abonnement Unibet Coolblue
pi_180544576
Hoi!

Recentelijk hebben we een badkamer gekocht. Tegelwerk zit niet standaard inbegrepen in de prijs, maar ze konden dit voor ons uit handen nemen. We hebben een orderbevestiging getekend voor de tegels en natuurlijk de badkamer en de montage van de badkamer, en de bijbehorende factuur ook betaald.

Nu kregen we ineens een factuur van de tegelzetter - een externe partij. Voor deze werkzaamheden hebben we alleen nooit ergens getekend en we dachten dat dat bij de montageprijs van de badkamer inbegrepen zat. Het betegelen is alleen niet opgenomen in de getekende montagelijst - dus is nergens vermeld.

Nu zit er in de map van de winkel wel een formulier waarbij de prijs is berekend van het tegelwerk - waarbij staat dat we dit moeten afrekenen op het moment van montage. Dit is mondeling niet besproken - noch hebben we hier voor getekend. We hebben zelf ook nooit direct contact gehad met de tegelzetter en dus ook geen opdracht aan hem verstrekt in dit geval.

Mijn vraag: moeten wij dit betalen of is dit aan de winkel die het voor ons geregeld heeft?

Alvast bedankt voor de hulp!
pi_180544638
Nou ja in principe heb je de man binnen gelaten en de werkzaamheden laten uitvoeren.
.
pi_180544698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:34 schreef Lovian het volgende:
Tegelwerk zit niet standaard inbegrepen in de prijs, maar ze konden dit voor ons uit handen nemen.
Dus het is wėl besproken?
pi_180544723
Dat wel - maar alles was geregeld door de winkel hierin dus waren we er vanuit gegaan dat we met het voldoen van de factuur aan de winkel dan ook alles hadden voldaan.
pi_180544740
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:39 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dus het is wėl besproken?
Het is besproken - we hebben ook betaald voor de tegels (daarmee ervanuit gegaan dat we ook hadden betaald voor het tegelwerk..)
pi_180544790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:40 schreef Lovian het volgende:
Dat wel - maar alles was geregeld door de winkel hierin dus waren we er vanuit gegaan dat we met het voldoen van de factuur aan de winkel dan ook alles hadden voldaan.
Dat is niet zo slim dan.

Als zij aangeven het voor je uit handen te nemen, het niet in de opdrachtbevestiging van de levering staat en je er ook niet naar vraagt is het een geluk bij een ongeluk dat het niet zomaar 100.000,- kost.
pi_180544842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:40 schreef Lovian het volgende:

[..]

Het is besproken - we hebben ook betaald voor de tegels (daarmee ervanuit gegaan dat we ook hadden betaald voor het tegelwerk..)
Dus je krijgt een offerte waarbij duidelijk aangegeven wordt dat het plakken niet in de prijs zit met het aanbod dit voor jullie te regelen, je gaat akkoord met de prijs en denkt dat ze dit lachend zomaar even voor niks erbij doen?
pi_180544855
We hebben wel een opdrachtbevestiging voor de tegels getekend en die is conform factuur - dus betaald.. en daarmee dachten we het "uit handen genomen deel" ook betaald te hebben. In de offerte staat verder niks meer over dat het plakken er niet bij zit.
pi_180544883
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:46 schreef Lovian het volgende:
We hebben wel een opdrachtbevestiging voor de tegels getekend en die is conform factuur - dus betaald.. en daarmee dachten we het "uit handen genomen deel" ook betaald te hebben.
Als er op die opdrachtbevestiging staat dat je betaalt voor tegels, badkamer en montage van de badkamer, dan zit de montage van de tegels er natuurlijk niet bij in.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180544906
Dit zul je gewoon moeten betalen.

Volgende even beter nagaan waar je wel en niet opdracht voor geeft.
pi_180545105
Gevalletje leergeld vrees ik ja, zeker als wél is besproken dat tegelen normaliter niet gedaan wordt. Ook heb je zelf willens en wetens die montagelijst getekend waar dit niet op stond, én klinkt 'formulier uit de map van de winkel' wel als iets waarvan je geacht mag worden op de hoogte te zijn
pi_180545374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:46 schreef Lovian het volgende:
We hebben wel een opdrachtbevestiging voor de tegels getekend en die is conform factuur - dus betaald.. en daarmee dachten we het "uit handen genomen deel" ook betaald te hebben. In de offerte staat verder niks meer over dat het plakken er niet bij zit.
Waarom zou dat op de offerte staan? Op de offerte staat beschreven waarvoor je wél betaalt, niet waarvoor je níet betaalt.
pi_180545586
Is een vrij normale gang van zaken omdat de tegelzetter extern is en ze zich er verder niet mee bemoeien.

Wat dacht je, dat die beste man wel even voor niets tegels kwam plakken en dat het niet op de offerte stond maar wel even geregeld zou worden?
It All Goes Back in the Box
pi_180545814
Blijkbaar heeft de verkoper het goed gedaan. Helaas is het dus leergeld.
Weggegaan en opgerot
pi_180545881
Zeker de Wooning?
pi_180546217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er op die opdrachtbevestiging staat dat je betaalt voor tegels, badkamer en montage van de badkamer, dan zit de montage van de tegels er natuurlijk niet bij in.
Wat valt er allemaal onder montage badkamer?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juli 2018 @ 21:57:51 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_180546359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat valt er allemaal onder montage badkamer?
Wat mij betreft tegelen ook. Het is een wezenlijk onderdeel van de badkamer.
Anders zouden ze het (wat mij betreft) moeten specificeren tot plaatsen van bad/douchecel/badkamermeubel/toilet, spoelknop, afwerkrandjes her-en-der, lichtknopje, lamp...............enfin je snapt waar ik heen wil.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180546376
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:57 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Wat mij betreft tegelen ook. Het is een wezenlijk onderdeel van de badkamer.
Anders zouden ze het (wat mij betreft) moeten specificeren tot plaatsen van bad/douchecel/badkamermeubel/toilet, spoelknop, afwerkrandjes her-en-der, lichtknopje, lamp...............enfin je snapt waar ik heen wil.
Ja ik wil dezelfde kant op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juli 2018 @ 22:00:15 #19
38148 crew  Innisdemon
pi_180546415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja ik wil dezelfde kant op.
Zo'n vermoeden had ik al ;)

Als het tegelen niet expliciet wordt uitgezonderd lijkt me dat het meest logische.

Maar goed, ik kan me óók voorstellen dat 'monteren' alleen op de bovengenoemde onderdelen slaat.

Kortom: we weten het hier niet :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180546544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:00 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik al ;)

Als het tegelen niet expliciet wordt uitgezonderd lijkt me dat het meest logische.

Maar goed, ik kan me óók voorstellen dat 'monteren' alleen op de bovengenoemde onderdelen slaat.

Kortom: we weten het hier niet :D
Ik stel voor dat onze R1 Rijdende Rechter uitspraak doet. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180546775
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat valt er allemaal onder montage badkamer?
De tegels waren geen onderdeel van de door hen bestelde badkamer. Waarom zou het plaatsen van de tegels dan wel onder de montage van diezelfde badkamer vallen?
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juli 2018 @ 22:17:35 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_180546795
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

De tegels waren geen onderdeel van de door hen bestelde badkamer. Waarom zou het plaatsen van de tegels dan wel onder de montage van diezelfde badkamer vallen?
Dat was het, getuige de OP, wel, als ik het zo lees.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180546948
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

De tegels waren geen onderdeel van de door hen bestelde badkamer.
Jawel hoor. Er is een orderbevestiging getekend voor onder andere de tegels.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180547093
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jawel hoor. Er is een orderbevestiging getekend voor onder andere de tegels.
Maar goed, het is in Badkamerland natuurlijk heel gebruikelijk dat partij A iets levert en het (deels) door partij B wordt geplaatst. En dan wil partij A ook nog regelmatig partij B van harte aanbevelen voor die klus. Maar je zal ze toch echt apart moeten betalen
pi_180547872
Voor niets gaat de zon op, dus is het logisch dat het extra kost. Overigens zou het van de badkamerboer wel netjes zijn geweest als ze je op voorhand hadden geïnformeerd over de hoogte van de bijkomende kosten.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2018 23:07:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')