abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:57:38 #226
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205261703
Die video heb ik gezien. Maar daar pakt hij hem alleen maar uit. Had wel iets toegvoegd als hij er tenminste nog 1 baktest had gedaan voor het geluid en het bakresultaat natuurlijk. Want daar gaat het uiteindelijk om.
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:04:03 #227
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205261753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:52 schreef DJMO het volgende:

[..]
@:papabear had jij deze niet toevallig?
Ja, die heb ik!
Binnenmaat is 21,5 X 21,5 X 11,0 (LxBxH)

Prachtig apparaat. Hoeft niet te worden voorverwarmd, is binnen no-time loeiheet ^O^
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:04:43 #228
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205261757
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:04 schreef Papabear het volgende:
Ja, die heb ik!
Binnenmaat is 21,5 X 21,5 X 11,0 (LxBxH)

Prachtig apparaat. Hoeft niet te worden voorverwarmd, is binnen no-time loeiheet ^O^
Top! Dankjewel _O_

En geluid valt dat mee?
Worden je frietjes of andere dingen mooi egaal bruin. Of alleen in het midden of aan de rand heel gaar en bruin? Heb je nog meer info die wat zegt over het gebruik? Gewicht wordt ook helemaal niks over vermeld...
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:07:07 #229
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205261790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Top! Dankjewel _O_
Zelfs dat XL-ding van Philips kan hier niet tegenop. Ik was altijd sceptisch over die krengen, maar deze is echt goed en snel :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:07:54 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205261801
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:07 schreef Papabear het volgende:
Zelfs dat XL-ding van Philips kan hier niet tegenop. Ik was altijd sceptisch over die krengen, maar deze is echt goed en snel :)
Ja, qua vermogen is dit ding echt wel baas ^O^
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:09:05 #231
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205261819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Top! Dankjewel _O_

En geluid valt dat mee?
Worden je frietjes of andere dingen mooi egaal bruin. Of alleen in het midden of aan de rand heel gaar en bruin? Heb je nog meer info die wat zegt over het gebruik? Gewicht wordt ook helemaal niks over vermeld...
Patatjes na ongeveer 8 minuten even schudden. Van tevoren even een lepeltje zonnebloemolie erover en husselen.

Natuurlijk gaat er niks boven echt frituren, laten we daar eerlijk over zijn. Maar het is echt niet slecht hoor
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:11:51 #232
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205261847
De oven-frikandellen van Mora doen het prima. En ja, er is echt wel een smaakverschil hoor. Het is even wennen.
Als je frituur gewend bent, dan is het even schakelen
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:13:06 #233
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205261858
Het gaat mij niet zo zeer om de patat; ik wil er groentemaaltijden in gaan maken. Beetje gezonde dingen (ook) klaar maken. Ik heb nu een L essential van Philips, maar die is eigenlijk aan de te kleine kant voor zoiets. Is wel heel fijn voor kleine dingetjes zoals een sausijzenbroodje, 2 croissant of broodjes en dergelijke. Voor ontbijt of luch. Dat gaat helemaal perfect! En een paar kippepootjes of zo, of een oliebol gaat ook prima.

Maar ik wil ook gewoon een mix van groenten erin doen, wat aardappeltjes, kikkererwten, stukjes worst, kruiden naar smaak en dan na 20 minuten kan ik gezond eten. Heb het net ook gedaan en dat bevalt prima, maar mijn mandje zit veel te snel vol en dat werkt niet.
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:17:25 #234
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205261906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:13 schreef Tengano het volgende:

Het gaat mij niet zo zeer om de patat; ik wil er groentemaaltijden in gaan maken. Beetje gezonde dingen (ook) klaar maken. Ik heb nu een L essential van Philips, maar die is eigenlijk aan de te kleine kant voor zoiets. Is wel heel fijn voor kleine dingetjes zoals een sausijzenbroodje, 2 croissant of broodjes en dergelijke. Voor ontbijt of luch. Dat gaat helemaal perfect! En een paar kippepootjes of zo, gaat ook prima.

Maar ik wil ook gewoon een mix van groenten erin doen, wat aardappeltjes, kikkererwten, stukjes worst, kruiden naar smaak en dan na 20 minuten kan ik gezond eten. Heb het net ook gedaan en dat bevalt prima, maar mijn mandje zit veel te snel vol en dat werkt niet.
Daar kan ik je echt niet mee helpen, want daar gebruiken we hem niet voor ;)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:18:27 #235
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205261917
Nee, maar als hij bij jou goed egaal bruint voor patat, dan doet hij dat met alle producten. Hij heeft geen voorkeur of zo :P
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:23:11 #236
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205261991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:18 schreef Tengano het volgende:
Nee, maar als hij bij jou goed egaal bruint voor patat, dan doet hij dat met alle producten. Hij heeft geen voorkeur of zo :P
Ja, absoluut!
Ook super voor die diepvries-croissantjes. 12 minuten op 180 graden, Helemaal top!

Voorverwarmen hoeft dus niet ^O^
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:24:56 #237
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205262008
Leuk om te horen! dat je er zo enthousiast over bent :)

Dat is op de LIDL site niet anders. Daar staan echt iets van 400 positieve recenties. Dus dat ding wordt blijkbaar erg positief ontvangen door gebruikers.

En met een element van 2150 Watt is het totaal nutteloos om voor te verwarmen idd. Die gaat wss als een motherfucker 8-)
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:49:03 #238
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205262298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:13 schreef Tengano het volgende:
Het gaat mij niet zo zeer om de patat; ik wil er groentemaaltijden in gaan maken. Beetje gezonde dingen (ook) klaar maken. Ik heb nu een L essential van Philips, maar die is eigenlijk aan de te kleine kant voor zoiets. Is wel heel fijn voor kleine dingetjes zoals een sausijzenbroodje, 2 croissant of broodjes en dergelijke. Voor ontbijt of luch. Dat gaat helemaal perfect! En een paar kippepootjes of zo, of een oliebol gaat ook prima.

Maar ik wil ook gewoon een mix van groenten erin doen, wat aardappeltjes, kikkererwten, stukjes worst, kruiden naar smaak en dan na 20 minuten kan ik gezond eten. Heb het net ook gedaan en dat bevalt prima, maar mijn mandje zit veel te snel vol en dat werkt niet.
Gaan die erwten niet als een malle rondzwerven dan :?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 6 juli 2022 @ 23:11:27 #239
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205262508
quote:
19s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gaan die erwten niet als een malle rondzwerven dan :?
Niet bij die Philips Essential. Daar zijn de gaten in de pan wat minder groot.

Dus dan vallen ze dus niet door de mand zeg maar :P

Maar een kikkererwt heeft niet zomaar een lift off hoor, die weegt te veel om hem zomaar de lucht in te blazen.

Ben er trouwens wel net achter gekomen dat hoe luchterig de mand is, hoe beter de bakresultaten. Die Philips fryers met echt gaas onderin werken daarom dus beter (nog even los van die starfish onderin).
  donderdag 21 juli 2022 @ 14:31:49 #240
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205411630
Welnu, de Silvercrest is nog steeds niet te koop bij de LIDL webshop ondanks dat ze zeggen dat hij binnen 48 uur beschikbaar is. Maar dat zeggen ze al een paar weken dus :(

Intussen dus een Philips gekocht en die ga ik zo eens uitproberen :)

Ik had een aubergine gescoord en wat puntpaprika's in mijn TGTG pakket :) dus daar ben ik even mee aan de slag geweest.

Aubergine in flinke dobbelstenen gesneden en een ui en een puntpaprika ook in ongeveer even grote stukken gesneden. Een handje gekookte kikkererwten uit de vriezer gehaald (die kook ik zelf namelijk en vries ik gewoon in. Is voordeliger en zijn altijd klaar voor gebruik :) Ook voor in een salade :Y) En natuurlijk harstikke gezond *O*

Alle geprepte groenten deed ik in de frituurmand van de airfryer.

Daarna wat kruidenolie genomen (in een grote kom) die ik had bewaard van een potje gedroogde tomaten, lepeltje zoete sambal erin, wat oregano erbij en een kruidemix van Marokaanse kruiden. Olie goed door elkaar geroerd in de grote kom en dan beetje voor beetje de groentestukjes erbij. Gewoon met je hand! (1) goed door doorroeren totdat alle stukjes gecoat zijn en dan iedere keer wat meer groenten erbij totdat alles goed voorzien is van een laagje kruidenolie.

En als je dat met de hand doet gaat dat gewoon veel beter dan als je die olie er zo overheen giet en dan een beetje doorroert met een spatel. Dat heet nou met liefde koken :S___D

Ik laat het nog even staan om een beetje in te trekken en straks iets van 20 minuutjes fryen >:) op een graad of 180.

Maar het ziet er nu al lekker uit :Y) en ik hou niet eens van aubergine :D

Straks een beetje zout erover en dan maar knagen :)

Zat zelf wel te denken aan een of ander sausje erbij (een zoetig yoghurtsausje met wat erdoor of zo), maar ik zou op dit moment niet weten wat, dus ik ga er op deze manier wel voor :)

Toch maar even een sausje gemaakt... Beetje yoghurt, wat citroensap erin en wat witte peper en zout. En nog wat van die tomatenolie om het ietsje romiger te maken, maar dat hoeft niet echt. Ik ben ook maar wat aan het proberen :) Maar dat frisse citroenachtige sausje werkt vast goed bij die wat bijna wrange smaak van die geroosterde aubergine. Op het laatst heb ik nog een heeeel klein beetje suiker toegevoegd zodat de smaak nog iets zachter werd.

