quote:Op donderdag 12 juli 2018 01:08 schreef VeX- het volgende:
Jaaa Hrvatska!! Ik duimde al heel vroeg in het toernooi voor ze, wist dat dit er in zat. Ik ben ook in Kroatie geweest en het voelt dus ook aan als mijn winst. Je mag me aanraken.
Hoe komt dat? Geen aansprekende wedstrijden meer gehad, geen aansprekende landen?quote:Op donderdag 12 juli 2018 09:50 schreef maxi-mus het volgende:
Vind het toernooi al behoorlijk doodgebloed eigenlijk, dus niet super veel zin in de finale en het boeit me ook niet echt wie er wint. Maar denk een gemakkelijke 1 of 2-0 voor Frankrijk.
Ik ben het gevoel meer een beetje kwijt omdat het voetbal in heel veel gevallen pragmatisch/defensief is. Dan kan ik wel leuk gaan doen en zeggen dat dat een keuze is, maar spelplezier is al vroeg gesneuveld.quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Geen aansprekende wedstrijden meer gehad, geen aansprekende landen?
Ik ben het WK gevoel ook een beetje kwijt, maar dat komt vooral omdat er na de kwartfinale meer rustdagen dan wedstrijddagen zijn en er überhaupt nog maar 4 wedstrijden gespeeld worden. Maar dat is natuurlijk iedere keer zo.
Dit ja, voelt voor mij al weinig meer alsof er een WK gespeeld wordtquote:Op donderdag 12 juli 2018 10:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Geen aansprekende wedstrijden meer gehad, geen aansprekende landen?
Ik ben het WK gevoel ook een beetje kwijt, maar dat komt vooral omdat er na de kwartfinale meer rustdagen dan wedstrijddagen zijn en er überhaupt nog maar 4 wedstrijden gespeeld worden. Maar dat is natuurlijk iedere keer zo.
Dat is blijkbaar effectief in landenteams, gelukkig begint Ajax bijna weer voor het echie.quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:10 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik ben het gevoel meer een beetje kwijt omdat het voetbal in heel veel gevallen pragmatisch/defensief is. Dan kan ik wel leuk gaan doen en zeggen dat dat een keuze is, maar spelplezier is al vroeg gesneuveld.
Veel rustdagen inderdaad, en het maakte mij vaak niet uit wie er zou winnen. En de tour is weer begonnen. Speelt ook wel mee dat Nederland er vorige keren tot de (troost)finale bij was. (Sorry, Stijn)quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat maakt mij in de laatste fase van zo'n toernooi echt niet meer zoveel uit. De spanning vergoedt dan heel veel. Maar na een maand lang landenvoetbal is clubvoetbal waar teams wat avontuurlijker durven te voetballen en je wat meer keuze hebt wel welkom inderdaad.quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:10 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik ben het gevoel meer een beetje kwijt omdat het voetbal in heel veel gevallen pragmatisch/defensief is. Dan kan ik wel leuk gaan doen en zeggen dat dat een keuze is, maar spelplezier is al vroeg gesneuveld.
quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:42 schreef hvan het volgende:
Wat een schijtfinale![]()
![]()
![]()
Ik blijf er voor het eerst in mijn leven niet voor thuis. Laat Frankrijk maar lekker winnen. Van Kroatie horen we de komende 20 jaar toch niks meer en ik kan die spelers ook allemaal niet onthouden met hun 'fiets' namen. Verder heb ik helemaal 0,0 met dat land.
Met Frankrijk heb ik ook niet veel, maar gezien de historie hebben zij er het meest recht op.
Wat mij betreft is dit WK klaar en hoeft de finale niet eens gespeeld te worden.
Op naar Qatar![]()
![]()
Hier hebben we typisch iemand die alleen tijdens het WK voetbal kijkt en hier nu mee wil praten.quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:42 schreef hvan het volgende:
![]()
![]()
Ik blijf er voor het eerst in mijn leven niet voor thuis. Laat Frankrijk maar lekker winnen. Van Kroatie horen we de komende 20 jaar toch niks meer en ik kan die spelers ook allemaal niet onthouden met hun 'fiets' namen. Verder heb ik helemaal 0,0 met dat land.
Met Frankrijk heb ik ook niet veel, maar gezien de historie hebben zij er het meest recht op.
Wat mij betreft is dit WK klaar en hoeft de finale niet eens gespeeld te worden.
Op naar Qatar![]()
![]()
Tja als 20 landen een zogenaamde gouden generatie hebben zullen er toch 19 buiten de boot vallen.quote:Op donderdag 12 juli 2018 11:12 schreef hhh38 het volgende:
Voor Kroatië is dit echt de allerlaatste kans van deze gouden generatie. Ze hebben natuurlijk ook talenten maar als je kijkt naar de leeftijd van de belangrijkste spelers:
Modric - 32
Mandzukic - 32
Rakitic - 30
Perisic - 29
Subasic - 33
Lovren - 29
Vida - 29
Kramaric, Brozovic en Vrsaljko zijn nog relatief jong en Kovacic, Pjaca en Rebic zijn prima talenten, maar de echte sterkhouders gaan het volgende WK niet meer spelen waarschijnlijk.
Maar ze spelen al 8 jaar met ongeveer deze kern, hadden toch op z'n minst verder moeten komen in 2014 en 2016. In 2012 hadden ze de pech bij Italië en Spanje te zitten volgens mij.quote:Op donderdag 12 juli 2018 11:21 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Tja als 20 landen een zogenaamde gouden generatie hebben zullen er toch 19 buiten de boot vallen.
Landenvoetbal is dan ook presteren. Veelal korte termijn en je kunt niet echt wat opbouwen. Als je echt avontuur zoekt als land, moet je wel een vrij vaste kern hebben. Spanje 2010 was gevormd door het succesvolle Barça, Duitsland 2014 was grotendeels Bayern. Dan hoef je alleen zowat te finetunen en een beetje peoplemanagement te hanteren.quote:Op donderdag 12 juli 2018 10:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar effectief in landenteams, gelukkig begint Ajax bijna weer voor het echie.
Ach maar misschien heeft die ervaringen ervoor gezorgd dat ze nu wel hebben doorgedrukt.quote:Op donderdag 12 juli 2018 11:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar ze spelen al 8 jaar met ongeveer deze kern, hadden toch op z'n minst verder moeten komen in 2014 en 2016. In 2012 hadden ze de pech bij Italië en Spanje te zitten volgens mij.
Ze begonnen toch vaak erg voorzichtig aan de wedstrijden, zoals ze ook speelden tegen Portugal in 2016. Wel erg onder de indruk van de strijdlust gisteren vanaf de 60e minuut na al 2 verlengingen gespeeld te hebben.quote:Op donderdag 12 juli 2018 11:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach maar misschien heeft die ervaringen ervoor gezorgd dat ze nu wel hebben doorgedrukt.
Heb je wel meer tijd en wedstrijden om ook een goede aanvallende speelwijze erin te slijpen natuurlijk (om mee te presteren).quote:Op donderdag 12 juli 2018 11:28 schreef LordVoldermort het volgende:
Clubvoetbal is geen presteren Lol
Dit klopt, ze hadden nog wel wat angst in die wedstrijden met de ervaringen van de vorige toernooien nog in het achterhoofd. Maar daarom wel knap dat ze alsnog twee penaltyreeksen op rij hebben kunnen winnen en het niet lullig verneukt hebben.quote:Op donderdag 12 juli 2018 11:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze begonnen toch vaak erg voorzichtig aan de wedstrijden, zoals ze ook speelden tegen Portugal in 2016. Wel erg onder de indruk van de strijdlust gisteren vanaf de 60e minuut na al 2 verlengingen gespeeld te hebben.
Newton the birdtwitter:GFFN twitterde op donderdag 12-07-2018 om 16:40:45Newton the bird got last night's game spot on - here's his prediction for Sunday's World Cup final. https://t.co/UZDDdgYj8G reageer retweet
Kroatische President!quote:
JAAAAA WE ZIJN WERELDKAMPIOEN!!!quote:Op donderdag 12 juli 2018 19:45 schreef KennyPowers het volgende:
Referee: Nestor PITANA (ARG)
ASR 1: Hernan MAIDANA (ARG)
ASR 2: Juan P. BELATTI (ARG)
4th Off. Bjorn KUIPERS (NED)
Res.Ass.Erwin ZEINSTRA (NED)
Haha lullen over historie en daarnaquote:Op donderdag 12 juli 2018 10:42 schreef hvan het volgende:
![]()
![]()
Op naar Qatar![]()
![]()
Pitana floot ook al het openingsduel.quote:Op donderdag 12 juli 2018 19:45 schreef KennyPowers het volgende:
Niet begrijpen dat dat sarcastisch bedoeld isquote:Op donderdag 12 juli 2018 20:31 schreef TLC het volgende:
[..]
Haha lullen over historie en daarna![]()
![]()
schrijven bij Qatar
![]()
![]()
Je FIFA carrière eindigen als vierde manquote:Op donderdag 12 juli 2018 19:45 schreef KennyPowers het volgende:
Ach hij was met die Iranier wel de beste scheidsrechter dit wk. Alleen chauvinistische Nederlanders gaan schuimbekken dat het niet de fantastische geweldige legendarische kuipers. Maar o wee als hij dan in de Eredivisie eens een mindere pot fluit in het nadeel van je favoriete club.quote:Op donderdag 12 juli 2018 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pitana floot ook al het openingsduel.
Wat heeft de FIFA met hem of Argentinië goed te maken?
twitter:ESPNUK twitterde op donderdag 12-07-2018 om 22:00:26The last three goalkeepers to lose a World Cup final have all played for Monaco.Croatia’s Danijel Subasic plays for Monaco. https://t.co/2lG4AtcxBd reageer retweet
Stekelenburg ging daarna pas naar Monaco.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:57 schreef wimderon het volgende:
twitter:ESPNUK twitterde op donderdag 12-07-2018 om 22:00:26The last three goalkeepers to lose a World Cup final have all played for Monaco.Croatia’s Danijel Subasic plays for Monaco. https://t.co/2lG4AtcxBd reageer retweet
Bij de jeugd van Dinamo Zagreb verrichten ze wonderenquote:Op vrijdag 13 juli 2018 00:12 schreef Googke het volgende:
Kroatië heeft altijd een sterk team gehad voor hun populatie met spelers uit de (sub)topclubs. We zien Nederland en België al als klein, dan is Kroatië ultraklein. Ik hoop op een stunt, maar vrees de power en zakelijkheid van Frankrijk. Anderzijds heeft Kroatië Argentinië anaal genomen en niets binnengekregen terwijl Frankrijk er drie uit het doel heeft mogen halen. De Balkan Boys scoren altijd wel. Dođite u Hrvatsku i zajebite Francuze u magarca!
De keuze op Argentinië begrijp ik op zich wel. Als alle landen uit de halve finale uit Europa komen is het misschien beter een scheidsrechter te nemen buiten Europa.quote:Op donderdag 12 juli 2018 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pitana floot ook al het openingsduel.
Wat heeft de FIFA met hem of Argentinië goed te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |