abonnement Unibet Coolblue
pi_180398975
Hoihoi,

Iemand van mijn schoonfamilie zit momenteel vast in Scheveningen, ik denk in een cellencomplex.

Hij heeft meerdere zaken lopen nu, waaronder een paar ernstige, met slachtoffers.

Hij is verslaafd aan van alles en nog wat, en morgen moet hij voorkomen voor de meest recente aanklacht. We hebben vrijwel geen informatie verder omdat niemand contact met hem wel, maar gezien de hoeveelheid shit waar hij inzit, zal hij voorlopig niet de straat op komen, denk ik.

Hij is verslaafd aan van alles en nog wat, en een bezorgd familielid vroeg mij of ik wist hoe dat aangepakt werd. Krijgt hij in de cel dan zorg? Of wordt het cold turkey afzien?

Geen heroine, overigens, drank is misschien wel onderdeel van de problematiek, maar het zal voornamelijk gaan over ketamine, designerzooi en schoonmaakmiddelen, dat soort armoedige zooi.
-nee-
pi_180399030
Volgens mij wordt dat geregeld. Iemand zomaar van de drugs afhelpen is ook gevaarlijk. Cold turkey wordt het niet.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180399067
Zal wel methadon zijn?
Edit: lees dat dat alleen bij heroïneverslaving wordt toegepast.
pi_180399115
Ze laten je sowieso niet aan je lot over in de Nederlandse cel. Dus verslaafden krijgen professionele hulp. Dat is in andere landen wel anders......
U MAD?
pi_180399233
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef Marsenal het volgende:
Hoihoi,

Iemand van mijn schoonfamilie zit momenteel vast in Scheveningen, ik denk in een cellencomplex.

Hij heeft meerdere zaken lopen nu, waaronder een paar ernstige, met slachtoffers.

Hij is verslaafd aan van alles en nog wat, en morgen moet hij voorkomen voor de meest recente aanklacht. We hebben vrijwel geen informatie verder omdat niemand contact met hem wel, maar gezien de hoeveelheid shit waar hij inzit, zal hij voorlopig niet de straat op komen, denk ik.

Hij is verslaafd aan van alles en nog wat, en een bezorgd familielid vroeg mij of ik wist hoe dat aangepakt werd. Krijgt hij in de cel dan zorg? Of wordt het cold turkey afzien?

Geen heroine, overigens, drank is misschien wel onderdeel van de problematiek, maar het zal voornamelijk gaan over ketamine, designerzooi en schoonmaakmiddelen, dat soort armoedige zooi.
Wat is het nu? Willen jullie geen contact met hem of mogen jullie geen contact met hem?

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 11-07-2018 16:03:21 (normaal doen) ]
pi_180399494
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef Marsenal het volgende:
Hoihoi,

Iemand van mijn schoonfamilie zit momenteel vast in Scheveningen, ik denk in een cellencomplex.

Hij heeft meerdere zaken lopen nu, waaronder een paar ernstige, met slachtoffers.

Hij is verslaafd aan van alles en nog wat, en morgen moet hij voorkomen voor de meest recente aanklacht. We hebben vrijwel geen informatie verder omdat niemand contact met hem wel, maar gezien de hoeveelheid shit waar hij inzit, zal hij voorlopig niet de straat op komen, denk ik.

Hij is verslaafd aan van alles en nog wat, en een bezorgd familielid vroeg mij of ik wist hoe dat aangepakt werd. Krijgt hij in de cel dan zorg? Of wordt het cold turkey afzien?

Geen heroine, overigens, drank is misschien wel onderdeel van de problematiek, maar het zal voornamelijk gaan over ketamine, designerzooi en schoonmaakmiddelen, dat soort armoedige zooi.
Vooral bij dergelijke kwetsbare verdachten is er een fatsoenlijk behandelplan, een paracetamolletje mag nog niet eens zomaar gegeven worden en bij alles word een arts betrokken. Maak je niet druk, hoop eerder dat hij er lang genoeg zit om er schoon uit te komen, want die begeleiding geven ze hem.
pi_180399565
Op een enkel familielid na dat contact houd via een advocaat, wil niemand hem spreken, zijn problemen duren daar te lang voor.

[ Bericht 33% gewijzigd door Nizno op 11-07-2018 16:03:39 (nee) ]
-nee-
pi_180399616
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Vooral bij dergelijke kwetsbare verdachten is er een fatsoenlijk behandelplan, een paracetamolletje mag nog niet eens zomaar gegeven worden en bij alles word een arts betrokken. Maak je niet druk, hoop eerder dat hij er lang genoeg zit om er schoon uit te komen, want die begeleiding geven ze hem.
Ook psychologisch dus? Hij liegt een hoop en zal zorg afwijzen, maar hij kan opeen suicidaal worden, dat vind ik ook wel spannend.
-nee-
pi_180400202
Junks in de cel krijgen van een doktor wat ze nodig hebben om niet te sterven.
pi_180401416
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ook psychologisch dus? Hij liegt een hoop en zal zorg afwijzen, maar hij kan opeen suicidaal worden, dat vind ik ook wel spannend.
Suicidaliteit is niet iets om je zorgen over te maken, dat voorkomt men wel. Psychologische hulp krijgt hij niet (perse) in een arrestantencomplex maar (waarschijnlijk) wel in het gehele traject daarna.
pi_180402769
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef Marsenal het volgende:
en morgen moet hij voorkomen voor de meest recente aanklacht.
Als het goed is, wordt z'n verslaving voorgelegd door de OvJ aan de rechter, en z'n advocaat kan er ook iets mee. Hoogst waarschijnlijk is een behandeltraject, onderdeel van het vonnis. Als ik jou was, zou ik op de publieke tribune gaan zitten. Verder zou je e.e.a. met z'n advocaat kunnen bespreken, al is het nu wel wat laat daarvoor.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180402786
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:37 schreef investeerdertje het volgende:
Suicidaliteit is niet iets om je zorgen over te maken,
Ben je wel helemaal lekker?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180402878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Ben je wel helemaal lekker?
Yup. Kennis van TS zit in een beschermde omgeving waarbij er bij medische afhankelijkheid extra toezicht gehouden zal worden. Je kan je veel beter zorgen maken over hoe het gaat als die vrij komt.
pi_180402895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Als het goed is, wordt z'n verslaving voorgelegd door de OvJ aan de rechter, en z'n advocaat kan er ook iets mee. Hoogst waarschijnlijk is een behandeltraject, onderdeel van het vonnis. Als ik jou was, zou ik op de publieke tribune gaan zitten. Verder zou je e.e.a. met z'n advocaat kunnen bespreken, al is het nu wel wat laat daarvoor.
Publieke tribune als steun voor de verdachte? Verder boeit de handeling niet zo gek veel.
pi_180403522
Ikzelf heb geen contact met de advocaat en verder mag die kerel mij ook effe op de blaren zitten, hij weet het keer op keer weer voor zichzelf en anderen te verneuken. Echter ontkent hij zijn verslavingsproblematiek stelselmatig, wat zijn problemen bij justitie alleen maar ingewikkelder maakt. Zorg zal hij in de eerste meters weigeren. Hij is narcistisch en megalomaan, maar het is niet alsof hij dom is, hij heeft al eerder justitie en artsen om de tuin geleid.

Probleem is natuurlijk ook dat hij zichzelf juridisch in de voet schiet hiermee, zijn psychische en lichamelijke afhankelijkheid zijn de grootste katalysatoren van zijn terugkerend crimineel gedrag. Maar hij blijft liever stoer volhouden dat hij een soort gangster is die verkeerd begrepen wordt door een stel nerds met een bul. :{ Hij verslijt advocaten bij de vleet, maar als puntje bij paaltje komt, zijn er bij de buitenwacht voornamelijk zorgen dat hij zichzelf in de gevangenis erger in de nesten werkt of zichzelf verhangt of een verkeerde behandeling krijgt.... :{
-nee-
pi_180403903
Een verslaafde zal eenmaal in de cel niet ontkennen dat-ie verslaafd is.

Verder is er best wel goede zorg m.b.t. verslavingen, justitie is - zodra iemand gearresteerd is - verantwoordelijk voor iemands welzijn en het laatste wat ze willen is dat iemand in de cel overlijdt door ontwenningsverschijnselen. Bij voorgeschreven medicatie regelen ze ook dat er contact wordt gezocht met een behandelaar en een recept wordt uitgeschreven.

Ik zou me meer zorgen maken om het traject na detentie, dat is het meest cruciale onderdeel.
pi_180405259
De P.I. Scheveningen heeft zelfs een (psychiatrisch)ziekenhuis, dus op een betere plek kan hij niet zitten..
https://www.dji.nl/locati(...)eveningen/index.aspx
dag
pi_180412098
Best wel duidelijk zo, ik gooi een lijntje naar buiten om te zorgen dat zijn advocaat alle details over zijn toestand begrijpt. Bedankt voor het meedenken 14.gif
-nee-
pi_180420382
Er zijn drugsvrije afdelingen in de P.I en als hij bij zijn zittingen aangeeft verslaafd te zijn en graag geholpen te worden dan zijn de mogelijkheden daar.

Op papier.

In de werkelijkheid zijn vaak de zogenaamde drugsvrije afdelingen en afkicksafdelingen juist /de/ afdelingen met de meeste drugs.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180424329
Nu maar hopen dat die maat van je niet snel wordt vrijgelaten. Wat een beunhaas zeg.
pi_180427840
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:36 schreef investeerdertje het volgende:

Publieke tribune als steun voor de verdachte?
Niet als steun, maar da weet TS wat meer over het vonnis en het proces.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180428070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Niet als steun, maar da weet TS wat meer over het vonnis en het proces.
Zonde van je tijd. Kan je ook achteraf opzoeken.
pi_180429533
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:52 schreef investeerdertje het volgende:
Zonde van je tijd. Kan je ook achteraf opzoeken.
Ja, wanneer dan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180434478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, wanneer dan?
Rechtspraak.nl, +- 2 weken na de zitting.
pi_180434559
Als hij echt verslaafd is stuiterd hij vanzelf rond in die cel. Dat houd hij niet lang verborgen.
pi_180434602
Bij bv GGZ bouman hebben ze ook een afkickafdeling onder toezicht van justitie.

Daar is de deur dubbel op slot en zijn behalve de reguliere hulpverleners ook "bewaarders".
Sommige komen er voor of tijdens hun straf, maar sommige mensen komen na hun gevangenisstraf in het reguliere traject.
Hell To The Liars
pi_180552157
Hij zit nu in het systeem en ik heb justitie een gedetailleerd beeld kunnen geven van zijn problemen. Er is wat gerommel, hij is twee keer naar amsterdam gebracht terwijl hij daar niet moest zijn, er was verwarring rondom zijn identiteit en hij heeft van een bewaker klappen gehad waar erg veel onduidelijkheid over is.
Mij boeit het niet zo heel veel verder, maar dit soort situaties maken hem wantrouwig en nu heeft hij nog meer het gevoel dat de hele wereld tegen hem is, dus zodra zijn psychische zorg begint kunnen ze eerst beginnen met hun eigen puinhoop opruimen :')
Zijn verslaving wordt inderdaad aangepakt, maar er is me wel al gezegd dat dit niet op de zachte manier gaat. Ze hebben hem ingeschat als een gevaar voor zijn omgeving, dus noone cares, die gaat het zwaar krijgen.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')