Als ik de groente zo in de airfryer doe, mix ik er op het laatst pas zou doorheen zodat de groenten niet voortijdig kunnen gaan lekken of uitdrogen als gevolg van het zout. Want dan wordt alles een beetje een natte massa en dat wil je niet :(

Begin nou wel trek te krijgen >:)

Eindresultaat:

Ik heb de tijd nog even verlengd met in totaal 25 minuten omdat ik het nog iets knapperiger wilde krijgen, maar achteraf was 20 minuten wel beter geweest. Want het gaat toch best wel hard in zo'n ding :@

Het citroensausje was wel een goeie combinatie erbij omdat de frisheid ervan wat meer balans gaf aan de roostersmaak van de groenten. De kikkererwten verbaasde mij wel, want die waren uiteindelijk volledig krokant geworden :o

Tot slot is het wel iets wat ik nog wel een volgende keer zou maken; het beviel dus wel. Maar dan ga ik niet over de 20 minuten heen iig.

Grootste voordeel vond ik dat ik op de manier een aubergine kan bereiden zonder dat ik heel veel olie nodig heb. Voorheen deed ik het weleens in de wok, maar die stukjes bleven maar olie opzuigen en dan kon je nog niet bakken. Met die airfryer gaat dat wel perfect moet ik zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 21-07-2022 16:04:03 ]
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:48:00 #241
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205523695
Ik maak tegenwoordig minipizza's in de airfryer voor ontbijt of als snack als ik trek heb. Met een half pittabroodje als bodem of een anders een wrap wat ook goed werkt.

Even snel een topping maken in een kommetje met wat gesneden minitomaatjes, knoflook, paar stukjes paprika, zout, oregano en wat je verder lekker vindt. Airfryen op 200 voor 7 minuten zodat de tomaten even lekker aanschroeien. Daarna bedekken met wat plakjes kaas en nog 3 minuten op 200 en klaar is kees ^O^

Helemaal top :Y) en lekker snel :s)
  maandag 29 augustus 2022 @ 13:44:56 #242
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
  woensdag 28 september 2022 @ 15:06:48 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206129899
Een uienstokbroodje voor 's avonds laat bij de teevee bijvoorbeeld :Y)

Broodje uit de vriezer. Mag van alles zijn, witte of bruine bolletjes, stokbrood of wat je maar hebt. Even snel onder de kraan om nat te maken en dan doorsnijden zodat je twee helften hebt.

Bedek deze met kaas. Jong kan, maar belegen of oud is lekkerder. Bestrooien met witte peper, en een beetje zout.

Snij een ui in hele dunne ( 1/4 ) ringen en doe die in een handig diepvriesdoosje dat je iedere keer kunt gebruiken. Giet er olie bij die de uienringen 'coat' zodat je een olielaagje rondon de ui krijgt en deze goed kan bakken. Ik zelf gebruik de olie die in die potjes met gedroogde tomaten zit; daar zit veel smaak aan en die combineert heel goed. Bestrooi met witte peper in het bakje. Sluit het bakje en schud goed zodat alle ringen goed bedekt zijn met olie en met peper.

Strooi de ringen op de broodjes.

Sluit je uienringenpotje af en doe dit in de vriezer voor de volgende keer dat je weer een uienbroodje gaat maken :Y)

Airfryer 7 minuten op 200 graden zetten zodat de uien licht aanschroeien (daar was de olie voor ;) )

Open de airfryer niet en laat in de airfryer je broodjes nog 13 tot 18 minuten staan/doorbakken. Ze garen nu na, warmen lekker door en de smaak wordt hierdoor ook beter in plaats dat je gelijk je bek verbrand. Daarnaast ga je zo efficient met je energie om doordat je de opgebouwde warmte van je airfryer gebruikt in je bakproces. Hij is dan wel uit maar nog wel loeiheet immers. Zo kun je de volgende keer misschien in 6 minuten je broodje bakken; ligt ook een beetje aan jouw airfryer.

Dus in de praktijk, klets je je airfryer aan, zet je je wekkertje op 20 minuten en als die gaat haal je je broodjes er uit en kun je ze gelijk eten zonder dat je je mond verbrand.
Manger :Y)

Beetje tweaken kan, maar zal vooral met die 7 minuten te maken hebben. Niet aan de temperatuur sleutelen en op 200 graden houden; je wilt namelijk echt even bakken >:)

Wil je een nog vettere bek krijgen, smeer je broodjes dan eerst even met roomboter in voordat je de kaas er op doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 28-09-2022 15:29:11 ]
pi_206429886

Ik zag dit filmpje gister en nu wil ik een airfryer.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:23:51 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206431686
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:31 schreef dimmak het volgende:

Ik zag dit filmpje gister en nu wil ik een airfryer.
en terecht.
pi_208481435
Ow, leuk topic.
Wat ik regelmatig maak.
Aardappelen en wortelen in stukjes snijden. Voorkoken in water met een bouillonblokje. Afgieten en een klein beetje olie er over verdelen en dan een minuutje of 10 in de airfryer 🤤
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')