Mwhoah... gedeeltelijk, eerste 30 min is ook weer wat teveel van het goede, maar het helpt wel op long run "ALS " je erover nadenkt .. net zoals software , hoe eerder , hoe goedkoper de verandering (minder werk).quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:25 schreef lifeblind het volgende:
Naja het voordeel van cityblocks is dat je gewoon hele duidelijke blokken hebt die gewoon 1 ding kunnen, om het hele spaghetti gebeuren nog meer te beperken. Vind alleen in de eerste 30 minuten al alles uitplannen weer net iets te veel van het goede
Naja, met cityblocks zit je er meteen aan vast, dus dan moet je wel Nou moet ik wel zeggen dat m'n bob+angels playthrough zowel de eerste keer met de volledige modpacks is, en de eerste keer hele duidelijke cityblocks, en dan kan 't wat overweldigend zijn omdat er zoveel tussenstappen zijn die ik langzaam aan t uitvinden benquote:Op maandag 10 september 2018 11:12 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Mwhoah... gedeeltelijk, eerste 30 min is ook weer wat teveel van het goede, maar het helpt wel op long run "ALS " je erover nadenkt .. net zoals software , hoe eerder , hoe goedkoper de verandering (minder werk).
Is dat niet met elke "eerste map ooit" van Factorio?quote:Op maandag 10 september 2018 11:18 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Naja, met cityblocks zit je er meteen aan vast, dus dan moet je wel Nou moet ik wel zeggen dat m'n bob+angels playthrough zowel de eerste keer met de volledige modpacks is, en dan ook meteen met cityblocks kan 't wat overweldigend zijn omdat er zoveel tussenstappen zijn die ik langzaam aan t uitvinden ben
Klopt, al dacht ik na zoveel honderden uren dat ik dat op zich al wel kon voordat ik met bob+angels begonquote:Op maandag 10 september 2018 11:18 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Is dat niet met elke "eerste map ooit" van Factorio?
De eerste is overweldigend en daarna bedenk je steeds meer hoe je het wil indelen.
Mwhoah , zelfs met onze huidige server,quote:Op maandag 10 september 2018 11:20 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt, al dacht ik na zoveel honderden uren dat ik dat op zich al wel kon voordat ik met bob+angels begon
Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magicquote:Op maandag 10 september 2018 11:29 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Mwhoah , zelfs met onze huidige server,
Eigenlijk zouden we alleen meteen het product moeten afleveren op de band, en niet de smelters array voor moeten hebben,
die zouden we nog apart kunnen aanleveren. bedenk ik me,
zodat de aanlevering afhankelijk is van treinen in plaats van een smelter array.
(verplaatsing van het knelpunt, naar treinen ) in plaats van de array.
Voordeel: opschaling gaat hierdoor wat gemakkelijker.
Dan moet ik zelf ook maar een paar geintjes opzoeken om het trein netwerk te verbeteren.quote:Op maandag 10 september 2018 11:34 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magic
Jep, ik clearen , jij bouwt het aan, het gaat best lekker zo, eindelijk het woestijn gedeelte overgenomen (die heb ik wel 4 x minstens gecleared. ) omdat ze steeds terugkwamen .quote:Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef lifeblind het volgende:
Kleine update! We zijn langzaam naar het oosten aan het uitbreiden, omdat daar meer olie is, en grotere patches met alles! De main basis in het midden draait op zich wel, science en rockets kabbelen langzaam voort, dus we hebben in ieder geval wat research. Hier en daar nog wat stukken muur rechttrekken enzo, en we kunnen volle bak uitbreiden!
[ afbeelding ]
Top! Meer treintjes , meer kans op doodgaan op het spoor , vaker je lichaam opzoeken. omdat het treinverkeer dodelijk begint te worden. Je merkt het al bij de water treinen, daar rijden er al 6 van op en neer. zelfs met de water toevoer heeft het meer treinen nodig.quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:
Ik ben in principe gewoon begonnen met het reorganiseren van de hele base. Links bij de smelters/station begonnen, en langzaamaan naar rechts werken, oude meuk wat niet meer nodig is (zoals de oude green en red circuit builds) weg, oude oil processing (zoals plastic en sulfuric acid), kan straks ook weg, ivm opschalen olie. Science production kan straks ook weg uit de main base zodra we losse modules hebben. Dan is de main base niets meer dan een mall en wellicht science consumer.
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:17 schreef lifeblind het volgende:
Vanavond in ieder geval weer eens verder, de rest van de nieuwe muur kan in ieder geval gewoon vanaf de map met blueprints geplaatst worden als 't goed is, dus dat kost weinig moeite. En we hebben nu iets van bijna 80 raketten gelanceerd ofzo?
Ja natuurlijk Had vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drainquote:Op donderdag 20 september 2018 12:04 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch?
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDENquote:Op donderdag 20 september 2018 12:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja natuurlijk Had vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drain
Gewoon een 2x8 trein volquote:Op donderdag 20 september 2018 12:52 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDEN
Toppunt van resource drain, sattelieten PER TREIN aanvoeren
Klinkt als een goed plan en dat elke minuut vraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).quote:
Zoek op Google factorio resource calculator.quote:Op donderdag 20 september 2018 13:33 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan en dat elke minuut vraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |