abonnement Unibet Coolblue
pi_180355230
Ik krijg zojuist een e-mail van mijn verhuurbedrijf mbt CV-onderhoud, hetgeen vrij vroeg in de ochtend gepland staat, terwijl een later moment mij beter zou uitkomen. Er is dus geen overleg over een dag/tijdstip, maar slechts een mededeling wanneer dit zal plaatsvinden, sterker nog, als ik niet thuis ben dan komen ze binnen met de reservesleutel. Is dit zomaar toegestaan?

De vraag is dus of ik verplicht ben om met deze dag/tijdstip akkoord te gaan.
Technically, we're all half centaurs
pi_180355435
Huurhuis?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:29:01 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180355453
Wat staat er over onderhoud in je huurcotract?

Over het algemeen kun je ze ook opbellen en vragen of een later tijdstip mogelijk is. Vaak wordt er bij bv appartementen een dag(deel) voor een bepaald blok huizen gereserveerd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 9 juli 2018 @ 15:29:16 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180355463
Waarom bel je ze niet even.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180355623
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:17 schreef Crapo_the_great het volgende:
sterker nog, als ik niet thuis ben dan komen ze binnen met de reservesleutel. Is dit zomaar toegestaan?
Dat mag absoluut niet zonder toestemming. Maar dat zegt niet meer dan alleen dat ze zonder toestemming niet naar binnen mogen.

Bel ff inderdaad.
  maandag 9 juli 2018 @ 15:58:26 #6
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180356343
Nee. Je moet ze binnen een redelijke termijn op een redelijk tijdstip de toegang verlenen, maar ze hebben absoluut jouw toestemming nodig. Als jij aangeeft dat je het op een andere dag of tijdstip wil dan hebben ze maar te luisteren.

Als ze toch zichzelf binnenlaten is dat gewoon strafbaar.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 9 juli 2018 @ 18:49:36 #7
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180360174
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
Huurhuis?
maakt niet uit, ook daar mogen ze niet zomaar binnen treden.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180360755
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:28 schreef Jordy-B het volgende:
Huurhuis?
Nee, het verhuurbedrijf verhuurt kostuums. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180360806
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:58 schreef Klaploper het volgende:
Nee. Je moet ze binnen een redelijke termijn op een redelijk tijdstip de toegang verlenen, maar ze hebben absoluut jouw toestemming nodig. Als jij aangeeft dat je het op een andere dag of tijdstip wil dan hebben ze maar te luisteren.
Dit.
quote:
Als ze toch zichzelf binnenlaten is dat gewoon strafbaar.
Gelijk aangifte doen, als dit het geval is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180361165
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:17 schreef Crapo_the_great het volgende:
Ik krijg zojuist een e-mail van mijn verhuurbedrijf mbt CV-onderhoud, hetgeen vrij vroeg in de ochtend gepland staat, terwijl een later moment mij beter zou uitkomen. Er is dus geen overleg over een dag/tijdstip, maar slechts een mededeling wanneer dit zal plaatsvinden, sterker nog, als ik niet thuis ben dan komen ze binnen met de reservesleutel. Is dit zomaar toegestaan?

De vraag is dus of ik verplicht ben om met deze dag/tijdstip akkoord te gaan.
Dat soort dingen doen dat soort bedrijven om mensen niet te laten bellen voor een ander tijdstip. Bij brieven op zo'n toon bel ik altijd dat ik niet kan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 9 juli 2018 @ 20:22:49 #11
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180362022
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat soort dingen doen dat soort bedrijven om mensen niet te laten bellen voor een ander tijdstip. Bij brieven op zo'n toon bel ik altijd dat ik niet kan.
same here, of ik nu wel of niet kan, ik kies wel een andere dag
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180362037
Wat moet een verhuurbedrijf met jouw reservesleutel? Ik zou er zsm een eigen slot in zetten
  maandag 9 juli 2018 @ 20:41:39 #13
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_180362409
Ben dol op eenzijdig een afspraak maken.
Als je niet kan, zelf contact opnemen met een voorstel dat jou wel uit komt.
Verder zou bij mij het verhuurbedrijf geen sleutel hebben die op mijn slot past. Ik zou er altijd nieuwe cilinders in zetten en de oude bewaren om weer terug te zetten bij vertrek.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:08:59 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180370044
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat moet een verhuurbedrijf met jouw reservesleutel? Ik zou er zsm een eigen slot in zetten
Dat sowieso, al heb ik wel vaker verhalen gehoord over WBV's die eigen sleutels houden etc
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180371430
Bij noodzakelijk onderhoud mag het dacht ik wel.

Maar dan moet er wel sprake zijn van nood.
Denk aan overstroming vanwege gesprongen waterleiding of gaslek.
(of ander groot onderhoud eventueel)

Maar bij routine onderhoud.. nee.
pi_180373088
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, het verhuurbedrijf verhuurt kostuums. :')
Het kan ook een huurketel in een koophuis zijn.
Maar dat zal wel niet aangezien er gesproken wordt over een reservesleutel.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:45:07 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180374141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij noodzakelijk onderhoud mag het dacht ik wel.

Maar dan moet er wel sprake zijn van nood.
Denk aan overstroming vanwege gesprongen waterleiding of gaslek.
(of ander groot onderhoud eventueel)

Maar bij routine onderhoud.. nee.
In een noodgeval prima dan heb ik er ook geen bezwaar tegen. Maar als een sleutel voor elke scheet gebruikt gaat worden ben ik ook snel klaar. Ik bepaal liever zelf wie ik wel of niet in mijn huis laat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:54:39 #18
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_180374334
De verhuurder hoeft geen sleutel te hebben, bij een echt noodgeval beuken ze de deur wel in. Zet dus zeker een eigen cylinder in het slot.

In mijn ervaring proberen die onderhoudsbedrijven het eerst op deze manier, want goedkoper, maar kan de afspraak altijd verplaatst worden.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_180374956
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:54 schreef Clupea het volgende:
De verhuurder hoeft geen sleutel te hebben, bij een echt noodgeval beuken ze de deur wel in. Zet dus zeker een eigen cylinder in het slot.

In mijn ervaring proberen die onderhoudsbedrijven het eerst op deze manier, want goedkoper, maar kan de afspraak altijd verplaatst worden.
De verhuurder moet je een sleutel geven, bij slot of sloten verandering moet je hem/haar/het van op de hoogte stellen en een kopie geven.

Maar dat staat los van wel of geen toestemming hebben om zomaar de woning te betreden.
Toestemming blijft benodigd, tenzij nood of grootonderhoud in de zin van "als dit nu niet gebeurt zal er schade op gaan treden aan de woning".
pi_180375113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De verhuurder moet je een sleutel geven, bij slot of sloten verandering moet je hem/haar/het van op de hoogte stellen en een kopie geven.

Maar dat staat los van wel of geen toestemming hebben om zomaar de woning te betreden.
Toestemming blijft benodigd, tenzij nood of grootonderhoud in de zin van "als dit nu niet gebeurt zal er schade op gaan treden aan de woning".
ik heb echt nog nooit mijn verhuurder een sleutel gegeven hoor, slaat ook helemaal nergens op, het is mijn woonruimte, dus praat aub geen onzin
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 14:30:29 #21
408813 crew  trein2000
pi_180375157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De verhuurder moet je een sleutel geven, bij slot of sloten verandering moet je hem/haar/het van op de hoogte stellen en een kopie geven.
Niet als de verhuurder illegaal de woning betreed
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180375334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De verhuurder moet je een sleutel geven, bij slot of sloten verandering moet je hem/haar/het van op de hoogte stellen en een kopie geven.
Waar staat dat?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:06:50 #23
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_180375794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De verhuurder moet je een sleutel geven, bij slot of sloten verandering moet je hem/haar/het van op de hoogte stellen en een kopie geven.
Als dat al in je contract staat is dat waarschijnlijk niet legaal. De verhuurder mag sowieso niet zonder toestemming binnen komen, en dan is een kopie van de sleutel niet nodig. De huurder mag toegang voor de verhuurder voor bijvoorbeeld onderhoud niet weigeren, en dan kan een kopie voor de verhuurder handig zijn. Maar het is niet verplicht.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_180392138
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:54 schreef Clupea het volgende:
De verhuurder hoeft geen sleutel te hebben, bij een echt noodgeval beuken ze de deur wel in. Zet dus zeker een eigen cylinder in het slot.

In mijn ervaring proberen die onderhoudsbedrijven het eerst op deze manier, want goedkoper, maar kan de afspraak altijd verplaatst worden.
Onzin, de verhuurder probeert het misschien op de manier, maar dat is er waarschijnlijk een uit de categorie huisjesmelker.

Een goede verhuurder zal dit nooit doen, zoals eerder gezegd bij calamiteiten zal de deur desnoods opengebroken worden waarna er een nieuwe cilinder ingaat.
Het openbreken zal altijd in overleg en bijwoning politie gebeuren mits een goede verhuurder.

Een zichzelf respecterend onderhoudsbedrijf zal nooit ongevraagd een woning ingaan behalve leegstand.
Zodra een woning verhuurd wordt, zal er ieen volwassene aanwezig moeten zijn, al is het alleen maar om te voorkomen dat er achteraf beschuldigingen geuit worden over verduistering of schade.
pi_180392268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De verhuurder moet je een sleutel geven, bij slot of sloten verandering moet je hem/haar/het van op de hoogte stellen en een kopie geven.
Weer die hardnekkige bullshit. Een verhuurder heeft in geen enkel geval recht op een kopie van de sleutel.

De huurder moet wel toegang tot de woning verlenen voor periodiek onderhoud. Alleen voor dat onderhoud moet dan wel in redelijk overleg een afspraak gemaakt worden. Het moet dus mogelijk zijn dat de afspraak die nu is voorgesteld door de huurder wordt verplaatst naar een dag/tijdstip wat beter uitkomt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')