quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
Momenteel niet , maar we kunnen het wel weer aanzetten / schakelen. we zijn nu alweer verder met ideeen en andere ongein .quote:
kan je "uitzetten"quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Net demo uitgespeeld, lijkt mij een toffe game alleen die vijanden vind ik maar irritant.
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel.quote:
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimtequote:Op vrijdag 11 januari 2019 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel.
Het logistieke puzzelen trekt mij wel.
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'quote:Op vrijdag 11 januari 2019 22:24 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimte
ah, laatst dat ik keek kon dat volgens mij niet.. ah well, mooi meegenomenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 22:26 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'
Ah even kijken wat dat doet.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker
Ah de plaatjes erbij.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker
Schattig fabriekje welquote:Op zondag 13 januari 2019 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah de plaatjes erbij.
[ afbeelding ]
Maar heb iig nu een lijn die science pack 1 en 2 maakt en ze voert aan een rij labs zodat ik onderzoek kan doen, daarna bezig voor treinen.
heb je screenshot van die van jou?quote:
Huidige fabriek:quote:Op zondag 13 januari 2019 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
heb je screenshot van die van jou?
Ah dat is ziek ja, ik wou ook alles wat ik nu maak naar een station laten stromen en dan ergens anders verder gaan voor science pack 3 en 4.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Huidige fabriek:
[ afbeelding ]
Is nog vroeg begin van deze basis, net mn smelter lines klaar & green circuits production, deze basis produceert nog helemaal geen science.
Dit is mn spaghetti bootstrap-base, die groen, rood en blauwe science maakt & boutmaterialen maakt voor mn nieuwe hoofdbasis, en dat dan via trein een hele sloot kilometers vervoert:
[ afbeelding ]
For scale: helemaal links mn bootstrap base, helemaal rechts mn huidige fabriek
[ afbeelding ]
Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:quote:Op zondag 13 januari 2019 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah dat is ziek ja, ik wou ook alles wat ik nu maak naar een station laten stromen en dan ergens anders verder gaan voor science pack 3 en 4.
Lijkt wel een computerchip trouwens die nieuwe fabriek van je.
Laat maar weten wanneer. Ik ben de laatste tijd aan het kloten met LTN mod, waanzinnig fijne mod, alleen teveel gedoe en het is echt op klein detail 1 fout maken en je hele fabriek gaat naar de kutkloterij.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:03 schreef cablegunmaster het volgende:
Dit , we hebben al een tijdje geen leuke MP gedaan .
vriendin is binnenkort weg dus de tijd heb ik weer .
Hetzelfde, maar dan niet alleenquote:Op zondag 13 januari 2019 19:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is het doel met multiplayer dan eigenlijk?
Ah oke niet tegen elkaar of zo.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Hetzelfde, maar dan niet alleen
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijkquote:Op zondag 13 januari 2019 18:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:
Hoe verder je van je startpunt afgaat, hoe rijker de resource fields zijn. Dat is de reden dat mijn 2e basis zo'n stuk verderop gebouwd is.
Als een iron ore-field in je spawn area zeg 1 miljoen ore heeft, op de afstand die ik heb afgelegd hebben dergelijke velden al 200 miljoen ore.
Het plan is om uiteindelijk met de resources van fabriek 2 een derde te gaan maken, wil richting megabase gaan dit keer
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:36 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Eens ff proberen danquote:
even gezocht:quote:Op zondag 13 januari 2019 19:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.
Hier, bij mijn spawnpoint (ik heb resource settings errug hoog staan)
[ afbeelding ]
Slootje verderop naar rechts:
[ afbeelding ]
Heb fields gehad met richness in de biljoenen, maar dan moet je nog flink wat verder reizen
geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staatquote:FactorioBot in 0.13 changelog wrote:
•Minor Features ◦Map generator algorithm changed, further resource field now have greater richness.
Naja....0.13 is al van 2016 man Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komenquote:Op zondag 13 januari 2019 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
even gezocht:
[..]
geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staat
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Naja....0.13 is al van 2016 man Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komen
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS slooptquote:Op maandag 14 januari 2019 00:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.
Recepten voor paars en goud science zijn dan aangepast en een enorme overhaul met fluid dynamics. Waar water sneller door je pijpen loopt dan olie. Dus uiteindelijk meer pompen om de boel beter te verplaatsen.
