Ik woon in het oude stadscentrum, ik kan niet zo makkelijk bij de grote bouwmarkten komen. Een bank of bed zou ik wel gewoon "live" kopen, een kast hoeft niet perse. Had gewoon bij IKEA moeten bestellenquote:Op maandag 9 juli 2018 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee wat jouw rechten zijn. Beter had je je meubels 'live' gekocht. Kan je in gaan zitten of liggen of hangen of wat dan ook.
Levering duurde 4 weken, dus dan is nog eens 4 weken daar bovenop gewoon te veel. Zeker omdat het om kleine onderdelen gaat (beslag).quote:Op maandag 9 juli 2018 13:52 schreef MilkTea het volgende:
Hoelang duurde het leveren van het betreffende meubel? Is hij op maat gemaakt?
Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was. De bestelling is incompleet, dus zij zijn hun belofte niet nagekomen. Dat ze het nu alsnog "na gaan leveren" verandert de originele afspraak toch niet? Als ik 4 weken wacht met een betaling krijg ik toch ook het incassobureau achter mijn reet aan? Consument en bedrijf hebben beide rechten en plichten.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?
Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
Ik koop dan ook nooit meer iets bij Otto. Niet van te voren reviews gecheckt, maar zie nu dat een hoop mensen soortgelijke problemen hebben met dit bedrijf.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vind het vooral vreemd dat ze je zo te woord staan.
Het is niet alsof ze spontaan failliet zullen gaan omdat jij ze aan het leveringsovereenkomst probeert te houden.
Daarbij wil je toch niet als groot bedrijf zo bekend komen te staan, zelfs 1 negatief geval is tegenwoordig social media suicide.
Tip : klaag via social media.
Was mijn eerste reactie, maar volgens mij gaan ze mij daar niet meehelpen. Ik woon in het oude stadscentrum, zonder auto, en de items wegen 50+ kilo. Geen idee hoe dit uberhaupt te retourneren. Gewoon shit dus :/quote:Op maandag 9 juli 2018 14:30 schreef MilkTea het volgende:
Je kunt ook het meubel gewoon terugsturen, kijken wat ze dan doen.
quote:Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?
Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:29 schreef craziness het volgende:
[..]
Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was.
De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.quote:Op maandag 9 juli 2018 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is.
Ik vroeg of je zwart-op-wit hebt staan dat 4 weken de maximale levertijd was.
Als ze garanderen binnen 8 weken te leveren, maar je het grootste deel van de bestelling al binnen 4 weken hebt dan is er dus nog helemaal geen enkele reden tot klagen.
Ik woon in het oude stadscentrum en ik heb weinig ruimte, het in elkaar zetten van de kast neemt mijn hele studio in. De oude kast moest wel weggegooid worden. Andere optie zou zijn het opslaan in zo'n opslagruimte, maar het inhuren van een bus om het daarheen te vervoeren zou al meer kosten dan de kast zelf, en dan zijn er nog de opslagkosten. Dus nee, ik had geen andere optie.quote:Op maandag 9 juli 2018 16:11 schreef Luppie0110 het volgende:
Niet zo slim om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt maar goed.
aldus otto.nl.quote:Grote artikelen
Wanneer je extra grote artikelen zoals een bank of koel- vriescombinatie bestelt, betaal je naast de ¤ 3,95 bezorgkosten een extra bezorgtoeslag. Wanneer je een extra groot artikel retourneert via onze retourservice betaal je ¤ 3,95 en vervallen de bezorgkosten. De bezorgtoeslag die je hebt betaald voor je bestelling vervalt niet.
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!quote:Op maandag 9 juli 2018 18:20 schreef craziness het volgende:
[..]
De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.
Even voor de duidelijkheid: het gaat om een grote meubel die niet volledig is geleverd. Jij gaat mij niet wijs maken dat het normaal is voor een bedrijf om één meubel niet volledig in één keer af te leveren. Of heb jij wel eens gehad dat je eerst de helft van je bank kreeg en na 4 weken de andere helft?
Goede deal!quote:Op maandag 9 juli 2018 18:30 schreef JurriaanK het volgende:
[..]
aldus otto.nl.
3.95 betalen om een groot artikel te retourneren lijkt mij geen slechte deal...
Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!
- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd
Ook twee verschillende bedrijven trouwens.
Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |