abonnement Unibet Coolblue
pi_180446873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:43 schreef Onaniem het volgende:
Als dit een ander subforum was dan zou ik zeggen dat die andere grotere tetten heeft.

Dit is geen andere subforum dus dit soort ongepaste opmerkingen hoeren hier nie thuis,.
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 14:18:23 #27
45833 crew  Fogel
pi_180446892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:52 schreef Andhim87 het volgende:

[..]

Ik heb niet minder gepresteerd sinds dat ik dit weet, met cijfers gewoon aantoonbaar te maken. Ik heb verder nergens geclaimd dat ik onmisbaar ben, ik weet echter wel mijn waarde nu in deze markt en binnen dit bedrijf goed in te schatten. Ik vind het nogal jammer dat je al op voorhand van die aannames doet.
Wat je in post 7 zelf schrijft kan zo opgevat worden, blijkbaar heb ik het verkeerd opgevat, excuses daarvoor.

Jouw waarde voor het bedrijf is niet plotseling meer geworden sinds je weet dat je collega een hoger loon heeft...
Had je je loon ook aangekaart indien je niet zou weten hoeveel je collega krijgt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_180447056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:43 schreef Andhim87 het volgende:

[..]

Ja, er is een CAO, waarbij zij dus in een bepaalde schaal zit op de laatste trede en ik nog 3 jaar zou moeten doen om op diezelfde trede te komen.
Zit jij in de zelfde schaal? Dan is het niet echt oneerlijk. Jij groeit bovendien sneller, aangezien jij er al binnen 4 jaar bent, zij is daar al 5 jaar voorbij.
Whatever...
pi_180447172
Wat als je collega nu stukken minder zou verdienen zou je dan veel harder gaan werken. :D
pi_180447483
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wat je in post 7 zelf schrijft kan zo opgevat worden, blijkbaar heb ik het verkeerd opgevat, excuses daarvoor.

Jouw waarde voor het bedrijf is niet plotseling meer geworden sinds je weet dat je collega een hoger loon heeft...
Had je je loon ook aangekaart indien je niet zou weten hoeveel je collega krijgt?
Thanks, gewaardeerd :)

Ja, dat heb ik ook gedaan begin dit jaar en toen heb ik er 2 treden bij gekregen (die in september dit jaar erbij komen. Ze voeren loonsverhogingen 1 x per jaar door) Toen ik dat vertelde aan mijn rechtstreekse collega, vertelde zij dat zij al 2 jaar lang 3 treden hoger zit (min die 2 treden). Daar ben ik nogal van geschrokken.
pi_180447685
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:50 schreef Andhim87 het volgende:

[..]

Thanks, gewaardeerd :)

Ja, dat heb ik ook gedaan begin dit jaar en toen heb ik er 2 treden bij gekregen (die in september dit jaar erbij komen. Ze voeren loonsverhogingen 1 x per jaar door) Toen ik dat vertelde aan mijn rechtstreekse collega, vertelde zij dat zij al 2 jaar lang 3 treden hoger zit (min die 2 treden). Daar ben ik nogal van geschrokken.
Dat heb je dan keurig gedaan begin dit jaar maar dan denk ik dat je het helemaal op je buik kan schrijven dat ze er nog meer bij doen. Sterker nog als een medewerker hiermee bij mij aan zou komen (voor de duidelijkheid ik ben geen leidinggevende) dan zou die 1-0 achter staan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180448082
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat heb je dan keurig gedaan begin dit jaar maar dan denk ik dat je het helemaal op je buik kan schrijven dat ze er nog meer bij doen. Sterker nog als een medewerker hiermee bij mij aan zou komen (voor de duidelijkheid ik ben geen leidinggevende) dan zou die 1-0 achter staan.
Ik ben ook niet van plan om in gesprek te gaan met "mijn directe collega verdient meer dan ik, boehoe ik wil dat ook". Ik snap dat dat niet in goede aarde valt en ik vind ook dat je betaald moet worden naar je eigen prestaties, niet omdat de ander meer salaris krijgt.

Desalniettemin blijf ik het erg vreemd vinden dat wanneer iemand ergens langer werkt, beter presteert en meer relevante werkervaring heeft, minder salaris krijgt dan die ander. Maar zoals al meer gezegd hier, het heeft gewoon met de salarisonderhandelingen te maken gehad waar zij gewoon sterker in is geweest. Bummer. Ik wil dit jaar weer met een opleiding starten, dus ik hoop dat ik op deze manier ergens in tegemoet gekomen kan worden. Niet met dit verhaal, maar omdat ik van mening ben dat ik hierdoor nog beter wordt in m'n werk en omdat ik een groot aandeel heb geleverd aan de omzet van de afgelopen jaren. Zou voor mij ook motiverend werken.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 juli 2018 @ 15:33:06 #33
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180448215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Meestal trekt de baas aan het kortste eind, je collega heeft de onderhandelingen gewoonweg beter gedaan.

Als je motivatie hierdoor weg is, wordt het sowieso tijd om ergens anders een nieuwe baan te zoeken (en vergeet niet je onderhandelingen goed te doen zodat je er echt wat mee opschiet)
Je bedoelt denk ik dat de werknemer meestal aan het kortste eind trekt :?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180449209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je bedoelt denk ik dat de werknemer meestal aan het kortste eind trekt :?
je hebt gelijk. de werknemer trekt aan het kortste eind. heb het in originele bericht aangepast.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180449887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:26 schreef Andhim87 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van plan om in gesprek te gaan met "mijn directe collega verdient meer dan ik, boehoe ik wil dat ook". Ik snap dat dat niet in goede aarde valt en ik vind ook dat je betaald moet worden naar je eigen prestaties, niet omdat de ander meer salaris krijgt.

Desalniettemin blijf ik het erg vreemd vinden dat wanneer iemand ergens langer werkt, beter presteert en meer relevante werkervaring heeft, minder salaris krijgt dan die ander. Maar zoals al meer gezegd hier, het heeft gewoon met de salarisonderhandelingen te maken gehad waar zij gewoon sterker in is geweest. Bummer. Ik wil dit jaar weer met een opleiding starten, dus ik hoop dat ik op deze manier ergens in tegemoet gekomen kan worden. Niet met dit verhaal, maar omdat ik van mening ben dat ik hierdoor nog beter wordt in m'n werk en omdat ik een groot aandeel heb geleverd aan de omzet van de afgelopen jaren. Zou voor mij ook motiverend werken.
Yep.

En jij weet nu dat je dus wel ruimte kunt maken voor meer.

Ik ben zelf leidinggevende en bij mij werkt het wel als mensen meer willen, dat is hun goed recht om te willen. Ze kunnen met mij afspraken maken wat ik in die cyclus van ze wil zien ik hoog te scoren qua beoordeling en daarmee extra loon te krijgen.

Mijn medewerkers zitten allemaal boven de cao, dus dat werkt iets anders, maar dan nog. Vooraf afspraken maken, na een jaar afrekenen.

Je kunt dus prima vragen: welke resultaten en gedrag wil je van me zien om komend jaar een schaal omhoog te gaan (waarschijnlijk kan dat niet zomaar), drie tredes te stijgen etc.

Als je dit goed strak omschrijft en zwart op wit zet, dan kan je baas na een jaar niets anders dan je geven wat je afsrpak, of jij neemt genoegen met het feit dat je het niet hebt gehaald. Een afspraak niet nakomen is voor jouw baas een doodsteek voor zijn imago en vertrouwen. Als dat gebeurt is het tijd voor een nieuwe werkgever.
Whatever...
pi_180449934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:43 schreef Onaniem het volgende:
Als dit een ander subforum was dan zou ik zeggen dat die andere grotere tetten heeft.

Een CAO zegt weliswaar iets over salarisschalen, maar niet over inschaling. Mogelijk dat de ander beter onderhandeld heeft bij het in dienst treden? Als je je baan alleen voor het geld doet dan moet je je wellicht afvragen of je op de juiste plaats zit?

Het lijkt me een punt om tijdens een functioneringsgesprek ter sprake te brengen.
Ook als je het geweldigste werk ter wereld hebt, is zoiets niet leuk om achter te komen en kan het doorwerken op je gemoedstoestand.
compact en kleverig.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 juli 2018 @ 17:12:11 #37
842 Zorro
Z
pi_180449993
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:40 schreef Andhim87 het volgende:
Hi mensen,

Ik zit met een salarisvraag waar ik alleen maar niet uitkom. Ik heb mijn vraag ook bij het juridisch loket liggen, maar ik dacht, wellicht dat er mensen online me ook wellicht van wat info kunnen voorzien.

Ik ben nu 5 jaar werkzaam bij organisatie X. Exact dezelfde functie wordt ook door één ander iemand ingevuld die nu 4 jaar hier werkzaam is. Ik ben er onlangs achter gekomen dat zij beduidend meer salaris krijgt dan ik. Mag dit terwijl onderstaande verschillen aantoonbaar zijn?

Manager geeft als enige reden dat zij 9 jaar ouder is. Er is overigens een CAO waarbij zij in de laatste trede zit en ik nog 3 jaar moet doen om op ditzelfde niveau te komen.

Ik: 5 jaar in dienst
Zij: 4 jaar in dienst

Ik: Een opleiding gevolgd die van toepassing is op deze functie
Zij: Niet

Ik: 3 jaar op rij beduidend meer omzet binnen haal
Zij: Dus minder

Ik: Meer dan 8 jaar ervaring in deze branche
Zij: Minder dan 5 jaar ervaring in deze branche

Ik: 32 jaar
Zij: 41 jaar. (Dit is dus ook de enige reden die zij hebben waarom zij meer verdiend dan ik).

Sinds dat ik weet dat zij beduidend meer verdiend dan ik, is mijn motivatie een stuk omlaag gegaan. Ik weet dat het niet alleen om geld moet gaan, maar ik kan het gewoon niet goed verkroppen dat iemand die in EXACT dezelfde functie zit, minder werkervaring op dit gebied heeft dan ik en ook veel minder geld in het laadje brengt dan ik, elke maand beduidend meer op haar salarisstrookje heeft staan. Mijn vraag, mag dit überhaupt? En als dit mag, is het dan in ieder geval te begrijpen dat iemands motivatie hierdoor achteruit gaat?

Ik ben van plan om hier een gesprek met de directeur over aan te gaan, maar daarvoor zou ik eerst willen weten of ik iets heb om op te staan.

Dank voor het meedenken alvast!
Ik zo snel al twee drie redenen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_180450011
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ook als je het geweldigste werk ter wereld hebt, is zoiets niet leuk om achter te komen en kan het doorwerken op je gemoedstoestand.
Vanaf een bepaald salarisniveau zijn dit struggles die niet horen door te werken op je gemoedstoestand.
pi_180451182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:52 schreef Andhim87 het volgende:

[..]

Thanks voor deze waardevolle toevoeging. ^O^
Enige juiste antwoord.
pi_180451441
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:26 schreef Andhim87 het volgende:

[..]

Desalniettemin blijf ik het erg vreemd vinden dat wanneer iemand ergens langer werkt, beter presteert
Waaruit blijkt dat jij beter presteert dan die ander ? Vaak hebben medewerkers dat idee van zichzelf maar is het eerder wishful thinking dan realiteit, zo is mijn ervaring als werkgever. Ik zorgde er als directeur altijd voor dat de écht goed presterende medewerkers gewoon tevreden waren over hun salaris, want echt een paar honderd euro meer per maand is pinda's voor een beetje ondernemer...
pi_180451584
En precies hierom moet je niet eens willen weten wat je collega's krijgen. Zorgt alleen maar voor afgunst, scheve gezichten en demotivatie. Gewoon zelf tevreden of ontevreden zijn over je eigen salaris, niet in vergelijking met anderen.
pi_180458300
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik zo snel al twee drie redenen.
ik mis dan weer een 'zie' :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2018 @ 00:35:00 #43
842 Zorro
Z
pi_180460510
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik mis dan weer een 'zie' :7
Ja, eeeeh, nou ...
ZIE je nou wel?

:{ :@
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_180463562
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:13 schreef Deshain het volgende:

[..]

Vanaf een bepaald salarisniveau zijn dit struggles die niet horen door te werken op je gemoedstoestand.
niet iedereen zit op dat salarisniveau natuurlijk...
compact en kleverig.
pi_180499411
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik zo snel al twee drie redenen.
Die nogal simpele spelfouten versterken in ieder geval het gevoel dat jij je wellicht te hoog inschat.
Verder zijn jullie beiden V. Misschien dat ze het beter met de baas kan / kon vinden? Heeft ze bovengemiddelde looks? Tov jou? ( zou niet eerlijk zijn maar kan gewoon meewegen, mannen denken mede met hun lul).

Tot komt elk salaris van werknemers tot stand door onderhandelingen, bij een voetbalclub kan een miskoop die niks presteert en op de bank zit een miljoen pakken terwijl iemand die elke wedstrijd een grote toegevoegde waarde heeft maar de helft of een kwart vangt.
( Verboden ) discriminatie is het pas indien het verschil specifiek / ex ante is ingegeven door ras geslacht etc
  zondag 15 juli 2018 @ 20:19:17 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180499658
Misschien wilden ze haar destijds graag in dienst hebben en kwam ze van een baan met een hoger salaris, wat gezien het leeftijdsverschil niet vreemd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180499845
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:19 schreef Leandra het volgende:
Misschien wilden ze haar destijds graag in dienst hebben en kwam ze van een baan met een hoger salaris, wat gezien het leeftijdsverschil niet vreemd is.
Inderdaad ook dat, goed punt.
De markt van vraag en aanbod van dat moment, en een betere onderhandelingspositie.

Misschien heb het gemist maar hoeveel is het verschil nu daadwerkelijk ?
Zo zie je maar weer dat vaak materieel geluk voor veel mensen niet telt in absoluut nut maar puur relatief tov anderen. Liever een Opel terwijl je buurman een Skoda heeft, dan een BMW waarbij je buurman een Porsche heeft ...tja
  zondag 15 juli 2018 @ 20:54:42 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180500373
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:29 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Inderdaad ook dat, goed punt.
De markt van vraag en aanbod van dat moment, en een betere onderhandelingspositie.

Misschien heb het gemist maar hoeveel is het verschil nu daadwerkelijk ?
Zo zie je maar weer dat vaak materieel geluk voor veel mensen niet telt in absoluut nut maar puur relatief tov anderen. Liever een Opel terwijl je buurman een Skoda heeft, dan een BMW waarbij je buurman een Porsche heeft ...tja
TS loopt 3 jaar in salaris achter en is 9 jaar jonger....
TS mag dan wel meer werkervaring in deze functie hebben, maar dat sluit niet uit dat de collega wellicht heel andere vaardigheden heeft die TS niet ziet of niet zo belangrijk vindt, maar de werkgever wel.
Ik zou zo moe worden van die d/t-fouten, dat ik daar al bijna op afknapte toen ik een schoonmaakster zocht, maar daar kon ik overheen stappen omdat mijn schoonmaakster mijn administratie niet doet.
TS is, als vertegenwoordiger accountmanager, echter een visitekaartje van het bedrijf, ik zou er serieus een probleem mee hebben als er vanuit mijn bedrijf gecommuniceerd wordt met dat soort fouten.

Maar goed, om de vraag van TS te beantwoorden: ja het mag, en met 9 jaar leeftijdsverschil is het helemaal simpel.

Mijn buurman rijdt een behoorlijk dikke Audi van de zaak trouwens, maar ik ben alleen jaloers op de privé-auto die hij in zijn garage heeft staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 juli 2018 @ 20:58:54 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180500460
TS schrijft overigens ook dat ze een opleiding heeft gevolgd die van toepassing is op de functie, het kan echter prima zo zijn dat de collega veel hoger en/of breder opgeleid is, en niet beperkt tot de functie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180500820
Inderdaad 1001 mogelijkheden :)

In het vervolg wellicht een les voor TS om, indien tevreden met haar huidige salaris , niet collega’s te gaan ondervragen wat zij verdienen.
Heb je namelijk niks aan: verdienen ze minder, dan ben je tevreden ( maar dat was je al, dus hoogstens word je iets meer tevreden) ; verdienen ze meer, dan flip je en kom je in de situatie waarin je nu zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pleaserr op 15-07-2018 21:23:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')