abonnement Unibet Coolblue
pi_180353513
Vorige week kreeg ik te horen dat de kans erin zit dat op korte termijn mijn functie komt te vervallen. Ik werk bij een bedrijf waar ik al jaren wou werken, dus nu ik er werk wil ik er ook niet weg. Het is een bedrijf dat landelijk actief is, dus in een ander gebied bij hetzelfde bedrijf solliciteren is zeker mogelijk. Hoewel het nog niet zeker is dat mijn baan komt te vervallen lijkt het me wel handig om al naar alternatieven te gaan kijken om te voorkomen dat ik zonder werk kom te zitten. Zouden jullie in een sollicitatiebrief voor hetzelfde bedrijf vermelden wat de reden van het solliciteren is? Dus in dit geval zou ik dan vermelden dat ik solliciteer omdat ik niet zeker ben of mijn baan op vestiging ... over een paar maanden nog wel bestaat.
pi_180353531
Kan je binnen je bedrijf niet iets anders gaan doen?
pi_180353603
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Kan je binnen je bedrijf niet iets anders gaan doen?
Nee dit is een reorganisatie waarbij dus echt mensen weg moeten. Er blijven minder banen over in ons gebied. De kans is heel klein dat ik binnen onze gebied nog iets anders kan gaan doen.
pi_180353712
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:58 schreef X2 het volgende:

[..]

Nee dit is een reorganisatie waarbij dus echt mensen weg moeten. Er blijven minder banen over in ons gebied. De kans is heel klein dat ik binnen onze gebied nog iets anders kan gaan doen.
Okee. Ik zou dus als een gek gaan solliciteren, zowel binnen als buiten de branche.

Veel succes!
pi_180353864
lekker een jaartje WW ontvangen en ondertussen plannen wat je de komende jaren wil gaan doen
pi_180354224
Als je er een aantal jaar werkt, dan heb je al aardig wat rechten opgebouwd. Ik zou me in ieder geval niet te snel laten wegjagen of afkopen.
pi_180354588
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:27 schreef Anthonie1 het volgende:
Als je er een aantal jaar werkt, dan heb je al aardig wat rechten opgebouwd. Ik zou me in ieder geval niet te snel laten wegjagen of afkopen.
Ik werk er nog niet zo heel lang, dus ik kan nog niet zeggen dat ik al veel rechten heb opgebouwd.
pi_180354602
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:45 schreef X2 het volgende:

[..]

Ik werk er nog niet zo heel lang, dus ik kan nog niet zeggen dat ik al veel rechten heb opgebouwd.
Dan zou ik uit gaan kijken naar een andere baan. Dit soort geruchten komen vaak niet uit de lucht vallen.
pi_180354635
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:46 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dan zou ik uit gaan kijken naar een andere baan. Dit soort geruchten komen vaak niet uit de lucht vallen.
Nee is ook zo. Het lijkt me zeker verstandig om naar alternatieven te kijken. Alleen is de vraag of ik in sollicitaties bij hetzelfde bedrijf wel of niet moet vermelden waarom ik solliciteer. Gezien de grootte van het bedrijf is het makkelijk om op een andere vestiging of in een ander gebied te solliciteren bij hetzelfde bedrijf.
pi_180354676
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:48 schreef X2 het volgende:

[..]

Nee is ook zo. Het lijkt me zeker verstandig om naar alternatieven te kijken. Alleen is de vraag of ik in sollicitaties bij hetzelfde bedrijf wel of niet moet vermelden waarom ik solliciteer. Gezien de grootte van het bedrijf is het makkelijk om op een andere vestiging of in een ander gebied te solliciteren bij hetzelfde bedrijf.
Even een paar stappen terug nemen lijkt mij handig. Waarom zou je baan precies op de tocht staan? Misschien moet je je oriënteren op totaal andere functies of een andere sector...?
pi_180354685
Nee, dat kunnen ze me vragen in het sollicitatiegesprek als ze het graag willen weten.
pi_180355948
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:48 schreef X2 het volgende:

[..]

