abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:55:24 #76
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180765915
quote:
9s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
40-45 taferelen dit.
dat is een heel valide stelling als je huis in de fik staat door gaar aangelegde elektra in een wietkwekerij bij de buren en je met je kinderen snachts uit het raam moet springen om weg te komen :{ .

40-45 vergelijken met zaken melden die onveilig zijn en overlast veroorzaken is één van de debielste vergelijkingen ever. Dan heb je het echt niet begrepen.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:55:10 #77
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_180767358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:21 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Anti Tank.
Mijn 2e gedachte :')
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:09:06 #78
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_180767714
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ik woon samen met mijn vriendin in een appartementencomplex op de onderste etage.
Wij wonen hier al 4 jaar zonder noemenswaardige problemen, maar zijn door onze gezinsuitbreiding wel op zoek naar een andere (huur)woning. Echter is het, sinds vorig jaar zomer, ontzettend warm bij ons in huis. Wij hebben onze verwarming nooit aanstaan, en zelfs in de winter komt de temperatuur niet onder de 22*. Nu zit het rond de 27,5.

Geen van onze buren hebben hier last van, terwijl ook zij de tuin op het zuiden hebben. Het lijkt wel of ons huis de warmte niet kwijt kan.

Begin deze zomer heb ik een grote schaduw-driehoek over het terras gespannen, waardoor onze achtergevel volledig aan de zon wordt onttrokken, helaas heeft dit ook geen effect gehad.

Hierbij, wordt er in het appartement boven ons, regelmatig geschoven met meubels en stinkt het ook wel eens naar wiet. Sinds een week beginnen er op 3 plekken op ons plafond, kleine schimmels te ontstaan, dit is echter niet boven de wasbak, koelkast, douche etc. Vreemd denk ik?

Onze bovenbuurman zelf is een aardige jongen, heeft in de afgelopen 4 jaar nog niet 1x een baan gehad, maar ach, dat zijn er wel meer.

Ik vraag me af of ik meer kan doen om te controleren of er daadwerkelijk iets aan de hand is. Ik zou het namelijk erg dom vinden om de politie te tippen, zonder dat ik een goede onderbouwing van mijn vermoedens heb.

PS: Inb4 NSB. Ik heb een dochter van 11 maanden, als er inderdaad een wietplantage is, en er brand uitbreekt. Zal ik het mezelf nooit vergeven dat ik niet eerder ingegrepen heb, mocht haar iets overkomen. Dus laat die comments maar gewoon achterwege aub.
Gewoon een melding maken. **Edit: zie niet dat je dat al gedaan heb. Goed bezig!**

Is het loos alarm, dan is het jammer dat die aardige jongen lastig wordt gevallen, maarja, daar gaat hij niet dood aan, toch?

Is het geen loos alarm en is er daadwerkelijk een wietplantage, dan is die aardige jongen eigenlijk gewoon een grote teringlijer. Want hij brengt zijn buren in gevaar door het runnen van een wietplantage.

Tot een paar jaar geleden huurden ik een appartement in Schiedam. Op een bepaald moment ontstonden er scheuren in de muren. Dit hebben we de verhuurder laten verhelpen. Maar de scheuren kwamen al snel weer terug. Veel heb ik hier niet over kunnen nadenken, want we stonden op het punt te verhuizen naar een koopwoning.

Wat blijkt achteraf nou, twee appartementen boven ons had iemand zijn huis onderverhuurd. Vervolgens heeft de onderhuurder het hele appartement waterdicht gemaakt, vol laten lopen met weet ik veel hoeveel liters water en er een wietplantage aangelegd.

Misschien trek ik de verkeerde conclusie, maar die scheuren in de muur komen denk ik door al die extra balast.

