quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:40 schreef Drekkoning het volgende:
Je kan van achter prima zien wanneer een auto een wegmarkering passeert hoor.
Als het allemaal zo eenvoudig was had de politie niet uitgerust hoeven worden met geijkte laserguns en radarapparatuur of wel dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:40 schreef Strani het volgende:
Ook van achteren kan je prima zien wanneer een auto een bepaalde lijn bereikt.
Dat zal nooit stand houden want om te bepalen dat iemand te hard reed zul je moeten weten hoe hard hij reed. Dan zul je dus ook de exacte positie van de auto moeten weten en dat is niet vast te stellen vanuit een rijdende camera. Als je er recht achter rijdt kun je dat sowieso niet bepalen met een normale camera, je zult een beetje schuin er achter moeten zitten maar in dat geval zul je ook exact de hoek moeten weten waaronder je filmt, anders is de snelheid niet vast te stellen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tijd tussen twee herkenninspunten.
Nee, dat kan niet. Je kan zien wanneer hij het punt ongeveer bereikt maar dat is van achteren niet exact te bepalen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook van achteren kan je prima zien wanneer een auto een bepaalde lijn bereikt.
Ja.. met die technologie kan je het in real-time zien. Misschien is dat waarom.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Als het allemaal zo eenvoudig was had de politie niet uitgerust hoeven worden met geijkte laserguns en radarapparatuur of wel dan?
Neehoor, je kan van achter prima zien wanneer iemand bijvoorbeeld een voorsorteerpijl overgaat. Doe dat verderop nogmaals bij de stopstreep en je hebt een bekende tijd over een bekende afstand. Doet er verder niet toe dat je eigen camera ook beweegt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zal nooit stand houden want om te bepalen dat iemand te hard reed zul je moeten weten hoe hard hij reed. Dan zul je dus ook de exacte positie van de auto moeten weten en dat is niet vast te stellen vanuit een rijdende camera. Als je er recht achter rijdt kun je dat sowieso niet bepalen met een normale camera, je zult een beetje schuin er achter moeten zitten maar in dat geval zul je ook exact de hoek moeten weten waaronder je filmt, anders is de snelheid niet vast te stellen.
Ik hou wel een slag om de arm en kijk wel ff wat onze D66 rechters hierover te zeggen hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:41 schreef timmmmm het volgende:
Maar hoed we hebben dus aan de ene kant de politie die zeggen dat er bijna scooters aangereden zijn en de overtreder te hard en door rood reed en aan de andere kant AchJa die zegt dat we dat niet kunnen weten.
Ik weet wel wie van de twee ik als expert zie op dit gebied
Wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Je kan zien wanneer hij het punt ongeveer bereikt maar dat is van achteren niet exact te bepalen.
Als iemand moedwillig anderen in gevaar brengt juich ik dat enorm toe inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hou wel een slag om de arm en kijk wel ff wat onze D66 rechters hierover te zeggen hebben.
Maar goed, feit blijft staan dat (ook gezien de reacties hier) men toch wel een fan is om anderen aan te geven.
Yup, wel als het om eventueel levensgevaarlijk gedrag gaat.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hou wel een slag om de arm en kijk wel ff wat onze D66 rechters hierover te zeggen hebben.
Maar goed, feit blijft staan dat (ook gezien de reacties hier) men toch wel een fan is om anderen aan te geven.
Nee dat kan je niet exact bepalen. Daar heb je hele dure geijkte apparatuur voor nodig om de redenen die ik net uitleg.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, je kan van achter prima zien wanneer iemand bijvoorbeeld een voorsorteerpijl overgaat. Doe dat verderop nogmaals bij de stopstreep en je hebt een bekende tijd over een bekende afstand. Doet er verder niet toe dat je eigen camera ook beweegt.
Nee.quote:
En dat is nou juist waar ik in dit geval niet in mee ga op basis van de huidige bekende feiten. Dus slaat mijn weegschaal net door naar de andere kant en ik het een enorme stasi actie vind.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:46 schreef Strani het volgende:
Yup, wel als het om eventueel levensgevaarlijk gedrag gaat.
