O-
pi_180663337
Nee joh laten we vooral niet politieagentje spelen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180663564
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Jij bent het slimste jongetje van de klas, zeker?

Politie heeft het kenteken gewoon even nagetrokken en aan de hand daarvan zijn ze even bij de eigenaar langsgegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
nee hoor, diegene die auto heeft vastgelegd op zn dashcam wist wie t was en heeft nsbtje gespeeld
pi_180663588
'dat iedereen elkaar in de gaten houdt'. Eurhm Op de openbare weg is het best handig als je een beetje op elkaar let.
Uit het bericht maak ik niet op dat de beelden zijn gepubliceerd, slechts de politie heeft de beelden ontvangen.

Fascinerend hoe dan de reacties zijn ala "jullie spelen met mijn privé"

Bij het inbreken,stelen en brandstichten is het ook vervelend dat je in de gaten gehouden kunt worden. Risico van het vak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 22 juli 2018 @ 23:20:02 #41
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_180663635
Sjonge jonge jonge. Nazi toestanden hier.


Is er nou nog steeds niemand die een verkeerslicht met sensor kan ontwikkelen die automatisch een boete geeft als je rood passeert????

Kunnen die cameras ook weg :O
  maandag 23 juli 2018 @ 03:49:12 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180666162
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Jij bent het slimste jongetje van de klas, zeker?

Politie heeft het kenteken gewoon even nagetrokken en aan de hand daarvan zijn ze even bij de eigenaar langsgegaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
En die eigenaar moet vervolgens zijn mond houden. Is hier niet helemaal gelukt :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 23 juli 2018 @ 04:25:34 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180666213
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 03:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En die eigenaar moet vervolgens zijn mond houden. Is hier niet helemaal gelukt :')
Prima toch? Scheelt de eigenaar of een prent op zn naam (dus op kenteken uitgedeeld) of een uitnodiging op het bureau.
pi_180667604
Hoe zit het met de AVG eigenlijk?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180668035
Alsof je een artikel 5 aan je broek krijgt vanwege één keer door rood rijden :') Iets zegt mij dat in dit verhaal behoorlijk wat verzwegen wordt door de betrokkene.
pi_180668802
Prima
Dashcam verplicht, voor en achter, koppelen aan automatisch boete systeem, 5 boetes rijbewijs kwijt

Is ook goed tegen files
Aai nooit een brandende hond.
  maandag 23 juli 2018 @ 10:15:32 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180669369
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 04:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Prima toch? Scheelt de eigenaar of een prent op zn naam (dus op kenteken uitgedeeld) of een uitnodiging op het bureau.
Nouja, beter een prent dan rijbewijs kwijt. Die boete betaalt de zoon dan uiteraard aan zijn pa terug.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180673995
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ik opzettelijk overtredingen maak waar een artikel 5 voor gegeven kan worden en daarbij gevaar veroorzaak voor anderen dan mag ik daar best voor gestraft worden... Niks mis mee. En als iemand anders mij die gedragingen ziet plegen, dan vind ik het niet meer dan normaal dan dat hij er een melding van maakt. Als dat ondersteund kan worden met dashcam beelden, nog beter.
Dit dus.

En een beetje fatsoenlijk mens (of diens vader) wordt áls hij/zij boos wordt, dan boos op zichzelf om de begane stommiteit. Niet op de aangever.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180676238
Alleen maar goed. Moet je maar normaal rijden
pi_180676391
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:20 schreef denattedweil het volgende:
Sjonge jonge jonge. Nazi toestanden hier.


Is er nou nog steeds niemand die een verkeerslicht met sensor kan ontwikkelen die automatisch een boete geeft als je rood passeert????

Kunnen die cameras ook weg :O
het ene rood is het andere niet.

Maarja moraalridders hier zeggen befehl ist befehl, door rood is een doodzonde! :')
There are only 151 Pokémon.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')