Hoe dan ook, van de wetenschap dat zo'n klapmongool vlak boven mijn hoofd met dit soort zaken bezig was kan ik nog steeds nijdig worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redcoon op 27-07-2018 14:18:05 ]
pi_180769493
Gewoon een anoniem briefje in de brievenbus van de verdachte woning of op de deur plakken nog beter.. Dan schrijf je in dat briefje dat er al verschillende klachten in de buurt rond gaan over stankoverlast van wietlucht en verdacht van een mogelijke wietplantage op dit adres. En dat er reeds melding van is gemaakt bij de verhuurder en politie. Dus bij deze, indien je inderdaad wiet kweekt op dit adres dan weet je wat je binnenkort kunt verwachten.. ^O^
  zondag 29 juli 2018 @ 02:27:27 #80
476281 Butjekef
Put met keren
pi_180806580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:20 schreef Watuntrik het volgende:
Gewoon een anoniem briefje in de brievenbus van de verdachte woning of op de deur plakken nog beter.. Dan schrijf je in dat briefje dat er al verschillende klachten in de buurt rond gaan over stankoverlast van wietlucht en verdacht van een mogelijke wietplantage op dit adres. En dat er reeds melding van is gemaakt bij de verhuurder en politie. Dus bij deze, indien je inderdaad wiet kweekt op dit adres dan weet je wat je binnenkort kunt verwachten.. ^O^
Dit is echt een geweldige tip. Nu kan het boefje alles op tijd weghalen, alle sporen uitwissen en elders opnieuw beginnen. Win-win.
pi_180806868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Gewoon een melding maken. **Edit: zie niet dat je dat al gedaan heb. Goed bezig!**

Is het loos alarm, dan is het jammer dat die aardige jongen lastig wordt gevallen, maarja, daar gaat hij niet dood aan, toch?

Is het geen loos alarm en is er daadwerkelijk een wietplantage, dan is die aardige jongen eigenlijk gewoon een grote teringlijer. Want hij brengt zijn buren in gevaar door het runnen van een wietplantage.

Tot een paar jaar geleden huurden ik een appartement in Schiedam. Op een bepaald moment ontstonden er scheuren in de muren. Dit hebben we de verhuurder laten verhelpen. Maar de scheuren kwamen al snel weer terug. Veel heb ik hier niet over kunnen nadenken, want we stonden op het punt te verhuizen naar een koopwoning.

Wat blijkt achteraf nou, twee appartementen boven ons had iemand zijn huis onderverhuurd. Vervolgens heeft de onderhuurder het hele appartement waterdicht gemaakt, vol laten lopen met weet ik veel hoeveel liters water en er een wietplantage aangelegd.

Misschien trek ik de verkeerde conclusie, maar die scheuren in de muur komen denk ik door al die extra balast.

Hoe dan ook, van de wetenschap dat zo'n klapmongool vlak boven mijn hoofd met dit soort zaken bezig was kan ik nog steeds nijdig worden.
Ja tuurlijk.
Iemand maakt zijn huis waterdicht om vervolgens een zwembad te beginnen.
Klinkt in mijn oren zo belachelijk dat ik er eigenlijk niet veel meer over te zeggen heb.
Ik vraag me niet eens meer af hoe ze zelf binnen of buiten kwamen, hoe ze visite ontvingen of wat dan ook.
Het is gewoon zo enorm logisch om je huis waterdicht te maken en onder water te zetten.
Wat voor een wietplantage volgens mij niet eens nodig is.
pi_180806911
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 02:27 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Dit is echt een geweldige tip. Nu kan het boefje alles op tijd weghalen, alle sporen uitwissen en elders opnieuw beginnen. Win-win.
Sarcasme of...? :?
Somebody that I used to know
  zondag 29 juli 2018 @ 05:24:09 #83
476281 Butjekef
Put met keren
pi_180806917
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 05:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Sarcasme of...? :?
Wat denk je zelf?
pi_180808718
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 05:24 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Op FOK! weet je het maar nooit :@
Somebody that I used to know
  zondag 29 juli 2018 @ 10:58:55 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180809119
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

dat is een heel valide stelling als je huis in de fik staat door gaar aangelegde elektra in een wietkwekerij bij de buren en je met je kinderen snachts uit het raam moet springen om weg te komen :{ .

40-45 vergelijken met zaken melden die onveilig zijn en overlast veroorzaken is één van de debielste vergelijkingen ever. Dan heb je het echt niet begrepen.
Ik begrijp prima dat een wietplantage bij je bovenburen onwenselijk is in veel gevallen. Maar bel eerst eens aan en kaart je problemen aan. Vraag of hij een idee heeft waar de schimmels vandaan komen en of hij jouw warmteprobleem herkent. Eventueel breng je ter sprake dat je vermoedt dat hij plantjes heeft staan. Je kan ook vragen of je ff rond mag kijken op de plekken waar jij lekkages vermoedt, of misschien stelt hij dat zelf voor.

Misschien is er niks aan de hand of is het iets anders (een tropische vlindertuin of zo :') ?), maar als 'ie daadwerkelijk plantjes heeft staan zal hij toch wel redelijk gemotiveerd zijn de boel op te doeken. Mocht je buurman niet erg mee willen werken aan een gesprek, dan kan je alsnog de politie inschakelen.

Zoals ik al zei, ik snap prima dat je liever geen wietplantage bij je bovenburen hebt. Maar ga eerst een babbelen met de buurman in plaats van meteen de politie erbij te halen.
Huilen dan.
  zondag 29 juli 2018 @ 11:00:03 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180809134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef Redcoon het volgende:
vol laten lopen met weet ik veel hoeveel liters water en er een wietplantage aangelegd.
:')

Nee.
Huilen dan.
pi_180810467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Wat blijkt achteraf nou, twee appartementen boven ons had iemand zijn huis onderverhuurd. Vervolgens heeft de onderhuurder het hele appartement waterdicht gemaakt, vol laten lopen met weet ik veel hoeveel liters water en er een wietplantage aangelegd.

Klinkt plausibel. Weet je zeker dat het geen illegale rijstplantage was? :')
pi_180878229
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 02:27 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Dit is echt een geweldige tip. Nu kan het boefje alles op tijd weghalen, alle sporen uitwissen en elders opnieuw beginnen. Win-win.
Nee wachten tot de autoriteiten misschien op tijd iets er aan doen. ^O^ Wanneer de boel en jezelf erbij af fikken voordat zij in actie komen.. Dat is pas win win. ;) voor de afwachtende kliklijn bellende moraalridder.

Zou ik in TS zijn schoenen staan dan denk ik eerst aan mijn kind en dan aan mezelf en wacht op niemand. Zolang Nederlandse wet dat achterlijke koffieshop gedoogbeleid er op na houd blijft het toch maar dweilen met de kraan open.
pi_180878579
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik begrijp prima dat een wietplantage bij je bovenburen onwenselijk is in veel gevallen. Maar bel eerst eens aan en kaart je problemen aan. Vraag of hij een idee heeft waar de schimmels vandaan komen en of hij jouw warmteprobleem herkent. Eventueel breng je ter sprake dat je vermoedt dat hij plantjes heeft staan. Je kan ook vragen of je ff rond mag kijken op de plekken waar jij lekkages vermoedt, of misschien stelt hij dat zelf voor.

Misschien is er niks aan de hand of is het iets anders (een tropische vlindertuin of zo :') ?), maar als 'ie daadwerkelijk plantjes heeft staan zal hij toch wel redelijk gemotiveerd zijn de boel op te doeken. Mocht je buurman niet erg mee willen werken aan een gesprek, dan kan je alsnog de politie inschakelen.

Zoals ik al zei, ik snap prima dat je liever geen wietplantage bij je bovenburen hebt. Maar ga eerst een babbelen met de buurman in plaats van meteen de politie erbij te halen.
Zegt die vervolgens ik haal niks weg en als er politie komt weet ik jou en je gezin te vinden, en dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:53:30 #90
476281 Butjekef
Put met keren
pi_180883860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 17:02 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Nee wachten tot de autoriteiten misschien op tijd iets er aan doen. ^O^ Wanneer de boel en jezelf erbij af fikken voordat zij in actie komen.. Dat is pas win win. ;) voor de afwachtende kliklijn bellende moraalridder.

Zou ik in TS zijn schoenen staan dan denk ik eerst aan mijn kind en dan aan mezelf en wacht op niemand. Zolang Nederlandse wet dat achterlijke koffieshop gedoogbeleid er op na houd blijft het toch maar dweilen met de kraan open.
TS moet gewoon iedere dag de politie op de huid zitten tot ze wat doen. Doen ze niks, dan zoek je het hogerop, of naar de media, B&W, weet ik veel. Iets met piepende wielen. Natuurlijk wel zonder dat het boefje weet wie je bent, want anders komt het boefje ongetwijfeld ooit eens langs om verhaal te halen.

TS daarentegen is oh zo bezorgd maar vindt het ondertussen prima dat de politie het nu al wekenlang negeert.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 06:35:44 #91
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_180889399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:31 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Of bel 0800-7000 (Meld Misdaad Anoniem), dan kan de buurman op geen enkele manier achterhalen dat jij het geweest bent.
2x doen. Bij 1 melding doen ze nog niks. Bel jij eerst zelf, weekje later je partner.

Ramen bij hem bedekt? Condens op de ramen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_181026455
Al nieuws? :)
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2018 @ 10:57:32 #93
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181026843
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

dat is een heel valide stelling als je huis in de fik staat door gaar aangelegde elektra in een wietkwekerij bij de buren en je met je kinderen snachts uit het raam moet springen om weg te komen :{ .

40-45 vergelijken met zaken melden die onveilig zijn en overlast veroorzaken is één van de debielste vergelijkingen ever. Dan heb je het echt niet begrepen.
Je gaat er nog op in ook, gewoon laten lullen.
Ben zelf een fervent cannabis aanhanger, maar ben tevens van mening dat plantages niet in woonwijken thuis horen.
Dat geknoei met elektra is levensgevaarlijk, volkomen logisch dat je dat niet naast onder of boven je wil hebben.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181032247
Vorige week zijn we wakker geworden door gestommel, er stonden 2 politiebusjes voor de deur en een busje facilitaire dienstverlening. Ik ben gewoon gaan werken. Volgens mijn vriendin waren ze ook al om 10 uur weer weg. Het appartement boven ons staat leeg nu, maar de woningbouwvereniging is vandaag met verf bezig.

Ik heb nog gevraagd wat er aan de hand was, maar de politie wilde niets kwijt, "maak je geen zorgen".


Ik weet dus niet of het een grote was, of voor eigen gebruik (mag volgens mij niet als je huurt?).


Wel is het nog steeds warm, dat was dus niet de reden. Maar wel zijn pech gok ik.
Weggegaan en opgerot
pi_181032463
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:06 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Vorige week zijn we wakker geworden door gestommel, er stonden 2 politiebusjes voor de deur en een busje facilitaire dienstverlening. Ik ben gewoon gaan werken. Volgens mijn vriendin waren ze ook al om 10 uur weer weg. Het appartement boven ons staat leeg nu, maar de woningbouwvereniging is vandaag met verf bezig.

Ik heb nog gevraagd wat er aan de hand was, maar de politie wilde niets kwijt, "maak je geen zorgen".

Ik weet dus niet of het een grote was, of voor eigen gebruik (mag volgens mij niet als je huurt?).

Wel is het nog steeds warm, dat was dus niet de reden. Maar wel zijn pech gok ik.
Bij een ontruiming wegens wanbetaling komt er ook genoeg politie en gelijk opruimploeg.
pi_181032637
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 15:15 schreef kovenant het volgende:

[..]

Bij een ontruiming wegens wanbetaling komt er ook genoeg politie en gelijk opruimploeg.
Tsja, is dan ook een optie.
Weggegaan en opgerot
pi_181033134
En is de oorzaak al bekend ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')