Frames pakken waarin de markeringen onder de auto vandaan komen, en dan kijken hoeveel frames ertussen zitten. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat kan je niet exact bepalen. Daar heb je hele dure geijkte apparatuur voor nodig om de redenen die ik net uitleg.
Ja want jouw mobiele telefoon heeft een geijkte klok en daar heb je een meteorologisch certificaat van?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Frames pakken waarin de markeringen onder de auto vandaan komen, en dan kijken hoeveel frames ertussen zitten. Zo ingewikkeld is het niet.
quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:44 schreef Strani het volgende:
Ja.. met die technologie kan je het in real-time zien. Misschien is dat waarom.
quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:44 schreef Drekkoning het volgende:
Neehoor, je kan van achter prima zien wanneer iemand bijvoorbeeld een voorsorteerpijl overgaat. Doe dat verderop nogmaals bij de stopstreep en je hebt een bekende tijd over een bekende afstand. Doet er verder niet toe dat je eigen camera ook beweegt.
quote:
Met je variabele framerate, framedrops en weet ik het met je dashcam... En op de centimeter nauwkeurig zien in het 2D vlak wanneer een markering onder de auto vandaan komt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:49 schreef Drekkoning het volgende:
Frames pakken waarin de markeringen onder de auto vandaan komen, en dan kijken hoeveel frames ertussen zitten. Zo ingewikkeld is het niet.
Moet dat dan? Als eruit komt dan hij 90 km/h reed waar je 50 mag, kan je ook zonder ijkingsrapport vaststellen dat hij in ieder geval veel te hard reed.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ja want jouw mobiele telefoon heeft een geijke klok en daar heb je een meteorologisch certificaat van?
Dus je kunt het niet exact bepalen zoals ik al zei. Het maakt voor je uitkomst nogal uit of je een camera van 15 frames per seconde gebruikt of eentje met 1000 frames per seconde.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Frames pakken waarin de markeringen onder de auto vandaan komen, en dan kijken hoeveel frames ertussen zitten. Zo ingewikkeld is het niet.
Jaquote:
dus? wat wil je daarmee aantonen?quote:Als eruit komt dan hij 90 km/h reed waar je 50 mag, kan je ook zonder ijkingsrapport vaststellen dat hij in ieder geval veel te hard reed.
Dat hij te hard door rood reed. Volgens sommigen kan je dat niet vaststellen aan de hand van dashcambeelden. Volgens mij kan dat prima.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ja
[..]
dus? wat wil je daarmee aantonen?
Dan zijn we het eens. Ik heb nergens gezegd dat het om een exacte meting ging. Maar je kan aan de hand van dashcambeelden prima vaststellen dat iemand veel te hard rijdt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus je kunt het niet exact bepalen zoals ik al zei. Het maakt voor je uitkomst nogal uit of je een camera van 15 frames per seconde gebruikt of eentje met 1000 frames per seconde.
veels te hard? Waar staat dat artikel over veels te hard rijden in de wet? Wie bepaalt er wat veels te hard is? Een commisie van toetsenbordexperts op fok! ?quote:
Dat kan dan ook niet, er zijn al redenen genoeg genoemd in dit topic.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:54 schreef Drekkoning het volgende:
Dat hij te hard door rood reed. Volgens sommigen kan je dat niet vaststellen aan de hand van dashcambeelden. Volgens mij kan dat prima.
En dat al helemaal niet idd... Dus het verschil tussen 30 en 50 is al helemaal niet aan te tonen.quote:Wat niet kan is op de kilometer nauwkeurig iemands snelheid vaststellen zoals geijkte apparatuur dat wel kan.
Je kan nooit vaststellen dat iemand te hard reed op een dashcam? Ook niet als hij 180 rijdt?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan dan ook niet, er zijn al redenen genoeg genoemd in dit topic.
[..]
En dat al helemaal niet idd... Dus het verschil tussen 30 en 50 is al helemaal niet aan te tonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |