abonnement Unibet Coolblue
pi_180550035
Mijn huidige situatie is: ik werk als productiemedewerker in een snijderij voor AGF. Ik werk in:

-Twee ploegendiensten wat ik niet prettig vind. Valt niet goed te combineren met een gezin met een kleine.
-De ene week begin ik van 9 tot 6. De andere week van 18 tot 03:00-04:00.
- Zit in de payroll met 0 uren contract maar ik werk in deze periode 40 uren. Straks in de nieuwe periode gaan mensen weer structureel naar huis gestuurd worden. Geeft mij geen vastigheid en zekerheid van mijn loon.
- we moeten alles en mogen niks (komt het op neer).
- werk wel leuk/simpel, leuke collegas. Verdiend redelijk.
- moet 20 minuten reizen (carpoolen)

Of ik kan gaan werken bij:

ALDI distributiecentrum op de orderpick.
Heeft iemand ervaring met deze functie ?
Ik twijfel enorm of ik deze functie zal gaan doen.

Enkele voordelen die ik kan bedenken zijn:

-nog wel ploegendiensten, maar niet meer snachts werken
-kom direct in dienst
- doorgroei mogelijkheden en harder werken loont (tot 2 euro extra)
- verdient meer
- is vlakbij dus hoef niet meer te reizen

Nadelen:
- ???

Ik hoor graag wat jullie in deze situatie zouden doen ? Aldi distributiecentrum lijkt mij leuk maar lijkt mij ook veel harder werken en zwaarder
pi_180550116
In dienst bij een bedrijf is altijd beter dan via een payroll/uitzendconstructie. Je hebt meer rechten en wordt vaak beter betaald.

Over het werken bij ALDI kan ik niets zinnigs zeggen, maar als je nu al alles moet en niets mag, lijkt me het niet dat je het slechter kan treffen. Harder en zwaarder werken is niet zo heel erg als je daarvoor meer zekerheid krijgt en meer tijd hebt voor je gezin. Je moet er alleen op letten dat je je niet overbelast, maar daar zal een goede werkgever wel voor zorgen, omdat een goede werkgever ook belang heeft bij gezonde werknemers. M.a.w. zieke/overbelaste werknemers kosten geld als ze in dienst zijn (een contract hebben bij het bedrijf).
pi_180550218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 03:00 schreef Super_Fucker_II het volgende:
In dienst bij een bedrijf is altijd beter dan via een payroll/uitzendconstructie. Je hebt meer rechten en wordt vaak beter betaald.
Dat is idd een feit maar is niet aan de hand.
TS zit in een payrollconstructie en daar gaat het over.

Je moet er alleen op letten dat je je niet overbelast, maar daar zal een goede werkgever wel voor zorgen, omdat een goede werkgever ook belang heeft bij gezonde werknemers. M.a.w. zieke/overbelaste werknemers kosten geld als ze in dienst zijn (een contract hebben bij het bedrijf).
[/quote]

En dat is nou juist (denk ik) het probleem, Het is een payrollconstructie en ervaring leert me dat dat soort bedrijven geen hol om de werknemers geven, ze kennen ze niet eens.
Het gaat alleen maar om het geld.
Zegt ook wel iets over de werkgever, die wil blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid.

@TS, bespreek het, als je niks zegt verandert er natuurlijk nooit iets.
Hopelijk bereik je daar iets mee maar mijn ervaring is dat je tegen een muur staat te kletsen, wij hadden op een bepaald punt zelfs een mediator ingeschakeld maar ook dat werkte helaas niet.

Uiteindelijk hebben we ook niet compleet gewonnen (terwijl er alleen maar verliezers zijn) maar is er wel een compromis gekomen en ik hoop dat je ook zoiets kunt bereiken. :)
Maar geef niet op, dat is het stomste dat je kunt doen.
pi_180552185
Ik probeer het wat beter uit te leggen wat mijn huidige situatie is.

Ik ben begonnen in een snijderij. Later heeft een ander bedrijf dit overgekocht (alles, personeel, recepten, machines, etc). Zij zitten op een andere locatie en daar is een compleet vers centrum gebouwd waar meerdere afdelingen zitten: slager, vis, bakkerij.

Omdat zij op een andere locatie zitten hebben zij geen FLAUW idee wat wij allemaal doen.

Daarom willen ze, als wij eind deze maand over komen, gaan kijken hoe iedereen functioneert. (Beetje dom, want de meeste van ons werken er al een jaar of langee en we doen ons werk uitstekend).

Ik vroeg bij personeelszaken van de week of wij ook een contract krijgen na verloop van tijd of niet, omdat ik ook vastigheid wil en financiele zekerheid.

Daarop kreeg ik het antwoord:

“Je blijft idd eerst via (naam Payroll) werken als jullie naar (plaats) komen, we gaan kijken hoe dit verloopt en dat geldt zowel voor jou als voor (......).

Voor nu kan ik daar verder geen uitspraken over doen”

Met andere woorden, en zoals het nu lijkt, blijft iedereen gewoon in die kut Payroll wat gewoon erg veel nadelen heeft.

Nu hebben wij het druk maar straks in de rustige periodes zijn wij als uitzendkrachten weer de eersten die waarschijnlijk vroeg naar huis worden gestuurd (zo ging dat afgelopen jaar ook en scheelde mij elke keer 2-3 honderd euro in de maand). Dat wil ik dus niet meer !

Daar naast is het alles moeten en niks mogen. We bouwen vakantie uren op elke week. Maar we mogen van de chef maar 3 weken vakantie inbouwen. We moeten namelijk 4 dagen achter hand houden voor eventuele ziekte, bijzonder verlof etc.

Sowieso wegen de voordelen bij Aldi op de orderpick beter op dan alles zoals het nu gaat.

Maar mijn vraag is ook eigenlijk: is de Aldi orderpick op het distributie centrum goed te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Omdat ik heel erg veel, zowel negatief als positief, ervaringen lees van mensen die de Aldi gereviewd hebben. En zo zijj er ook minder goede dingen: overwerk uren worden niet uitbetaald, vakantie word vaak afgewezen, slecht gemanaged, egoistisch bedrijf, pesterijen etc etc. Terwijl ik ook vaak lees dat het wel mee valt en leuk werk was.

Bij aldi zal ik gelijk in dienst komen en heb ik doorgroei mogelijkheden en hard werken wordt beloond.

Daarnaast zit ik niet meer met dat nachtwerk (wat ik echt niet prettig meer vind vanwege een gezin met een kleine) en hoef ik niet meer te reizen.
pi_180552525
Een kennis van mij heeft ook bij de Aldi orderpicking gewerkt, op dat moment waren er nog wel nachtdiensten. ik geloof dat dat ongeveer 2 jaar geleden was.

Zijn verhalen waren altijd vol lol, veel onderling contact en grappen met medewerkers en managers. Er moest natuurlijk wel gewerkt worden maar er werd ook regelmatig iemand een kwartiertje opgesloten in de koelcel.

Vooral nieuwe medewerkers werden vaak genaaid door bijvoorbeeld een palletje zo te laten stapelen dat een hele meuk eieren omviel bereid je daar dus op voor :P
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180552599
Ik ken ook iemand die orderpicker is geweest bij de Aldi, al wel meerdere jaren terug. Ik geloof dat hij het wel leuk vond, maar hij is juist weggegaan omdat er helemaal niks door te groeien viel.
Maarja, als je aan twintig mensen hun eravaring vraagt, krijg je twintig verschillende verhalen.

Ik zou het doen als ik jou was, al was het maar omdat je minder reistijd hebt.
  Vis een optie? woensdag 18 juli 2018 @ 09:39:14 #7
70532 loveli
N
pi_180552692
Weet niet of het nog steeds zo is, maar een aantal jaar geleden was Aldi gewoon een goede werkgever. Er wordt wel verwacht dat jij je werk goed doet, maar dat is voor een werkgever niet uitzonderlijk.
crap in = crap out
pi_180552841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:39 schreef loveli het volgende:
Er wordt wel verwacht dat jij je werk goed doet, maar dat is voor een werkgever niet uitzonderlijk.
Je zou verwachten en denken dat dat normaal is, maar er zijn er bij waarbij het eigenlijk helemaal geen ene sodeflikker uit maakt of iemand zn werk goed doet of niet. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180553220
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Je zou verwachten en denken dat dat normaal is, maar er zijn er bij waarbij het eigenlijk helemaal geen ene sodeflikker uit maakt of iemand zn werk goed doet of niet. :X
Werken bij de overheid :D
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:30:33 #10
286575 Roces18
Chef de party
pi_180554591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:31 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ken ook iemand die orderpicker is geweest bij de Aldi, al wel meerdere jaren terug. Ik geloof dat hij het wel leuk vond, maar hij is juist weggegaan omdat er helemaal niks door te groeien viel.
Maarja, als je aan twintig mensen hun eravaring vraagt, krijg je twintig verschillende verhalen.

Ik zou het doen als ik jou was, al was het maar omdat je minder reistijd hebt.
klinkt een stuk relaxter dan die van andere winkels dan waar allemaal polen werken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180554680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:30 schreef Roces18 het volgende:

[..]

klinkt een stuk relaxter dan die van andere winkels dan waar allemaal polen werken.
Ja, dat zal wel, ik heb er zelf geen ervaring mee.
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:28:51 #12
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_180560662
0 uren? Doe na drie maanden een beroep op rechtsvermoeden arbeidsomvang om een vast aantal uren in je contract te krijgen! Daar heb je recht op!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:31:14 #13
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_180560712
Dus als je 3 maanden 40 uur per week werkt en daar het gemiddelde van uitrekent dan heb je recht op een contract met dat aantal uren. https://eerlijkmetrecht.n(...)an-de-arbeidsomvang/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')