abonnement Unibet Coolblue
pi_180513624
Ik heb de afgelopen jaren een onderneming gehad met een compagnon met een karakter wat niet zou misstaan op een concentratiekamp. Ik was voor een klein gedeelte aandeelhouder en de afgelopen jaren is een soort van hel geweest.

Nu heb ik daar een aantal maanden geleden afscheid van genomen. Besloten om mijn verlies te nemen. Ik was doodongelukkig en financieel bracht het nou ook niet echt wat op.

Een jongen die daar werkt heeft nu contact met mij opgenomen dat hij wat dingetjes met mij wilde bespreken. Mijn oud compagnon zou gezegd hebben dat hij mij helemaal kapot zou gaan maken. Naast fysieke bedreigingen naar mij en mijn naasten zou hij mij ook financieel kapot gaan maken. De oud collega is zelf ook van plan te vertrekken en wilde mij voorbereiden op wat misschien komen gaat.

Het is namelijk zo dat er vanaf het begin geen verplichte pensioengelden zijn betaald voor het personeel. Ik wist hiervan, maar had er niks over te zeggen. Nu heeft hij na mijn vertrek een dikke naheffing en boete ontvangen. Dit wilt hij gedeeltelijk op mij verhalen.

Maakt hij hier enigszins kans op bij een rechtszaak of is dat bij voorbaat al kansloos? Mijn holding is inmiddels al opgeheven.
  maandag 16 juli 2018 @ 14:11:20 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_180513676
Weinig over te zeggen als we niet weten wat je rol/aandeel hier in was.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180513816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:11 schreef dop het volgende:
Weinig over te zeggen als we niet weten wat je rol/aandeel hier in was.
Had slechts een klein gedeelte van de aandelen, minder dan 25%. Het zijn overigens allemaal BV's waar we over praten. Het lijkt mij dat de BV hiervoor verantwoordelijk is.
  maandag 16 juli 2018 @ 14:20:08 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_180513851
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:18 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Had slechts een klein gedeelte van de aandelen, minder dan 25%. Het zijn overigens allemaal BV's waar we over praten. Het lijkt mij dat de BV hiervoor verantwoordelijk is.
je was alleen aandeelhouder en had geen andere rol?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180513927
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:20 schreef dop het volgende:

[..]

je was alleen aandeelhouder en had geen andere rol?
Bedrijfsleider, zelfde rol als hij, maar contractueel stond vast dat hij eindverantwoordelijk is en zonder mij beslissingen kan nemen.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2018 @ 14:27:50 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180514080
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:22 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Bedrijfsleider, zelfde rol als hij, maar contractueel stond vast dat hij eindverantwoordelijk is en zonder mij beslissingen kan nemen.
Dan is toch duidelijk waar de verantwoordelijkheid lag? Je had een aandeel, werkte er, maar had geen beslissingsbevoegdheid. Hij lijkt me dus zeker verantwoordelijk. Als aandeelhouder ben je niet verantwoordelijk, ook als bedrijfsleider zonder beslissingsbevoegdheid ben je niet verantwoordelijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 16 juli 2018 @ 14:30:40 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_180514150
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:22 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Bedrijfsleider, zelfde rol als hij, maar contractueel stond vast dat hij eindverantwoordelijk is en zonder mij beslissingen kan nemen.
De vordering zal ongetwijfeld op de B.v. zijn.
In hoeverre hij dan nog de verantwoordelijkheid bij jou weet te leggen is de vraag.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180514177
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:08 schreef MaximumRush het volgende: Naast fysieke bedreigingen naar mij en mijn naasten
Heb je al aangifte gedaan?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180514678
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Heb je al aangifte gedaan?
Nee, dit is niet direct naar mij geuit en ik ga er vanuit dat hij dit in zijn boosheid eruit heeft geflapt.
pi_180514710
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:53 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Nee, dit is niet direct naar mij geuit
aan wie is dat dan wel geuit?
quote:
ik ga er vanuit dat hij dit in zijn boosheid eruit heeft geflapt.
Bij dit soort dingen kun je niet vroeg genoeg een dossier aanleggen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180514773
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

aan wie is dat dan wel geuit?

[..]

Bij dit soort dingen kun je niet vroeg genoeg een dossier aanleggen.
Aan de collega die daar nog werkzaam is, waarna deze collega besloot om contact met mij op te nemen.
pi_180515205
En ook niet onbelangrijk: wat staat er in de aandeelhoudersovereenkomst. Of hebben jullie dat weggewuifd toen de notaris er over begon bij het oprichten van de bv.?
pi_180515625
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:08 schreef MaximumRush het volgende:
Het is namelijk zo dat er vanaf het begin geen verplichte pensioengelden zijn betaald voor het personeel. Ik wist hiervan
Is er bewijs van dat je dit wist? Kan nog wel een dingetje worden, lijkt me?
Dat je er niks over te zeggen had, wil nog niet zeggen dat je er niks aan had moeten/kunnen doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180516265
Op basis van wat zou er een vordering ontstaan op jou BV? De werkmaatschappij is verwantwoordelijk voor het afdragen van dit soort gelden. Alleen als hij failliet gaat zal misschien gekeken worden of er geen wanbestuur heeft plaatsgevonden. Dit kan alsjij bijvoorbeeld mee gestemd hebt bepaalde uitkeringen te doen terwijl dit niet kon gezien de financiele situatie.
pi_180517166
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:08 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren een onderneming gehad met een compagnon met een karakter wat niet zou misstaan op een concentratiekamp. Ik was voor een klein gedeelte aandeelhouder en de afgelopen jaren is een soort van hel geweest.

