Dat. Spanning en sensatie. In zijn twee met jengelende motor de berg opklauteren.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:04 schreef Bucketwood het volgende:
Leuk, dat word een echt avontuur.....
Hoeveel denk je dat zo’n 0.9 motortje nog afremt met een volgeladen bak.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
Moet goedkomen. Vooral op de moter remmen.
Met 39pk in je Panda kwam je ook omhoog.. zo'n C1 is sterker..quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:01 schreef -niemand- het volgende:
Met zo'n auto kom je amper mee in het verkeer![]()
Ik vraag me af hoe het gaat als je met zo'n ding de bergen in gaat..
Toen ik er laatst was zag ik nogal veel van die Citroentjes, Cliootjes, Peugeotjes. Dus denk wel dat ze het kunnen. Zolang je er maar geen 100km. door de heuvels mee aflegt denk ik dan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:52 schreef TrippleDistilled het volgende:
Ik ga binnenkort naar Frankrijk met een Citroën C1, 900 kilo. We gaan de bergen in. In totaal 3 personen met veel bagage i.v.m. kamperen. Gaat dit autootje dit wel trekken in de bergen of doe ik er goed aan iets anders te regelen?
Waarom verwarming op het hoogst?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:54 schreef derLudolf het volgende:
Beter teveel dan te weinig toeren, trap rustig door in de twee en de drie. Airco uit tijdens een stijle klim gaat ook helpen. Kost procentueel gezien veel vermogen.
En mocht het motortje warm worden, airco uit en verwarming op het hoogst.
En waarom niet?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:12 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Zolang je er maar geen 100km. door de heuvels mee aflegt denk ik dan.
Dan koelt de motor afquote:
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.quote:
Valt wel mee.. waarom heb je anders kvs.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.
Een auto kan prima 100+km in de bergen rijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je motor zal oververhit raken. Je rijdt continu bergen in. Dit is al best zwaar voor een wagen. Als je dit dan voor 100km of meer gaat doen dan ga je hem helemaal de pleuris inrijden.
inderdaad, en dé oorzaak is 'het nieuwe rijden'quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een auto kan prima 100+km in de bergen rijden.
De meeste Belgen en Nederlanders kunnen het echter niet. Onacht de grootte van de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |