abonnement Unibet Coolblue
pi_180641324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

In dat geval wordt hij vanzelf wel een keer gepakt, zonder burgerparticipatie.
Beter dat die knaap nu zijn lesje heeft geleerd dan dat hij echt iemand doodrijdt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_180641358
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:32 schreef timmmmm het volgende:
Opmerkelijk dat bij elke vorm van crimineel gedrag iedereen begrijpt dat mensen daar iets tegen doen, maar als het toevallig iets is waar ze zich zelf in mindere mate schuldig aan maken is het ineens 'NSB-gedrag'
Dat is een mooie scherpzinnige observatie Baas. Klopt heel erg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180641402
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Beter dat die knaap nu zijn lesje heeft geleerd dan dat hij echt iemand doodrijdt.
Nee, dat die knaap fout zit betekend niet dat we dat op een onrechtmatige manier moeten bestrijden. Dat je af en toe iemand moet laten lopen, waarvan iedereen wel weet dat hij schuldig is, is de prijs van een rechtstaat. Het alternatief is een repressieve staat, waarbij onschuldige burgers willekeurig worden veroordeeld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:38:57 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180641431
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:23 schreef Gruj0 het volgende:


In Rusland, Oekraine, rijdt bijna iedereen met een dashcam. In China, Vietnam, enz. komen de dashcams ook op. In sommige landen van Europa zijn dashcams verboden. Maar ik zie er niets slechts in wanneer je een keurige weggebruiker bent en ze alleen gebruikt voor je eigen verdediging.
Voor eigen verdediging/ verzekering is het ook prima maar niet om naar eigen goeddunken overtredingen te filmen en die linea recta door te spelen naar de politie.
pi_180641441
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Door rood rijden is geen crimineel gedrag.
Dat is het wel. Onmetelijke schade kun je aanrichten. Het is blijkbaar willens en wetens anders zou je het niet doen. Of vol gas op oranje afscheuren. Wat ook volkomen fout is. Waarom willen wij zo graag onze eigen regels maken en gelden die voor ons niet? Blijft een vreemd fenomeen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:40:30 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180641548
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het wel.
Het wetboek van strafrecht is het niet met je eens.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:44:25 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180641560
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is het wel. Onmetelijke schade kun je aanrichten. Het is blijkbaar willens en wetens anders zou je het niet doen. Of vol gas op oranje afscheuren. Wat ook volkomen fout is. Waarom willen wij zo graag onze eigen regels maken en gelden die voor ons niet? Blijft een vreemd fenomeen.
Hoe kom je toch aan die onzin? Dat iedereen die het hier niet mee eens is een notoire verkeersovertreder zou zijn? Er bestaan gewoon mensen die van mening zijn dat niet elk doel de middelen heiligt.
pi_180641685
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar klopt dus geen fluit van.
Nou ja, ik las dat en ik dacht: Ja!. Dus wat mij betreft klopt het als een bus. Verkeersovertredingen zijn als het over onszelf gaat blijkbaar niet zo heel erg. Wij hebben daar altijd een goede reden voor en voelen ons genaaid als dat gedrag afgestraft wordt. Dat begreep ik eruit.

Staat even los van het verklikken waar het topic over gaat. Dat is niet goed. Hoewel daar best een leuk verdienmodel in kan zitten. Stasi 4.0. :) . Ik twijfel dan weer over dit omdat gemeenschappelijke verantwoordelijkheid helemaal niet meer lijkt te bestaan. Maar er is vast een tussenweg mogelijk dat we onverantwoord gedrag waar we in principe allemaal last van hebben kunnen melden en aan de kaak stellen. Dat levert voordeel op voor de maatschappij lijkt me.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180641690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Beter dat dan de afbraak van een rechtstaat, waardoor je ter dood veroordeeld kan worden omdat een paar NSB'ers daar hard genoeg voor schreeuwen.
:D :D :D

Ter dood veroordeeld nog wel. Ja, sterke post man.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180641742
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe kom je toch aan die onzin? Dat iedereen die het hier niet mee eens is een notoire verkeersovertreder zou zijn? Er bestaan gewoon mensen die van mening zijn dat niet elk doel de middelen heiligt.
Is het zo gek allemaal wat ik zeg? Zal het topic zo nog eens doorlezen maar ik heb niet echt het idee dat ik iets verkeerds beweer. Meestal voel ik dat soort dingen wel aan. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180641759
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:57 schreef Eenskijken het volgende:
die snitchende buurman mogen ze zelf een artikel 5 geven, wat een achterlijke mongool :r

je kan ook gewoon ff die gozer een keertje aanspreken van 'was niet zo handig he' ipv meteen alles doorsturen naar de politie. Wel typerend voor deze tijd, ikke, ikke ikke en de rest kan stikken.
:D

Ja, de buurman is inderdaad degene met de 'ikke en de rest kan stikken' mentaliteit. Heus niet die jongen die te hard door rood rijdt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180641794
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:49 schreef probeer het volgende:

[..]

:D :D :D

Ter dood veroordeeld nog wel.
Tja, jij kan daar om lachen. Dagelijks worden er mensen geexcecuteerd in repressieve staten, waar ze dezelfde opvattingen over de rechtstaat hebben, als sommige gebruikers hier. Ik kan daar niet om lachen. -O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180641831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Tja, jij kan daar om lachen. Dagelijks worden er mensen geexcecuteerd in repressieve staten, waar ze dezelfde opvattingen over de rechtstaat hebben, als sommige gebruikers hier. Ik kan daar niet om lachen. -O-
Dus omdat er ergens anders op de wereld repressieve staten bestaan, is het gedrag van die buurman fout?

Ok, helder. Raar wel, maar ok.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180641881
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is het zo gek allemaal wat ik zeg?
Gek is iets relatiefs. Sommige gebruikers hier zijn het helemaal met je eens. Andere zijn het grondig met je oneens. De onderliggende vraag is: hoe belangrijk vindt jij de rechtstaat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:57:13 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180641921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is het zo gek allemaal wat ik zeg? Zal het topic zo nog eens doorlezen maar ik heb niet echt het idee dat ik iets verkeerds beweer. Meestal voel ik dat soort dingen wel aan. :)
Het gaat om het feit dat er straks 18 miljoen wannabe BOA's rondsjouwen die allemaal een eigen pakket normen en waarden hebben en op het moment dat het niet in hun eigen straatje past hard naar de meester rennen met hun filmpje... Dat is het gevolg van dit soort onzin.

Dat hij een overtreding heeft begaan mag ook gewoon bestraft worden daar ligt ook niemand wakker van, maar niet door de buurman.
pi_180641938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het wetboek van strafrecht is het niet met je eens.
Daar gaat het m.i. niet om. Als je willens en wetens bij het volle verstand besluit om door rood te rijden kun je onherstelbare onomkeerbare schade aanrichten en levens van velen verwoesten. Dat is voor mij de crux. Het gaat nooit per ongeluk natuurlijk maar met opzet als je gewend bent om gas te geven bij oranje. Ik zie dat als crimineel gedrag inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180641985
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus omdat er ergens anders op de wereld repressieve staten bestaan, is het gedrag van die buurman fout?
Het gedrag van die buurman en nog meer wethandhavende organen die daar navolging op geven horen niet thuis in een rechtstaat. Door dit als burgermaatschappij sluiks toe te staan importeer je als het ware die repressieve staten, die nu nog ergens anders op de wereld bestaan. Dat nu nog ergens anders kun je binnekort wegstrepen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180641995
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat er straks 18 miljoen wannabe BOA's rondsjouwen die allemaal een eigen pakket normen en waarden hebben en op het moment dat het niet in hun eigen straatje past hard naar de meester rennen met hun filmpje... Dat is het gevolg van dit soort onzin.

Dat hij een overtreding heeft begaan mag ook gewoon bestraft worden daar ligt ook niemand wakker van, maar niet door door de buurman.
Daar ben ik het verder helemaal mee eens. Maar dat hoeft niet te betekenen dat maatschappelijke controle uit den boze is. Het is niet zwart-wit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180642084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
importeer je als het ware die repressieve staten
Dit is veel te sterk. Lijkt op kroegpraat, dat altijd zo zeker weten van dingen. Die stelligheid zonder enige twijfel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 juli 2018 @ 00:02:27 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180642101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar ben ik het verder helemaal mee eens. Maar dat hoeft niet te betekenen dat maatschappelijke controle uit den boze is. Het is niet zwart-wit.
Wees dan een vent en spreek betrokkene er persoonlijk op aan.
pi_180642147
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 00:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wees dan een vent en spreek betrokkene er persoonlijk op aan.
Nu komen we ergens. :) Er zullen diverse redenen zijn waarom dit steeds minder gebeurt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 juli 2018 @ 00:04:26 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180642178
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 00:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is veel te sterk. Lijkt op kroegpraat, dat altijd zo zeker weten van dingen. Die stelligheid zonder enige twijfel.
Bij de invoering van de ID plicht zou daar ook nooooit misbruik van gemaakt worden en zou Nederland veeeeel veiliger worden, echt waar...

Nou...uhu...
  zondag 22 juli 2018 @ 00:05:36 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180642220
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 00:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu komen we ergens. :) Er zullen diverse redenen zijn waarom dit steeds minder gebeurt.
Ik zei dat al ergens in het begin. Maar nee hoor, dat is te ingewikkeld.
pi_180642323
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar gaat het m.i. niet om. Als je willens en wetens bij het volle verstand besluit om door rood te rijden kun je onherstelbare onomkeerbare schade aanrichten en levens van velen verwoesten. Dat is voor mij de crux. Het gaat nooit per ongeluk natuurlijk maar met opzet als je gewend bent om gas te geven bij oranje. Ik zie dat als crimineel gedrag inderdaad.
Dat kun jij zo zien. Maar ergens moet je de grens stellen. De wetgever heeft die duidelijk anders gesteld. Met jouw definitie zou je nog veel meer kunnen criminaliseren. Probleem is dat mensen, zonder uitzondering, fouten maken en je ze die moet kunnen vergeven. Natuurlijk levert het een gevaar op om zomaar iedereen gelijk te vergeven, dus heb je sancties nodig. Zware sancties voor grote gevaren, kleine sancties kleinere gevaren. Hiervoor maak je in de wetgeving een klassificatie. Ook in de opsporing maak je gebruik van die klassificatie: zodat er zowel aan kleine als aan grote gevaren voldoende aandacht wordt gegeven, maar wel met het besef dat je niet altijd op iedere gevaar een antwoord hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')