Ah oke niet tegen elkaar of zo.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Hetzelfde, maar dan niet alleen
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijkquote:Op zondag 13 januari 2019 18:49 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb grotere gehad maar dat is op een gegeven moment gewoon onpraktisch. Misschien weet je dit al, maar misschien ook niet:
Hoe verder je van je startpunt afgaat, hoe rijker de resource fields zijn. Dat is de reden dat mijn 2e basis zo'n stuk verderop gebouwd is.
Als een iron ore-field in je spawn area zeg 1 miljoen ore heeft, op de afstand die ik heb afgelegd hebben dergelijke velden al 200 miljoen ore.
Het plan is om uiteindelijk met de resources van fabriek 2 een derde te gaan maken, wil richting megabase gaan dit keer
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.quote:Op zondag 13 januari 2019 19:36 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, sinds wanneer is dat? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Eens ff proberen danquote:
even gezocht:quote:Op zondag 13 januari 2019 19:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Al heel lang, geen idee hoe lang al. Altijd al zo geweest volgens mij.
Hier, bij mijn spawnpoint (ik heb resource settings errug hoog staan)
[ afbeelding ]
Slootje verderop naar rechts:
[ afbeelding ]
Heb fields gehad met richness in de biljoenen, maar dan moet je nog flink wat verder reizen
geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staatquote:FactorioBot in 0.13 changelog wrote:
•Minor Features ◦Map generator algorithm changed, further resource field now have greater richness.
Naja....0.13 is al van 2016 man Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komenquote:Op zondag 13 januari 2019 23:14 schreef mschol het volgende:
[..]
even gezocht:
[..]
geen wonder dat ik er niet van gehoord heb als het bij de minor features staat
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Naja....0.13 is al van 2016 man Waren ook wel andere manieren hoe je daar achter had kunnen komen
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS slooptquote:Op maandag 14 januari 2019 00:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het schijnt dat 0.17 release date nu bekend is. Volgens mij willen ze voor maart .17 implementeren.
Recepten voor paars en goud science zijn dan aangepast en een enorme overhaul met fluid dynamics. Waar water sneller door je pijpen loopt dan olie. Dus uiteindelijk meer pompen om de boel beter te verplaatsen.
Ik kijk er wel naar uit.
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.quote:Op maandag 14 januari 2019 00:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Gehele fluid mechanics worden op de schop genomen, waardoor nuclear weer mogelijk lijkt te worden voor megabases, zonder dat het je UPS sloopt
Benieuwd of ze 0.17 uiteindelijk gaan uitkristalliseren naar een 1.0-versie, of dat er nog een 0.18 komt.
Oh en ik zag dat als je twee liquids door elkaar mengt in je system, dat je niet meer het hele systeem hoeft te slopen
Blijf het ook matig vinden hoe ik met combinators moet lopen kutten om nuclear power te balanceren Maar goed, dat trucje heb ik nu wel door, dus zo erg is het ook wel niet.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja precies. Een geweldige verbetering. Ik ben een paar keer flink verneukte met de LTN mod, waar er overal water in mijn gasleidingen zaten. Alles naar de klote. Ellende. Ik snap ook nog steeds niet dat er geen pumps met filter zijn. Nu moet je dat met allerlei draden en constant combinators doen etc. Ellende is dat.
Ik denk dat dit de laatste voor 1.0 gaat zijn. Hierna fine tunen en dan 1.0 gok ik.
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game johquote:Op maandag 14 januari 2019 01:14 schreef lifeblind het volgende:
hierna komt nog een 0.18, die waarschijnlijk 1.0 gaat worden, aldus de roadmap die ik op de factorio discord voorbij zag komen. Dat roepen ze overigens sowieso al langer.
Ik kijk sowieso wel uit naar 0.17. DirectX11 ondersteuning (ipv dat het op die brakke Allegro frankenstein engine draait), ingame blueprint upgrade planner, bijna alles in HD graphics, UI overhaul... en nog veel meer
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:17 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
De developers van Factorio verdienen sowieso een standbeeld. Wat een liefdeskindje is deze game joh
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)quote:Op maandag 14 januari 2019 01:20 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Inderdaad! Jammer dat ze nog geen developer pagina op Steam hebben (Ze vinbden zelf dat ze dat nog niet mogen omdat 't spel nog niet af is), aangezien ze anders met de Steam award die voor best developer wel konden winnen, al zijn ze genomineerd voor Most fun with a machine.
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'quote:Op maandag 14 januari 2019 01:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
afaik is het toch ook al twee jaar de op 1 na hoogstgewaardeerde game op steam? (Na portal 2?)
Van die recenties "Ik heb de game gekocht en nu heb ik geen leven meer"quote:Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)quote:Op maandag 14 januari 2019 01:23 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt ja, en het grootste deel van de negatieve recensies is eigenlijk positief onder het mom van 'Hah! je dacht dat er slechte recencies waren?'
afaik wordt de 'campaign' in 0.17 ook aangepakt? Campaign is in principe de tutorial, dus dat zou wel helpen ja. In de huidige opzet word je wel in het diepe gegooid jaquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:
[..]
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef mschol het volgende:
[..]
nav dit zit ik eens te kijken, hoop mensen klagen ook over de enorme leercurve (terecht, die is best fors als je net begint)
en dat zijn de recente reviews..
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:36 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat het spel wat bekender is nu, en een hoop mensen zijn gaan spelen die niet echt 'snappen' wat het doel van het spel is. Zelfde is er gebeurd met Rimworld zodra dat 1.0 ging, ik heb daar wat recensies van voorbij zien komen die nergens over gingen
Leercurve is inderdaad wel erg hoog, dat is zeker waar. Maar in 0.17 komt er zo'n achterlijke robot mascotte die je dingen uit gaat leggen
Oh zeker niet, de developers hebben ook meerdere malen toegegeven dat de tutorial gewoonweg slecht is, omdat dat hun focus gewoon niet had, plus dat een hoop dingen gaandeweg ook veranderd zijn door de jaren heen en een tutorial niet echt final kon zijnquote:Op maandag 14 januari 2019 01:37 schreef mschol het volgende:
[..]
niks mis mee om de basis te leren door iemand die de boel uitlegt, je moet ergens beginnen.
zolang dat alleen in campain zit en die volledig optioneel is: prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |