abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:17:17 #1
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_180421289
Mede-Fokkers,

Weet niet precies waar ik het moet plaatsen, wil ook niet gelijk een hele topic erover openen.
Maar ik ben toch nieuwsgierig naar de gedachte gang van jullie. Mensen die iets verder denken dan hun dagelijkse boodschappen en de roddels van de buurvrouw:

Ik las laatst een artikel over Piramides. Het vreemde hieraan vond ik dat ze er nog niet achter zijn hoe deze toen der tijd gebouwd en dat wij met onze technologie en kennis het nog steeds onmogelijk is om een piramide te bouwen. Als ik aan piramides denk, dan denk ik aan Egypte. Maar schijnbaar zijn er in veel verschillende landen (z.Amerika) soortgelijke bouwwerken in verschillende jaartallen gemaakt.

ik vind een aantal dingen vrij opmerkelijk:
De constructies; Hoe bouw je zo'n piramide zonder hijskraan?
Hoe kan het dat in verschillende landen duizenden kilometers verderop een soortgelijk gebouw staat? Dat terwijl je 'geen' weet hebt van bestaan aan de andere kant van de wereld. Laat staan dat je toen wist hoe groot de wereld daadwerkelijk is.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:37 schreef DeMolay het volgende:
Dit filmpje van ongeveer 50 minuten laat zien hoe een Architect zijn baan en huis op heeft gegeven, omdat hij tot ontdekking wilde komen hoe de piramide gebouwd is met behulp van bepaalde software en de gedachtegang van een architect. maar zelf dan blijven er nog vragen over!

(Bedankt DeMolay voor de documantaire)

https://trampe.home.xs4al(...).PDTV.XviD-REMAX.avi
Na het zien van het filmpje is mijn eigen mening iets bijgesteld:

Zeer interessante documentaire! Voor 70% hebben ze mij overtuigd. Het meest bijzondere vind ik.. mocht het waar zijn met die internal ramps. Dat er in al die tijd van het bouwen bijna niks mis is gegaan. Er hoeft maar iets af te breken en je krijgt het graniet van 2 ton er nooit meer uit. Het blijft ook bijzonder hoe ik op de basisschool geleerd heb hoe ze die piramides vroeger gebouwd hebben, en dat blijkt al 100% ontkracht te zijn.

Bijzondere. Heeft mijn mindset toch een beetje veranderd. Ik was al bezig met het nadenken over buitenaardse 'hulp' Maar dat is nu iets getemperd

Zijn er mensen op dit forum, die hier ook vraagtekens bij hebben? Discussie willen voeren? Of die mij verteld met feiten dat ik onzin praat?

[ Bericht 0% gewijzigd door benjamin15 op 12-07-2018 12:28:56 ]
Binge-watcher
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:19:06 #2
444149 Eejit
What's the craic?
pi_180421311
Dat ze in verschillende jaargetijden zijn gebouwd ia toch niet zo raar? Kan me namelijk wel voorstellen dat hwt langer dan een paar maanden duurt om zo'n ding te bouwen.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:24:47 #3
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_180421400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:19 schreef Eejit het volgende:
Dat ze in verschillende jaargetijden zijn gebouwd ia toch niet zo raar? Kan me namelijk wel voorstellen dat hwt langer dan een paar maanden duurt om zo'n ding te bouwen.
ik bedoel dan Piramides die over de hele wereld zijn gebouwd. in Guatemala is er één en in Mexico is ook nog een piramide. dit zijn wel weliswaar geen exacte kopieën. Maar hebben veel gelijkenissen. Vind dat vooral vreemd. Terwijl zij niet van elkaars bestaan wisten.
Binge-watcher
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:28:03 #4
444149 Eejit
What's the craic?
pi_180421438
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:24 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

ik bedoel dan Piramides die over de hele wereld zijn gebouwd. in Guatemala is er één en in Mexico is ook nog een piramide. dit zijn wel weliswaar geen exacte kopieën. Maar hebben veel gelijkenissen. Vind dat vooral vreemd. Terwijl zij niet van elkaars bestaan wisten.
Maar wat heeft dat met jaargetijden te maken? Jaargetijden zijn: winter, lente,zomer en herfst.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:29:11 #5
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_180421457
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:28 schreef Eejit het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met jaargetijden te maken? Jaargetijden zijn: winter, lente,zomer en herfst.
Top, ik zie het. Jaartallen dan.
Binge-watcher
pi_180421489
Volgens mij is het toch al lang bekend hoe die dingen gebouwd zijn of hebben ze dat weer teruggedraaid? Ik herinner me reconstructies met oplopende hellingen waar de stenen dan overheen getrokken werden.
En verder is een piramide natuurlijk een soort magisch iets, van de ene kant een vierkant, maar als je er onder een andere hoek naar kijkt is het ineens een driehoek. Ik kan me voorstellen dat dat die oude culturen wel aansprak.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:31:51 #7
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180421493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:24 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

ik bedoel dan Piramides die over de hele wereld zijn gebouwd. in Guatemala is er één en in Mexico is ook nog een piramide. dit zijn wel weliswaar geen exacte kopieën. Maar hebben veel gelijkenissen. Vind dat vooral vreemd. Terwijl zij niet van elkaars bestaan wisten.
Dat is inderdaad een interessant fenomeen. Waarbij over de wereld verspreid de mensheid enigszins "gelijk" lijkt te ontwikkelen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:32:46 #8
444149 Eejit
What's the craic?
pi_180421502
Verder weet ik hier niet veel van. Misschien iemand met iets meer verstand op het gebied van bouwkunde? Misschien is het wel een stevige constructie waarvoor je relatief weinig materiaal nodig hebt in vergelijking met een kubs of balkvormig gebouw.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_180421510
De mens heeft al heel lang grafheuvels aangelegd waarvan piramides de overtreffende trap was.

Waarschijnlijk hadden Egyptenaren sowieso contact met zuid Amerika men heeft in mummies sporen van cocaïne gevonden.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:35:39 #10
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180421553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:31 schreef LurkJeRot het volgende:
Volgens mij is het toch al lang bekend hoe die dingen gebouwd zijn of hebben ze dat weer teruggedraaid? Ik herinner me reconstructies met oplopende hellingen waar de stenen dan overheen getrokken werden.
En verder is een piramide natuurlijk een soort magisch iets, van de ene kant een vierkant, maar als je er onder een andere hoek naar kijkt is het ineens een driehoek. Ik kan me voorstellen dat dat die oude culturen wel aansprak.
aangenomen consensus maar eigenlijk onmogelijk

dan moet je ff die docu bekijken...interne ramp bewijzen zijn ook in andere pyramide te zien...herodotus had het over hefbomen en dat komt precies overeen met wat er in die docu geopperd word
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 12:38:13 #11
249559 crew  Lavenderr
pi_180421597
Fijn! Piramide-topic. Blijft fascineren.
pi_180421701
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:35 schreef DeMolay het volgende:

[..]

aangenomen consensus maar eigenlijk onmogelijk

dan moet je ff die docu bekijken...interne ramp bewijzen zijn ook in andere pyramide te zien...herodotus had het over hefbomen en dat komt precies overeen met wat er in die docu geopperd word
Welke docu? Er waren er letterlijk honderden op een gegeven moment :')
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:48:16 #13
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180421761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:17 schreef benjamin15 het volgende:

en dat wij met onze technologie en kennis het nog steeds onmogelijk is om een piramide te bouwen.
Of die mij verteld met feiten dat ik onzin praat?
Denk je echt dat we dat niet zouden kunnen? :?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:51:23 #14
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180421807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:44 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Welke docu? Er waren er letterlijk honderden op een gegeven moment :')
Wat dacht je van die gegeven in de openinf\gspost....ff op jouw manier ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:53:33 #15
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180421841
Ook was er een Fransman van een Geopolymeren bedrijf die een interesante theorie had

Joseph Davidovits

http://betonlexicon.nl/G/Geopolymeren/

C&H / 'Egyptenaren bouwden piramides van primitief beton'

[ Bericht 3% gewijzigd door DeMolay op 12-07-2018 13:00:26 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180421864
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een interessant fenomeen. Waarbij over de wereld verspreid de mensheid enigszins "gelijk" lijkt te ontwikkelen.
Volgens mij valt dit wel te verklaren met het feit dat de mens zich evenredig ontwikkeld en dus op een bijna gelijktijdig moment begon met het bouwen van huizen en bijkomend ook grotere gebouwen.

Aangezien in de hoogte bouwen vrij moeilijk is op een klein oppervlak moet je dan al snel richting eengroot oppervlak gaan met dus een vorm van een pyramide.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:19:20 #17
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180422434
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:33 schreef Basp1 het volgende:
De mens heeft al heel lang grafheuvels aangelegd waarvan piramides de overtreffende trap was.

Waarschijnlijk hadden Egyptenaren sowieso contact met zuid Amerika men heeft in mummies sporen van cocaïne gevonden.
De oude zeevolken waren al in de Azoren dus de stap naar america was zeker te doen...

TarTessos was bekend als goudleverancier voor de Eyptenaren.
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180422757
Dit is in mijn ogen wel een leuke theorie;

https://www.ancient-origi(...)tion-pyramids-009994

Met behulp van boten!
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:46:44 #19
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180422928
_O_ die kende ik nog niet ! mooie theorie !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180423074
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:17 schreef benjamin15 het volgende:
Het vreemde hieraan vond ik dat ze er nog niet achter zijn hoe deze toen der tijd gebouwd en dat wij met onze technologie en kennis het nog steeds onmogelijk is om een piramide te bouwen.
Het is helemaal niet onmogelijk om met onze technologie en kennis een piramide te bouwen.

Dat kunnen we prima en waarschijnlijk beter en groter dan die ouwe meuk wat in die zandbak staat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:59:14 #21
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180425365
hier een vidiootje over het onderzoek naar geopolymeren door Joseph Davidovits



zelf denk ik aan een combinatie van bijde methode

[ Bericht 18% gewijzigd door DeMolay op 12-07-2018 16:23:18 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 16:46:17 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180426348
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:56:17 #23
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180426594
vooral die laatse docu/lezing helemaal kijken (duurt 1 uur en 20 minuten )..de chemische reacties komen allemaal voorbij plus dat het terug te vinden is in oude geschriften mbt "creation" verhalen
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:35:46 #24
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_180427699
Of je doet normaal mee of niet, LurkjeRot. Als dit blijkbaar niet jouw soort topic is hoef je die niet komen verbaggeren.

En dat geldt uiteraard voor iedereen. Game on :7

[ Bericht 39% gewijzigd door ChrisCarter op 12-07-2018 17:41:41 ]
pi_180435141
Puma Punku is ook wel interessant onderwerp voor TS denk ik.

Ook een bouwwerk wat redelijk bijzonder is voor de tijd waar in het is gemaakt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_180440481
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:17 schreef benjamin15 het volgende:

Als ik aan piramides denk, dan denk ik aan Egypte. Maar schijnbaar zijn er in veel verschillende landen (z.Amerika) soortgelijke bouwwerken in verschillende jaartallen gemaakt.

Hoe kan het dat in verschillende landen duizenden kilometers verderop een soortgelijk gebouw staat? Dat terwijl je 'geen' weet hebt van bestaan aan de andere kant van de wereld. Laat staan dat je toen wist hoe groot de wereld daadwerkelijk is.
In Afrika bouwden ze 200 geleden jaar ronde hutten met een puntdak. In Zuid-Amerika bouwden ze 200 jaar geleden rechthoekige hutten met een puntdak. In Mongolië bouwden ze 200 jaar geleden ronde hutten met een puntdak, maar dan van een ander materiaal dan in Afrika of Zuid-Amerika. Zonder dat ze van elkaar af wisten.
Het is gewoon logisch nadenken van mensen. En daardoor zie je dat op verschillende plekken soortgelijke ideeën ontstaan. Niets ongebruikelijk dus
Het is wat.......
pi_180442505
Zijnzoveel voorbeelden uit het verleden waar we niet van weten hoe ze het gedaan hebben.
Dat ze de piramida gebouwd zouden hebben met niets meer dan wat koperen werktuig, een hoop slaven maar met laserachtige precisie.. is natuurlijk nogal tegenstrijdig.

In 22 jaar zou de grootste gebouwd zijn, maar als je kijkt naar de enorme aantallen blokken steen zou er elke paar minuten dag en nacht, er een gelegd moeten worden zonder ook maar 1 fout te maken.

Zo heb je wel meer van zulke enorme bouwwerken zoals in Zuid-Amerika waar het gesteente soms wel gesmolten lijkt en je er nog geen papiertje tussen kan krijgen tussen de stenen.

Maar de geschiedenisboeken over dit soort onderwerpen word geschreven door archeologen met name, wat geen beschermd beroep is en niet eens een officiele wetenschap is.

De jappen hebben ooit geprobeerd in de jaren 80 een kleinere piramide te bouwen op dezelfde wijze als omschreven word in de boekjes, ze hebben er hard in gefaald destijds.

Zo heb je ook minder bekende voorwerpen, gouden sieraden waar de vervaardiging word toegeschreven aan een nomadische stam in wat nu turkije is ook met niets meer dan wat koperen werktuig.

Faberge heeft het jarenlang geprobeerd na te maken.. nooit in geslaagd en dat is dan faberge for crying out loud.

Minder bekend is een van de marmeren werken (iets met een visnet) wat nu ergens in een of andere kerk staat in Italie.
Volgens de boekjes was het Op een bepaalde manier gehouwen, maar elke steenhouwer zet er grote vraagtekens bij omdat het geheel uit 1 groot stuk marmer ghouwen blijkt te zijn en dat hoort onmogelijk te zijn omdat marmer nogal fragiel is.

Nou ja je kan er boeken mee vullen, maar veel klopt niet of mag je vraagtekens bij zetten.
pi_180458377
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een interessant fenomeen. Waarbij over de wereld verspreid de mensheid enigszins "gelijk" lijkt te ontwikkelen.
Dat is juist niet zo spannend en vrij logisch.
Conscience do cost.
pi_180466694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:17 schreef benjamin15 het volgende:
De constructies; Hoe bouw je zo'n piramide zonder hijskraan?

Volgens mij wringt het vooral dat wij niet weten hoe die volkeren bepaalde dingen hebben gedaan.
Zoals de piramide bouwen maar ook de nauwkeurigheid en geografisch. Wij hebben allerlei moderne technieken zoals supertools, gps en gigantische kranen maar we zouden de grootste moeite hebben om iets wat mensen 4k jaar geleden al eens gedaan hebben na te bootsen.

quote:
Hoe kan het dat in verschillende landen duizenden kilometers verderop een soortgelijk gebouw staat? Dat terwijl je 'geen' weet hebt van bestaan aan de andere kant van de wereld. Laat staan dat je toen wist hoe groot de wereld daadwerkelijk is.

Het gebeurd toch heel vaak dat mensen dezelfde ideeën hebben? Helemaal niets vreemds aan. Daarnaast duurt het soms verbazingwekkend lang voordat een ander volk pas iets "nieuws" door krijgt. Zo zat er in het gebruik van "geld" zoals wij dat nu kennen iets van 1500 jaar voordat ook de tweede lokale samenleving op een gegeven moment geld ging gebruiken. (Al is het nooit helemaal uit te sluiten dat ze er zelf echt opgekomen of het hebben afgekeken).
It All Goes Back in the Box
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 09:21:10 #30
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_180507965
Was het niet zo dat in de Oude Tijd, de landen van nu, toen geografisch gezien veel dichter bij elkaar zaten? Omdat er minder wateren waren? Of is dit een fabel?

Zo is er een theorie, waarvan verder geen bewijs is dacht ik, dat Atlantica een stuk land zou zijn geweest ergens op de Atlantische Oceaan. Dat stuk land zou weggezakt zijn...
A child is born with no state of mind.
pi_180508883
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:21 schreef SuperHartje het volgende:
Was het niet zo dat in de Oude Tijd, de landen van nu, toen geografisch gezien veel dichter bij elkaar zaten? Omdat er minder wateren waren? Of is dit een fabel?

Zo is er een theorie, waarvan verder geen bewijs is dacht ik, dat Atlantica een stuk land zou zijn geweest ergens op de Atlantische Oceaan. Dat stuk land zou weggezakt zijn...
Pangaea is de naam hiervoor, één groot supercontinent. Één grote landmassa en daarnaast vooral veel water. Totdat de continenten langzaam splitsten tot wat we nu kennen.

Maar goed dat is zo lang geleden, ik geloof niet dat die piramides toen gebouwd zijn. Een leuk dingetje om op te zoeken is de migratie van de mens. Al zijn dit aannames en worden er continue nieuwe bevindingen gedaan.
It All Goes Back in the Box
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 10:22:41 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180508938
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:20 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Pangaea is de naam hiervoor, één groot supercontinent. Één grote landmassa en daarnaast vooral veel water. Totdat de continenten langzaam splitsten tot wat we nu kennen.

Maar goed dat is zo lang geleden, ik geloof niet dat die piramides toen gebouwd zijn. Een leuk dingetje om op te zoeken is de migratie van de mens. Al zijn dit aannames en worden er continue nieuwe bevindingen gedaan.
Een erg goed boek daarover is "Guns Germs and Steel"

https://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180509371
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:20 schreef Aventuras het volgende:
Een leuk dingetje om op te zoeken is de migratie van de mens. Al zijn dit aannames en worden er continue nieuwe bevindingen gedaan.
mbv dna analyses heeft men nu toch wel een redelijk beeld in wat voor tempo onze soort zich over de wereld verspreid heeft en waarbij westerlingen ook nog wat Neanderthaler dna hebben gekregen. :P
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 10:47:09 #34
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_180509451
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:20 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Pangaea is de naam hiervoor, één groot supercontinent. Één grote landmassa en daarnaast vooral veel water. Totdat de continenten langzaam splitsten tot wat we nu kennen.

Maar goed dat is zo lang geleden, ik geloof niet dat die piramides toen gebouwd zijn. Een leuk dingetje om op te zoeken is de migratie van de mens. Al zijn dit aannames en worden er continue nieuwe bevindingen gedaan.
Het zou dan kunnen, dat in de tijd dat de pirademes gebouwd werden, de continenten toch relatief dichter bij elkaar lagen dan nu?
A child is born with no state of mind.
pi_180509460
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

mbv dna analyses heeft men nu toch wel een redelijk beeld in wat voor tempo onze soort zich over de wereld verspreid heeft en waarbij westerlingen ook nog wat Neanderthaler dna hebben gekregen. :P
Ja klopt, maar ik las vandeweek nog dat ergens in Asië weer veel oudere (botten/dna?) waren gevonden waardoor weer het e.a. moest worden herdacht.
It All Goes Back in the Box
pi_180509507
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:47 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het zou dan kunnen, dat in de tijd dat de pirademes gebouwd werden, de continenten toch relatief dichter bij elkaar lagen dan nu?
Nee die kans is eigenlijk uitgesloten volgens mij. Omdat piramides enkele duizende jaren oud zijn. De migratie van de mensen tot in de honderduizend jaar terug gaat en de splitsing van de continenten tot in de miljoenen? jaren terug gaat.
It All Goes Back in the Box
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 10:55:05 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180509620
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:47 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het zou dan kunnen, dat in de tijd dat de pirademes gebouwd werden, de continenten toch relatief dichter bij elkaar lagen dan nu?
Dat is zo :Y

Maar hoe dicht is de vraag. Het gaat best wel snel zo wordt nu india nog onder nepal/china geschoven. Dat gaat met 5 cm per jaar, het meest zuidelijke puntje van india ligt dus elk jaar dichterbij nepal.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 10:56:28 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180509651
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:49 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Nee die kans is eigenlijk uitgesloten volgens mij. Omdat piramides enkele duizende jaren oud zijn. De migratie van de mensen tot in de honderduizend jaar terug gaat en de splitsing van de continenten tot in de miljoenen? jaren terug gaat.
Toch lagen de continenten toen dichter bij elkaar. Afstanden waren toen anders. Niet dat er landbruggen waren e.d. maar de afstanden waren niet wat ze nu zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180509657
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:47 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het zou dan kunnen, dat in de tijd dat de pirademes gebouwd werden, de continenten toch relatief dichter bij elkaar lagen dan nu?
Enkele centimeters misschien.
Voordat de Continental drift de verschillende werelddelen uit elkaar dreef hadden we het supercontinent Pangea. Dit was echter zo'n 250 minljoen(!!!) jaar geleden.
Toen de pyramides gebouwd werden, hadden de continenten al lang de vorm die ze nu hebben en waren de afstanden ook zoals nu
Het is wat.......
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 11:01:49 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180509757
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:56 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Enkele centimeters misschien.
Voordat de Continental drift de verschillende werelddelen uit elkaar dreef hadden we het supercontinent Pangea. Dit was echter zo'n 250 minljoen(!!!) jaar geleden.
Toen de pyramides gebouwd werden, hadden de continenten al lang de vorm die ze nu hebben en waren de afstanden ook zoals nu
Je spreekt jezelf nu tegen. Je eerste uitspraak ben ik het mee eens, de laatste niet.

En daarbij gaat bijvoorbeeld de indian plate dus met cm per jaar dat is in 3000 jaar dus 30 m. (toegegeven dat is de snelste die we kennen) maar afstanden waren zeker te weten niet zoals nu maar anders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180509779
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is zo :Y

Maar hoe dicht is de vraag. Het gaat best wel snel zo wordt nu india nog onder nepal/china geschoven. Dat gaat met 5 cm per jaar, het meest zuidelijke puntje van india ligt dus elk jaar dichterbij nepal.
stel de meest extreme theorie zegt dat de eerdere beschavingen 100.000 jaar geleden waren, dan is de verplaating van dat zuidelijkste puntje alsnog maar 5 kilometer geweest. Terwijl in de ijstijden het water veel lager stond en hierdoor veel meer land beschikbaar was. Zoals we weten van oa de doggersbank.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dogger_Bank
pi_180509809
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toch lagen de continenten toen dichter bij elkaar. Afstanden waren toen anders. Niet dat er landbruggen waren e.d. maar de afstanden waren niet wat ze nu zijn.
Tien duizend jaar geleden? Zoveel scheelt dat toch niet of wel? De Beringstraat is 88km ofzo, het helpt wel iets maar niet echt veel ?
It All Goes Back in the Box
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 11:05:00 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180509811
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

stel de meest extreme theorie zegt dat de eerdere beschavingen 100.000 jaar geleden waren, dan is de verplaating van dat zuidelijkste puntje alsnog maar 5 kilometer geweest. Terwijl in de ijstijden het water veel lager stond en hierdoor veel meer land beschikbaar was. Zoals we weten van oa de doggersbank.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dogger_Bank
Ik zeg ook niet dat het een effect had, dat was ook de vraag niet. De vraag was kan het zijn dat de continenten toen reletief dichter bij elkaar lagen en het antwoord daarop is ja.

Al is het 4 mm dan nog is het relatief dichterbij.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180509833
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een effect had, dat was ook de vraag niet. De vraag was kan het zijn dat de continenten toen reletief dichter bij elkaar lagen en het antwoord daarop is ja.

Al is het 4 mm dan nog is het relatief dichterbij.
Ja klopt, relatief wel ja. Maar goed ik denk dat de vraag niet op die manier bedoeld was. Anders excuses.
It All Goes Back in the Box
pi_180509863
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het een effect had, dat was ook de vraag niet. De vraag was kan het zijn dat de continenten toen reletief dichter bij elkaar lagen en het antwoord daarop is ja.

Al is het 4 mm dan nog is het relatief dichterbij.
Op afstanden van 1000en kilometers in tijden waar lopen ons vervoer was is het natuurlijk te verwaarlozen. :D
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 11:07:48 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180509876
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:06 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Ja klopt, relatief wel ja. Maar goed ik denk dat de vraag niet op die manier bedoeld was. Anders excuses.
Nee inderdaad het ontspoort het topic een beetje :) Dus laten we zeggen dat plate tectonics waarschijnlijk geen effect hebben gehad op piramide bouw over verschillende continenten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 11:12:18 #47
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_180510007
Ja ik doelde op het idee dat kennis over de constructie van de piramides waarschijnlijk makkelijker gedeeld zou kunnen worden, omdat de continten toen dichter bij elkaar in de buurt lagen ondanks dat de piramides nu zo verspreid zijn.
Maar zo dicht bij elkaar lagen ze toen ook weer niet, begrijp ik uit de posts?
A child is born with no state of mind.
pi_180511021
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een erg goed boek daarover is "Guns Germs and Steel"

https://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel
Mijn favoriete boek is Zwaarden, paarden en ziektekiemen ;) . Ook een aanrader.
pi_180511143
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:12 schreef SuperHartje het volgende:
Ja ik doelde op het idee dat kennis over de constructie van de piramides waarschijnlijk makkelijker gedeeld zou kunnen worden, omdat de continten toen dichter bij elkaar in de buurt lagen ondanks dat de piramides nu zo verspreid zijn.
Maar zo dicht bij elkaar lagen ze toen ook weer niet, begrijp ik uit de posts?
In de tijd dat de de meeste Piramides gebouwd werden (laatste 8000) jaar lagen de continenten ongeveer op dezelfde lokatie als tegenwoordig. Bij continental drift hebben we het over een tijdschaal van vele miljoenen jaren. Dat heeft dus niet bijgedragen aan de "verspreiding" van de piramides. Waarschijnlijker is dat een piramide een heel eenvoudige basisvorm is. Je bouwt in de meeste gevallen gewoon een hoge heuvel met rotsen en losse stenen. De kantjes werk je nog ff mooi af met een nettere deklaag en voila, je hebt je piramide/mayatempe/ziggurat. De bekende Egyptische piramides zijn dan wel iets ingewikkelder, maar die zijn dan ook het product van honderden jaren oefenen in het efficient bouwen van piramides.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:07:41 #50
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180511152
Er is een nieuwe theorie dat Ätlantis"in andeluisia heeft gelegen en dat dit de oorsprong is van de oude zeevolkeren. Dit volk had veel grotere schepen dan dat wij archeologish als mogelijk hebben gehouden.

Ze hebben zelfs nederzettingen in de azoren gebouwd terwijl onze concensus was dat dit niet kon en niet gebeurd was,hier kan de cocaine handel met egypte uit verklaard worden.

Ook de bouwmethoden van de grondlevels van pyramide in egypte en zuid amerika was hetzelfde (gegoten ?)

Tartessos is een naam die in vele oude beschavingen werd genoemd

James Cameron heeft hier een mooie docu over gemaakt "Atlantis Rising"

hier een linkje....Een aanrader !! ^O^

https://images.gr-assets.com/books/1398034300l/5107.jpg

veel kijkplezier
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180511274
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:04 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Tien duizend jaar geleden? Zoveel scheelt dat toch niet of wel? De Beringstraat is 88km ofzo, het helpt wel iets maar niet echt veel ?
De Beringstraat bestond tot 12.000 jaar geleden niet eens. Toen kon je gewoon van Siberie naar Alaska lopen. Wat wij mensen dus ook deden. Overigens brachten deze eerste settlers van Amerika geen piramidecultuur met zich mee.
pi_180511428
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:07 schreef DeMolay het volgende:
Er is een nieuwe theorie dat Ätlantis"in andeluisia heeft gelegen en dat dit de oorsprong is van de oude zeevolkeren. Dit volk had veel grotere schepen dan dat wij archeologish als mogelijk hebben gehouden.

Ze hebben zelfs nederzettingen in de azoren gebouwd terwijl onze concensus was dat dit niet kon en niet gebeurd was,hier kan de cocaine handel met egypte uit verklaard worden.

Ook de bouwmethoden van de grondlevels van pyramide in egypte en zuid amerika was hetzelfde (gegoten ?)

Tartessos is een naam die in vele oude beschavingen werd genoemd

James Cameron heeft hier een mooie docu over gemaakt "Atlantis Rising"

hier een linkje....Een aanrader !! ^O^

https://images.gr-assets.com/books/1398034300l/5107.jpg

veel kijkplezier
Niet echt serieus te nemen die fakumentary. Een beetje kritischer op dit soort commerciele Atlantis-believer-traps mag wel.
Persoonlijk zou ik denken dat Tartessos het huidige Tartus is, een oude havenstad in het huidige Syrie. Deze stad was al belangrijk bij de Phoeniciers die in die tijd de Middelandse zee beheersten.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:31:10 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180511625
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:59 schreef Coppi het volgende:
Zwaarden, paarden en ziektekiemen
Grappig eigenlijk is die toepasselijker want het gaat amper over staal in het boek :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:32:35 #54
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_180511666
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Grappig eigenlijk is die toepasselijker want het gaat amper over staal in het boek :D
Dit boek heb ik, maar ja.
A child is born with no state of mind.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:36:07 #55
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180511754
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:22 schreef Coppi het volgende:

[..]

Niet echt serieus te nemen die fakumentary. Een beetje kritischer op dit soort commerciele Atlantis-believer-traps mag wel.
Persoonlijk zou ik denken dat Tartessos het huidige Tartus is, een oude havenstad in het huidige Syrie. Deze stad was al belangrijk bij de Phoeniciers die in die tijd de Middelandse zee beheersten.
Nee , is zelfs teruggevonden op oude griekse kaarten voorbij de pillars of hercules

In het hebreeuws Tarshish


Dus je hebt m gekeken , wat vond je van de vondsten op sicillie srdinie malta azoren enz ? en natuurlijk de gevonden ankers nabij het eiland wat in de beschrijving klopte ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tartessos



[ Bericht 4% gewijzigd door DeMolay op 16-07-2018 12:46:51 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:45:44 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180512030
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:32 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dit boek heb ik, maar ja.
Maar wat ? Niet plausibel....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:49:36 #57
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_180512131
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar wat ? Niet plausibel....
Nee joh. Niet zo zwart- wit. :D
Omgevingsfactoren spelen nou eenmaal een grote rol in onze ontwikkeling, ik ben de laatste die dat zal ontkennen.
A child is born with no state of mind.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:51:38 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180512175
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:49 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Nee joh. Niet zo zwart- wit. :D
Omgevingsfactoren spelen nou eenmaal een grote rol in onze ontwikkeling, ik ben de laatste die dat zal ontkennen.
Ik vond de structuur van het boek nogal irritant (vooral dat samenvattende eerste hoofdstuk daardoor kreeg je het idee dat je alles al gelezen had) maar verder zijn een aantal zaken wat kort door de bocht maar ik vond het opzich wel erg goed onderbouwd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 juli 2018 @ 12:54:55 #59
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180512242
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:56:24 #60
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_180512279
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vond de structuur van het boek nogal irritant (vooral dat samenvattende eerste hoofdstuk daardoor kreeg je het idee dat je alles al gelezen had) maar verder zijn een aantal zaken wat kort door de bocht maar ik vond het opzich wel erg goed onderbouwd.
Ik heb het zo’n 8 jaar geleden gelezen :P
De info is gebaseerd op feiten wat het interessant maakt, maar toch blijft er een boel geschiedenis voor mij vaag. Maar ja, misschien had ik teveel of andere verwachtingen.
Maar ja wel een boek om in je verzameling te hebben hoor.
A child is born with no state of mind.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 12:58:52 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180512323
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:56 schreef SuperHartje het volgende:
toch blijft er een boel geschiedenis voor mij vaag
Voor iedereen. Wat dat betreft is archeologie toch een wetenschap als 3 legpuzzels van 20000 stukjes proberen te maken met 10 stukjes, en dat je dan nog niet eens weet dat het 3 legpuzzels waren. (lastig dus ;) )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180512547
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:13 schreef Coppi het volgende:

[..]

De Beringstraat bestond tot 12.000 jaar geleden niet eens. Toen kon je gewoon van Siberie naar Alaska lopen. Wat wij mensen dus ook deden. Overigens brachten deze eerste settlers van Amerika geen piramidecultuur met zich mee.
Maar dat had dan weer niets te maken met continenten die uit elkaar dreven. Dat kwam door een extreem lage waterspiegel wat weer een gevolg was van de ijstijd
Het is wat.......
pi_180512588
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:36 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Nee , is zelfs teruggevonden op oude griekse kaarten voorbij de pillars of hercules

In het hebreeuws Tarshish

Dus je hebt m gekeken , wat vond je van de vondsten op sicillie srdinie malta azoren enz ? en natuurlijk de gevonden ankers nabij het eiland wat in de beschrijving klopte ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tartessos

[ afbeelding ]
Ik vond hem vermakelijk. Wel weer een klassieke docu waarbij er vanalles wordt bijgesleept om een vage theorie te bekrachtigen. Ze moeten eerst maar eens met wat sterker archeologisch bewijs komen. Maar goed, dit staat los van de piramides.
pi_180512664
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:10 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Maar dat had dan weer niets te maken met continenten die uit elkaar dreven. Dat kwam door een extreem lage waterspiegel wat weer een gevolg was van de ijstijd
Klopt helemaal. Ik haalde het aan omdat iemand in dit topic suggereerde dat de nabijheid van continenten het idee van piramides had kunnen verspreiden. Uiteraard was continental drif te langzaam, maar klimaatverandering gaat wat sneller en vormde lang op de locatie van de Beringstraat een directe verbinging tussen Eurazie en Amerika. Die was echter al weg voordat de eerste piramides gebouwd werden.
pi_180512677
quote:
Cameron heeft de oude theorien natuurlijk gebruikt om er een commercieel aantrekkelijke docu van te maken.
pi_180512773
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vond de structuur van het boek nogal irritant (vooral dat samenvattende eerste hoofdstuk daardoor kreeg je het idee dat je alles al gelezen had) maar verder zijn een aantal zaken wat kort door de bocht maar ik vond het opzich wel erg goed onderbouwd.
Het boek geeft op zich natuurlijk geen vernieuwende inzichten. het is immers een populair wetenschappelijk werk wat als geheel een samenvatting is van het wetenschappelijk werk van vele wetenschappers. Ik vond het boek als geheel geweldig om te lezen. Ontstaan van schrift, landbouw etc. Een hele mooie samenvatting van hoe onze cultuur zich heeft ontwikkeld en hoe sommige uitvindingen op verschillende plaatsen op de wereld (ongeveer) gelijktijdig werden ontwikkeld.
Er staan geen vage theorien in het boek en het boek is ook gewoon eerlijk wanneer we sommige ontwikkelingen niet precies kunnen dateren. De andere boeken van Jared Diamond zijn ook absoluut de moeite waard.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 13:25:57 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180512837
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:22 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het boek geeft op zich natuurlijk geen vernieuwende inzichten. het is immers een populair wetenschappelijk werk wat als geheel een samenvatting is van het wetenschappelijk werk van vele wetenschappers. Ik vond het boek als geheel geweldig om te lezen. Ontstaan van schrift, landbouw etc. Een hele mooie samenvatting van hoe onze cultuur zich heeft ontwikkeld en hoe sommige uitvindingen op verschillende plaatsen op de wereld (ongeveer) gelijktijdig werden ontwikkeld.
Er staan geen vage theorien in het boek en het boek is ook gewoon eerlijk wanneer we sommige ontwikkelingen niet precies kunnen dateren. De andere boeken van Jared Diamond zijn ook absoluut de moeite waard.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Zitten wel wat leuke inzichten in ik vond het stuk over het domesticeren van dieren en gewassen ook erg interessant.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180512877
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens ja. Zitten wel wat leuke inzichten in ik vond het stuk over het domesticeren van dieren en gewassen ook erg interessant.
Ja, erg veel van geleerd! Arme Amerikanen met hun bizons en lama's. Terwijl wij Euraziers gave dieren als koeien en paarden hadden.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 13:28:30 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180512890
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:27 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ja, erg veel van geleerd! Arme Amerikanen met hun bizons en lama's. Terwijl wij Euraziers gave dieren als koeien en paarden hadden.
ja en het bevestigde mijn gevoel weer eens dat zebra's gewoon eikels zijn :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180512938
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja en het bevestigde mijn gevoel weer eens dat zebra's gewoon eikels zijn :Y
Inderdaad. Aan de andere kant gelukkig dat we nooit zijn "veroverd" door stammen rijdend op tamme wildebeesten en snelle zebra's.
pi_180512939
Als bouwkundige moet ik altijd wel een beetje lachen om dergelijke topix. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om een piramide te bouwen. Het enige wat je nodig hebt is, verrassing, genoeg geld en mensen, zaken waar je als goddelijk staatshoofd over het algemeen nou niet bepaald een tekort aan hebt.

Het ontwerp van een piramide is ook al niet bijzonder ingewikkeld; een piramide is namelijk een vorm die van zichzelf al stabiel is. Je hoeft maar een hoop zand te laten vallen en je hebt al iets dat op een piramide lijkt, gooi er wat rechte lijnen tegenaan en je bent er al. (rarara, waarom bouwden de Egyptenaren geen wolkenkrabbers). Het enige wat je uit moet vinden is dat de hoek van de vlakken precies goed en niet te steil is. Dat is ook wel eens fout gegaan zoals bijvoorbeeld hier:

Men begon te steil, kwam er achter dat het zaakje niet al te stabiel was, en gebruikte daarna voor de zekerheid maar een flauwere hoek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 juli 2018 @ 13:42:06 #72
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180513166
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:12 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik vond hem vermakelijk. Wel weer een klassieke docu waarbij er vanalles wordt bijgesleept om een vage theorie te bekrachtigen. Ze moeten eerst maar eens met wat sterker archeologisch bewijs komen. Maar goed, dit staat los van de piramides.
Dat ben ik met je eens .....de theorie was er nu nog meer ondersteunend bewijsmateriaal
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 16 juli 2018 @ 13:45:46 #73
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180513226
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
Als bouwkundige moet ik altijd wel een beetje lachen om dergelijke topix. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om een piramide te bouwen. Het enige wat je nodig hebt is, verrassing, genoeg geld en mensen, zaken waar je als goddelijk staatshoofd over het algemeen nou niet bepaald een tekort aan hebt.

Het ontwerp van een piramide is ook al niet bijzonder ingewikkeld; een piramide is namelijk een vorm die van zichzelf al stabiel is. Je hoeft maar een hoop zand te laten vallen en je hebt al iets dat op een piramide lijkt, gooi er wat rechte lijnen tegenaan en je bent er al. (rarara, waarom bouwden de Egyptenaren geen wolkenkrabbers). Het enige wat je uit moet vinden is dat de hoek van de vlakken precies goed en niet te steil is. Dat is ook wel eens fout gegaan zoals bijvoorbeeld hier:
[ afbeelding ]
Men begon te steil, kwam er achter dat het zaakje niet al te stabiel was, en gebruikte daarna voor de zekerheid maar een flauwere hoek.
Wat vind jij als bouwkundige van de ïnternal ramp " theorie

https://trampe.home.xs4al(...).WS.PDTV.XviD-REMAX/
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180514851
Offtopic. Wie dacht er nog meer dat de piramides midden in de Egyptische woestijn lagen? Ik wel in ieder geval tot een paar jaar terug.
  maandag 13 augustus 2018 @ 14:06:40 #75
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181152737
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
Als bouwkundige moet ik altijd wel een beetje lachen om dergelijke topix. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om een piramide te bouwen. Het enige wat je nodig hebt is, verrassing, genoeg geld en mensen, zaken waar je als goddelijk staatshoofd over het algemeen nou niet bepaald een tekort aan hebt.

Het ontwerp van een piramide is ook al niet bijzonder ingewikkeld; een piramide is namelijk een vorm die van zichzelf al stabiel is. Je hoeft maar een hoop zand te laten vallen en je hebt al iets dat op een piramide lijkt, gooi er wat rechte lijnen tegenaan en je bent er al. (rarara, waarom bouwden de Egyptenaren geen wolkenkrabbers). Het enige wat je uit moet vinden is dat de hoek van de vlakken precies goed en niet te steil is. Dat is ook wel eens fout gegaan zoals bijvoorbeeld hier:
[ afbeelding ]
Men begon te steil, kwam er achter dat het zaakje niet al te stabiel was, en gebruikte daarna voor de zekerheid maar een flauwere hoek.
Hier ook een bouwkundige (en in het begin ook sceptisch), en ik verwonder me om de nauwkeurigheid (vrijwel geen maatafwijkingen), complexiteit qua gangenstelsels, afmetingen (meer dan 2.000.000 stenen blokken van enkele tonnen per stuk).

Interessante docu, eens kijken of je na het zien van dit nog steeds moet lachen.

https://www.ninefornews.n(...)mides-onthuld-video/
  maandag 13 augustus 2018 @ 14:17:24 #76
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181152949
Zeker gezien de gereedschappen die gebruikt zouden moeten zijn destijds
  maandag 13 augustus 2018 @ 14:23:42 #77
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181153089
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 14:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Zeker gezien de gereedschappen die gebruikt zouden moeten zijn destijds
Het is zelfs vandaag de dag nog schier onmogelijk om zoiets te bouwen.
Zelfs met een moderne kraan en andere (meet)gereedschappen is een maatafwijking zo klein als bij de piramides bijna niet te verwezenlijken. Hoe ze het in die tijd hebben gedaan met de gereedschappen van toen is mij een compleet raadsel. Ja, ook al zet je er 1000-en slaven op die er dag en nacht tientallen jaren ermee bezig zijn.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:07:46 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181155579
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 14:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is zelfs vandaag de dag nog schier onmogelijk om zoiets te bouwen.
Zelfs met een moderne kraan en andere (meet)gereedschappen is een maatafwijking zo klein als bij de piramides bijna niet te verwezenlijken. Hoe ze het in die tijd hebben gedaan met de gereedschappen van toen is mij een compleet raadsel. Ja, ook al zet je er 1000-en slaven op die er dag en nacht tientallen jaren ermee bezig zijn.
Tegenwoordig kunnen we wel zoiets bouwen. Waarop baseer jij je uitspraken overigens? Ancient Aliens? Er zijn inmiddels prachtige wolkenkrabbers e.d. waarvan ik ook niet weet hoe ik dat zou moeten bouwen, maar he die kranen enzo zijn speciaal voor die klus gemaakt. Met aangepast meteriaal is zo'n piramide makkelijk te maken en zelfs zonder is het te doen.

Is BNW tegenwoordig niets anders dan: ik snap iets niet dus moet het een complot/aliens/antifa/elite/deepstate zijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:23:29 #79
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181155865
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Tegenwoordig kunnen we wel zoiets bouwen. Waarop baseer jij je uitspraken overigens? Ancient Aliens? Er zijn inmiddels prachtige wolkenkrabbers e.d. waarvan ik ook niet weet hoe ik dat zou moeten bouwen, maar he die kranen enzo zijn speciaal voor die klus gemaakt. Met aangepast meteriaal is zo'n piramide makkelijk te maken en zelfs zonder is het te doen.

Is BNW tegenwoordig niets anders dan: ik snap iets niet dus moet het een complot/aliens/antifa/elite/deepstate zijn.
Een wolkenkrabber is dan ook totaal iets anders dan een piramide.
Dat jij niet weet hoe een grote toren of wolkenkrabber gebouwd wordt, wil niet zeggen dat niemand dat weet.
Top op de dag van vandaag is er niemand die met zekerheid kan zeggen hoe die piramides gebouwd zijn.
De piramide van Cheops bestaat uit meer dan 2.000.000 blokken van elk meerdere tonnen (gem. 2,5 ton). De bouw duurde 20 jaar. Dus dat zijn 100.000 blokken per jaar. En dat komt neer op 273 blokken per dag. 273 Blokken die vrijwel perfect haaks, waterpas en passend zijn gehakt. Met de hand, en op z'n plek zijn gelegd. Stel er werd 24 uur per dag gewerkt dan zou dat neerkomen op zo'n 5 minuten per blok. 5 Minuten om een blok steenachtig materiaal tot een perfecte kubus te hakken met de hand en op zijn plek te leggen. Dat kan gewoonweg niet.
Dan heb ik het nog niet eens over de ingewikkelde gangenstelsels in de piramides.van 100-en meters lengte.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 16:27:24 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181155950
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:23 schreef tja77 het volgende:
5 Minuten om een blok steenachtig materiaal tot een perfecte kubus te hakken met de hand en op zijn plek te leggen.
Zijn de blokken ook in 20 jaar gemaakt ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:33:54 #81
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156095
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 14:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is zelfs vandaag de dag nog schier onmogelijk om zoiets te bouwen.
Zelfs met een moderne kraan en andere (meet)gereedschappen is een maatafwijking zo klein als bij de piramides bijna niet te verwezenlijken. Hoe ze het in die tijd hebben gedaan met de gereedschappen van toen is mij een compleet raadsel. Ja, ook al zet je er 1000-en slaven op die er dag en nacht tientallen jaren ermee bezig zijn.
Onzin.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:34:28 #82
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181156105
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zijn de blokken ook in 20 jaar gemaakt ?
De blokken zijn zo nauwkeurig gehakt dat deze niet onderling uitwisselbaar zijn.
Ze liggen in een vast patroon, vandaar dat er ook geen kieren tussen zitten.
Het is dus niet als een gemetselde muur waar je stenen onderling kunt verwisselen omdat de metselspecie de maatverschillen wel compenseert.
Dus het lijkt mij dat onder de bouw van de piramides ook het uithakken van de blokken valt ja.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:03 #83
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156120
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een wolkenkrabber is dan ook totaal iets anders dan een piramide.
Dat jij niet weet hoe een grote toren of wolkenkrabber gebouwd wordt, wil niet zeggen dat niemand dat weet.
Top op de dag van vandaag is er niemand die met zekerheid kan zeggen hoe die piramides gebouwd zijn.
De piramide van Cheops bestaat uit meer dan 2.000.000 blokken van elk meerdere tonnen (gem. 2,5 ton). De bouw duurde 20 jaar. Dus dat zijn 100.000 blokken per jaar. En dat komt neer op 273 blokken per dag. 273 Blokken die vrijwel perfect haaks, waterpas en passend zijn gehakt. Met de hand, en op z'n plek zijn gelegd. Stel er werd 24 uur per dag gewerkt dan zou dat neerkomen op zo'n 5 minuten per blok. 5 Minuten om een blok steenachtig materiaal tot een perfecte kubus te hakken met de hand en op zijn plek te leggen. Dat kan gewoonweg niet.
Dan heb ik het nog niet eens over de ingewikkelde gangenstelsels in de piramides.van 100-en meters lengte.
Je cijfers kloppen niet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:09 #84
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181156124
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:33 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Onzin.
Lekker makkelijk om onzin te roepen.
Weerleg het dan met feiten.
Of toon aan dat ik ongelijk heb.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:43 #85
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181156137
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:35 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je cijfers kloppen niet.
Wat klopt er niet?
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:46 #86
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156139
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

De blokken zijn zo nauwkeurig gehakt dat deze niet onderling uitwisselbaar zijn.
Ze liggen in een vast patroon, vandaar dat er ook geen kieren tussen zitten.
Het is dus niet als een gemetselde muur waar je stenen onderling kunt verwisselen omdat de metselspecie de maatverschillen wel compenseert.
Dus het lijkt mij dat onder de bouw van de piramides ook het uithakken van de blokken valt ja.
Ook onzin.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181156143

Ik weet deze kerel altijd wel te waarderen waar het dit soort onderwerpen betreft. Al wil ik daar niet mee zeggen dat al zijn 'dus, daarom'-redenaties onfeilbaar zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 16:36:56 ]
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:36:56 #88
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181156166
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:35 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ook onzin.
Onderbouw je "onzin" geroep eens.
Ik kom met cijfers, jij louter met geroep.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:37:31 #89
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156181
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:35 schreef tja77 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om onzin te roepen.
Weerleg het dan met feiten.
Of toon aan dat ik ongelijk heb.
Het heeft geen zin tegen dit soort beweringen bewijs aan te dragen. Jij beweert, dus jij moet bewijzen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:38:00 #90
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181156190
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:37 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Het heeft geen zin tegen dit soort beweringen bewijs aan te dragen. Jij beweert, dus jij moet bewijzen.
Zeg dan wat er niet klopt.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:39:26 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181156216
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:35 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je cijfers kloppen niet.
https://www.ancient-code.(...)eat-pyramid-of-giza/

Zijn gewoon feiten.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:41:31 #92
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156255
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zeg dan wat er niet klopt.
Ik denk net als jij, dat zo'n blok steen niet in 5 minuten op maat gemaakt is.

Echter ben jij degene die beweert dat het zo moet zijn. Óf er is iets bezig wat wij niet begrijpen. Waarom?

Ik denk dat ze die stenen nie in 5 minuten gemaakt hebben, jij denkt van wel. Dan mag jij aantonen hoe.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:42:04 #93
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156269
quote:
Heb je ook serieuze bronnen?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:43:12 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 16:43:39 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181156300
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:42 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Heb je ook serieuze bronnen?
Wat zeggen jouw bronnen over het maken van die stenen, dan kunnen we ze naast elkaar leggen.

Ik weet dat er nogal wat debat is over timeframes, er zijn een aantal perioden van koningen niet die niet goed lijken te stroken met het één of het ander. Als de bouwperiodes daaraan gerelateerd zijn kunnen die ook goed afwijken.

Het is leuker hier aan de hand van bronnen te praten en te kijken wat er bijzonder of juist niet bijzonder is dan iemand afsnauwen met teksten als "ik hoef voor jou niets te bewijzen" Deze discussie kan toch ook gewoon open lopen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:58:23 #96
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181156615
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat zeggen jouw bronnen over het maken van die stenen, dan kunnen we ze naast elkaar leggen.

Ik weet dat er nogal wat debat is over timeframes, er zijn een aantal perioden van koningen niet die niet goed lijken te stroken met het één of het ander. Als de bouwperiodes daaraan gerelateerd zijn kunnen die ook goed afwijken.

Het is leuker hier aan de hand van bronnen te praten en te kijken wat er bijzonder of juist niet bijzonder is dan iemand afsnauwen met teksten als "ik hoef voor jou niets te bewijzen" Deze discussie kan toch ook gewoon open lopen...

Je hebt deels gelijk. Verwijder mijn posts desnoods.

Maar als iemand zegt dat we zelfs tegenwoordig niet met die preciesie kunnen bouwen (wat ik niet geloof), dan mag diegene daar best bronnen voor geven. En een website waar de vaagste verhalen op staan neem ik dan minder serieus.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 13 augustus 2018 @ 17:30:34 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181157297
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:58 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je hebt deels gelijk. Verwijder mijn posts desnoods.

Maar als iemand zegt dat we zelfs tegenwoordig niet met die preciesie kunnen bouwen (wat ik niet geloof), dan mag diegene daar best bronnen voor geven. En een website waar de vaagste verhalen op staan neem ik dan minder serieus.
Lees het eens door zou ik zeggen.

http://transmissionsmedia(...)eat-pyramid-at-giza/
  maandag 13 augustus 2018 @ 17:51:37 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181157684
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Tegenwoordig kunnen we wel zoiets bouwen. Waarop baseer jij je uitspraken overigens? Ancient Aliens? Er zijn inmiddels prachtige wolkenkrabbers e.d. waarvan ik ook niet weet hoe ik dat zou moeten bouwen, maar he die kranen enzo zijn speciaal voor die klus gemaakt. Met aangepast meteriaal is zo'n piramide makkelijk te maken en zelfs zonder is het te doen.

Is BNW tegenwoordig niets anders dan: ik snap iets niet dus moet het een complot/aliens/antifa/elite/deepstate zijn.
Het is heel makkelijk om te roepen dat we tegenwoordig zoiets wel zouden kunnen bouwen.
De vergelijking met wolkenkrabbers gaat gigantisch mank. Die staan ten eerste niet in de woestijn.
Wolkenkrabbers worden opgebouwd uit staal (dat in elke vorm te walsen/lassen is). En beton (dat in elke vorm te storten is). Daarnaast stikt het van de infrastructuur (wegen/rivieren enz.) waarover materieel aangevoerd kan worden.

Om een piramide opgebouwd uit louter natuurlijk steenachtig materiaal vandaag de dag te verwezenlijken is veel moeilijker dan menig leek denkt. En dat is zonder het aspect tijd in ogenschouw te nemen. Een stenen blok een kubusvorm geven is 1 ding, maar er vervolgens 100 stuks koud tegen elkaar aanleggen met een miniscule maatafwijking over 150 meter tot gevolg, in het zand. Succes!

Ik heb architecten (je weet wel die mensen die oa wolkenkrabbers ontwerpen) en constructeurs (je weet wel die mensen die constructies berekenen en ontwerpen voor oa wolkenkrabbers) gevraagd of ze wisten hoe piramides gebouwd werden. Niemand wist het, toen ik ze confronteerde met wat cijfers (aantal blokken, afmetingen, tijdspanne, gewicht enz) snapten ze het al helemaal niet meer. Voor een bouwwerk van dat soort proporties, op zo’n locatie is zo’n logistieke romslomp nodig, dat beseffen veel mensen niet.
pi_181158149
Tja77, de grote piramides zijn juist niet op zand gebouwd maar op een plateau wat een stabielere basis geeft. Verder is de passing van de stenen alleen nauwkeurig voor de kamers en de dekstenen.

Verder vermoed men dat de Nijl wat dichterbij stroomde waardoor het transport probleem ook niet meer zo problematisch is als jij het doet voorkomen.

https://brilliantmaps.com/nile/
  maandag 13 augustus 2018 @ 18:58:00 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181158921
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_chapter8.html

Om te bewijzen dat ik dingen niet uit mijn duim zuig.

quote:
De Grote Piramide bestaat uit twee miljoen kalksteenblokken, heeft de hoogte van een gebouw van 40 verdiepingen en de breedte van tweeëneenhalf keer de lengte van een voetbalveld. De fundering van de piramide bestaat uit een fundament dat uit de rots uitgehouwen is met een precisie die op 2 centimeter na exact waterpas is. Zelfs vandaag de dag met al onze technische kennis en laserprecisie vakmanschap zouden we volgens specialisten niet in staat zijn om een bouwwerk als de Grote Piramide met zo’n precisie te bouwen. We hebben eenvoudigweg niet de mechanische technologie beschikbaar om de stenen waaruit de piramide is opgebouwd uit te houwen met de precisie die toegepast is.
pi_181159344
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:58 schreef tja77 het volgende:
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_chapter8.html

Om te bewijzen dat ik dingen niet uit mijn duim zuig.

[..]

Je toont inderdaad aan dat niet jij, maar andere dingen uit hun duim hebben gezogen.

Alle bronnen in dit topic poseren stellingen, maar onderbouwen niets. Daar komt nog eens bij dat je alle stukken die aangedragen worden om toe te lichten hoe dingen wel kunnen, negeert.
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:31:18 #102
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181159520
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:23 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je toont inderdaad aan dat niet jij, maar andere dingen uit hun duim hebben gezogen.

Alle bronnen in dit topic poseren stellingen, maar onderbouwen niets. Daar komt nog eens bij dat je alle stukken die aangedragen worden om toe te lichten hoe dingen wel kunnen, negeert.
Je doet nu hetzelfde, maar dat wist je natuurlijk al.
Ik lees verdomd weinig stukken hoe het wel zou kunnen.
De Nijl stroomde in de buurt, dan nog zit je met meer dan 2 miljoen blokken die gehakt en geplaatst moeten worden.
Ja het fundament werd uit rots gehakt, maar wel met een precizie van 2cm. verloop op meer dan 200 meter.
En ja, dat is vandaag de dag in de bouw schier onmogelijk te evenaren. De hedendaagse bouw zit vol met mogelijkheden tot stellen, maatafwijkingen opvangen, flexibele afdichtingen enz.
pi_181159688
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:31 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je doet nu hetzelfde, maar dat wist je natuurlijk al.
Ik lees verdomd weinig stukken hoe het wel zou kunnen.
De Nijl stroomde in de buurt, dan nog zit je met meer dan 2 miljoen blokken die gehakt en geplaatst moeten worden.
Ja het fundament werd uit rots gehakt, maar wel met een precizie van 2cm. verloop op meer dan 200 meter.

Het fundament kan zo vlak gemaakt zijn door gebruik te maken van water, op kleine schaal kennen we heden ten dage de waterpas. :D
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:57:11 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181160079
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 19:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het fundament kan zo vlak gemaakt zijn door gebruik te maken van water, op kleine schaal kennen we heden ten dage de waterpas. :D
Met een beitel uit rots hakken over een afstand van 200 meter en dan slechts 2 cm. verschil.
Dat red je niet met een waterpas, of slangenwaterpas.
Je roept nu iets, maar denkt er niet na bij of het überhaupt kan.
Waterspiegel is exact waterpas klopt, maar hoe zet je dat uit over een afstand van 200 meter? En dat op een rotsachtige ondergrond.
Zelfs al zou je beton storten, dan is het oppervlak dusdanig groot, dat je grotere afwijkingen krijgt.
Pas als je lasergestuurde machines hebt die het beton gaan vlinderen of schuren/polijsten na het storten dan heb je kans om het te benaderen. Maar zelfs vandaag de dag is dat een helse uitdaging.

Zie dit:
http://www.traasvloeren.n(...)olgens-nen-2747.html
pi_181160306
Ze hebben alleen de eerste paar meter van de buitenkant glad gemaakt. Hier een doorsnede.

https://www.cheops-pyramide.ch/khufu-pyramid/khufu-numbers.html
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:12:58 #106
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181160363
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:10 schreef Basp1 het volgende:
Ze hebben alleen de eerste paar meter van de buitenkant glad gemaakt. Hier een doorsnede.

https://www.cheops-pyramide.ch/khufu-pyramid/khufu-numbers.html
Over de gehele lengte van het grondvlak (230 meter). En dat voor alle 4 de zijden van de piramide.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:33:54 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181162923
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:58 schreef tja77 het volgende:
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_chapter8.html

Om te bewijzen dat ik dingen niet uit mijn duim zuig.

[..]

Dat kan ik ook.


https://archive.archaeology.org/0705/etc/pyramid.html
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:03:25 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181164052
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een wolkenkrabber is dan ook totaal iets anders dan een piramide.
Dat jij niet weet hoe een grote toren of wolkenkrabber gebouwd wordt, wil niet zeggen dat niemand dat weet.
Top op de dag van vandaag is er niemand die met zekerheid kan zeggen hoe die piramides gebouwd zijn.
De piramide van Cheops bestaat uit meer dan 2.000.000 blokken van elk meerdere tonnen (gem. 2,5 ton). De bouw duurde 20 jaar. Dus dat zijn 100.000 blokken per jaar. En dat komt neer op 273 blokken per dag. 273 Blokken die vrijwel perfect haaks, waterpas en passend zijn gehakt. Met de hand, en op z'n plek zijn gelegd. Stel er werd 24 uur per dag gewerkt dan zou dat neerkomen op zo'n 5 minuten per blok. 5 Minuten om een blok steenachtig materiaal tot een perfecte kubus te hakken met de hand en op zijn plek te leggen. Dat kan gewoonweg niet.
Dan heb ik het nog niet eens over de ingewikkelde gangenstelsels in de piramides.van 100-en meters lengte.
Waarom ga je er van uit dat Asim de steenhouwer in zijn uppie in 20 jaar een piramide uitgehakt heeft? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:07:31 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181164190
quote:
Uhhh, harstikke interessant maar de wijze waarop (internal ramps, of external ramps) de stenen zijn verplaatst binnen of buitenom de piramide waarborgt op geen enkele manier de precisie ervan.
Een vlakke ondergrond creeeren die als fundatie dient met een afwijking van minder dan 20mm. over een afstand van meer dan 200 meter is met de hedendaagse technieken en materialen al vrijwel ondoenlijk. Maar 1000-en jaren geleden zou dat met handwerk en een beitel wel kunnen?
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:14:08 #110
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181164480
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom ga je er van uit dat Asim de steenhouwer in zijn uppie in 20 jaar een piramide uitgehakt heeft? :?
Waar zeg ik dat het door 1 iemand gedaan is?
Ik bereken de tijd voor 1 blok op maat maken en plaatsen. Als je met 1000 man stenen gaat kappen, dan nog moeten de stenen vervoerd en geplaatst worden.
Als de theorie over een internal dan wel external ramp zou kloppen, dan zou er slechts 1 steen per keer gelegd kunnen worden. 1 Steen elke 5 minuten. Sommige stenen moeten in (of buitenom) de piramide 100-en meters geleidelijk aan omhoog worden gesleept. Natuurlijk zet ik daar mijn vraagtekens bij.
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:17:57 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181164637
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het door 1 iemand gedaan is?
Ik bereken de tijd voor 1 blok op maat maken en plaatsen. Als je met 1000 man stenen gaat kappen, dan nog moeten de stenen vervoerd en geplaatst worden.
Als de theorie over een internal dan wel external ramp zou kloppen, dan zou er slechts 1 steen per keer gelegd kunnen worden. 1 Steen elke 5 minuten. Sommige stenen moeten in (of buitenom) de piramide 100-en meters geleidelijk aan omhoog worden gesleept. Natuurlijk zet ik daar mijn vraagtekens bij.
Jouw berekening gaat uit van 1 steen per keer, zonder daar verder een reden voor te geven. Zoiets valt prima in parallel uit te voeren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:26:14 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181164935
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jouw berekening gaat uit van 1 steen per keer, zonder daar verder een reden voor te geven. Zoiets valt prima in parallel uit te voeren.
Er is 1 ramp (schans) waar tegen de tonnen wegende steen omhoog geschoven moet worden. En dan 100-en meters. Enig idee hoe lang dat duurt per steen? Dan is het misschien zo dat er meerdere ploegen zijn die hetzelfde doen, maar dat maakt het niet ineens makkelijk haalbaar.

  maandag 13 augustus 2018 @ 22:31:16 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181165083
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:26 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is 1 ramp (schans) waar tegen de tonnen wegende steen omhoog geschoven moet worden. En dan 100-en meters. Enig idee hoe lang dat duurt per steen? Dan is het misschien zo dat er meerdere ploegen zijn die hetzelfde doen, maar dat maakt het niet ineens makkelijk haalbaar.

Hoe lang dat duurt per steen is niet de juiste vraag om te stellen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:31:53 #114
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181165100
Nog wat leesvoer over de onmogelijkheden van piramides.

https://www.collective-ev(...)have-no-explanation/
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:43:18 #115
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181165428
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe lang dat duurt per steen is niet de juiste vraag om te stellen...
Het laten inzien hoe bewerkelijk het is voor 1 steen, laat je beseffen hoe onmogelijk het is voor 2.3 miljoen stenen.
Vandaag de dag zijn er machines die een hoop werk uit handen nemen. Waardoor handelingen die herhaald moeten worden geautomatiseerd worden.
Toen gebeurde alles met beitels, touwen, houten balken, boomstammen e.d. Althans, dat zou zo geweest moeten zijn.
De complexiteit, de precisie, het logistiek proces en de omvangrijkheid van die piramides zijn enorm. Ook vergeleken met bouwwerken van vandaag de dag.
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:55:07 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181165736
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het laten inzien hoe bewerkelijk het is voor 1 steen, laat je beseffen hoe onmogelijk het is voor 2.3 miljoen stenen.
Vandaag de dag zijn er machines die een hoop werk uit handen nemen. Waardoor handelingen die herhaald moeten worden geautomatiseerd worden.
Toen gebeurde alles met beitels, touwen, houten balken, boomstammen e.d. Althans, dat zou zo geweest moeten zijn.
De complexiteit, de precisie, het logistiek proces en de omvangrijkheid van die piramides zijn enorm. Ook vergeleken met bouwwerken van vandaag de dag.
Waarom is dat zo onmogelijk dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181170367
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom is dat zo onmogelijk dan?
Dat staat zo op de sites die hij aanhaalt. Links die wij geven zijn niet bnw genoeg.

Eens kijken als we met aliens bouwden de piramides aankomen, het dan wel aannemelijk is voor hem. :P
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:33:57 #118
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181170828
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom is dat zo onmogelijk dan?
Omdat je niet een onbeperkt aantal mensen op een werk kunt zetten.
Tijdens het plaatsen van de blokken kun je maar met een beperkt aantal mensen op de site zijn.

Daarnaast hoe meer mensen er aan iets werken, des te meer fouten worden er gemaakt.
Als je 10 partijen blokken laat hakken met de hand en een beitel die 1 bij 1 bij 1 meter moeten zijn, dan krijg je 10 blokken van allemaal verschillende afmetingen. Niet alleen verschillende afmetingen, maar die blokken sluiten nooit naadloos op elkaar aan. Dat is gewoon de fysieke beperking van de mens. Als er vandaag de dag in de bouw iets exact vlak, haaks of waterpas moet zijn, dan wordt er gebruik gemaakt van moderne techniek. Roterende lasers, waterpasinstrumenten, theodolieten. tachymeter enz. En dan nog steeds zit er meer foutmarge in een bouwwerk dan in de piramides die 1000-en jaren geleden gebouwd zijn.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:49:36 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181170928
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat staat zo op de sites die hij aanhaalt. Links die wij geven zijn niet bnw genoeg.

Eens kijken als we met aliens bouwden de piramides aankomen, het dan wel aannemelijk is voor hem. :P
Nee, dat is gewoon gezond verstand gebruiken. Beelden laten zien hoe groot de blokken zijn en feiten zeggen dat het er zoveel zijn. Daarnaast wordt er nog steeds gesproken over handwerk en een beitel. Enig idee hoe moeilijk het is om blokken kalksteen zo precies op elkaar aan te sluiten, dat wanneer je deze in een reeks legt van meer dan 200 meter lengte de afwijking slechts millimeters is?

Links die jullie geven, brengen MOGELIJKE oplossingen voor het naar de site brengen van de blokken. De Nijl en schansen in de piramide.
Ik heb nergens gelezen of gezien hoe de blokken zo exact op maat werden gemaakt dat deze naadloos op elkaar aansloten.
.
Ah ja, ik ben kritisch over wat de mens vandaag de dag kan en 1000-en jaren geleden kon, en we gooien het meteen op aliens.
pi_181171096
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk om te roepen dat we tegenwoordig zoiets wel zouden kunnen bouwen.
De vergelijking met wolkenkrabbers gaat gigantisch mank. Die staan ten eerste niet in de woestijn.
Wolkenkrabbers worden opgebouwd uit staal (dat in elke vorm te walsen/lassen is). En beton (dat in elke vorm te storten is). Daarnaast stikt het van de infrastructuur (wegen/rivieren enz.) waarover materieel aangevoerd kan worden.

Om een piramide opgebouwd uit louter natuurlijk steenachtig materiaal vandaag de dag te verwezenlijken is veel moeilijker dan menig leek denkt. En dat is zonder het aspect tijd in ogenschouw te nemen. Een stenen blok een kubusvorm geven is 1 ding, maar er vervolgens 100 stuks koud tegen elkaar aanleggen met een miniscule maatafwijking over 150 meter tot gevolg, in het zand. Succes!

Ik heb architecten (je weet wel die mensen die oa wolkenkrabbers ontwerpen) en constructeurs (je weet wel die mensen die constructies berekenen en ontwerpen voor oa wolkenkrabbers) gevraagd of ze wisten hoe piramides gebouwd werden. Niemand wist het, toen ik ze confronteerde met wat cijfers (aantal blokken, afmetingen, tijdspanne, gewicht enz) snapten ze het al helemaal niet meer. Voor een bouwwerk van dat soort proporties, op zo’n locatie is zo’n logistieke romslomp nodig, dat beseffen veel mensen niet.
Kijk eens naar Burj Khalifa. 's Werelds hoogste wolkenkrabber in Dubai. Die hele stad is in een woestijn gebouwd.
En wat dacht je van bijvoorbeeld Las Vegas?
Het is wat.......
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:25:40 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181171232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:09 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Kijk eens naar Burj Khalifa. 's Werelds hoogste wolkenkrabber in Dubai. Die hele stad is in een woestijn gebouwd.
En wat dacht je van bijvoorbeeld Las Vegas?
Juist, die hele stad (van bijna 4000 vierkante kilometer) ligt in de woestijn (maar wel tegen de zee).
Vol met geasfalteerde wegen, benodigde faciliteiten en fabrieken die materieel kunnen leveren voor die wolkenkrabber.
Onderdelen die niet in Dubai kunnen worden gemaakt, worden bijvoorbeeld ingevlogen via het plaatselijke vliegveld of met de boot ingevaren.
Daarnaast is een wolkenkrabber opgebouwd uit staal, beton en aluminium. Materialen die makkelijk in vrijwel elke vorm te storten, buigen, lassen en walsen zijn.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:57:22 #122
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181171563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat staat zo op de sites die hij aanhaalt. Links die wij geven zijn niet bnw genoeg.

Eens kijken als we met aliens bouwden de piramides aankomen, het dan wel aannemelijk is voor hem. :P
Dit soort ridiculiserende aannames mogen wel wegblijven. Tja77 is gewoon aan het discussieren met de rest.
pi_181171591
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dit soort ridiculiserende aannames mogen wel wegblijven. Tja77 is gewoon aan het discussieren met de rest.
discussiëren waarbij andere aannemelijke verklaringen meteen bij het oud vuil gegooid worden door hem. :')
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:03:39 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181171624
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

discussiëren waarbij andere aannemelijke verklaringen meteen bij het oud vuil gegooid worden door hem. :')
Huh waar zie je dingen bij het vuil, hij focust op de hoeveelheid stenen en de afwerking ervan. Hij zegt nergens dat de ramp-theorieën niet kunnen. Hij vraagt hoe maken ze die blokken zo passend met beitel...

Waar ik benieuwd naar ben hoe hij aan de tijdspanne van 20 jaar komt? Want dat lijkt me sowieso al aan de korte kant. En hoe en of erosie nog in dit geheel speelt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:11:33 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181171740
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:26 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is 1 ramp (schans) waar tegen de tonnen wegende steen omhoog geschoven moet worden. En dan 100-en meters. Enig idee hoe lang dat duurt per steen? Dan is het misschien zo dat er meerdere ploegen zijn die hetzelfde doen, maar dat maakt het niet ineens makkelijk haalbaar.

Oke prima, het is onmogelijk. Maar net als gebouwen van Gaudi staan ze er toch. Hoe kan iets onmogelijks dan toch mogelijk zijn geworden?

Edit: ik kijk zojuist naar wat voor video's die gast nog meer heeft gemaakt...en ja nu begrijp ik het.

-edit-

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 14-08-2018 10:50:14 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:12:37 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181171758
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Oke prima, het is onmogelijk. Maar net als gebouwen van Gaudi staan ze er toch. Hoe kan iets onmogelijks dan toch mogelijk zijn geworden?
Stukje vakmanschap :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:22:32 #127
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181171892
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Oke prima, het is onmogelijk. Maar net als gebouwen van Gaudi staan ze er toch. Hoe kan iets onmogelijks dan toch mogelijk zijn geworden?
Het is onmogelijk op de door de grote massa geschetste manier.
Dus met een beitel en handwerk.
De vergelijking met de bouwwerken van Gaudi gaan mank.
Daarvan is bekend hoe ze werden gebouwd, sterker nog aan de Sagrada Familia wordt nog steeds gebouwd.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:26:31 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181171934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:22 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk op de door de grote massa geschetste manier.
Dus met een beitel en handwerk.
De vergelijking met de bouwwerken van Gaudi gaan mank.
Daarvan is bekend hoe ze werden gebouwd, sterker nog aan de Sagrada Familia wordt nog steeds gebouwd.
ik kijk zojuist naar wat voor video's die gast nog meer heeft gemaakt...en ja nu begrijp ik het.

-edit, niet persoonlijk worden-

[ Bericht 16% gewijzigd door Lavenderr op 14-08-2018 10:52:14 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:36:30 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172086
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Stukje vakmanschap :Y
Precies. Ik zal het net als onze collega met een video...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:37:43 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172107
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

ik kijk zojuist naar wat voor video's die gast nog meer heeft gemaakt...en ja nu begrijp ik het.


Ik heb meerdere filmpjes gepost.

https://www.ninefornews.n(...)mides-onthuld-video/

[ Bericht 17% gewijzigd door Lavenderr op 14-08-2018 10:52:36 ]
pi_181172269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

Juist, die hele stad (van bijna 4000 vierkante kilometer) ligt in de woestijn (maar wel tegen de zee).
Vol met geasfalteerde wegen, benodigde faciliteiten en fabrieken die materieel kunnen leveren voor die wolkenkrabber.
Onderdelen die niet in Dubai kunnen worden gemaakt, worden bijvoorbeeld ingevlogen via het plaatselijke vliegveld of met de boot ingevaren.
Daarnaast is een wolkenkrabber opgebouwd uit staal, beton en aluminium. Materialen die makkelijk in vrijwel elke vorm te storten, buigen, lassen en walsen zijn.
oh, waren dat je argumenten voor de woestijn. Infrastructuur enzo. Tsja ze konden in die tijd natuurlijk niets invliegen en asfaltwegen hadden ze ook niet. Maar ze hadden natuurlijk wel de Nijl die vlakbij ligt en er zullen vast ook iets van wegen zijn geweest in die tijd, al waren het maar zandpaden. En er zal ook best een stad in de buurt zijn geweest. Of denk je dat zo'n farao vroeger heeft gedacht, laat ik mijn uiteindelijke rustplaats maar eens even 100 km in de woestijn bouwen, zodat niemand kan zien hoe rijk en machtig ik vroeger was.
Het is wat.......
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:46:47 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere filmpjes gepost.

https://www.ninefornews.n(...)mides-onthuld-video/
Dat is van hetzelfde laken een pak. Een site die alleen maar complotten brengt...dat zijn hun inkomsten. Denk je werkelijk dat een complotsite eerlijk nieuws brengt? Toevallig weet men daar precies alle complotten en mieten complotten blijven posten om geen bezoekers kwijt te raken. Hoe betrouwbaar is dat?

Als je van dit soort complotverdieners dingen aan gaat nemen dan is het eind zoek. Kijk eens op die site qua onderwerpen en je weet genoeg.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:47:07 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172282
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Precies. Ik zal het net als onze collega met een video...

Wat is dit?
Een stukje boren, zagen en kappen.
Het gaat om miljoenen blokken, met een bizar kleine maatafwijking.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:50:48 #134
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172372
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:47 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat is dit?
Een stukje boren, zagen en kappen.
Het gaat om miljoenen blokken, met een bizar kleine maatafwijking.
Tijd en aantal manschappen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:51:07 #135
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172378
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat is van hetzelfde laken een pak. Een site die alleen maar complotten brengt...dat zijn hun inkomsten. Denk je werkelijk dat een complotsite eerlijk nieuws brengt? Toevallig weet men daar precies alle complotten en mieten complotten blijven posten om geen bezoekers kwijt te raken. Hoe betrouwbaar is dat?

Als je van dit soort complotverdieners dingen aan gaat nemen dan is het eind zoek. Kijk eens op die site qua onderwerpen en je weet genoeg.
Je blindelings laten leiden door iets wat je al vanaf de basisschool met de paplepel wordt ingegoten is natuurlijk wel betrouwbaar.
Hoezo complotten, als je realistisch bent in wat er mogelijk is en was. Dan zou je ook zelf de conclusie kunnen trekken dat met simpele gereedschappen een bouwwerk van dat formaat uit die materialen niet door de mens in 20 jaar uit de grond te stampen is.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:53:39 #136
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172436
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Tijd en aantal manschappen...
20 jaar lijkt lang, maar gezien het te verzetten werk is dat niet het geval.
De nauwkeurigheid is toch ook niet te realiseren?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:02 #137
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172530
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat is van hetzelfde laken een pak. Een site die alleen maar complotten brengt...dat zijn hun inkomsten. Denk je werkelijk dat een complotsite eerlijk nieuws brengt? Toevallig weet men daar precies alle complotten en mieten complotten blijven posten om geen bezoekers kwijt te raken. Hoe betrouwbaar is dat?

Als je van dit soort complotverdieners dingen aan gaat nemen dan is het eind zoek. Kijk eens op die site qua onderwerpen en je weet genoeg.
Je kunt mijn bronnen wel wegzetten als complotdenkers, maar het is gewoon een algeheel mysterie hoe de piramides gebouwd zijn. Er zijn theorieën, maar van geen enkele kan met zekerheid worden gezegd dat het de juiste is.
Als erop gewezen wordt dat het niet te doen is in 20 jaar, wordt er al snel geroepen: "meer mensen erop zetten". Maar zonder erbij na te denken dat dat niet onbeperkt kan.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:00:57 #138
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181172589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Omdat je niet een onbeperkt aantal mensen op een werk kunt zetten.
Tijdens het plaatsen van de blokken kun je maar met een beperkt aantal mensen op de site zijn.
So what? We hebben het over structuren die meerdere voetbalvelden groot zijn. Daar kan je nogal wat mensen op kwijt.

quote:
Daarnaast hoe meer mensen er aan iets werken, des te meer fouten worden er gemaakt.
Als je 10 partijen blokken laat hakken met de hand en een beitel die 1 bij 1 bij 1 meter moeten zijn, dan krijg je 10 blokken van allemaal verschillende afmetingen. Niet alleen verschillende afmetingen, maar die blokken sluiten nooit naadloos op elkaar aan. Dat is gewoon de fysieke beperking van de mens. Als er vandaag de dag in de bouw iets exact vlak, haaks of waterpas moet zijn, dan wordt er gebruik gemaakt van moderne techniek. Roterende lasers, waterpasinstrumenten, theodolieten. tachymeter enz. En dan nog steeds zit er meer foutmarge in een bouwwerk dan in de piramides die 1000-en jaren geleden gebouwd zijn.
Daar zit nogal een redeneringsfout. Dat we tegenwoordig moderne technieken voor gebruiken betekend niet dat het met oude technieken onmogelijk is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:03:23 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

20 jaar lijkt lang, maar gezien het te verzetten werk is dat niet het geval.
De nauwkeurigheid is toch ook niet te realiseren?
Waarom is die nauwkeurigheid niet te realiseren? Vaak denkt men dat mensen altijd dom zijn geweest tot nu toe. Daar komt ook vast je argwaan vandaan. Ze hebben het toch voor elkaar gekregen, of niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:03:45 #140
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172635
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

So what? We hebben het over structuren die meerdere voetbalvelden groot zijn. Daar kan je nogal wat mensen op kwijt.

[..]

Daar zit nogal een redeneringsfout. Dat we tegenwoordig moderne technieken voor gebruiken betekend niet dat het met oude technieken onmogelijk is.
Een piramide wordt naarmate je naar boven gaat, steeds kleiner. Plaats voor 100-en mensen is dan wel heel lastig.

Deel 2 van je bijdrage.
Hoe dan?
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:04:29 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181172652
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:03 schreef tja77 het volgende:
Hoe dan?
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Stukje vakmanschap :Y
Waarschijnlijk gecombineerd met als het niet goed was een verminking of de dood....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:04:40 #142
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181172657
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Waarom is die nauwkeurigheid niet te realiseren? Vaak denkt men dat mensen altijd dom zijn geweest tot nu toe. Daar komt ook vast je argwaan vandaan. Ze hebben het toch voor elkaar gekregen, of niet?
Hoe dan?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:06:39 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181172713
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een piramide wordt naarmate je naar boven gaat, steeds kleiner. Plaats voor 100-en mensen is dan wel heel lastig.

Deel 2 van je bijdrage.
Hoe dan?
En na gelang je hoger komt heb je ook minder mensen en stenen nodig :Y
Over het vlak maken zijn meerdere ideeën hoe zoiets mogelijk is, bijvoorbeeld door geulen te hakken en met water te vullen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:09:43 #144
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je kunt mijn bronnen wel wegzetten als complotdenkers, maar het is gewoon een algeheel mysterie hoe de piramides gebouwd zijn. Er zijn theorieën, maar van geen enkele kan met zekerheid worden gezegd dat het de juiste is.
Als erop gewezen wordt dat het niet te doen is in 20 jaar, wordt er al snel geroepen: "meer mensen erop zetten". Maar zonder erbij na te denken dat dat niet onbeperkt kan.
Als een gast zegt "maar dit is zelfs onmogelijk met moderne technologie. .." dan moet je hem op zn woord kunnen vertrouwen toch? Wat is dat waard als al zijn filmpjes gaan over complotten? Denk nu eens serieus na. Maar op de een of andere manier denk jij dat er op school altijd wordt gelogen (een complot) maar zo'n gast met een discutabele site of kanaal geloof je dan weer wel. Dan post ik een filmpje die laat zien hoe het zou kunnen, compleet met afbeeldingen gemaakt in die tijd die die tools laten zien. En dan kom je met "wat is dit dan?". Terwijl dat JUIST een filmpje is met iemand die he5 daadwerkelijk uitprobeert ipv maar te blijven zeggen dat het onmogelijk is.

Neemt niet weg dat het een bijzonder project was en dat het knap bedacht was.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:12:00 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172869
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoe dan?
Denk je dat mensen vroeger niet slim waren? En ik heb je al laten zien hoe het kan. Het is dan sowieso veel makkelijker om te blijven roepen dat het niet kan.

Hoe dan anders? Heb je daar een verklaring voor? Wij laten je telkens dingen zien waarmee het kan. Kom jij nu maar eens met een theorie, of blijf je liever in het duister tasten? Gaat het je juist om het mysterie ipv het antwoord?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:13:08 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181172901
Onmogelijk is het niet om een pyramide te maken, wel lastig denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:16:30 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181172970
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Onmogelijk is het niet om een pyramide te maken, wel lastig denk ik.
Dat maakt dat soort gebouwen zo mooi. En bruggen, kerken, wolkenkrabbers, deltawerken, waterkanalen, internetkabels, en satalieten enz.

Allemaal schieronmogelijke dingen die heel veel tijd en mankracht hebben gekost.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_181173584
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

20 jaar lijkt lang, maar gezien het te verzetten werk is dat niet het geval.

Tsja, dan rest ons alleen nog maar om te gaan denken volgens Sherlock Holmes.

when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth

En als ik dan al jou redeneringen zie dan kan ik alleen maar concluderen dat het langer dan 20 jaar heeft geduurd om de pyramide te bouwen.
Het is wat.......
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:01:20 #149
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181173866
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En na gelang je hoger komt heb je ook minder mensen en stenen nodig :Y
Over het vlak maken zijn meerdere ideeën hoe zoiets mogelijk is, bijvoorbeeld door geulen te hakken en met water te vullen.
Met geulen hakken en vullen met water heb je nog steeds geen waterpas oppervlak van 100-en misschien wel 1000-en vierkante meters met de hand uitgehakt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:08:03 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181173970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met geulen hakken en vullen met water heb je nog steeds geen waterpas oppervlak van 100-en misschien wel 1000-en vierkante meters met de hand uitgehakt.
Ja no shit. Wat je wel hebt is een referentie om te gebruiken bij het hakken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:09:43 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181174003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met geulen hakken en vullen met water heb je nog steeds geen waterpas oppervlak van 100-en misschien wel 1000-en vierkante meters met de hand uitgehakt.
Dat jij dat veel werk vindt wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Het maakt ook niet uit. Zelfs als men morgen een piramide bouwt ga je nog roepen dat het niet kan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:10:15 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181174014
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als een gast zegt "maar dit is zelfs onmogelijk met moderne technologie. .." dan moet je hem op zn woord kunnen vertrouwen toch? Wat is dat waard als al zijn filmpjes gaan over complotten? Denk nu eens serieus na. Maar op de een of andere manier denk jij dat er op school altijd wordt gelogen (een complot) maar zo'n gast met een discutabele site of kanaal geloof je dan weer wel. Dan post ik een filmpje die laat zien hoe het zou kunnen, compleet met afbeeldingen gemaakt in die tijd die die tools laten zien. En dan kom je met "wat is dit dan?". Terwijl dat JUIST een filmpje is met iemand die he5 daadwerkelijk uitprobeert ipv maar te blijven zeggen dat het onmogelijk is.

Neemt niet weg dat het een bijzonder project was en dat het knap bedacht was.
Ik zeg niet dat er gelogen werd op school, ik zeg alleen dat het niet klopt wat er gezegd werd.
Dat kan ook onwetendheid zijn, en niet een bewuste leugen.

Ik zit zelf in de bouwkundige ontwerp en constructie wereld. En er worden in ieder bouwwerk marges ingebakken om onvolkomenheden op te vangen. Niets is maatvast, zelfs niet in een klein woonhuis. In dat filmpje van jou laat je inderdaad zien dat je steen kunt kappen, zagen en boren. Maar het laat niks zien over foutmarges. Als je in de hedendaagse bouw beton gaat storten, dan zitten daar op afstanden van enkele meters al marges in van millimeters. Maar dan zouden ze vroeger met een beitel wel tot op de millimeter nauwkeurig een stenen blok kunnen contramallen?
pi_181174027
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Onmogelijk is het niet om een pyramide te maken, wel lastig denk ik.
Zozeer dat ze in de moderne tijd juist nooit meer zo gebouwd worden....

Vééls te omslachtig en duur en eigenlijk ook weinig efficient...

hetzelfde met bv die pre-historische monumenten met grote stenen: Stonehenge, Hunnebedden, de Ringwall van Otzenhausen, tot aan Machu Piccu e.d.

Enorme dingen waarvan je je ook afvraagt hoe ze die hebben kunnen bouwen, deels ook op lastige locaties ...
maar het zijn ook dingen die in de moderne tijd misschien met moderne technieken wel gebouwd zouden kunnen worden, maar die juist daarom ook ieder 'nut' verloren hebben, en niet meer gebouwd worden op zul een manier.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:13:40 #154
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181174102
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat jij dat veel werk vindt wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Het maakt ook niet uit. Zelfs als men morgen een piramide bouwt ga je nog roepen dat het niet kan.
Wat is dit nou weer voor kwats?
Het is gewoon niet mogelijk met de gereedschappen zoals gesteld werd.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:20:38 #155
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181174253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja no shit. Wat je wel hebt is een referentie om te gebruiken bij het hakken.
Een referentie ja, enig idee wat een millimeter afwijking op een afstand van een meter qua vlakheid doet over een afstand van meer dan 200 meter? Dan heb je het over tientallen centimeters en dus blokken met grote kieren en openingen ertussen.
Wat me hier in dit topic opvalt is dat er te makkelijk over gedacht wordt.

Waarom denk je dat de bouw van de piramides tot op de dag van vandaag 1 groot mysterie is?
Omdat ze het gewoon niet weten hoe het gedaan is.
En dan maar klakkeloos roepen, ja met geulen en water een referentie creëren.
Ja....En dan?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:22:33 #156
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_181174291
Discussies verwateren door een vervelende toon die zoals wel vaker is gezien bedoeld zijn om uit de tent te lokken.

And low and behold de bekende namen zijn aanwezig :(
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_181174319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:13 schreef tja77 het volgende:
Het is gewoon niet mogelijk met de gereedschappen zoals gesteld werd.
waarom......?

er zijn genoeg groepen die aan archeologische zelfonderzoek doen door met de toenmalige technieken en instrumenten te pogen soortgeljke oude bouwwerken te bouwen en daarit blijkt continue dat het best mogelijk is, maar vaak ook veel knowhow en ervaring vergt die in de huidige tijd vaak bijna verdwenen is (maar die juist binnen zulke projecten her-ontdekt wordt)...

Tevens is het een intensieve werkwijze die veel tijd vergt en ook veel mankracht, vaak ook veel afhankelijker is van grote aantallen en ook fysiek sterke arbeidskrachten...

Ik woon in een gebied met veel romeinse resten en toevallig ken ik een amateur-archeoloog die behoorlijk gespecialiseerd is in romeins stukwerk (een tandarts die zelf ooit een huis met grondstuk privaat gekocht heeft waarop veel oude resten liggen (van een oud paleis uit iets van 350 nChr., vermoedelijk gebouwd door Julianus Apostata; bekend van zn pogingen de heidenverering weer terug in te voeren en het christendom zn macht te ontnemen) en die dat in privaat beheer restaureert, hij kan ook behoorlijk klagen over 'officiele' restauratie-methoden die vaak veel meer van machinale processen afhankelijk is en volgens hem ook veel kapot maakt...

Interessant is dat hij aangeeft dat romeins stukwerk en ook romeins beton een van de stevigste bouwsubstanties is, die ook veelal sterker is dan moderne betonsoorten en -bouwwijzen...
dat ligt deels aan de samensteling, weke nog steeds niet geheel ontdekt is, maar ook de wijze waarop het aangebracht is...

Hij heeft me stukken met origineel romeins stukwerk laten zien die gewoon al bijna 2000 jaar staan en nog steeds beresterk zijn.
de meeste moderne betonbouwwerken en hedendagse stuk nu halen vaak de 50 jaar niet eens zonder problemen.


Het is natuurlijk wel zo dat juist met de moderne bouwmethodes, machines en alles wat nu wel mogelijk is, er ok een hele hoop best interssante en soms ook zeer goede kennis verloren gegaan is...
Tevens is het bv in de moderne tijd eerder ongebruikelijk een bouwwerk te bouwen voor 'de eeuwigheid'... men bouwt gewoon iets dat moet blijven staat totdat de kosten afgescheven zijn, en is minder geintersseerd in wat er daarna mee gebeurt..
dat spaart dan kosten en ook veel moeite... dingen die men vroeger bij bouwwerken veel eerder bereid was wél te investeren, omdat men toen wel voor de 'eeuwigheid' bouwde.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:26:12 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181174358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor kwats?
Het is gewoon niet mogelijk met de gereedschappen zoals gesteld werd.
Laat maar. Blijf roepen dat het niet kan, maar blijf blind voor de mogelijkheden.

Jij zegt steeds wat anders. Eerst kan het vandaag de dag niet gemaakt worden, dan kon het vroeger niet, terwijl je duidelijk hebt gezoen dat het wel kan. Met de tools van toen. Maar het is veel makkelijker om te roepen dat het niet kan. Dan hoef je ook niet met bewijs te komen.

Ik begrijp dat dit BNW is, maar dat wil niet zeggen dat we je vragen niet mogen beantwoorden. En elk beetje dat laat zien dat het wel degelijk kan sla je uit de weg.

'Ik zeg niet dat school alles liegt, maar het klopt iig niet'. Sorry hoor maar dan zou je vragen kunnen blijven stellen, maar wil je eigenlijk het antwoord niet weten. Alle jaren van wetenschap e.d. kloppen niet. En wij domme schapen nemen aan wat men je op school wordt gezegd. Misschien niet bewust, maar gewoon onkunde. -edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 14-08-2018 16:08:56 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:27:01 #159
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_181174379
quote:
Interessant is dat hij aangeeft dat romeins stukwerk en ook romeins beton een van de stevigste bouwsubstanties is, die ook veelal sterker is dan moderne betonsoorten en -bouwwijzen...
dat ligt deels aan de samensteling, weke nog steeds niet geheel ontdekt is, maar ook de wijze waarop het aangebracht is...
bind materiaal komt uit de vesuvius en heeft een afwijkende chemische samenstelling
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:28:24 #160
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_181174413
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
Laat maar.
Die je het dan ook echt want jouw toon maakt deze draad er niet leuker op

Ga anders weer in het maanlandings topiq verder met deze toon
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:29:39 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181174441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:22 schreef DeMolay het volgende:
Discussies verwateren door een vervelende toon die zoals wel vaker is gezien bedoeld zijn om uit de tent te lokken.

And low and behold de bekende namen zijn aanwezig :(
Geef dan het goede voorbeeld. Het is prima dat men wat aankaart in BNW en het is prima dat mensen dat weerleggen, toch? Het is alleen zo jammer dat "het kan echt niet, ondanks dat je laat zien dat het wel kan" als terugkerend argument wordt gebruikt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:30:12 #162
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_181174455
is niet zo
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:31:27 #163
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_181174488
quote:
Het is alleen zo jammer dat "het kan echt niet, ondanks dat je laat zien dat het wel kan" als terugkerend argument wordt gebruikt.
je zecht ???
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:40:05 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181174657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:30 schreef DeMolay het volgende:
is niet zo
Ah goed argument, nu geloof ik het ook.

Overigens zeg jij dat ik met een bepaalde toon post, dat kan. Ik ga ervanuit dat je eigenlijk wil zeggen dat ik te kritisch ben en graag kijk naar wat de bron is die men aanvoert. Ik kan het mis hebben natuurlijk, ik weet niet alles. Ik probeerde de vragen te beantwoorden die in het topic staan, maar blijkbaar is dat niet de bedoeling.

Ik zal met je meedoen. Het kan gewoon niet, als je de piramide ziet dan kan het niet anders dan dat het onmogelijk was. Dat het blijkbaar toch mogelijk was (want hij staat er toch) wil niet zeggen dat het mogelijk was. :)

Zo beter? ;) Het gaat dus om hoe het mogelijk was en niet of het mogelijk was.

En verder allemaal korte dubbelposts maken en dan vragen of ik niet weggemod kan worden. Kom op man, laat je niet zo kennen en zoek mee naar hoe het mogelijk was.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:42:27 #165
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_181174701
je bewijst m,n stelling met deze post...kijk nou eens goed hoe jij deze discussie in kwam baggeren

meer woorden maak ik aan jouw niet vuil

weer iemand als een wolf in schaapskleren door de mand gevallen
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:43:05 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181174720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:20 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een referentie ja, enig idee wat een millimeter afwijking op een afstand van een meter qua vlakheid doet over een afstand van meer dan 200 meter? Dan heb je het over tientallen centimeters en dus blokken met grote kieren en openingen ertussen.
Wat me hier in dit topic opvalt is dat er te makkelijk over gedacht wordt.
Daar wordt helemaal niet makkelijk over gedacht. Niemand beweerd dat het geen uitdaging was.

quote:
Waarom denk je dat de bouw van de piramides tot op de dag van vandaag 1 groot mysterie is?
Omdat ze het gewoon niet weten hoe het gedaan is.
En dan maar klakkeloos roepen, ja met geulen en water een referentie creëren.
Ja....En dan?
En dan blijven hakken tot je overal aan die referentie zit... De mysteries zitten vooral in hoe de stenen omhoog gebracht zijn. Daar zijn meerdere plausibele opties voor, maar weinig bewijs om met enige zekerheid te kunnen stellen welke (if any) het was.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:45:44 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181174779
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Laat maar. Blijf roepen dat het niet kan, maar blijf blind voor de mogelijkheden.

Jij zegt steeds wat anders. Eerst kan het vandaag de dag niet gemaakt worden, dan kon het vroeger niet, terwijl je duidelijk hebt gezoen dat het wel kan. Met de tools van toen. Maar het is veel makkelijker om te roepen dat het niet kan. Dan hoef je ook niet met bewijs te komen.

Ik begrijp dat dit BNW is, maar dat wil niet zeggen dat we je vragen niet mogen beantwoorden. En elk beetje dat laat zien dat het wel degelijk kan sla je uit de weg.

'Ik zeg niet dat school alles liegt, maar het klopt iig niet'. Sorry hoor maar dan zou je vragen kunnen blijven stellen, maar wil je eigenlijk het antwoord niet weten. Alle jaren van wetenschap e.d. kloppen niet. En wij domme schapen nemen aan wat men je op school wordt gezegd. Misschien niet bewust, maar gewoon onkunde.
-edit, reactie op verwijderde tekst-
Alle jaren van wetenschap hebben tot op heden niet aan kunnen tonen hoe een gigantisch bouwwerk als de piramides gebouwd zijn met zo'n minimale afwijking.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 14-08-2018 16:11:15 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:50:50 #168
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181174895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar wordt helemaal niet makkelijk over gedacht. Niemand beweerd dat het geen uitdaging was.

[..]

En dan blijven hakken tot je overal aan die referentie zit... De mysteries zitten vooral in hoe de stenen omhoog gebracht zijn. Daar zijn meerdere plausibele opties voor, maar weinig bewijs om met enige zekerheid te kunnen stellen welke (if any) het was.
Hoe zie jij dat "hakken tot je aan de referentie zit" voor je?
Heb je daar beelden van, want ik kan me niet inbeelden hoe je dat in de praktijk wilt doen.
De waterspiegel geeft een horizontale referentie, maar hoe refereer je dat naar een oppervlak dat je vlak en waterpas wilt krijgen?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:51:16 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181174907
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal fris?
Ga je me nu persoonlijk aanvallen?
Omdat ik dingen anders bekijk dan jij, ben ik niet fris?
Alle jaren van wetenschap hebben tot op heden niet aan kunnen tonen hoe een gigantisch bouwwerk als de piramides gebouwd zijn met zo'n minimale afwijking.
Nee jij zegt dat wat school allemaal zegt niet klopt. Zonder enige onderbouwing. Ik vind het nogal een stelling en hoop dan ook dat je zoiets niet meegeeft aan kinderen. Kritisch denken is prima,
Maar zeggen dat het allemaal niet klopt is inderdaad niet helemaal fris.

Sorry als ik je daarmee beledigd heb. Snap je ook dat je stelling ten eerste niet waar is en ten tweede niet echt sterk overkomt? Prima, dat is jouw ding, maar hoe moeten we jou dan in godsnaam geloven met andere uitspraken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:52:16 #170
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181174936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:47 schreef DeMolay het volgende:
ROFLMAO...nu bewijs je dat je de draad niet eens gelezen hebt.....mijn god

en bijdeweg die dubbelpost voor als je het niet begreep waren pogingen jouw eerste reactie te evenaren
Ik blijf netjes aan je vragen met inhoud te komen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:54:46 #171
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181174992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Alle jaren van wetenschap hebben tot op heden niet aan kunnen tonen hoe een gigantisch bouwwerk als de piramides gebouwd zijn met zo'n minimale afwijking.
Dat maakt het niet onmogelijk met de spullen van die tijd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181175005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor kwats?
Het is gewoon niet mogelijk met de gereedschappen zoals gesteld werd.
welke gereedschappen heb je het over?

En zoals al eerder gesteld alleen de kamerstenen en buitenste stenen waren zou nauwkeurig aansluitend. 99% van de stenen dus niet.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:55:59 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181175017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat "hakken tot je aan de referentie zit" voor je?
Heb je daar beelden van, want ik kan me niet inbeelden hoe je dat in de praktijk wilt doen.
De waterspiegel geeft een horizontale referentie, maar hoe refereer je dat naar een oppervlak dat je vlak en waterpas wilt krijgen?
Bijvoorbeeld op precies dezelfde manier als je met een laser zou doen. Dat is ook niets meer dan een rechte referentie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:02:21 #174
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181175189
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee jij zegt dat wat school allemaal zegt niet klopt. Zonder enige onderbouwing. Ik vind het nogal een stelling en hoop dan ook dat je zoiets niet meegeeft aan kinderen. Kritisch denken is prima,


Sorry als ik je daarmee beledigd heb. Snap je ook dat je stelling ten eerste niet waar is en ten tweede niet echt sterk overkomt? Prima, dat is jouw ding, maar hoe moeten we jou dan in godsnaam geloven met andere uitspraken?
Zonder enige onderbouwing?
Ik post meerdere linkjes.
Dat jij die als onbetrouwbare content van complotgekkies ziet is jouw mening.
De vraag die blijft staan is, ALS het allemaal zou kloppen, waarom is men er dan tot op de dag van vandaag niet zeker van HOE de piramides gebouwd zijn?
En als het wel duidelijk is, zou het dan nog kunnen in 20 jaar?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 14-08-2018 16:12:41 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:10:49 #175
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181175371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld op precies dezelfde manier als je met een laser zou doen. Dat is ook niets meer dan een rechte referentie.
Een groot oppervlak waterpas en vlak krijgen dmv een laser?
Je zegt nog steeds niet hoe.
Daarnaast is een laser (ik ga ervanuit dat je een roterende laser bedoelt) ideaal om bijv. latjes op een ondergrond (een muur bijv.) waterpas te hangen. Dat is waterpas in 1 richting. Hoe wil je dat in hemelsnaam doen in meerdere richtingen tegelijk?

Daarnaast heeft steenachtig materiaal een capilaire werking (niet echt maatvast in de buurt van een aangrenzend vlak waar het water als het water tegenop kruipt), water verdampt, wat ook weer zorgt voor maatafwijkingen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:14:25 #176
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181175434
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

welke gereedschappen heb je het over?

En zoals al eerder gesteld alleen de kamerstenen en buitenste stenen waren zou nauwkeurig aansluitend. 99% van de stenen dus niet.
Hamer en beitel.
Alleen de buitenste stenen, enig idee hoeveel duizenden dat er zijn? Enig idee hoe moeilijk het is om een uit te hakken steen exact te contramallen aan een steen waar deze tegenaan moet worden geplaatst?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:14:59 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181175440
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een groot oppervlak waterpas en vlak krijgen dmv een laser?
Je zegt nog steeds niet hoe.
Daarnaast is een laser (ik ga ervanuit dat je een roterende laser bedoelt) ideaal om bijv. latjes op een ondergrond (een muur bijv.) waterpas te hangen. Dat is waterpas in 1 richting. Hoe wil je dat in hemelsnaam doen in meerdere richtingen tegelijk?

Daarnaast heeft steenachtig materiaal een capilaire werking (niet echt maatvast in de buurt van een aangrenzend vlak waar het water als het water tegenop kruipt), water verdampt, wat ook weer zorgt voor maatafwijkingen.
Dat zijn allemaal dingen die het moeilijker maken, niet onmogelijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181175456
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:02 schreef tja77 het volgende:


En als het wel duidelijk is, zou het dan nog kunnen in 20 jaar?
Hoe duidelijk is het eigenlijk dat de piramide van cheops in daadwerkelijk maar 20 jaar gebouwd is?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:19:09 #179
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181175508
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zonder enige onderbouwing?
Ik post meerdere linkjes.
Dat jij die als onbetrouwbare content van complotgekkies ziet is jouw mening.
De vraag die blijft staan is, ALS het allemaal zou kloppen, waarom is men er dan tot op de dag van vandaag niet zeker van HOE de piramides gebouwd zijn?
En als het wel duidelijk is, zou het dan nog kunnen in 20 jaar?
Ik doel op jouw uitspraak dat alles wat op school gezegd wordt niet klopt. Dat vind ik niet in je linkjes terug.

En mag ik de bron niet in twijfel nemen? Lijkt mij wel toch. Als ik iets schrijf op het internet, is het dan waar? Ik weet dat je het met mij eens bent dat het niet gelijk waar is. Is toch niet gek dat ik dan even kijk wat de bron allemaal nog meer brengt buiten dit verhaal om? En als dan blijkt dat zijn filmpjes gaan over complotten dan ga ik mij afvragen waarom iemand dagelijks alleen maar complotten post. Iets met doelgroep en inkomsten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_181175539
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hamer en beitel.
Alleen de buitenste stenen, enig idee hoeveel duizenden dat er zijn? Enig idee hoe moeilijk het is om een uit te hakken steen exact te contramallen aan een steen waar deze tegenaan moet worden geplaatst?
Ja en toch heeft men het voor elkaar gekregen. De meeste dekstenen hebben alleen een nauwkeurige passing op de kopse kanten en de hoogte met de schuine kant.

Kijk eens naar de niet afgemaakte obelisk in aswan. Die heeft ook al 3 goed glad gemaakte kanten.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:30:53 #181
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181175714
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en toch heeft men het voor elkaar gekregen. De meeste dekstenen hebben alleen een nauwkeurige passing op de kopse kanten en de hoogte met de schuine kant.

Kijk eens naar de niet afgemaakte obelisk in aswan. Die heeft ook al 3 goed glad gemaakte kanten.
Voor elkaar gekregen?
No shit Sherlock, maar niet d.m.v. een beitel en hamer.
pi_181175768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Voor elkaar gekregen?
No shit Sherlock, maar niet d.m.v. een beitel en hamer.
Waarom niet met een beitel en hamer?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:41:12 #183
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181175948
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe duidelijk is het eigenlijk dat de piramide van cheops in daadwerkelijk maar 20 jaar gebouwd is?
Dat wordt al jaren geroepen.
En dat word de kinderen op school geleerd, owee als je dat in twijfel trekt.
Dan ben je niet helemaal fris.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:42:33 #184
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181175983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal dingen die het moeilijker maken, niet onmogelijk.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd hoe jij dat voor je zou zien.
Je kunt het niet uitleggen? Of weet je eigenlijk niet hoe?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:47:00 #185
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181176104
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en toch heeft men het voor elkaar gekregen. De meeste dekstenen hebben alleen een nauwkeurige passing op de kopse kanten en de hoogte met de schuine kant.

Kijk eens naar de niet afgemaakte obelisk in aswan. Die heeft ook al 3 goed glad gemaakte kanten.
De stenen moeten op alle vlakken waarmee ze aansluiten op een andere steen, perfect vlak zijn en naadloos aansluiten. Als je daarin per steen een afwijking hebt van enkele millimeters (wat op zich al knap zou zijn) Dan levert dat aan het einde van een zijde vele tientallen centimeters afwijking op. Er word te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat die piramides zo weinig maatafwijking hebben, maar tegelijkertijd met een hamer en beitel zijn gemaakt.
pi_181176106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat wordt al jaren geroepen.
En dat word de kinderen op school geleerd, owee als je dat in twijfel trekt.
Dan ben je niet helemaal fris.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit op school heb gehad, maar daar kan ik me wel meer niet van herinneren.
Maar een klein onderzoekje op het grote boze internet leert inderdaad dat de algehele consensus is dat het 20 à 25 jaar heeft geduurd om de pyramide van cheops the bouwen.

Ik heb geen idee waarop dit gebaseerd is, maar het lijkt mij sterk eerlijk gezegd. Als er iets niets zou kloppen aan het hele verhaal, dan zou ik zeggen dat dat de tijd is die het gekost heeft
Het is wat.......
pi_181176130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat wordt al jaren geroepen.
En dat word de kinderen op school geleerd, owee als je dat in twijfel trekt.
Dan ben je niet helemaal fris.
Aangezien je hier die 20 jaar meermaals aanhaalt als argument neem je dat feit wel voor waar aan, maar dat mensen in die tijd met beitels hebben gewerkt kan niet. Er zitten inconsistenties in de door jou gebruikte logica.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:53:31 #188
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181176273
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet uitgelegd hoe jij dat voor je zou zien.
Je kunt het niet uitleggen? Of weet je eigenlijk niet hoe?
Wat wil je verder nog weten dan? Het water geeft een referentiepunt voor waar level zit. Hak materiaal weg tot je overal even ver van die common reference zit. Zorg dat deze reference gecontroleerd wordt, bijvoorbeeld door ergens een vast punt te nemen en het water aan te vullen tot dat punt. Het is nog steeds veel werk, en een stevige uitdaging, maar zeker niet onmogelijk met de spullen van de tijd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181176339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:47 schreef tja77 het volgende:

[..]

De stenen moeten op alle vlakken waarmee ze aansluiten op een andere steen, perfect vlak zijn en naadloos aansluiten. Als je daarin per steen een afwijking hebt van enkele millimeters (wat op zich al knap zou zijn) Dan levert dat aan het einde van een zijde vele tientallen centimeters afwijking op. Er word te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat die piramides zo weinig maatafwijking hebben, maar tegelijkertijd met een hamer en beitel zijn gemaakt.
zo weinig maatafwijkingen, dat zijn ook maar aannames aangezien er geen dekstenen aan de basis meer over zijn na een verwoestende aarbeving. Als het zo nauwkeurig in elkaar had gezeten zouden er toch niet zoveel dekstenen naar beneden gekomen zijn.

Verder is de paraleliteit per steen van belang, de aanname van jou dat de maatafwijking zich over de hele lengte van een zijde zou moeten doorzetten lijkt me niet juist. Ik kan me zelfs voorstellen dat men pas als een rij dekstenen klaar was men het bovenvlak perfect horizontaal nawerkte. Zoals wel meer ding in de techniek in een samenstelling nagewerkt wordt om bepaald toleranties te halen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:12:35 #190
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181176695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat wil je verder nog weten dan? Het water geeft een referentiepunt voor waar level zit. Hak materiaal weg tot je overal even ver van die common reference zit. Zorg dat deze reference gecontroleerd wordt, bijvoorbeeld door ergens een vast punt te nemen en het water aan te vullen tot dat punt. Het is nog steeds veel werk, en een stevige uitdaging, maar zeker niet onmogelijk met de spullen van de tijd.
Die common reference is dus een denkbeeldige lijn?
Je bent immers materiaal aan het wegkappen dus je referentievlak is nergens zichtbaar op aanwezig. Het fundament is rots welke niet vlak is. Om die vlak en waterpas te krijgen moet er materiaal worden weggekapt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:13:57 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181176729
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Die common reference is dus een denkbeeldige lijn?
Je bent immers materiaal aan het wegkappen dus je referentievlak is nergens zichtbaar op aanwezig. Het fundament is rots welke niet vlak is. Om die vlak en waterpas te krijgen moet er materiaal worden weggekapt.
Wat is er denkbeelding aan een wateroppervlak? Je kan daar ook gewoon een krijtstreepje langs zetten, zodra de verantwoordelijke zegt dat het water op het juiste niveau is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:16:52 #192
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181176788
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zo weinig maatafwijkingen, dat zijn ook maar aannames aangezien er geen dekstenen aan de basis meer over zijn na een verwoestende aarbeving. Als het zo nauwkeurig in elkaar had gezeten zouden er toch niet zoveel dekstenen naar beneden gekomen zijn.

Verder is de paraleliteit per steen van belang, de aanname van jou dat de maatafwijking zich over de hele lengte van een zijde zou moeten doorzetten lijkt me niet juist. Ik kan me zelfs voorstellen dat men pas als een rij dekstenen klaar was men het bovenvlak perfect horizontaal nawerkte. Zoals wel meer ding in de techniek in een samenstelling nagewerkt wordt om bepaald toleranties te halen.
Zo weinig maatafwijkingen is geen aanname.
Dat is na te meten door de exacte positie van de hoekpunten met elkaar te vergelijken en dit te positioneren t.o.v. het noorden. De cijfers en afwijkingen zijn er.
Als de ondergrond steen en hard is (dus geen oneffenheden compenseert), en de stenen onderling naadloos passen (in zowel x, y als z richting, dan is niet alleen de parallelliteit van de steen van belang.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:21:45 #193
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181176888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat is er denkbeelding aan een wateroppervlak? Je kan daar ook gewoon een krijtstreepje langs zetten, zodra de verantwoordelijke zegt dat het water op het juiste niveau is.
Dan zet je je krijtstreepje ergens anders dan waar je materiaal moet wegkappen.
Krijtstreepje zetten werkt in 1 richting (als je ervoor staat van links naar rechts)
Een vlak dat waterpas en vlak is creëren op de door jouw geschetste manier is ingewikkelder dan het werken naar een horizontale lijn toe.
pi_181176936
Exacte positie van hoekpunten? De virtuele hoekpunten? Aangezien die er niet meer zijn.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:30:28 #195
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181177086
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aangezien je hier die 20 jaar meermaals aanhaalt als argument neem je dat feit wel voor waar aan, maar dat mensen in die tijd met beitels hebben gewerkt kan niet. Er zitten inconsistenties in de door jou gebruikte logica.
De combinatie van deze 2 (hamers/beitels i.c.m. die 20 jaar) acht ik onmogelijk.
Die 20 jaar lijkt vast te staan, aangezien je dat op meerdere plekken terug kunt lezen.

https://www.history.com/n(...)ld-the-great-pyramid

Echter lijkt er meer onduidelijkheid te zijn over hoe ze zo nauwkeurig gemaakt zijn.

http://transmissionsmedia(...)eat-pyramid-at-giza/
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:42:15 #196
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181177347
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:23 schreef Basp1 het volgende:
Exacte positie van hoekpunten? De virtuele hoekpunten? Aangezien die er niet meer zijn.
De positie van de virtuele hoekpunten is exact te bepalen door de bestaande vlakken denkbeeldig te verlengen.
pi_181177658
History.com waar men misschien ook wel artikelen over de vlakke aarde heeft staan. Altijd vermakelijk maar men verteld vaak halve waarheden. :D
pi_181177835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

De positie van de virtuele hoekpunten is exact te bepalen door de bestaande vlakken denkbeeldig te verlengen.
Vanuit dat hele kleine stukje met dekstenen op de top kan toch niet iets met zulke toleranties bepaald worden. :D

Je twijfelt over hoe men dingen in het verre verleden gemaakt heeft maar hebt het volste vertrouwen in andere beweringen uit de huidige tijd. ;)
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:08:27 #199
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181177985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan zet je je krijtstreepje ergens anders dan waar je materiaal moet wegkappen.
Krijtstreepje zetten werkt in 1 richting (als je ervoor staat van links naar rechts)
Een vlak dat waterpas en vlak is creëren op de door jouw geschetste manier is ingewikkelder dan het werken naar een horizontale lijn toe.
Dus? Maakt dat het onmogelijk?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:11:40 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181178053


Hier kan je het verschil mooi zien tussen de buitenste nette stenen in een piramide en de rest aan de binnenkant.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:11:55 #201
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181178057
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vanuit dat hele kleine stukje met dekstenen op de top kan toch niet iets met zulke toleranties bepaald worden. :D

Je twijfelt over hoe men dingen in het verre verleden gemaakt heeft maar hebt het volste vertrouwen in andere beweringen uit de huidige tijd. ;)
Hele kleine stukje dekstenen?
Ik heb het over het grondvlak van de piramide, dat is ongeveer 230 meter lang.
Aan de hand van die vlakken kun je prima een hoekverdraaiing en positie t.o.v. het noorden bepalen
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:14:02 #202
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181178101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus? Maakt dat het onmogelijk?
Schijnbaar wel, want jij hebt nog steeds niet uitgelegd hoe je een vlak van 100-en vierkante meters exact waterpas en vlak in meerdere richtingen kunt krijgen.
pi_181178113
In het begin van deze discussie was voor jou de grote piramide nog op zand gebouwd. :D

Waar op het uitgehakte stenen grondvlak kun je volgens jou de hoekpunten nog zien?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:14:58 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181178117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schijnbaar wel, want jij hebt nog steeds niet uitgelegd hoe je een vlak van 100-en vierkante meters exact waterpas en vlak in meerdere richtingen kunt krijgen.
Jawel, dat doet het water.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:15:59 #205
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181178136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jawel, dat doet het water.
Oke, jij zit gewoon te trollen of je hebt echt geen benul waar je het over hebt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:16:05 #206
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181178137
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:14 schreef Basp1 het volgende:
In het begin van deze discussie was voor jou de grote piramide nog op zand gebouwd. :D

Waar op het uitgehakte stenen grondvlak kun je volgens jou de hoekpunten nog zien?
Exact bepalen!.... vanuit een extrapolatie ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:16:58 #207
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181178154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

Oke, jij zit gewoon te trollen of je hebt echt geen benul waar je het over hebt.
Heb jij een reden om te denken dat een serie van verbonden geulen met water zonder stroming niet waterpas is? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:17:03 #208
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181178160
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:14 schreef Basp1 het volgende:
In het begin van deze discussie was voor jou de grote piramide nog op zand gebouwd. :D

Waar op het uitgehakte stenen grondvlak kun je volgens jou de hoekpunten nog zien?
Denkbeeldige hoekpunten zeg ik toch in post 202 van dit topic?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:21:34 #209
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181178261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb jij een reden om te denken dat een serie van verbonden geulen met water zonder stroming niet waterpas is? :?
Ben jij bekend met de capillaire werking? Dat alleen al zorgt voor behoorlijk afwijkingen.
Wat denk je met die geulen te bereiken? Je geeft het niveau daarmee aan op 1 specifieke plaats. Zoals je ook kunt doen met een roterende laser op een muur. Maar om een oppervlak te creëren wat vlak en waterpas is op de door jou geschetste manier is niet mogelijk.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:26:25 #210
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181178363
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ben jij bekend met de capillaire werking? Dat alleen al zorgt voor behoorlijk afwijkingen.
Wat denk je met die geulen te bereiken? Je geeft het niveau daarmee aan op 1 specifieke plaats. Zoals je ook kunt doen met een roterende laser op een muur. Maar om een oppervlak te creëren wat vlak en waterpas is op de door jou geschetste manier is niet mogelijk.
Ok het antwoord op mijn vraag is dus nee. Versimpel het anders zo. Stel je giet een hoeveelheid water over dat hele vlak uit (na een dammetje eromheen te maken). Hak elk stuk rots weg wat boven het water uitsteekt. Laat wat water verdampen, hak weer weg, en blijf dat herhalen tot je een waterpas vlak hebt. Maar in plaats van het zo te doen hak je een paar geulen en gebruik een gecontroleerd water niveau als referentie om naar toe te hakken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181178712
Capillaire verschijnselen treden alleen op bij kleine diameters. :D

We hebben het hier over een geul.

^O^
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:45:37 #212
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181178828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ok het antwoord op mijn vraag is dus nee. Versimpel het anders zo. Stel je giet een hoeveelheid water over dat hele vlak uit (na een dammetje eromheen te maken). Hak elk stuk rots weg wat boven het water uitsteekt. Laat wat water verdampen, hak weer weg, en blijf dat herhalen tot je een waterpas vlak hebt. Maar in plaats van het zo te doen hak je een paar geulen en gebruik een gecontroleerd water niveau als referentie om naar toe te hakken.
Zoals ik al zei, ben je bekend met de capillaire werking?
Leuk zo'n theorie maar op een groot oppervlak krijg je nooit een waterspiegel die vlak genoeg is om het materiaal weg te blijven hakken. Je krijgt plasvorming op de ene plek en stukken die droog liggen terwijl ze lager liggen dan plekken waar nog wel water staat.
Jouw beredenering zou kunnen werken op een heel klein oppervlak (tot 1 vierkante meter ofzo) en met materiaal dat water niet aanzuigt en spekglad is. Echter met een steenachtig materiaal op een groot oppervlak is het niet mogelijk.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:46:51 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181178857
Wat is jullie standpunt of bevinding omtrend het personeel. Slaven of 'gewone' arbeiders?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_181179036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:46 schreef Vis1980 het volgende:
Wat is jullie standpunt of bevinding omtrend het personeel. Slaven of 'gewone' arbeiders?
gewone arbeiders die buiten het oogstseizoen flink aan het bikkelen waren. ^O^
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:53:58 #215
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181179051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Capillaire verschijnselen treden alleen op bij kleine diameters. :D

We hebben het hier over een geul.

^O^
Waar heb jij het nou weer over?
Capillaire werking treedt ook gewoon op bij bakstenen. In de bouw worden voorzieningen getroffen om capillaire werking tegen te gaan.
Het is de aanzuigende werking van poreuze materialen.
Het water wordt ter plekke van het poreuze materiaal omhoog gezogen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:54:47 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181179068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:46 schreef Vis1980 het volgende:
Wat is jullie standpunt of bevinding omtrend het personeel. Slaven of 'gewone' arbeiders?
Volgens opgravingen zouden het arbeiders moeten zijn die goed te eten kregen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:01:55 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181179231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ben je bekend met de capillaire werking?
Leuk zo'n theorie maar op een groot oppervlak krijg je nooit een waterspiegel die vlak genoeg is om het materiaal weg te blijven hakken. Je krijgt plasvorming op de ene plek en stukken die droog liggen terwijl ze lager liggen dan plekken waar nog wel water staat.
Jouw beredenering zou kunnen werken op een heel klein oppervlak (tot 1 vierkante meter ofzo) en met materiaal dat water niet aanzuigt en spekglad is. Echter met een steenachtig materiaal op een groot oppervlak is het niet mogelijk.
Daarom schreef ik ook verbonden geulen zonder stroming... Als stukken droog staan zit er niet genoeg water in. En zoals terecht al opgemerkt is, capillaire werking werkt op een veel kleinere schaal.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181179258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Capillaire werking treedt ook gewoon op bij bakstenen. In de bouw worden voorzieningen getroffen om capillaire werking tegen te gaan.
Het is de aanzuigende werking van poreuze materialen.
Het water wordt ter plekke van het poreuze materiaal omhoog gezogen.
en Hoe poreus is graniet als men dat als zijwand zou gebruiken? Verder is lower Egypte ook bekend vanwege de lotus bloemen, de bladeren daarvan zou men ook als wandbekleding in het kanaal kunnen gebruiken.

Ook als iets doorweekt is houdt de capilairre werking ook op. Je denkt in problemen niet in oplossingen. ^O^
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:12:18 #219
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181179454
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook verbonden geulen zonder stroming... Als stukken droog staan zit er niet genoeg water in. En zoals terecht al opgemerkt is, capillaire werking werkt op een veel kleinere schaal.
Al nagedacht over de invloed van wind? Wind kan de waterspiegel zomaar centimeters omhoog stuwen zeker over zulke grote oppervlaktes.
Er moeten stukken droog staan, hoe weet je anders zeker of je het steen wel weg moet hakken? Jij denkt dat ze met die beitels in het water aan het roeren waren?
Leuk al die theorie, maar dat werkt natuurlijk nooit he.
pi_181179458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Capillaire werking treedt ook gewoon op bij bakstenen. In de bouw worden voorzieningen getroffen om capillaire werking tegen te gaan.
Het is de aanzuigende werking van poreuze materialen.
Het water wordt ter plekke van het poreuze materiaal omhoog gezogen.
Misschien namen de oude Egyptenaren hier ook wel maatregelen tegen

:)
Het is wat.......
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:17:09 #221
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181179601
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en Hoe poreus is graniet als men dat als zijwand zou gebruiken? Verder is lower Egypte ook bekend vanwege de lotus bloemen, de bladeren daarvan zou men ook als wandbekleding in het kanaal kunnen gebruiken.

Ook als iets doorweekt is houdt de capilairre werking ook op. Je denkt in problemen niet in oplossingen. ^O^
Ik denk in problemen?
Jij en nog een aantal mensen hier, denken er veel te makkelijk en simpel over.
Je kunt wel mogelijke oplossingen aandragen, maar in de praktijk is het gewoon een heel stuk lastiger.
Pas als je zelf met je voeten in het water staat en met je hamer en een half botte beitel een groot oppervlakte vlak en waterpas moet krijgen stuit je tegen de onmogelijkheid van jullie theorie.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:18:49 #222
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181179642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Al nagedacht over de invloed van wind? Wind kan de waterspiegel zomaar centimeters omhoog stuwen zeker over zulke grote oppervlaktes.
Er moeten stukken droog staan, hoe weet je anders zeker of je het steen wel weg moet hakken? Jij denkt dat ze met die beitels in het water aan het roeren waren?
Leuk al die theorie, maar dat werkt natuurlijk nooit he.
Lees nou eens goed wat ik hierover schreef. Gebruik het als een referentie punt (inc krijtstreep om een level surface aan te geven), niet constant het water zelf tijdens het hakken. Al de problemen die je oppert zijn prima omheen te werken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181179821
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:17 schreef benjamin15 het volgende:
Het blijft ook bijzonder hoe ik op de basisschool geleerd heb hoe ze die piramides vroeger gebouwd hebben, en dat blijkt al 100% ontkracht te zijn.

Wat heb jij op school geleerd dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_181180245
Je schrijft zelf dat je het gebruik van hamers en beitels onmogelijk acht
Dat noem ik niet echt beredeneren.
Het past gewoon niet in je straatje omdat je op internet leest dat ze er 20 jaar over gedaan hebben.

Vervolgens komt er iemand met een idee over hoe ze eventueel een groot oppervlak waterpas kunnen krijgen, en dat wordt dan direct weer tegengesproken door jou. Omdat het wel heel lastig is. Natuurlijk is het lastig. Maar waarom zou dat verklaren waarom het dan niet zo gebeurd zou kunnen zijn? Als de mensheid alleen maar dingen had gedaan die niet lastig waren, dan zaten we nu nog met een koeienhuid om ons lichaam in een lemen hutje
Het is wat.......
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:46:47 #225
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181180344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees nou eens goed wat ik hierover schreef. Gebruik het als een referentie punt (inc krijtstreep om een level surface aan te geven), niet constant het water zelf tijdens het hakken. Al de problemen die je oppert zijn prima omheen te werken.
Een krijtstreep om een level surface aan te geven?
Dus je hebt een vloer die niet vlak is, en die wil je d.m.v. een referentie krijtstreep op een aangrenzende wand of op plaatselijke referentiepunten vlak krijgen?
Succes ermee, maar je weet volgens mij niet wat je je daarmee op je hals haalt.
Het is wat anders dan een wandje strak en vlak trekken wat een stukadoor doet.
Je hebt het hier over een harde steensoort die stukje voor stukje weggehakt moet worden.Als het al überhaupt te doen is, dan ben ik benieuwd hoeveel jaar je ermee bezig bent. Want het is een oppervlak van enkele meters bij honderden meters per zijde. Natuurlijk kun je dit door meerdere mensen tegelijk laten doen. Maar doe je ook meerdere zijden tegelijk? En enig idee hoe klein de kans is dat wanneer je de piramide rondgaat je op dezelfde hoogte uitkomt?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:50:33 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181180426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een krijtstreep om een level surface aan te geven?
Dus je hebt een vloer die niet vlak is, en die wil je d.m.v. een referentie krijtstreep op een aangrenzende wand of op plaatselijke referentiepunten vlak krijgen?
Succes ermee, maar je weet volgens mij niet wat je je daarmee op je hals haalt.
Het is wat anders dan een wandje strak en vlak trekken wat een stukadoor doet.
Je hebt het hier over een harde steensoort die stukje voor stukje weggehakt moet worden.Als het al überhaupt te doen is, dan ben ik benieuwd hoeveel jaar je ermee bezig bent. Want het is een oppervlak van enkele meters bij honderden meters per zijde. Natuurlijk kun je dit door meerdere mensen tegelijk laten doen. Maar doe je ook meerdere zijden tegelijk? En enig idee hoe klein de kans is dat wanneer je de piramide rondgaat je op dezelfde hoogte uitkomt?
Again, dit zijn bezwaren dat het moeilijk is om te doen. Niemand hier ontkend dit. Dat het moeilijk is om te doen wil niet zeggen dat het onmogelijk is om te doen. Zelfs met een schietlood en een paar stukken hout kan je al een nauwkeurigheid halen van +-1cm, wat beter is dan de nauwkeurigheid die daadwerkelijk gehaald is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:11:44 #227
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181180998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Again, dit zijn bezwaren dat het moeilijk is om te doen. Niemand hier ontkend dit. Dat het moeilijk is om te doen wil niet zeggen dat het onmogelijk is om te doen. Zelfs met een schietlood en een paar stukken hout kan je al een nauwkeurigheid halen van +-1cm, wat beter is dan de nauwkeurigheid die daadwerkelijk gehaald is.
Schietlood is alleen te gebruiken om dingen loodrecht naar beneden "uit te loden".
Er zal wellicht gebruik zijn gemaakt van een schietlood tijdens het uitzetten van de piramide. Of als controle of de vlakken van de blokken loodrecht zijn.
Een groot horizontaal vlak waterpas en vlak krijgen is dan toch hele andere koek.
Jij geeft aan dat het moeilijk was om te doen, ik zie het meer als niet te doen.
Althans niet op die manier.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de piramides door aliens is gebouwd.
Ik heb alleen moeite te geloven dat de piramides in 20 jaar tijd, d.m.v. hamers, beitels, schansen (internal dan wel external) e.d. zijn gebouwd.
Hoe dan wel? Dat hoop ik nog ooit uit te vinden.
En ik denk echt wel na over de haalbaarheid van de hier geopperde theorieën, voordat ik zeg dat het niet kan of onmogelijk is.
pi_181181379
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

gewone arbeiders die buiten het oogstseizoen flink aan het bikkelen waren. ^O^
Het was ook flink toegewijd prestigewerk.

Al die moderne generaties die met machines zijn opgegroeid begrijpen ten eerste al niet dat men vroeger zonder machines bouwde dus daar heb je het eerste gat in begrip. Die vragen zich af hoe men dat moet oplossen "zonder machines" terwijl men zich vroeger gewoon afvroeg hoe het opgelost moest worden. Die hadden niet die hele 'handicap' erbij dat men dacht aan electrische machines maar het toch maar met de hand moest doen. Ze hadden een andere perceptie op tijd en snelheid.

Daarnaast begrijpen ze nog minder dat je met een toegewijd en gigantisch team, goed management en wat simpele en gecompliceerdere trucs best een eind komt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 14-08-2018 16:43:08 ]
pi_181181562
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het was ook flink toegewijd prestigewerk.

Al die moderne generaties die met machines zijn opgegroeid begrijpen ten eerste al niet dat men vroeger zonder machines bouwde dus daar heb je het eerste gat in begrip. Die vragen zich af hoe men dat moet oplossen "zonder machines" terwijl men zich vroeger gewoon afvroeg hoe het opgelost moest worden. Die hadden niet die hele 'handicap' erbij dat men dacht aan electrische machines maar het met de hand moest doen. Ze hadden een andere perceptie op tijd en snelheid.

Daarnaast begrijpen ze nog minder dat je met een toegewijd en gigantisch team, goed management en wat simpele en gecompliceerdere trucs best een eind komt.
idd zoals ceasar in 10 dagen een brug over de rijn kon laten bouwen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Caesar%27s_Rhine_bridges

^O^
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:51:32 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181181893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Schietlood is alleen te gebruiken om dingen loodrecht naar beneden "uit te loden".
Er zal wellicht gebruik zijn gemaakt van een schietlood tijdens het uitzetten van de piramide. Of als controle of de vlakken van de blokken loodrecht zijn.
Een groot horizontaal vlak waterpas en vlak krijgen is dan toch hele andere koek.
Jij geeft aan dat het moeilijk was om te doen, ik zie het meer als niet te doen.
Althans niet op die manier.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de piramides door aliens is gebouwd.
Ik heb alleen moeite te geloven dat de piramides in 20 jaar tijd, d.m.v. hamers, beitels, schansen (internal dan wel external) e.d. zijn gebouwd.
Hoe dan wel? Dat hoop ik nog ooit uit te vinden.
En ik denk echt wel na over de haalbaarheid van de hier geopperde theorieën, voordat ik zeg dat het niet kan of onmogelijk is.
Lees je je eigen bronnen wel dan? Daar komt die info uit.


Met zo'n constructie kan je de behaalde nauwkeurigheid prima halen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181182148
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

idd zoals ceasar in 10 dagen een brug over de rijn kon laten bouwen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Caesar%27s_Rhine_bridges

^O^
Ja, ongelooflijk.

We kunnen ons er wel wat bij voorstellen als voetbal als een metafoor wordt gebruikt. Iedereen kan wel een balletje trappen maar een Messi en Ronaldo hebben meer controle over hun lichaam en doen dingen binnen het veld die anderen niet voor mogelijk houden. Dat hebben ze door talent en veel trainen en toewijding bereikt. Een Ronaldo is een factor 20 ivm een amateurvoetballer, die een beperkte mate van fysica toepast om je te passeren en de bal met veel effect in een bepaalde baan de touwen in te werken.

En als je de beste coaches en voetballers laat samenwerken dan krijg je onvoorstelbare wedstrijden. Zo was het met prestigieuze projecten ook. Een amateur kon een houten schuurtje bouwen en de topklasse teams kregen de opdracht om voor de koning, farao of keizer iets te doen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:04:36 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181182180


Die dingen zijn overigens ook gevonden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 08:24:18 #233
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181196389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lees je je eigen bronnen wel dan? Daar komt die info uit.
[ afbeelding ]

Met zo'n constructie kan je de behaalde nauwkeurigheid prima halen.
Uhhh, en dat weet jij omdat jij dagelijks met een dergelijke constructie werkt?
Ten eerste moet dit primitieve waterpas uiterst nauwkeurig in elkaar worden gezet.
Een afwijking van 1 millimeter in de lengte van 1 van de staanders zorgt al voor een behoorlijke repeterende afwijking in je metingen. Stel nou dat het apparaat exact goed in elkaar is gezet, dan zijn de koppelingen ook nog eens aan slijtage onderhevig. Ook is het verdomd moeilijk om een dergelijke constructie te voorzien van koppelingen die ECHT momentvast zijn.Daarnaast werkt hout en is het onderhevig aan temperatuur en vocht schommelingen. Vergezocht? Misschien wel, maar een afwijking van 20 millimeter over een afstand van meer dan 200 meter komt overeen met een afwijking van 1 millimeter over een afstand van 10 meter.
Maar ook als je dat niet mee zou nemen in je afweging. Dan nog ga jij er blindelings van uit dat je hiermee over een afstand van meer dan 200 meter een waterpas resultaat kunt halen?
Mijn gedachte over deze constructie, het werkt ja. Echter wanneer je afwijkingen hebt van om en nabij 1 of een paar millimeter, dan krijg je dat met dit apparaat niet inzichtelijk.

Ik heb in mijn technische opleiding aluminium profielen (voor metselwerk en kozijnen) gesteld d.m.v. schietlood/waterpas en wat modernere apparatuur (theodoliet). En nee, wanneer een profiel van 3 meter lengte 1 of 2 millimeter uit het lood staat kun je dat visueel niet waarnemen.
Om dat te controleren hadden we een reeks van 5 profielen op 1 lijn, die volgens het te gebruiken meetgereedschap exact verticaal moesten staan. Daarna gingen we met een geijkte distometer (dat is een laser waarmee je tot op een afstand van 200 meter tot op 1 millimeter nauwkeurig afstanden kunt meten.) Je schiet een maat op grondniveau en een maat op pak 'm beet 2 meter hoogte. Maar in alle metingen zaten afwijkingen van enkele millimeters (niet alleen bij mij, maar bij alle leerlingen). Dit was in een leslokaal met aluminium profielen (waarmee het nauwkeuriger werken is dan met houten profielen), bij een contante temperatuur en luchtvochtigheid.

Dus ja, mede daardoor durf ik te stellen dat ook vandaag de dag in de uitvoering van bouwprojecten standaard maatafwijkingen voorkomen. Er is bij elk te monteren onderdeel rekening gehouden met stelruimte. In de moderne woningbouw zie je al afwijkingen van 1 of enkele centimeters. In grootschalige utiliteitsbouw kom je nog grotere maatafwijkingen tegen.

Dus als jij denkt dat je met bovenstaande constructie een nauwkeurigheid kunt behalen waar vaklui vandaag de dag met moderne meetapparatuur nog een puntje aan kunnen zuigen, prima. Maar ik ga daar niet in mee. En het feit dat jij denkt dat dat duizenden jaren geleden in een woestijn wel kon, geeft mij alleen maar meer het gevoel, dat jij niet weet waar je het over hebt. En je lichtelijk onderschat wat erbij komt kijken.
pi_181196724
Tja 77 de afwijking van 20 mm kan elke meter voorkomen. Dan nog blijft men binnen de 20 mm die ik niet geloof.

Zijn er ergens serieuze wetenschappelijke artikelen te vinden waarin deze metingen en tolerantie berekening staan?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:20:15 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181198235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uhhh, en dat weet jij omdat jij dagelijks met een dergelijke constructie werkt?
Ten eerste moet dit primitieve waterpas uiterst nauwkeurig in elkaar worden gezet.
Een afwijking van 1 millimeter in de lengte van 1 van de staanders zorgt al voor een behoorlijke repeterende afwijking in je metingen. Stel nou dat het apparaat exact goed in elkaar is gezet, dan zijn de koppelingen ook nog eens aan slijtage onderhevig. Ook is het verdomd moeilijk om een dergelijke constructie te voorzien van koppelingen die ECHT momentvast zijn.Daarnaast werkt hout en is het onderhevig aan temperatuur en vocht schommelingen. Vergezocht? Misschien wel, maar een afwijking van 20 millimeter over een afstand van meer dan 200 meter komt overeen met een afwijking van 1 millimeter over een afstand van 10 meter.
Maar ook als je dat niet mee zou nemen in je afweging. Dan nog ga jij er blindelings van uit dat je hiermee over een afstand van meer dan 200 meter een waterpas resultaat kunt halen?
Mijn gedachte over deze constructie, het werkt ja. Echter wanneer je afwijkingen hebt van om en nabij 1 of een paar millimeter, dan krijg je dat met dit apparaat niet inzichtelijk.

Ik heb in mijn technische opleiding aluminium profielen (voor metselwerk en kozijnen) gesteld d.m.v. schietlood/waterpas en wat modernere apparatuur (theodoliet). En nee, wanneer een profiel van 3 meter lengte 1 of 2 millimeter uit het lood staat kun je dat visueel niet waarnemen.
Om dat te controleren hadden we een reeks van 5 profielen op 1 lijn, die volgens het te gebruiken meetgereedschap exact verticaal moesten staan. Daarna gingen we met een geijkte distometer (dat is een laser waarmee je tot op een afstand van 200 meter tot op 1 millimeter nauwkeurig afstanden kunt meten.) Je schiet een maat op grondniveau en een maat op pak 'm beet 2 meter hoogte. Maar in alle metingen zaten afwijkingen van enkele millimeters (niet alleen bij mij, maar bij alle leerlingen). Dit was in een leslokaal met aluminium profielen (waarmee het nauwkeuriger werken is dan met houten profielen), bij een contante temperatuur en luchtvochtigheid.

Dus ja, mede daardoor durf ik te stellen dat ook vandaag de dag in de uitvoering van bouwprojecten standaard maatafwijkingen voorkomen. Er is bij elk te monteren onderdeel rekening gehouden met stelruimte. In de moderne woningbouw zie je al afwijkingen van 1 of enkele centimeters. In grootschalige utiliteitsbouw kom je nog grotere maatafwijkingen tegen.

Dus als jij denkt dat je met bovenstaande constructie een nauwkeurigheid kunt behalen waar vaklui vandaag de dag met moderne meetapparatuur nog een puntje aan kunnen zuigen, prima. Maar ik ga daar niet in mee. En het feit dat jij denkt dat dat duizenden jaren geleden in een woestijn wel kon, geeft mij alleen maar meer het gevoel, dat jij niet weet waar je het over hebt. En je lichtelijk onderschat wat erbij komt kijken.
Dat denk ik niet, dat denken de experts uit praktijk ervaring. En jij denkt nog steeds in problemen, niet in oplossingen ;) Dat ding moet nauwkeurig gemaakt worden? Zet daar een expert op die de nauwkeurigheid controleert. De oude Egyptenaren wisten hoe ze een 90 graden hoek vrij nauwkeurig konden maken dmv simpele hulpmiddelen. Maak je je zorgen over de werking van hout? Wacht dan tot het volledig droog is voordat je er een instrument van maakt. Moeite dingen op afstand goed te zien? Selecteer en train de mensen met de beste ogen om op afstand de metingen goed te maken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:23:15 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181198324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Tja 77 de afwijking van 20 mm kan elke meter voorkomen. Dan nog blijft men binnen de 20 mm die ik niet geloof.

Zijn er ergens serieuze wetenschappelijke artikelen te vinden waarin deze metingen en tolerantie berekening staan?
Dat is ook een goed punt ja, het gaat hier om centimeter precisie, niet millimeter.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:30:01 #237
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181198507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat denken de experts uit praktijk ervaring. En jij denkt nog steeds in problemen, niet in oplossingen ;) Dat ding moet nauwkeurig gemaakt worden? Zet daar een expert op die de nauwkeurigheid controleert. De oude Egyptenaren wisten hoe ze een 90 graden hoek vrij nauwkeurig konden maken dmv simpele hulpmiddelen. Maak je je zorgen over de werking van hout? Wacht dan tot het volledig droog is voordat je er een instrument van maakt. Moeite dingen op afstand goed te zien? Selecteer en train de mensen met de beste ogen om op afstand de metingen goed te maken.
Jij overschat waartoe een mens in staat is.
Ook als hout (in jouw optiek) volledig droog is, blijft het uitzetten en krimpen.
Ik denk in problemen en niet in oplossingen?
Ik hou gewoon rekening met factoren die van invloed zijn op accuratesse
Moeite om dingen op afstand goed te zien?
Nee, dat is gewoon de onnauwkeurigheid van het apparaat.
Niet van degene die het visueel gaat controleren.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:38:15 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181198687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij overschat waartoe een mens in staat is.
Ook als hout (in jouw optiek) volledig droog is, blijft het uitzetten en krimpen.
Ik denk in problemen en niet in oplossingen?
Ik hou gewoon rekening met factoren die van invloed zijn op accuratesse
Moeite om dingen op afstand goed te zien?
Nee, dat is gewoon de onnauwkeurigheid van het apparaat.
Niet van degene die het visueel gaat controleren.
Hout werkt onder invloed van verandering in vochtigheid. Dat is nou net iets waar je niet veel last van hebt in de woestijn. Jij onderschat hier waar men met simpele hulpmiddelen toe in staat is/was.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:47:11 #239
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181198899
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hout werkt onder invloed van verandering in vochtigheid. Dat is nou net iets waar je niet veel last van hebt in de woestijn. Jij onderschat hier waar men met simpele hulpmiddelen toe in staat is/was.
Nee jij overschat de nauwkeurigheid en afleesbaarheid van hout, touw en een gewichtje dat perfect verticaal moet hangen.
pi_181199083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:47 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nee jij overschat de nauwkeurigheid en afleesbaarheid van hout, touw en een gewichtje dat perfect verticaal moet hangen.
jij onderschat de inventiviteit van oud volkeren en kijkt teveel met je moderne zicht naar dit alles.

Een gewicht aan een touw hangt trouwens per definitie verticaal, of had men toen vage zwaartekracht die gewichten onder hoeken lieten hangen. :D
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:58:17 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181199131
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

jij onderschat de inventiviteit van oud volkeren en kijkt teveel met je moderne zicht naar dit alles.

Een gewicht aan een touw hangt trouwens per definitie verticaal, of had men toen vage zwaartekracht die gewichten onder hoeken lieten hangen. :D
Dat ja :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:10:40 #242
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181199375
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

jij onderschat de inventiviteit van oud volkeren en kijkt teveel met je moderne zicht naar dit alles.

Een gewicht aan een touw hangt trouwens per definitie verticaal, of had men toen vage zwaartekracht die gewichten onder hoeken lieten hangen. :D
Wat klets jij nou weer?
Het feit dat het gewicht verticaal hangt, betekent nog niet automatisch dat de ligger horizontaal (waterpas) ligt (afwijking in het apparaat). Als het gewicht niet verticaal hangt omdat het de horizontale ligger zou raken, dan zou het oppervlak waarop de stellage staat niet waterpas zijn. Dus ja, het gewicht hangt niet automatisch loodrecht naar beneden en doet dat alleen wanneer ondergrond waterpas zou zijn.
Of snap je de werking van het apparaat niet?
Dan kun je wel :D plaatsen en over vage zwaartekracht beginnen, je gaat voorbij aan het feit dat elk apparaat (en zeker die van vroeger) onderhevig is aan onnauwkeurigheid. Ten eerste in het weergeven van de daadwerkelijke situatie, en ten tweede in afleesbaarheid.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:20:45 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181199571
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat klets jij nou weer?
Het feit dat het gewicht verticaal hangt, betekent nog niet automatisch dat de ligger horizontaal (waterpas) ligt (afwijking in het apparaat). Als het gewicht niet verticaal hangt omdat het de horizontale ligger zou raken, dan zou het oppervlak waarop de stellage staat niet waterpas zijn. Dus ja, het gewicht hangt niet automatisch loodrecht naar beneden en doet dat alleen wanneer ondergrond waterpas zou zijn.
Of snap je de werking van het apparaat niet?
Dan kun je wel :D plaatsen en over vage zwaartekracht beginnen, je gaat voorbij aan het feit dat elk apparaat (en zeker die van vroeger) onderhevig is aan onnauwkeurigheid. Ten eerste in het weergeven van de daadwerkelijke situatie, en ten tweede in afleesbaarheid.
Wacht, een gewicht aan een touwtje (er vanuitgaande dat je deze genoeg tijd geeft om niet meer te slingeren en zo) hangt niet verticaal/loodrecht omlaag volgens jou? :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:22:44 #244
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181199612
Kan de toon wat minder gekscherend en persoonlijk van iedereen? Je hoeft elkaar niet de loef af te steken hier.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:56:53 #245
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181200349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wacht, een gewicht aan een touwtje (er vanuitgaande dat je deze genoeg tijd geeft om niet meer te slingeren en zo) hangt niet verticaal/loodrecht omlaag volgens jou? :D


Als je nou eens goed kijkt naar het apparaat, dan zie je dat het punt van het gewicht zich binnen een uitsparing in de horizontale ligger moet bevinden. Dat is immers je ijkpunt om te controleren of iets waterpas is. Als de ondergrond niet waterpas is, dan is de horizontale ligger immers niet exact horizontaal met als gevolg dat de punt van het gewicht tegen de houten uitsparing komt en dus niet vrij hangt. En daarom ook niet exact verticaal hangt.

Is het nou echt zo moeilijk?
pi_181200627
Trouwens voor de 200 meter waterpas hadden we al de geul met water. Het apparaat wat je hier laat zien zal voor kleinere stukken gebruikt zijn. Net zoals jij ook met je voorbeelden komt dat heden ten dage er in de bouw wereld afhankelijk van de uit te zetten afstanden er andere gereedschappen gebruikt worden.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:25:34 #247
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181201021
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je nou eens goed kijkt naar het apparaat, dan zie je dat het punt van het gewicht zich binnen een uitsparing in de horizontale ligger moet bevinden. Dat is immers je ijkpunt om te controleren of iets waterpas is. Als de ondergrond niet waterpas is, dan is de horizontale ligger immers niet exact horizontaal met als gevolg dat de punt van het gewicht tegen de houten uitsparing komt en dus niet vrij hangt. En daarom ook niet exact verticaal hangt.

Is het nou echt zo moeilijk?
En daarom maak je eerst dat gedeelte waterpas...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:26:45 #248
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181201048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:09 schreef Basp1 het volgende:
Trouwens voor de 200 meter waterpas hadden we al de geul met water. Het apparaat wat je hier laat zien zal voor kleinere stukken gebruikt zijn. Net zoals jij ook met je voorbeelden komt dat heden ten dage er in de bouw wereld afhankelijk van de uit te zetten afstanden er andere gereedschappen gebruikt worden.
Kleinere stukken ja, maar nog steeds 40-50 meter.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:42:02 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181201354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij overschat waartoe een mens in staat is.
Ook als hout (in jouw optiek) volledig droog is, blijft het uitzetten en krimpen.
Ik denk in problemen en niet in oplossingen?
Ik hou gewoon rekening met factoren die van invloed zijn op accuratesse
Moeite om dingen op afstand goed te zien?
Nee, dat is gewoon de onnauwkeurigheid van het apparaat.
Niet van degene die het visueel gaat controleren.
dus hoe hebben ze het dan wel gedaan? Als de mens zo dom was dan is de piramide door iets anders dan de mens gemaakt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:46:41 #250
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181201427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:09 schreef Basp1 het volgende:
Trouwens voor de 200 meter waterpas hadden we al de geul met water. Het apparaat wat je hier laat zien zal voor kleinere stukken gebruikt zijn. Net zoals jij ook met je voorbeelden komt dat heden ten dage er in de bouw wereld afhankelijk van de uit te zetten afstanden er andere gereedschappen gebruikt worden.
Het apparaat dat ik liet zien is gewoon een repost (#230) van iemand die stelde dat het apparaat zeker nauwkeurig genoeg zou zijn om de behaalde precisie te halen.
Vanaf toen begon de discussie over het bovenstaande apparaat en de onvolkomenheden ervan.
pi_181201604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het apparaat dat ik liet zien is gewoon een repost (#230) van iemand die stelde dat het apparaat zeker nauwkeurig genoeg zou zijn om de behaalde precisie te halen.
Vanaf toen begon de discussie over het bovenstaande apparaat en de onvolkomenheden ervan.
Ja en het zal binnen beperkte lengte ook de gewenste nauwkeurigheid halen. Dat je voor langere lengte andere methodieken nodig hebt zijn we het ook over eens.

Waarom jij dan met een beperkte meet bereik fout op fout wil gáán stapelen en dan tot de conclusie wil blijven komen dat de Egyptenaren nooit dit hebben kunnen doen blijft me wel verbazen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:57:06 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181201656
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

dus hoe hebben ze het dan wel gedaan? Als de mens zo dom was dan is de piramide door iets anders dan de mens gemaakt.
Als de mens zo dom was?
Waar zeg ik dat?
Het heeft met de tekortkoming van de mens en de gebruikte materialen in zijn algemeenheid te maken. Ik zeg of beweer nergens dat de piramides door buitenaardse wezens of door supermensen gebouwd zijn.
Als je nu die getoonde gereedschappen na zou maken met moderne materialen.
Aluminium schoren in plaats van houten, een gekalibreerd gewicht, extreem dun touw en niet wat in elkaar gedraaid vlas. Dan krijg je al een apparaat dat een stuk nauwkeuriger is.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:59:05 #253
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181201699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kleinere stukken ja, maar nog steeds 40-50 meter.
Is dat een aanname, of heb je dat ergens terug kunnen herleiden?
pi_181202763
There’s still debate about when they were actually built.
I haven’t read the Bible in its entirety or the Talmud or the Koran, but as far as I can gather, these magnificent buildings are not mentioned in any of them. The oldest images of them from the 1500’s are childlike or badly drawn to say the least. Some of the earliest of photos look as though they could have been tampered with. Many years ago at school I read that the nose of the Sphinx was destroyed when Napoleons army used the Sphinx as target practice.
It’s also difficult to see what exactly has been renovated, restored, unearthed, excavated etc. Could it be that the Sphinx and Pyramids are still a work in progress? The Sphinx certainly looks much neater and tidier than it did in the 1920’s. How can we be so sure of how they looked originally?

I visited Cairo and the area in 1990 when the Sphinx was surrounded by scaffolding. I went inside one of the Pyramids up to the Kings Chamber.
I read somewhere that there is now doubt that these chambers were ever burial tombs. I also rode a very large old horse around the Pyramids – or I should say that the horse took me for a much faster ride than I’d expected. It was exciting but unnerving for me, given that it isn’t all nice soft fine sand to fall on – it’s sharp and coarse with quite big rocks in the way too. Anyway, it was at least extremely amusing for the old man who owned the horse.

Maybe the Pyramids were built more recently than what we have all been led to believe

Here is a wonderful documentary from 1964 about what happened when they opened the caskets.
https://vimeo.com/125836714
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_181209134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:45 schreef Tingo het volgende:
There’s still debate about when they were actually built.
I haven’t read the Bible in its entirety or the Talmud or the Koran, but as far as I can gather, these magnificent buildings are not mentioned in any of them.
De piramides werden al in 400 voor Christus door herodotus benoemd. Die beste man moet toch beter zijn huiswerk doen voor zijn verhaaltje.

Verder dus voor mij weer een fantasie verhaaltje met veel aannames.

https://www.quora.com/The(...)-age-on-the-pyramids
pi_181214088
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De piramides werden al in 400 voor Christus door herodotus benoemd. Die beste man moet toch beter zijn huiswerk doen voor zijn verhaaltje.

Verder dus voor mij weer een fantasie verhaaltje met veel aannames.

https://www.quora.com/The(...)-age-on-the-pyramids
Dankje wel, maar er is toch niks over de Giza pyramiden in de Bijbel, Koran, Talmud o.a. ancient scriptures te vinden of wel?
Welke 'beste man' ?
Wat voor fantasie verhaaltje?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:13:42 #257
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181215943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dankje wel, maar er is toch niks over de Giza pyramiden in de Bijbel, Koran, Talmud o.a. ancient scriptures te vinden of wel?
Welke 'beste man' ?
Wat voor fantasie verhaaltje?
Waarom is dat belangrijk?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_181226690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dankje wel, maar er is toch niks over de Giza pyramiden in de Bijbel, Koran, Talmud o.a. ancient scriptures te vinden of wel?
Welke 'beste man' ?
Wat voor fantasie verhaaltje?
Waarom zouden piramides in de genoemde overleverings verhalen moeten voorkomen?

In de koran heeft men het toch ook niet over het grote Romeinse colluseum wat lang voor het schrijven van dat verhaal gebouwd was.

Waarom zouden we een onzinnige trailer van een zombiefilm moeten kijken?

De beste man is degene die het Engelstalig fantasieverhaaltje geschreven heeft. Waarbij selectief naar bronnen gekeken wordt om maar wat gewicht aan zijn slechte bewering van later gebouwde piramides te geven. :D
pi_181227872
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De piramides werden al in 400 voor Christus door herodotus benoemd. Die beste man moet toch beter zijn huiswerk doen voor zijn verhaaltje.

Verder dus voor mij weer een fantasie verhaaltje met veel aannames.

https://www.quora.com/The(...)-age-on-the-pyramids
En wanneer volgens jou de pyramiden gebouwd waren?
Algemene verhaaltjes 2500BC zeggen.
En jij vind Herodotus (van 400BC) 'n betrouwbaar bron?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_181227972
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zouden piramides in de genoemde overleverings verhalen moeten voorkomen?

In de koran heeft men het toch ook niet over het grote Romeinse colluseum wat lang voor het schrijven van dat verhaal gebouwd was.

Waarom zouden we een onzinnige trailer van een zombiefilm moeten kijken?


They are quite impressive to see in this day and age - one of the Seven Wonders - 4500 years ago they must have been even more stunning a sight to behold, yet there doesn't seem to be many ancient writings about them.

It was meant as a joke.
And it's not about zombies, it's about a Mummy!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_181235867
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De piramides werden al in 400 voor Christus door herodotus benoemd. Die beste man moet toch beter zijn huiswerk doen voor zijn verhaaltje.

Verder dus voor mij weer een fantasie verhaaltje met veel aannames.

https://www.quora.com/The(...)-age-on-the-pyramids
By the sound of things, Herodotus (400 BC) seems to have been somewhat of an ancient, historical bullshitter....

https://en.wikipedia.org/wiki/Herodotus

Some of his stories are fanciful and others inaccurate, yet he states that he is reporting only what he was told; a sizable portion of the information he provided was later confirmed by historians and archaeologists.

https://en.wikipedia.org/wiki/Herodotus#Egypt
Egypt
The reliability of Herodotus' writing about Egypt is sometimes criticized.[57][m] Alan B. Lloyd argues that, as a historical document, the writings of Herodotus are seriously defective, and that he was working from "inadequate sources".[51] Nielsen writes: "Though we cannot entirely rule out the possibility of Herodotus having been in Egypt, it must be said that his narrative bears little witness to it."[52] German historian Detlev Fehling questions whether Herodotus ever traveled up the Nile River, and considers doubtful almost everything that he says about Egypt and Ethiopia.[69][53] Fehling states that "there is not the slightest bit of history behind the whole story" about the claim of Herodotus that Pharaoh Sesostris campaigned in Europe, and that he left a colony in Colchia.

Accusations of bias
Some "calumnious fictions" were written about Herodotus in a work titled On the Malice of Herodotus by Plutarch, a Chaeronean by birth, (or it might have been a Pseudo-Plutarch, in this case[[b]b] "a great collector of slanders"[/b][/b]), including the allegation that the historian was prejudiced against Thebes because the authorities there had denied him permission to set up a school.[75] Similarly, in a Corinthian Oration, Dio Chrysostom (or yet another pseudonymous author) accused the historian of prejudice against Corinth, sourcing it in personal bitterness over financial disappointments[76] – an account also given by Marcellinus in his Life of Thucydides.[77] In fact, Herodotus was in the habit of seeking out information from empowered sources within communities,[b] such as aristocrats and priests[/b], and this also occurred at an international level, with Periclean Athens becoming his principal source of information about events in Greece. As a result, his reports about Greek events are often coloured by Athenian bias against rival states – Thebes and Corinth in particular.[78]

The Histories were sometimes criticized in antiquity,[o] but modern historians and philosophers take a more positive view of Herodotus's methodology, especially those searching for a paradigm of objective historical writing. A few modern scholars have argued that Herodotus exaggerated the extent of his travels and invented his sources,[79] yet his reputation continues largely intact. Herodotus is variously considered "father of comparative anthropology",[17] "the father of ethnography",[46] and "more modern than any other ancient historian in his approach to the ideal of total history".[43]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_181237102
Ah, komen we nu aan bij de bewering dat de Pyramides helemaal niet bestaan en enkel een fantasie van Herodotus zouden zijn?

nuja, dat is een spannende stelling... wat is nu eigenlijk de argumentatie daarvoor... omdat Herodotus kennelijk soms ook bepaalde vertellingen 'verzint' _moeten die pyramides ook door hem uitgedacht zijn als verzinsel...

Hoe verklaar je eigenlijk dat alsnog die Pyramides er nu wel staan... is dat een re-enacment van de 'verzinsels' die Herodotus ooit veel eerder geschreven heeft?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181240624
Nouja, dat is het probleem met de geschiedenis. Vaak zijn zaken overdreven of ronduit gelogen. En soms zijn er religies zoals het christendom uit die verzinsels geboren.
Conscience do cost.
pi_181241618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:13 schreef ems. het volgende:
Nouja, dat is het probleem met de geschiedenis. Vaak zijn zaken overdreven of ronduit gelogen. En soms zijn er religies zoals het christendom uit die verzinsels geboren.
:? Dus de Piramides zijn opeens geheel verzonnen?

wat staat er dan in Egypte?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181241743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? Dus de Piramides zijn opeens geheel verzonnen?

wat staat er dan in Egypte?
Integendeel, de piramides bestaan. Alleen de geschiedkundigen van die tijd waren vaak ietwat 'romantischer' dan tegenwoordig waardoor een hoop verhalen mooier zijn gemaakt dan dat ze waren. Vandaar mijn verwijzing naar het christendom.
Conscience do cost.
pi_181242061
Ik vermoed dat er een globale civilisatie bestaan heeft (zie overeenkomsten piramides) die weggevaagd is door 'de zondvloed' (mythologisch thema in vele culturen).


1;52;00

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2018 23:03:19 ]
pi_181245880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Integendeel, de piramides bestaan. Alleen de geschiedkundigen van die tijd waren vaak ietwat 'romantischer' dan tegenwoordig waardoor een hoop verhalen mooier zijn gemaakt dan dat ze waren. Vandaar mijn verwijzing naar het christendom.
de discussie over Herodotus ontstond omdat Tingo stelde dat de Piramides pas later gebouwd waren en dat onderbouwde met het argument dat ze niet in de bijbel, Torah of Koran stonden...

met natuurlijk de suggestie dat ze niet gebouwd waren toen die geschriften ontstonden...

Dat is gewoon bullshit juist omdat ze al wel degelijk beschreven waren voor die tijd (iig voor het NT en de Koran geschreven werden).


Het gaat er verder niet om om een bron gelijk voor ongeilbaar en een ultieme Waarheid te houden... maar vooral erom dat ook bronnen die soms onjuist blijken te zijn nog altijd ook nuttige gegevens geven...

Of Herodotus werkelijk de echte bouwwojze van de Piramides beschrijft wordt door onderzoekers niet buiten twijfel gesteld, maar wel als nuttige ingo gezien (overigens ook meerdere duixend jaren na de bouw ervan geschreven)..


Het idee dat Wasrheid absoluut zou zijn, komt imho eerder af van mensen die bv Herodotus totaal als bron afwijzen, omdat andere dingen die hij schreef misschien niet juist blijken te zijn..
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181275177
I think it's more likely that in his writings, Herodotus was referring to the three smaller pyramids (Queens Pyramids) and then (with his legendary bullshitting skills) exaggerated the size of them. Or he only reported an exaggerated size of them, seeing how he was writing about them more than 2000 years after they were allegedly built. Neither does he mention the Sphinx, which according to traditonal history, is even older than the Great Pyramids. It seems that many modern historians doubt that Herodotus ever visited Egypt anyway!

....

I climbed up some of the steps of a few of the pyramids. It wasn't easy....then a friendly Egyptian bloke told us to climb back down. Then we also realised he was a security guard.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:31:26 #269
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181276043
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:23 schreef Tingo het volgende:
I think it's more likely that in his writings, Herodotus was referring to the three smaller pyramids (Queens Pyramids) and then (with his legendary bullshitting skills) exaggerated the size of them. Or he only reported an exaggerated size of them, seeing how he was writing about them more than 2000 years after they were allegedly built. Neither does he mention the Sphinx, which according to traditonal history, is even older than the Great Pyramids. It seems that many modern historians doubt that Herodotus ever visited Egypt anyway!

....

I climbed up some of the steps of a few of the pyramids. It wasn't easy....then a friendly Egyptian bloke told us to climb back down. Then we also realised he was a security guard.
Dus... een charlatan die de toekomst kan voorspellen? Of heeft iemand dat gelezen en gedacht "ey das gaaf om te maken!" ?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:46:27 #270
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_181372644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dankje wel, maar er is toch niks over de Giza pyramiden in de Bijbel, Koran, Talmud o.a. ancient scriptures te vinden of wel?
Welke 'beste man' ?
Wat voor fantasie verhaaltje?
https://www.debijbel.nl/bijbel//1-Makkabee%C3%ABn-13%3A28
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_181386845
quote:
You obviously did not read the link you posted.
The 'pyramids' (tombs of the Maccabees) you refer to in the link have never been found despite a lot of time spent looking for them. They were allegedly built in the Modi'in Valley (Palestine or Israel) about 2000 years later than the Giza pyramids.It's probably more like bullshit to bolster a religion in some way.

So- wrong story, wrong country and wrong time period.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:14:38 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181423611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:17 schreef benjamin15 het volgende:

Ik las laatst een artikel over Piramides. Het vreemde hieraan vond ik dat ze er nog niet achter zijn hoe deze toen der tijd gebouwd en dat wij met onze technologie en kennis het nog steeds onmogelijk is om een piramide te bouwen. Als ik aan piramides denk, dan denk ik aan Egypte. Maar schijnbaar zijn er in veel verschillende landen (z.Amerika) soortgelijke bouwwerken in verschillende jaartallen gemaakt.

ik vind een aantal dingen vrij opmerkelijk:
De constructies; Hoe bouw je zo'n piramide zonder hijskraan?
Hoe kan het dat in verschillende landen duizenden kilometers verderop een soortgelijk gebouw staat? Dat terwijl je 'geen' weet hebt van bestaan aan de andere kant van de wereld. Laat staan dat je toen wist hoe groot de wereld daadwerkelijk is.

[..]

Als jij meent dan de Egyptische pyramides soortgelijk zijn aan die in Mexico heb je beiden nooit in het echt gezien of goed bekeken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181558845
The tunnels and caves inside the pyramids could also be natural rock formations inside a steep hill or small mountain which have then been decorated and engineered in order to make it look like something much more impressive and sensational. Some of it looks half-finished, as if the stone mason went off for breakfast and didn't bother coming back.

Delen van de binnenkant als ouwe mijnschachten eruit ziet. Buitenkanten ziet 'n beetje uit als strip mining/quarrying. Ze staan vlakbij Cairo, dus 'n handige bron van bouw materialen was.

Hoe zouden 'ze' het zo zeker weten dat er 'n 'smooth limestone casing' op de pyramiden was? Van verhaaltjes van iemand zoals onze grote vriend Herodontus ?

https://nationalpost.com/(...)-a-structural-marvel

“The Great Pyramid, the largest in Egypt, poses a particular problem for archaeologists because its exterior has changed dramatically from its initial form: when the pyramid was first built it was covered in smooth white limestone casing. A few of these casing stones remain, but the majority were stripped away several millennia ago to be used as building materials. That makes it hard to extract much information from the rough rocks below.”

https://www.journeysinlight.net/Egypt/Giza-Pyramids/i-VPkLGTK/A
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:53:07 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_181559025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:48 schreef Tingo het volgende:
The tunnels and caves inside the pyramids could also be natural rock formations inside a steep hill or small mountain which have then been decorated and engineered in order to make it look like something much more impressive and sensational. Some of it looks half-finished, as if the stone mason went off for breakfast and didn't bother coming back.

Delen van de binnenkant als ouwe mijnschachten eruit ziet. Buitenkanten ziet 'n beetje uit als strip mining/quarrying. Ze staan vlakbij Cairo, dus 'n handige bron van bouw materialen was.

Hoe zouden 'ze' het zo zeker weten dat er 'n 'smooth limestone casing' op de pyramiden was? Van verhaaltjes van iemand zoals onze grote vriend Herodontus ?

https://nationalpost.com/(...)-a-structural-marvel

“The Great Pyramid, the largest in Egypt, poses a particular problem for archaeologists because its exterior has changed dramatically from its initial form: when the pyramid was first built it was covered in smooth white limestone casing. A few of these casing stones remain, but the majority were stripped away several millennia ago to be used as building materials. That makes it hard to extract much information from the rough rocks below.”

https://www.journeysinlight.net/Egypt/Giza-Pyramids/i-VPkLGTK/A
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')