abonnement Unibet Coolblue
pi_180545932
Hallo allemaal,

Een vraagje (weet niet of dit de juiste topic hiervoor is).

Ik heb momenteel een Toyota Yaris (eind feb 2016 gekocht). Inmiddels al 56.000 KM gereden voor werk/prive.'
Kosten: 93 verzekering
128 per kwartaal wegenbelasting
tank = circa 40 euro per week

Ik kan nu een Auris lease.
catwaarde = 29.265
22% bijtelling percentage
Eigen bijdrage = 167eur

Heb het nu even globaal berekent op berekenhet.nl en ga er dan circa 315 euro netto per maand op achteruit.

Wat zouden jullie doen?
Zit er 5 jaar aan vast en heb een gezin van 1 kind momenteel 4 jaar oud.
Op zich wel een ruimere auto

[ Bericht 0% gewijzigd door sachin1988 op 17-07-2018 21:54:13 ]
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:42:10 #2
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_180545993
Wat zijn de voordelen van de Auris tov de Yaris. En dat in acht nemende, vind je dat 315 euro meer waard.


Zie daar je antwoord.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_180546008
Als je je eigen bijdrage prive berekend (over je netto loon), mag je deze in mindering brengen van de bijtelling.
pi_180546153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:42 schreef fokexpert het volgende:
Als je je eigen bijdrage prive berekend (over je netto loon), mag je deze in mindering brengen van de bijtelling.
hoe bedoel je?
Ja heb al vele sites geraadpleegd om een berekening te maken maar vele zeggen dat berekenhet.nl meest betrouwbare is. Dus vandaar.

Maar ik ga ervan uit : crica 315 euro.
pi_180546174
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:42 schreef Keukendrol het volgende:
Wat zijn de voordelen van de Auris tov de Yaris. En dat in acht nemende, vind je dat 315 euro meer waard.

Zie daar je antwoord.
Veel mee ruimte achterbak en natuurlijk met een lease heb je geen kosten in de zin van: verzekering (93) onderhoud afschrijvingskosten.
Auto heeft nu al 56KM gereden in 2,5 jaar dus zal al veel minder waard zijn (had hem nieuwe gekocht)
pi_180546256
Zoveel is 56 kilometer toch niet
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180546268
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zoveel is 56 kilometer toch niet
excuses 56.000
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:55:03 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180546295
nu staat er 2x dat je 56km hebt gereden. wat bedoel je daar nou mee?
Tot nooit .......
pi_180546337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:48 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Ja heb al vele sites geraadpleegd om een berekening te maken maar vele zeggen dat berekenhet.nl meest betrouwbare is. Dus vandaar.

Maar ik ga ervan uit : crica 315 euro.
Precies zoals ik zeg. Die sites gaan uit van bijdrage en bijtelling niet van het verekenmodel.

Als jij contractueel met je werkgever laat vastleggen dat jij uit eigen zak (prive) dus niet vanuit brutoloon een eigen bijdrage hebt mag je die van de bijtelling aftrekken. Dus dan zijn jouw kosten niet bijtelling + bijdrage maar (bijtelling - bijdrage) + bijdrage.

Voorbeelden:
https://www.adp.nl/kennis(...)zaak/eigen-bijdrage/

https://www.salarisnet.nl(...)533267253.1530040425
https://www.routevision.n(...)leaseauto-aftrekbaar
https://www.multilease.nl(...)s-een-eigen-bijdrage
pi_180546471
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:56 schreef fokexpert het volgende:

[..]

Precies zoals ik zeg. Die sites gaan uit van bijdrage en bijtelling niet van het verekenmodel.

Als jij contractueel met je werkgever laat vastleggen dat jij uit eigen zak (prive) dus niet vanuit brutoloon een eigen bijdrage hebt mag je die van de bijtelling aftrekken. Dus dan zijn jouw kosten niet bijtelling + bijdrage maar (bijtelling - bijdrage) + bijdrage.

