abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2019 @ 10:57:19 #226
159966 lifeblind
pi_184257038
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
:7

Ook leuk trouwens, de laatste week wat aan het experimenteren met cityblocks, en daartussen een treinnetwerk om alles te blijven voorzien. Prima, alleen blijkt m'n grid toch net een foutje te hebben en ik nu 75% kan herbouwen... Oops... :'(

Maar goed, gezorgd voor ondertussen 3,5 GW aan nuclear energy, en een 10.000 construction bots, dus dat mogen m'n bots lekker gaan uitzoeken
pi_184257447
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 13:57 schreef mschol het volgende:

[..]

loopt dit nog bij jullie?
Momenteel niet , maar we kunnen het wel weer aanzetten / schakelen. we zijn nu alweer verder met ideeen en andere ongein . O+
Redacted
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2019 @ 12:00:13 #228
159966 lifeblind
pi_184257947
Sowieso is iedereen natuurlijk welkom op de discord server (al hebben we de laatste week wat last van wat spambots), onder het mom van slowchat en dingen delen met elkaar.

Mocht er weer interesse zijn kunnen we inderdaad wel weer een MP server opzetten ergens, al lijkt het mij persoonlijk het handigste om dit te doen als 0.17 uit is (wat deze maand als 't goed is nog gaat gebeuren), aangezien daar nogal wat andere/nieuwe dingen in zijn.
pi_184300958
Dit , we hebben al een tijdje geen leuke MP gedaan .
vriendin is binnenkort weg dus de tijd heb ik weer ;).
Redacted
pi_184346855
Net demo uitgespeeld, lijkt mij een toffe game alleen die vijanden vind ik maar irritant. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184346907
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Net demo uitgespeeld, lijkt mij een toffe game alleen die vijanden vind ik maar irritant. :@
kan je "uitzetten"
pi_184346938
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:59 schreef mschol het volgende:

[..]

kan je "uitzetten"
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel. :P
Het logistieke puzzelen trekt mij wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184348828
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel. :P
Het logistieke puzzelen trekt mij wel.
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimte
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2019 @ 22:26:53 #234
159966 lifeblind
pi_184348867
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:24 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimte
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'
pi_184348981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:26 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'
ah, laatst dat ik keek kon dat volgens mij niet.. ah well, mooi meegenomen ^O^
pi_184349985
Ik had iets van peace aangezet en ben nu rustig aan het uitzoeken allemaal. Heb nu een industrielijn die rode potions maakt voor mijn lab. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184380936
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184381378
quote:
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker :P
pi_184381388
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker :P
Ah even kijken wat dat doet. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184381484
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker :P
Ah de plaatjes erbij. :P



Maar heb iig nu een lijn die science pack 1 en 2 maakt en ze voert aan een rij labs zodat ik onderzoek kan doen, daarna bezig voor treinen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184381505
quote:
16s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah de plaatjes erbij. :P

[ afbeelding ]

Maar heb iig nu een lijn die science pack 1 en 2 maakt en ze voert aan een rij labs zodat ik onderzoek kan doen, daarna bezig voor treinen. :P
Schattig fabriekje wel O+
pi_184381521
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Schattig fabriekje wel O+
heb je screenshot van die van jou?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184381680
quote:
16s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

heb je screenshot van die van jou?
Huidige fabriek:



Is nog vroeg begin van deze basis, net mn smelter lines klaar & green circuits production, deze basis produceert nog helemaal geen science.

Dit is mn spaghetti bootstrap-base, die groen, rood en blauwe science maakt & boutmaterialen maakt voor mn nieuwe hoofdbasis, en dat dan via trein een hele sloot kilometers vervoert:



For scale: helemaal links mn bootstrap base, helemaal rechts mn huidige fabriek



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 17:42:43 ]
pi_184383095
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Huidige fabriek:

[ afbeelding ]

Is nog vroeg begin van deze basis, net mn smelter lines klaar & green circuits production, deze basis produceert nog helemaal geen science.

Dit is mn spaghetti bootstrap-base, die groen, rood en blauwe science maakt & boutmaterialen maakt voor mn nieuwe hoofdbasis, en dat dan via trein een hele sloot kilometers vervoert:

[ afbeelding ]

For scale: helemaal links mn bootstrap base, helemaal rechts mn huidige fabriek

[ afbeelding ]
Ah dat is ziek ja, ik wou ook alles wat ik nu maak naar een station laten stromen en dan ergens anders verder gaan voor science pack 3 en 4. :P

Lijkt wel een computerchip trouwens die nieuwe fabriek van je. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184383166
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah dat is ziek ja, ik wou ook alles wat ik nu maak naar een station laten stromen en dan ergens anders verder gaan voor science pack 3 en 4. :P

Lijkt wel een computerchip trouwens die nieuwe fabriek van je. _O_
Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:

Hoe verder je van je startpunt afgaat, hoe rijker de resource fields zijn. Dat is de reden dat mijn 2e basis zo'n stuk verderop gebouwd is.

Als een iron ore-field in je spawn area zeg 1 miljoen ore heeft, op de afstand die ik heb afgelegd hebben dergelijke velden al 200 miljoen ore.

Het plan is om uiteindelijk met de resources van fabriek 2 een derde te gaan maken, wil richting megabase gaan dit keer :P
pi_184383423
Oh damn oke, goed om te weten. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184383888
quote:
17s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:03 schreef cablegunmaster het volgende:
Dit , we hebben al een tijdje geen leuke MP gedaan .
vriendin is binnenkort weg dus de tijd heb ik weer ;).
Laat maar weten wanneer. Ik ben de laatste tijd aan het kloten met LTN mod, waanzinnig fijne mod, alleen teveel gedoe en het is echt op klein detail 1 fout maken en je hele fabriek gaat naar de kutkloterij.
pi_184383936
Nog nooit echt MP gedaan vanaf start, heb gekeken voor de community maps van JD, maar op de een of andere manier is alles ziekelijk traag dan, terwijl ik een prima verbinding heb,
pi_184384099
Wat is het doel met multiplayer dan eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184384120
quote:
16s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is het doel met multiplayer dan eigenlijk?
Hetzelfde, maar dan niet alleen :T
pi_184384131
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Hetzelfde, maar dan niet alleen :T
Ah oke niet tegen elkaar of zo. :P

Cool. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184384167
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:49 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:

Hoe verder je van je startpunt afgaat, hoe rijker de resource fields zijn. Dat is de reden dat mijn 2e basis zo'n stuk verderop gebouwd is.

Als een iron ore-field in je spawn area zeg 1 miljoen ore heeft, op de afstand die ik heb afgelegd hebben dergelijke velden al 200 miljoen ore.

Het plan is om uiteindelijk met de resources van fabriek 2 een derde te gaan maken, wil richting megabase gaan dit keer :P
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
pi_184384218
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:36 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.

Hier, bij mijn spawnpoint (ik heb resource settings errug hoog staan)


Slootje verderop naar rechts:



Heb fields gehad met richness in de biljoenen, maar dan moet je nog flink wat verder reizen

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 19:44:21 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 13 januari 2019 @ 22:00:56 #254
408813 crew  trein2000
pi_184387387
Kan ik dit ook spelen op mn macbook?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184387844
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:00 schreef trein2000 het volgende:
Kan ik dit ook spelen op mn macbook?
Ja.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 13 januari 2019 @ 22:23:45 #256
408813 crew  trein2000
pi_184387855
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:23 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja.
Eens ff proberen dan
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 13 januari 2019 @ 22:40:13 #257
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_184388166

Ons magere startersbaseje na een uurtje of 3/4.

Met zn 3e op multiplayer servertje
Tadumtiedum.
pi_184388963
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:38 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.

Hier, bij mijn spawnpoint (ik heb resource settings errug hoog staan)
[ afbeelding ]

Slootje verderop naar rechts:

[ afbeelding ]

Heb fields gehad met richness in de biljoenen, maar dan moet je nog flink wat verder reizen
even gezocht:

quote:
FactorioBot in 0.13 changelog wrote:
•Minor Features ◦Map generator algorithm changed, further resource field now have greater richness.

geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staat 8)7
pi_184389681
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:14 schreef mschol het volgende:

[..]

even gezocht:

[..]

geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staat 8)7
Naja....0.13 is al van 2016 man :') Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komen _O-
pi_184390207
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:01 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Naja....0.13 is al van 2016 man :') Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komen _O-
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.

Recepten voor paars en goud science zijn dan aangepast en een enorme overhaul met fluid dynamics. Waar water sneller door je pijpen loopt dan olie. Dus uiteindelijk meer pompen om de boel beter te verplaatsen.

Ik kijk er wel naar uit.
pi_184390230
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.

Recepten voor paars en goud science zijn dan aangepast en een enorme overhaul met fluid dynamics. Waar water sneller door je pijpen loopt dan olie. Dus uiteindelijk meer pompen om de boel beter te verplaatsen.

Ik kijk er wel naar uit.
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS sloopt _O_

Benieuwd of ze 0.17 uiteindelijk gaan uitkristalliseren naar een 1.0-versie, of dat er nog een 0.18 komt.

Oh en ik zag dat als je twee liquids door elkaar mengt in je system, dat je niet meer het hele systeem hoeft te slopen _O_

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2019 00:59:09 ]
pi_184390364
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 00:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS sloopt _O_

Benieuwd of ze 0.17 uiteindelijk gaan uitkristalliseren naar een 1.0-versie, of dat er nog een 0.18 komt.

Oh en ik zag dat als je twee liquids door elkaar mengt in je system, dat je niet meer het hele systeem hoeft te slopen _O_
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.
Ik denk dat dit de laatste voor 1.0 gaat zijn. Hierna fine tunen en dan 1.0 gok ik.
pi_184390411
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:11 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.
Ik denk dat dit de laatste voor 1.0 gaat zijn. Hierna fine tunen en dan 1.0 gok ik.
Blijf het ook matig vinden hoe ik met combinators moet lopen kutten om nuclear power te balanceren :') Maar goed, dat trucje heb ik nu wel door, dus zo erg is het ook wel niet.

Game is het ondertussen wel snoeihard waard om 1.0 te bereiken ja. Beste 20 euro die ik ooit heb uitgegeven :')
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:14:32 #264
159966 lifeblind
pi_184390423
hierna komt nog een 0.18, die waarschijnlijk 1.0 gaat worden, aldus de roadmap die ik op de factorio discord voorbij zag komen. Dat roepen ze overigens sowieso al langer.

Ik kijk sowieso wel uit naar 0.17. DirectX11 ondersteuning (ipv dat het op die brakke Allegro frankenstein engine draait), ingame blueprint upgrade planner, bijna alles in HD graphics, UI overhaul... en nog veel meer O+
pi_184390451
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:14 schreef lifeblind het volgende:
hierna komt nog een 0.18, die waarschijnlijk 1.0 gaat worden, aldus de roadmap die ik op de factorio discord voorbij zag komen. Dat roepen ze overigens sowieso al langer.

Ik kijk sowieso wel uit naar 0.17. DirectX11 ondersteuning (ipv dat het op die brakke Allegro frankenstein engine draait), ingame blueprint upgrade planner, bijna alles in HD graphics, UI overhaul... en nog veel meer O+
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game joh _O_
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:20:04 #266
159966 lifeblind
pi_184390469
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:17 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game joh _O_
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.
pi_184390489
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:20 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:23:12 #268
159966 lifeblind
pi_184390495
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:22 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?' :')
pi_184390501
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?' :')
Van die recenties "Ik heb de game gekocht en nu heb ik geen leven meer" _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2019 01:25:20 ]
pi_184390580
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?' :')
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
pi_184390613
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:

[..]

nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
afaik wordt de 'campaign' in 0.17 ook aangepakt? Campaign is in principe de tutorial, dus dat zou wel helpen ja. In de huidige opzet word je wel in het diepe gegooid ja _O-
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:36:22 #272
159966 lifeblind
pi_184390634
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:

[..]

nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingen :')

Leercurve is inderdaad wel erg hoog, dat is zeker waar. Maar in 0.17 komt er zo'n achterlijke robot mascotte die je dingen uit gaat leggen :')
pi_184390650
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:36 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingen :')

Leercurve is inderdaad wel erg hoog, dat is zeker waar. Maar in 0.17 komt er zo'n achterlijke robot mascotte die je dingen uit gaat leggen :')
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.
zolang dat alleen in campain zit en die volledig optioneel is: prima :)
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:38:03 #274
159966 lifeblind
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:39:08 #275
159966 lifeblind
pi_184390655
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:37 schreef mschol het volgende:

[..]

niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.
zolang dat alleen in campain zit en die volledig optioneel is: prima :)
Oh zeker niet, de developers hebben ook meerdere malen toegegeven dat de tutorial gewoonweg slecht is, omdat dat hun focus gewoon niet had, plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn door de jaren heen en een tutorial niet echt final kon zijn
pi_184390664
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:39 schreef lifeblind het volgende:
plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn
0.17 gaat mn huidige factories echt pijn doen ;(
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:42:24 #277
159966 lifeblind
pi_184390680
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

0.17 gaat mn huidige factories echt pijn doen ;(
Ja, zeker nu science compleet anders is, kunnen al mn oude blueprints de deur uit en ga ik alles overnieuw maken. Sowieso is er aan de map generation nog wat gesleuteld (fatsoenlijke onderverdeling van coal onder andere), dus dat gaat gewoon een nieuwe map worden
pi_184390701
quote:
awesome _O_
die wil ik altijd wel hebben :D
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 januari 2019 @ 01:46:49 #279
408813 crew  trein2000
pi_184390707
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens ff proberen dan
T zou verboden moeten worden. Te verslavens
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:47:42 #280
159966 lifeblind
pi_184390714
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

T zou verboden moeten worden. Te verslavens
ONE OF US!
pi_184390719
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

T zou verboden moeten worden. Te verslavens
My sweet summer child.

Je weet niet waar je aan begonnen bent :T

pi_184390738
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

My sweet summer child.

Je weet niet waar je aan begonnen bent :T

[ afbeelding ]
damn :D
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:52:50 #283
159966 lifeblind
pi_184390744
Overigens vrijdagavond een eerste fatsoenlijke poging gedaan voor There Is No Spoon. In 3,5 uur al bots, ging eigenlijk best prima :D Dat is wel iets wat ik voor 0.17 gedaan wil hebben, omdat ik van 0.16 alle science ratios uit mn hoofd ken qua builds :')
pi_184390748
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:51 schreef mschol het volgende:

[..]

damn :D
Vaak wel ook aanstaan als ik TV kijk enzo, dus dan let ik maar half op, en soms draait het ff wat uurtjes omdat ik er niet bij ben maar nja :') :T
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 01:54:12 #285
159966 lifeblind
pi_184390756
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vaak wel ook aanstaan als ik TV kijk enzo, dus dan let ik maar half op, en soms draait het ff wat uurtjes omdat ik er niet bij ben maar nja :') :T
Ken het ja, mn huidige megabase-in-wording bestaat volledig uit cityblocks, en alle base expansion laat ik door m'n bots doen (inclusief concrete overal). Dan heb ik soms een half uurtje over om de afwas enzo te doen :')
pi_184391043
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 01:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ken het ja, mn huidige megabase-in-wording bestaat volledig uit cityblocks, en alle base expansion laat ik door m'n bots doen (inclusief concrete overal). Dan heb ik soms een half uurtje over om de afwas enzo te doen :')
Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets :')_!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2019 03:32:38 ]
pi_184393402
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets :')_!
Oef... ik jat vaak de blueprints van lifeblind en kijk naar ratios online, om te kijken hoeveel stroom / hoeveel smelters een belt sanitized. :D
Redacted
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 10:32:19 #288
159966 lifeblind
pi_184393694
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets :')_!
Ik heb juist veel te veel blueprints eigenlijk, al heb ik er een hoop die ik eigenlijk nooit gebruik maar nog in m'n library staan nadat ik ze van bijv factorioprints.com geplukt had om iets te bekijken. Ben de laatste tijd wel veel aan 't opruimen, maar 't blijft een zooitje, al is die blueprint manager sowieso niet echt eh... overzichtelijk
pi_184394131
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:32 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik heb juist veel te veel blueprints eigenlijk, al heb ik er een hoop die ik eigenlijk nooit gebruik maar nog in m'n library staan nadat ik ze van bijv factorioprints.com geplukt had om iets te bekijken. Ben de laatste tijd wel veel aan 't opruimen, maar 't blijft een zooitje, al is die blueprint manager sowieso niet echt eh... overzichtelijk
Ach gelijk verwijderen als je het niet gebruikt (dit doet niemand eigenlijk.) 8)7 .

Vanavond blue science en lasers en robots , het leukere gedeelte van Factorio :D
Redacted
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 11:12:07 #290
159966 lifeblind
pi_184394204
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:07 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ach gelijk verwijderen als je het niet gebruikt (dit doet niemand eigenlijk.) 8)7 .

Vanavond blue science en lasers en robots , het leukere gedeelte van Factorio :D
Mja, kwam er ook laatst achter dat als je een blueprint-book aan je library toevoegd, en je hebt er al een met dezelfde naam, het samengevoegd in je library komt te staan... dus ik heb wat dingen in books staan die er niet in horen.. oops
pi_184396258
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 03:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga bij 0.17 alles laten vallen wat ik weet en 100% alles naar ratio bouwen met blueprints. Alles berekenen, belts, inserters, factory speed, met modules, met beacons etc etc. Ik heb nu alleen maar 1 in game blueprintboek met wat railway dingen. Verder helemaal niets :')_!
Bouw je ook alles handmatig? ;(
pi_184396781
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:13 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Bouw je ook alles handmatig? ;(
Alles handmatig bouwen voor dat je robots hebt en daarna blueprinten en plemppen like a boss. :7
Redacted
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 13:55:08 #293
159966 lifeblind
pi_184396817
Dat ja. M'n kekke zelf-ontworpen, non-deadlocking 4-lane railway intersection bouwen viel gisteren zonder bots toch aardig tegen :')
pi_184396839
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:55 schreef lifeblind het volgende:
Dat ja. M'n kekke zelf-ontworpen, non-deadlocking 4-lane railway intersection bouwen viel gisteren zonder bots toch aardig tegen :')
Dan had je moeten afvragen of het minimale wel handiger was geweest
en dan pas later aanvullen met wat je nodig hebt, als je bots hebt. ;) .
De urge laten liggen dat alles af moet . (heel lastig, ik weet het).
Redacted
pi_184396891
quote:
17s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:51 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Alles handmatig bouwen voor dat je robots hebt en daarna blueprinten en plemppen like a boss. :7
Heb een mod waarmee ik met een personal roboport en 50 construction bots begin :@
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 14:04:25 #296
159966 lifeblind
pi_184396930
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:01 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Heb een mod waarmee ik met een personal roboport en 50 construction bots begin :@
Hm, dat vind ik dan net weer te cheaty. Al speel ik wanneer ik modded speel, meestal wel met nano-bots. (al is het alleen maar om die &*$^#@*& bomen weg te halen met termite bots :') )
pi_184397035
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:04 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Hm, dat vind ik dan net weer te cheaty. Al speel ik wanneer ik modded speel, meestal wel met nano-bots. (al is het alleen maar om die &*$^#@*& bomen weg te halen met termite bots :') )
Nja, 'cheaty', ik moet verder wel alle onderdelen hebben. En na bijna 1300 uur vind ik dat ik wel genoeg smelting lines handmatig heb gebouwd :')
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 14:13:13 #298
159966 lifeblind
pi_184397064
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:11 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nja, 'cheaty', ik moet verder wel alle onderdelen hebben. En na bijna 1300 uur vind ik dat ik wel genoeg smelting lines handmatig heb gebouwd :')
Ja oke, dat heb ik zelf ook wel ja (al zit ik nog maar op een dikke 850 uur.... :') ). VInd het altijd wel een mooie accomplishment als ik daadwerkelijk m'n zelfgemaakte bots aan de praat heb
pi_184397105
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:13 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ja oke, dat heb ik zelf ook wel ja (al zit ik nog maar op een dikke 850 uur.... :') ). VInd het altijd wel een mooie accomplishment als ik daadwerkelijk m'n zelfgemaakte bots aan de praat heb
Nja dat is ondertussen volledig automatische piloot. Ik heb een blueprint voor een compacte bootstrap-base, die ASAP bots maakt :')

Dat blueprint bouw ik dan, als ik die mod niet gebruik, handmatig, maar zit 0,0% nadenken meer in :')

Dus die overbodige fase skip ik nu.
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2019 @ 14:17:28 #300
159966 lifeblind
pi_184397143
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nja dat is ondertussen volledig automatische piloot. Ik heb een blueprint voor een compacte bootstrap-base, die ASAP bots maakt :')

Dat blueprint bouw ik dan, als ik die mod niet gebruik, handmatig, maar zit 0,0% nadenken meer in :')

Dus die overbodige fase skip ik nu.
Ja dat nadenken is er bij mij nu ook compleet uit in het begin. Zeker nu ik de laatste tijd wat aan 't "oefenen" ben met speedrunnen is 't gewoon een checklist afwerken met een muziekje op :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')