abonnement Unibet Coolblue
pi_180396196
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:41 schreef FL_Freak het volgende:
Aan de ene kant denk ik goed dat ze gecompenseerd gaat worden, maar aan de andere kant heeft ze ook zelf getekend voor dit werk en dit staat lang en breed in het contract.

Ze had ook ander werk/opleiding kunnen kiezen.
Men moet eens stoppen dat alles maar dan ook alles in het leven een keuze is. Ik weet niet waar die gedachtengang vandaan komt maar dat is compleet doorgeslagen.
pi_180396218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:34 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Die hotelovernachtingen zijn natuurlijk voor bestemmingen waar ze dan een nachtje blijven voor ze terugvliegen. Hier gaat het er dus echt om dat ze dus permanent in Ierland gestationeerd wordt, als haar vaste basis, en daar in de buurt moet wonen.

Het zou me niks verbazen als een sociale huurwoning goedkoper is dan wat Ryanair regelt - als ze al iets regelen. Je ziet hier ten slotte vaak genoeg dat uitzendbureau's een rijtjeshuis vullen met stapelbedden, en er 10 Polen in laten wonen voor 500 euro p.p., terwijl je in de sociale huursector daar een heel huis voor jezelf voor hebt.
De hotelovernachtingen tijdens een vlucht lijkt mij wel duidelijk. Daar heb ik het niet over. De huurkosten kan inderdaad van belang zijn, maar dat neemt niet weg dat de voorzieningen wel degelijk aangeboden kunnen zijn. Dat is mij niet duidelijk. Overigens loopt de geboorte van haar eerste kind parallel aan de rebase naar NL. Een conflictje op een ander gebied kan ook nog aan deze situatie ten grondslag liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 12:46:26 ]
pi_180396248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:16 schreef Toga het volgende:

[..]


Werkomstandigheden en salaris proberen te verbeteren betekent dat Ryanair zijn concurrentiepositie verliest, jij meer moet betalen voor een ticket en je voor Transavia kiest; ergo; Ryanair moet personeel ontslaan en werkomstandigheden worden nog slechter.
In dit geval was de positie in Eindhoven overbodig en had Ryanair een ontslagvergoeding kunnen geven. Dat hoefden ze niet, want er was nog een positie in Ierland en haar contract zei...
Nou, misschien zou het wel een stuk realistischer zijn als Ryanair dat inderdaad doorberekent in de prijzen. Nu wentelt ze deze kosten af op haar personeel /de maatschappij. Goed dat de werknemer een keer in bescherming wordt genomen. Het houdt een keer op.
Somebody that I used to know
pi_180396284
En ik vind het belachelijk dat Ryanair die keuze van overplaatsing maakt op basis van prestaties.

Maar goed, dat is meer een persoonlijk iets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Postbus100 op 11-07-2018 13:07:44 ]
Somebody that I used to know
  Eindredactie Games woensdag 11 juli 2018 @ 13:06:34 #80
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180396624
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Men moet eens stoppen dat alles maar dan ook alles in het leven een keuze is. Ik weet niet waar die gedachtengang vandaan komt maar dat is compleet doorgeslagen.
een baan is daadwerkelijk een keuze in Europa. Ga nou niet doen alsof Polen geen ander werk kunnen vinden in Nederland dan werken voor Ryanair.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:07:39 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180396644
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:16 schreef Toga het volgende:

[..]

Bullshit, je kiest er zelf voor bij Ryanair te gaan werken met het salaris en de werkomstandigheden die erbij horen. Als dat niet meer bij je past (gesettled, kinderen etc.) zoek je maar gewoon een andere baan. Als ik tijdens mijn militaire carriëre pacifist word en gewetensbezaren krijg neem ik ontslag, dan ga ik niet de Nederlandse staat aanvechten.

Werkomstandigheden en salaris proberen te verbeteren betekent dat Ryanair zijn concurrentiepositie verliest, jij meer moet betalen voor een ticket en je voor Transavia kiest; ergo; Ryanair moet personeel ontslaan en werkomstandigheden worden nog slechter.
In dit geval was de positie in Eindhoven overbodig en had Ryanair een ontslagvergoeding kunnen geven. Dat hoefden ze niet, want er was nog een positie in Ierland en haar contract zei...
Ach dan heeft Transavia nieuw personeel nodig dus prima. Dingen kosten nu eenmaal geld. Dus het personeel als slaven behandelen is gewoon niet wenselijk om maar zo goedkoop mogelijk zijn.

Als betere arbeidsvoorwaarden ten koste gaan van egoistische figuren die bang zijn dat ze minder geld over houden om halve liters te kunnen kopen omdat hun vliegticket naar Alanya duurder is, dan is dat een zeer goede ontwikkeling.
pi_180396668
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef Oscar. het volgende:

[..]

een baan is daadwerkelijk een keuze in Europa. Ga nou niet doen alsof Polen geen ander werk kunnen vinden in Nederland dan werken voor Ryanair.
Weet ik veel. Ik kan niet in de privé situatie van deze dame kijken. Bovendien behoor je ook Polen niet uit te buiten. Immers ik wil ook niet uitgebuit worden.
pi_180396706
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Inmiddels heeft ze kinderen. Mensen veranderen.
Ik kan me ook voorstellen dat die één maand verhuisplicht naar het buitenland bij een rechter in Nederland geen stand houdt.
Gelukkig maar, dat is echt compleet debiel.

કાઇન્ડ સાદર Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180396881
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Bij Ryanair? Ze spelen niet alleen voor kantinejuffrouw. Als de pleuris uitbreekt zul je toch de reiziger moeten helpen. Eerste hulp etc. en zo nu en dan die dronken idioten die voor een grijpstuiver op de eerste rang willen zitten. Dan vind ik het erg weinig als je ook nog geen verhuiskosten krijgt en zelfs je eigen kleding moet betalen etc. En dat Bruto. Man man
Je kan beter in de bijstand zitten met alle toeslagen erbij dan als NLer.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180396986
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je kan beter in de bijstand zitten met alle toeslagen erbij dan als NLer.
En ik zou ook lekker in de bijstand blijven zitten als ik voor dit soort uitbuiters zou moeten werken. Heb je het voordeel dat je je niets hoeft te laten zeggen door dit soort werkgevers.
pi_180397159
1,4 miljard winst gemaakt afgelopen boekjaar. Doen ze goed daar.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180397353
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

als Ryanair dat inderdaad doorberekent in de prijzen. Nu wentelt ze deze kosten af op haar personeel /de maatschappij.
Over afwentelen op de maatschappij gesproken: Ryanair wordt grotendeels gefinancierd door overheidssubsidies!

Dan stappen ze naar bijvoorbeeld de provincie Limburg en zeggen ze: We willen een basis op Maastricht airport, dat zorgt voor ontzettend veel werkgelegenheid in deze regio met een hoge werkloosheid, kunnen we even subsidie hiervoor vangen. Dit doen ze in Duitsland, Frankrijk, Nederland en nog meer landen. Zo harken ze miljoenen aan subsidies binnen.

Dus eigenlijk draait de belastingbetaler op voor die 1,4 miljard winst van ze ;(
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:47:22 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180397438
Ryan Air is een schoolvoorbeeld van privatise the profitabel, socialise the losses. De VVD zou er trots op zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180397785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:47 schreef LXIV het volgende:
Ryan Air is een schoolvoorbeeld van privatise the profitabel, socialise the losses. De VVD zou er trots op zijn.
Net zoals de financiële sector ons al geflikt heeft.
Het is de nieuwe economie he. Niemand een normaal vast contract, allemaal of 'ZZP'-er of een 0-urencontract, geen pensioen, geen verzekeringen etc

Ondertussen stijgen je gewone lasten de pan uit en je inkomsten en zekerheden dalen terwijl de grenzen wagenwijd openstaan voor nog meer meer meer geglobaliseerde bedrijven en arbeid en nog minder minder minder loon en zekerheden.

Dat schijnt zo mooi te zijn joh.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180444568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat gezellig door slaven in elkaar gezet wordt en via een stookolie met chemisch afval verbrandend containerschip hier heen laten komen, laten alles bezorgen door Deliveroo, vreten de soja van de Marqt en gaan 5 x per jaar met het vliegtuig weg.

Maar dan wel zeiken dat er een dieselauto door hun straat rijd :')
Rijd. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180445114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Net zoals de financiële sector ons al geflikt heeft.
Het is de nieuwe economie he. Niemand een normaal vast contract, allemaal of 'ZZP'-er of een 0-urencontract, geen pensioen, geen verzekeringen etc

Ondertussen stijgen je gewone lasten de pan uit en je inkomsten en zekerheden dalen terwijl de grenzen wagenwijd openstaan voor nog meer meer meer geglobaliseerde bedrijven en arbeid en nog minder minder minder loon en zekerheden.

Dat schijnt zo mooi te zijn joh.
Dit ja. Bedrijven die lopen te kankeren dat ze maar geen personeel kunnen vinden en vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten staan. Het gaat allemaal om zo goedkoop mogelijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180447737
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:23 schreef Ringo het volgende:
Zolang mensen massaal tickets blijven boeken bij die boeven, verandert er weinig.
Je kunt van mensen verwachten dat ze voor de goedkoopste optie gaan. En als de regels van de markt werknemersrechten onvoldoende waarborgen, kun je van bedrijven verwachten dat ze daarop kapitaliseren. Hier ligt een taak voor de (Europese) wetgever.
pi_180448354
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:47 schreef Oscar. het volgende:

[..]

ja super. Maar omdat je serveerster bent in de lucht hoef je niet ineens veel te verdienen.

Of moet het horeca personeel straks ook 3k netto verdienen ?
Het gaat niet om het niveau van de opleiding of de moeilijkheidsgraad van het werk, alleen om de vervangbaarheid. Als er geen aanbod is, maar wel vraag, en de werkgever kan het zich niet permitteren om de vacature onvervuld te laten, gaan de lonen rap omhoog.
pi_180474581
En goede nazorg aan deze passagiers vindt Ryanair ook al niet belangrijk

Ryanair-toestel daalde supersnel: 'Ik dacht dat het allemaal voorbij was' - http://nos.nl/l/2241478
Somebody that I used to know
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:06:30 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180474701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:39 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Het gaat niet om het niveau van de opleiding of de moeilijkheidsgraad van het werk, alleen om de vervangbaarheid. Als er geen aanbod is, maar wel vraag, en de werkgever kan het zich niet permitteren om de vacature onvervuld te laten, gaan de lonen rap omhoog.
In principe neemt de vraag naar arbeid toe als de economie groeit. Doordat arbeid schaars is, stijgt de prijs. Nu wordt er echter gewoon arbeiders geïmporteerd. Geen schaarste, geen prijsstijging.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180475053
Wat een misselijke vrouw, om zo je werkgever uit te buiten. Misselijk geval.
pi_180475339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:59 schreef Postbus100 het volgende:
En goede nazorg aan deze passagiers vindt Ryanair ook al niet belangrijk

Ryanair-toestel daalde supersnel: 'Ik dacht dat het allemaal voorbij was' - http://nos.nl/l/2241478
Zit allemaal in de prijs.
pi_180475758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:32 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Eindelijk eens een rechter die uitbuitpraktijken van werkgevers aan banden legt. Ryanair lijkt me echt een verschrikkelijke werkgever: Maximale flexibiliteit eisen tegen een minimaal salaris (Volgens internetbronnen is het loon van een stewardess bij Ryanair 1200 GBP per maand, dat is onder het Nederlandse minimumloon)
Dat ze daar slechts £1200 zou verdienen is dus gewoon niet waar, tenzij het artikel wat je quote verkeerd is. Hoe kan ze anders via een Nederlands uitzendbureau minder verdienen dan ze bij Ryanair deed?

“Gwardynska is inmiddels buiten de luchtvaart weer aan het werk via een uitzendbureau, tegen een lager salaris.”

Verder vind ik de uitspraak helemaal terecht hoor! Maar dit is gewoon gelul
pi_180531492
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat ze daar slechts £1200 zou verdienen is dus gewoon niet waar, tenzij het artikel wat je quote verkeerd is. Hoe kan ze anders via een Nederlands uitzendbureau minder verdienen dan ze bij Ryanair deed?

“Gwardynska is inmiddels buiten de luchtvaart weer aan het werk via een uitzendbureau, tegen een lager salaris.”

Verder vind ik de uitspraak helemaal terecht hoor! Maar dit is gewoon gelul
Ryanair werkt dus met arbeidscontracten naar Iers of Brits recht, dus daarvoor gelden de Nederlandse CAO's en het Nederlands minimumloon niet.

Het minimumloon in Groot-Britannie is 1252,80 GBP (2018) voor werknemers ouder dan 25 jaar. Voorgaande jaren was dat lager, en voor jongeren onder de 25 geldt dat niet. Dus 1200 GBP zou goed kunnen.

Of die dame uit de OP ook zo weinig verdiende valt niet te zeggen, maar ik denk dat je over het algemeen wel mag stellen dat Ryanair hun personeel onderbetaalt.
pi_180532103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ryanair :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')