abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 december 2002 @ 01:34:57 #1
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7574930
He mensen,

zo met de kerst net achter de rug en vele ponden zwaarder, ben ik op zoek naar een strak schema om te gaan joggen of iets dergelijks. Heeft iemand die ambitie ooit gevolgd of plannen voor de nabije toekomst? Post hier je mening of idee maar, ik luister. Slapen kan ik toch niet om deze tijd...

Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
pi_7575224
Elke dag een stuk fietsen werkt echt perfect en is makkelijk vol te houden op langere termijn
pi_7575239
Tip: Probeer niet TE HARD te trainen, het is namelijk zo, als je heel intensief traint dat je geen vet verbrandt, maar suikers Dus gewoon relaxed iedere dag een rondje fietsen om je plaats ofzow...
pi_7575249
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 02:00 schreef EdSchouten het volgende:
Tip: Probeer niet TE HARD te trainen, het is namelijk zo, als je heel intensief traint dat je geen vet verbrandt, maar suikers Dus gewoon relaxed iedere dag een rondje fietsen om je plaats ofzow...
KJlopt, dat zei mijn zwager ook, die is judoleraar. Je kunt beter regelmatig rustig trainen. Wel na elke dag een rustdag nemen.
  zaterdag 28 december 2002 @ 02:02:43 #5
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7575257
Mag dat ook een stukje hardlopen worden? Ik heb namelijk geen fiets (arme student) en dat hardlopen wilde ik toch uiteindelijk gaan doen, maar dan gewoon langzaam opbouwen...
Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
pi_7575302
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 02:02 schreef Hoagy het volgende:
Mag dat ook een stukje hardlopen worden? Ik heb namelijk geen fiets (arme student) en dat hardlopen wilde ik toch uiteindelijk gaan doen, maar dan gewoon langzaam opbouwen...
hardlopen is in prencipe ook niet goed voor je. Meestal loop je op een paar sportschoenen en die zijn weer niet goed voor je voeten . Natuurlijk hoef je niet meteen dure loopschoenen te kopen maar gewoon een paar normale hardloop schoenen zijn al voldoende. Het schijn namenlijk dat je bij elke stap wat terugveert en dat goeie hardloop schoenen deze klap opvangen. (althans dit heb ik dan gehoort van een hardloper, of dit de waarheid bereft weet ik nouw ook nie)
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_7575318
ik woon in een flat. Een half uur traplopen schijnt erg gezond te zijn.
pi_7575403
Je moet ervoor zorgen dat je hartslag niet te hoog oploopt, want dan, zoals eerder gezegd hier, ben je bezig met conditietraining, waarbij je geen vet verbrand, maar suikers verbruikt.

Uhm, eens zien.....verder veel wandelen (op een flink tempo natuurlijk) wat je kan uitbreiden tot joggen. Lopen naar school, werk or whatever.
Shoppen (desnoods window shoppen)
Maar vooral in beweging blijven...drie keer de trap oplopen als je drie dingen moet pakken...ondernemen van leuke dingen met vrienden ( neej, afspraak in de kroeg telt niet)

zaterdag 28 december 2002 @ 02:24:09 #9
22259 Fogerty
slapende account
pi_7575423
Zwemmen!
Dat kun je zo lang, kort, snel of rustig doen als je zelf wilt, een zwembroek hoeft niet veel te kosten en de entree van het zwembad kost je ook de kop niet.
Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 28 december 2002 @ 02:29:44 #10
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_7575471
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 02:24 schreef Fogerty het volgende:
Zwemmen!
Dat kun je zo lang, kort, snel of rustig doen als je zelf wilt, een zwembroek hoeft niet veel te kosten en de entree van het zwembad kost je ook de kop niet.
Hulde.....
The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
  zaterdag 28 december 2002 @ 02:45:35 #11
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7575631
18e topic. Er is een speciaal centraal topic dacht ik.
Waar het uiteindelijk op neerkomt:
Sit/Push-ups werken niet
Het gaat vooral om duursporten/beweging die je minstens een half uur volhoudt. (Zwemmen, fietsen, lopen, roeien, etc...)
Action is the enemy of thoughts
pi_7575969
Elke ochtend een paar keer deze oefening voor het douchen en dat dan langzaam opbouwen tot zo'n 20 keer per dag. Je hebt er een stukje van 1 bij 2 meter voor nodig en je traint er elke belangrijke spiergroep mee. Het is heel goed voor je conditie, en je moet eens opvallen hoeveel je afvalt als je het elke ochtend doet!
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 28 december 2002 @ 03:55:27 #13
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_7576008
Tja er zijn zoveel dingen die je kunt doen.

Het is echter effectief om zo veel mogelijk verschillende dingen te doen. Na een tijd zal je lichaam nl wennen aan een bepaalde oefening en zal het resultaat ook minder zijn. Des te meer je traint des te meer zul je je moeten inspannen.
Zo heb je voor lopen, fietsen, zwemmen etc verschillende spieren nodig. Het betekend dus niet dat als je een goede fietsconditie hebt je ook een torpedo in het water bent.
Vet verbranden begint ook pas na een minuut of 20 tot 30. Wil je dus vet verbranden dan zul je dus echt moeten denken aan aan duursporten, echter is het wel zo dat je dan, aangezien je op lage intensiteit traint niet bijster veel callorien verbrand. Je kunt reken dat je na een uur fietsen, lopen, etc 500 Kcal hebt verbrand.

Nu is het echter zo dat je bij een hogere hartslag, waarvan men dan zegt dat je dan aan cardio training doet, veel meer Kcal verbrand. Ja...je zult dan je hele cardiovasculair gestel trainen, maar het geeft je wel een beter gevoel als je flink gezweet hebt. De psyche maakt ook veel uit, je hebt dan echt het gevoel dat je wat gedaan hebt, en geloof me...je verbrand ook dan vet.

Je moet het wel rustig opbouwen als je nog niet veel aan sport hebt gedaan, aangezien je hele lichaam er aan moet wennen. Je denk in eerste instantie dan aan de spieren en pezen..maar ook je maag en je darmen en je hele stof wisseling.

Sporten moet in eerste instantie wel leuk blijven, je moet een doel hebben.

pi_7576974
Bodybuilding/Fitness [centraal topic]
Fok! Dieetclub IX

Misschien heb je wat aan deze links.

[sub]Ik vind het een beetje moeilijk te bepalen of dit nu een dubbel topic is, je vraagt niet om specifiek afvallen of om fitness maar sport in het algemeen. Ik laat dit topic dus nog eventjes open.[/sub]

zaterdag 28 december 2002 @ 11:16:08 #15
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7577272
Iedereen heel erg bedankt voor de tips. Ik zal in het nieuwe jaar zeker beginnen met wat beweging en dat langzaamaan opbouwen. Nog meer tips zijn natuurlijk ook welkom .
pi_7578662
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 02:02 schreef Hoagy het volgende:
Als hardlopen je goed afgaat is dat natuurlijk ook perfect. Ikzelf heb het ook een tijdje gedaan maar kreeg steeds last van blessures. Dan moet je weer stoppen etc en dan is je conditie weer weg... Zoals al genoemd: investeer even in goede schoenen, dat scheelt een hoop.

Lopen en fietsen zijn perfect want het heeft een lage drempel: je kunt zo vanuit huis beginnen. Dat in tegenstelling tot zwemmen e.d. want dan moet je toch elke dag naar een zwembad gaan, dat is moeilijker vol te houden.

zaterdag 28 december 2002 @ 13:22:46 #17
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7578729
Owkeej, iemand een goeie tip voor een paar goeie schoenen? Ik ben maar een arme student, dus ik heb niet veel te makken helaas. Maar misschien kan ik dat op een andere manier oplossen...
  zaterdag 28 december 2002 @ 14:21:38 #18
34400 PietF
Captain Obvious
pi_7579587
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 02:45 schreef Reintje het volgende:
18e topic. Er is een speciaal centraal topic dacht ik.
Waar het uiteindelijk op neerkomt:
Sit/Push-ups werken niet
Het gaat vooral om duursporten/beweging die je minstens een half uur volhoudt. (Zwemmen, fietsen, lopen, roeien, etc...)
sterker: als je een 'zwembandje' ofzo hebt, maken situps het alleen maar erger, omdat de spiermassa onder het vet zich ontwikkeld en zo het vet verder naar buiten drukt, zegmaar. Bovendien doen veel mensen de situps verkeerd wat resulteerd in rugklachten. duursporten zijn nog steeds het beste.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  zaterdag 28 december 2002 @ 14:42:41 #19
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7579936
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:21 schreef PietF het volgende:

[..]

sterker: als je een 'zwembandje' ofzo hebt, maken situps het alleen maar erger, omdat de spiermassa onder het vet zich ontwikkeld en zo het vet verder naar buiten drukt, zegmaar. Bovendien doen veel mensen de situps verkeerd wat resulteerd in rugklachten. duursporten zijn nog steeds het beste.

Hebben we dat misverstand ook weer uit de wereld. Conclusie: pas sit-ups gaan doen als je lichaam goed strak in het vel zit
pi_7579941
gewoon sochtends op nuchtere maag een half uurtje cardio op lage intensiteit(je moet nog gewoon zonder buiten adem te raken een gesprek kunnen voeren). Als je op nuchtere maag gaat trainen dan spreek je vrij snel je vet reserves aan. Het is wel heel belangrijk dat je de intensiteit vrij laag houd anders ga je spier verbranden.
  zaterdag 28 december 2002 @ 14:48:35 #21
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7580011
's Ochtends op de nuchtere maag? Dan moet wel lukken, aangezien ik niet zo veel kan hebben op de nuchtere maag. Maar 's ochtends? Ik hoop dat dat gaat lukken , actief ben ik dan iig nog niet, maar alles kan veranderen...
pi_7580020
Ook wel belangrijk voor studenten: MINDER BIER!!!
Life is a crackwhore. And then you become one.
pi_7580042
ik heb me voorgenomen om per 2 januari te gaan fitnessen om tien kilo proberen kwijt te raken en in het algemeen weer fitter te worden.

Met joggen/ hardlopen heb ik het een jaar geprobeerd, maar lukte simpelweg niet om mezelf te motiveren om het regelmatig te doen.

zaterdag 28 december 2002 @ 14:51:19 #24
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7580051
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:49 schreef BoRRuHG het volgende:
Ook wel belangrijk voor studenten: MINDER BIER!!!
Even ter informatie: ik drink absoluut geen bier.

...daarentegen wel wijn , maar ook niet in geweldig grote hoeveelheden.

zaterdag 28 december 2002 @ 14:53:12 #25
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7580085
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:50 schreef mbn het volgende:
ik heb me voorgenomen om per 2 januari te gaan fitnessen om tien kilo proberen kwijt te raken en in het algemeen weer fitter te worden.

Met joggen/ hardlopen heb ik het een jaar geprobeerd, maar lukte simpelweg niet om mezelf te motiveren om het regelmatig te doen.

Motivatie begint bij jezelf, maar dat is voor mij niet zo'n probleem. Als je sommige dingen vaak genoeg hoort, wil je daar (koste wat het kost) wat aan doen. Lees hier: nummer 1 reden voor suicidale neigingen...
Ik zeg btw niet dat ik dat heb, ik ben daar fel tegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')