abonnement Unibet Coolblue
pi_180521829
Ik kreeg vandaag een rekening van American Express dat ik over de afgelopen maand moest betalen, omdat ik zeker weet dat ik de kaart de afgelopen maand niet gebruikt heb besloot ik eens in te loggen op mijn account en blijkt er dus iemand op een iTunes account shit te kopen op mijn kosten.

Nu wilde ik ze bellen, maar ze zijn al gesloten en heb geen zin om met een Indiër aan de telefoon te zitten, is er niet ergens op de website een optie hoe ik het kan blokkeren? Ben wel klaar met AMEX waar je in Nederland toch niks aan hebt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180521857
En is er een juridische mogelijkheid om dit bedrag terug te krijgen? Gaat over een paar honderd, zo niet duizend euro inmiddels.

Ga de laatste rekening iig storneren.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180522124
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:35 schreef Aiciu het volgende:
En is er een juridische mogelijkheid om dit bedrag terug te krijgen? Gaat over een paar honderd, zo niet duizend euro inmiddels.

Ga de laatste rekening iig storneren.
Vooral storneren...geeft nog meer gezeik.

Amex bellen en aangeven dat het niet klopt. Dan zetten ze de transactie op betwist en gaan ze het uitzoeken.

Overigens spreken ze daar prima Nederlands aan de telefoon ;)
  maandag 16 juli 2018 @ 20:58:57 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180522371
Er is altijd een noodnummer dat je kan bellen, om direct je kaart te blokkeren.

quote:
Is uw kaart verloren, gestolen of vermoedt u dat er fraude is gepleegd met uw kaart?

Bel dan direct naar: 020 - 504 8196
En nu je het weet is het je plicht om dat zsm te bellen, evt. schade na jouw ontdekking en tot jouw belletje kan voor eigen rekening komen (niet dat ze daarachter komen tenzij jij je verlult, mgoe)
Dum de dum
pi_180522606
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:35 schreef Aiciu het volgende:
En is er een juridische mogelijkheid om dit bedrag terug te krijgen? Gaat over een paar honderd, zo niet duizend euro inmiddels.

Ga de laatste rekening iig storneren.
Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.

Storneren is het laatste wat je moet doen.
  maandag 16 juli 2018 @ 21:22:10 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180522960
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.

Storneren is het laatste wat je moet doen.
Waarom?

Het zijn niet zijn itunes, hij heeft geen overeenkomst met itunes en zal het waarschijnlijk ook aan z'n anus roesten dat een itunes account geblokkeerd wordt ?
Dum de dum
pi_180522976
Gewoon even bellen, adem halen en alles komt goed.

Het mooie aan creditcard betaling is dat een een omgekeerde bewijslast is. Degene die wil incasseren moet kunnen bewijzen dat jij degene was die de betaling deed. Kunnen ze niet in het geval van fraude. Dus jij krijgt je centen gewoon netjes terug gestorneerd op je creditcard.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180523014
En verder wat Fe203 zegt.
Ook al krijg je een Indiër aan de lijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180523025
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.

Storneren is het laatste wat je moet doen.
Een creditcard betaling kun je niet eens storneren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180523031
4 op een rij :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180524222
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:22 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Waarom?

Het zijn niet zijn itunes, hij heeft geen overeenkomst met itunes en zal het waarschijnlijk ook aan z'n anus roesten dat een itunes account geblokkeerd wordt ?
Het gaat niet om iTunes. Je hebt ook geen overeenkomst met iTunes nodig. Het gaat erom dat je een overeenkomst hebt met de creditcard maatschappij waarbij jij je verplichtingen niet na komt. Mocht je op enige wijze de betaling betwisten dan bied de creditcardmaatschappij hier handvatten voor en dan is het aan de webwinkel om anders te bewijzen.

Het is niet de iTunes account die geblokkeerd zal worden, maar een incassobureau die beslag gaat leggen als je het niet volgens de regels spelen gaat :)

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een creditcard betaling kun je niet eens storneren.
Ook dat nog eens inderdaad.
pi_180524599
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het gaat niet om iTunes. Je hebt ook geen overeenkomst met iTunes nodig. Het gaat erom dat je een overeenkomst hebt met de creditcard maatschappij waarbij jij je verplichtingen niet na komt. Mocht je op enige wijze de betaling betwisten dan bied de creditcardmaatschappij hier handvatten voor en dan is het aan de webwinkel om anders te bewijzen.

Het is niet de iTunes account die geblokkeerd zal worden, maar een incassobureau die beslag gaat leggen als je het niet volgens de regels spelen gaat :)

[..]

Ook dat nog eens inderdaad.
Ik heb geprobeerd om in te loggen bij iTunes, maar alle pogingen die ik zou gebruiken worden niet herkent. Dus ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen welk account er aan mijn kaart verbonden is.

Morgen maar even bellen, de Nederlandstalige afdeling is tot 8 uur open.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180525887
AMEX heeft een uitstekende klantenservice. Verder wat hierboven aangegeven wordt. Gewoon even bellen, de transacties betwisten en AMEX regelt de rest.
pi_180526080
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:21 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd om in te loggen bij iTunes, maar alle pogingen die ik zou gebruiken worden niet herkent. Dus ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen welk account er aan mijn kaart verbonden is.

Morgen maar even bellen, de Nederlandstalige afdeling is tot 8 uur open.
bel NIET met itunes. Doe alleen zaken met je CC maatschappij! Betwist de betaling bij hen, doe nadrukkelijk geen zaken met itunes!
pi_180526151
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.
Wat een dom gelul. Hoewel ik mijn credit card zelden gebruik (vrijwel alleen voor het boeken van hotels) ben ik al drie keer het slachtoffer geworden van fraude met mijn credit card. In landen als de VS is de controle nou eenmaal zo beroerd (er waren nota bene zelfs bedragen afgeschreven waarbij zogenaamd de credit card fysiek was gebruikt terwijl die op dat moment bij mij in Nederland was) dat misbruik kinderlijk eenvoudig is. Om die reden overigens wel alle keren behoorlijk snel mijn geld teruggekregen.
pi_180526203
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat een dom gelul. Hoewel ik mijn credit card zelden gebruik (vrijwel alleen voor het boeken van hotels) ben ik al drie keer het slachtoffer geworden van fraude met mijn credit card. In landen als de VS is de controle nou eenmaal zo beroerd (er waren nota bene zelfs bedragen afgeschreven waarbij zogenaamd de credit card fysiek was gebruikt terwijl die op dat moment bij mij in Nederland was) dat misbruik kinderlijk eenvoudig is. Om die reden overigens wel alle keren behoorlijk snel mijn geld teruggekregen.
En jij geeft zelf je creditcard(gegevens) af op locaties waarvan je vooraf weet dat er slecht mee omgegaan word. Kan je het altijd voorkomen, nah. Hooguit cash betalen. Maar dan nog is de fraude wel aan de eindgebruiker te wijten.

Het enige is dat er een zekere verwijtbaarheid door de maatschappij gedekt zal worden. Ik herinner mij de blikken nog toen mensen mijn CC mee wilden nemen en ik dat vriendelijk afwees. Toch nooit last van fraude gehad.
pi_180526287
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En jij geeft zelf je creditcard(gegevens) af op locaties waarvan je vooraf weet dat er slecht mee omgegaan word. Kan je het altijd voorkomen, nah. Hooguit cash betalen. Maar dan nog is de fraude wel aan de eindgebruiker te wijten.

Het enige is dat er een zekere verwijtbaarheid door de maatschappij gedekt zal worden. Ik herinner mij de blikken nog toen mensen mijn CC mee wilden nemen en ik dat vriendelijk afwees. Toch nooit last van fraude gehad.
Ik weet vooraf dat een hotel slecht om zal gaan met mijn credit card gegevens? Ben je aan het trollen?
Ja, ik voer bij het boeken van een hotel inderdaad mijn credit card gegevens in, anders is het namelijk in veel gevallen verrekte lastig om een hotel te boeken.
Alleen maar cash betalen is wel het laatste dat de credit card maatschappij wil, dus allicht dat die het maar al te graag terugbetalen.
pi_180526320
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik weet vooraf dat een hotel slecht om zal gaan met mijn credit card gegevens? Ben je aan het trollen?
Ja, ik voer bij het boeken van een hotel inderdaad mijn credit card gegevens in, anders is het namelijk in veel gevallen verrekte lastig om een hotel te boeken.
Alleen maar cash betalen is wel het laatste dat de credit card maatschappij wil, dus allicht dat die het maar al te graag terugbetalen.
Ik vul ze nooit vooraf in. Ik autoriseer aan de balie (bij de automaat) de reservering of sterker nog ik betaal hem vooraf (contant). Heb eens een blozende receptionist gehad die zei dat het dan twee keer zoveel was wat als borg afgedragen moest worden, nou.... des te meer reden waarom ik mijn creditcardgegevens niet aan jullie geef.
pi_180526399
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik vul ze nooit vooraf in. Ik autoriseer aan de balie (bij de automaat) de reservering of sterker nog ik betaal hem vooraf (contant). Heb eens een blozende receptionist gehad die zei dat het dan twee keer zoveel was wat als borg afgedragen moest worden, nou.... des te meer reden waarom ik mijn creditcardgegevens niet aan jullie geef.
Als de credit card maatschappij ervoor kiest om fraude kinderlijk eenvoudig te maken (waarom kan een Amerikaans bedrijf geld afschrijven van mijn credit card zonder pincode of zelfs een CVC?) dan is dat hun probleem en niet het mijne. Gelukkig denken zij er zelf hetzelfde over.
pi_180526754
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik vul ze nooit vooraf in. Ik autoriseer aan de balie (bij de automaat) de reservering of sterker nog ik betaal hem vooraf (contant). Heb eens een blozende receptionist gehad die zei dat het dan twee keer zoveel was wat als borg afgedragen moest worden, nou.... des te meer reden waarom ik mijn creditcardgegevens niet aan jullie geef.
Omdat je in sommige landen niet met een automaat betaald ;)

Dat zijn ook net de landen waar ik niet graag met veel cash over straat loop.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de credit card maatschappij ervoor kiest om fraude kinderlijk eenvoudig te maken (waarom kan een Amerikaans bedrijf geld afschrijven van mijn credit card zonder pincode of zelfs een CVC?) dan is dat hun probleem en niet het mijne. Gelukkig denken zij er zelf hetzelfde over.
Precies...zelf 1 keer geskimt in een land ..was zo opgelost (ging om bijna 1000 eu). Werd keurig netjes verwerkt.
pi_180526953
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:52 schreef descon het volgende:

[..]

Omdat je in sommige landen niet met een automaat betaald ;)

Dat zijn ook net de landen waar ik niet graag met veel cash over straat loop.

[..]

Precies...zelf 1 keer geskimt in een land ..was zo opgelost (ging om bijna 1000 eu). Werd keurig netjes verwerkt.
Noem die landen eens. Heb een respectabel lijstje afgewerkt, een kwam eigenlijk nooit op locaties waar het zo erg was. De locaties waar het niet zo was, dat was veel cash relatief...

Overigens zelf ook 1x geskimmed. Gewoon op een groot station in Nederland. Werd keurig door de bank gebeld dat ik nog 1x kon pinnen en de nieuwe bankpas onderweg was
pi_180526992
Zuid Amerika hebben ze er een handje van. Zelf in Colombia gehad.

Was niet overal zo..maar niet echt opgelet. CC maatschappij vergoed toch wel.
pi_180527034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 00:07 schreef descon het volgende:
Zuid Amerika hebben ze er een handje van. Zelf in Colombia gehad.
Laten we eerlijk zijn. Als je met 300k cop overvallen zou worden dan sta je het af en dan kraai je er niet naar. Met dat bedrag kan je daar goed eten. Zelfs in Sahara landen heb ik nooit last gehad van echte problematiek. Maar oké. Zuid Amerika staat nog niet prominent op mijn lijst dus die kan ik idd net niets over zeggen hehe
pi_180527112
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 00:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn. Als je met 300k cop overvallen zou worden dan sta je het af en dan kraai je er niet naar. Met dat bedrag kan je daar goed eten. Zelfs in Sahara landen heb ik nooit last gehad van echte problematiek. Maar oké. Zuid Amerika staat nog niet prominent op mijn lijst dus die kan ik idd net niets over zeggen hehe
Ben met cash geld minder goed verzekerd als CC. Dus doe mij dan maar een skim risico.

Maar we dwalen af...TS..ben je er al achter hoe ze aan je gegevens gekomen zijn ?

Met je dronken kop een mooie webcam dame betaald met je AMEX?
pi_180527927
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 00:07 schreef descon het volgende:
CC maatschappij vergoed toch wel.
CC maatschappij vergoed helemaal niets. Die halen het geld gewoon terug, daar waar het ten onrechte is uitgegeven. Uiteindelijk blijft de onderneming, die de betroffen creditcard geaccepteerd heeft over met de gebakken peren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')