Nee is ook zo. Het lijkt me zeker verstandig om naar alternatieven te kijken. Alleen is de vraag of ik in sollicitaties bij hetzelfde bedrijf wel of niet moet vermelden waarom ik solliciteer. Gezien de grootte van het bedrijf is het makkelijk om op een andere vestiging of in een ander gebied te solliciteren bij hetzelfde bedrijf.
Kun je niet intern overgeplaatst worden naar z'n andere vestiging?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180356024
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:44 schreef MilkTea het volgende:
Kun je niet intern overgeplaatst worden naar z'n andere vestiging?
Veel bedrijven hanteren dan een "interne sollicitatieprocedure".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180359769
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:53 schreef X2 het volgende:
Vorige week kreeg ik te horen dat de kans erin zit dat op korte termijn mijn functie komt te vervallen. Ik werk bij een bedrijf waar ik al jaren wou werken, dus nu ik er werk wil ik er ook niet weg. Het is een bedrijf dat landelijk actief is, dus in een ander gebied bij hetzelfde bedrijf solliciteren is zeker mogelijk. Hoewel het nog niet zeker is dat mijn baan komt te vervallen lijkt het me wel handig om al naar alternatieven te gaan kijken om te voorkomen dat ik zonder werk kom te zitten. Zouden jullie in een sollicitatiebrief voor hetzelfde bedrijf vermelden wat de reden van het solliciteren is? Dus in dit geval zou ik dan vermelden dat ik solliciteer omdat ik niet zeker ben of mijn baan op vestiging ... over een paar maanden nog wel bestaat.
Ik zou eerst eens met mijn leidinggevende of hr overleggen of er bij een andere vestiging nog plek is en vragen of en hoe een overplaatsing mogenlijk is. Daarna zou ik pas een sollicitatie versturen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180359836
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens met mijn leidinggevende of hr overleggen of er bij een andere vestiging nog plek is en vragen of en hoe een overplaatsing mogenlijk is. Daarna zou ik pas een sollicitatie versturen.
Ja dat zou geen slecht idee zijn als dat kon, maar ons bedrijf is in kleine regio's opgesplitst en elke regio heeft ook zijn eigen hr-afdeling. Dus er is niet zo makkelijk te zeggen 'Dat bespreek ik even met hr'.
pi_180361341
Ik zou ook even paar goede referenties toevoegen aan je sollicitatie. Succes *O*
Alius aliud dicit
pi_180362262
Hoelang werk je er al?

Laat je niet zomaar afschepen met een vaststellingsovereenkomst (in goed overleg uit elkaar). Vaak is dat alleen gunstig voor de werkgever die zo hoopt op een goedkope manier van jou af te komen.
Werk je er langer dan 2 jaar, dan heb je recht op een transitievergoeding (1/6 maandsalaris per half jaar dat je er hebt gewerkt voor de eerste 10 jaar)
pi_180363238
Ik werk er nu 4 maanden + uitzendcontract, dus vrijwel geen rechten. Dat maakt het er niet makkelijker op...
pi_180363322
Denk je dat ze tevreden met je zijn? Kan je dan niet eens informeren of er elders plek voor je is. Desnoods zelf solliciteren met hun ruggespraak, of het via hen laten verlopen. Maar in ieder geval overleggen. (mits ze tevreden met je zijn en het je gunnen dus). En zelf natuurlijk ook je ambitie uitspreken. Niet alleen uit praktische overwegingen, maar ook waarom je graag bij dit bedrijf blijft.

(als ze kunnen /willen helpen, kan je elke vorm van hulp natuurlijk gebruiken. Al is het maar een lijntje)
Somebody that I used to know
pi_180365460
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:20 schreef Postbus100 het volgende:
Denk je dat ze tevreden met je zijn? Kan je dan niet eens informeren of er elders plek voor je is. Desnoods zelf solliciteren met hun ruggespraak, of het via hen laten verlopen. Maar in ieder geval overleggen. (mits ze tevreden met je zijn en het je gunnen dus). En zelf natuurlijk ook je ambitie uitspreken. Niet alleen uit praktische overwegingen, maar ook waarom je graag bij dit bedrijf blijft.

(als ze kunnen /willen helpen, kan je elke vorm van hulp natuurlijk gebruiken. Al is het maar een lijntje)
Volgens mij zijn ze over het algemeen wel tevreden over mij. Laatst wel een domme fout gemaakt, maar daar werd niet kwaad op gereageerd.
Ik zat er inderdaad aan te denken om tegen mijn leidinggevende te vertellen dat ik naar mogelijkheden buiten ons gebied aan het kijken ben, maar wel bij hetzelfde bedrijf. Ik denk dat als ik op een andere vestiging aan het werk zou kunnen, dat dan sowieso eerst contact wordt opgenomen met mijn huidige leidinggevende voor een referentie, dus ze komt er toch achter.
Mijn ambitie weten ze. Ze weten dat ik al langere tijd zat te azen op een baan bij dit bedrijf en dat mijn ambitie is om hier carrière te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')