Ik kijk er wel naar uit.
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS sloopt
Benieuwd of ze 0.17 uiteindelijk gaan uitkristalliseren naar een 1.0-versie, of dat er nog een 0.18 komt.
Oh en ik zag dat als je twee liquids door elkaar mengt in je system, dat je niet meer het hele systeem hoeft te slopen
Blijf het ook matig vinden hoe ik met combinators moet lopen kutten om nuclear power te balanceren Maar goed, dat trucje heb ik nu wel door, dus zo erg is het ook wel niet.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.
Ik denk dat dit de laatste voor 1.0 gaat zijn. Hierna fine tunen en dan 1.0 gok ik.
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game johquote:Op maandag 14 januari 2019 01:14 schreef lifeblind het volgende:
hierna komt nog een 0.18, die waarschijnlijk 1.0 gaat worden, aldus de roadmap die ik op de factorio discord voorbij zag komen. Dat roepen ze overigens sowieso al langer.
Ik kijk sowieso wel uit naar 0.17. DirectX11 ondersteuning (ipv dat het op die brakke Allegro frankenstein engine draait), ingame blueprint upgrade planner, bijna alles in HD graphics, UI overhaul... en nog veel meer
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:17 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game joh
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)quote:Op maandag 14 januari 2019 01:20 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'quote:Op maandag 14 januari 2019 01:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)
Van die recenties "Ik heb de game gekocht en nu heb ik geen leven meer"quote:Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)quote:Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'
afaik wordt de 'campaign' in 0.17 ook aangepakt? Campaign is in principe de tutorial, dus dat zou wel helpen ja. In de huidige opzet word je wel in het diepe gegooid jaquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:
[..]
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:
[..]
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:36 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingen
Leercurve is inderdaad wel erg hoog, dat is zeker waar. Maar in 0.17 komt er zo'n achterlijke robot mascotte die je dingen uit gaat leggen
Oh zeker niet, de developers hebben ook meerdere malen toegegeven dat de tutorial gewoonweg slecht is, omdat dat hun focus gewoon niet had, plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn door de jaren heen en een tutorial niet echt final kon zijnquote:Op maandag 14 januari 2019 01:37 schreef mschol het volgende:
[..]
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.
zolang dat alleen in campain zit en die volledig optioneel is: prima
0.17 gaat mn huidige factories echt pijn doenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:39 schreef lifeblind het volgende:
plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn
Ja, zeker nu science compleet anders is, kunnen al mn oude blueprints de deur uit en ga ik alles overnieuw maken. Sowieso is er aan de map generation nog wat gesleuteld (fatsoenlijke onderverdeling van coal onder andere), dus dat gaat gewoon een nieuwe map wordenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
0.17 gaat mn huidige factories echt pijn doen
T zou verboden moeten worden. Te verslavensquote:
ONE OF US!quote:Op maandag 14 januari 2019 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou verboden moeten worden. Te verslavens
My sweet summer child.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T zou verboden moeten worden. Te verslavens
damnquote:Op maandag 14 januari 2019 01:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
My sweet summer child.
Je weet niet waar je aan begonnen bent
[ afbeelding ]
Vaak wel ook aanstaan als ik TV kijk enzo, dus dan let ik maar half op, en soms draait het ff wat uurtjes omdat ik er niet bij ben maar njaquote:
Ken het ja, mn huidige megabase-in-wording bestaat volledig uit cityblocks, en alle base expansion laat ik door m'n bots doen (inclusief concrete overal). Dan heb ik soms een half uurtje over om de afwas enzo te doenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:53 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Vaak wel ook aanstaan als ik TV kijk enzo, dus dan let ik maar half op, en soms draait het ff wat uurtjes omdat ik er niet bij ben maar nja
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!quote:Op maandag 14 januari 2019 01:54 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ken het ja, mn huidige megabase-in-wording bestaat volledig uit cityblocks, en alle base expansion laat ik door m'n bots doen (inclusief concrete overal). Dan heb ik soms een half uurtje over om de afwas enzo te doen
Oef... ik jat vaak de blueprints van lifeblind en kijk naar ratios online, om te kijken hoeveel stroom / hoeveel smelters een belt sanitized.quote:Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!