Nu heb ik daar een aantal maanden geleden afscheid van genomen. Besloten om mijn verlies te nemen. Ik was doodongelukkig en financieel bracht het nou ook niet echt wat op.

Een jongen die daar werkt heeft nu contact met mij opgenomen dat hij wat dingetjes met mij wilde bespreken. Mijn oud compagnon zou gezegd hebben dat hij mij helemaal kapot zou gaan maken. Naast fysieke bedreigingen naar mij en mijn naasten zou hij mij ook financieel kapot gaan maken. De oud collega is zelf ook van plan te vertrekken en wilde mij voorbereiden op wat misschien komen gaat.

Het is namelijk zo dat er vanaf het begin geen verplichte pensioengelden zijn betaald voor het personeel. Ik wist hiervan, maar had er niks over te zeggen. Nu heeft hij na mijn vertrek een dikke naheffing en boete ontvangen. Dit wilt hij gedeeltelijk op mij verhalen.

Maakt hij hier enigszins kans op bij een rechtszaak of is dat bij voorbaat al kansloos? Mijn holding is inmiddels al opgeheven.
Wat enorm zwak zeg. Je wist het maar het kon je gewoon geen fuck schelen, want meer geld voor de aandeelhouders. En dan nu spelen alsof je handen gebonden waren. Ipv goh, het personeel inlichten wellicht? Maar nee, wat jij deed was cashen en anderen met de shit laten zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 16-07-2018 17:12:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_180517602
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:12 schreef brulaap112 het volgende:
Op basis van wat zou er een vordering ontstaan op jou BV? De werkmaatschappij is verwantwoordelijk voor het afdragen van dit soort gelden. Alleen als hij failliet gaat zal misschien gekeken worden of er geen wanbestuur heeft plaatsgevonden. Dit kan alsjij bijvoorbeeld mee gestemd hebt bepaalde uitkeringen te doen terwijl dit niet kon gezien de financiele situatie.
Wanbestuur .. Zoals er van af weten en niets doen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_180517730
quote:
13s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat enorm zwak zeg. Je wist het maar het kon je gewoon geen fuck schelen, want meer geld voor de aandeelhouders. En dan nu spelen alsof je handen gebonden waren. Ipv goh, het personeel inlichten wellicht? Maar nee, wat jij deed was cashen en anderen met de shit laten zitten.
Was het maar zo'n feest, dan had ik er nog wat aan. :')

Ik heb al die tijd nog niet de helft van het gemiddeld inkomen van een medewerker ontvangen.
pi_180517927
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:20 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, dan had ik er nog wat aan. :')

Ik heb al die tijd nog niet de helft van het gemiddeld inkomen van een medewerker ontvangen.
Dat maakt het 'wel weten maar niets mee doen' niet minder kwalijk. Het maakt je hooguit een slechte zakenman tijdens het afzetten van werknemers.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180517944
quote:
13s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat enorm zwak zeg. Je wist het maar het kon je gewoon geen fuck schelen, want meer geld voor de aandeelhouders. En dan nu spelen alsof je handen gebonden waren. Ipv goh, het personeel inlichten wellicht? Maar nee, wat jij deed was cashen en anderen met de shit laten zitten.
Personeel inlichten of gewoon melden bij de belastingdienst. Desnoods anoniem.
Zo ga je niet met personeel om.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180517987
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Personeel inlichten of gewoon melden bij de belastingdienst. Desnoods anoniem.
Zo ga je niet met personeel om.
Ja precies. Maar dat kon TS allemaal niets schelen, totdat hij er nu wellicht zelf problemen van gaat ondervinden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180518277
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:20 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, dan had ik er nog wat aan. :')

Ik heb al die tijd nog niet de helft van het gemiddeld inkomen van een medewerker ontvangen.
Ah ja, jij bent het slachtoffer. Arme jongen toch.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180520242
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:20 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, dan had ik er nog wat aan. :')

Ik heb al die tijd nog niet de helft van het gemiddeld inkomen van een medewerker ontvangen.
Boontje komt om zijn... oh nee, geen loontje.
  maandag 16 juli 2018 @ 21:01:42 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180522463
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:20 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, dan had ik er nog wat aan. :')

Ik heb al die tijd nog niet de helft van het gemiddeld inkomen van een medewerker ontvangen.
dan heb je precies 100% te veel ontvangen als er geen premies zijn afgedragen.
Tot nooit .......
pi_180523350
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:08 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren een onderneming gehad met een compagnon met een karakter wat niet zou misstaan op een concentratiekamp.
Denk dat jullie er allebei niet hadden misstaan met dat zuinige gedrag ten koste van jullie medewerkers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')