abonnement Unibet Coolblue
pi_180394127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:37 schreef Cherni het volgende:
Verplicht verhuizen zonder compensatie. Kun je nog geld meenemen ook.
Oh, maar verhuiswagens zijn niet nodig, hoor. Je kunt je hele inboedel toch wel in een trolleykoffertje van 55 x 40 x 20 cm proppen? :P
pi_180394230
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:48 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Oh, maar verhuiswagens zijn niet nodig, hoor. Je kunt je hele inboedel toch wel in een trolleykoffertje van 55 x 40 x 20 cm proppen? :P
Het is gewoon bizar. Een tijd terug las ik ook al een artikel over die maatschappij dat piloten er zonder salaris vliegen al is het maar om je vlieguren te halen.

Het zijn uitbuiters.
pi_180394237
Je blijft je verbazen dat er mensen zijn die voor zo'n baggerbedrijf gaan werken. Zelfs piloten en stewardessen moeten hun eten aan boord kopen en niks wordt vergoed (overnachtingen, ziekteverlof ect).
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180394271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:56 schreef HSG het volgende:
Je blijft je verbazen dat er mensen zijn die voor zo'n baggerbedrijf gaan werken. Zelfs piloten en stewardessen moeten hun eten aan boord kopen en niks wordt vergoed (overnachtingen, ziekteverlof ect).
Ik vraag mij dat ook wel af. Helaas als je een gezin moet onderhouden en kunt niets anders vinden dan blijft er weinig keus over als je niet in de bijstand wil zitten.
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:04:20 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180394365
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:45 schreef Cherni het volgende:
Tuurlijk met dat mega salaris is het schandalig dat ze niet gespaard heeft. Heeft gewoon de verkeerde keuzes gemaakt.
Zal haar geld wel hebben verbrast aan een mobieletelefoonabonnement en een huurwoning met aparte slaapkamer. Pri-o-ri-tei-ten!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180394540
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat ook wel af. Helaas als je een gezin moet onderhouden en kunt niets anders vinden dan blijft er weinig keus over als je niet in de bijstand wil zitten.
Stewardessen krijgen maar 1000 tot 1500 netto en dan wordt bijna niks vergoed. Zelfs je uniform moet je zelf betalen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180394621
Zonder vergoeding binnen een maand moeten verhuizen :'). Mijn papa is ambtenaar. Hij krijgt een aanbod om naar het buitenland te gaan, geld om mijn moeder mee te nemen, de huur in het nieuwe land te betalen, buitenlandvergoeding, gratis vliegtickets voor de kinderen en een bedrag van 250 euro per maand per kind voor een soort studiebeurs.

Ik zeg niet dat Ryanair dat ook allemaal moet doen, maar dit is gewoon niet te doen voor iemand die ook nog kinderen wil krijgen. En dan ook nog eens arbeidsregels in landen proberen te omzeilen met schijnconstructies :r
pi_180394666
quote:
9s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zal haar geld wel hebben verbrast aan een mobieletelefoonabonnement en een huurwoning met aparte slaapkamer. Pri-o-ri-tei-ten!
Een sociale huurwoning loopt inderdaad in de papieren. Waarom ben je eigenlijk zo boos op iemand die op minimumloon zit terwijl dat miljardenbedrijf met schijnconstructies en onderbetaling indirecte subsidie krijgt van iedere belastingbetaler?
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:24:00 #59
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180394684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een sociale huurwoning loopt inderdaad in de papieren. Waarom ben je eigenlijk zo boos op iemand die op minimumloon zit terwijl dat miljardenbedrijf met schijnconstructies en onderbetaling indirecte subsidie krijgt van iedere belastingbetaler?
Omdat het altijd makkelijker is om op laaghangend fruit te trappen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:24:19 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180394691
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Een sociale huurwoning loopt inderdaad in de papieren. Waarom ben je eigenlijk zo boos op iemand die op minimumloon zit terwijl dat miljardenbedrijf met schijnconstructies en onderbetaling indirecte subsidie krijgt van iedere belastingbetaler?
Oh jee, ik had mijn sarcasmeteken moeten gebruiken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180394693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een sociale huurwoning loopt inderdaad in de papieren. Waarom ben je eigenlijk zo boos op iemand die op minimumloon zit terwijl dat miljardenbedrijf met schijnconstructies en onderbetaling indirecte subsidie krijgt van iedere belastingbetaler?
Wel eens gehoord van 'sarcasme'?
  Eindredactie Games woensdag 11 juli 2018 @ 11:25:30 #62
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180394715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:56 schreef HSG het volgende:
Je blijft je verbazen dat er mensen zijn die voor zo'n baggerbedrijf gaan werken. Zelfs piloten en stewardessen moeten hun eten aan boord kopen en niks wordt vergoed (overnachtingen, ziekteverlof ect).
het gaat om vlieguren maken. Als geen andere maatschappij je wilt omdat je te weinig uren hebt gemaakt, dan moet je wel.

Of voor McDonald's werken, want je hebt verder niets aan een pilotenopleiding.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 11 juli 2018 @ 11:28:46 #63
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180394789
Ik vind het best veel nog trouwens, 2000 euro bruto om kantinejuffrouw in de lucht te spelen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:32:25 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180394889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:28 schreef Oscar. het volgende:
Ik vind het best veel nog trouwens, 2000 euro bruto om kantinejuffrouw in de lucht te spelen.
Er staan genoeg kantoorpaleizen in Nederland waar het kantinepersoneel het hardst werkt van iedereen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180394912
quote:
9s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel eens gehoord van 'sarcasme'?
Nee?
quote:
9s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oh jee, ik had mijn sarcasmeteken moeten gebruiken.
Huh?
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:34:05 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180394932
Ook belachelijk dat Ryan air mensen zo slecht mag betalen dat ze als ‘expats’ nog steeds afhankelijk zijn ban sociale huurwoningen. Indirect betaalt Nederland dan mee aan de lage loonkosten. En dat terwijl vliegtuigmaatschappijen sowieso al praktisch geen belasting betalen.

Het is de meest vervuilende, overlastgevende, uitbuitende industrie die Nederland kent. En toch zo goed als geheel vrijgemaakt van alle belastingen. Gewoon bizar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180394957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:28 schreef Oscar. het volgende:
Ik vind het best veel nog trouwens, 2000 euro bruto om kantinejuffrouw in de lucht te spelen.
Mwah, het gemiddelde loon bij Ryanair voor cabin crew is 1200 pond bruto. Je werkt op basis van een nul-uren-contract, en betaalt zelf 300 pond voor je uniform. Als je niet genoeg meuk verkoopt wordt je overgeplaatst naar een ander land of ontslagen. Ik denk dat ik dan liever broodjes zou smeren in een kantine voor het NL minimumloon.

https://www.mirror.co.uk/money/what-its-really-like-work-11209793

Edit: En een kantinejuffrouw hoeft geen 6-weekse cursus van haar werkgever te volgens van 2000 pond, die ze zelf moet betalen.
  Eindredactie Games woensdag 11 juli 2018 @ 11:47:56 #68
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180395192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:35 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Mwah, het gemiddelde loon bij Ryanair voor cabin crew is 1200 pond bruto. Je werkt op basis van een nul-uren-contract, en betaalt zelf 300 pond voor je uniform. Als je niet genoeg meuk verkoopt wordt je overgeplaatst naar een ander land of ontslagen. Ik denk dat ik dan liever broodjes zou smeren in een kantine voor het NL minimumloon.

https://www.mirror.co.uk/money/what-its-really-like-work-11209793

Edit: En een kantinejuffrouw hoeft geen 6-weekse cursus van haar werkgever te volgens van 2000 pond, die ze zelf moet betalen.
ja super. Maar omdat je serveerster bent in de lucht hoef je niet ineens veel te verdienen.

Of moet het horeca personeel straks ook 3k netto verdienen ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180395770
Ik dacht eigenlijk dat luchtvaartmaatschappijen altijd voor huisvesting zorgen. Dat je dan met je kind in een 1x1 hostel zit is ook niet optimaal, maar toch. Het is mij niet duidelijk of zij zelf voor woonruimte moet zorgen of dat deze voorziening wel aangeboden wordt. Dat bepaalt wel de redelijkheid van een 1-maand notificatie. Een sociale huurwoning kan namelijk een eigen keuze zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 12:20:37 ]
pi_180395844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:16 schreef HSG het volgende:

[..]

Stewardessen krijgen maar 1000 tot 1500 netto en dan wordt bijna niks vergoed. Zelfs je uniform moet je zelf betalen.
Wat een organisatie. Schandalige praktijken.
pi_180395921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:34 schreef LXIV het volgende:
Ook belachelijk dat Ryan air mensen zo slecht mag betalen dat ze als ‘expats’ nog steeds afhankelijk zijn ban sociale huurwoningen. Indirect betaalt Nederland dan mee aan de lage loonkosten. En dat terwijl vliegtuigmaatschappijen sowieso al praktisch geen belasting betalen.

Het is de meest vervuilende, overlastgevende, uitbuitende industrie die Nederland kent. En toch zo goed als geheel vrijgemaakt van alle belastingen. Gewoon bizar.
Inderdaad bizar dat de NLe belastingbetaler moet meebetalen aan het importeren van lage-lonen-volk voor een Ierse maatschappij.

Maar he, dat schijnen de geneugten van de EU, het neo-liberalisme en de vooruitgang te zijn.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180395932
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:47 schreef Oscar. het volgende:

[..]

ja super. Maar omdat je serveerster bent in de lucht hoef je niet ineens veel te verdienen.

Of moet het horeca personeel straks ook 3k netto verdienen ?
Nee.
pi_180396000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:28 schreef Oscar. het volgende:
Ik vind het best veel nog trouwens, 2000 euro bruto om kantinejuffrouw in de lucht te spelen.
Bij Ryanair? Ze spelen niet alleen voor kantinejuffrouw. Als de pleuris uitbreekt zul je toch de reiziger moeten helpen. Eerste hulp etc. en zo nu en dan die dronken idioten die voor een grijpstuiver op de eerste rang willen zitten. Dan vind ik het erg weinig als je ook nog geen verhuiskosten krijgt en zelfs je eigen kleding moet betalen etc. En dat Bruto. Man man

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 11-07-2018 12:57:47 ]
pi_180396025
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:19 schreef Stratotanker het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat luchtvaartmaatschappijen altijd voor huisvesting zorgen. Dat je dan met je kind in een 1x1 hostel zit is ook niet optimaal, maar toch. Het is mij niet duidelijk of zij zelf voor woonruimte moet zorgen of dat deze voorziening wel aangeboden wordt. Dat bepaalt wel de redelijkheid van een 1-maand notificatie. Een sociale huurwoning kan namelijk een eigen keuze zijn.
Die hotelovernachtingen zijn natuurlijk voor bestemmingen waar ze dan een nachtje blijven voor ze terugvliegen. Hier gaat het er dus echt om dat ze dus permanent in Ierland gestationeerd wordt, als haar vaste basis, en daar in de buurt moet wonen.

Het zou me niks verbazen als een sociale huurwoning goedkoper is dan wat Ryanair regelt - als ze al iets regelen. Je ziet hier ten slotte vaak genoeg dat uitzendbureau's een rijtjeshuis vullen met stapelbedden, en er 10 Polen in laten wonen voor 500 euro p.p., terwijl je in de sociale huursector daar een heel huis voor jezelf voor hebt.
pi_180396130
Aan de ene kant denk ik goed dat ze gecompenseerd gaat worden, maar aan de andere kant heeft ze ook zelf getekend voor dit werk en dit staat lang en breed in het contract.

Ze had ook ander werk/opleiding kunnen kiezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')