Ik heb juist veel te veel blueprints eigenlijk, al heb ik er een hoop die ik eigenlijk nooit gebruik maar nog in m'n library staan nadat ik ze van bijv factorioprints.com geplukt had om iets te bekijken. Ben de laatste tijd wel veel aan 't opruimen, maar 't blijft een zooitje, al is die blueprint manager sowieso niet echt eh... overzichtelijkquote:Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!
Ach gelijk verwijderen als je het niet gebruikt (dit doet niemand eigenlijk.) .quote:Op maandag 14 januari 2019 10:32 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik heb juist veel te veel blueprints eigenlijk, al heb ik er een hoop die ik eigenlijk nooit gebruik maar nog in m'n library staan nadat ik ze van bijv factorioprints.com geplukt had om iets te bekijken. Ben de laatste tijd wel veel aan 't opruimen, maar 't blijft een zooitje, al is die blueprint manager sowieso niet echt eh... overzichtelijk
Mja, kwam er ook laatst achter dat als je een blueprint-book aan je library toevoegd, en je hebt er al een met dezelfde naam, het samengevoegd in je library komt te staan... dus ik heb wat dingen in books staan die er niet in horen.. oopsquote:Op maandag 14 januari 2019 11:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach gelijk verwijderen als je het niet gebruikt (dit doet niemand eigenlijk.) .
Vanavond blue science en lasers en robots , het leukere gedeelte van Factorio
Bouw je ook alles handmatig?quote:Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets _!
Alles handmatig bouwen voor dat je robots hebt en daarna blueprinten en plemppen like a boss.quote:
Dan had je moeten afvragen of het minimale wel handiger was geweestquote:Op maandag 14 januari 2019 13:55 schreef lifeblind het volgende:
Dat ja. M'n kekke zelf-ontworpen, non-deadlocking 4-lane railway intersection bouwen viel gisteren zonder bots toch aardig tegen
Heb een mod waarmee ik met een personal roboport en 50 construction bots beginquote:Op maandag 14 januari 2019 13:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Alles handmatig bouwen voor dat je robots hebt en daarna blueprinten en plemppen like a boss.
Hm, dat vind ik dan net weer te cheaty. Al speel ik wanneer ik modded speel, meestal wel met nano-bots. (al is het alleen maar om die &*$^#@*& bomen weg te halen met termite bots )quote:Op maandag 14 januari 2019 14:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Heb een mod waarmee ik met een personal roboport en 50 construction bots begin
Nja, 'cheaty', ik moet verder wel alle onderdelen hebben. En na bijna 1300 uur vind ik dat ik wel genoeg smelting lines handmatig heb gebouwdquote:Op maandag 14 januari 2019 14:04 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik dan net weer te cheaty. Al speel ik wanneer ik modded speel, meestal wel met nano-bots. (al is het alleen maar om die &*$^#@*& bomen weg te halen met termite bots )
Ja oke, dat heb ik zelf ook wel ja (al zit ik nog maar op een dikke 850 uur.... ). VInd het altijd wel een mooie accomplishment als ik daadwerkelijk m'n zelfgemaakte bots aan de praat hebquote:Op maandag 14 januari 2019 14:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nja, 'cheaty', ik moet verder wel alle onderdelen hebben. En na bijna 1300 uur vind ik dat ik wel genoeg smelting lines handmatig heb gebouwd
Nja dat is ondertussen volledig automatische piloot. Ik heb een blueprint voor een compacte bootstrap-base, die ASAP bots maaktquote:Op maandag 14 januari 2019 14:13 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja oke, dat heb ik zelf ook wel ja (al zit ik nog maar op een dikke 850 uur.... ). VInd het altijd wel een mooie accomplishment als ik daadwerkelijk m'n zelfgemaakte bots aan de praat heb
Ja dat nadenken is er bij mij nu ook compleet uit in het begin. Zeker nu ik de laatste tijd wat aan 't "oefenen" ben met speedrunnen is 't gewoon een checklist afwerken met een muziekje opquote:Op maandag 14 januari 2019 14:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nja dat is ondertussen volledig automatische piloot. Ik heb een blueprint voor een compacte bootstrap-base, die ASAP bots maakt
Dat blueprint bouw ik dan, als ik die mod niet gebruik, handmatig, maar zit 0,0% nadenken meer in
Dus die overbodige fase skip ik nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |