abonnement Unibet Coolblue
pi_180472962
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:24 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

zeg het eens?
Kat is nu bijna 2 jaar en eerst was hij een beetje aan de dikke kant omdat hij bijgevoerd werd door mijn overbuurvrouw.

Een aantal maanden geleden heeft hij een teek gehad die ik er niet uit kon halen omdat hij zich niet wilde laten vangen. Een dag later was de teek echter weg en zat er alleen een kale plek bij zijn oor. DA telefonisch gesproken en die zei dat het normaal geen kwaad kon. Katten in't wild hebben ook om de haverklap teken e.d. maar is wel het beste om de teek gewoon altijd te verwijderen. Omdat de teek los gelaten heeft of om een andere reden eruit is, is dat nu prima.

Omdat ik werk en de kat niet zelf in en uit kan, heb ik altijd buiten voer staan. ( 3 bakjes met brokken en hij kan water drinken. ) Nu is het zo dat het inmiddels een soort van kattentopia werd bij mij voor de deur :') ik merkte dat mijn kat dunner werd en mijn buurvrouw zei het ook. Eerst dacht ik dat de andere katten zijn eten opaten en hij amper de kans kreeg. Er zit nogal een dominante buurtkat die mijn kat zo de laan uit stuurt.
Daarna dacht ik dat hij gewoon zijn wintervacht verloren was, en daarom dunner leek. Maar inmiddels kun je zijn botten goed voelen en ook een beetje zien. Of nou ja, je ziet ze. ( op zijn kont/ rug )

Ik merkte de laatste week dat hij zowel sochtends als savonds kwam zeuren om natvoer en snoepjes. Ben de beroerdste niet dus ik hem hem dat gegeven. Hij krijgt altijd variable zakjes. Vis, kip, rund, groenten etc.

Brokjes eet hij niet volledig op, laat altijd wat staan. Maar dat vlees is binnen no time weg. Ook kattenmelk bijgegeven in de hoop dat hij dikker zal worden.

Tot nu toe niks geholpen. Nu sprak mijn buurvrouw hem aan dat zij hem 5 (!!) zakjes per dag natvoer geeft. ( ... en ik dus ook nog 2 ) Daarnaast staan er dus nog 3 bakjes brokjes buiten en nog een bakje brokjes binnen. ( waar hij naar mijn idee amper naar kijkt )

Mijn buurvrouw zegt dat ze denkt dat de kat onverzadigd is en altijd honger heeft. Misschien heeft hij een lintworm die alles vanbinnen opeet?

Maar ik denk; als hij écht zo'n honger heeft, dan zou hij toch ook de bakjes met brokjes leeg eten?

Het is verder niet dat ik gierig ben of zo, maar naar de dierenarts gaan en vervolgens weet ik het hoeveel betalen voor onderzoeken die niet nodig zijn wil ik liever niet.

Wel wil ik natuurlijk dat mijn kat aankomt, en als het nodig is ga ik uiteraard naar de dierenarts.

Kat is verder gewoon speels en alert, haren vallen niet uit, zie geen rare plekken op zijn lijf. ( kat poept niet op de kattenbak dus zn poep en plas zie ik niet maar ik denk niet dat hij diarree heeft ) kat wast zich prima en zijn ogen hebben ook geen pus of zo.
Zijn vacht glanst gewoon. Hij is alleen mager en is altijd hongerig voor natvoer en kattensoepjes.

Graag advies :{

Het is mijn eerste kat dus ik weet er niet zoveel van nog.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:38:00 #227
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473037
Heb je m al eens ontwormd?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473074
ik heb hier van die tabletjes liggen. Als ik hem die geef denk je dan dat dat helpt> weet niet meer precies wanneer ik dat voor't laatst had gedaan.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180473118
Misschien ook even binnen houden zodat je kunt zien wat erin en eruit gaat?
Tap tap tap
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:44:07 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473174
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:39 schreef Moeraskat het volgende:
ik heb hier van die tabletjes liggen. Als ik hem die geef denk je dan dat dat helpt> weet niet meer precies wanneer ik dat voor't laatst had gedaan.
Het zou kunnen. Het hoeft niet.

