Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magicquote:Op maandag 10 september 2018 11:29 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Mwhoah , zelfs met onze huidige server,
Eigenlijk zouden we alleen meteen het product moeten afleveren op de band, en niet de smelters array voor moeten hebben,
die zouden we nog apart kunnen aanleveren.bedenk ik me,
zodat de aanlevering afhankelijk is van treinen in plaats van een smelter array.![]()
(verplaatsing van het knelpunt, naar treinen ) in plaats van de array.
Voordeel: opschaling gaat hierdoor wat gemakkelijker.
Dan moet ik zelf ook maar een paar geintjes opzoeken om het trein netwerk te verbeteren.quote:Op maandag 10 september 2018 11:34 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Wat we nu in onze main base hebben is alleen daar voor bedoeld, de grote science / rocket productie gaat allemaal ergens ver weg gebeuren en komt niet meer in de base, maar daar moeten we een HOOP dingen voor maken voor we dat makkelijk kunnen. Het beetje science wat we nu doen is eigenlijk alleen maar om 't hele proces wat te versnellen eigenlijk. Uiteindelijk hebben we straks een paar grote smelterijen voor alles, maar dan wordt t ook een hoop circuit network magic
Jep, ik clearen , jij bouwt het aan, het gaat best lekker zo, eindelijk het woestijn gedeelte overgenomen (die heb ik wel 4 x minstens gecleared. ) omdat ze steeds terugkwamen .quote:Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef lifeblind het volgende:
Kleine update! We zijn langzaam naar het oosten aan het uitbreiden, omdat daar meer olie is, en grotere patches met alles! De main basis in het midden draait op zich wel, science en rockets kabbelen langzaam voort, dus we hebben in ieder geval wat research. Hier en daar nog wat stukken muur rechttrekken enzo, en we kunnen volle bak uitbreiden!
[ afbeelding ]
Top! Meer treintjes , meer kans op doodgaan op het spoor , vaker je lichaam opzoeken. omdat het treinverkeer dodelijk begint te worden.quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:
Ik ben in principe gewoon begonnen met het reorganiseren van de hele base. Links bij de smelters/station begonnen, en langzaamaan naar rechts werken, oude meuk wat niet meer nodig is (zoals de oude green en red circuit builds) weg, oude oil processing (zoals plastic en sulfuric acid), kan straks ook weg, ivm opschalen olie. Science production kan straks ook weg uit de main base zodra we losse modules hebben. Dan is de main base niets meer dan een mall en wellicht science consumer.
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:17 schreef lifeblind het volgende:
Vanavond in ieder geval weer eens verder, de rest van de nieuwe muur kan in ieder geval gewoon vanaf de map met blueprints geplaatst worden als 't goed is, dus dat kost weinig moeite. En we hebben nu iets van bijna 80 raketten gelanceerd ofzo?
Ja natuurlijkquote:Op donderdag 20 september 2018 12:04 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Dat is best mogelijk, staat het op automatisch?
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDENquote:Op donderdag 20 september 2018 12:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja natuurlijkHad vorige week wel iets aan elkaar geknoopt met circuits om te zorgen dat er niet een volle belt met satelites gemaakt worden, check nu of er minder dan 8 op de belt liggen voor de silo en dan mag er pas weer wat gemaakt worden. Is anders wel een hele erge resource drain
Gewoon een 2x8 trein volquote:Op donderdag 20 september 2018 12:52 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach meer aanvoeren, DAT KAN GEREGELD WORDEN
Toppunt van resource drain, sattelieten PER TREIN aanvoeren![]()
Klinkt als een goed plan en dat elke minuutquote:
Zoek op Google factorio resource calculator.quote:Op donderdag 20 september 2018 13:33 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan en dat elke minuutvraag me af hoeveel resources dat kost, (het valtr uit te rekenen maar denk wel in de miljoenen. (p/minuut).
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb mijn eerste mod geinstalleerd. De 30 science pack mod_!
Speel voor de 1e keer met biters.
220 uur in totaal gespeeld, waarvan inmiddels zo'n 8 uur in huidige game. Nog geen eens staal kunnen researchen, laat staan red belts.
Na 1000 speeluren moet ik nog steeds aan Bob's & Angels beginnenquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Ik was in vanilla eerst 5 minuten aan het zoeken naar de ore crushers enzo, zit dat er niet inquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:12 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Na 1000 speeluren moet ik nog steeds aan Bob's & Angels beginnen
Oei, dat is pittig jaquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Vanilla is een bus goed te doen. Het meest gebruik je ijzer, staal, koper en groene circuits. Genoeg smelterijen maken en zorgen dat alles samenkomt. Zorg dat je per soort minimaal 6 of het liefst 10 volle belts heb. 4 of 5 naast elkaar en dan wat tussenruimte voor undergrounds en splitters en voor je het weet kan je alles vanaf je bus halen naar zijstraten om te produceren. Ideaal systeem.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik heb gemerkt dat werken met blueprints voor mij wel essentieel is.
Zo'n bus zoals jij in je screens hebt gepost daar waag ik me nog niet aan, zou niet weten waar te beginnen
Biters kan je gewoon uitzetten, toch?quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik was in vanilla eerst 5 minuten aan het zoeken naar de ore crushers enzo, zit dat er niet in
Enige minpunt aan de game blijf ik de biters vinden. Ik heb meer met het bouwen, niet echt met combat.
Beginnen met Bobs+Angels. Gekkenhuis.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet het allerbeste als je net met het spel begintquote:Op maandag 8 oktober 2018 15:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Beginnen met Bobs+Angels. Gekkenhuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |