abonnement Unibet Coolblue
pi_180593166
Beste sportliefhebbers,

Ik ben op zoek naar opmerkelijke sporters of sportverhalen. Niet the usuals suspects zoals Eddy Treijtel die een meeuw uit de lucht schiet, de 8 seconden tussen LeMond en Fignon in de Tour van 1989 of de ijshockeyfinale 'Miracle on Ice' op de OS van 1980.

Sporters, toeschouwers, betrokkenen die kortstondig een hoofd- of bijrol vertolkten in de sportgeschiedenis. Denk hierbij aan Eddie Gaedel (eerste en enige dwerg in de MLB), Lorenzo Manta (bedwinger van Richard Krajicek op Wimbledon 1999, Gabriela Andersen-Schiess (die tijdens de marathon op de OS in 1984 compleet uitgeput strompelend naar de streep ging), de bommengooier uit Oss (Nederland - Cyprus 1987), etc. Atleten of betrokkenen die van één moment bekend zijn geworden, maar nu totaal in de vergetelheid zijn geraakt.

Ik ben benieuwd of jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik kijk erg uit naar de reacties!

Dank jullie wel.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 22:53:45 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180596695
de aanwezigheid van de Nederlandse ijshockeyploeg op hetzelfde toernooi als usual suspect Miracle on Ice telt wel als one hit wonder denk ik denk ik

opmerkelijk verhaal hier is dat Tonny Collard, tot Daniel Sprong waarschijnlijk de beste Nederlandse ijshockeyer aller tijden niet aanwezig was omdat hij nog jong was en competitie speelde in Canada ... zijn kans zou nog wel komen!

dit een gemiste kans noemen is 1 van de grootste understatements in de geschiedenis van het Nederlandse ijshockey want die kwam (tot vandaag de dag) niet meer -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 19-07-2018 23:08:22 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 22:54:47 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180596725
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')