abonnement Unibet Coolblue
pi_180392640
quote:
Elke maand zorgen 130 rij-examenkandidaten voor dusdanig levensgevaarlijke situaties op de weg, dat het examen moet worden afgebroken.

Dat stelt Nathalie Dingeldein van exameninstituut CBR. Het CBR luidt de noodklok en wil dit soort situaties tegengaan. „Kandidaten die tijdens het afrijden dramatisch presteren, moeten voortaan een maand langer wachten voor ze weer mogen opkomen.”

Het stoort het CBR al langer dat kandidaten slecht voorbereid op het examen komen. Juist nu er lange wachttijden bestaan, is het zonde dat kandidaten die er niets te zoeken hebben capaciteit opslokken.
Bron: Telegraaf

quote:
Examinatoren slaan alarm: steeds meer incapabelen op examen

Het CBR en examinatoren luiden de noodklok: wat tegenwoordig aan kandidaten op praktijkexamen verschijnt is zwaar beneden de maat. Het priemende vingertje wijst naar de door en door verrotte rijschoolbranche.
Voor wie zich wel eens op de openbare weg vertoont zal het geenszins als verrassing komen: de rijvaardigheid van de gemiddelde autobestuurder is kwalitatief uitermate teleurstellend. En denk niet dat het een Nederlands probleem is: hoe verder je naar het zuiden afzakt, hoe erger het wordt. Zodra we de grens met België oversteken doen we standaard drie weesgegroetjes en van tevoren laten we onze dierbaren weten dat we van ze houden (nohomo). En we zijn niet eens religieus. Kan je nagaan.

Enfin: voordat Jan en alleman zijn geluk op de weg mag beproeven moeten ze eerst door een groot en belangrijk filter heen: het CBR en de examinator. Toegegeven, het praktijkexamen is een momentopname, dus ook slechte chauffeurs glippen er door als ze net een moment van helderheid hebben, maar grosso modo worden de grootste prutsers er bij de enige horde die ze ooit tegenkomen (zodra je je pasje hebt komt er tot je 75ste vreemd genoeg nooit meer een moment van evaluatie) wel uitgefilterd. En hun aantal neemt toe, zo waarschuwen de examinatoren, die bijval krijgen van Vereniging Rijschool Belang, de Federatie Autorijschool Management en de Bovag. Samen stuurden ze een noodkreet naar het ministerie van I en M en haar demissionaire minister Schultz.

Slagingspercentage onder 50%
Het slagingspercentage van mensen die voor het eerst examen doen lag altijd ergens in de mid-50%-regionen, inmiddels is dit gezakt tot onder de 50%, iets waar ze in Rotterdam al niet meer van opkijken. En je zal ze de kost geven die komen opdagen voor hun B-examen: examinatoren trekken verhalen uit de kast van mensen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen schakelen en met een hevig knarsende transmissie die het uitgilt van de pijn de eerste meters van hun examen afleggen. Bij voorbaat al kansloos dus.

De reden hiervoor wordt gezocht in onze nog steeds verrotte rijschoolbrance. Iedere muppet kan in Nederland een L-bordje op het dak van zijn roestige Golf III zetten en zijn eigen Rijschool Achterbuurt beginnen. Dit is vooral populair binnen gemeenschappen die elkaar graag klusjes toeschuiven, opdat de grote jongens hun geld niet komen afpakken. Maar dit soort rijscholen schroomt niet om zijn kandidaten na een paar lesjes en zonder indicatie van vaardigheid doodleuk naar het CBR te sturen om een 100 euro kostend (tarieven) praktijkexamen af te leggen. Rijscholen zoeken op slagingspercentage kan overigens hier.

"Het is bijna lachwekkend dat ze door hun rijschool zijn aangemeld om af te rijden", aldus een examinator die graag gevarengeld wil voor sommige mensen naast wie hij moet zitten. De boodschap aan de rijschoolbranche is duidelijk: stuur alleen kandidaten die ook echt kans maken om te slagen.
Bron: Autobahn

[ Bericht 15% gewijzigd door robijntjestralendwit op 11-07-2018 08:44:52 ]
Weggegaan en opgerot
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:28:25 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180392647
Erg kort door de bocht. Examenvrees kan van Max Verstappen bij wijze van spreken nog een kluns achter het stuur maken.
And so is the past
pi_180392677
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Erg kort door de bocht. Examenvrees kan van Max Verstappen bij wijze van spreken nog een kluns achter het stuur maken.
Eens, maar dan zou het CBR dat toch ook wel weten?

Of schat ik ze dan te hoog in?
Weggegaan en opgerot
  Eindredactie Games woensdag 11 juli 2018 @ 08:37:19 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180392697
CBR heeft namelijk een capaciteitsprobleem en probeert zo wat ruimte in zijn eigen falen te creëren
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:38:13 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180392701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:34 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Eens, maar dan zou het CBR dat toch ook wel weten?

Of schat ik ze dan te hoog in?
Mwah ik vermoed dat mevr Dingeldein (wtf is dat voor naam eigenlijk. :'). _O-. ) een andere carrière ambieert, iets in de politiek oid.
And so is the past
pi_180392710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:26 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Waar zou hem dat in zitten? Instructeurs hebben baat bij een paar extra lessen toch? Zouden de kandidaten zelf aangeven af te willen rijden?

Bron: Telegraaf
Speelt al langer:

quote:
Examinatoren slaan alarm: steeds meer incapabelen op examen

Het CBR en examinatoren luiden de noodklok: wat tegenwoordig aan kandidaten op praktijkexamen verschijnt is zwaar beneden de maat. Het priemende vingertje wijst naar de door en door verrotte rijschoolbranche.
Voor wie zich wel eens op de openbare weg vertoont zal het geenszins als verrassing komen: de rijvaardigheid van de gemiddelde autobestuurder is kwalitatief uitermate teleurstellend. En denk niet dat het een Nederlands probleem is: hoe verder je naar het zuiden afzakt, hoe erger het wordt. Zodra we de grens met België oversteken doen we standaard drie weesgegroetjes en van tevoren laten we onze dierbaren weten dat we van ze houden (nohomo). En we zijn niet eens religieus. Kan je nagaan.

Enfin: voordat Jan en alleman zijn geluk op de weg mag beproeven moeten ze eerst door een groot en belangrijk filter heen: het CBR en de examinator. Toegegeven, het praktijkexamen is een momentopname, dus ook slechte chauffeurs glippen er door als ze net een moment van helderheid hebben, maar grosso modo worden de grootste prutsers er bij de enige horde die ze ooit tegenkomen (zodra je je pasje hebt komt er tot je 75ste vreemd genoeg nooit meer een moment van evaluatie) wel uitgefilterd. En hun aantal neemt toe, zo waarschuwen de examinatoren, die bijval krijgen van Vereniging Rijschool Belang, de Federatie Autorijschool Management en de Bovag. Samen stuurden ze een noodkreet naar het ministerie van I en M en haar demissionaire minister Schultz.

Slagingspercentage onder 50%
Het slagingspercentage van mensen die voor het eerst examen doen lag altijd ergens in de mid-50%-regionen, inmiddels is dit gezakt tot onder de 50%, iets waar ze in Rotterdam al niet meer van opkijken. En je zal ze de kost geven die komen opdagen voor hun B-examen: examinatoren trekken verhalen uit de kast van mensen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen schakelen en met een hevig knarsende transmissie die het uitgilt van de pijn de eerste meters van hun examen afleggen. Bij voorbaat al kansloos dus.

De reden hiervoor wordt gezocht in onze nog steeds verrotte rijschoolbrance. Iedere muppet kan in Nederland een L-bordje op het dak van zijn roestige Golf III zetten en zijn eigen Rijschool Achterbuurt beginnen. Dit is vooral populair binnen gemeenschappen die elkaar graag klusjes toeschuiven, opdat de grote jongens hun geld niet komen afpakken. Maar dit soort rijscholen schroomt niet om zijn kandidaten na een paar lesjes en zonder indicatie van vaardigheid doodleuk naar het CBR te sturen om een 100 euro kostend (tarieven) praktijkexamen af te leggen. Rijscholen zoeken op slagingspercentage kan overigens hier.

"Het is bijna lachwekkend dat ze door hun rijschool zijn aangemeld om af te rijden”, aldus een examinator die graag gevarengeld wil voor sommige mensen naast wie hij moet zitten. De boodschap aan de rijschoolbranche is duidelijk: stuur alleen kandidaten die ook echt kans maken om te slagen.
I´m back.
pi_180392731
Geen idee hoe het nu is maar in mijn tijd moest je meer dan een maand, soms wel twee maanden te voren je examen al aanvragen. Dus vroeg je normaal gesproken examen aan als je er nog lang niet voor klaar was. Dat was altijd ff gokken dus.
pi_180392735
Examens bij het CBR hebben zulk lange wachttijden dat deze al veel te ver van te voren aangevraagd moeten worden. Dan valt nog lastig te zeggen of de leerling over 2/3 maanden zover is.

Kip/ei verhaal.
pi_180392739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:37 schreef Oscar. het volgende:
CBR heeft namelijk een capaciteitsprobleem en probeert zo wat ruimte in zijn eigen falen te creëren
Ja, dat speelt wrs ook wel een rol, aangezien 130 afgebroken examens in heel NL in een maand op zich niet veel klinkt. Alleen kan ik weer niet achterhalen hoeveel praktijkexamens B ze nu afnemen per maand (of jaar).
I´m back.
pi_180392747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Speelt al langer:

[..]

Die is wel wat duidelijker, toegevoegd.
Weggegaan en opgerot
pi_180392754
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Geen idee hoe het nu is maar in mijn tijd moest je meer dan een maand, soms wel twee maanden te voren je examen al aanvragen. Dus vroeg je normaal gesproken examen aan als je er nog lang niet voor klaar was. Dat was altijd ff gokken dus.
Tja, is dat ooit anders geweest eigenlijk? Dat was een kleine 40 jaar geleden al het geval namelijk.
Normaliter zal iemand ongeveer 25 lessen nodig hebben, schat ik in, na 12 lessen vraag je dan aan.
I´m back.
pi_180392756
Tsja, niet heel verrassend. Er zitten best wat cowboys in de rijschoolbranche.

Maar tevens vraag ik me af hoe dit gaat werken, want wanneer verloopt een rijexamen "dramatisch"? Lijkt me nogal subjectief.

quote:
„Kandidaten die tijdens het afrijden dramatisch presteren, moeten voortaan een maand langer wachten voor ze weer mogen opkomen.”
pi_180392770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tsja, niet heel verrassend. Er zitten best wat cowboys in de rijschoolbranche.

Maar tevens vraag ik me af hoe dit gaat werken, want wanneer verloopt een rijexamen "dramatisch"? Lijkt me nogal subjectief.

[..]

Ingreepje hier, ingreepje daar?
Naast onvoldoende controle over de auto. Ik bedoel als je zonder problemen al niet kunt wegrijden...
I´m back.
pi_180392785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tsja, niet heel verrassend. Er zitten best wat cowboys in de rijschoolbranche.

Maar tevens vraag ik me af hoe dit gaat werken, want wanneer verloopt een rijexamen "dramatisch"? Lijkt me nogal subjectief.

[..]

Tsja,

Mij werd verteld: Ingrijpen = Zakken

Maar, ingrijpen betekend natuurlijk niet altijd dat je per definitie een gevaar op de weg bent.

Toen ik moest afrijden schoot er een fietser uit een zijsteeg, wij stonden toen alletwee (examinator en ik) vol op de rem, en volgens de examinator was niet duidelijk wie eerder was, dus mocht ik toch doorgaan (uiteindelijk nog gezakt, ik was te "onzeker" :9 ).
Weggegaan en opgerot
pi_180392793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Tsja,

Mij werd verteld: Ingrijpen = Zakken

Maar, ingrijpen betekend natuurlijk niet altijd dat je per definitie een gevaar op de weg bent.

Toen ik moest afrijden schoot er een fietser uit een zijsteeg, wij stonden toen alletwee (Examinator en ik) vol op de rem, en volgens de examinator was niet duidelijk wie eerder was, dus mocht ik toch doorgaan (uiteindelijk nog gezakt, ik was te "onzeker" :9 ).
Ingreep is niet linea recta zakken meer, begreep ik, was toen ik mijn examen deed wel het geval. Er zijn gradaties in ook.

Overigens lag het slagingspercentage in die tijd op rond de 35%. Dat is behoorlijk omhoog gekrikt. Alleen nu weer dalende dus.
I´m back.
  Eindredactie Games woensdag 11 juli 2018 @ 08:49:55 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180392795
De ene ingreep is de andere niet. Ik had ook een ingreep. Kwam een malloot tyfushard uit een zijweggetje gereden. We keken allebei elkaar aan en vroegen tegelijk aan elkaar of de andere die auto ook gezien had.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180392821
Waarschijnlijk omdat veel leerlingen er nog niet klaar voor zijn en eigenlijk meer lessen nodig hebben. Het zou mij helemaal niet verbazen als zulke situaties vooral bij de wat "mindere" rijscholen voor komt eigenlijk.
It All Goes Back in the Box
pi_180392833
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:42 schreef d4v1d het volgende:
Examens bij het CBR hebben zulk lange wachttijden dat deze al veel te ver van te voren aangevraagd moeten worden. Dan valt nog lastig te zeggen of de leerling over 2/3 maanden zover is.

Kip/ei verhaal.
Dit klopt ook, toen ik 8 jaar geleden (voel me ineens oud) afreed, moesten we al 2 maanden van tevoren afrijden.

quote:
De reden hiervoor wordt gezocht in onze nog steeds verrotte rijschoolbrance. Iedere muppet kan in Nederland een L-bordje op het dak van zijn roestige Golf III zetten en zijn eigen Rijschool Achterbuurt beginnen. Dit is vooral populair binnen gemeenschappen die elkaar graag klusjes toeschuiven, opdat de grote jongens hun geld niet komen afpakken. Maar dit soort rijscholen schroomt niet om zijn kandidaten na een paar lesjes en zonder indicatie van vaardigheid doodleuk naar het CBR te sturen om een 100 euro kostend (tarieven) praktijkexamen af te leggen. Rijscholen zoeken op slagingspercentage kan overigens hier.
Dit verbaast me dan weer niets.

Ik kreeg nog een snauw van mijn instructeur, omdat dankzij mij zijn percentage omlaag was gegaan. 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door robijntjestralendwit op 11-07-2018 09:04:40 ]
Weggegaan en opgerot
pi_180392878
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Erg kort door de bocht. Examenvrees kan van Max Verstappen bij wijze van spreken nog een kluns achter het stuur maken.
Het lijkt me ook niet dat iemand die zo vaak z'n auto in de prak rijdt een rijbewijs moet kunnen halen.
pi_180393051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:26 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

[..]

Bron: Autobahn
naar aanleiding van dit wellicht: https://www.rijschoolvand(...)der-de-trein-n-dode/

Lessert's auto slaat af midden op een spoorweg, vlucht, instructeur dood.
Lekker dan :N :N :N
U MAD?
pi_180393053
Of komt dit wellicht door Rijschool 69?
U MAD?
pi_180393056
Komt het niet omdat het systeem gewoon krom is?
Je kan voor 150 euro je theorie KOPEN. Een rijschool kan iedereen beginnen.
Zag laatst zelfs een vlam nieuwe range rover met een L bordje erop.
pi_180393070
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Erg kort door de bocht. Examenvrees kan van Max Verstappen bij wijze van spreken nog een kluns achter het stuur maken.
Ik denk dat Max weinig zenuwen en/of examenvrees had toen hij moest afrijden. :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:40:43 #24
13250 Lod
Sapere aude!
pi_180393285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Mij werd verteld: Ingrijpen = Zakken

Niet automatisch. Bij mijn (derde) rijexamen had ik ook een 'ingreep', vanwege een kind dat de weg op rende. Maar omdat ik vrijwel gelijktijdig ook vol op de rem stond, vond de examinator het wel goed en was ik geslaagd.
GNU Terry Pratchett
  User die overal opduikt 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 09:42:35 #25
186611 Haags
pi_180393304
Walgelijke telegraaf sensatie titel weer
Zonder wrijving geen glans
pi_180393314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Walgelijke telegraaf sensatie titel weer
Haha, ja ik had hem wel aan kunnen passen inderdaad. Mag je wel even doen.
Weggegaan en opgerot
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:44:18 #27
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_180393321
Waarom laten ze dan zoveel incapabelen slagen? Het is verschrikkelijk als je de gemiddelde weggebruiker bezig ziet. Richting aangeven? Waarom? Wat interesseert mij dat nou? Afstand houden? Anticiperen? Uitrollen? Nee hoor, heb goede remmen. En gelukkig lekker appen onderweg anders verveel ik me. :r

Zo asociaal. :r
pi_180393359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:44 schreef Klummie het volgende:
Waarom laten ze dan zoveel incapabelen slagen? Het is verschrikkelijk als je de gemiddelde weggebruiker bezig ziet. Richting aangeven? Waarom? Wat interesseert mij dat nou? Afstand houden? Anticiperen? Uitrollen? Nee hoor, heb goede remmen. En gelukkig lekker appen onderweg anders verveel ik me. :r

Zo asociaal. :r
Dat heeft niks met het CBR te maken.

Dat komt omdat mensen elkaar niets meer gunnen. Ikke ikke ikke.

Een foutje wordt ook afgestraft met handgebaren en "uitstappen" :').

Ik ben laatst een halve dag mee gereden met de vrachtwagen, wat je dan allemaal ziet gebeuren :{
Weggegaan en opgerot
pi_180393369
-oeps
Weggegaan en opgerot
pi_180393371
30% zijn sowieso incapabele bestuurders, ook al hebben zij al 20 jaar hun rijbewijs. Als je ziet wat een bestuurder voor capriolen uithaalt tijdens het deelnemen aan het verkeer.
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:47:31 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180393373
Het is nog net geen "millennials kunnen niet meer autorijden" titel :')

Ik heb geen liefde voor het CBR. Vervelende organisatie met slechte examateurs
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180393822
Millennials kunnen sowieso niet meer autorijden. Dat is het probleem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180393872
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:20 schreef Ludachrist het volgende:
Millennials kunnen sowieso niet meer autorijden. Dat is het probleem.
Tja, wij beginnen pas net. Dat is tenminste nog een excuus.

Vele 40 plussers die niet eens snappen hoe de richtingaanwijzer werkt of dat ze voorrang moeten verlenen bij rotondes voor fietsers/voetgangers of niet weten waar een zebrapad voor dient. :')

Vrijwel allemaal ikke ikke ikke volk.
pi_180393886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Tja, wij beginnen pas net. Dat is tenminste nog een excuus.

Vele 40 plussers die niet eens snappen hoe de richtingaanwijzer werkt of dat ze voorrang moeten verlenen bij rotondes voor fietsers/voetgangers of niet weten waar een zebrapad voor dient. :')

Vrijwel allemaal ikke ikke ikke volk.
Er zijn millennials die dit jaar al 20 jaar mogen rijden, dat is niet direct 'net beginnen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180394055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:25 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Tja, wij beginnen pas net. Dat is tenminste nog een excuus.

Vele 40 plussers die niet eens snappen hoe de richtingaanwijzer werkt of dat ze voorrang moeten verlenen bij rotondes voor fietsers/voetgangers of niet weten waar een zebrapad voor dient. :')

Vrijwel allemaal ikke ikke ikke volk.
Je ziet het verkeerd, bij Duitse auto's zijn knipperlichten optioneel.
pi_180394147
Wat een kutartikel van Autobahn :')
pi_180394241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:44 schreef Klummie het volgende:
Waarom laten ze dan zoveel incapabelen slagen? Het is verschrikkelijk als je de gemiddelde weggebruiker bezig ziet. Richting aangeven? Waarom? Wat interesseert mij dat nou? Afstand houden? Anticiperen? Uitrollen? Nee hoor, heb goede remmen. En gelukkig lekker appen onderweg anders verveel ik me. :r

Zo asociaal. :r
Dat zijn types die zich tijdens hun examen netjes hebben gedragen en zodra ze een rijbewijs hebben veranderen in achterlijke weggebruikers.
pi_180394446
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Erg kort door de bocht. Examenvrees kan van Max Verstappen bij wijze van spreken nog een kluns achter het stuur maken.
Ze zeggen ook niet dat iedereen het examen in 1x moet halen, maar dat het percentage die dat doet aan het dalen is. Tenzij vroeger niemand examenvrees had is er dus waarschijnlijk wat aan de hand bij de rijscholen.
pi_180394497
Het CBR verwijt anderen dat ze zelf niet aan de vraag kan voldoen?
pi_180395652
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar tevens vraag ik me af hoe dit gaat werken, want wanneer verloopt een rijexamen "dramatisch"?
Als ze nog totaal niet kunnen schakelen. Geen voorrang geven waar moet. De rotonde verkeerd om nemen. Door rood rijden. Invoegen met 60 op de snelweg. Bijna voertuigen of mensen aanrijden. Dat soort dingen.
pi_180395658
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Het CBR verwijt anderen dat ze zelf niet aan de vraag kan voldoen?
Lees nog eens :)
pi_180395793
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:12 schreef Krollie het volgende:

[..]

Lees nog eens :)
Het wordt iig aangehaald als extra argument:
quote:
Het stoort het CBR al langer dat kandidaten slecht voorbereid op het examen komen. Juist nu er lange wachttijden bestaan, is het zonde dat kandidaten die er niets te zoeken hebben capaciteit opslokken.
pi_180396005
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat Max weinig zenuwen en/of examenvrees had toen hij moest afrijden. :P
Zou Max, als Belg zijnde, ook les van vader Jos hebben gehad?

Zoiets dus:

pi_180396012
Trouwens: CBR = :') :') :') :r :r :r
pi_180396117
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zou Max, als Belg zijnde, ook les van vader Jos hebben gehad?

Zoiets dus:

Denk dat ie weinig lessen nodig had. Hij scheurde voordat ie zn rijbewijs had al eens over het circuit van Monaco met Jos naast hem als passagier die het maar eng vond :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180396152
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk dat ie weinig lessen nodig had. Hij scheurde voordat ie zn rijbewijs had al eens over het circuit van Monaco met Jos naast hem als passagier die het maar eng vond :)
racen op circuit != rijden op de openbare weg ;)

Maar over het algemeen denk ik dat coureurs weinig lessen nodig hebben en de eerste keer slagen. Geldt ook voor jongens die vanaf hun 12e vaak tractor rijden.
pi_180397022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Walgelijke telegraaf sensatie titel weer
pi_180397480
Wat CBR aan kan doen is. CBR kan nieuwe personeel gaan verwerven.
Overheid kan ook een register van rijscholen verplichten. waarbij jaarlijks controle en kijken naar geslaagden. Halen de rijschool de voorwaarden niet, worden ze uit register verwijderd en men kan geen examen bij hen afnemen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:59 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180398448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:37 schreef Oscar. het volgende:
CBR heeft namelijk een capaciteitsprobleem en probeert zo wat ruimte in zijn eigen falen te creëren
pi_180398939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze zeggen ook niet dat iedereen het examen in 1x moet halen, maar dat het percentage die dat doet aan het dalen is. Tenzij vroeger niemand examenvrees had is er dus waarschijnlijk wat aan de hand bij de rijscholen.
Examenvrees is logisch. Wachttijd gemiddeld 3 maanden of langer in Rotterdam en 270 euro.

Als je zakt betekend dat dus nogmaals 270 euro + lessen.

Dus best logisch als je dan bang bent te zakken.
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:59:01 #51
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180400471
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:18 schreef de_boswachter het volgende:
Of komt dit wellicht door Rijschool 69?
Fake Rijschool _O_
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')