Voorbeelden:
https://www.adp.nl/kennis(...)zaak/eigen-bijdrage/

https://www.salarisnet.nl(...)533267253.1530040425
https://www.routevision.n(...)leaseauto-aftrekbaar
https://www.multilease.nl(...)s-een-eigen-bijdrage
Dat is volgens mij voordeliger dan, berekenhet.nl gaat daar niet van uit volgens mij.
pi_180546683
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:02 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij voordeliger dan, berekenhet.nl gaat daar niet van uit volgens mij.
Klopt is vrij onbekend :). Maar netjes volgens regels. Doet hoop personeel bij ons ook.
pi_180546740
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:11 schreef fokexpert het volgende:

[..]

Klopt is vrij onbekend :). Maar netjes volgens regels. Doet hoop personeel bij ons ook.
Als jij gelijk hebt en mijn werkgever doet het ook dan scheelt het al heel wat!

Ben nu wel benieuwd (heb echt liever een auris dan een polo of opel astra)
pi_180547080
Reken ook maar 100-140¤ afschrijving van de Yaris.
.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:48:24 #14
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_180547403
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:31 schreef Fer het volgende:
Reken ook maar 100-140¤ afschrijving van de Yaris.
.
Dit en dat ding heeft ook nog onderhoud nodig. Ik zou lekker gaan lessen.
pi_180547446
En wat als iemand een kras op je leaseauto maakt en zich niet meldt? Had mijn broer (leaseauto-aanhanger) en is spontaan bekeerd van zijn geloof.
Somebody that I used to know
pi_180549384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:50 schreef Postbus100 het volgende:
En wat als iemand een kras op je leaseauto maakt en zich niet meldt? Had mijn broer (leaseauto-aanhanger) en is spontaan bekeerd van zijn geloof.
Je bedoeld gewoon een schade aan de wagen? Daar moet TS goed naar de voorwaarden kijken.

Idem als afkoop voor eventueel vervroegd inleveren (als je uit dienst gaat, hoef je hem niet over te kopen) of regeling voor winterbanden en vervangend vervoer bij onderhoud/schade.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_180550262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:38 schreef sachin1988 het volgende:
ga er dan circa 315 euro netto per maand op achteruit.
Wat jij je af moet vragen is wat de toegevoegde waarde is.
Gaat het om presentatie richting de klanten van je werkgever? Zo ja, waarom moet het jou dan geld kosten?

$x dat bedrag en ik kan je een betrouwbare auto leveren als die alleen maar bedoelt is om van A naar B te kunnen komen.

¤315,- per maand verliezen om alleen maar je werkgever zijn zin te geven lijkt mij veel te veel.
pi_180551503
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:31 schreef Fer het volgende:
Reken ook maar 100-140¤ afschrijving van de Yaris.
Dit inderdaad. Als je vergelijkt, is het niet handig om de grootste kostenpost buiten beschouwing te laten.

Uitgaande van 140 maandlijkse afschrijving komt TS privé ook op 315/maand.

Even kijken hoe schade geregeld is. Ik ken voorbeelden waar een zeer beperkt eigen risico geldt bij 1e schade per jaar en een beperkt eigen risico bij elke volgende schades in dat jaar.

Kijk ook naar voorwaarden qua afkoop/overname bij vervroegd inleveren en naar privékilometers en tanken in Nederland of Europa.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180551947
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:02 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij voordeliger dan, berekenhet.nl gaat daar niet van uit volgens mij.
Juist wel, je kunt bij berekenhet.nl gewoon je eigen bijdrage invoeren.
Deze wordt dan netjes BRUTO van je bijtelling afgehaald, en daarna NETTO weer bij je totale lasten toegevoegd, precies zoals het moet.
pi_180551962
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 07:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Kijk ook naar voorwaarden qua afkoop/overname bij vervroegd inleveren en naar privékilometers en tanken in Nederland of Europa.
Dit vooral...bij veel bedrijven is het zo dat je bij verlaten van het bedrijf zelf nog even die eigen bijdrage over de nog openstaande maanden van het leasecontract af moet tikken.
pi_180552049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 03:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat jij je af moet vragen is wat de toegevoegde waarde is.
Gaat het om presentatie richting de klanten van je werkgever? Zo ja, waarom moet het jou dan geld kosten?

$x dat bedrag en ik kan je een betrouwbare auto leveren als die alleen maar bedoelt is om van A naar B te kunnen komen.

¤315,- per maand verliezen om alleen maar je werkgever zijn zin te geven lijkt mij veel te veel.
Nee is ook meer voor prive gebruik. Dus zowel zakelijk als prive.

In twee jaar tijd 56K KM vind ik best veel, vandaar ik wil leasen.
pi_180552064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:23 schreef DjMark het volgende:

[..]

Juist wel, je kunt bij berekenhet.nl gewoon je eigen bijdrage invoeren.
Deze wordt dan netjes BRUTO van je bijtelling afgehaald, en daarna NETTO weer bij je totale lasten toegevoegd, precies zoals het moet.
Ik zag het ja.. Dan ga ik dus naar alle waarschijnlijkheid 320netto op achteruit. Even afwachten op een pro forma berekening.
pi_180552111
ik vind die eigen bijdrage erg veel. ik zou er eens goed over na denken. toch ( waarschijnlijke een flinke hap uit je salaris) bij ons op de zaak betaal je alleen de bijtelling, onbeperkt kilometers hoort bij de secundaire arbeidsvoorwaarden dus dan is het meer dan de moeite waard. voor de ruimte met 1 kind... tja heb je dat echt nodig? wij rijden ook met een heel gezin ( 2 kinderen 6 en 7 ) voor 2 weken naar italie in een fiesta. en dat gaat prima hoor!

echter bedenk je wel, tankpasje, geen onderhoudsbeurten/reparaties voor jou kosten. geen afschrijving op je auto.( allemaal erg fijn!!)
Als je over een heel jaar alles gaat tellen ( onderhoud, reparatie, afschrijving) ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een leaseauto.

let wel op wat de voorwaarden zijn kwa schade rijden. vaak zit hier een eigen risico op van 150 euro. ( dit kunnen we bij ons afkopen) ik vind ook de lease termijn van 5 jaar erg lang.
pi_180552139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:45 schreef Roykos het volgende:
ik vind die eigen bijdrage erg veel. ik zou er eens goed over na denken. toch ( waarschijnlijke een flinke hap uit je salaris) bij ons op de zaak betaal je alleen de bijtelling, onbeperkt kilometers hoort bij de secundaire arbeidsvoorwaarden dus dan is het meer dan de moeite waard. voor de ruimte met 1 kind... tja heb je dat echt nodig? wij rijden ook met een heel gezin ( 2 kinderen 6 en 7 ) voor 2 weken naar italie in een fiesta. en dat gaat prima hoor!

echter bedenk je wel, tankpasje, geen onderhoudsbeurten/reparaties voor jou kosten. geen afschrijving op je auto.( allemaal erg fijn!!)
Als je over een heel jaar alles gaat tellen ( onderhoud, reparatie, afschrijving) ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een leaseauto.

let wel op wat de voorwaarden zijn kwa schade rijden. vaak zit hier een eigen risico op van 150 euro. ( dit kunnen we bij ons afkopen) ik vind ook de lease termijn van 5 jaar erg lang.
Dank je wel. Het is ook gewoon zo lastig, precies wat jij zegt: het schedlt ook weer kosten en afschrijving helemaal als je meer rijdt en op den duur meer onderhoud nodig hebt.
pi_180552156
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:37 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Ik zag het ja.. Dan ga ik dus naar alle waarschijnlijkheid 320netto op achteruit. Even afwachten op een pro forma berekening.
Volgens mij gaat die leasebak je ongeveer 200¤ p/m kosten inclusief benzine. Heb wel met 50% loonbelasting gerekend. Volgens mij is alleen die benzine meer dan wat je nu betaald aan autokosten.
Oftewel leasebak nemen dus.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')