Zit er in het voer dat hij krijgt taurine? Poept en plast hij makkelijk (weet je natuurlijk nu niet, maar wel belangrijk om achter te komen)?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:41 schreef CherryLips het volgende:
Misschien ook even binnen houden zodat je kunt zien wat erin en eruit gaat?
binnenhouden is bij hem bijna niet te doen. Ik hem hem als kitten gevonden toen hij een paar weken oud was. Hij ziet er uit als een wilde kat. Het is niet zo'n typische huiskat. Maar echt zo'n vacht van een wilde kat.
Hij wil eigenlijk altijd buiten zijn en komt alleen binnen om een half uurtje te slapen of om te eten.

Kan wel proberen of ik hem morgen langer binnen kan houden ( hij is er nu ook alweer vandoor )
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:44:30 #232
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473183
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:41 schreef CherryLips het volgende:
Misschien ook even binnen houden zodat je kunt zien wat erin en eruit gaat?
Sowieso dit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473192
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:34 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Kat is nu bijna 2 jaar en eerst was hij een beetje aan de dikke kant omdat hij bijgevoerd werd door mijn overbuurvrouw.

Een aantal maanden geleden heeft hij een teek gehad die ik er niet uit kon halen omdat hij zich niet wilde laten vangen. Een dag later was de teek echter weg en zat er alleen een kale plek bij zijn oor. DA telefonisch gesproken en die zei dat het normaal geen kwaad kon. Katten in't wild hebben ook om de haverklap teken e.d. maar is wel het beste om de teek gewoon altijd te verwijderen. Omdat de teek los gelaten heeft of om een andere reden eruit is, is dat nu prima.

Omdat ik werk en de kat niet zelf in en uit kan, heb ik altijd buiten voer staan. ( 3 bakjes met brokken en hij kan water drinken. ) Nu is het zo dat het inmiddels een soort van kattentopia werd bij mij voor de deur :') ik merkte dat mijn kat dunner werd en mijn buurvrouw zei het ook. Eerst dacht ik dat de andere katten zijn eten opaten en hij amper de kans kreeg. Er zit nogal een dominante buurtkat die mijn kat zo de laan uit stuurt.
Daarna dacht ik dat hij gewoon zijn wintervacht verloren was, en daarom dunner leek. Maar inmiddels kun je zijn botten goed voelen en ook een beetje zien. Of nou ja, je ziet ze. ( op zijn kont/ rug )

Ik merkte de laatste week dat hij zowel sochtends als savonds kwam zeuren om natvoer en snoepjes. Ben de beroerdste niet dus ik hem hem dat gegeven. Hij krijgt altijd variable zakjes. Vis, kip, rund, groenten etc.

Brokjes eet hij niet volledig op, laat altijd wat staan. Maar dat vlees is binnen no time weg. Ook kattenmelk bijgegeven in de hoop dat hij dikker zal worden.

Tot nu toe niks geholpen. Nu sprak mijn buurvrouw hem aan dat zij hem 5 (!!) zakjes per dag natvoer geeft. ( ... en ik dus ook nog 2 ) Daarnaast staan er dus nog 3 bakjes brokjes buiten en nog een bakje brokjes binnen. ( waar hij naar mijn idee amper naar kijkt )

Mijn buurvrouw zegt dat ze denkt dat de kat onverzadigd is en altijd honger heeft. Misschien heeft hij een lintworm die alles vanbinnen opeet?

Maar ik denk; als hij écht zo'n honger heeft, dan zou hij toch ook de bakjes met brokjes leeg eten?

Het is verder niet dat ik gierig ben of zo, maar naar de dierenarts gaan en vervolgens weet ik het hoeveel betalen voor onderzoeken die niet nodig zijn wil ik liever niet.

Wel wil ik natuurlijk dat mijn kat aankomt, en als het nodig is ga ik uiteraard naar de dierenarts.

Kat is verder gewoon speels en alert, haren vallen niet uit, zie geen rare plekken op zijn lijf. ( kat poept niet op de kattenbak dus zn poep en plas zie ik niet maar ik denk niet dat hij diarree heeft ) kat wast zich prima en zijn ogen hebben ook geen pus of zo.
Zijn vacht glanst gewoon. Hij is alleen mager en is altijd hongerig voor natvoer en kattensoepjes.

Graag advies :{

Het is mijn eerste kat dus ik weet er niet zoveel van nog.
Dit heeft de kat van mijn buurmeisje ook sinds een paar weken :o weet eigenlijk niet of ze al naar de dierenarts is geweest. Maar die heeft echt precies hetzelfde als wat jij beschrijft, die van haar is 1 trouwens.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:45:03 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473193
Is het een open kater trouwens?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473201
Kater met ballen en alles.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180473202
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit heeft de kat van mijn buurmeisje ook sinds een paar weken :o weet eigenlijk niet of ze al naar de dierenarts is geweest. Maar die heeft echt precies hetzelfde als wat jij beschrijft, die van haar is 1 trouwens.
Mk is jouw buurmeisje? :o
pi_180473204
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:44 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

binnenhouden is bij hem bijna niet te doen. Ik hem hem als kitten gevonden toen hij een paar weken oud was. Hij ziet er uit als een wilde kat. Het is niet zo'n typische huiskat. Maar echt zo'n vacht van een wilde kat.
Hij wil eigenlijk altijd buiten zijn en komt alleen binnen om een half uurtje te slapen of om te eten.

Kan wel proberen of ik hem morgen langer binnen kan houden ( hij is er nu ook alweer vandoor )
Het zal toch wel even moeten als je m in de gaten wil houden. Succes daarmee :')
Tap tap tap
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:46:19 #238
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473217
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:45 schreef Moeraskat het volgende:
Kater met ballen en alles.
Oei.

Zou dat eerst eens verhelpen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473220
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het zal toch wel even moeten als je m in de gaten wil houden. Succes daarmee :')
-O- lord. Dat wordt een gevecht dan. Want hij gaat dan enorm mauwen en aan de stoel of deur krabben. :')

Ik ga hem zo wel lokken en dan probeer ik hem die wormen pil te tegen. Het is 1 tablet voor 4 kilo aan kat. Geen idee wat hij weegt momenteel. Niet veel denk ik zo. -O-
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180473225
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oei.

Zou dat eerst eens verhelpen.
Waarom? Hij loopt niet weg of zo. De katinnen hier in de buurt zijn allemaal geholpen.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180473233
Ongecastreerde katten buiten laten lopen en schijten en alles bevruchten wat ze zien ;(

Sorry, ik hou niet zo van losloopkatten in woonwijken :@
Tap tap tap
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:47:24 #242
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473237
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:46 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ie jonge katten produceert bij de vleet. En zo makkelijk kattenaids oid op kan lopen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473248
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:47 schreef CherryLips het volgende:
Ongecastreerde katten buiten laten lopen en schijten en alles bevruchten wat ze zien ;(

Sorry, ik hou niet zo van losloopkatten in woonwijken :@
Hij is niet de enige :@ (ballenkat)
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180473252
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Omdat ie jonge katten produceert bij de vleet. En zo makkelijk kattenaids oid op kan lopen.
Zit er ook niet veel zout in die zakjes? Misschien heeft dat ermee te maken?
Tap tap tap
pi_180473256
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Omdat ie jonge katten produceert bij de vleet. En zo makkelijk kattenaids oid op kan lopen.
Mja van de zwefkatten wellicht wel ja.

Kattenaids :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:48:43 #246
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473259
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:46 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Waarom? Hij loopt niet weg of zo. De katinnen hier in de buurt zijn allemaal geholpen.
Tuurlijk wel. Katten hebben een territorium van kilometers omtrek.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473262
Bij mij krijgt hij zakjes van de AH wat mijn buurvrouw geeft weet ik niet.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180473267
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:48 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Mja van de zwefkatten wellicht wel ja.

Kattenaids :D
Gaan ze hartstikke dood aan.
Tap tap tap
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:49:06 #249
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180473270
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zit er ook niet veel zout in die zakjes? Misschien heeft dat ermee te maken?
Ligt aan de zakjes. Maar dat zou kunnen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180473276
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Katten hebben een territorium van kilometers omtrek.
Ja prima maar ik bedoel dat hij niet wég loopt. Hij komt gewoon altijd meteen als ik hem roep.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')